O herní PC je rekordní zájem, drtí konzole – „umírající“ PC platforma dosáhla nového rekordu Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Sobota, 21 leden 2017
alt30 miliard dolarů jen za hardware, to je PC jako herní platforma v roce 2016.

 

 

 

 

Zprávy o umírání PC, které byly slyšet hodně v minulých letech a o tom, jak žijeme v postPC éře, což slyšíme dnes skoro pořád, jsou zase jednou zajímavým připomenutím toho, jak mimo byly a jsou některé odhady vývoje. JPR zveřejnilo statistiku za minulý rok, podle které PC jako herní platforma pokořila hranici 30 miliard dolarů tržeb v roce 2016. To je výrazně více než celkově generuje celá konzolová platforma, která naopak se potýká s odlivem hráčů, kdy prodeje současné generace konzolí sice dosahují velmi slušných čísel, ale celkově nedosahuje počet konzolí stávající generaci ani zdaleka počtu prodaných za stejné období té minulé generace. Několik desítek milionů konzolových hráčů prostě chybí. Že by přesun konzolistů zpět na PC?

Ačkoliv prodeje počítačů obecně klesají (a rok 2016 nebyl výjimkou), neboť zejména levné stroje už nejsou zapotřebí, protože uživatelé si vystačí s telefony, či tablety na to surfování po netu, prodeje herních a hlavně high end PC nadále rostou. A největší růst prodejů zaznamenává pak vůbec nejvyšší segment. Samozřejmě nižší segmenty stále tvoří většinu prodejů herních komponent a počítačů, konkrétně celkem 57%, kdy 22% připadá na nižší a 35% na střední segment. High end už ale dosahuje 43% podílu a celkem nepřekvapivě pak tvoří vůbec největší příjmy s více než 13 miliardami dolarů za rok 2016 z celkových více než 30 miliard.

To je obrovské číslo, číslo, které znamená i vysvětluje, proč se najednou všichni výrobci ženou zpět na PC. Mnoho výrobců, kteří to v minulých letech s PC skoro vzdalo, se najednou vrací zpět k herním notebookům i desktopům, objevuje se více drahých periferií a luxusního HW obecně. Uživatelé to prostě nakupují více než kdy dříve. Samozřejmě množstvím tohle není schopno vykompenzovat pokles prodejů levných „neherních“ PC a HW, a tak celkově za rok 2016 PC platforma oslabila, nicméně finančně je to jiná pohádka a jako herní platforma PC naopak posílilo, co do velikosti ho překonává jen mobilní platforma, což je ale vzhledem k počtu mobilních telefonů celkem pochopitelné. Vůbec nejvíce se výkonného a drahého high end hardware a výkonných herních PC, prodá v EU, následované těsně USA a Kanadou. Co do velikosti příjmů však nejvíce příjmů z herního HW generuje oblast Asie.  

Každopádně neexistuje žádný náznak toho, že by se měla situace začít vyvíjet jinak. Herní PC budou nadále růst, mnozí uživatelé konečně pochopili, že nemá smysl kupovat levné slabé věci, či dokonce funkčně omezené konzole, protože pokud už chci trávit hraním her svůj cenný čas, tak chci, aby to stálo za to, takže chci maximální kvalitu a výkon. Rok 2017 tedy bude opět hodně bohatý na výkonný a kvalitní PC hardware a na DDWorld.cz se mu budeme ve velké míře věnovat :).  

