Nvidia GeForce9 – jak to bude s GF 9800GTX? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 20 August 2007
nvidia-logo-1Již nějaký čas se objevuje několik parametrů připravované grafiky Nvidie, podívejme se na ně podrobněji.

 

 

GeForce 9800GTX - vydání se blíží ...

Prozatím sice oficiálně mnoho nevíme, ale šuškanda jako vždy pracuje výborně a tak se jako vždy nepodaří utajit všechny parametry připravované karty. Nicméně stále musíme dbát na to, že se jedná o nepotvrzené spekulace, byť se mnohé z nich v minulosti v podobných situacích ukázali, jako správné. Podívejme se tedy na dění kolem GF9 ...

8800gtx-1 

Podle dosavadních informací by mělo k samotnému vydání GF9 dojít již letos a to těsně před vánoci. Prý již výroba G92, jak se prozatím nejvýkonnější čip grafické půlgenerace GF9 nazývá, jede na plné obrátky. Dokonce již prý Nvidia stanovila datum představení nové grafické karty pro novináře, někdy do Listopadu letošního roku. Co však bude G92 zač? Jako nejpravděpodobnější se jeví následující varianta ...

chip_quarter

G92 (možná později známa jako G90) bude s největší pravděpodobností 65nm grafický čip a bude to skutečně veliký čip. Mluví se o skoro 1 000 000 tranzistorů! Výkon tohoto monstra by měl být něco kolem 1TFLOPS. Nicméně G92 by měla být podle většiny informací skutečně jen evoluce GF8. Hovoří se o 512Bit sběrnici, místo dosavadní 384bit, což by znamenalo i více paměti - 1024MB a to hned GDD4. Jádro G92 tedy bude logicky zvětšeno proti G80, aby to všechno bylo kam připojit. Samozřejmě bude muset přijít ke slovu nový výrobní proces. Nejpravděpodobnější se jeví 65nm, protože i tak bude jádro s 1 000 000 000 tranzistorů obrovské. Výhřevnost a spotřeba při výrobě 80nm, nebo dokonce stávajícím 90nm postupem, by příliš nepotěšila.   

crysis

Hodně diskusí se vede na téma DX10 DX10.1. GF8 jako taková DX10 plně nepodporuje, nicméně  ani nemusí, když DX10 vlastně nic neexistuje, navíc byla vydána a soustředěna pro DX9. DX10 navíc je jen takový mezistupeň, který je nutný z pohledu toho, aby vůbec existoval hardware podporující nějaký nový DX, nemluvě o tom, že Microsoft potřeboval nějaký tahák pro Windows Vista - o tom jak je to úspěšný a potřebný tahák nechme na diskusi. Nvidia však má u GF9 možnost mnohé změnit, i v rámci toho, že GF9 bude jen evolucí GF8. Podpora DX10.1 tedy není vůbec vyloučena a s tím přijdou i věci, které například ATI HD2000 podporuje již nyní ... Tesselation jednotky apod.

tess-pipeline

Každopádně GF9 bude v první řadě reprezentována z počátku jen opět nejvýkonnější variantou. O jiné se zatím nehovoří. Nicméně lze z dosavadního vývoje odhadnout, že situace s vydáním GF9 bude podobná situace s GF8. Tedy vyjde trhač asfaltu v podobě GF9800GTX, pak dlouho nic a příští rok před letními prázdninami vyjde mainstream a low-end GF9. I když jedna změna by tu být mohla - Nvidia nutně potřebuje skutečný mainstream, něco jako 8800GS apod. Protože co nevidět ATI vydá HD2900PRO/GT, proti čemuž nemá Nvidia dnes variantu a posléze (listopad) vyjde i 55nm ATI RV670 na což už vůbec není známa žádná varianta od firmy Nvidia. Spekuluje se jen o GF8800GTS, ale to je zatím to jediné a stále spekulativní. Nvidia se vždy soustředí na High-end, bohužel 95% z nás je taková karta akorát tak na pěkné pokoukání a počtení a mnohem více vyhlížíme právě karty kolem 5000 korun, kde však dnes není příliš růžovo ...

To nám ale náladu z blížících se výkonových orgií v podobě GF9800GTX určitě nezkazí ;)

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
QueenCze [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 1 000 000 tranzistorů? 2007-08-20 18:08:37

DD kdyztak 1 000 000 000, ze ? kdyz HD2900XT jich má neco kolem 700 000 000 ze? Divím se, že ty to jako nevíš.
aPk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tranzistory 2007-08-20 18:55:03

