ATI Radeon HD 5870 Eyefinity 6 Edition 2GB uvedena na trh! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Wednesday, 31 March 2010
altGrafická karta pro 6 monitorů přichází. Nová verze HD 5870 se 2GB RAM …

 

 

AMD-ATI dnes oficiálně uvedlo odkládaný Eyefinity 6 Edition model HD 5870. Od klasického HD 5870 se liší ve dvou věcech. V první řadě je to hned 6 miniDP konektorů a pak je to 2GB GDDR5 pamětí. Tento model AMD-ATI prezentuje jako skutečně speciální grafiku pro připojení až 6ti monitorů.

Samotná grafika má jinak stejné takty jako referenční HD 5870, takže pokud se někde projeví nárůst výkonu, jde to jen na vrub 2GB paměti, ale nečekejte nějaké zázračné nárůsty a zdaleka ne všudy, i když jsou hry, kde to pár FPS udělá a na hratelnosti to vidět bude.

S přidáním 2GB paměti narostlo TDP grafiky až na 226W, ale nebojte, v reálu se spotřeba ani zahřívání grafiky o moc nezvýší, jako dokládají některé měření.

Většina otestovala Ati Eyefinity 6 HD 5870 hlavně na hrách. Osobně ale pokládám uspořádání 2x3 monitorů za zcela zbytečné a méně funkční než 3 LCD. Protože obraz se sice zvětší, ale zatímco na třech LCD o rámečkách nebudete vědět, na 6ti LCD vám budou vadit, budou totiž přesně uprostřed obrazu.

Samozřejmě 6LCD v rozlišení nějakých 5760x2160 (6x 1920x1080), si žádá pořádnou porci výkonu, aby to i nejnovější hry zvládlo. Takže na řadu rozhodně bude muset přijít CrossFire grafik. Z toho logicky vyplývá, že jedna HD 5870 E6E není zrovna pro 6LCD dostatečná grafika. Osobně také vidím potenciál této grafiky úplně jiné, než v herním nasazení.

Tato verze grafiky je opravdu speciální, nebude ji nabízet každý výrobce, nebude také dostupná v nějak vysokých počtech, pro většinu lidí je prostě 6 výstupů zbytečných. Grafiku navíc tohle uspořádání a přikládané redukce miniDP poměrně dost prodražují a cena grafiky je tak stanovena na 479 dolarů (11 000 korun včetně DPH). Samozřejmě něco na ceně udělají i ty 2GB paměti. Za tuhle cenu rozhodně výhodnost HD 5870 1Gb atakovat nebude.

Na trhu se také objeví další nereferenční verze 2GB HD 5870, které ale nebudou mít 6 výstupů, protože je to opravdu pro většinu zbytečné. Většině stačí jeden, dva a mnozí, kteří si vyzkoušeli ATI Eyefinity si úplně se třemi LCD vystačí. Někteří výrobci nabídnou ještě HD 5970 model Eyefinity 6 Edition. Takže pokud víte, na co vám to bude, tak směle do nich.

Co vlastně chce AMD touto grafikou říci? AMD má v plánu zhruba v horizontu 4-5 let dosáhnout jakéhosi půl kruhového zobrazení, které pokryje celý lidský pohled a bude to tedy základem virtuální reality. Samozřejmě to předpokládá rozlišení cca 7000x7000, což ještě bude dlouho trvat, než tu budou grafiky, které jej zvládnout hratelně provozovat.   