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Jake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-22 14:06:06
avatar
Ludom asi konecne doslo ze na notebooku si moc nezahraju (aspon nie na beznom aky ma vacsina ludi a notebook za 1500€? to uz skor PC za 1500€ to je ajtak vykonejsie a pohodlnejsie) a konzole maju mensiu uzitkovu hodnotu ako PC a naviac nie vsetky hry sa daju pohodlne hrat s ovladacom.
A nie kazdy moze mat PC, konzolu a este aj notebook.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-23 17:45:51

Ja vidim za uspechom predaja hernych PC, že konečne sa prešlo s 28nm na 14-16nm vyrobný proces... Konečne su GPU menšie uspornejšie, ale hlavne vykonnejšie. Nečudo ked sa čakalo 4 roky na to.
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-22 09:37:30
avatar
a jak jsou specifikovány úrovně cenově?
kapo22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-22 12:45:21

Posem,
vocaď pocaď,
vocuď dál :-D
Imunda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-22 12:55:15
avatar
Opět pravda. Hezký článek. Děkuji ještě dodám že tohle spousta konzolistů nechápe. Ale zas na druhou stranu je chápu že přijdou sednou hrají.
Imunda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-22 12:57:30
avatar
A už se nemůžu dočkat prvního srovnání Zenu
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-22 13:01:06
avatar
No zprávy o "umírající PC platformě" může vypustit jen nějaký novinářský debil. Osobně na hry neznám nic lepšího než pořádné PC v pořádné bedně s 5.1 repro, kde nemusím bednu držet, když zandavám flashku nebo SD kartu, protože je tak lehká, že když kýchnu tancuje po stole... Teď by největšímu oživení pomohla pořádná konkurence u grafik. Léta fungovalo že lowend byl za 2 litry, střední střída do 5 a za 8-10 to nejlepší na trhu. Díky monopolu Nvidie ceny narostly skoro trojnásobně. Jen proto konzole uspěly, když stojí celá konzole co grafiky nižší střední třídy. Jenže mě prostě na jednoúčelovém šmejdu při 30 snímcích za sekundu hrát nebaví...
Harry69 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-22 13:56:49

Pc z hľadiska kvality hier nemá voči Konzolam žiadnu šancu. Multiplatformove štúdia typu Ubisoftu robia už dlhodobo generické nudné a repetetivne samozvane "AAA" tituly a aj tak sa ich na PC predá max. 1/3 z celkového objemu predaja voči Konzolam. Pc nemá v podstate žiadne naozaj kvalitné exkluzívne hry ktoré by na konzolách chýbali. Celkovo sa PC market točí len okolo predrazeneho hardware a herná oblasť ktorá developerom dokáže naozaj reálne tvoriť zisky je paradoxne online free 2 play koncept a aj ten už sa pomaly začína presadzovať na konzolách.
Razi3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-23 18:09:58

PC nemá žádný exkluzivní AAA tituly? Co Total War? Co všechny dobrý MMO, CS:GO, moba hry? Lidi by si měli uvědomit, že PC = více než casual hraní a konzole = casual.
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-22 14:25:55
avatar
Já mám pocit, že komunita konzolových hráčů si více užívá hry samotné, kdyžto PC hráči mají tendenci hádat se, více se soustředit na framerate, nastavení detailů... Konzoloví hráči si více užívají hry. Je to jen můj pohled na věc. Sám to na sobě pozoruju, když prostě zapnu třeba Last of Us, soustředím se na příběh hry. Na PC neustále měřím framerate, teploty GPU... Konzole mě prostě víc uvolňuje, nevím jak to popsat. A zničehonic je mi fuk na kolik FPS daná hra jede, jestli konzole obsahuje AMD nebo NV...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-22 16:18:39

Máš pravdu, jen to nejde takto paušalizovat.
Je to spíše o přístupu hráče/uživatele, než o samotné platformě.
Ale v podstatě souhlas a dobrý postřeh.
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-22 16:41:18
avatar
Ano, máš pravdu. Na konzolích se můžeš soustředit na příběh bez toho, aby jsi mohl cokoliv kontrolovat a upravovat. Je to dáno tím, že cokoliv z toho prostě nejde - framerate je uzamčený na 30 fps, detaily jsou mizerné, k chlazení se nedostaneš,...
Konzole je čistě konzumní záležitost určená k jediné věci - vytáhnout z lidí peníze za exkluzivky a mnohem větší peníze za multiplatformní hry. S tímto cílem byly vymyšleny a uvedeny na trh. Tak to prostě je.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-22 16:45:03

