AMD chystá přejmenování grafik Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Neděle, 05 září 2010
altGrafické karty ATI končí, takže AMD prý trochu upraví názvy podle sebe …

 

 

 

Ne nebojte se, AMD nehodlá dělat NVIDIA a přejmenovávat stávající grafiky (snad) a vydávat je za novinky. Ještě dneska s úsměvem vzpomínáme na 8800GTS 512MB alias 9800GTX alias 9800GTX+ alias GTS 250. Ono to přejmenování á být v rámci nové řady HD 6000.

Jak víte, AMD oficiálně zrušilo značku ATI. Grafické karty ATI Radeon HD 5000 jsou poslední, které logo a název ATI ponesou a myslím, že lepší rozloučení si tahle značka přát nemohla. Odchází na vrcholu, v pozici toho nejlepšího, co grafický trh dokázal kdy nabídnout. Takže zamáčkněte slzu, pokud tedy máte nějaký vztah ke značce ATI Radeon a přivítejte AMD Radeon. AMD se rozhodlo trochu pozměnit značení a mělo by to údajně vypadat takto:

 

  • HD 6970 (Antilles) se bude jmenovat HD 6990
  • HD 6870 (Cayman XT) .................... HD 6970
  • HD 6850 (Cayman PRO) ................. HD 6950
  • HD 6830 (Cayman LE) .................... HD 6930
  • HD 6770 (Barts XT) ......................... HD 6870
  • HD 6750 (Barts PRO) ..................... HD 6850
  • HD 5770 (Juniper XT) ...................... HD 6770 (?! - nepravděpodobné)
  • HD 5750 (Juniper PRO) ................... HD 6750 (?! - nepravděpodobné)

 

Jak vidíte, žádné drama. Tedy možná s výjimkou stávajících modelů HD 5700, které by se údajně měly opravdu přejmenovat na HD 6700. Upřímně řečeno, mě to trochu nesedí, protože jak víme, AMD plánuje nasazení celkem 5 nových jader a myslím, že místo pro vylepšené RV940 tam určitě je. Na druhou stranu, dnes už víme, že RV840 je tak dobré, malé, levné a výkonné jádro, že konkurence proti němu nic stejně dobrého nemá, a tak je docela dost možné, že se HD 5700 grafiky přesunou o něco blíže ke 100 dolarům. Nicméně celé je to zatím jen spekulace, i když zdroj tvrdí, že je to spolehlivé, ale vzhledem k tomu, že náhrada za jádro RV840 na HD 5700 u vylepšené generace RV9xx čipů existuje, divil bych se, kdyby výše uvedená tabulka platila a HD 5700 existovaly jako přejmenované HD 6700. Už jen proto, že by neuměly vylepšené Eyefinity, novou verzi UVD3 a neměly další klíčové prvky včetně vylepšení Tessellace. A HD 5700/6700 rozhodně není nejnižší modelovou řadou grafik a neexistuje důvod, proč by tyto technologie mít nemělo, spíše naopak – výrobci i zákazníci je budou žádat a AMD by těžko vysvětlovalo, že všechny HD 6000 grafiky umí nové věci, kromě HD 6700.

Nicméně také si lze změnu schéma pojmenování grafik vysvětlit tím, že AMD si připravilo do cenové relace 100 – 600 dolarů nikoliv 2 čipy, jako dnes (RV840 a RV870), ale nově tři čipy. Tak aby lépe pokrylo segment kolem 200 dolarů, kam se jí RV870, byť ve verzi LE, moc nehodí a zároveň už tam nemůže operovat malé RV840. V současné době se o nových grafikách AMD mluví v jejich kódových označeních a jméno oficiálně stále nemají. Také by toto "přejmenování" vysvětlovalo, proč se objevují informace, že Radeon HD 6800 vyjdou ještě letos, když Cayman grafiky - co by nástupci HD 5850/5870 jsou naplánovany až na leden, s výjímkou modelu Antilles a tedy HD 6990.

Mě osobně by ani nepřekvapilo, kdyby se jmenovaly i ještě trochu jinak. Ale AMD se asi od názvosloví ve tvaru „HD 5000“ nebude chtít nijak radikálně odchylovat, zvlášť když se dnes dostávají tyto grafiky tak do podvědomí i lidí, kteří dříve kupovali jen NVIDIA nebo Geforce. Mě osobně ale stejně chybí to staré označování pomocí zkratek GT, PRO, XL, XT, XTX. To bylo jednoduché rozlišování – čím víc X tím lépe :).

