Vědecky dokázáno? Lidé hloupnou - mohou za to i konzole, tablety a jiné spotřební výdobytky? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 15 listopad 2012
altNejinteligentnější prý byli lidé v antickém Řecku. Svou logiku to má ...

Poměrně slušnou odezvu vzbudil vědecký článek, který tvrdí, že většina lidí a tedy lidstvo jako celek, posledních 3000 let hloupne. Inteligence je závislá na genech a právě za tuto dobu přibylo výrazně těch, které byly negativně ovlivněny mutacemi. Kdyby údajně běžný občan Starověkého Řecka přišel k běžnému současnému obyvateli planety, asi by se divil. Tehdejší člověk měl prý více nápadů, měl lepší paměť a celkově byl lépe vybaven na přežití, než současný běžný člověk.

Souvisí to samozřejmě s tím, že kdysi byl člověk nucen používat mozek a všechny své schopnosti a neustále se vyvíjet. A dnes? Mezi námi žije velká skupina lidí, kteří nejsou nuceni bojovat o přežití, vlastně nejsou nuceni dělat vůbec nic. Ačkoliv průměrné IQ roste, bohužel neroste o tolik, jako roste světová populace a začínají se tvořit významné rozdíly. Navíc IQ ještě nezaručuje schopnost přežití a vlastně ani skutečnou chytrost. Je jen předpokladem k ní.

Asi se nebudeme přít, že v dnešní době skutečně nejsou kladeny významné nároky na schopnost přežití a i velmi průměrný člověk si může pohodlně žít, ať už něco dělá, nebo ne. To by samozřejmě kdysi dávno nebylo možné a přirozený výběr by udělal své. K hloupnutí současných obyvatel jistě svou měrou přispívají i některé spotřební přístroje. Ty jsou čím dál jednodušší na ovládání, takže člověk nemusí téměř nic umět, nic znát, nic se učit a může jen bez přemýšlení spotřebovávat. Ať už jde o televize, tablety, konzole atd. Jistě to znáte z vlastního okolí. Dříve, když se vám třeba něco porouchalo v PC, museli jste se něco naučit, něco si zjistit a něco umět a vědět, z čeho se třeba to PC vůbec skládá. Takže výměna HW nebyla pro vás problémem. Stejně tak nebyl problém nainstalovat hru, ovladače, vyřešit základní problémy. Dnes? Pro mnoho lidí je neřešitelný problém například jen vytvořit zástupce na plochu. Instalace hry, či ovladačů je pak pomalu u některých věc, kterou bez doktorátu neuděláte. A zkuste se zeptat, jestli běžný uživatel ví, jak počítač vůbec funguje, nebo jak funguje mobilní telefon. To se něco dozvíte :). Takže vznikly přístroje (berličky), které člověka nenutí se nic učit, nic se dozvídat a o nic se zajímat a to jistě rozvoji nepomáhá.

Takže pokud k tomu připočteme ještě tu genovou degradaci, máme se v dalších generacích na co těšit. Nevím proč, ale zase jsem si vzpomněl na sice filmově stupidní, ale myšlenkou geniální film - Idiocracy (2006). Pokud neznáte, doporučuji, pak možná pochopíte, o čem je i tento článek a co se nám i autor výše zméněné studie, snaží říci ;).

PS: Po pár příspěvcích v diskusi musím dodat, že na celé teorii hloupnutí lidstva asi možná něco bude, nebo si to nedokáži vysvětlit. Objevili se i tací, kteří přišli s tím, že údajně dávám vinu za onen údajný 3000 let trvající úpadek, konzolím :). Samozřejmě inteligentní člověk z jasně z článku vyčte, že se zamýšlím nad akcelerujícím se úpadkem, který čistě spotřební a konzumní, zcela netvůrčí zařízení v dnešní době podporují. A ano mezi ty patří jak televize, tak konzole, tak tablety, tak mnoho dalších zařízení, které z člověka dělají pasivního spotřebitele ve stylu nic mě nezajímá, nic nechci vědět, natož jak to funguje. Ale rozhodně nedávám vinu za to, že 30 let existující zařízení může za 3000 let údajného zdegenerování populace. Přesto i to některé napadne ... srdečná gratulace k potvrzení teorie úpadku a doporučuji výše zmíněný film 2x.




Podporují spotřební konzumní přístroje (konzole, tablety apod.) hloupnutí lidí?


AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-15 23:51:33
avatar
Teda...

spojovat konzole s úpadkem inteligence (degenerací DNA), to už chce sakra koule .
nostromo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-15 23:57:08
avatar
co jsi čekal?
konzole kujví i PC only hry.
Araya [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-16 07:56:39
avatar
On je problem i ze ty pc hry jsou stale jednodussi, pac si ty debilni fakani porad stezuji ze je to moc tezky. Zlaty starsi hry kdy se fakt muselo myslet a neco delat.
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-16 10:50:42
avatar
Spomenie si niekto na túto hru?

Odkaz

Tam bolo treba aj rozmýšľať.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-15 23:58:16
avatar
Nicméně je to pravda, je to maličká součást.
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-16 00:03:18
avatar
Mescalamba je nějaký nový nick pro "Mescaline"?

DNA se přece mění při předání další generaci. Nemyslím si, že by v dnešním světě pobíhalo mnoho tatínků/maminek vysmažených na playstationech a nintendech.

Jestli chceme hledat viníky dnešní debilizace, stačí se podívat na TV, denní tiskoviny a nekomunikaci mezi rodiči a ratolestmi.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-16 00:16:24
avatar
to určitě, ale konzole a další čistě spotřební netvůrcí "vybavení" včetně TV, k tomu dále přispívají ... a úpadek se zrychluje.
Anonymní  2012-11-16 02:32:43

čo zato môže neviem ale pravda to je .Už len keď berieme prírastok obyvateľstva nie moc chytrých ludi si mysli že optimum je 10 detí
Smoothie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-15 23:59:26
avatar
Nebo to chce mít doma hodně konzolí... :-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-16 00:11:46
avatar
No nejde jen o konzole, i když musíš uznat, že to zařízení je uděláno tak, aby se člověk o nic nemusel starat, zajímat atd. a samotná koupě konzole je dost pochybná už z hlediska toho, že si deš koupit X let zastaralé zařízení, platíš o 1/3 více za mnohem hnusnější hry než bys mohl mít atd. Konzole je zkrátka jen příklad zařízení, které nenutí člověka o nic se zajímat a nic umět, a asi se shodneme, že to nic mě nezajímá je asi to nejhorší. obecně všechny tyhle spotřební blbosti, které spíše než kreativitu podporují pasivitu, musíš uznat, že rozvoji příliš nesvědčí ...

tím se samozřejmě nenchi nikoho dotknout, v článku spíše chci upozornit na fakt, že mnoho lidí současnou pohodlností už ani neví, jak ty věci fungují a co je nejhorší, nemají zájem to vědět. No a tím se dostáváme k vlastnímu vývoji, kde není zájem, není vývoj a co se nevyvíjí to zaniká Ona studia nám to jen vědecky připomněla, já to jen trochu rozšířil na běžný život současných uživatelů
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-16 00:50:58
avatar
"Mnoho lidí současnou pohodlností už ani neví, jak ty věci fungují"

Proti této větě se nedá nic namítat.

Jsem rád, že jsme všichni natolik obeznámeni s elektrotechnikou, kvantovou mechanikou a technologiemi celkově. Jen díky těmto podrobným znalostem jsme oprávněni užívat zařízení jako telefon, mikrovlnná trouba, nebo urychlovač částic.

Osobně s tvojí iniciativou souhlasím a jsem plně připraven hlasovat v budoucím referendu o zákonu, jenž by lidem bez detailních znalostí zakázal používání jakéhokoliv zařízení.

90% světové populace by skončilo u lopaty a krumpáče.
Jen DDworld by zůstal. Maják pravdy, svatyně vědění a oáza smýšlení čistého, jenž by nové, lepší a obrození pokolení lidské, ke spáse dovedl.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-16 01:00:47
avatar
přeháníš a zveličuješ a napadáš ... k základní znalosti jak fungují některé ty věci nepotřebuješ mít žádné super vysoké vzdělání. A s tím používáním .... no třeba by to někteří minimálně používali s větším rozmyslem i v tom je ona inteligence.

Každopádně je poněkud zvláštní dělat blbost z faktu že současné přísroje dělají z lidí blbce. Jen nevím jestli je to více hloupé nebo smutné. každopádně zkus se krotit, já nikomu nic nekáži, jen podotýkám, že na oné teorii může něco být a některé přístroje k tomu vedou. Proč mě ale napadáš, to nevím.
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-16 01:09:08
avatar
Já se ale vzhlížím v diktaturách (neboli, chci být diktátor).

