7 minut v zeleném peklu s 300km/h na tachometru Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 02 září 2009
Jedna z největších výzev pro řidiče, severní smyčka, 20km zeleného pekla, kde ačkoliv se už aktivně ve velkém nezávodí, stále se na tento okruh vrací všechny automobilky se svými produkčními modely, aby se utkali v závodě o nejlepší zajetý čas. Novým rekordmanem je Gumpert Apollo SPORT Road-legal 700 PS V8 BITURBO 1200KG 0-100 KMH 3S 0-200 KMH 8.9S TOPSPEED 360KMH ....
AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-02 14:42:28
avatar
Gumpert Apollo se mi nelíbí a i technicky to je "jen vytuněná Audina" z kosmickejch materiálů. Podobně jako Veyron (2x osmiválec z passatu) nemá duši a tak doufám, že ten rekord moc dlouho nevydrží. I japonský sporťáky mají větší charisma.
Lelda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hmm to je logika.. 2009-09-03 17:39:14

Tosi mě dostal určitě ten rám, na kterým je postavený apollo je v A3 nebo A4 i když uznavam že třeba ty páčky by v autě za 8mil. Kč byt nemusely. Ale prohlásit, že Veyron nemá duši, protože má W16, která měla základ u W8...to je kravina. Každý, kdo v tom autě seděl říkal, že je jak z jinýho světa, taková rovnováha, taková kvalita, taková rychlost a brzdy, že by snad zastavily i A380. Jedno z nejlepších aut, který se kdy postavilo, buhví jestli ne nejlepší!!! Až zas začneš auta srovnavat podle toho odkud vzali základ valců. To bysme takhle mohli prohlásit, že motor M3 je nahovno, protože to je defacto uříznutý V10 z M5 o 2 válce, podobná logika.?
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - zas jeden co vidí 1000 koní a 2009-09-03 18:55:01
avatar
1)moje zmínka o kosmických materiálech se týká hlavně kastle a rámu, takže nemyslím, že je to stejná jako v A3
2) W8 motor je jeden z nejhorších motorů (tebou zmíněné motory od BMW jsou úplně někde jinde), a tak se neposadím na zadek před dvěma spojenejma W8 s turbama.
3) Veyron je jak z jinýho světa - ano na rovince je nejrychlejší, ale co se týče ovladatelnosti, rychlosti na okruhu tak to tak slavný není. Brzdy má jako každej jinej supersport. Ovladatelnost je důležitější než maximálka - přečti si historii Lotusu jak s polovičním výkonem porážel těžký krávy jako je Veyron.
4) Jestli je Veyron nejlepší tak nevím kam bys zařadil např. tyhle auta : Mclaren F1, Lotus Elise, Ferrari Enzo, Subaru Impreza P1, BMW M3, Nissan Skyline a hodně typů od Porsche. - to jsou auta, která mají menší výkon, ale mají lepší ovladatelnost,charisma a nepotřebují mít 16 válců aby se o nich mluvilo.

ČASY Z Nürburgringu
Veyron 7:40, Zonda 7:24, Enzo 7:25, Corvette C6 ZR1 7:26, Nissan GT-R 7:26, Carrera GT 7:28 atd. - Apollo je teď nej-uznávám-jenže je to spíš závoďák ve kterým na normální silnici trpíš, ale chystá se Porsche, který 700 koní nepotřebuje. Vytunit motor umí každej blb, ale udělat auto jako celek co je rychlejší než o dost výkonnějsí konkurence to je umění.
Takže neposuzuj auta jen podle výkonu.
Lelda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-03 22:17:20

