ATI Radeon RV9xx pro Radeon HD 6000 hotové – uvidíme jej ve 3Q? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 23 duben 2010
altGrafická generace Radeon HD 5000 už si odkroutí brzy 7 měsíců na trhu a nástupce se blíží.

 

 

AMD-ATI podle své dřívější strategie, chce měnit grafické generace každých nejlépe 9 měsíců. Reálně to bude spíše 9-12 měsíců, nicméně tak jako tak, 40nm RV870 na HD 5800 už je tu s námi těžko uvěřitelných 7 měsíců a nástupce prý skutečně klepe na dveře. Ne, že by RV870 potřebovalo nutně měnit, srovnatelnou konkurenci v podstatě nemá, ale ATI nechce ztratit hybnost a rozhodně nebude 3 roky přejmenovávat své grafiky a čekat, až se konkurence dostaví.  

Nedávno jsem psal, že 32nm výrobní proces vůbec nebude. Už dávno jej zrušil GlobalFoundries a nedávno i TSMC. Čeká se rovnou na 28nm, ale to ještě bude nějaký ten měsíc trvat. Do té doby tu tedy bude jen ta 40nm výroba TSMC. Díky tomu se i trochu mění plány výrobců. AMD původně mělo vydat novou mezigeneraci 32nm čipů ATI v druhé polovině letošního roku, ale ty nepřijdou. Nicméně pro AMD nebylo zrušení 32nm žádnou novou informací a ví o něm už dávno, takže mělo hoooodně času na to, připravit alternativu. Tou je podle současných informací určitý hybrid mezi současnou generací Evergreen a zbrusu novou architekturou Severní Ostrovy. Měla by nejmenovat Jižní Ostrovy, bude tedy 40nm a prý jsou tam poměrně zajímavé změny v shaderech, byť jich tedy nebude tolik, kolik by nová architektura bývala měla mít.

Podle Charlieho D., který tak přesně informoval o NVIDIA FERMI mnoho mnoho měsíců před jeho vydáním, což mnohým dodnes leží v žaludku, jsou dokonce nové čipy ATI už hotové a je tu reálná možnost, že budou k vidění už na Computexu v červnu (O tom jsem ale já informoval už před týdny). Samotné karty by se měly podle mých informací objevit na trhu v srpnu nebo spíše v září. Je to samozřejmě jen přechod a čekání na 28nm výrobu. Pochybuji, že nové čipy nabídnou nějak výrazně vyšší výkon, než současné, ale přeci jen určitě nějaký vyšší výkon bude a hlavně budou třeba některé věci dělat jinak a efektivněji, takže by to mohlo být zajímavé. Logicky předpokládám i udržení současných výborných provozních vlastností, když se proces nemění a zvětšování čipů není ve stavu 40nm výroby moc pravděpodobné.  

Charlie si pak ještě dovolil opravdu hodně kacířské sdělení, že pro NVIDIA hra v podstatě skončila a nedokáže s ATI držet krok. Ne že by k této myšlence nebyl nedostatek faktů. ATI HD 6000 se pravděpodobně objeví dříve, než NVIDIA vůbec vydá kompletní konkurenci k HD 5000 – s tím už tak nějak počítáme. Navíc NVIDIA čeká na 28nm u TSMC, ale v té době už se bude muset vypořádat se skutečně kompletně novou architekturou 28nm čipů architektury ATI Severní Ostrovy (HD 7000?), které navíc mají být vyráběny v GlobalFoundries lepší technologií výroby než 28nm čipy u TSMC. Prý skutečně nastává okamžik, kdy se můžeme ptát, zda NVIDIA vůbec přežije, protože v poslední době jí toho opravdu moc nevyšlo. Konec integrovaných grafik a čipových sad NVIDIA, nepovedené vydání zpožděného FERMI a platforma TEGRA která stále není nikde vidět a tak dále. No tak vám nevím, doufám, že Charlie jen maluje čerta na zeď, ale pokud by se měly opět ukázat jeho informace jako pravdivé, tak to teda nezní moc dobře z hlediska konkurence v dalších letech.