Takové papíry na počítač/internet bych skutečně zavedl. Bulvární noviny bych nechal ehm... elmininovat. TV moderátoři by museli rozumět tomu co čtou (netvrdit mi, že "napětí teče"), jinak by byli v přímém přenosu zmláceni.

Nevidím v tom nic kontroverzního. IQ by stoupalo rychleji než vrátnice z Černobylu.
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-16 10:08:12
avatar
Tak to jsi můj člověk Já bych zacházel až do krajností, kdyby se testovala celková schopnost člověka používat mozek, práce s informacemi, základní znalosti technologií(někteří lidé si myslí, že jaderná elektrárna vytváří elektřinu sama o sobě, přitom je zjednodušeně řečeno parní kotel), přežití, politologie, výživy, finanční gramotnosti atd. A kdo neprojde bude degradován na tydýta s omezenými občanskými právy, jako nepřínosného tvora pro civilizaci a všeobecné blaho, protože škodí nejenom sám sobě.

Ale neměli by tohle to dělat školy, třeba už základní ? Pokud ano a nedělají, tak ehm... eliminovat.
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-16 11:45:27
avatar
Musel jsem zamáčknout slzu příteli.

Plně souhlasím s tvým názorem. Nevím, proč by měl mít volební právo narkoman, člověk co nikdy nepracoval, nebo lidé jejichž obživou je rozmnožování.

Rozhodovat o fungování společnosti by měli mít právo jen ti, jenž do ni vkládají něco hodnotného (práci, kulturu (opravdovou kulturu, žádnou Šaríju) nebo drobnou kriminalitu)).
nostromo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-15 23:51:48
avatar
takový mozkový průjem jsem nezažil.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-16 00:17:12
avatar
jo tato vaše reakce naproto podporuje celou teorii úadku inteligence (A slušného chování i diskuse) děkujeme

ale pokud tomuhle říkáš výplach jaký si nezažil, tak to ti můžeme všichni jen závidět
limec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-16 09:19:28

DD naprosto s tebou souhlasim ze konzole zpusobuji degeneraci, ty jsi toho prikladem
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-16 09:44:06
avatar
Ehm. Já ale konzoli nemám, takže to asi nebude ono ...
nostromo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-23 18:59:21
avatar
tak si ji alespoň někde vypůjči. pak zjistíš že k zábavě nejsou potřeba 3 monitory a grafika za 10k.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-16 00:00:39
avatar
Idiocracy je přesně co mě napadlo, když sem tu zprávu četl. Zajímavej film, zábavnej jen do chvíle, než si to člověk představí, pak je to spíš horror.

Jinak za to může neschopnost civilizace zacházet s přirozeným výběrem a neschopnost srovnat se smrtí a s tím, že "každý má nárok na dítě".

Stručně řečeno si svojí "civilizovaností" kurvíme geny.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-16 00:15:24
avatar
jj o tom v té studii je prý také, celý tenhle úpadek začal prý se vznikem komunit a zemědělství, kde i slabší najednou měli možnost přežít, i když jim jejich schopnosti na to nemuseli normálně stačit. A tím se samozřejmě genom poněkud pokazil .... článek a studii psal nějaký genetický antropolog nebo co, takže to prostě všechno vtáhl čistě ke genomu

Ale bylo by zajímavé vidět starověkkého Řeka s počítačem Upřímně řečeno, kdyby tehdejší řek viděl, kam to jeho země dotáhla, emigroval by do Turecka
sysel2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-16 08:46:36

já bych si ty starověké civilizace moc neidealizoval, samozřejmě pokud člověk nebyl otrok nebo žena, tak to celkem šlo a měl i nějaká práva(a povinnosti), ale jinak to nebyla žádná sláva. Když si k tomu přičteme téměř nonstop probíhající řecko-řecké války tak opravdu není o co stát
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-16 00:17:13
avatar
Lidstvo hloupne posledních 3000 let. Masové rozšíření konzolí tu máme tak od roku 1994. Jo to dává smysl, že za degeneraci DNA můžou konzole, za co ještě můžou konzole Honzíku?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-16 00:37:47
avatar
možná kdyby ses zamyslel (já vím je to těžké), tak bys pochopil, že nikde v článku netvrdím, že za úpadek inteligence posledních 3000 let může konzole! Já jen tvrdím, že v současnosti lidi hloupnou čiste proto, že hloupnou přístroje, které ennutí člověka se o nic zajímat a vlastně skoro ani myslet a to uznáš, že je rozdíl ...