Zdroj: AMD, Anandtech.com,DDWorld.cz

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-31 22:18:04
avatar
7000x7000 Ultra HD textury, AAAF :-O Tesselace, DX11 (možná i jiný) to bude troj aby to všechno utáhnul v provozuschopnosti (dost FPS)... Až to bude postavím si to na záchodě kousek a od lednice, nebudu muset chodit nikam. :-)
panther7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-01 00:30:17
avatar
Ultra HD Textury a hry na disku zabírající desítky (stovky?) GB
chalek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-01 12:07:22

No a? vsak kedysi sa mi tiez na HDD nezmestili viac ako 1-3 hry ;)
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - predaj hier Ultra HD 2010-04-03 18:57:16
avatar
predaj hier aj s hardiskom a nemusite instalovat, esata....
nanuq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-31 22:33:27
avatar
ahhaa.. obrazok Work & Play je najlepsi.. burzovy makler si vybija nerva na FPSke, zatial co jeho akcie klesaju!
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-31 23:47:32
avatar
mazaná predstava :-D ale náhodou znám takové lidi, koukat na seriál a přitom farmit goldy na wowku....
Banshee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-01 00:19:44
avatar
Jo u min akcnich her kde se casto na neco ceka je to idealni
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-31 22:37:32
avatar
Já mám zatím jeden lcd a stačí mi. Možná to je tím, že jsem nevyzkoušel 3 nebo 6 lcd. Příležitost se mi nenaskytla, tak jeden lcd taky ok
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-01 10:15:48
avatar
Neboj já mám taky jedno LCD a zatím mě to stačí i když moje gf dovoluje více monitorů tak by stím měla možná problém, nevím zda HD 5750 je to ořechové na 3 monitory no. :-) Ale rád byc hsi to taky okusil :-) DD nechceš udělat někde nějakou akci a nechat nás to ozkušat? :-D
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-31 23:08:50
avatar
Ja si eyefinity vyzkousel na 3x24"LCD.Je to tedy muj osobni nazor,ale co se tyka her,je to (az na par svetlych vyjimek,kdy to vylozene nevadi) hruza a porizovaci naklady rozhodne nestoji za vysledny "pozitek".

Na praci to muze byt super vec,ale at se z X lcd postavenych na sebe a vedle sebe proboha nekdo nezkousi delat virtualni realitu pro hrace

Tim nechci nijak shazovat tuto kartu! Kazdemu je jasne,ze pro hrace bude pouze okrajovou zalezitosti..
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-01 08:38:09

Pro tebe to bude okrajovou zalezitosti, ja si to doma pred vanoci postvavim, to uz budou ceny kvalitnejsich 24" LCD s LED podsvicenim a rychlou odezvou a dostatecnym barevnym podanim primerene....

Respekt ke kazdemu, tak tu pls nemluv za vsechny hrace( viz tvoje: ze pro hrace bude pouze okrajovou zalezitosti..)....
QproTest [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-01 08:56:24
avatar
Nezlob se na mě, ale myslím, že to nepsal vůbec kriticky, ale určitě správně. Já si to spojení X monitorů také dokážu představit. Ale ve společnosti ve které se pohybuji a myslím, že přátel mám dost jsem jediný kdo by se takovou technologií zabýval. Takže ano řadím se mezi okrajové hráče co by šli do extrému za to se nestydím a Strike řekl jen to co je pravda.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-01 09:30:33
avatar
Presne tak. Souhlasim. Nerekl nic spatneho a v tomhle stojim za nim.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-01 13:26:25
avatar
No a já zase souhlasím s MadMaxem a rozumím o co mu jde.
Kam podle tvého názoru a podle definice "Kazdemu je jasne,ze pro hrace bude pouze okrajovou zalezitosti" patří uživatel kterému to jasné není, případně který má dokonce jiný názor, když to přece je "každému jasné"?
I to "rozhodne nestoji za vysledny pozitek"... To je jasné rozdělení uživatelů na ty s "mým/správným" a "špatným" názorem.

Všichni jsou dneska hrozně namachrovaní, všude byli, všechno viděli, všechno zkusili a vše řešící a jiný názor respektující slovní spojení "podle mého názoru" se stává příznakem loosera...