Zdroj: Semiaccurate.com

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pruser 2010-04-23 12:35:28
avatar
Můžeme jen doufat že k tomu nedojde a NVIDIA zabere a pojede.Já sám mám ATI ale bez konkurence se přibrzdí vývoj a samozřejmě taky ceny.A to nemluvím o tom že by se samozřejmě hodila i jiná konkurence.Která je však třeba v podání Intelu v nedohlednu.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 13:05:27

Intel nemá moc motivaci dělat výkonné grafiky, ty jeho integrované se stejně nejvíce kupují. Jsem přesvědčen, že Intel je s to udělat pořádnou grafárnu. A myslím si, že se jí dočkáme.
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-25 20:51:34

hlavně ať mají všichni 3 výrobci neustále grafky se stejným výkonem .......halóóóó, vstávat!!
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 15:27:15

Ceny se naopak, rozjedou. Bohužel.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 15:43:23
avatar
Jsem optimista. TSMC to už snad doladí (do podzimu), a tak se bude zlevňovat a ne zdražovat. To jaký budou nový "ostrůvky" zatím nevím - vím jen, že nic není jisté a i leader může dělat chyby (dříve či později se něco nepovede každému). To že by TSMC zlepšování 40nm vzdala kvůli novému procesu co přijde v 2011, mi přijde dost nepravděpodobné. Už do toho nalila dost, 2011 je daleko a 28nm taky není žádná jistota. Jižní ostrůvky jsou zárukou, že se na 40nm bude ještě dost makat.
MobyDict [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 18:26:57
avatar
ne,nekdo pak nvdii koupi a bude zase konkurence,,,uz jen to jmeno co melo nekdy takovej svung a tedkom jeste porad u nekterych lidi mava (bud geforce nebo nvidii kuprikladu) tak proste neverim ze ne nenajde nekde kdo to zafinancuje a neudela ji znova normalni firmou ktera bude porad konkurence schopna, tak jako jeste pred tim nez se stala jenom "softwarovou" spolecnosti. uvidite lidi ze to tak bdue a to se ani nejmenuju Charlieho D.
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 12:55:41
avatar
Tak jestli to bude s nVidií opravdu tak špatné, tak tu můžeme udělat sbírku a její akcie koupit (asi hodně spadnou). Potom nám nebude dělat problémy vyházet většinu marketingového oddělení a najmout i nějaké ty vývojáře. Zdá se mi, že po úspěchu 8xxx řady je tam zastoupení 1/9 (technik/marketingový pracovník).
andy64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-24 00:56:43
avatar
Loki presne tak, potom to aj tak vyzera, same zavadzanie ludi
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 13:04:44

V com ma byt technologia vyroby u Globalfoundries lepsia? Inak je fakt, ze sa bude musiet NV vysporiadat o rok s uplne novou generaciou od AMD/ATI, ale na druhej strane ona so svojou zbrusu novou generaciou uz prisla a mala by mat rok naskok. Da sa na to pozerat aj z inej stranky.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 13:14:02
avatar
souvisí to s jiným postupem a technologií při výrobě s Hi-K , nevím, zatím opravdu nelze hodnotit ... po zkušenostech z bídou 40nm TSMC
Ragnar84 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 13:15:40
avatar
V com ma byt Globalfoundries lepsia ? vsak sa pozri ako sa u TSMC podraila 40nm technologia je to nespolahliva firma , najhorsie je to pre nvidiu a ich FERMI
Mr. Digi 2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-24 08:29:01