ale pokud tvrdíš, že v článku dávám za 3000 let úpadku vinu konzolím, pak gratuluji, potvrdil si onu teorii upadku i díky současným spotřebním konzumním výdobytkům ;)

Bez urážky, ale to co si napsal myslíš vážně, nebo si to jen nečetl?
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-16 06:33:48
avatar
Podle sebe soudím tebe, už zase? Přístroje nehloupnout, přístroje se vyvíjí, že někoho to nenutí přemýšlet, jak fungují? Nedivím se, ne každej má představivost nějakých logik, ne každej si dokáže představit tranzistory, hradla a podobné věcičky. Když trháš papír dokážeš si představit, jak přerušuješ vazby ? Nebo jsi "hloupej" protože se nezajímáš o to, jak to probíhá?
War [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-16 01:15:28
avatar
kolko mas rokov 4? takuto volovinu napisat... to bud sa rad hadas, alebo vlastnis akcie sony a x-boxu
jezisek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-16 02:03:15

Podle mě je největší problém, že vědění ztratilo punc exkluzivity. Mám Wikipedii, tak jsem expert na všechno od výroby ponožek po strunovou teorii, proč bych se potom měl něco učit? Navíc u nás ve vědě po 20 letech učení jste méně ohodnoceni, než když jdete občas jako brigádu natírat plot.
No a ignorací vědomostí pak vznikají případy, kdy se musí v hlavních zprávách zcela vážně probírat se špičkovým vědcem, jestli se za 5 týdnů bude na Zemi šířit zvuk nebo ne Odkaz.
Nathan Drake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-16 02:09:40

Aaaa, opět zdejší velmi oblíbené téma "konzole mohou za veškeré zlo", tentokrát už i za úpadek lidské inteligence.

Vaše myšlenka, že se lidé nezajímají o to, jak věci, které používají, fungují, a podle Vás by měli, je sice hrozně hezká, ale má to několik ALE! Argumentujete tím, že když se Vám porouchá PC, tak si víte s řešením problému rady (vyměníte nefunkční HW, přeinstalujete nefunkční SW atd.). Potud v pořádku. A teď se Vás zeptám na několik otázek:

- když Vám přestane jet auto, tak si sám opravíte motor a pojedete dále? Ne, protože to neumíte.
- když Vám přestane chladit lednička, tak si jí vlastnoručně opravíte? Ne, protože to neumíte.
- když Vám přestne fungovat mobil, tak si ho sám zprovozníte? Ne, protože to neumíte.
- když Vám doma praskne voda, tak si sám vyměníte staré stoupačky za nové? Ne, protože to neumíte.
- když se Vám rozpářou nové drahé kalhoty, tak si je sám zašijete? Ne, protože to neumíte.

Přesto, že tohle všechno neumíte, myslíte si, že bych Vás zařadil do oné "hloupnoucí skupiny obyvatelstva", jak jste ji sám definoval? Nikoliv! Sám neumím ani jednu z těch věcí, které jsem vyjmenoval.

Neumím je, protože je k životu umět nepotřebuji. A vážím si lidí, kteří je umí. A je dost možné, že člověk, který Vám špičkově opraví auto nebo spraví lednici, tak neumí ani zapnout PC, natož si nainstalovat ovladače a kdesi cosi. Ale možná rád hraje hry, tak si koupí herní konzoli. Budu jím proto pohrdat a považovat ho za hlupáka? Nikoliv. Umí to, co pro život potřebuje, tak jako my všichni.