Zparchantělá doba, podle mého názoru...
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-01 13:27:38
avatar
No a co je pravda...? Ty to víš?
Upozorňuju tě že přesvědčení o vlastní neomylné pravdě je nejobvyklejším klamem...
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-01 12:58:01
avatar
Trosku klidek ok?
Jinak k te me posledni veticce.Ano stojim si za tim,ze HD5870/6e bude pro hrace pouze okrajovou zalezitosti (vis co to znamena okrajova zalezitost?) uz jen vzhledem k nepouzitelnemu vykonu na 6xLCD.
A rovnez si troufam tvrdit,ze pro hrace lacnici po eyefinity se urcite vice vyplati klasicky levnejsi model s "pouze" 3xLCD

A jeste k tvemu vyjadreni "ja si to doma pred vanoci postvavim, to uz budou ceny kvalitnejsich 24" LCD s LED podsvicenim a rychlou odezvou a dostatecnym barevnym podanim primerene...." hmmm taky by to chtelo nejake non-TN panely ne? A pokud si tady jen netahas triko,tak jsem na tebe o tech vanocich zvedavej,jak vysolis za hardware (dle tvych pozadavku) alespon 80 000KC (IPS,PVA)
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-01 12:52:58

Citace:
"ja si to doma pred vanoci postvavim, to uz budou ceny kvalitnejsich 24" LCD s LED podsvicenim a rychlou odezvou a dostatecnym barevnym podanim primerene...."


Rychlá odezva je většinou vlastnost TN panelu, a i TN panely můžou mít hezké barvy (pokud tedy umíš číst a je ti znám význam slova dostatečný). Nechci odpovídat za MADMAXe, ale takhle to snad pochopíš.
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-01 13:22:09
avatar
Ja jsem to pochopil i bez tebe
Ale ty by jsi mohl take vedet,ze TN panely maji spatne uhly a nasli by se taci,kteri by se shodli na tom,ze u eyefinity je to jeden z nejdulezitejsich parametru
A to u TNka neokecas (tezko budes koukat na vsech 6 24"LCD kolmo ze ano )
Takze jeste neco?
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-01 13:37:23

Ano, neznám blbce který si dá monitory v eyefinity do 90° úhlu. Ale s natočením cca 20° a tudíž bezproblémově koukatelné.
Ještě něco? Moc mě nebaví vyvracet tvoje nesmyslné argumenty.
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-01 22:47:20
avatar
Nic si mi jeste nevyvratil.Ale ukonceme to tim,ze pro tebe je koukani z boku na TN panel bezproblemove,coz mluvi za vse
Pekny den
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-01 23:42:47

Prosím, nechci tě označit za dementa, ale jak jinak si mám vysvětlit že jsi moji odpověd pochopil jako: Já se na ty LCD klidně koukám z kolmého úhlu.
TN panely nemají nijak oslnivé pozorovací úhly, no do eyefinity si je můžeš zapojit v pohodě. Jestli je pro tebe úhel 20° z boku, nevím jak jinak ti to mám vysvětlit.
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-02 00:34:36
avatar
Bavime se stale o 6x24 LCD (viz muj koment o dva vyse)??
Zkousel si nekdy eyefinity se 3 LCD?Tak si dej jeste dalsi 3 nahoru a pak uvidis,jak jsou na tom ty tve tn uhly.

No ja nevim jak ti pomoci,sam poznam na svetlejsim podklade tn matrici byť koukam na jeden samotny 24" LCD,ktere stoji primo proti me.
Nezlob se,ja uz bych ti fakt nerad opet na neco odpovidal,shodneme se tedy na tom,ze kazdemu staci neco jineho ..
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-01 13:54:22

Muzes mi rici kde jsem psal cokoliv o 6xLCD verzi? To je snad jasne i tobe ze 6xLCD je bez CF nepouzitelne a hlavne tam uz je i horizontalni preruseni obrazu a to uz skutecne bude rusit....
Pokud se pouziji jen 3xLCD o kterych jsem myslel ze se bavime tak tam pro mne ty vertikalni preruseni nehraji takovou roli a dokonce by mi ani nevadilo kdyby byli ty bocni monitory bez AA vyhlazovani protoze kdyz se to naucis pouzivat, tzn. ze u toho neotacis hlavou ale soustredis se na hlavni obrazovku a bocni vnimas perifernim videnim tak te to skutecne nerusi, jen misto hlavy si musis zazit otaceni postavou....