Nechápeš pointu. Nic není černo-bílé ...
A zbytečný sarkasmus ti zatemnuje mozek.
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-22 17:14:06
avatar
Promiň, ale to nebyl sarkasmus, ale pouhé zhodnocení stavu věcí.
Harry69 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-22 19:58:52

Všetky Bluray disky sú prenosné bez potreby registrácie na svoj účet a všetky hry už po krátkej dobe od vydania sú dostupné na bazaroch za tretinove ceny.. To je pravý opak konzumu a predajnej PC politiky kedy hra na fyzickom nosiči obsahuje napr. STEAM kód bez akýchkoľvek herných dat.. Najlepšia hra 2016 Uncharted 4 bola zrovna asi po dobu 2 mesiacov na Ps store za 25-30 eur a buď si istý že ani len nič podobné si na svojom "master race" proste nezahrás, naopak všetko dobré čo vyšlo aj na PC bol port z konzol.
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-22 20:55:12
avatar
Promiň, ale naprostá většina portů z konzolí (neříkám, že všechny) byla naprosto zprasená a to nejenom co se týká ovládání. Konzole drží na živu jenom jejich exkluzivky a kdyby nebyly exkluzivní, tak by prodeje konzolí šly dolů (ostatně to se právě teď děje).
Co se týká cen her, tak buď si ji koupím za plnou cenu (o třetinu nižší než na konzoli) hned po vydání nebo v předobjednávce, nebo si počkám na slevu 60-75% (za cca 400,-) za nějaký čas. A co se týká tvého argumentu o konzumu, tak tím si sám prodrážíš nohy, když tvrdíš, že jsou hry na konzole za krátkou dobu po vydání v bazarech (protože právě to je význam konzumu).
Konzole podle mě (a znovu opakuji pouze podle mě) svoji existenci nemohou obhájit. Jediná konzole, která zůstává konzolí je Nintendo. PS a Xbox jsou ve své poslední generaci stejně pouze lowendová PC.
Harry69 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-22 21:25:58

Ja ti názor nejdem brať, stále mám herné PC a napr. BF1 si radšej zahrám na ňom než na PSku i keď na PS4 pro v 4k je to o trosku lepší vizual. Každopádne hry z ktorých mi padne sánka a mám problém krotiť emócie na PC proste niesu, resp. Sú aj na Ps. Nehovoriac o veľmi decentnej hráčskej komunite ktorú si Sony veľmi prísne kontroluje a bez váhania banuje každého kto online robí aj najmenší verbalny bordel. Pc hráči sú skôr HW fanboys Nvidia/AMD/Intel a už len 8x multisampling vo Far cry 4 pri oslobodzovani 17tej úplne rovnakej veže ako predošlých 16 im stačí k úspešnej sebarealizacii,stačí že to ide na 60fps.. Nevadí že hra je totálny brak, v médiách dostala AAA masáž
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-22 23:25:42
avatar
Já samozřejmě chápu tvé názory, ale PS4 Pro potřebuje na 4k rozlišení televizi se 4k rozlišením, takže s argumentací ohledně lepšího vizuálu na konzoli bych byl opatrný, když to stejné mohu mít na PC se 4k monitorem.
Že je Far Cry 4 brak spíše vychází z toho, že je to multiplatformní hra a je dělaná hlavně na konzole a tak, aby na nich byla schopná vůbec běžet, takže s tím bych byl také dost opatrný.
To, že na PC nejsou dechberoucí hry, které by nebyly zároveň i na konzolích, je pouze důsledkem toho, že se vývojáři snaží vydělat co nejvíce peněz a kde by je vydělali jednodušeji, než na konzolích? Žádná práce s laděním výkonu a optimalizacemi, stačí zamknout fps na 30 a je to.
Jinak samozřejmě souhlasím s tvým tvrzením, že PC hráči jsou hračičkové, kteří honí každé fps, ale to je opět dané tím, že to PC platforma umožňuje a konzole nikoliv. Garantuji ti, že pokud by v konzolích šla vyměnit grafika, procesor nebo paměti za něco výkonějšího, tak budou konzoloví hráči stejní hračičkové, jako ti na PC. Jelikož jsou však konzole uzavřený ekosystém, který je postaven na nákupování stále nové a nové generace konzole, tak si konzoloví hráči mohou na cokoliv stěžovat, ale stejně jim to je prd platné.
Lepší grafiku ve stejné hře dokážou vývojáři vykouzlit pouze na výkonější konzoli a v čem se tedy liší nákup nové konzole po 3 letech od nákupu nové grafiky do PC?
lukasxx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-23 00:09:01

