Nové procesory i grafické karty – zpoždění a změny plánů Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 02 February 2009
altKrize je daleko hlubší, než si mnozí představovali. Veškeré dříve prezentované plány s uváděním novinek skončily v koši ….

 

 

  Stále více zpráv ze všech stran hovoří jasně. Krize se prohlubuje, spousta firem zažívá daleko černější situaci, než jak si ji i největší pesimisté malovali. Pro nás zákazníky to znamená jediné. Pokud jsme dříve měli nějakou představu o tom, kdy přijde ta a ta novinka z mnoha plánů a výhledů, které nám byly předkládány, tak dnes už neplatí ...

  Zpoždění se dotkne jak aktuálně uváděných novinek, tak i novinek v delším horizontu. Začněme například u procesorů. Už na 100% vám mohu říci, že maisntreamových Nehalem procesorů, které by měly nahradit Core 2, se jen tak nedočkáme. Z původních plánů na konci Q2 je dnes spíše konec Q3 a to je pořád ten nejoptimističtější termín, a stále více vypadá nepravděpodobně i on. Otevřeně se dnes hovoří o tom, že Intel vůbec nevydá 45nm dvoujádrové Nehalem procesory. Ze dvou důvodů, jednak by na trhu moc neřešili a proti stejně drahým tříjádrovým konkurenčním AMD by toho už ani moc nezmohly. Navíc situace s prodeji procesorů se komplikuje životní cyklus Core 2 se prodlužuje. Je zcela jasné, že hlavní vlna mainstreamových Nehalem procesorů přijde nejdříve až příští rok a to rovnou na 32nm. Upřímně musím říci, že se stále novými a novými informacemi, které se ke mně dostávají, pochybuji, že se s NEHALEM procesory ve velkém letos vůbec potkáme.

  Problémy má samozřejmě i AMD. Pokud jste se těšili na silných nových modelů do AM3, tak vás bohužel zklamu. Podle posledních informací to vypadá, že AMD kvůli nízké poptávce odloží vydání mnoha modelů. V dohledné době tak na AM3 socketu přijdou do prodeje jen pomalejší X4 910, 810 a 805. Těšit se také můžeme na X3 720 a 710. A to bude prozatím vše. Výkonově budou stále zcela dominovat modely AMD Phnenom II 920 a 940 a uvedení alternativ na AM3 patici se zpozdí. Problém není v tom, že by AMD nemělo nové modely připravené, nebo že by byly problémy s výrobou. Problém je ve skutečně nízké poptávce po procesorech obecně a AMD si tak nemůže dovolit vrhnout na trh novinky, když má ve skladech ještě současné modely.

   Problémy mají i výrobci GPU a grafik. Prodeje padly o 30-50% a to v některých oblastech světa je situace ještě horší, a to zejména v dražších segmentech. To opět znamená to, že se novinky zpozdí. Poměrně nejasno je teď kolem nástupu 40nm GPU. U ATI by prvním 40nm mělo být RV740, které by mělo být i první grafikou se 40nm GPU na trhu. Uvedení HD4700 série se mělo odehrát na přelomu Q1 a Q2. Teď to spíše vypadá hlouběji do Q2. To samé se týká i konkurence. NVIDIA měla vydat své první 40nm jádro, které taktéž bude směřovat do nižších cenových hladin, na konci Q2. Teď to vypadá někdy na Q3. Odhady vydání silnějších modelů, to už je vyloženě věštění z křišťálové koule. Nástupce RV770 u ATI má být připraven na začátek Q2, což se podaří, ovšem je otázka, kdy dojde k jeho nasazení do prodeje. To samé lze říci i u NVIDIA a 40nm výkonnějších čipů. O nějakém uvedení podle plánu v Q2 si dnes už můžeme nechat jen zdát. Q3 je nejbližší reálný termín. O tom, že přijdou DX11 čipy ATI RV870 a NVIDIA GT300 alespoň v Q4 začínám také silně pochybovat. Obecně platí o GPU to samé, co o CPU - pokles poptávky výrazně zpozdí vydání novinek a podle toho, co slyším ze všech stran, je dnes každý zveřejněný termín hodně optimistická předpověď. Situace totiž zdaleka není u dna a mnozí nemají ani tušení o tom, kde to dno je a jak to tam bude vypadat ...