No to víš no, těch nul už je tam moc, blbě se to počítá... ale tak stane se přeci ne... ale doufám, že to DD opraví ;)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-08-20 19:57:56
avatar
Dám si facku hned za rohem pardon ...
sdsdsd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-08-20 20:14:52
avatar
kua ale kdyz je to napsano slovem tak to jeste tak nevypada,ale ted kdyz vidim 1 000 000 000 tranzistoru uz by s tim meli klidnit a vzit si priklad z vyrobcu cpu,kde uz spotrebu kroti,i kdyz to asi da hodne prace pokud chteji porad zvysovat temer dvojnasobne vykon
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-08-20 20:17:12
avatar
Byl bych asi opatrnější v prohlášeních, že NVidia se soustředí vždy jen na high end...6600GT, ve své době možná ještě slavnější než dnes ATI 19XX, jistě potvrzuje opak. I 7600GT,GS nebyly žádné propadáky, na ty už ATi stačila v rozumné době zareagovat kvalitní (i když rozhodně ne drtivou) konkurencí a až do radikálního zlevnění ATI 19XX, to rozhodně nebyla špatná koupě. A s 8XXX řadou jde spíše o to, že NVidia k nějakému prodeji mainstreamu nebyla konkurencí tlačena, cenově téměř dumpingové ceně ATI 19XX stejně konkurovat nemohla a všechno ostatní měla pod palcem, takže teď by se konečně zase mohly rozvířit stojaté vody v rybníce grafických karet
Každopádně ale NVidia se soustředí vždy tam, kde vydělá nejvíc peněz, o nic jiného nejde.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 8800GTS 2007-08-21 09:17:13
avatar
Myslím že 8800GTS je dost slušný mainstream. A rozhodně v dnešní době nejrozumnější volba při totální absenci DX10. Kdo nekoupil NV8, pro něj bude NV9 zajímavá, pro nás ostatní bude zajímavá NV10, která snad ten DX10.1 bude podporovat plně. A proti té bude HD2900 už vykopávka. Takže v dnešní době je NV rozhodně lepší volba než HD, přestože možná je HD technologicky pokročilejší (to neposoudím), ale marktingově je nevhodně umístěný a neodpovídá realitě na trhu. Fakticky ATI zdržovalo HD2900 co nejvíce to šlo, aby se našlo alespoň jedno DX10 demo, ve kterém by ukázala svou sílu, jinak by na DX9 to byl propadák totální, který by si NV8800 dávaly k snídani.

Mimochodem v první 20 top výsledků 3Dmark2006 jsou 2x HD29 a zbytek NV88. Trochu žalostný výsledek pro novější generaci karet. Navíc v 1280x1024 kde to ještě hodně ovlivňuje procesor (Intel Core Q).

Asi bylo míněno budoucí NV9800GTS ne? Jako reakce na ATI2900PRO. Palit 8800 GTS už je pod 7 tisíc.

6600GT rozhodně nebyl popadák, spousta lidí ho má doteď (stačí se podívat na statistiky Steam).
Onecar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ta PopUp okna obrázků 2007-08-20 21:19:57
avatar
.. v Opeře 9.23 nefungují. Error 404, a není to jen tento článek, i u minulých (Blitz Formula) to nejede.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-08-20 21:40:00
avatar
hmmm - opera chjo, zase ... pořád jen opera - proč to všude funguje jen opera pořád zlobí ... to je jen řečnická otázka ... Oki, díky za report, pošlu to technikum, ale bude to minimálně týden trvat jsou na dovolený
RedDwarf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: Ta PopUp okna obrázků 2007-08-20 21:38:51
avatar
Onecar napsal:
.. v Opeře 9.23 nefungují. Error 404, a není to jen tento článek, i u minulých (Blitz Formula) to nejede.


To bude tim, ze je Opera blokuje.
Mrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - pop-up 2007-08-20 21:45:49

Samozrejme ze nefunguju pop-up okna v opere ked su blokovane, ani mne nefunguju lebo ich mam zakazane od FF az po firewall....
hazzy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: pop-up 2007-08-20 22:19:52
avatar
jenze problem je v tom ze to napise ze stranka nebyla nalezena...to asi blokovani pop-up oken neni...

a co vubec trapcijou s devitkovou radou kdyz este poradne nevydali ani osmickovou
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Uz se na ni tesim 2007-08-20 22:24:35
avatar
Presne receno ne na ni, ale na jeji mladsi sestry a starsi kamaradky, ktere casem spadnou s cenami do meho oblibeneho segmentu 5000-6000, nebo se zratka sezenou za prijemne ceny, takova 8800GTX za 7000 nebo HD2900XT za 5000, to by bylo... Nova high-endova karta nikdy nezaskodi, ze starych HE se pak stane celkem mainstream..
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ta PopUp okna obrázků 2007-08-20 23:03:46
avatar
Se mi nekorektne zobrazuji v IE7 - presneji receno zobrazi se 2 stranky pres sebe 1. z nich je Error 404 a 2. je samotny zvetseny obrazek. (pop-up okna mam povolena pro DDworld.cz)
krishke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-08-21 01:35:18