Na ps4 pro jede vecina veci 60fps nektere hry dokonce v nativnim 4k a 60fps.
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-23 01:06:00
avatar
A pointa?
lukasxx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-23 02:49:09

jen opravuji tvou informaci o 30 fps
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-23 06:28:23
avatar
A kde jsem podle tebe psal, že na PS4 Pro běží hry na 30 fps?
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-23 07:56:47
avatar
jasně ... s tím HW co je uvnitř to určitě jede na max-detaily se všemi efekty ve 4K
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-23 10:51:10
avatar
Vazne tomu veris? A co za zarizeni to dokaze spocitat?
Fajn jsem omezenec jen na PC hw. Tam ty novejsi hry nedokaze spocitat pro 4K pri 60fps ani takova GTX1080.

PS: tvoje tvrzeni zni asi jako kdyz reknu, ze projektor za 30 eur dokaze plnohodnotne promitat ve fullHD (coz je papirove vlastne taky pravda).
Harry69 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-23 12:31:42

Trosku zaspal dobu, mozes sa vedomostne obohatit:

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-playstation-4-pro-game-upgrade-guide

Vsetky tieto hry idu minimalne v 1440, vacsinou 1800 ale aj nativne v 2160. Co je mozno ale este aj vacsim prinosom nez 4k rozlisenie je pouzitie rozsirenej svetelnej palety HDR.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-23 13:16:12
avatar
Dekuji za odkaz, ktery potvrzuje mou predchozi domnenku

Jen vyjimecne se v seznamu objevuje nejaka hra v "nativnim" 2160p. zadna to nezvladne pri tech 60 fps s vyjimkou jedinne - Mantis Burn Racing. Coz je ale neco nenarocneho s jakymsi improvizovanym pohledem seshora (takove lepsi GTA2).

Na to, ze pujde zrejme o seznam toho nejlepsiho tak teda zklamani.

Ja chapu, ze nekomu konzole vyhovuje vic, ale vetrne zamky si stavte nekde na svojem komunitnim foru - prumerny ctenar HW magazinu vam tohle vazne neuveri ;)
Harry69 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-23 13:35:01

Sklamanie? Mne pride ze za tych 400$ (PS4 pro) je vsetko nad full HD ako velky bonus. To pises akoby tie rozlisenia v 1440, 1690, 1890 boli nejaky handicap, zvlast ked to dokaze velmi pokrocilo upscalovat do 4k vystupu a v HDR spektre.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-23 15:45:41
avatar
Zapojil ses do me reakce na uzivatele lukasxx.
Ja sem rozporoval jeho tvrzeni s nativnima hrama v 4K rozliseni pri 60 fps - coz je dnes technicky na hrane realizovatelnosti vubec.

Nehodnotim vykon konzole jako takove, ten jde mimo mne.

