Intel chce USB 3.0 jen pro sebe Tisk E-mail
Napsal Stefan Gunzl   
Sobota, 07 červen 2008
intel_logoNa veletrhu Computex se za zavřenými dveřmi mluvilo i o nové verzi rozhraní USB 3.0. To má již Intel hotové a plně funkční, jenže se o něj nechce rozdělit. Jednoduše tvrdí, že je to jeho technologie a nedá ji.

 

             Intel totiž USB 3.0 vyvíjel téměř úplně sám, do vývoje investoval nemalé peníze a jiné firem, jako je nVidia, VIA či AMD, se na jeho vývoji jakkoli významně nepodílely. Proto Intel právem považuje tuto technologii za svou vlastní a nechce se o ní s nikým dělit.

Jenže v tom je zároveň i kámen úrazu. USB je totiž v dnešní době nejuniverzálnějším rozhraním a můžete se téměř na 100% spolehnout, že každé slušnější zařízení je jím vybavené. Pokud by Intel táhnul USB 3.0 jen sám, mohlo by to znamenat počátek hledání alternativ, protože propustnost USB 2.0 jednou přestane stačit, u některých zařízení nestačí už dnes.

To by mohlo mít za následek konec celého rozhraní, ale osobně tomu nevěřím. Intel bude dokumentaci k USB 3.0 výše zmiňovaným společnostem jednoduše za pár měsíců prodá.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - *demence* 2008-06-07 21:46:26
avatar
Já já já jenom já .... fakt je intel dementní po všech směrech. Nicméně, proč ne. Ať si to USB 3.0 opravdu nechá a alternativa se udělá - ta totiž většinou bývá ještě rychlejší a lepší ...
*pevně věřím, že už v této době by nebyl problém porozhlédnout se o nějakém "bezkabelovém" spojení a pokusit se odvíjet technologie tam. Osobně bych u základních desek uvítal něco jako "wi-fi" zabudované v desce, kde bych dokázal najít disk který by to podporoval a mohl by být třeba i v jiném pokoji. Takových disků by se pak dalo připojit třeba 10 a nebyl by problém v zaplněnosti sata apod. Hodně lidí má sekundární disky právě a jen na ukládání dat. Osobně by mi stačila v tomhle případě rychlost alá USB 1 ...
sviftcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-07 22:17:09
avatar
Neni to jenom ja ja a jen ja. Ostatni spolecnosti proste nechali aby si intel poradil s tim jak zrychlit takovou samozrejmost jako USB jen proto aby si mohli v klidu pracovat na svem pisecku. Nevim v co doufali ze jim intel tu technologii poskytne ?

USB bych zavedl jako EU ISO ! (tudis jako standat ktery musi byt dodrzovan) a ostatni bych poradne natahl s cenou.
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-08 10:04:47

TO Sektor - *demence*: ale kebyze to spravi amd tak to by bolo v poriadku co? to ako keby si si ty nieco vyvyjal a druhy by to chceli zadarmo od teba. sak si citaj po sebe co tu zanehavas.
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-08 10:41:05
avatar
Zachovalo sa podobne niekedy AMD??? so svojimi inštrukčnými sadami napriklad? alebo v niečom inom?

nie, nie, myslim že to robi prave Intel (vid cipsety pre nVidiu)

neporovnavaj utopiu s realitou
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-08 14:46:12
avatar
srovnavas nesrovnatelne..instrukce u amd je uplne neco jinyho..ono by si to amd klidne nechalo pro sebe kdyby mohlo ale nemuze diky smlouve kterou ma s intelem..a bez te smlouvy by procesory nemohlo vubec vyrabet.
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-08 23:11:08
avatar
ok, pravdu hovoris... tak daj priklad iny, bo ine ma nenapadlo narychlo...
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Já já jenom já... ? 2008-06-08 10:17:23
avatar
A jak by se ti líbilo chytráku, kdybys na vlastní náklady, za vlastní penízky vyvíjel něco, o čem konkurence tvrdí že je to zbytečné a že do toho nejde a až to máš hotové, tak natáhnou ruku a řeknou NAVAL!!!?
A ještě dělají obličeje, jako že jim to nechceš dát?! Nejsem zdaleka obdivovatelem Intelu (jako ani žádné jiné HW firmy), ale tady stojím na jejich straně. A navíc, pokud zapneš podvěsek mozkový, tak bys viděl třeba to, že bez celoplošného rozšíření bude hodnota USB3 mnohem menší. Takže Intel potřebuje to svoje sémě rozsévati kde všude, akorát si za to bezpochyby nechá zapltait a teď huláká NEDÁM, aby si zlepšil vyjednávací pozici. Mankote, je to jenom obchod...
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tak hele... 2008-06-08 11:22:06
avatar
Klidně ať si pro sebe Intel to USB 3.0 nechá, ale :
1. Už teď, před vydáním, o něj nikdo ani zájem prakticky nemá (tak to skutečně je).
2. Jediný zájem o něj máme my, protože si hezky plaveme ve snu, jak má každý USB 3.0 6x v základní desce a vesele si kopíruje já nevím 100mb/s ...
3. Každý druhý PC (procenta mě nezajímají) by tuto příležitost mít nemohl, protože půlka bude mít vždycky AMD a půlka Intel.
4. Jestli intel tento krok udělá, během nemalé chvíle se najde náhrada, a ta bude podporovat zase jen AMD a spol. a věř, že jestli bude Intel nabízet USB 3.0 (když už jej má uděláno, musí už být parametry a nic se dodělávat či upravovat nebude) , bude to nové rozhraní "od AMD" dávat né těch 100MB/s jako USB 3.0 ale 120MB/s , a to se zase nebude líbit Intelu a bude plakat že od něj něco odkoukali a celých X let s tím nikdo nic nedělal, až právě po vydání jejich USB 3.0 se na trhu stalo tohle - a zase půjdou zákonama na to, že je to dementní a že jim to bere zisky a nevím co všechno ... přitom je tohle normální tržní ekonomika a pokud to tak opravdu bude, vydá intel zase rychlou náhradu typu USB 3.1 kde to pojede 130MB/s a to už skutečně nikoho zajímat nebude, jelikož USB pomalu ale jistě vymizí .... nikde není psáno, že USB musí být v každé věci a ikdyž jsou představy mobilního telefonu s USB na spodku překrásné, proč by to nemohlo být něco jiného, lepšího, rychlejšího, levnějšího ?!