  Letošní rok 2009 vypadá z pohledu novinek a plánování na jednu velkou katastrofu, ovšem to se zkrátka dalo čekat. Jak už jsem dříve prezentoval, myslím, že prodloužení intervalů mezi generacemi je nutné, už jen z hlediska toho, aby se vůbec dali využít. Software dnes pokulhává za HW a bylo by dobré, kdyby se současná situace využila k tomu, aby se věci dali do pořádku. Ačkoliv nás odložení novinek z pohledů fandů mrzí, z pohledu běžných uživatelů v tom vidíme řadu přínosů. V poslední době, když si člověk přinesl domů nové komponenty, tak už byly skoro zastaralé, protože na trh mířila nová generace, ačkoliv o plném využití stávající generace nemohla být ani řeč ...

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 20:00:29

Myslím, že máš nyní pravdu ..zkus si vzpomenout na naše dohady ohledně příchodu DX 11 generace, když jsem tvrdil, že letos to skutečně nebude ani náhodou. Upřímně pochybuji i o highendu na 40 nm založeném na stávající generaci, pokud se na skladech budou válet starší jádra (prostě k tomu není důvod). Navíc je v nedohlednu PC hra, která by využila alespoň výkon stávajících highend karet. ..je to prostě bída ..a obávám se, že dno, od kterého se snad jednou odrazíme, je ještě hodně daleko...
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 20:11:09
avatar
ber to z lepsi stranky, na hrani nepotrebujes vyhradne hi-end,.. spis bys mohl byt rad ze ti staci mainstrem
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 10:43:23

Ale já jsem pochopil, že ani RV740 tak hned nepřijdou! Mám smutek!
Pindra [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 02:14:46
avatar
No já bych řekl, že se dá najít pár titulů, které dají hi-end kartám zabrat... zvlášť ve vyšších rozlišeních

A podle mě jen dobře,že nároky nejsou nijak přehnané jako v dobách minulých.
Jen ať je víc her s grafickym zpracováním a náročností alá Call of Duty 4/5. Na nich je vidět,že se dá vydat i slušně optimalizovaná a slušivá hra pro masy...
BoSpring [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 11:46:59
avatar
Vždycky se objeví hra, která dá i high kartám zabrat, jde jenom o to, jestli má vůbec smysl si ji zahrát?!?! Já zase doufám, že když ATI nebude mít důvod honit se za novou generací, tak aspoň zapracuje na spotřebě a teplotě!!!
Hfero3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 20:10:01
avatar
A ja som chcel počkať s kúpou nového PC že už tam dám HD 5870 a nejaký PhenomII alebo Core i5 do júna (prázdniny) Tak dúfam že už aspoň bude nejaká 40nm 4900 a u procesorov už čakať na i5 nebudem tak dúfam že dovtedy nejaké rýchle phenomy vyjdu
Pindra [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 02:19:22
avatar
Tak v přechodu na Phenoma či Core i5 ti nic nebránit nebude, AM3 a LGA1366 desek i procáků bude do toho tvýho jůna dost a než vyjde něco z řady HD5xxx, tak to holt přežiješ třeba s HD4870X2 nebo GTX 295
Hfero3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 17:27:37
avatar
No možno zoberiem skôr niečo ako HD 4830, tá od MSI čo má DD v teste nevyzerá zle, pretaktoval by som ju a vydržal až kým by HD 5000 nezlacnela. To zas toľko neminiem za x2 aby som ju za chvíľu menil.
Hfero3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 20:08:05
avatar
A ja som chcel počkať s kúpou nového PC že už tam dám HD 5870 a nejaký PhenomII alebo Core i5 do júna (prázdniny) Tak dúfam že už aspoň bude nejaká 40nm 4900 a u procesora už čakať na i5 nebudem tak dúfam že dovtedy nejaké rýchle phenomy vyjdu
Edit: Sorry Dalo to dvakrát neviem smaž to DD
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 20:07:14
avatar
AMD by mal vyuzit cas a udelat neco poradne pro mobilni platformu,.. tam sou treba jak sul
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 20:14:55
avatar
u ati by to naky novy karty chtelo, od leta nema zadny novy highend nebo vyssi mainstream (snad jen opozdene 4850x2), nvidia vylepsila prvne gtx260 a ted jeste vydala karty na 55nm vyrobnim procesu. a podil na trhu ati klesl v poslednim kvartale. takhle se na uroven nvidie v prodeji nedostane. karta s vykonem gtx 280 nebo i lehce vyssim na 40 nm by se mi moc libila, prece jenom mezi hd 4870 a 4870x2
je dost velky skok.
B4rr4cud4 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 22:24:36
avatar
cital si vobec clanok???? najvecsie prepady su v highende tak naco by ho vylepsovali ked sa im teraz viac oplati ist do mainstreamu a zlacnit vyrobu
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 13:21:37
avatar
ale jo, at vydaj i vylepsenej mainstream, ale na highend rezignovat nemuzuo, jen rikam ze tam uz se pul roku nic nedeje, taky by to chtelo naky oziveni
Hfero3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 20:33:27
avatar
To by asi trochu predaju pomohlo keďže niekto pozrie že je Nvidia o niečo rýchlejšia hneď si pomyslí že je to aj lepšie a tak si za to aj priplatí...
Tom439 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - pohroma :( 2009-02-02 21:17:45
avatar
Myslím, že v tom třetím odstavečku by mělo místo X4 910 být X4 915 jinak ale pěknej článej s pěkně podělaným obsahem . Člověk počítá s těma jejich tabulka, kdy má co vyjít a sotva jsem přečetl nadpis už jsem se orosil . No vypadá to, že přesedlám z plánovaného AM3 s Phenomem X4 925 na AM2+ s Phenomem X4 940. Ach jo, fandům nastávají krušné časy .
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 21:54:56