Ze je pro takovuto konzoli vse nad fullHD uspechem souhlasim. Ale pohadky o nativnim 4K pri 60 snimcich jsou jaksik mimo misu.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-22 21:22:12
avatar
Ja jsem takovych 75% her z me databaze nakoupil za nejakych 5-10 eur - vazne mne netrapi, ze jsou dale neprenosne a vyhovuje mi, ze si je muzu zahrat kdykoliv znovu.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-23 07:53:21
avatar
takyže u lowzole ti může být jedno na kolik fps to jede, páč jede vždy na 30
Forjoyrider [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-22 19:06:03

Co jsem tak vypozoroval, tak většina lidí začíná hrát na konzolích (když nepočítám herní hříčky na mobilní platformě) a je to pochopitelné. Prostě malé děti nezvládnou údržbu HW/SW PC. Na PC začínají hrát jenom ty děti, kterým se o to stará někdo z rodiny.
Až vyrostou, tak se to rozdělí. Kdo zvládne údržbu HW/SW, tak přejde na PC. Kdo nemá pro toto nadání, tak zůstane na konzoli, protože na PC by byl nešťastný, protože by prostě pořád měl nějaké potíže. Nebo zkusí ten přechod na PC, ale nemá na to, tak zanadává na PC a vrátí se zpět na konzoli.
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-22 20:13:17
avatar
Mám konzoli i PC, jehož údržbu zvládám bez problémů a poslední dobou lehce preferuji konzoli (PS4).
Forjoyrider [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-23 12:32:26

Já už konzoli nekupoval. V dnešní době lze PC k TV připojit velmi snadno. Takže pohodlí gauče lze vychutnat i s PC. (Kdo nemá gamepady do USB, tak dokoupi. Já dokoupil ještě dva, ať jde hrát ve čtyřech.)
Her pro Couch párty i pro PC platformu je dost.
Odkaz
Odkaz
Vypíchnu alespoň pecku BlazeRush.
Kdo touží po exkluzivní hře, tak tu konzoli koupit musí.
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-23 16:24:16
avatar
To jo, ale takový Red Dead Redemption 2 si na PC nezahraješ.
hexa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-22 21:32:24

To si nemyslim,sám vlastním PC i konzoli,konzoli jsem pořídil z nouze, protože PC sféra se upíná hlavně k masivnímu multiplayeru,mám rád pribehovky a pokud si vzpomenu tak jedině série BioShock a reboot tomb raideru stály za poslední roky za to;)Poměrně nedávno jsem si koupil PS3 jen tak ze srandy k tomu last of us a nevypnul jsem to,dokud jsem to nedohrál.Ano PC je lepší,ale netvrdil bych že PS nemá co nabídnout, strašně arogantní komentář vůči konzolove scéně
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-22 21:39:55
avatar
Tak zrovna PS3 je historie, na PS4 vypadá Last of Us jako jiná hra + 60 FPS.
hexa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-22 23:07:31

na co kupovat ps4???zbytečně 10k za něco co vůbec nepotřebuju,grafika na ps3 není tak hrozna hlavně na to nekoukat z pul metru a pohrat si s nastevenim barev,to udělá své i na tak starem hardwaru
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-23 10:57:53
avatar
10K to není už dávno, prodává se už od 6500 Kč a konkrétně v Last of Us jsem měl s PS3 velké dropy FPS, navíc zamknuto na 30 FPS s oproti PS4 hnusnou, rozmazanou grafikou. A na co kupovat PS4? Red Dead Redemption 2, Horizon Zero Dawn, Detroit Become Human, Uncharted 4, Last of Us 2...
hexa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-23 15:08:18

ty hraješ grafiku,já hru;)
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-23 16:25:11
avatar
No tak všechno má své meze a v 720p bych dnes už opravdu hrát nechtěl.
hexa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-23 20:17:10

Tvoje věc já si užil hru docela dost a prostě mám nějaké resty jako např red dead redemption apod,ale v pohodě klidně mě za to minusujte.Nemuzu za to že architektura PS3 a 4 je tak odlišná a dělaj se jen tzv "remastery"
lukasxx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-23 00:07:53

Problem pc je jeho predrazenost, pro 1080p a 4k hrani na konzoli staci 10000, na pc na stejnej zazitek 30 000. To pak neni divu ze pc vydela vic na hw. Konzole zase vydelavaj mnohem vic na hrach.