A jeste k tvemu vyjadreni, na periferni vnimani panely za 80k?
Kvalitnejsi bude maximalne tak ten hlavni, ale ty bocni urco zbytecnost....

PS: Nic se nemeni na tom ze by jsi nemel mluvit za druhe, i oni maji pravo na svuj nazor a pohled na vec, maji pravo na demokracii tak se nechovej jak Paroubek nebo Topolanek, tot vse... Ja beze zbytku respektuju tvuj nazor ze je to zbytecny, jen jde o to aby jsi to nepausalizoval a nechal druhe at mluvi sami za sebe, nejsi jejich mluvcim ani jsi nedelal pruzkumy jaky maji nazor....
Naucte se prosim vnimat demokracii takovou jaka je....

PS2: Ja se stale bavim o primarnim urceni na hry, nikoliv na grafickou praci, takze me pojeti 3xLCD bude vypadat nejak takto: periferni LCDOdkaz a hlavni uvidime co bude na trhu pred vanoci urco HP2475 neni zlej jen bude nutno mit verzi s nativnim 1920*1080 nikoliv s 1920*1200 jak ma ted nebo prizpusobit tomuto rozliseni 1900*1200 bocni LCD LED panely.....
Mimochodem je take mozne ze pred vanoci bude vse pase, pac se ted objevil na thru monitor co umi sam na HW vrstve delat z 2D signalu 3D zobrazeni a je to vypinatelne pomoci tlacitka, jeste jsem o tom nic konkterniho nezjistil ale ta newska vypada zajimave tak uvidime co z toho vypadne...
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-01 22:50:08
avatar
Asi jsme se spatne pochopili..
Ale nic nemeni na tom,ze nadpis zni: ATI Radeon HD 5870 Eyefinity 6 Edition 2GB uvedena na trh!
..tak se preci nebudu bavit o necem jinem
Cili zbytek no comment,tak snad priste ..
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - .. 2010-03-31 23:09:21
avatar
Tak ma napada ci sa neda dat 1x6 konfáiguracia aby som mal pokrytych celych 180 stupnov dookola. To mi pride praktickejsie ako 2*3 konfiguracia.. Ide len o to ci to podporuju aj hry..
RockingTad [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-31 23:11:13
avatar
Ten slajd Work & Play ten mě uplně rozsekal.

Edit: nanuq byl rychlejší a já si nevšiml, sorry
Vajtek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-31 23:09:40
avatar
Kdysi jsem míval 1x15" lcd monitor, poté jsem přešel na 1x17", pak jsem přešel na 1x20" a teď jsem přešel na 2x20". S každým zlepšením radost z monitorů exponencionálně rostla. Možna časem 3x20" a jsem si jist, že by mě to stejně tak překvapilo! Vše je navíc perfektní jak na zábavu, tak na práci ( což je i vědecky dokázané, procenta produktivity si již nepamatuji ).