1)Viděl si jak se Apollo konstruovalo, podivej se na to a pak hlas tady...a ještě ktomu tunění a motorům to pak říkam Mclaren F1 je vytuněny BMW, Pagani Zonda je jen vytuněný MB AMG a Nissan GTR je vytuněnej sedan jenom tomu dali turba.Každej nemá na to udělat komplet novej motor...kor se 40zaměstnancema a minimalníma financema.
2)Inženýří si tu W8 vybrali asi věděli proč, do tak naročnýho auta jako je Veyron a zatim sem co se týče motoru neslyšel, že by si na to někdo stěžoval v žádnym jinym autě současnosti ja nevim o 4 turbech.
3)Veyron je jak z jinyho světa za tim si stojim...Zaprvy nejde jen o rychlost, ovladatelnost toho auta je vyhlášena, to že Veyron uřídí i stará bába napříč Evropou říkaj všichni co to testovali. Celková vyvaženost je obdivuhodná a furt se bavime o autě, který má s lidma přes 2 tuny to je inženýrský zázrak. Brzdy a celej brzdový system je taky zazrak který auto je schopny vyvinout 1,3G a 400-0 pod 10sek. na silničních pneumatikach. GOOGLE BUGATTI VEYRON BRAKES!Kdo říkal proboha, že Veyron je na okruh???!! S 2 tunama to je nesmysl!Ale i tak zajel supr čas...
4)Nesouhlasim s tim, že maji lepší ovladatelnost na dobrou půlku z těhlech aut potřebuješ zbrojní pas jak říkam Veyron uřídí každý, je to daný tim, že to je spíš grand tourer, než okruhovy special což byse u Carrery gt a Enza dalo říct z fleku a McLaren F1, ktomu taky nemá daleko. Charisma je subjektivní ale myslim, že postupem času bude u Veyronu přibývat.To, že nepotřebuješ 16valců? Tohle celý divadlo bylo dělaný kvůli znovuzrození celé značky bugatti už to samo o sobě udělálo velký rozruch, když se podiváš na jejich historii to je jak když posvětilo BMW novýho Phantoma.
5)Naposled Veyron neni na honění časů na Nürburgringu, nemá na to postavu, 2 tuny je prostě moc a každej to ví!Myslíš že v Enzu se dá jezdit na normalních silnicich o moc líp než s Apollem na MclarenaF1 si potřeboval interkomy pro změnu.A s tim tunění motorů pro blbce se smiř ekologové nam stějně nic jinyho nedovolej a takový poslední auto, který sám Enzo schvaloval F40 tak měla taky přeplňovaní. Pochybuju, že by se dal Enzo Ferrari nazvat slovem BLB?!
A nikdy sem neřekl že je Veyron jen o výkonu...je to vyjmečné auto a neuvěřitelný inženýrský masakr to co dokazali je na aplaus a všichni novinaři a lidi co Veyron testovali včetně Gordona Murraye to říkaj a je to vidět...
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-03 22:35:15
avatar
No právě čím větší hmotnost tím horší ovladatelnost a schopnost řidiče vcítit se do vozu. The best handling car byl jeden rok 4 válcový BMW M3. O lotusech se v tomhle směru taky básní. Podle mě prostě Veyron nepřinesl konstrukční revoluci jako třeba F40 nebo Mclaren F1 a 4 turba automobilky nedávají z mnoha důvodů. Veyron překročil ideální hranici pro supersport, která je dána růstem výkonu za cenu vyšší hmotnosti. Žádný supersport by neměl být tak těžký - jo je to jen můj názor, ale koukni se na ostatní supersporty, monoposty atd. Veyron mi připomíná tu trapnou motorku s osmiválcem z corvetty. Výkon jak prase, akcelerace taky jenže ovladatelnost trpí - špatný čas na okruhu i přes suverénně největší výkon.
Lelda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-03 23:30:37

Srovnávat Veyrona s Lotusem Elise nebo nedej bože s Caterhamem neni možné ty auta jsou uplně jiny to je jak srovnavat Concorde s F16...Jestli přinesl revoluci cose týče techniky tak např. určitě převodovka. Normalní DSG unese tušim 350Nm tahle musela vydržet přes 1250Nm a aerodynamika je uplně naprd vlastně je div, že se na tu rychlost dostali. A ta paralela k tomahavku nebo jak se ta motorka jmenovala...U Veyronu říkaj že snim mužou lidi jezdit kam chtěji a nevadí třeba zacpa nebo jentak prouzdaní na bulvaru.Tohle udělej Enzu nebo MC12 a budeš vařit protože to prostě neuchladěj...Toto je jeden citat nejmenovaného člověka z nejmenovaného pořadu...."the greatest piece of engineering ever. No, I'm sorry, this is the greatest car ever made and the greatest car we will ever see in our lifetime."Myslim si že se srovnavaj dvě naprosto jiny auta Veyron má blíž k RR než k ENZU nebo McLarenu a furt ho považuju za auto, který se nevidí každý den...a vždycky, když se někdo baví o něčem hodně dobrym u aut tak vždycky si někdo vzpomene na Veyron...Mám takovou teorii, kdyby byly 2 obrazky a na jednom Veyron a na druhym třeba McLarenF1 tak ti říkam že toho Mclarena by poznal jen fajnšmekr ale Veyrona by poznal každej, tak je známej.
Zcvoklej 2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-04 12:54:06