TSMC, má podařenou výrobní Technologii, a vždyť, se ta, Výrobní technologie, 40 NanoMetrová má ještě, zlepšit a tak se ptám, zlepšuje, se, a jako, 70%, Výtežnost, u Grafických Karet ATI Radeon HD5870, s asi tak, tou 256-Bit. sběrnicí, se vám, zdá Malá, mně se, zdá na-opak, 70%, výtežnost, jako docela dobrá, ale jako to že ty Grafické Karty nVIDIA GeForce GTX480, se nedaří vyrábět, a mají výtěžnost, jen, asi tak 20% až 30%, snad, tak to je jiná věc, když a to když, mají , tedy, skoro, až 3 Miliardy Tranzistorů, zatímco Grafické Karty ATI Radeon HD5870, s asi tak, tou 256-Bit. sběrnicí, mají při Stejném Výkonu, a asi tak, o 100 Wattů nižší spotřebě, těch tranzistorů, asi tak jen 2 Miliardy, tedy.
Ragnar84 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-24 16:19:44
avatar
Takto , 40nm u TSMC mala dost velke meskanie strasne dlho im trvalo doladovanie , spomenme si na nedostakok HD4770 a potom na malu vytaznost 58xx cipov , nebolo to poprve co TSMC nezvladala vyrobu cipov na novej technologii .
benshee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 13:09:01

naco zbierku. vsetci co vlasnia akukolvek kartu ATI si zo solidarnosti kupia jednu od Nvidie. Idelane by bolo Fermi ale to by solidarne nebolo lebo by sme si nikto predsa len nic nekupili . Uvidime co bude...nezabudajte, ze CUDA will fix everything xD
MobyDict [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 18:28:47
avatar
to by nesmeli v nvidii zrusit podporu v ovladacoch pre dve karty kde by nvdidia nebola halvna karta ale len na vypocty na fyziku a tak. inak neviem neviem mno ...
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 13:11:08
avatar
Otázkou zní, zda AMD bude schopné nabídnout rozumnou alternativu proti GTX 490, bude-li mít 512 SP a frekvence kolem 800 jak původně plánováno a jak se zřejmě po stabilizaci 40nm výroby u TSMC stane... ?
Ragnar84 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 13:17:43
avatar
V podobe 5970 ta alternativa uz existuje len Gf490 je vnedohlade ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 13:21:58
avatar
5970 je ti málo? ATI nevyrábí monolitický hiend čip právě proto, aby nemusela řešit to co NV se svým GF100 512SP ;) dva menší jsou lepší ...
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 14:08:37

Bennie asi si nepochopil, aky je vlasne problem u tych 40nm.
ATI ma preto navrch, lebo ich čip je menši a pri tom malom napati, ktore musi biť nižšie ako u 55nm aby nedochachalo k preražaniu čipu, musi tlačiť vačšie prudy cez neho, ale ATI je ešte v norme. NVIDIA to s tym obrim čipom a 3,1md tranzistormy už prehnalo, lebo až priliš velku vzdialenosť musi prechadzať cez čip male napatie a tym su obrovske napaťove, prudove, tepelne straty, preto nemožu u NVIDIE čipi isť na take frekvencie ako by chceli a preto maju problemi s určitimi časťami čipu, lebo tam nedokažu pretlačiť napatie aby 100% fungovalo, jednoducho to musia obmedziť a nemože to isť na plnych 512SP, lebo malo čipov to zvladne a ked tak pri velkych stratach 300W.
ATI take problemy nema lebo ich čip sa sklada s dvoch zlepenich čipov a preto oni napatie musia pretlačiť len do cca 1md tranzistorov jeden čip, 2x1md tranzistorov cele jadro, nemusia prekonavať taku vzdialenosť nemaju take straty. Preto ATI je ovela uspornejšie a može sa taktovať ovela vyšie.
Nvidia Fermi je jeden čip a to napatie musia pretlačiť cez 3,1md tranzistorov musia cez 3x vačšiu vzdialenosť pretlačiť take iste napatie ako ATI, preto maju ovela vačšie pri tom prudove straty a nemožu si dovoliť take frekvencie u Fermi.
Preto NVIDIA na 40nm s Fermi nič nevymisli a u 28nm to bude ešte horšie ked nezmenšia čip.
NVIDIA ma marketing najlepši na svete, ale vyvojary asi su najhorši tupci pod slnkom, ked si nevšimli že jeden vykony čip je na hovno a buducnosť je v paralelnich čipoch, na toto Intel a AMD prišlo pred 5 rokmi preto CPU nezvečšuju jeden čip ale vyrabaju 2-4-6-8-12 jadrove v jednom zlepenci. Toto riešenie je ovela uspornejšie a vykon narasta.
Dufam že už NVIDIA na to prišla, lebo ked nie tak ďalšia rada od ATI bude stať 20k Kč a u NVIDII budu mocť isť pestovať banany
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 14:42:49
avatar
to by platilo jen v pripade, ze se proud do cipu dodava jen pres 2 piny, coz je blbost, moderni cipy maji mnoho pinu pro dodavani proudu, neni problem mit vetsi cip a z druhe strany dalsi piny pro prikon do nej ...
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 15:18:19