Souhlasím však, že 2x3 monitory je už zbytečnost, na prácí to již takový vliv mít nebude a na zábavu taktéž ne - jestli někdo má finance na 6 monitorů, pak se určitě může plácnout přes kapsu, se silnějším hardwarem. Tudíž s touhle variantou grafiky nejsem uplně ztotožněn, netvrdím však, že nebude mít využití, ovšem ne s věcmi, co jsou psány na prezentacích amd-ati
neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-31 23:31:57
avatar
Custe, nemate nekdo poneti, zda se muze menit spotreba pc podle systemu - mam na mysli, zda spotreba pocitace v zatezi nebo klidu muze byt v xp ci vistach nebo 7 jina.
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-31 23:50:35
avatar
No tak zni to zajimave.. ale logicky bude spotreba snad stejna (respektive v ramci chyby mereni)
Ikdyz pokud porovnas win95 a win7,rozdil tam uz zrejme nejaky bude v zavyslosti vytizeni hardwaru samotnym systemem
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-31 23:58:11
avatar
hmm?
Odkaz
jinak jediné co by to podle mě mohlo nějak ovlivnit je zda máš notebook, tam prej byly nějaké změny u sevnů aby se energie ušetřila a pak možná žravost RAM.... sevny by měly přece jen žrát méně (neprovozuju), ale nebude to asi nic velkého, zdali to vůbec bude poznat. přece jen je to jen "vista 2.0"....
edit: Plus sem někde narazil na článek srovnávající stejný notebook a jeho výkon atd. s vistama a se sevnama... světe div se s vistou byl celkově rychlejší a co se týče energie tak žádná změna takže tomu mrkvosoftu až tak moc nevěřme...
Jules [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-01 01:04:17

Skusal som XP Pro, Win7 Pro a Ubuntu 9.10 a je to nastejno ako pisal uz vyssie Strike.
HUHUHUgo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-01 07:36:32

Ve většině případů se to nebude lišit moc, ale rozhodně může. Spíše ale záleží i na ovladačích. Třeba v xp se mi nepodařilo notebook přinutit k automatickému podtaktování procesoru na 500MHz, takže pokud jede pořád naplno, je to znát.
amartin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-01 09:22:28
avatar
Spotreba sa lisi ale len v par percentach; visty a sedmicky maju naviac jednu zaujimavu vec, ktora sa vola core parking. Pri jej vypnuti stupa vykon procesora ale aj spotreba, podla poctu jadier.

napr: u i7-980x stupne vykon v rarku o 35% a spotreba o 3~6%
Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-01 00:08:32
avatar
Pokud je jedna karta s 6ti vystupama na 6 monitoru malo a je potreba je dat do CF, nestaci 2 karty a kazda po 3 vstupech na provozovani eyefinity pro 6 monitoru?
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-01 09:26:12

Taky se mi to nezdá moc logické Ale zase na práci nepotřebuje člověk tolik výkonu (záleží jaká práce) na6 monitorů, na to zas bude stačit daleko levnější karty. Teda palec nahoru ;)
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-01 10:07:34
avatar
dle logiky normálního člověka ano, dle logiky toho kdo by musel vymyslet jak by to mělo fungovat by to byl průser. dle mého názoru to takhle nefunguje jen proto že to je asi více než trochu problémové řešení....
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-01 06:32:26
avatar
moc hezký.. teď jenom našetřit na 6 27miček..
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Rýpnutí 2010-04-01 07:40:59

"S přidáním 2GB paměti" ... přidal se 1GB, ne? Nebo měla grafika předtím 0GB RAM? No nic, těch překlepů je ve článcích vždy hafo.

Mini DisplayPort DP Male to DisplayPort DP Female Adapter Cable - White (15CM)
$13.83
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-01 08:01:35