... jen ať si intel opravdu dělá co chce .... holt pak zůstane na trhu USB 2 (resp. 1) a něco nového. Tak, jako je tomu u CD / DVD / Blue-ray / .... je jen na člověku, co si vybere na "uložení fotek" a jesti to pro něj není zbytečně rychlé/velké apod. Pořád totiž většině staší USB 2.0 a jestli si intel myslí že po příchodu 3.0 na trh se z toho všichni podělají radostí a nacpou to do všech zařízení na světě ... jen aby se nedivilo ...

Přeju intelu, ať si USB 3.0 opravdu vydá jen pro sebe a AMD (rozumně a společně s dalšími) vydají třeba AMD 1.0, čehož se chytí celý svět a nahradí takto USB 2.0. Opravdu bych si to přál - a samozřejmě, ať si to AMD 1.0 může pořídit i člověk na desce s intel soketem. To by bylo nádherné !!! Nemyslíte ??
Lelda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-08 14:45:04

To sem se nasmal..."vždycky pulka AMD a pulka Intel"... ehmm ty poměry sou trochu jinde....a jestli je někdo schopnej samostatně uvest USB 3.0 tak Intel toho je schopnej, parkrat už semu tohle podařilo...si dej tu praci a zjisti si pod čim všim je tahle firma podepsana
Squad_leader [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pohádka o perníkové chaloupce 2008-06-08 16:20:13
avatar
Ty jsi opravdu nenapravitelný fantastista a snílek.
Citace:
Osobně bych u základních desek uvítal něco jako "wi-fi" zabudované v desce, kde bych dokázal najít disk který by to podporoval a mohl by být třeba i v jiném pokoji. Takových disků by se pak dalo připojit třeba 10


Jako vtip opravdu dobré, nicméně drátový přenos je vždy spolehlivější a rychlejší než bezdrátový. Navíc taková technologie by byla nejméně 5x dražší, protože disky bys nenapájel centrálně z jediného zdroje v PC, ale potřeboval bys pro každý disk samostatný zdroj i hardware pro příjem přenosu a vysílání. O bezpečnosti, kdy by si ti mohl na tvých diskách "ordinovat" třeba soused, který hackne protokol ani nemluvě....

Taky bych chtěl hodinky s vodotryskem....

Citace:

Jediný zájem o něj máme my, protože si hezky plaveme ve snu, jak má každý USB 3.0 6x v základní desce a vesele si kopíruje já nevím 100mb/s ..


Na takové věci už ani nebudu reagovat.....
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Proč ? 2008-06-08 16:36:58
avatar
Proč snílek ? Já mám všech 6x Sata plných a docela mne přestává bavit měnit disk za disk abych měl více místa. Externí disky jsou fajn věc, ale rád bych něco nastálo.

*S tou wi-fi :
-Mám na sekundárním PC (12m přes 3 zdi) disky 2 a používám je prakticky jako další (ikdyž jen a logicky sdílené) a to díky wi-fi USB tužce za 260 CZK. Rychlost je dostačující a to i pro hraní her (ikdyž za to děkuju UPC).

Nevím, možná jsem opravdu snílek ... ale zkuste pochopit ty, kteří už do PC jednoduše nemaj co strčit, nemaj co vylepšit, nemaj co zdokonalit - a chcou pořád víc a víc. Pokud nic takového nebude, vídím to brzo že budu mít disky plné i v PC#2 a to už mě bude docela mrzet ...