Prave že to problem je
Čim vačši čip tym vačšie vzdialenosti musi napatie prekovavať idealne by bolo vyšie napatie to ma menšie straty pri prekonavani vačšich vzdialenosti, ale problem je v tom že izolacia čipu vačšie napatie nezvladne, lebo ide to do spotreby vačšie napate a hlavne hrozi prerazenie izolačnej vrstvi, ideal je čim nižšie napatie, ale tu je zase problem strata napaťovej špičky, strata prenosu signalu. Preto Intel a AMD račej vyrabaju menšie samostatne jadra a tie nasobia. NVIDIA to ešte nepochopila.
Preto 2900 512 bit zbernicov od ATI bol taky prepadak a potom okresalo AMD-ATI čip znasobilo ho a vydalo 3000 4000 5000 a už ma nižšiu spotrebu lepšie taktovanie lepši vykon.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 16:51:31
avatar
důrazně nesouhlasím! U stejné technologie (tj. ATI i NV vyrábějí dnes výlučně u TSMC na 40nm) bude ztráta na jednom PN přechodu (nebo tranzistoru, to je už jen drobná technická otázka, protože tranzistory jsou v GPU používány jako logické obvody) stejná, ať je čip malý či velký. Ztráty na vedení uvnitř samotného čipu sice jsou, ale jsou řádově menší jak na přechodech a hlavně je lze eliminovat vícebodovým napájením (což je dneska standard, protože ty desítky wattů stejně nelze přivést po "jednom tenkém fousu")

Ten zásadní problém je vývin tepla z oněch PN přechodů (na každém je úbytek napětí až 0,7V). Jednoduše řečeno - příliš mnoho tranzistorů = příliš mnoho tepla. V součinnosti s relativně malou plochou (a tedy obtížnou chladitelností) je to pak následně onen problém, se kterým se nvidia aktuálně potýká.

Po pravdě se k tomu přidává ještě jedna věc - a to nedokonalost výrobního procesu, který nevyrábí tak účinné PN přechody (generují více tepla než by "tabulkově" měly) a obecně pak velmi těžká vyrobitelnost takových velkých čipů (pravděpodobnost, že v čipu bude chyba roste GEOMETRICKOU řadou s jeho velikostí a počtem tranzistorů)
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-24 08:00:08

No ja tiez viem ze nieje vsetkych 3,1mld tranzistorov zapojenich do serie ale drviva časť je zapojena paralelne. Tym vznika taka vec že cez čip prechadza v zaťaži cca 200A pri napati cca 1V čim viac paralelne zapojenich tranzistorov tym menši odpor ma čip a tym vačšie prudy cez neho prechadzaju, preto NVIDIA si nemože dovoliť pustiť čip na plnych 512SP lebo jeho spotreba by bola 300W a nemuselo by vydržať napajanie ani čip a takych čipov sa TSMC čo to vydrzia podary vyrobiť 5%.
Mr. Digi 2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-24 08:42:38

