AMD CrossFire vs NVIDIA SLI – Jak si vedou MultiGPU zapojení? Je na čase změnit dogmata? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 14 March 2011
Přejít na obsah
AMD CrossFire vs NVIDIA SLI – Jak si vedou MultiGPU zapojení? Je na čase změnit dogmata?
CrossFire vs SLI - účinnost a hodnocení
alt

 

 

 

Na internetu se v posledních týdnech objevuje celá řada článků na téma NVIDIA SLI vs AMD CrossFire (hlavně kvůli HD 6990), které nově měří a porovnávají účinnost a přínos obou systémů, jež dostaly nedávno konkurenci v podobě Intelem podporovaného Hydra Lucid, jež podporuje všechny čipy a modely, klidně i ve stejném systému.

Každopádně dlouho platilo, že NVIDIA SLI mělo ve funkčnosti a přínosu navrch vůči CrossFire společnosti AMD. Ačkoliv se jedná vlastně o jedno a to samé výsledkem a užitečností pro uživatele, liší se obě technologie v přístupu i funkčně. Chytáme také vlastní článek na toto aktuální téma, ale zatím můžeme rozebrat měření známého serveru TomsHardware, který nám srovnal účinnost a přínos zapojení grafik AMD Radeon HD 6950 a NVIDIA GTX 570 v nových hrách. A to jak v systému dvou, tak v systému tří karet. A takhle to dopadlo:

Vzhledem k zapojení poměrně výkonných grafik má SLI i CrossFire smysl jen ve vyšších rozlišeních, kde by jedna z těch grafik nemusela stačit. Takže 1920x1080 (i když tam málokdy jedna HD 6950 nebo GTX 570 nebude stačit) a hlavně 2560x1600 jsou cílová rozlišení. Samozřejmě také Eyefinity, neb oba systémy zobrazení na 3 monitory podporují a výkonově určitě dostačují.

Samozřejmě výkon záleží na nastavení a konkrétních testech. TomsHW netestoval úplně v nejvyšších nastaveních kvality, což je jistě škoda, protože asi majitel podobného zapojení nebude mít důvod plné detaily včetně 8AA/16AF které většina her nabízí, nezapínat. Každopádně z hlediska výkonu na tom je CrossFire dnes lépe v situaci, kde na tom skutečně záleží, tedy ve vyšších rozlišeních.

I když je jedna HD 6950 2GB o nějaké to procento celkově slabší než GTX 570, ve vysokém rozlišení, kde má výkon dvou grafik smysl a přínos a kde už záleží na každém FPS, mají dvě HD 6950 výkon zhruba stejný, anebo vyšší než dvě GTX 570. Při zapojení tří grafik je to podobné. Dá se říci, že se vzrůstajícím rozlišením je náskok AMD stále vyšší. Takže u 30“ monitoru už je před konkurencí a u Eyefinity rozlišeních 5760x a podobně, se dá očekávat stejná situace.

Zajímavé je ale hlavně celkové škálování ...



 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
10let staré DayZ se daří – nový přídavek zajistil rekordní zájem!
10let staré DayZ se daří – nový přídavek zajistil rekordní zájem!Čtvrtek, 24 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1535x
Komentářů: 0
Spider-Man 2 vyrazí na PC – jen 18 měsíců po PS verzi
Spider-Man 2 vyrazí na PC – jen 18 měsíců po PS verziStředa, 23 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1481x
Komentářů: 0
Ferrari F80 – Nástupce LaFerrari, Enza, F50 a F40 představen!
Ferrari F80 – Nástupce LaFerrari, Enza, F50 a F40 představen!Pondělí, 21 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Auto-moto
Spuštěno: 1039x
Komentářů: 1
Unknown 9: Awakening právě vyšlo – další herní propadák?
Unknown 9: Awakening právě vyšlo – další herní propadák?Čtvrtek, 17 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1506x
Komentářů: 2
Subnautica 2 oznámena. Zpět do hlubin v novém!
Subnautica 2 oznámena. Zpět do hlubin v novém!Čtvrtek, 17 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1120x
Komentářů: 0
Dragon Age: The Veilguard bude bez DRM. Jaké jsou HW nároky?
Dragon Age: The Veilguard bude bez DRM. Jaké jsou HW nároky?Středa, 16 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1680x
Komentářů: 3