Recenze: Gigabyte H55M-UD2H – cenově dostupný podvozek pro Intel Core i3 s IGP
Gigabyte H55M-UD2H - BIOS
Gigabyte H55M-UD2H - Taktování a provozní vlastnosti
Gigabyte H55M-UD2H - Hodnocení
altDneska se podíváme na test základní desky s čipsetem H55 od společnosti Gigabyte, tedy cenově dostupný podvozek pro platformu 32nm procesorů s integrovaným grafickým jádrem.

Recenze: Gigabyte H55M-UD2H

– cenově dostupný podvozek pro Intel Core i3 s IGP

Na začátku letošního roku si pro nás Intel připravil sedmici nových dvou-jádrových procesorů s integrovaným grafickým jádrem. Tyto procesory podporují Hyper-Threading (s výjimkou nejnižšího modelu Pentium G6950 ) a díky tomu se v dobře optimalizovaných aplikacích dokážou tvářit jako čtyř-jádra. Výkon se výrazně posunul směrem nahoru a čipy, které nahrazují (Wolfdale), zvládnou znatelně překonat. Jejich cena je ale poněkud vyšší, než by se dnes možná na dvoujádra slušelo, ale přesto rozhodně jsou pro mnohé zajímavé a tak určitě hledáte zajímavý podvozek. Dnes se proto podíváme na recenzi jedné desky, která by mohla patřit k favoritům.

Nové modely 32nm procesorů Intel přináší spoustu jiných novinek. Nejzásadnější je integrace grafického čipu do pouzdra procesoru. Rozměrově jsou stejně velké jako čtyř-jádrové Lynnfieldy a díky tomu pasují do patic s1156. V osazení takového procesoru do desky s čipsetem P55 vám nic nebrání, snad jen nemožnost využití integrovaného grafického čipu. Toužíte-li provozovat nové procesory z rodiny Clarkdale v sestavě bez grafické karty (a tím pádem používat iGPU procesoru) na čipset P55 můžete zapomenout. Intel společně s těmito procesory vypustil na trh i dvě nové čipové sady. Těmi jsou H55 a H57. My si dnes představíme právě desku s čipsetem H55 od společnosti Gigabyte.

H55 a H57 přinášejí plnou podporu pro procesory Clarkdale, kde je zapotřebí poskytnout výstupy pro připojení monitoru a další kompatibilitu s iGPU. Tyto čipové sady naleznou své nejvyšší využití v kancelářských sestavách, kde společně s vhodným procesorem nabídnou dostatečný výkon, který mnohdy integrovaná grafická jádra osázena na základních deskách nebyla schopna nabídnout (platí hlavně pro platformu Intel). Pro Intel je tato změna významným milníkem, jelikož podstatně zvedl výkon svých integrovaných grafických jednotek a začal je nabízet jako "all in one". Jste nenároční uživatelé, kteří nevyžadují vysoký grafický výpočetní výkon? Tak procesory Core i3/i5 založené na jádře Clarkdale společně s čipovou sadou H55/57 jsou pravými adepty pro vaši novou sestavu. Test těchto procesorů jsme vám již přinesli, včetně testu samotných integrovaných grafických jader. A tak si je zde nebudeme podruhé dopodrobna popisovat a vrhněme se na to, co je tématem dnešního článku.

• Pro koho je základní deska GB H55M určena?

Seznámíme vás s novou základní deskou Gigabyte H55M-UD2H. Co vše můžeme od tohoto modelu očekávat? V první řadě Display port, HDMI, klasický D-SUB a DVI konektor. Ty naleznete v uskupení zadních konektorů. Podpora nejmodernějších technologii společnosti Gigabyte je deklarována a můžete se těšit na stejné "vymoženosti" jako na podstatně dražších deskách s P55. UD2H je formátu uATX, kde se výrobci podařilo vtěsnat čtyři sloty pro operační paměti standardu DDR3, FDD a IDE konektor, pětici SATA2 portů a dva BIOS čipy. Deska je řazena do nejnižšího segmentu trhu, nač ukazuje cena (okolo 2200,-) ale také celkové provedení.

Naleznete zde dva PCI-Express sloty, u kterých dokonce nechybí logo ATI CrossFire X. Přesto, jak jsme si již u levnějších desek zvykli, počet linek je obstojně nedostačujícím a na nějaké to rozumné využití do Multi-GPU modu zde nenarazíte. Dalším poukazujícím faktorem je, že se jedná o velice levný produkt tzv. mosfety, které nedisponují chlazením. Jak jste si mohli všimnout, již u desek s P55, tak ty nejlevnější měly mosfety také bez přítomnosti chlazení. Přesto napájecí kaskáda pro procesor a paměti se zdá být obstojnou a vzhledem k tomu, jak lehce se nové dvou-jádrové procesory taktují, se neobáváme, že byste si touto deskou moc nezataktovali.

Podívejme se tedy, co nabízí ….

Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Monday, 25 March 2024
Spuštěno: 654x