no ja stale dufam ze jak AMD-Ati zacali padat tie predaje v Q4 tak sa este rozpohybuju a vydaju novu generaciu cim skor.
Oproti nvidii maju vyhodu ze RV770 si na seba uz zarobilo a neda sa hovorit ani otom ze by partneri boli nespokojny. Navyse ich nelichotiva financna situacia by ich mala prebrat k tomu aby 40nm s podporou DX11 uviedly co najskor. Uz len kvoli tomu ze tak mozu zmazat aspon marketingovo vyhodu physix a aspon pre mna je DX11 dovod preco stale cakam na to co prijde na konci roka.

U Nvidii by som pochopil preco cakat , kedze jej partneri maju plne sklady coho dokazom je ze aj palit zrusil 400 00 objednavok nvidia GPU!! (dohromady je to uz okolo 1.5miliona zrusenych objednavok)- a to su tie co boli ohlasene
Odkaz

Neviem aku maju AMD-ATI podpisanu zmluvu s TSMC ale fakt sa na 5xxx tesim a snad nebudem musiet cakat do 2010 co si myslim aj z pohladu AMD by bola osudova chyba.
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 21:54:50

To nejak nechapu, proc letos cekat na grafiku s DirectX11? Nez bude nejaka hra v DirectX11, tak budou grafiky minimalne s oznacenim 7xxxx.......a to mozna kdovi jestli....
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 22:09:26

pre mna je to aj otazka prechodu na Windows 7 ktoremu sa predpoveda daleko vetsi uspech ako viste. Dnes este stale dost ludi pouziva XP aby sa programatorom oplatilo robit hry na DX9/DX8. Mimo physiky cez GPU tam tusim je aj lepsia podpora viacjadrovych procesorov. Navyse neni vo vyhlade dalsi system ako tomu bolo u Visty.
A ak MS chce presadit ten system do predaja rychlejsie ako napriklad dnesnu vistu , objavi sa to aj na hrach daleko skor. Aj ked pouzivam Vistu stale ju vnimam ako windows ME ktory mi prisiel tiez ako taky prechodovy system kym prisli XPcka.

Navyse podla statistiky onestat Windows Vista pouziva v Dec-2008 iba 21% uzivatelov , oproti 72% podielu Windows XP . Programator by musel byt blazon aby robil hry pre Vistu.
Odkaz
tato statistika je este dost k viste lichotiva, takze sa nedivim ze je tak malo DX10 hier
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 23:32:31

