Algoritmy schopné napodobovat díla jsou problém. AI, či spíše strojové učení mohou být užitečný nástroj, speciálně pro nezáživné opakující se činnosti, které zabírají hodně času. A tyto nástroje tak mají svůj význam. Tvůrci některých her je tak používají například na nacvičení pohybu jednotek v prostoru, což udělali třeba tvůrci ARC Riders, kteří použili AI na nacvičení animací. Ale také na nacvičení dialogů apod. Což už je kontroverzní z hlediska toho, že dabéři přicházejí o práci. Zejména velcí vydavatelé AI vítají nikoliv jako nástroj, která má udělat hry lepší a usnadnit vývojářům práci, ale jako nástroj pro maximalizaci zisků a minimalizaci zaměstnanců. Menší vývojáři zase vítají AI nástroje, které jim umožňuji vytvářet hry s vizuálem a obsahem, na což by jinak byly zapotřebí obří teamy. AI a strojové učení je každopádně velkým tématem, a rozhodně v mnoha směrech není přínosem, ale spíše ničí hry, kreativitu a zejména schopnost a um lidí. Velké diskuse o AI se vedou mezi programátory, kdy „senioři“ si AI chválí, že jim šetří práci a nahradí spolehlivěji „juniory“ v teamech. Někteří namítají, že senioři si jaksi neuvědomují, že také byli juniory a když je nyní nahradila AI, kde se najednou vezmou senioři až ti současní odejdou do důchodu? To je obecně problém nasazování AI, kdo bude dělat práci které AI asistuje, když nahrazuje pozice, ve kterých se lidí učí tu práci a získávají zkušenosti a dovednosti? To je tedy problém nejen herního businessu. Bohužel realitou je, že AI a celé to šílenství kolem, zatím celkově mnohem více škodí, než pomáhá a ti, kteří propagují AI jako řešení, jaksi nenabízí řešení těch problémů, které AI přináší …