Já jsem slyšel, že ta Grafická Karta nVIDIA GeForce GTX 480, mněla mít původně, asi tak 725 MHz, pak kvůli obrovskému zahřívání té Karty, menšímu, ale pořád, než ta GRafická Karta ATI Radeon HD4850, v Maximálních Teplotách, viz. nedávnější článek, zde, a Grafické Karty nVIDIA GeForce FX-5900Ultra, s ais tak, tou 256-Bit. sběrnicí, do SLOTu AGp 8x, tuším, mohly, mít, Officiálně, Teploty, podle, Firmy nVIDIA, až 125 Stupňů C, je škoda, Že náš, Digi, zapomíná na Historii, a mele, tu něco, o Maximum jako 105 Stupních C, u křemíkového Čipu, ale je mladší, a tak a to tak, tu Historii, těch Grafických Karet nVIDIA GeForce FX-5XXX Řady, už možná tolik, nepamatuje, nebo spíše, ještě, tolik, nepamatuje, jako, já, který jsem o 2 Roky, starší, a nebo, nevím, tedy.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 14:16:19
avatar
A to bude v roce 2011 nebo 2012? (za predpokladu ze nespadli na hlavu a nevydaji kartu se spotrebou 400+ wattu)
BigBrother [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 15:17:00
avatar
Samozrejme 2012...a vsichni si budeme muset vyorbit nejaky SuperMegaTuttiFrutti clun aby sme prezili...
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 14:29:08

Bennie ty jsi nenapravitelny snilek(kvuli takovejm neprijmacum argumentu a reality jako jsi ty se tu ne jen DD vecne rozciluje).....
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 15:30:27
avatar
Ještě ty se rozčiluj, že jsem tady nabídl alternativní pohled Snad taky nejsi zastánce té jediné správné a neměnné pravdy až na věky )

Já nenapsal že se to tak stane, já napsal, zda bude mít AMD co nabídnout, pokud se tak stane....

Možná pro tebe je cílem vítězství AMD na věčné časy, ale já chci vývoj, posun a je mi jedné z které strany to bude.. ať se bijou, mlátí a trumfují.. ať je každý rok na koni někdo jiný, protože z toho budeme těžit my všichni!

P.S. : jak do toho tvého schéma zapadá 5970 v mém kompu?
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 15:30:32

TSMC myslím, spíše zapracuje na 28nm, než bude stabilizovat 40 nm. Už 4 měsíce není slyšet o zvyšování výtěžnosti.
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 17:27:57

pak ses probudil mokrej?
HD_Fugas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 17:30:12
avatar
no při ceně 480tky která je jen o cca 1500kč menší než 5970tka,si myslim že opravdu 490tka mít konkurenci nebude-ale ne výkonovou ale cenovou
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 20:38:12

A spotřebu daleko nad 5970
Mara42 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 14:28:37
avatar
To všechno je fajn až na fakt, že běžný hráč si vystačí u většiny her s grafikou 2 generace od HD5000 (běžný hráč nehraje v eyefinity - i když to je nepochybně jinej zážitek a rozlišení má do 1920x1080)... dokud hry budou brzdit konzole, můžeme s klidem šetřit
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 14:38:43

Ted k veci, Intel mi prijde jako lepsi partner nez Abu-Dhabi ci jak se ti arabove pisou, jeho zazemi jak s vyrobnima kapacitama tak predevsim s prostredkama je proste lepsi a proste neverim tomu ze Jen-Jsem-Lhal necha nVidii zkrachovat.
Korn kdyz si spoctete ze se blizi architektura Bulldozer a s nim APU jednotky pres ktere bude CPU vyuzivat aplikacni vykon GPU jako koprocesoru a Intel s jeho Larrabee pochopil ze tyto skvostne graficke akceleratory GF a Radeon proste nedozene i kdyby tam sypal sebevic penez, takze jedine rozumne reseni je nV=Intel..... Uvahy o problemu s antimonopolnimi urady jsou bezpredmetne dle meho soudu....