**Hardware neustále klesá a samotná potřeba hardwaru v poměru her se zastavila na bodu mrazi a na hry stačí železo "staré" rok ... lidi, kteří do toho trochu investujou a potřebujou PC někdy i 25h denně (kéž by to tak šlo ...), holt potřebujou změnu. Že ti na hraní stačí disk jeden a další vidí problém v zabezpečení ... tohle opět nepochopím já.
Anonymní  2008-06-08 18:14:17

To je opravdu Ynteligentní řešení. Ty máš 6SATA portů plných a kapacitu stejnou jako já se 2. A to nemluvím o zbytečné spotřebě.
sviftcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-08 19:04:22
avatar
mno nevim cim přemýšlíš ale tvoje řešení mi připadá absurudní proč další PC ? A ještě k tomu sesítované nejpomalejším možným způsobem přez WiFi ? co takle další SATA řadič do PCI a jede se vesele dál ? ! - nemluvě o ceně a rychlosti oproti tvému způsobu .
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-09 11:58:59

no tak si nemas kupovat 80GB disky a natrepat ich tam 6. logicky ked viem ze budem potrebovat viac miesta tak si kupim napr. 500GB disk. sak su teraz za lacny peniaz pomerne. a ked sa nelubi tak si kupim este vacsi. ja v tom nevidim problem. a ze by si mal tam tolko veci to to pochybujem. jedine ze by si si stiahol nejaku 12GB hru a tu by si nonstop kopiroval aby si mal plny disk.
YusukeUrameshi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - místo 2008-06-09 13:56:41

Ohledně toho místa - já mám disky 120,160,320,500,750 a externí 160 a celkem mám 160 GB volnýho místa a vzhledem k tomu, co všechno si plnánuju v nejbližší době stáhnout, tak budu brzo kupovat 1T disk. Takže z necelých 1872 GB nemám volnejch ani 10%. Předpokládám že přisti rok už me nedostatek portů donutí k postupné náhradě disků za větši, jen doufám že do té doby ještě ide disky vydrží, jelikož ty 3 menši disky mám prave tam.
Proto se mi zdá nějaké bezdrátové připojení disku o rozumné rychlosti a reakční době jako docela dobrý nápad. V počítači by měl člověk disky jen na to, k čemu potřebuje rychlý přístup, ostatní by mohl mít ve skříni a kdyby potřeboval místo, jednoduše koupí disk a přidá ho k ostatním. Žádné starosti o porty (ono i ty USB na externí disky časem dojdou), dá se ušetřit za elekřinu ( když ty disky nejsou potřeba, tak by se dali jednoduše vypnout , žádný problém s místem ( ono i když budou porty tak ty kejsy nejsou nafukovací, nemluvě o kabelech).

P.S ať mi nikdo nenavrhuje že si to mám vypálit. Jediný, co by na vypálení mělo smysl sou image zhruba 15-20ti her, který ale ve většině případů už nikdy nenainstaluju (ty co mě baví mám věršinou originálky) a těch řekněme 80GB mě nevytrhne. Pálit ostatní věci taky nemá moc smysl. Měnit v jednom kuse 300-400 DVD se mi opravdu nechce. O samostané bedně prakticky jenom na data sem taky uvažoval a je pravda že LAN má i odpovídající rychlost, ale zase je určitý problém s přístupovou dobou (to je řešitelné) a zůstává nutnost po čase koupit další bednu, atd.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-09 17:04:39
avatar
Přesně tak...
Řešení se jmenuje "síťové úložiště na gigové síti..."
Proč bych s tím "trápil" USB?
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-08 16:39:14
avatar
Co je zase tohle?
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2008-06-08 17:50:15
avatar
Proč něco píšeš, když tomu nerozumíš ? pointa tvého "co je zase tohle?" je někde na pomezí demence a pocitu samoty ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-08 18:14:53
avatar
hele klídek ... nenadávejte si, diskutovat se dá i slušně bez napadání ... nebo vás rozsadim !
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - sry 2008-06-08 19:00:38
avatar
Sorry digi ... ale takovéhle dodatky mě dokážou opravdu nabudit k emocím :-D
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-08 20:58:33
avatar
chápu, ale rád bych diskuse udržel v mezích slušnosti ....
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 100mb/s... 2008-06-09 15:25:21