Pane Stachu, nesuďte lidi jen podle toho, jestli umí zacházet s PC a jestli perfektně rozumí informačním technologiím. A už vůbec ne podle toho, jestli mají doma konzoli, tablet, televizi. To totiž samo o sobě vůbec o ničem nevypovídá!
Mr.Lolendo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-16 09:07:01
avatar
no problémem je že PC a informační technologie se stali pro lidi všedním chlebem. Takže pokud někdo nezná základní věci a používá onu věc tak to o něčem svědčí. To je potom jako chodit v botech a neumět si zavázat tkaničky. Jistě každý člověk umí jen něco protože nemůže umět všechno ale jsou věci pro nás všechny společné které umíme. Např.: dýchání, chození, mluvení, počítání apod. Nathan Drake tak se vás zeptám. Co umíte? V čem bych vás mohl využít na oplátku kdybych vám pomohl s něčím co jste vypsal?
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-16 02:24:37
avatar
Korn - evolution Odkaz
takže klid, klerokapitalismus to všechno zachrání
A teď vážně - opět další článek který tu nemá co dělat. DD nám už fušuje i do sociologie, neurologie, filozofie dějin a řady dalších oborů. Doporučuji stoické epoché aneb zdržení se úsudku vě věcech o kterých nic nevím. Zkus si představit, jak by se ti líbilo kdyby ekonomové, filozofové nebo lingvisté psali IT weby. Hmmm.... tak přesně tak působí tyto tvé články na ně.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-16 06:29:56
avatar
Já bych to neviděl ta, že za to můžou věci uvedené v nadpise. Proč? Když lidé hloupnou posledních 3000 let, jak dlouho existují konzole a tablety?
Spíš bych to viděl v počtu informací, kolik informací si pamatovali lidé v antice? A kolik si musí pamatovat člověk dnes. Hlavně jsme líní a všechno si ulehčujeme.
maugggly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-16 06:49:52
avatar
sory, ale je to nezmyselny a bulvarny clanok. mimochodom, co to boli za vedci? podobnych prispevkov je dost na nemenovanych TV staniciach.
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-16 06:31:38

Je potřeba rozlišovat mezi průměrně dosahovanou inteligencí (která klesá - o tom snad není pochyb) a inteligencí těch nejlepších jedinců (která roste - o tom snad není pochyb též).
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-16 06:40:46
avatar
Není, za to nemohou ale žádná zařízení, ale stát a vlády. A samá ta mírumilovnost a sociální podpora. Kdyby museli všichni makat u lopaty...
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-16 08:29:41
avatar
... tak by jako byli chytřejší? Hmmm
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-16 15:22:14
avatar
Ne? Třeba by o vzdělání měli zájem. Mozek se musí trénovat stejně jako svaly, jinak "zakrní".
Mr.Lolendo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-16 08:48:06
avatar
Úpadek tu je. Ale nevěřím že za to může nějaká degradace DNA. To je myslím nesmysl. Zkutečný problém je úplně někde jinde. Problémem je, že člověk se strašně snadno nechá konvertovat (sfanatizovat). A to ať už jde o nějaké hnutí nebo náboženství nebo o životní ideál a pod. Najednou přestane rozumě smýšlet a stane se z něj ovce následující a prosazující. Ano jsou problémem samotné státy, které se nebojí svých občanů, protože je mají jako poslušná prasátka na porážku. Vetším problémem než to je existence náboženství. A ona to není jen existence ale to, že se do všeho s3r3. Ať se vám to zdá či ne křesťanství vládne světu a to doslova. Možná to není vidět ale opravdu tomu tak je. Školství je problém. To jakým způsoben jsou vychovávány děti a jaké "pohádky" se učí. Problém je v cele infrastruktuře naší společnosti. Je toho tolik že nemá smysl to vypisovat. Co nejvíce mě rozčiluje jsou lidé středního věku a výše co co se na vás povýšenecký s klidem podívají a řeknou.: Za tvých mladých led jsem byl taký plný očekávání, ideálu a pocitu něco změnit. Ale až budeš starší a budeš mít kariéru a rodinu, tak zjistíš, že tě takovéto nesmysli ve skutečnosti nezajímají, že je nepotřebuješ, že nejsou tak důležité, že si rád za to co máš. Na tohle by většina lidí řekla: Slova dospělého moudrého normálního člověka plného zkušeností. Já na to říkám něco velice odlišného. Protože já neslyším člověka úspěšného a znalého. Já slyším člověka nešťastného a hloupého. Člověka co selhal na plné čáře. Co mu upadli koule jít za svým snem. Člověka co se radši smířil s tím, protože neměl dost sil pokračovat. Člověka co padl na hubu a už se nezvedl. Ovečku státu. Sám sobě otrokem. Stínem svého zkutečného já. A víte proč to tak je? Protože lide kolem něho (přátelé, rodina...) řekli že na to nemá, že to není možné a že je nelepší se s tím prostě v klidu smířit. Sami jsme si vytvořili tento komplex kolem sebe. Sami jsme si vytvořili ty překážky a hloupé hranice. Sami jsme si vytvořili tento falešný a nespravedliví svět. Sami jsme tím čím jsme.