Zdroj: DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Imran [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-05 11:52:13

Ještě dneska s úsměvem vzpomínáme na 8800GTS 512MB alias 9800GTX alias 9800GTX+ alias GTX 250......máš tam chybu, oprav si to ;-)
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-05 13:20:26
avatar
a další má v tabulce, u "Caicos", predpokladam že ta ma bejt 64bit DDR3, a ne 64GB DDR3
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-05 22:51:09
avatar
Sephinothf-
ne ty nove grafiky budou mi v High-Endnu cca nad 100GB a v low-end 64GB no jo doba skace rychle
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-05 12:10:18
avatar
to mě moc nesedí. Já bych to nechal normálně jak to bylo u předchodzí hd5000 řady akorát 2GB verzi hd5970 bych přejmneoval na HD5950 a tu 4gb verzi bych nechal tak.
Sice se mi to moc nelíbí, ale hold se to budu muset naučit
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-05 12:18:20
avatar
NVIDIA má takový elegantní šarm, nejdřív posere PhysX jak to jen jde a zneužije ho jenom pro marketing, pak posere celou GeForce 400 (kromě GTX 460 zatím), ukradne certifikáty dalšímu zlodějovi jménem Rambus, tím, že posere GF 400, odepíše dobrý značky (BFG ), pak přestane vyrábět výborný nForce čipsety pro AMD (koho zajímá, že by to bylo neziskový, kdyby se snažila, tak by to bylo později jinak), vymění hlavního šéfa vývoje GeForce, který zesere na GF400 co se dá a nakonec poučí AMD v tom, že když přejmenuje grafiky, který jsou dobrý, budou nejen minimální náklady, ale o mnohem větší zisk. WHAT THE FUCK ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-05 12:19:47
avatar
njn když se daří, tak se daří, jen nevím jak to souvisí s tím, že AMD pravděpodobně změní schéma značení modelů, protože bude mít asi o čip více, než dnes
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-05 12:26:58
avatar
27. července 2010 mi došla trpělivost, čekat jak **** na GT 440 jsem už nevydržel a vyměnil jsem výbornou 9600GT za HD 5670.

EDIT: Netuší někdo, jak zvýším takt procesoru ? V BIOSU je to zamčený a v AMD OverDrive zvýším takt, potvrdím a je to na defaultech...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-05 14:52:30
avatar
tak si to v biosu odemkni...najdi si jak na netu podle desky nebo v manualu. u nekterych staci zmenit jednu polozku okolo cpu na manual, u nekterych se pouziva nejaka klavesova zkratka apod.
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-05 12:28:58
avatar
Souvisí to s tím, že kdyby to fakt AMD přejmenovalo (vše se může stát), tak za to vděčíme NVIDIA, jak jsem psal, má elegantní šarm hodného Bobbymu Kottickovi z Activisionu.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-05 16:00:12
avatar
"výborné nForce"

To jsi trochu upadl, ne? Poslední dobrý nForce čipset byl nF2, kvůli celkem kvalitnímu audiokodeku, naopak, s ohledem na počty celkem zásadních bugů bojuje nvidia s VIA o čelní místa v nekvalitě a nespolehlivosti.
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-05 18:33:21
avatar
Nevím jak ty ale já mám s nForce jenom dobré zkušenosti, MSI K9N Neo mi tikala v PC 3 roky a běhala by dodnes, kdybych jí nevyměnil za jinou
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-05 18:51:36
avatar
A skúsil si niekedy položiť prst na chladič čipsetu
Tých dosiek som montoval desiatky do firmy na objednávku a postupne sa vracali buď odpálené alebo mrzli či vypínali PC.
Z MSI servisu sa vracali s vymeneným čipom a novým aktívnym chladením. Z tohto hľadiska bola oveľa lepšia K9NU Neo s Uli čipsetom.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-05 18:52:48
avatar
nF2 mi běží v druhém pc a nemůžu si stěžovat
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-07 09:32:57

