AMD vydává OpenCL kit – nově i pro procesory. Spolupráce grafiky a procesoru! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 05 srpen 2009
altZatímco OpenCL ve spojení s grafickými kartami už známe, AMD nově tento paralelní jazyk umožní využít i pro CPU.

 

 

 

Společnost AMD dnes oznámila vydání další verze svých OpenCL vývojových nástorjů. Ty jsou ve fázi beta a nově kromě toho, že jsou součástí ATI Stream SDK 2.0 a tedy podporují grafické karty ATI Radeon, tak nově je tento jazyk pro vývoj paralelních aplikací přístupný i pro procesory AMD! K využití tak konečně přijdou i vícejádrové procesory. AMD nabízí různé verze OpenCL kitu pro operační systémy Windows Vista, XP i Linux v 32bit i 64bit verzi.

AMD také prezentovalo nové schopnosti vícejádrových procesorů díky OpenCL a to konkrétně video mechaniky tekutin, které bylo akcelerováno přes 4 šestijádrové procesory AMD Opteron. AMD také upozornilo, že úplně stejnou věc lze díky OpenCL kitu provádět na grafikách ATI Radeon. Jediný standardizovaný paralelní jazyk OpenCL (a prostředí) tedy nově není záležitostí jen grafických karet, ale také x86. Do paralelní jazyka OpenCL se vkládají velké naděje pro tvorbu softwaru všeho druhu a je dobře, že jej bude umět využít jak grafika, tak procesor. Vývojáři si tedy nebudou muset dělat starosti s kompatibilitou svých programů a uživatelé s tím, že jim některé aplikace půjde jen s nějakým HW. Díky tomu, že AMD má jak výkonné procesory, tak grafické karty, můžou dokonce tyto komponenty spolupracovat na optimálním a efektivním využití jedné aplikace.

Zdroj: AMD

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Heris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-05 22:09:59

Jak je na tom podpora u procesoru od intelu?
Pokud to nepodporujou, tak imho nemuze dojit k rozsireni teto technologie
Miqq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-05 22:36:09
avatar
Budete muset všichni přejít na AMD
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-05 22:44:06
avatar
pokud nyní nepodpourjí, tak bych řekl, že podporovat časem určitě budou .... pochyuji, že by Intel nechal AMD v tomhle prostor ...
Heris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-05 23:02:24

No ja si myslim naopak, ze intel k tomu nic netlaci. Tezko nekdo bude vyvijet neco, co pobezi jen na AMD, kdyz intel ma vetsinu trhu...
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-05 23:29:41
avatar
S minimální úpravou, nebo bez ní to pojede na Intelu.. proč? No od koho má Intel x86-64 technologii? A i7 se podobá AMD procesorům víc než jakejkoliv předchozí Intel.

Btw. napadá mě taková hezká myšlenka.. pokud ta věc umí pracovat na GPU, stejně jako na CPU.. co takhle OS postavenej na tomhle jazyce? To by byla věc.. A řek, bych, že k tomu stejně jednou dojde.. k nějaké fůzi CPU a GPU do jednoho univerzálního celku. Pak budem jen zvyšovat počty těhle CPU-GPU v počítači.

PS: Je tam, že to jede na x86 CPU.. to znamená řekl bych, všech x86 CPU.. a těch je opravdu dost.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-05 23:59:50
avatar
taky si myslím, že by to mělo jet i na intelu, ale podporu pro to a kit k tomu dalo zatím AMD
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-06 01:06:52
avatar
zapomínáte že je tady řeč o OpenCL - již z jména "otevřené" znamená že musí splňovat nějaké specifikace aby byli všechny aplikace multiplatformní, stejně jako tomu je u OpenGL. Žádná firma si nemůže nárokovat funkci jen na své značce hardware, či na svém OS. je to to samé jako kdyby NVidia vypustilo PhysX pod OpenCL ale nárokovalo si funkci jen na jejich grafikách. A to právě nelze. Navíc všechny x86 procesory jsou mezi sebou navzájem plně kompatibilní, takže co poběží na AMD poběží i na Intelu, či VIA
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-06 09:20:29

Tak to by mělo znamenat, že Intel prostě bude muset k tomu kitu něco dopsát, aby to šlo i na jeho procesorech?
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-06 10:32:43
avatar
Ne to nemuze, ale pobezi to na nem. Optimalizovanejsi to ale bude na AMD. Tot vse.
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-05 23:43:35
avatar
Intel je na koni, bude mit svoje larabee, který bude mít rovnou x86 kompatibilní jádra (zaklad onech cpu/gpu jader ;), coz vetsi vyhoda než nutnost AMD only platformy, navíc si řikám, že si docela vyskakují, kdyz si dovolí se svym postavením takhle uzavřít platformu... inu kazdemu co jeho jest...