jestli se tim mysli 100 "megabit", tak to si vystacis i s USB 2.0...ten ma totiz realnou propustnost kolem 30MB/s, coz dela nejakch 240"megabit"/s - takze se tam vejdes uz ted...
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hmm 2008-06-08 20:07:47
avatar
nějaký "zuřivec" mi naklikal mínusky. Jednak mě to pobavilo a jednak úpně čumím, jak se Sektore "vyléváš"...
Už jsem si zvyknul na to, že do sebe různí příznivci/nepříznivci šijou kvůli sporům Ati/NVidia, AMD/Intel, Mac/Win, ale aby takhle někoho rozproudila nová verze USB? Čoveče, klídek....
Apropos, to rozdělení trhu AMD/Intel napůl, 6 SATA HDD...
No a toto tvoje
"AMD (rozumně a společně s dalšími) vydají třeba AMD 1.0, čehož se chytí celý svět a nahradí takto USB 2.0. Opravdu bych si to přál"
Na to ti poradím jenom jedno.
Změň dealera :-)))
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2008-06-08 23:09:37
avatar
Heleď, nevím co ti na tom přijde komickýho. V PC mám 5x tera + 1x dvd a věř nebo né, volných mám 630 Gb - někomu to prostě nestačí a pokud pracuješ s videem, přijde ti 100gb málo asi jako kabinka na toaletách kde se vleze leda tak ho*no ;-)
-Co se týče mé citace "rozdělení AMD/intel napůl" ... beru to mezi hráči, mezi kterými jsem také vyrostl. Ono totiž nebylo tomu tak dávno, co špičky měly právě CPU od AMD a teď se do sponzoringu hrne zase Intel ;-) Právě věrní hráči jsou ti, díky kterým se hýbe trh a vytváře Hi-tech, které si normální člověk vlastně ani nekoupí ... a paradoxně druhý na to reaguje tak, že mu to stejně nejede podle představ ikdyž za to vysolil 15tis CZK atp. a ikdyž by si rád koupil něco víc, nelze ...

Skutečně nevidím důvod držet se něčeho, co bude normálním lidem v začátcích (dejme tomu hned zítra) úplně k ničemu ... ano, mluvím o USB 3.0. Pokud chce tedy intel opravdu tuto technologii poslat do věčnách lovišť, budiž ... já ale tuto technologii podporovat nemám žádný důvod, ikdyž bych třeba tvořil slušnou část zisku společně s dalšími odběrateli - nic mě nenutí přejít ke konkurenci, natož tímto způsobem. To je skutečně ubohé, a né normální ve světě marketingu ...

*Jak už zde někdo napsal, AMD tohle nedělá a dělat nemá důvod ... jen intel napadaj věci jako "naše CPU nepůjdou taktovat, USB 3.0 budeme mít jen my , průměrný penis našich zaměstnanců je delší než ty 3 znaky naší konkurence" apod. ... měli by si uvědomit, že technologie dělají pro nás, né pro sebe ... a pokud nám takhle vezmou možnost USB 3.0 vlastnit, pak se bez něj mile rádi obejdeme a přejdeme postupem času na něco nového ... samozřejmě, lepšího ...
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-09 10:43:04
avatar
Tolik disků, tolik terra... Neslouží k tomu pak náhodou jiné produkty (síťová úložiště, disková pole, scsi, pci řadiče, jak už tu bylo řečeno...)
Ad Intel...
Víš, obávám se, že hledáš diktaturu, kde není...
V oblasti železa máš přece více méně svobodnou možnost volby! V oblasti operačních systémů je to složitější, chápu, že mnozí co nesnáší MS a Windows na něm prostě dělat musí, i když je jim to proti srsti. Ale pokud tě Intel tak irituje, tak bez jakýchkoliv omezení můžeš jejich železo vypustit!
A vůbec se pak nemusíš nervovat, jací jsou to šmejdi!
Intelu vytýkáš, že nás omezuje a že se k nám "nechová hezky", ale sám jim diktuješ:
"... měli by si uvědomit, že technologie dělají pro nás, né pro sebe ..." Noaleprosimtě :-))) Oni ale v podstatě ty technologie skutečně dělají pro sebe, protože když vypustíš všechny mezičlánky, tak je na začátku Intel vyvíjející a na konci Intel inkasující... Všechno mezitím je jen nutné zlo :-)
A ještě něco. Vždycky, když ti někdo začne říkat, "že by sis měl uvědomit" a "že bys měl něco" tak si na toho člověka dej bacha, protože ti sahá na tvoje právo věci si uvědomovat a dělat tak, jak to tobě vyhovuje. No a Intelu to vyhovuje takhle... Nikomu tím neubližuje a je tvoje neohrozitelné právo jeho produkty nekupovat...
A prozradím ti malé tajemství: Intel je firma, která se jako každá jiná snaží generovat zisk... Proto to všechno. Není to církev, nebo sekta, proti které musíš "brojit". Taková firma slyší jenom na jedno, na prachy. Sáhni jim na prachy, tím že si TO nekoupíš a když vás bude pár milionů, pak teprve začnou uvažovat o tom, že něco změní. Aby mohli "vytěžit" i tebe a ty ses necukal... :-)))
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-09 12:16:45

ale kebyze USB 3.0 vymisl AMD a neha si to pre seba tak to uz by bolo v poriadku co? inac kebyze mas 4 jadrove CPU od Intelu tak by ti ta editacia vydea sla sviznejsie alebo co to tam uz s tym stvaras to mi ver! a pozri sa na SSD disky. mala kapacita a su velmi drahe. vyraba INTEL (nejake suciastky do toho) a tiez sa postupne rozsiruju, USB 3.0 vyrobilo intel je to zatial v zaciatkoch ale o par rokov to bude vsade. som zvedavy potom ci zostanes u USB 2.0

a ohladne toho taktovania. ono je to vec nazoru ale taktovanie je svojim sposobom okradanie. si zober ze si mozes kupit lacnejsie cpu a pretaktovanim dosiahnes vykon toho drahsieho cim si vlastne poskodil tu danu spolocnost. intel chce zabranit pretaktovaniu aby sa kupovali aj tie vykonnejsie CPU.