No, já mám Firefox, mám AdBlock plus a NoScript a dělá mi to to samý, přestože mám na ddworld.cz skripty povolený.
PSYLOCIBIn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - OPERA 2007-08-21 08:12:19

mam taky novou operu chybu to hodi ale ten obrazek to blokuje staci kliknout na tu listu kde vyjede ze to vokno je blokovany a kliknout na to a je to OK ;)
Anonymní  - popup okna 2007-08-21 08:30:32

Problém bude tak trochu někde jinde. Mě se teda popup okna zobrazují normálně a to jak v Konqueroru tak ve Firefoxu. (GNU/Linux)
U Opery verze 9.20 jsou defaultne zablokovane pop-up okna. Pokud pop-up povilite, jede take bez problemu, takze bych rekl, ze je vse v naprostem poradku!.
Onecar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-08-21 08:36:20
avatar
Jo, když vyskakovací okna povolím, vyskočí dvě - jedno s 404kou a druhé s obrázkem. Nemyslím si, že je vše v pořádku, ale jak myslíš ;-).
Anonymní  - re: 2007-08-21 08:59:59

Onecar napsal:
Jo, když vyskakovací okna povolím, vyskočí dvě - jedno s 404kou a druhé s obrázkem. Nemyslím si, že je vše v pořádku, ale jak myslíš ;-).


No jo. mas pravdu. To jsem si vubec nevsiml. Diky za upozorneni
Bumblebee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - parametry ATi vs Nvidia pls no 2007-08-21 08:40:56
avatar
ale stejně si musim rípnout
nvidia teprve přejde na 512 bit sběrnici (podle mě ta 384 bit byla cesta uplně někam vedle jen aby měla nejvykonější kartu na trhu)
takže tedka ikdyž se třeba parametrama srovna ati(512 bit a 1Gb ram) tak bude hodně zaležet na architektuře jadra a tam bude jasně vést ATI.viz DX10 vysledky ve stavajicich skoro DX10 hrach a demech.
Anonymní  - ale no tak. 2007-08-21 08:58:29

Zadna opravdova DX10 hra jeste nevysla. A diskuzi o poctech bitu ci megabytu bych nechal nekam do pocitacove pripravky. Tyhle "cisla" totiz neznamenaji temr NIC!
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) právě 2007-08-21 09:25:00
avatar
Dá se to klidně interpretovat i tak, že když GTX (která má sběrnici 384 tuším) dává HD2900, který má 512 sběrnici, tak jak asi HD2900 dopadne v porovnání s NV9800, která bude mít sběrnici o nějakých ještě 25% širší?

Doufejme, že ATI pohřbí HD29 generaci a vyjde s HD39 co možná nejdříve, aby byl přímý konkurent NV98 a síly se srovnaly. Otázkou je, jestli si to mohou dovolit finančně, protože to už by byla druhá generace, na které by nic moc nevydělali, tedy spíš nic, než moc. Benchmarky jsou krásné, ale měřítkem úspěchu jsou peníze a statistika prodeje to říká jasně, co i vzpomínám tak zhruba 20% trhu se přestěhovalo od ATI k NV a 10% si ubral Intel.
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HD3000 2007-08-21 12:02:16
avatar
Ja bych byl spis pro X3000, nebo jeste lepe jen 3000, To HD3950XTX je na nazev karty hnusne dlouhe a navic se to blbe rika. X bylo lepsi a nej by bylo bez pismena.
Chargy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: 8800GTS 2007-08-21 09:25:46
avatar
...Mimochodem v první 20 top výsledků 3Dmark2006 jsou 2x HD29 a zbytek NV88. Trochu žalostný výsledek pro novější generaci karet. Navíc v 1280x1024 kde to ještě hodně ovlivňuje procesor (Intel Core Q).

Jojo taky často hraju 3D marky, to je vždycky pařba, že to neni možný, ostatně proto je hrozně důležitý aby v nich daná karta mělo co nejvíc bodů...
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: re: 8800GTS 2007-08-22 08:19:51
avatar
Chargy napsal:
...Mimochodem v první 20 top výsledků 3Dmark2006 jsou 2x HD29 a zbytek NV88. Trochu žalostný výsledek pro novější generaci karet. Navíc v 1280x1024 kde to ještě hodně ovlivňuje procesor (Intel Core Q).

Jojo taky často hraju 3D marky, to je vždycky pařba, že to neni možný, ostatně proto je hrozně důležitý aby v nich daná karta mělo co nejvíc bodů...


klasická výmluva, aby bagatelizovala velmi špatný výsledek v jednom syntetickém testu. Uznávám že 3Dmarky se nehrají, ale v autě taky nezkoušíte zrychlení z 0 na 100 za minimum na každých semaforech a přesto je to údaj o něčem vypovídající. Problém není v benchmarkách, ale v jejich interpretaci Benchmark ukazuje potenciál v testovaném segmentu, nic víc nic méně. Nic Vám nebrání prezentovat jiný benchmark, kde bude výsledek opačný Negativní kritika je zcela zbytečná, zkuste něco pozitivního
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 897x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1808x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1859x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1250x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1266x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3874x
Komentářů: 0