Este ma tak napadlo ze by mohli spojazdnit Eyefinity aj na CF 2x 5870/1GB s tym ze na kazdu pripoja 3 monitory.(nie 6 do jednej).Pripadne uber 6+6 monitorov na 2x5970.Vyuzitie je samozrejme druha vec ked tak aspon pre zaujimavost ako to pojde.Extremisti pouziju 2-3 projektory namiesto LCD.Ale to sme uz uplne niekde inde
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-01 09:10:58
avatar
No to s těma projektorama je dobrý nápad, protože když si s tím pohraješ, tak to právěže budeš mít bez rámečků a ono i konfigurace 2x projektor s rozlišením 1280×1024 neboli 2560×1024 nemusí být na výkon nějak extra náročné a zobrazovaná plocha díky projektorům bude velká.
ElectricKota [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-01 08:06:25
avatar
Docela by mně zajímalo jak je na tom Hd 5870 s 2GB paměti výkonem proti gigabytový verzi??
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-01 09:45:20
avatar
Prakticky tam nebude rozdiel...
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-01 10:11:38
avatar
tak úplně bych s tím nesouhlasil.... ano, tam kde se optimalizovalo aby se spotřeba ram vešla do 1GB či méně tak to nepoznáš (řekněme si narovinu že většina dosud vydaných her), ale tam kde se s tím nikdo nesral a nechal hru či aplikaci ať ždíme co jde to poznat pude... a co se týče mě, počítám že se her co využije 1GB+ RAM bude čím dál tím více takže "do budoucna" je to podle mě využitelnější jak 1GB verze...
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-01 11:59:56
avatar
Co z toho ked GK nedokaže vyždimať tych 2GB?... 256 bit sirka pameti npeusti... A ta karta je zbytocne predrazena oproti 1 GB verzii. Je to len marketingove lakadielko...
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-01 12:22:34

GK ale nikdy nezdimala ramky, to hry resp. textury obsazuji a plni ramky GK, takze jakmile se objevi vyssi rozliseni a lepsi textury budou i 2GB na GK zase malo.....

Jeste se ani jednou v historii PC nestalo ze ti co si koupi GK s nadstandartni velikosti RAM by udelali chybu a v budoucnu se jim tato investice nevratila....

Dcera ma doma doted v PC 1950PRO v te dobe o 1k drazsi verzi s 512MB misto 256MB a diky tomu je ta karta porad na DX9 relativne dostacujici(je ji 7 takze zadny BC2 nehrozi, ale treba MassEfect I za holku to spolu hrajem a poho, zadny cekani nacitani lokaci atd. proste to jede svizne)...
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-01 12:40:38
avatar
Ja mam skôr opacne skusenosti 9600GT a tych jej 1 GB Ram oproti 512 MB su fakt nanič ta karta je slaba na mnohe hry... Zbytocne vyhodene prachy naviac aj tak dotyčny musel kupiť vykonnejsiu.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-01 13:38:51

Ja mam zasa dobru skusenost s 8800GT 1GB. Vdaka vacsej VRAM nemam take prepady FPS ako by to bolo v pripade 512MB. Ked si zoberies ze uz je viacero hier, ktore zeru v pohode od 800MB do 1GB VRAM, je vyhoda mat vacsiu graficku pamat. HD5870 2GB je lakava karta....
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-01 18:04:03
avatar
Zumpar, opat excelujes ;-). Rozdiel medzi 512MB a 1GB pri grafickych kartach je v mnohych hrach absolutne astronomicky, hlavne pri vysokych rozliseniach a so zapnutym vyhladzovanim. Mam to odskusane na mojej HD 4580 512MB, kde je vidiet, ako neumerne klesli FPS. Samozrejme zalezi od hry, napriklad v DIRT2 nie je medzi 4xAA a 8xAA skoro ziadny rozdiel, ale v hrach ako Unreal Tournament 3 a podobne by sa ti tych 512MB naviac naramne zislo. Co sa tyka rozdielu medzi 1GB a 2GB na HD 5870, tiez su hry, kde sa ten giga naviac vyuzije.
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-01 20:25:15
avatar
9600GT není žádné extrémní dělo.... 5870 má potenciál na to to využít, jsou to přece jen gddr5 a ty nejsou nijak pomalé...
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-01 15:44:42
avatar
to byla dobrá karta. Měl jsem jí, pak ji koupil známej a dodnes na ní slušně hraje v rozlišení 1024x768
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-01 20:24:07
avatar
vidíš... já mám doteď x1900xt 512M a taky si moc nestěžuju a některé věci které mě baví vytáhne i v 1920x1200 či 1280x800 oboje na max.... ale jen něco že, a i tak to stíhá... být to 256M verze, tak se můžu posr...
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-01 18:05:05
avatar
Urcite mensie marketingove divadielko ako dat 2GB na GT240 ci ako sa to vola .
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-01 20:24:33
avatar
přesně. taková karta by nedokázala využít ani ten 1GB....
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-01 20:27:31
avatar
s cenou souhlasím, je přece jen nadsazenější, ale co jim zbývá? 1GB gddr5 stojí jako prase.... ale co se týče sběrnice, čoveče máš štěstí že je prvního dubna.... ano, 256bit sběrnice ale jaká frekvence pamětí? cca 5ghz? kde byla doteď nV s GT200? na 2ghz s ddr3?
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-02 04:16:45
avatar
Fermi nepomoze ani sirsia zbernica. Nieco tam "soudruzi podelali", pretoze aj ked maju sirsiu zbernicu, pamate su taktovane velmi konzervativne a pritom su to tie iste 5GHz moduly, ktore sa pouzivaju v Radeonoch. Preto je pamatova priepustnost GTX 470 takmer identicka s HD 5850, co je dost pruser (133.9GB/s vs 128.0GB/s).
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-03 20:30:54
avatar
proč asi AMD upustilo od širší sběrnice že? prodraží to PCB jako prase, samotný nývrh čipu je složitější a ve výsledku to nedá žádný velký nárust výkonu narozdíl od levnějšího řešení - výkonnější GDDR5 čipy
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-01 09:53:15