Člověk je omezen jen svou vlastní fantazií. Né v tom co učí ve školách, v zákoně atd. Člověk má celý svět na špičce nosu. Celou svou budoucnost na dosah.................
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-16 10:53:36

Viděl jste? Zeitgeist: Moving Forward Odkaz
Mr.Lolendo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hmmm 2012-11-16 12:58:46
avatar
Ano viděl.
Golux [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-16 09:03:08
avatar
chytrost a inteligence se všeobecně přeceňuje :-) ale když už jsme zabrouzdali k porovnávání něčeho tak abstraktního ve vztahu k historii...proslulý reformátor školství J.A.Komenský ve své době věděl , že "inteligence" je produktem mozku a jal se jí zkoušet měřit exaktně třeba podle obvodu hlav , ale výsledky ho neuspokojili tak zašel ještě dále...,předpokládal , že nosní hlen(šušeň) je odpad mozkové činnosti a mohl by dle něj snadno rychle určit nadané žáky:-) neujalo se to , škoda , v dnešní době alergických rým by to bolo zaujímavé..
jinak pro vyznavače vysokých hodnot čísel, v USA těm samým jedincům vychází testy inteligence asi o 20 bodů víc
jestli budu mít čas doplním zdroje jinak UTFG
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-16 10:58:08
avatar
Není to v USA tím, že jejich stupnice je jiná? ( někde jsem myslím četl, že až do 200 bodů) Zatím co u nás do 160? Takže podle jejich stupnice, člověk s IQ 130, je vlastně podle naší stupnice s IQ 104.
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-17 13:34:25
avatar
Koukám, že Komenský byl vědec jaksepatří:-) Nejdřív stanovíme hypotézu, kterou se později snažíme potvrdit nebo vyvrátit.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-16 09:23:30

Polozme si klucovu otazku. Potrebuju pastieri aby ich ovce boli inteligentne ? Ani nie ,staci ze budu poslusne vela dojit a mat krasu srst. Preventivne im do usiek pustia tu spravnu muziku na ukludnenie.Ked nepomaha melodia staci pouzit inak nazvany ovladaci nastroj: Marketing, Propaganda, TV reklama serialy ,Facebook , Nabozenstvo ,dosadte si kazdy svoje ;-) Idealne s navodenim sladkeho ale falosneho pocitu "slobody " takze si ovce ani neuvedomuju ze su ovladane.
Ak Ste pochopili tento prispevok gratulujem k zmene z ovce na pastiera. Pekny den
juraj7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - k tym genom 2012-11-16 09:26:40

DD ja nepopieram tvoje vedomosti ohladom IT a s podstatov clanku plne suhlasim.
ale ked zacnes rozpravat o genoch skus si najprv o nich nieco zistit - vyskusaj do youtubu napisat "epigenetika" alebo "epigenetics" a zistis, ze to co sa tu snazis vyjadrit je omnoho zaujimavejsie. A dokonca vo svete existuju firmy, ktore to na com sa mi tu hrame vyuzili na to aby zistili ako tieto geny a ich aktivita funguje. ak Ta to zaujme kludne napis a ja ti ukazem aj nejaku tu firmu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-16 09:43:11
avatar
to s těma genama jsem nevymyslel já ;)
Sareth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-16 10:03:40

Ano (používám je) - je krásna odpoveď v ankete. Kto by sa len priznal?
limec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-16 10:30:31

vzhledem k tomu ze ten co by hlasoval "nepouzivam" by se nemel jak dostat na internet je v ankete zbytecne moc moznosti
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-16 10:46:14

To je blbost. Říman kterej by se dostal do dnešní doby by byl stejne ztracenej jako ja, kdybych se dostal do antiky. Je to otazka přizpůsobení prostředí.