a preco by ti mali moznost vziat USB 3.0? intel to da len tomu kto bude mat zakupenu licenciu. (vsak preco nie on si to vyvynul sam investoval do toho nemale peniaze tak preco by to mal davat niekomu zadarmo) stavim to ze v pc tiez nemas len samy originalny software a vyuzivas ho. len s USB 3.0 je to problem lebo to je hardwerova zalezitost.
YusukeUrameshi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-09 14:01:54

5T bych taky rád, určitě se k tomu do dvou let dopracuju na současný desce bych mohl mít bez použití externích disků 7T (3xIDE+4xSATA). To by bylo porna
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-08 10:24:33
avatar
A ohledně tvých vizí s "wi-fi" v počítači... No tak já myslím, že by to "trochu" problém byl... Už vidím sál s se stovkou počítačů, každý s několika vlastníma "wi-finkama", jak se nijak neruší a jak je celosvětově dostatek frekvencí a adres... Mimochodem, ty by sis nainstalil do počítače s bezdrátovým přenosem dat, neřku-li do notebooku, třeba internetové bankovnictví? :-) A tím se dostávám k bezpečnosti, přece jenom něco co vede "drátem" je větší problém odposlechnout, než něco, čemu se pakety toulají vzduchem...
Radši "pevně nevěř" a uvař si čaj a přemýšlej, proč tě Intel tak irituje...
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-07 22:03:26
avatar
No, tak Intel vede "válku" nejen proti nVidii Tím by slušně zavařil i AMD.
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-08 08:21:05
avatar
Nezavarí nikomu, len bude vyrábať chip ktorý sa bude montovať na rôzne základné dosky, tak ako sa pridávaju rôzne sieťovky a zvukovky. Len ten chip bude vyrábať výhradne iba intel. O ten chip budeš mať drahšiu dosku. Nič zlé na tom nevidím, intel chce iba zarobiť.
PlayerX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-08 15:56:28

üž vidim jak AMD používá Intel jižní můstek .. můj názor je že to Intel nakonec ostatním společnostem prodá ...
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-08 20:23:42
avatar
O akom južnom mostíku tu hovoríš. Vôbec to nemusí byť integrované v južnom mostíku. Bude to samostatný prídavný chip ako sieťovka od realteku na dnešných doskách.
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-09 12:20:18

AMD nemoze pouzivat iten juzny mostik lebo na to nema licenciu.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-07 22:15:13
avatar
Pokud vim tak o USB 3.0 prilis velky zajem neni... Mozna i diky Intelu

Me USB 2.0 staci, externi disk beha pres 30MB/s, a to je naprosto dostacujici Ale kopirovat touhle rychlosti BluRay by pravda nejakou chvilku trvalo...
Ale pokud se Intelu podari USB 3.0 zpoplatnit, muze skoncit jako FireWire - ac lepsi nez USB - rychlejsi a s mnohem mensi zatezi procesoru, tak USB je nesrovnatelne rozsirenejsi. Zkratka ne vzdy zvitezi ten lepsi
Jen doufam ze se najde novy standard (Fire Wire? :-D) a intelu se nepodari nas uvrhnout do zmeti konektoru
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-07 23:05:26
avatar
na externi disky mame esata a firewire se pouziva na prenos z digitalnich kamer hlavne. de ale pres nej propojit i spousta externich disku apod firewire je docela dost pouzivane prave u tehlech dvou vecech. jinde nejak rychle rozhrani ani nepotrebujes v beznych domacich podminkach.

a k tomu usb3..nejak se mi nezda ze by bylo nejak nutne..esata na externi disky staci a fiewire na sve ucely take..pres usb pripojuji jen klavesnici, mys, multifunkci a flash. vyuzije nektera z techto veci vyhody rychleho rozhrani??nemyslim si at si intel usb3 klidne necha..
falcon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-08 00:30:47
avatar
Az budou za par let fashky o velikosti dnesnich disku jeste budes rad za USB 3.0...nebo neco podobneho.
sviftcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-08 06:27:36
avatar
to je dost omezena predstava. A abych pravdu řekl stejné "neandrtálské" názory jsem četl na USB 1.0 oprosti Com1 (rychlost není třeba , com nám stačí) a jak to dopadlo .

USB 3 má nabídnout mnohem více možností prakticky vše co na USB2 neběží kvůli rychlosti. Takže vysokorychlostní síťové připojení. Připojení externích raidových polí, a mnoho dalšího.

Jen pro porovnání USB 1 má maximální přenosobu rychlost 1.5MB/s , USB 2.1 dá maximálně 60MB/s mno a USB 3.0 má rychlost 4.8 Gbit/s (600 MB/s) to už je pořádný mazec! Firevire má maximální přenosouv rychlost 50MB/s takže je pomalejší než UBS 2.