On je taky trosku problem v tom, ze se hry delaji hodne na konzole a ty jsou dx9, takze asi budeme cekat dost dlouho, nez budou konzole s dx10 nebo 11......
Taky pouzivam Visty a nemam s nima problem, ale ze bych nejak touzebne ocekaval win7 se rict neda.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 08:18:14
avatar
mam taky visty, relativne s nima uz nemam moc problemu ale nijak extra spokojen nejsu..bety win7 mi uz ted pripadaj lepsi nez cela vista..jen me stve ze si je budu muset zase kupovat i kdyz je to jen lehce upravena vista..tezko microsoft nasadi nejakou ferovou upgradovaci cenu
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 08:41:15

jasne, ja spis reagoval na to, ze cekat na dx11 je myslim trochu zbytecne, ze nez se to bude dat vyuzit v nejake hre, tak to bude trvat hooodne dlouho....
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 08:58:17
avatar
tohle se ale muze s win7 zlepsit. zalezi jak rychle na ni budou uzivatele prechazet. tedka nema smysl se vubec nejakym dx10 zabyvat. pochopil to monolith i blizzard. je to zbytecne kdyz jen 20% lidi ma vistu..a ted si predstav ze nejvic licenci se prodalo s jiz hotovyma sestavama nebo notebookama..a kolik takovych stroju ma HW schopny k provozu nejnovejsich her s dx10 detaily? porad vetsina hracu jede i s dx10 kartami pod winXP. vyvojarum se ted nejaky zabyvani s dx10 nevyplati. kdyz ti pak ale hraci s XP prestoupi na win7 tak by sme se mohli uz nejak pohnout..
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 10:30:02

souhlas, ja jen reagoval na Qmoxe s tim, ze chce prejit na dx11 letos.
Myslim, ze v soucasnosti grafiky co jsou na trhu staci uplne s prehledem na jakoukoli hru a pokud clovek nepouziva nejake extremni rozliseni, tak si zahraje vsecho vice-mene vse na high....
Bych tu situaci okolo grafik nejak nedramatizoval v tom smyslu, jako ze "uz aby tu bylo to dx11.." Bude trvat roky nez vyjde dx11 only hra......
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 08:24:39

Pokud budes uvazovat ekonomicky a prejes ATi to nejlepsi, tak naopak bude dobry odklad. Cim dele je nejaka technologie na trhu, tim jsou nizsi vyrobni naklady ergo vyssi zisky z prodeje. Tudiz pro ATi by prave tohle mohlo byt velmi dobre. DX11, v situaci kdy prechod na DX10 jaksi nenastal, diru do sveta pravdepodobne neudela, takze neni kam spechat. 40nm vyrobni procedura je opet vyrazne drazsi nez 55nm, nekdo to TSMC zaplatit musi. Tak proc nevyuzit stavajicih podminek do mrte?

A prosim muzes mi nejak dolozit, ze oproti Nvidii si RV770 na sebe uz vydelalo? Tohle mi zni jako cista spekulace.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 10:48:26

Tím více, že AMD musí více než prostě vydělat. Musí ještě ročně odvést do Foundry 0,8 mlrd dol. A banky už jen ztěžka půjčují...
Ale 40nm procedůra je dražší jen na začátku. Potom každy chip vychází levnějí. Takže, pokud stejně zavádí 40 nm výrobu, vyplatil by se přechod na něj každé úrovně (intrgrované/low/main/high) jakmile budou výrobky většinou rozprodané.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 11:45:00

Samozrejme, ze jsem bral pocatecni stav. V dusledku bude vyroba na 40nm levnejsi, jinak by se do toho nikdo nehrnul. Myslel jsem to tak, zda ted momentalne neni lepsi trochu pockat a doprodat 55nm.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 16:29:20

Jednoznačný souhlas. Jen upřesňuji, že na každé úrovni (integrované/low/main/high) se to bude dít zvlášť. A proto něco 40nm může přijit i brzy. Nebo možná podvědomě očeávám splnění svých přání :-)
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-02 22:53:58
avatar
No, já osobně mám v úmyslu přejít na win 7 hned jak to půjde, počítal jsem do nich i s novou grafikou a DX11. V minulosti jsem se totiž už párkrát pěkně napálil co se příchodu nových rozhraní týče (DX9b na mojí X700 koupené ani ne půl roku před příchodem DX9c s SM 3.0 opravdu naštve), ale ted vážně nevím jestli má cenu čekat... Snad jen na to, jestli spadne dolar
oukydouky [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 07:45:19
avatar
dolar by měl prý jen stoupat
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 08:19:39
avatar
jak vychazela X700, tak konkurencni sestkova rada nvidie jiz dx9.0c podporovala...
Rohlik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 09:16:30
avatar
jak napsal Asgard_X já jen vyčkávám kdy se sesune dolar kousek níže... ale jak to tak sleduju nevím jestli všechny odložené GK i CPU už dávno nebudou na trhu
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 13:13:34
avatar
By mě zajímalo, jestli někdo opravdu nakoupil třeba za 100 000 dolary v létě (za 14.50Kč = 6900 dolarů) a teď je prodá za 22,50Kč a má 55 000Kč navíc Já to udělat chtěl, ale finance nebyly...až teď opět zjišťuju, jaká to byla škoda. Podle mě se dolar níže v dalším roce neposune.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 13:24:05