Osobne mam pc i ps4 a hrani mam rozdelene podle zanru atd, sporty, exkluzivitky, a vseobecne multak hraju na ps4 protoze na pc je multak ve hrach nehratelnej kvuli cheaterum skoro ve vsem co se hraje

Starsi hry, mmorpg, strategie a singl co je i na pc hraju tam kvuli cene hlavne.

Opravdovi hraci maj bud oboje nebo spos konzoli, pcko maj spis honici vykonu ale jak tu nekdo psal misto hrani spis ladej vykon, fps, chlazeni taky to tak mam ze se u pc vis zameruju na tyhle veci nez na hry, na konzoli zapnu s hraju to je jeji kouzlo
martyst111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-23 00:54:35

Kamo nic proti ale rikas to opacne prave ze opravdovi hraci hraji na pc a ne na konzolich.Konzole s hrami maji spolecne jen to ze se to jmenuje herni konzole protoze koupit si novou hru za 1500kc a vejs plus placeny MP s tim ze mas osekane rozliseni snizenou grafiku a jeste k tomu v zasekanych 30fps je proste okradani lidi ale co za hloupost se plati ne?
lukasxx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-23 02:52:48

1. Ano hry jsou na konzolích prepalene, proto sem i psal ze singl hry jedu kvuli cene na PC

2. Placený multak mi nevadí, platím za kvalitu, na PC se nedá multak hrat, Battlfront plnej hackeru, battlefieldy plne hacku, COD plne hacku...na Konzoli nic takového neexistuje. Kdyby to pomohlo platil bych multak i na kompu.

3. na PS4 pro mi jesou hry full hd, 2k i 4k, vetšinou v 60ti. Nemam problém, naopak tim ze mam v PC už dosluhující 960ku tak na PSku pro mam grafiku a chod lepší. A na tu vzdalenost je to nakonec uplně jedno.
technik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-23 09:40:47

ses vcelku mimo uz v tom jak rikas ze na ps4 si hrajes v pohodicce 4k a gtx 960 dosluhuje

pritom je to uz pekne srovnatelny, konzole jsou dneska vlastne pc, davno pryc je doba powerPC, v tom tvym ps4 je mobilni AMD cpu ktery bude ted tak srovnatelny s pentiem za 1500kacek (trosku mu krivdim na pc by ten procesor byl sunka a sekal by se tam i prohlizec, ale vyvojari konzoli pracuji s tim co maji takze sou nuceny psat osmivlaknove a tam je slusnej) a k tomu je tam podtaktovana RX460, ktera je mimochodem slabsi jak tvoje dosluhujici gtx 960

takze ciste hw je tam odhadem cpu za 1500 a grafika za 3k
a to jak tam jdou hry je pouze tim jak hry optimalizovany/nastaveny
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-23 10:18:05
avatar
Co máš za typ 4K TV? ;-)
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-23 08:43:10
avatar
ty jsi moula.. jasně a 10k stejnej zážitek (vizuální) ve 4k jako na PC za 30k ... dyt je to z logiky uplná blbost

"platím za kvalitu".. lol ?

opravdovi hraci mají konzoli.. omg radši už nemluv
Harry69 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-23 09:25:12