A mně motherboard od VIA běhá v poho už 10 lét.
A Linux je VELICE špatně podporován grafikami od ATI, a lépe bude říci, není podporován vůbec.
Takže s kvalitou to zdaleka není tak jednoznačné.
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-05 12:43:58
avatar
To je škoda. Já už si tak pěkně zvykl na highend vyjádřenej osmistovkama a "superhighend " s devítistovkou ...
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-05 12:48:26
avatar
Každej den se člověk učí nové věci a ted k tomu přibude označení AMD karet O ty "X" jsme přeci nepřišli, jsou obsaženy v názvu chipu. Přejmenovat řadu 57xx mi nepříjde dobré. uvidíme, co AMD zamýšlí
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-05 12:54:48
avatar
To bude nejaká kravina... Dúfam, že sa tie grafiky takto volať nebudú, veď tam už nie je priestor na prípadné vylepšené kúsky. Najlogickejšie mi prišlo pomenovanie u HD 4000, aj sa im to vyplatilo, keďže potom niektoré čipy vylepšili. A myslím, že keby dvojčipovky označovali X2, tak ako 4870 X2, znelo by to oveľa lepšie.
Označenie X8XX (4850/70, 5850/70) celkom dobre vystihovalo to, čo čipy od AMD-ATI v skutočnosti sú: v porovnaní s konkurenciou celkom malé, ale pekelne výkonné kusy kremíku! Keď už niečo pomenujú X9XX (5970, 6970/90), automaticky od toho ja ako zákazník očakávam peklo vo vnútri case, pixelový hurikán na obrazovke...
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-05 13:09:50
avatar
To máš určitě pravdu Ted si budem zvykat na jiné označení a třeba už řada 7000 bude zase jinak, ale spíše mi změna pasuje po řadě HD9000 pokud bude. Řadu HD10000 neočekávám, ale třeba označení Radeon A (highend) B (mainstream) C (lowend) a za to nějaké číslo (třeba 1, 2, 3...) Takže Radeon B2 by se dal přirovnat k dnešní 5850
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-07 09:35:14

Máš pravdu, označení 2x je jasné a pochopitelné.
Problém je v tom, že 5970 není aní 2x5870 ani 2x5850. Jak to vyřešíš?
Triplespace [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-05 13:12:04
avatar
OMG tak to pekne posrali. AMD to mali narozdiel od Nvidie velmi dobre oznacene kazdy sa v tom vedel orientovat na prvy pohlad toto oznacenie mohli nechat az do HD9xxx rady.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-05 14:55:07
avatar
nvidia moc nestiha, tak se v amd nudej a vymyslej blbiny
2MATRIX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-05 14:54:39
avatar
Ty debilny AMDčkary to dobre posrali,hned sa museli ukazat z novou radou,už su horší ako nvidia,mali tam normalne označenie grafik každý to už poznal a bolo to už zaužívané,a oni len tak z nudy zmenia HD 6870 na HD 6970 atd..to zas bude zavadzaní predavačma v obchodoch!Nič inšie tymto AMD nedocielilo len zmätok a bordel,neviem aký to ma vyznam!umna si teda pohoršili,nechapem čo už to nenechali tak,to že dali preč ATI ešte pochopím ked si tu značku kupili ale toto?Nech sa uvedomia asi im začina hrabat z uspechu HD 5000!!Ked budu robit taketo zavadzane tak rovno prejdem na nvidiu a o nič som neprišiel.Mala by tu prist dalšia firma na grafiky a nech dobre nvidii aj AMD zatopí a ukaže im aké šity predavaju toto si prajem z celeho srdca
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-05 15:05:30
avatar
tak zrovna ten prechod z x8xx na x9xx se mi nezda spatnej. u hd38x0 a hd48x0 byla ta osmicka vyhrazena pro mainstream, ale tedka se s ni hd5870 zacala cenove cpat i do high-endu. nove rv970 se ocekavaji vetsi, s 384bit sbernici a hlavne i drazsi nez byly rv870, takze se cenove zaradi do high-endu a tim padem si zaslouzi od amd i vyssi oznaceni. dale se take spekuluje o tom, ze dualni karta antilles ma nest dva cipy rv940. to by znamenalo ze nebude az o tolik vykonejsi nez nejvyssi model na rv970 a znaceni ve stejne hd69x0 serii dava pak vetsi smysl. hd68x0 pak bude klasickym mainstreamem s 256bit sbernici na kterej sme zvykli z hd5850/5830 a hd48x0/38x0 grafik. jediny podel mi tam pripada to prejmenovani hd57x0 na hd67x0...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-07 09:39:37