Ja bych rekl, ze jo. Az napumpujou tech 850 mld $. To pujde dolar dolu urcite. Ale asi ne na tech krasnych 14,50 co bylo v lete.
Flamik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 14:31:52

Já jsem koupil o prázdninách kompa za 30k a po 4 měsících ho s mírným ziskem (!!) opět prodal (zjistil jsem, že AoC mne extra nebaví a na zbytek stačí notes).
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 10:39:58

Počkat! Tak ty RV740 v březnu nebudou? Hrůza! A já na ně tady sedím a čekám!
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 11:41:30
avatar
Heh, no myslím, že som nikdy ani len vo sne nedúfal, že HW, ktorý som kupoval na jeseň, ešte po polroku bude stáť rovnako, či poprípade dokonca i viac(až na výnimky ako zdroj, ktorý bol vtedy trošku predražený)
Najradšej to pozorujem na grafike, ktorá vtedy stále tesne pod 14000SK a keď sa pozriem či už tam kde som ju kupoval(Agem), tak stojí o tisícku viac alebo keď sa pozriem do Alzy, tak tiež o tisícku viac. Sakra a to High-End sa vždy všade hovorí, že jeho cena ide najrýchlejšie dole a stále nič Tak z tohoto pohľadu ma to naozaj teší a ja si možno stihnem kúpiť nový monitor ešte skôr, než vyjde 4970X2 i keď samozrejme ak budem meniť grafiku, tak to najskôr za nejaký model rady 5000.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zpoždění je + 2009-02-03 13:10:57
avatar
Osobně vítám jakékoliv zpoždění.

1) Z uživatelského hlediska, kdy nebudu muset kupovat stále relativně nové věci, protože moje železo už prostě nestíhá. To je spojeno s tím, že nové hry budou muset být prostě pro aktuální karty (pro mojí HD3870) a nebudu muset nic řešit, abych si ji ve svém 1680x1050 v pohodě zahrál bez kostiček a roztřepených hran (tedy nějaké to AA AF zapnuté).

2) Opět z uživatelského hlediska. Zběsilý úprk technologií dál nepřináší jen nějaké špatné či žádné optimalizace, které mě (pokud budu mluvit o výkonu) nijak netrápí (prostě si počkam 5 minut místo 2 minut třeba), ale hlavně optimalizace bugů, které život znepříjeňují mnohem více. Snad to přispěje k tomu, aby mi prostě program pod Vistama nepadal, když je jen pro XP (pořád). Aby hra neměla problém s mými ovladači a aby prostě všechno běhalo. Podle mě Visty ještě nějaký ten rok vydržet mohou. Měla by se zvýšit celková kompatibilita komponent.

3) Jak tu někdo psal, viděl bych to na to, že výrobci všechno pozdrží, ale technoligcky to už mají, tak zapracují na optimalizaci před vydáním (teploty, spotřeba, kompatibilita). Snad to tak bude, i když si tím jist nejsem
hornster [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 14:25:04
avatar
Souhlas, zpoždění je rozhodně dobrá věc, ale chtělo by to ještě více . To, jak to za pár let šlo dopředu není normální...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-02-03 16:18:10
avatar
ze by se vyhody konzoli zacali prenaset i na pc?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do Japonska
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do JaponskaWednesday, 15 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 859x
Komentářů: 7
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!Tuesday, 14 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 871x
Komentářů: 1
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNFriday, 10 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1361x
Komentářů: 1
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineWednesday, 08 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1086x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Monday, 06 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1852x
Komentářů: 2
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíThursday, 02 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1954x
Komentářů: 3