Hele, co tady, pomlouváš, Veyrona, a nebo, jak co?
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-04 11:00:56
avatar
Ani první DSG, který použil VW nebyly revoluční natožpak jen upravený DSG pro Veyron. To že Mclarena by poznal jen fajnšmekr a Veyrona každej, i přesto že Mclaren je legenda jen ukazuja na tu filozofii, kterou nesnáším, Dáme tam nejvíc válců, největší výkon, největší spotřebu, největší cenu a ono se to rozkřikne-chlubili se dokonce, že má nejvyšší emise. Když chci luxusní auto - nekoupím Veyrona. Když chci sportovní - taky ne. To auto má nadváhu, která ho degraduje na nevím co. Sportovní auto není takhle těžké a musí mít dobrou aerodynamiku, luxusní auto je zase o dost luxusnější takže pro mě osobně Veyron vytvořil kategorii, která mě absolutně nezajímá - vzhledem k ryzím luxusním a sportovním vozům. Když si čtu jaké invence přinesl Mclaren F1 tak chápu, že označit Veyrona za inženýrský zázrak je možné jen kvůli některým číslům (těm se ostatní automobilky, ale úmyslně vyhýbají, protože nechtějí postavit něco jako Veyron).Až budu kupovat auto s výkonem 1000 koní mojí mámě na ježdění po bulvárech tak Veyrona beru. Abych to uzavřel. Tvoje názory do určitý míry beru - jen oba dáváme důležitost jiným číslům a jinak definujeme luxusní a sportovní vlastnosti.

PS: Další subjektivní názor - volant Veyrona je kýčovitý hnus.
Lelda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-04 11:17:12

Tak ještě já poslední.
DSG pro Veyron je unikat, řekni mi která dvojspojková převodovka to uměla v tý době a dodnes to žadna jina neumí, přenést 1250Nm.
To nejvíc válců atd..To je filozofie značky podivej se na takový Bugatti Royale a potom něco říkej o Veyronu doteď patří mezi skvosty automobilismu jejich odhadní cena je hodně přes 10mil$...To je uplně out of range.Nehledě na to že Piech, když se rozhodoval co bude VW dělat tak přemýšlel mezi formulí1 a Veyronem, vybral si Veyrona a myslim si, že úspěšně.To že to je zázrak techniky a inženýru na tom trvam je fakt, že Veyron v některych disciplínách rozdrtí i formuli 1 ale hlavně to úřídí každej i analfabet to Mclarena ani omylem...tohle to se celou dobu ladilo řízení ovladatelnost a potom taky ten zatěžový testy brzdy z 320-80 buhví kolikrat posobě.
Literatura:
http://www.timesonline.co.uk/tol/driving/jeremy_clarkson/article596580.ece
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ende s DSG 2009-09-04 11:36:33
avatar
To že přenese 1250 Nm unikát samozřejmě je, ale dvouspojkové převodovky jako takové se představili dřív a není to teda žádná invence - jen zlepšení parametrů - evoluce né revoluce. Ty uhlíkový/keramický brzdy s titanem asi inovativní budou.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-06 18:55:19
avatar
vidim ze sa tu strhla diskusia o autach. Co sa tyka Mclarenu F1. Tak to je supersport samosstatnej kategorie, vydzal na vrchole neuveritelne roky. Samozrejme ze sa neda zrovnavat s Veyronom. Veyron je skor GT. Mclaren nema ani posilovac riadenia, takze je to auto pre muzov co to vedia, zatial co s veyronom moze ist pomaly kazdy, v ktorom strome skonci to je otazne, kedze ma vsetky elektronicke pomocky ale proste fyziku neoklames. To by mali niektori ludia aj na nasich cestach pochopit.. Co sa tyka napr. Zondy, nieje to vytuneny mercedes, ma akurat motor od nich. Nikto ti nebrani aby si si zlaozil vlastnu manufakturu a dohodol sa s niekym nech ti poskytuje motory. Veyron to ma tazke medzi tradicnymi legendami ako porsche, ferarri, mcleren. Vela ludi vidi iba tie veci co ludova automobilka slubovala. Nakoniec vsak treba priznat ze vacsinu splnili, auto 400 ide, brzdy funguju, vnutri je luxusne, kto ma zvysny milion eur nema co riesit a ci ma auto charizmu, to je na kazdeho osobnom uvazeni. Pre mna nema aj ked auto je to kvalitne, to sa musi uznat. Pre mna ma velku charizmu napr. BMW M3 minulej generacie alebo MB 190 2,5-16V Evo2
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Pondělí, 25 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 409x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Pátek, 22 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1490x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Čtvrtek, 21 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1203x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Středa, 20 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1887x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluÚterý, 19 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1143x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1903x
Komentářů: 3