Ano. Souhlasím s označením i kladů i záporů. Jedině, nesouhlasím se stupněm hodnocení. Pokud opravdu se bude konat to přejmenování 5770-6770, tak mi to připadá jako stejné oklamání zákazníků, jakým se zabývala Nvidia. Tfuj. Jediná naděje, že tomu tak nebude doopravdy.
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-06 08:50:51
avatar
to chce klid, nikde nemáš žádný oficiální zdroj, pouze tam DD napsal že to tak "údajně" bude, takže to zatím berme jako jedna bába (ok, DD je asi chlap, takže děděk ) povídala....

je to neoficiální ínformace, spíše jenom spekulace, takže nevím na co se rozčilovat...
martyn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-06 21:47:25
avatar
ma to logiku co na tom nechapes ? zmenila sa situacia tak upravili znacenie
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hm.. 2010-09-05 15:23:01
avatar
..tak tohle přejmenování se mi moc nezamlouvá. Tenhle marketing sem někde už viděl..

No uvidíme, doufam, že to dopadne nějak slušně. Protože jinak si asi koupim konzoli bo co.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-07 09:40:06

"Tenhle marketing sem někde už viděl.."
Moje slova!
Minexew [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-05 15:39:53
avatar
Chapu to spravne ze 6870 < 5870, 6850 < 5850 atd.? Co to zase vymysleji???
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-05 16:20:43
avatar
to pochybuju...budou urcite vykonnejsi, jen ten narust nebude tak velky, coz se vyvazi cenou, ktera by mela jit o kategorii nize. treba u hd6870 bych ocekaval vykon o takovejch 10-15% vyssi nez u hd5870, ale za cenu hd5850.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-07 09:42:30

Ty jsi nějaký až MOC optimista. Proč by to dělali - tak snižovat ceny? Ne, že by se mi osobně to nelíbilo, samozřejmě, ale nevěřím že tak může být.
Blackie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-06 07:40:54
avatar
Trochu mi to nejde do hlavy, protože s tímhle označením je to dual monstrum schované mezi "obyčejnými" grafikami. Předtím když jsem viděl nápis 59XX tak mi bylo hned jasný o co jde
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-06 07:59:26
avatar
Jo tady platí pravidlo že změna je život a my abychom to neměli tak jednoduché tak nás stále nutí se vzdělávat. Co s toho plyne kašlu na značení hlavně ať co se týče výkonu a ceny, jsou stále tam kde jsou.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-07 09:44:02

Otázka jen je, zdá li změna názvu, odpovídající generační změně bez změny vnitra čipu je tím způsobem života, po kterém toužíme?
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-06 08:03:04

Citace:
Mě osobně ale stejně chybí to staré označování pomocí zkratek GT, PRO, XL, XT, XTX. To bylo jednoduché rozlišování – čím víc X tím lépe .


Asi mesiac dozadu som odložil po x rokoch môj starší PC s P4 a Radeon X800 XT PE lebo som začal skladať nový.

Neskutočne perfektná grafika - vždy fungovala bez problémov na 100%, vynikajúca stabilita, výkon a hlavne fungovali na nej všetky hry. Až mi je jej ľúto, keď teraz ostala bez práce .
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-06 09:58:43
avatar
je to celkem logicky, protoze 58xx rada byla tak nejak stale myslena jakozto Mainstream, ovsem v dalsi rade grafik z toho uz chtej udelat highend, a to jak cenove, tak vykonnostne... Je mi lito tech co budou vymenovat 5870 na 6870 a zjistej ze si vlastne koupili vykonnostne stejnou grafiku(odhadem)
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-06 13:15:16

noooooo.. len aby sa im to premenovavanie nezvrhlo..
Drzka CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dotaz 2010-09-06 13:36:26

v cem ma bejt Eyefinity vylepseny? a co ma bejt UVD3 ?
Jano952 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-06 23:02:55

volaky video dekoder tusim neni som si istyy
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ha 2010-09-08 12:04:03
avatar
Ha změna. Takže po HD 4850 půjdu do HD 6870? Původně jsem měl v plánu HD 5850, ale pokud nebudou za výprodejové ceny jako ke svému konci byla i řada HD 48xx, tak prostě už půjdu do HD 6xxx.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 719x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1430x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2236x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1985x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1318x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1302x
Komentářů: 1