Horizon Forbidden West – TEST výkonu GPU a CPU a RECENZE jedné z nejlepších her generace Tisk E-mail
Neděle, 07 duben 2024
Horizon Forbidden West – TEST výkonu GPU a CPU a RECENZE jedné z nejlepších her generace
TEST výkonu GPU a CPU - technické zpracování hry

• Horizon Forbidden West – TEST výkonu GPU a CPU a

RECENZE jedné z nejlepších her generace

Pokračování jedné z mála úspěšných zcela nových herních značek dorazilo konečně na PC. A výsledkem je nejlepší verze původně exkluzivní PlayStation hry a jedna z nejlepších her posledních let vůbec, která snese kvalitativně srovnání například s Mass Effect sérií apod. A to vše v dech beroucí grafice, kdy jde o jednu z nejlépe vypadajících her vůbec. A to se obejde bez raytracingu a dalších dnes hlavně marketingových „nesmyslů“. Horizon Forbidden West Complete Edition však vychází bez velkých fanfár a mnoho potenciálních hráčů ji pravděpodobně mine. Chybí zkrátka ono nadšení kolem, které podobně výborné hry provází. Pokud si ji nenecháte ujít, odměnou vám bude špičkový herní zážitek jedné z nejlepších her této generace v její nejlepší verzi, tedy pro PC.

Jako obvykle se na DDWorld.cz podíváme nejen na stručnou recenzi samotné hry, ale hlavně na technologický test. Tedy benchmark výkonu grafických karet a procesorů. A jak tahle úžasně vypadající atmosférická hra běhá na našich PC.

Horizon Forbidden West je druhým dílem jedné z mála úspěšných nových originálních velkých značek posledních let. Horizon Zero Dawn, který vyšel před pár lety, a nakonec dorazil i na PC, uhranul novou hrdinkou, propracovaným herním světem a velmi zajímavým příběhem. Druhý díl na něj přímo navazuje a fakticky začíná přesně tam, kde skončil první.

Nicméně tvůrci se do toho pořádně opřeli. Je vidět, že sami se učí a zlepšují. Hry nejsou zase tak daleko od sebe, první díl vyšel v roce 2017 a v kompletní verzi s datadiskem a vším vyšel na PC až v roce 2020. Pokračování pak vyšlo v roce 2022, o rok později doplněné zásadním datadiskem a nyní tedy v nejlepší finální verzi dorazila na PC. A ten posun věcí je znát. Druhý díl nabízí větší a propracovanější variabilnější svět, který je mnohem detailnější.

Tvůrci mnohem lépe pracují s hlavními i vedlejšími postavami, narážíte na mnoho zajímavých a propracovanějších vedlejších misí, které ale nenuceně zapadají do celkově vynikající ucelené atmosféry hry. Hlavní hrdinka dostává větší hloubku a také mnohem více možností. Tou největší je schopnost ovládnout letecké stroje nebo se potápět. Soubojový systém, systém vylepšování zbraní a zbrojí byl předělán a zlepšen. Systém schopností byl také trochu pozměněn.

Technicky jde o akční příběhovou adventuru s prvky RPG. Hra nadále klade důraz na příběh, kdy rozhovory a filmové sekvence a postavy jsou absolutně precizní. A o stupeň lepší než u prvního dílu, což je dáno technickými vylepšeními. V mnoha směrech se hra dá produkčně srovnávat i s například Witcher 3 nebo Cyberpunk a rozhodně s Mass Effect sérií. Tyhle velké příběhové hry jsou však stále více RPG, kde máte herní možnosti volby. To v Horizon sérii zatím možné není.

Až na velmi vzácné okamžiky náznaku nějaké volby, je všechno prostě pevně dané a nalajnované. A právě tohle je asi největší nevyužitý potenciál nejen dnes testovaného druhého dílu, ale celé série. Nicméně není to chyba, že nejde o RPG a jako hráč svými rozhodnutími neovlivňujete příběh, jde prostě volbu tvůrců, i když je současně dána prostě okolnostmi a možnostmi, které tvůrci prostě mají.

V čem Horizon Forbidden West exceluje, vedle skvělé hlavní hrdinky a jejího zpracování, to je herní prostředí, grafika a atmosféra. Málokterá hra vůbec dokáže nabídnout to, co tahle. A v tomto směru je plně srovnatelná s nejlepšími hrami historie. Vlastně v mnoha směrech jde o aktuálně nejlépe vypadající hru vůbec, a to je překvapivé s ohledem na fakt, jak dobře se hýbe a že nepoužívá žádný raytracing a podobné věci. Na PC mohli tvůrci posunout možnosti na maximum, což úplně neudělali, ale výkonná PC prostě dovolují mít maximální detaily za všech okolností, vše ve skutečném nativním 4K+ rozlišení a vysokých FPS. Nebylo tedy nutné dělat „optimalizace“ pro konzolových uspcalovaných 4K/30FPS apod. Nicméně tvůrci mohli udělat více, ale zjevně o to nebyl z mnoha pochopitelných důvodů zájem.

Pokud se vám líbil první díl, bude se vám líbit i druhý díl, který je v mnoha směrech více toho samého a ještě lepší. Až na ten příběh, který už samozřejmě nemá překvapení nového, a neohromí jako u prvního dílu, což je logické a nelze prostě zopakovat. Ale rozvíjí jej dále a vše ostatní z herní i jiné stánky je objektivně lepší. S datadiskem (DLC) Burning Shores jde také nepokrytě o druhý díl plánované série a jasnou přípravu na ten další. I tak nabídne desítky hodin skvělé špičkové zábavy. Já se nakonec zastavil na 70 hodinách. A to jsem udělal na 100% DLC a na 97% hlavní hru, kdy mě chybí jen sesbírat některé texty apod. Hra potěší české hráče také s oficiální českou titulkovou lokalizací.

A jak tento PC port běhá na našich PC?

Spuštěno: 315x