A za aku hernu kvalitu platis na PC? Za nekonecne crowdfundovane projekty s nejasnou buducnostou, alebo "indies" tvorene univerzitnymi studentami, alebo komercne studia typu UBISOFT bez stipky kreativity uplatnujuce pristup kvantity nad kvalitou? V prvom rade slepo platis vyrobcom HW za ich loga - kazdy rok refreshe architektur, nove sockety, nekonecny kolotoc upgradov v konecnom dosledku veducich k samoucelnemu hraniu tych istych hier, ktore si zahras na konzolach za ovela nizsie naklady. A hlavne argument ohladom kompromisoch v grafike multiplaformoviek - studia vyvyjajuce exkluzivne a dlhodobe projekty dosahuju vdaka jedinecnym devkitom a ich pristupu k jedinemu unifikovanemu HW viditelne lepsie vizualne vysledky nez multiplatformove porty beziace na vsetkych moznych konfiguraciach. To najlepsie co si zahras na PC, je na kozolach skor vedlajsi a menej ocenovany produkt (Aj napriek tomu sa napr. Witcher 3 predava na PC 1/3 v porovnani s konzolami) Takze aj ked si toho Witchera na PC zahram v lepsej kvalite, na konzolach mam stale sirsi vyber este lepsich (aj lepsie vyzerajucich) hier.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-23 09:32:00

Série Total War (famózní Warhammer), Civilization, Hearts of Iron IV, Dirt Rally (lepší kvalita na PC), Grim Dawn (pá pá Diablo III), World of Tanks (klávesnici a myš mi Dualshock fakt nenahradí) atd. Toto všechno si na konzoli nezahraju, mám velmi slušné PC a PS4. Musíte si najít kvalitní hry a ne hrát blitky od Ubisoftu. Na druhou stranu jsou hry, které hraji radši na konzoli z pohodlí gauče.
Dare [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-23 11:29:30
avatar
Co je spatneho na indie, crowdfunding hrach?

Nejradsi mam kombinaci obojiho. Napriklad Darkest dungeon je velice vydarena pecka ktera umi slusne potrapit i nejzarytejsi rpg nadsence. Nejaky nedostatek kvality ci nekonecne cekani tam nevidim. Dokonce se to da rozbehnout na PS4.

ps: Aby nedoslo k mylce. Reaguji zde pouze na utok vyse na indie, ci crowdfunded projekty.
Harry69 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-23 12:15:49

Nemalo byt myslene ofenzivne voci independent vyvoju hier. Tam ale obsah hry tvoria skor hraci, alebo nezavislí jednotlivci, bez velkeho investovaneho kapitalu vydavatela. Posledna exkluzivka na PC do ktorej bolo naliatych enormne mnozstvo $ a stala za to bola asi Crysis, neskor sa z toho stala multiplatforma a dnes nemaju z coho zaplatit vyvojarov. Proste zisky z predajov singlacov na PC vyvoj dopredu asi neposunu, bez ohladu na pocet Tflops/s a nazory "master race" nerdov.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-23 15:43:32
avatar
na co upgrade každý rok ? CPU mám 4 roky... grafiku kupuji jednou za 2-3 roky...

a já nechci pařit na gamepadu, páč pařím většinou hry pro myš a čučet na nějakou rozmázlou kejdu na TV bez AA ...

chápu konzole pro lidi, který to mají jako přenosný zařízení nebo to koupí dětem.. a pak pro ty co chtějí zahrát pár těch exkluzivit... jinak je to krabička na nic..
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-23 17:28:55
avatar
Hezky tu do sebe ryjou oba tábory

Podle mě mají pravdu všichni. Každý k tomu totiž přistupuje jinak a někomu vyhovuje PC, jinému konzole.

Výhodu konzole je, že sedneš a hraješ a neřešíš HW požadavky, jede to vždycky.
Nevýhodou často je obrazová kvalita a že vývojáři při portu na PC hru "občas" sprzní.

PC má výhodu, že není jen na hry...v dnešní době na něm uděláš "cokoliv". PC hry bývají graficky kvalitnější a na FPS je klávesnice a myš nej
Nevýhodou jsou vyšší nároky na výkon a řešení HW požadavků dle hry.
Že PC stojí více než konzole je asi pravda, ale za tu cenu má člověk daleko větší možnosti než jen hry a multimédia.