No lidi co kupují grafické karty podle MB RAM by řekli, že zásadní. Ale nějaký do plusu jistě bude.
martin_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-01 11:17:39

Mě by spíše zajímalo jakej je výkonovej rozdíl mezi 512 a 1024MB u HD 5770. Docela o ní uvažuju a ten cenovej rozdíl 500-800 Kč taky není zanedbatelnej.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-01 12:55:09

Záleží jaký máš monitor, od 22" a výš bych doporučil 1GB RAM.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-01 09:48:08

vyrobci by mali ponuknut nejake uplne bezramove LCD.. plus este moznost to k sebe zafixovat nejakou spojkou, aby to sedele pixel na pixel.. to by bolo celkom zaujimave..
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-01 09:53:54

U OLED to vidím reálně, u LCD moc ne.
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-01 10:13:21
avatar
samsung prej takové řešení rovnou tří nebo šesti monitorů vymýšlá speciálně pro eyefinity... tedy, aspoň o tom bylo info na netu když amd informovalo že chystá eyefinity edice karet...
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-01 12:44:09
avatar
Pripajať kartu na 6 monitorov je totálna blbosť. Tie ramčeky vadia pri takejto kombinacii a je to otrasne ked si vezmem este kolko musim za to vycalovať prachov... je to blbosť. Pri 3 monitoroch sa to dá kedze "sa diveme len na ten prostredný" ale tu? No ROLF jednoznečne. Jedine riešenie su specialne monitory bez ramcekov. Ak chce niekto velku plochu nech si kupi velky monitor alebo TV toto je totalna kravina(na hranie hier).
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-01 12:56:49
avatar
A co monitory bez rámečků? :-)
Sice to pro někoho jako blbost vyzerá, ale pro někoho kdo to užije, třeba hlídač, který kouká na kamery, nějaký makléř, správce webů atd. :-)
Bobulák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-01 13:13:42
avatar
Taky mi příde 2x3 trošku zbytečny. Při hraní by mi opravdu hodně vadil ten rantl uprostřed.

Použitelnější se mi zdá 3x1 - uvažuju o tom
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-03 20:32:37
avatar
pro ty co by měli zájem už jsem našel i na jednom shopu skladem za 11 a půl...
Odkaz
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Friday, 26 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 528x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceThursday, 25 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1538x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světWednesday, 24 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1792x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceTuesday, 23 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1213x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Monday, 22 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1239x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníFriday, 19 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3839x
Komentářů: 0