Ikdyž říman by měl tu výhodu, že by moh utýct na venkov, kte by se krapet vyznal, kdezto ja bych měl v antice smulu
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-16 12:26:49
avatar
Říman, kterej by se dostal do dnešní doby, by během několika hodin až dní zemřel na akutní intoxikaci organismu způsobenou látkami a mikroorganismy v ovzduší.
Takže to nemusíš řešit, jak moc by byl nebo nebyl zmatenej...
elJohno [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-16 11:18:38
avatar
A zdroj článku opět chybí?
Citace:
Kdyby údajně běžný občan Starověkého Řecka přišel k běžnému současnému obyvateli planety, asi by se divil.

Aneb kdyby údajně běžný občan dnešního světa přišel k běžnému obyvateli planety v roce 5012, asi by se divil. Jak nečekané.
A proč zmiňovat jenom "spotřební věci" z IT, které se autorovi nehodí do krámu? Copak neni degenerující jíst housku, kdy téměř nikdo neví, jak to v pekárně funguje? Nebo co takové knížky, ví snad běžný člověk, jak se tisknou, co za sr*ní je použít pravidla typografie, jak knihu svázat, slepit atd.??
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-16 11:33:56
avatar
ty nevíš, jak to v pekárně funguje?
elJohno [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-16 11:40:12
avatar
Troufnu si říct, že mám představu, jak pekárna (od slova "péct") funguje. Ale že bych věděl celkově ten proces, to tedy ne. A stejně tak jsou na tom lidi s IT - maj představu, že se to a to zařízení skládá z různých součástek, ale jak přesně funguje nepotřebují vědět. A o tom to je.

A ten zdroj?
DieBitch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-16 12:46:21

Videli jste? ----)) http://ulozto.cz/xvjFfvG/jak-prezit-pokrok-mpg Doporucuju
Solitarie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - xD 2012-11-16 12:53:26

Neni divu ze uz dnes neni sluslny clanek k precteni po dlouhe dobe jeden najdu a komentuji to jen ovce BEEE. Naprosto souhlasim jde to s nama [lidstvem] od 10 k 5. Konzole je jen to co dnesni clovek chce a to je nepremyslet. Poslednich 10 let to navic raketove nakoplo...
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-16 13:48:14
avatar
Toto by se mělo zarámovat:

-> Napsat článek, který poukazuje na spojitost mezi degenerací DNA a uživatelskou přívětivostí zařízení
(Článek tak vyznívá a bylo by zvláštní tvrdit, že ne).

Zde bych rád poukázal na to, že mi absolutně uniká logika typu: Existují počítače = každý musí vládnout určitou dovedností ovládání a znalostí fungování Chraň ruka páně toho, kdo by si chtěl nedej bože zahrát, aniž by musel instalovat a nastavovat. Toto tvrdím coby hard-core PC hráč, který by si konzoli nikdy nepořídil.

-> Pod článkem se samozřejmě objeví určitý počet uživatelů, kteří nebudou souhlasit.

-> Přichází populární argumentace : "Musíš uznat".

-> Nespokojené reptaly se nedaří uklidnit.

-> Do akce vyráží rychlá editace článku, která oponenty ocejchuje nálepkou idiotů.

->Finito

ALE!!! Musím uznat svou velkou chybu (a nebudu nejspíš sám).
Já hlupák jsem z vlastní vůle vstoupil, přečetl jsi tento článek a dokonce zareagoval.

Kdyby tento článek ukázal minimální zájem, možná by byl omezen budoucí výskyt článků podobných.


Toto je můj názor. V případě vůle editovat, nebo mazat (která je nezpochybnitelným právem autora webu) bych chtěl požádat o absolutní vymazání profilu z těchto stránek. Když něco udělat, tak pořádně.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-16 14:37:52
avatar
ty si ale vůbec nepochopil, že nejde o to, že máš jiný názor na článek, ale podsouvat autorovi článku něco, co tam není, to je ten problém ... a udělal si to zase! ;)
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-16 16:01:29
avatar
Daly by se z toho vyvodit i zavery ze lide se stavaji chytrejsi z duvodu daleko vetsiho vyberu genu a vetsi sanci na neobycejnou kombinaci. Inteligence je spise evolucni nevyhodou nez vyhodou, viz treba neschopnost nekterych hodne inteligentnich lidi ridit auto, preziti bylo spis o rychlych reflexech a instinktech, coz je opak uvazovani ktere chce svuj cas, neberu v potaz opravdu extremni pripady kdy se kvuli poruse nejsou ani o sebe schopni postarat ale ti se taky ani neroznozuji, navic dnesni lide jsou o dost vice dusevne vytizeni nez kdysi, kdy se zamlada neco malo naucili a vystacilo jim to cely zbytek zivota, dnesni clovek se musi porad ucit zachazet s hromadou zarizeni ktere se porad objevuji, mobily, pocitace, dalkove ovladace, auta, inteligentni domy, bankomaty, znacky a kopy dalsich veci o kterych nemuseli kdysi lidi vubec premyslet.
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-16 19:25:50
avatar
Rozlišoval bych lidi hloupé přirozeně od narození a lidi hloupé z vlastní hlouposti.