btw. jak omg souvisí to jestli ma intel od amd 64bit instrukce, to je v praxi velice mala cast procesoru, která není znakem výkonu, a ze maji procesory od amd a corei7 podobný veci jako integrovany radic pameti, to je jak rict, ze na tvoje auto pujde automaticky dil z myho auta, protože tvuj vyrobce aut taky presel od benzinu k nafte a proto jsou ty auta stejny..
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-06 09:50:12
avatar
Nějak mi uniká, kde jste všichni vyčetli, že to pojede jenom na AMD? Já bych řekl, že to holt vyvíjí hlavně AMD, tak proč by to měli předvádět na procesorech konkurence, když to mohli předvést na svých vlastních procesorech?
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-06 11:01:02
avatar
No tak sem zagooglil a vypada to že zatimco ta graficka cast je opensource, tak ta co se stara o procesor má uzavřenej kod, takže to vypada, že to pujde i jinde, leč už si zase kazdej dela vlastní verzi standartu ještě před oficialním uvedení, což je všechno, jenom ne dobře, nebo proc se to jmenuje OpenCL ?
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - sry za copy, 2009-08-07 10:48:34

az ted jsem si precet tento clanek a svoji uvahu o vyvoji multicpu a multigpu tedy skopcim(a trosicku rozsirim) sem kde se hodi podstatne vice:

Chtelo by to hw chip a la Hydra(zatim je to Yetti, vsichni o nem mluvi ale nikdo ho jeste nevidel) umistit do CPU(kdyz uz tak AMD ze ) aby hw ridil rozdelovani a skladani obrazu, pak bych si dokazal predstavit alespon priblizny rust vykonu s rustem GPU jader...
V podstate by ala Hydra obsahovala nejake slabsi jadro GPU ktere by dokazalo poskladany obraz ocistit od hran a chip na rizeni rozkladaciho algoritmu pomoci trojuhelniku/ctvercu(podle toho co by bylo efektivnejsi) na jednotlive segmenty urcene ke zpracovani pro jednotliva jadra GPU by bylo odvozeno od jednoduche logiky monitorovani dokonceni zpracovani tak ze to jadro ktere zpracuje segment nejdrive a bude mit delsi cekaci cyklus nez danou hodnotu(osetreni proti cyklickemu presouvani zateze) by pri pristim pruchodu dostalo vetsi "naloz"(dynamicky se prerozdeli pomery segmentu). Samozrejme by to asi melo podstatny prinos pro vice nez 3+ GPU jadrove systemy, ale ten vykonovy rust s poctem GPU jader(ktere by se dali vyuzivat diky OpenCL OS(bez ktereho by to neslo nebo slo ale s obrovskymi vykonovymi ztratami) i jako koprocesory pro CPU) by byl asi nejefektivnejsim resenim ale hlavne je videt ze tato oblast skryva obrovsky potencial jak pro trh tak pro vyvoj a smer x86 architektury ktera by timto ci tomuto podobnym konceptem(larrabee jde zhruba stejnym smerem, jen je na zacatku jeji velmi dlouhe cesty) rozhodne nedychala z posledniho(jako ze ji nyni sily dochazeji, jedine co ji drzi je rozsirenost a snizovani vyrobaku ktery se brzy na chvili pozastavi)....


PS: Pak uz jen hw ridit jestli jadra pouzit na graficke ci matematicke operace a vyvoj x86 CPU muzou na par let pozastavit kdyz dobre navrhnou zakladni desky pro "prisazovani" cim dal mensich a vykonnejsich jader nez se najde docasny(jeste si budem muset chvili pockat na nanotechnologie nez se jim dostane v cpu/gpu vyrobe praktickych vysledku a vyuziti resp. za rozumne vyrobni naklady)strop stavajicich vyrobaku...
V kazdem pripade OS na bazi OpenCL(ty moznosti resit vetsinu veci pres jadro a ne pres knihovny a ovladace budou obrovskym prinosem) by byl vynikajicim zakladem a krokem spravnym smerem at uz od MS ci kohokoliv jineho....
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1241x
Komentářů: 1
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíČtvrtek, 02 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1763x
Komentářů: 3
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2209x
Komentářů: 6
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1982x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2787x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2225x
Komentářů: 1