Nehledejte využití pro technologii jen u sebe doma je to krátkozraké a amatérské. Vetšina vcí se používá hlavně pro komerční účely.
pfhawk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-08 14:50:39

zapomněl jsi na firewire 800, ten USB 2 dava s prehledem(786.432 Mbit/s)...s budoucima verzema se pocita 1,6 Gbit/s a 3.2Gbit/s se zpetnou kompatibilitou s F800, ktery budou co nevidet, a dale s rychlosti 6,4 Gbit/s, ale ty se nevi kdy...uvidi se taky jak to bude s narocnosti na procak, firewire ho za chodu zdaleka tolik nezatezuje jako USB
sviftcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-08 18:58:17
avatar
proč čekat na novy Firewire když USB 3.0 je už tady ? Kde zpětná kompatibilata a použitelnost všude je samozřejmostí.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-08 19:14:03
avatar
usb 3 jen intel prezentoval na computexu...ja ho tady rozhodne nevidim a je otazkou kdy se s nim poprve vubec setkame
pfhawk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-09 17:23:59

co jsem slysel/cetl, tak komercni produkty se ocekavaji pro USB 3.0 cca. v roce 2009/10 a firewire to same...
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-08 15:05:01
avatar
chce si to aspon poradne precist prispevek na ktery reagujes a pak teprv jeho autora napadat. psal sem nekolikrat v domacich podminkach a ty me zacnes nazyvat kratkozrakym amaterem..nebo psal sem snad neco o komercnich ucelech??co vim tak ne.

o firewire uz rekl dost pfhawk tak doufam ze sis doplnil znalosti. jinak na externi diskova pole se v komercni sfere pouziva scsi a pochybuju ze ho nejake usb jen tak lehce nahradi jak bude usb3 uvedeno do praxe tak se rychlost scsi jeste urcite zvysi. a co se tyce siti tak tam se vyviji vlastni nove standarty (momentalne ethernet 100Gbits) a takove rychlosti usb3 stejne nedosahne. mimochodem jaka ma byt maximalni delka usb3 kabelu???
paco [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-08 15:36:03

>to je dost omezena predstava
>Firevire má maximální přenosouv rychlost 50MB/s takže je pomalejší než UBS 2.
to tedy je dost omezena predstava, pokud tedy:
USB 2.1 ~ Hi-Speed USB 2.0
Firevire ~ FireWire IEEE 1394a
priklad pro WD MyBook (avg. read MBps / CPU util. %):
eSATA - 64.3 / 3
1394a - 41.1 / 2
USB 2.0 - 34.9 / 8
Pajoncek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - sviftcz , lol 2008-06-08 16:05:55

Svift. Si poriadne obmedzeny a neinformovany.

Maximalna rychlost podla ktorej vsetko porovnavas nic neznamena.
V praxi dava USB2 aj Firewire400ka kedze firewire ma na rozdiel od usb velmi stabilne prenosove rychlosti. FW800 oproti usb dominuje. To vsetko navyse pri ovela mensej zatazenosti procesora.

Ked si intel necha usb 3.0 pre seba tak by to firewire mohol velmi dobre vyuzit. Pochybujem ,ze v blizkej dobe bude zariadenie ktore bude schopne vyuzit vobec tych 1.6gb/s.

eSata ,ktore zvladne 3gbps mi dava asi o 2% vyssiu rychlost ako moj fw800 na velmi rychlom externom disku. uplne zanedbatelne
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jabka s hruškama.... 2008-06-08 10:29:27
avatar
Myslím že motáš jabka s hruškama... USB je primárně určeno (a rozšířeno) na něco jiného než FireWare. Jsou si hodně podobné, ale to jsou jabka s hruškama taky... :-) To už můžeš adabsurdum srovnávat rozíření USB a eSATA...
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-09 12:23:17

ok som zvedavy co budes hovorit ked SSD disky budu lacne a kopirovacia rychlost bude vysoka a usb 2.0 ti to bude brzdit. potom ostan u usb2.0
Pajoncek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - lol? 2008-06-09 15:35:52

To hovoris mne?

Myslim ,ze s e-sata a firewire800 resp. jeho dalsimi verziami vydrzim velmi dlho.

USB 2.0 je absolutny sh*t s nestabilnymi rychlostami a zatazujuci PC . nepouzivam ho uz dlho.
Allesgute [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - h 2008-06-07 22:31:57

kdyz si to intel sam vyvinul tak ma pravo si sni delat co chce ne ? )
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-08 10:46:26
avatar
právo má... to iste... to im nikto neberie.... ja sa na to pozerám z užívateľskej stránky a veľmi mi to pripomína časy minule... veľmi....
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-08 00:01:28
avatar
Nevim.. nevztahuje se ta cross-licence i na tohle? Nebo je to čistě jen na CPUčka? Jinak, ostatním výrobcům nic nebrání vytvořit vlastní standart, ale mam dojem, že kdyby to bylo jen na Intel, tak mu to ztuha projde..
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-08 10:39:12
avatar
A už to začína.... je jasné že si chce Intel zarobiť, dá sa to však aj na licenciách... ale tu vidieť jeho pažravosť... tak dúfam, že to začínajú vidieť aj tí, čo hovorili ako by Intel bez AMD držal ceny svojich procesorov nízko, resp. užívateľsky prijateľne.... poznáme, poznáme....
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-09 12:24:56