Já třeba vyrostl na PC (od 486) a konzoly měl v ruce jen 2-3x. Naposledy s Dirtem2 kde asi za hodku jsem si na ten gamepad zvykl a mrskal to i s manualním řazením Ale prostě to nebylo ono...návyk na PC byl veliký. Ale chápu to i obráceně, z pohledu konzolisty.

Tak se tu nedohadujte, vždyť je to zbytečné
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-23 16:28:29

Hurá, tolerantní lidi s mozkem existujou.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-23 19:14:36
avatar
I vzduchoprázdno v dutině lebeční občas něco vyplodí
Razi3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-23 18:20:34

Souhlas téměř se vším. Před pár měsící jsem pořídil PS4 (mám i herní PC). Ale musim říct, že konzole má něco do sebe. Když přijdu utahanej z práce, tak si radši sednu k TV, během pár vteřin jsem ve hře a pohoda. Co se klávesnice a myši týká... jsem na to zvyklej spoustu let, ale gamepad bych nezatracoval. Stačí si chvíli zvykat a v Battlefrontu se trefím, headshot taky není velkej problém. Navíc velká TV a natažený nohy mají něco do sebe.
PS: Dříve jsem byl ke konzoli skeptický, ale po objektivním zkoušení a používání jsem názor přehodnotil. Jsou fajn stejně jako PC. Jen je obojí zkrátka jiná věc a nelze je moc porovnávat a hry jako Last of Us a Uncharted jsou naprosto geniální - už jen kvůli tomu stojí za to si PS4 pořídit.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-23 19:24:12
avatar
Já ti nevím, myslím, že kdyby nastal v FPS souboj gamepad vs klávesnice + myš, tak s gamepadem člověk stíhat nebude. Samozřejmě s vypnutými autoaimy apod.

Takový souboj by mě ale zajímal
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-23 20:22:15
avatar
o to smutnejšie je videť stále viac tej konzolovosti a gamepadovosti v PC hrách...napr inquisition príklad - taktická kamera a na zemi nepriateľské plošné kúzlo - automatické nadefinovanie cesty aby sa tomu postava vyhla, stačí iba kliknúť kam ísť, pritom ešte v origins by sa toto nestalo. Dobre vidieť, ako vývojárom na hráčoch s myšou a klávesnicou záleží. Pritom je to najuniverzálnejšie ovládanie naprieč všetkými hernými žánrami...o to viac bolí sledovať ako je combo myš+klávesnica obmedzované a prakticky vytláčané
Razi3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-24 00:26:53

Pravděpodobně klávesnice a myš, ale o to nejde. Kdo by hrál FPS na PC s gamepadem? Na konzoli hry podporu myši snad ani nemají. Pointa byla v tom, že na konzoli se is gamepadem dá hrát FPS naprosto v pohodě.
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-24 00:36:39
avatar
FPS si na gamepade (na konzole) dáš s automatickým mierením, inak si v ťahu - gamepad nie je vôbec vhodný na FPS tituly.....a automatické mierenie, osobne by som tak hral nerád, ale FPSká konzolové musia tak byť tvorené, to je pochopiteľné vzhľadom na citlivosť gamepadu
Razi3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-25 11:07:35

Až strávíš pár hodin (10+) s FPS na konzoli, tak si uděláš názor a poté komentuj, zatím ho nemáš. Jsou to jen domněnky - míval jsem je také.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-01-24 07:23:05
avatar
"jede" ..pokud to má 30 fps (někdy i o pár míň) tak to prostě moc nejede
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 493x
Komentářů: 1
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíPondělí, 15 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1011x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Pátek, 12 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 857x
Komentářů: 0
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaci
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaciČtvrtek, 11 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 979x
Komentářů: 2
Seriál Fallout je tu a je to pecka!
Seriál Fallout je tu a je to pecka!Středa, 10 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1718x
Komentářů: 6
Star Wars Outlaws – vypadá pěkně, ale UBI przní vydání
Star Wars Outlaws – vypadá pěkně, ale UBI przní vydáníÚterý, 09 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1772x
Komentářů: 1