Konzole za nic nemůžou, byť je nenávidím a ničí herní průmysl. Vše je díky společnostem jako Apple a jejich přístupu k lidem (přesněji zákazníkům = ovcím). Kde to žijeme, když lidé utrácí XY za něco, kde mají omezený prostor bez možnosti rozšíření, nevymění si baterii a výměna prasklého displaye vyjde pomalu na cenu jiného telefonu. Zmiňovat zde fakt, že zařízení je bez nákupu dalšího software shodné s tím, co měly chytré telefony před 6 lety, je asi zbytečné a jen by zde zaznělo více opačných názorů ve stylu "Bééé bééé bééé".
AX750 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-16 23:29:58

Možná má inteligence lidstva sestupnou tendenci, ale určitě to nebude zjednodušováním života technologickým pokrokem, protože už ten je známkou inteligence. Pokud je někdo hloupý, nic mu nepomůže, aby se stal bystřejším. Kdo je inteligentní, může žít stylem "hloupého", ale ten svou inteligenci využívá pro podstatnější záležitosti života. Míra inteligence má ve světě širokou škálu, ale průměr IQ udává kdo? Opět člověk. Vše je relativní a dnešní člověk porozumí všemu, pokud to pro sebe potřebuje poznat. Konzole tahat do tohoto článku je nerozumné, je to spotřebič, který slouží lidem, nic víc. To je jako by bylo neinteligentní používat vařič, protože je pro chytrého člověka třeba si obstarat dřevo, podpálit jej a potom použít, tak je to správné, protože je to složitější. Proč třeba jezdíte autem, není lepší si zkonstruovat parní stroj a jím jezdit? Copak jste hloupí a jen se vozíte a v případě poruchy auto dáte do servisu? Lidé se soustředí na podstatné stránky života a nechtějí si jej komplikovat, to je logické. Druhou věcí je strach ze svého názoru a rozhodnutí. Pokud nějaká firma cíleným marketingem zasáhne určitou skupinu lidí/zákazníků, potom jde o slepé trendové následování uvnitř této skupiny. To stejné platí i u oblíbenosti k určité značce výrobce, chytrý si koupí i konkurenční výrobek, pokud je objektivně lepší, ale zaslepenec a hlupák se drží jen té své jedné a hledá argumenty, proč tomu tak je.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-17 11:23:18
avatar
život je krátkej, tak at si ho člověk užije ...
libuse.oracova [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-17 11:51:01
avatar
Nejhorší na tom je, že popis postupné degradace inteligence propíraný v médiích se vztahuje, téměř bez výjímky, na euroatlantický civilizační okruh. A o tom se nějak nemluví. Takový středoafričan, nebo ind nemůže moc hloupnout bo jinak v ten moment umře hlady..... Za starýho Řecka to byl v jednom kuse válečnej stav, nebo alespoň vzpoury rolníků (žádný sociální a zdravotní) nicméně z toho bordelu se vylouplo poměrně dost lidí schopných oslovit svým myšlením stovky dalších generací.... Dnes je všude pořádek
bananomet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-17 20:55:31

Je pravda, že už se poslední dobou s moc lidma nebavim, protože si s nima nemám co říct, ve většině témat bych z nich akorát udělal "neznalé debily". Lidi se zajimají dnes jen o to čim se ožerou v pátek a o facebook.
Btw ber to z té lepší stránky DD, my - ti co úpadku nepodléháme - budeme jednou vládnout, ač v zemi hloupých. Jak praví jedno staré přísloví "Jednooký mezi slepými králem"
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-11-18 00:25:41
avatar
tohle je prostě demence
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Pondělí, 25 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 491x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Pátek, 22 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1519x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Čtvrtek, 21 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1216x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Středa, 20 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1898x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluÚterý, 19 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1150x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1906x
Komentářů: 3