nebyt Intelu tak amd ma tiez drahe procesory. tot vzajomna konkurencia. ty kebyze vymislis nejaku vec a si s nou sam a je ludom prospesna predsa to nebudes predavat za par korun ale tomu das vysoke ceny. to je ekonomia to je obchod.
Begy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-08 11:07:12
avatar
hmm vidím dvě varianty.
A - USB3 se neujme (nebo bude prodána jeho licece)
B - vznikne alternativa (což bych byl nerad) už tak je rozhraní ažaž...
eXistenZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-08 13:42:13
avatar
Môže ale vzniknúť alternatíva, ktorá bude podporovať spätne USB 2.0 a zároveň bude fungovať na odlišnom koncepte ako Intel.... Problém by bol ale v tom, že Intel USB3.0 a Alternatíva od spoločností, predpokladajme že by sa spojili nVidia, AMD, VIA, by neboli kompatibilné. TO je problém. A teraz kto z koho... Intel robí v súčasnosti najlepšie čipové sady sám pre seba a má teda veľkú šancu na úspech jeho USB3.0
Jorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To je češtin :-) 2008-06-08 14:31:23

"a jiné firem" & "Intel bude dokumentaci prodá" ;)
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-08 17:14:10
avatar
Nějak nevím, co se tu furt řeší. Je to stejné, jako když Intel odmítl pustit nVidii na čipsety pro své procesory. USB 3.0 dříve či později bude dělat i AMD, Intel jim to nakonec prodá, byl by sám proti sobě, kdyby to neudělal. Oni se ještě rádi všichni dohodnou, není to o sympatiích mezi firmami, ale o penězích. To jen tady se to bere kdo má koho rád/nerad a kdo komu co prodá/neprodá. Ve vedení těch firem žádní nvidioti ani fanatici nesedí, tam to mají všechno pěkně spočítané...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-08 18:15:33
avatar
souhlas
Anonymní  2008-06-08 18:16:44

Obdivuju tvoji nezdolnou vytrvalost, vysvětlovat těmto jedincům jek to chodí vreálném světě. Já už to vzdal. Bussines si pletou s fanatismem kdo s kým a proti komu, přičemž ten výrobce, kterého mám v počítači je zrovna ten nejlepší a ti ostatní jsou ti zlí
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-08 18:48:32
avatar
OBC možná o tom i něco ví, v tvém případě o tom všichni úspěšně pochybujeme, takže budeme jen rádi když nikomu nic vysvětlovat nebudeš a necháš to na nás, co o tom něco víme ... díky, těší mě, že občas véš, kdy přestat ...
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nevim... 2008-06-09 15:53:43

taky o tom vim dost a asi vic nez vetsina, co tady prispiva, ale asi bych se nesnazil nekoho takhle shodit...
Minule jste si tady stezoval, ze vas hned druzi osobne napadaji, kdyz se jim neco nelibi - ale tohle je to same, nemyslite?
Nevim, jak by se vam libilo, kdyby v diskusi takovymto zpusobem na vasi vstup reagoval redaktor...
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ted z jineho soudku... 2008-06-09 16:05:18

nicmene jeste se vratim k vyse uvedenemu - je mi jasne, ze s nekterymi je to opravdu tezke - ale o to vice se musite drzte zpatky a nenechat se vyprovokovat k emotovnim reakcim - skodite tim jen sam sobe...

Takze ted k tomu jinemu - dostalo se k vam nejakym zpusobem toto?

http://www.extrahardware.cz/vyrobci-desek-lamou-nad-amd-hul

Celkem by me zajimalo, co je na tom pravdy a co "mlha"...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-09 17:06:55
avatar
situaci na poli základních desek dobře znám a sleduji , jak tak koukám někteří opět nepochopili situaci ... Výrobci desek nad AMD hůl určitě nelámou, jen jaksi v současnosti se prostě AMD prodává méně než Intel (jako kdyby to bylo někdy v minulosti jinak), takže se přizpůsobuje výroba desek a velcí výrobci drží výrobu AMD desek nadále bezezměn a pokud mluvíme o výrobcích ASUS a Gigabyte, tak rázem mluvíme o skoro 3/4 trhu se základními deskami .... , navíc Intel vydal "nový" čipset P45, který na dlouho dá výrobcům poslední příležitost se v mainstreamu obeceně nějak předvést pro následující období mnoha měsíců, kdy nic nevyjde ... takže se na Intel P45 všichni zaměřili, AMD svůj AMD790GX ještě nevydalo, takže je pozornost o to menší navíc 45nm procesory vydá až v říjnu .... všechno souvisí se vším, nikdo nad nikým hůl neláme ... a neděje se nic, co by nějak vybočovalo z reality ...
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-09 12:59:34
avatar
Jo. Honza mluví za "všechny", kdežto ty jen za "90% internetu" ... :-)))

Myslím, že když Honza používá slovní spojení "my všichni", má na mysli sebe a ostatní se stejným světanázorem (nebo aspoň HW/SWnázorem :-)), což ale z globálního hlediska klidně může být menšina!!!
Ale ty když použiješ spojení "90% internetu", tak tam "cpeš" bezpochyby lidi, kteří o tom nemají ani potuchy. Tak já aspoň za sebe prosím: pokud nepatřím do těch zbývajících 10%, prosím, vyjmi mě z těch 90% a uprav příslušným způsobem procentní hodnoty. Děkuji! :-)

Možná bude lepší, když bude každý mluvit sám za sebe?!
Anonymní  2008-06-09 13:13:05

To je zvláštní. umíš vůbec číst? Formulace typu:

"mluvím za 90% internetu"

V mém příspěvku nikde není. Asi by sisi měl procvičit problematiku základní školy to jest "porozumění psanému textu"
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-09 13:56:14
avatar
Cituji:
"Zbytek jsou tvé komntáře a tvé pohledy na svět, nutno říct že v naprostém rozporu s 90% internetu"
Tímto definuješ skupinu 90% uživatelů internetu, kteří se vyznačují pohledy na svět odlišnými od pohledů DDW. Tím, že říkáš, jaký pohled/názor tato skupina má/nemá a i následnými sarkasmy kterými se do této skupiny jednoznačně přiřazuješ, se samovolně pasuješ do role mluvčího této skupiny. Odtud tedy pramení moje domnělá oprávněnost použít větu "Honza mluví za "všechny", kdežto ty jen za "90% internetu", přičemž je zřejmé, že kritizuju tvou svévolnou manipulaci s lidmi, kterým bez jakýchkoliv důkazu přiřazuješ takové zásadní názory (vidění světa...), jaké se tobě zrovna hodí, za účelem umělého získání neprůkazné váhy pro své argumenty.
Howgh. Domluvil jsem.
:-)
Anonymní  2008-06-09 16:00:17

smazáno by DD

[b]EDIT BY DD: Urážet se od tebe zkrátka nenechám ani shazovat tento web, který rozhodně není rozumným a slušným lidem v oboru pro smích. Laskvě se zdrž veškerých komentářů na toto téma a nehovoř za nikoho jiného než za sebe, jelikož tvé vystupování zde je urážkou všech rozumných a slušných lidí nejen na tomto webu, které ty si bereš do úst, že za ně mluvíš ...

tvé příspěvky jsou mazány automaticky, jakmile uvidím jen náznak navážení se do webu, do mě, či příspěvky, které jsou zcela pomýlené s dalšími tvými hloupými názory [/b]
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-09 15:54:51
avatar
Tož to jo!
:-)
A teď musím zas pracovat, protože se můj úžasný Mac opět odmítá kamarádit s velkými postscripty (ach jo, to je taky TÉMA, "bezchybný" mac, přičemž bezchybnost je usuzována na základě užaslého sledování barviček po instalaci nového Leoparda...)
Počům zdar, funkčním zvlášť!!!
ryan69 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - pro Sektora a jemu podobné... 2008-06-09 13:56:56
avatar
nejdřív jsem nechtěl, ale nedalo mi to..

pan Sektor a jemu podobní by si měli v prní řadě uvědomit, že to je BYZNYS, nic víc, nic míň. ano, v případě úspěšných IT firem už to přestává být jenom o touze po $$$ a na scénu posléze vstupuje i touha o totální ovládnutí trhu, lidí a zřejmě i celého světa, ale bez skrupulí to je stále jen a pouze byznys...

to jak tu mnozí vidí IT firmy jako bohy či polobohy, kteří snad všechno dělají jen proto, aby jeho uctívači mohli v klidu hrát/serfovat/etc.. ano, zajisté ano, ale opět jen a pouze kvůli $$$, zatím co jistí jedinci v tom vidí vyšší moc a div ne náboženský podtext...

ad. USB 3.0 a Intelovské "Nedám" - to už tu velice objektivně vysvětlovali jiní...
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-09 14:12:25
avatar
Souhlasím. Překvapuje mě, že těch uctívačů libovolného loga spíš přibývá, než naopak... Nikdy by mě nenapadlo, že i u takové věci, jako je nová verze rozhraní "poteče krev" :-)
Zvyknul jsem si na uctívání počítačů Apple, které občas nabývá až pitoreskní podoby. Za ta léta co pracuji jak na "macích" tak na "PC", jsem se setkal například s vážně míněným argumentem: "Já tomu nerozumím, ale Mac je lepší!", nebo jedna obzvlášť vydařená perlička, která je už zralá na Chocholouška (po vydání IPhone): "Děkujme Apple, že nám UKAZUJE CESTU" !!!
Asi napíšu nějakou povídku o blízké budoucnosti, kde spolu válčí aliance tvořené tábory příznivců výrobců CPU, přičemž na pozadí všeho se skrývá strašlivá pravda!!! :-))))
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 332x
Komentářů: 4
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1330x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2212x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1956x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1309x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1296x
Komentářů: 1