PS: Vubec bych se nedivil kdyby uz existovali nejaka tajna jednani, tenhle neodvratnej krach musi videt i slepy, natoz proziravy vrcholovy manageri....
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 15:22:40
avatar
Vidím to úplně jinak, ale nebudu se hádat, protože by to byla zbytečná diskuze o něčem co "možná v budoucnu". Z podobných diskuzí dřív vzešel závěr, že AMD podrží Samsung a podobné, z dnešniho pohledu, blbosti.

Nemá nvidia náhodou ke krachu dost daleko? Kolik měsíců má ztrátu a jak velikou ? Jak dlouho některé firmy existují se ztrátou? Má v některých oblastech GPU trhu monopol nebo vyjímečné postavení? Když si na to odpovíte, tak nvidii rozhodně jako společnost před hrobem neuvidíte. Zatím má pořád dost manévrovacího prostoru a pevné základy.
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-25 19:08:47

ty si myslis, ze antimonopolne urady nechaju kupit polocnosti co ma trochu nad 50% trhu inu spolocnost co ma cca 25-30% ?
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 15:00:09
avatar
myslim si že tam určitě bude víc teselátorů, kdyby se náhodou začli vyrábět hry, kde je více potřeba, aby Nvidia neměla navrh
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 15:40:28
avatar
Jedna povedenější serie ATi a nVidia už končí...
---
Odkaz
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 15:40:26

Severne Ostrovy.. Juzne Ostrovy.. ATI presla na cestinu???
Kastan42 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 16:54:00
avatar
Hmm, anglické názvy by se (vetšinou) překládat neměly a tyto jsou jedním z nich. Taky neříkáme "Obličejovákniha" ale Facebook.

A když už ten český název tam musíte mít tak dejte alespoň originální za to do závorky.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-26 16:30:40

este aj palec dole? a za co sudruhovia?
2MATRIX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 16:07:28
avatar
HD5870 tu su už snami 7 mesiacou a už pomaly budu končit a na skaldoch poriadne nereferenčné verzie nedostupné toto som u HD4870 nezažil....

a edit : nVidií držím palce ak sa im trochu zadarí aj ked som fanušik ATI ale keby nvidia z hernej sceny zmizla poviem uprimne aj ked ju nemusím mrzelo by ma to...
honcka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 15:56:39
avatar
otazka je spis zda nvidie prezije v oblasti hernich grafik, v profi-sfere je to naopak, tam vede nvidia
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 16:49:37
avatar
Přesně tak..takže jako nVidie zaručeně nekončí : )
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 17:01:36
avatar
Díky ATI FirePro V8800 by se nvidia mohla začít bát. Dnes se může cítit bezpečně jen v Tesla kartách.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 21:34:47
avatar
Jenomže vy pořád porovnáváte co karta má za teoretickej výkon a ne jakou má podporu v aplikacích a to je podle mě liché uvažování : )
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 22:19:11
avatar
Co ???? O teoretickým výkonu jsem nic nenapsal.
A jakou má podporu v profesionálních programech FirePro? Ona v nich nefunguje? Funguje, a v některých líp než nvidia quadro. ATI FirePro V8800 je levnější než předchůdkyně a často je mnohem výkonnější.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-24 00:34:43
avatar
Záleží jaké aplikace míníš. Co mám feedback od lidí pracující s grafikou, tak tam je na tom ATi dost bídně, pokud de o jiné sektory, třeba Folding tak tam je to též slabý a pokud de o sektor, třeba finační (tudíš výpočty > důležítý hrubý výkon) tak tam nevim. Studuju sice ekonomku, ale to možná znamená, že o tom nechci nic víc vědět : D
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-24 12:11:55

V distribuovanych vypoctoch ma ATI ovela vacsi vykon ako NVIDIA. Bol o tom clanok na PC tunning. Skus si to najst.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 17:35:57
avatar
Trochu OT, ale vlastně vůbec ne... :-)
Aneb, konečně... :
Odkaz
neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 18:43:37
avatar
Hackerská skupina známá jako SKIDROW odstranila ochranu úplně a na internetu se objevila cracklá verze akční hry Assassin´s Creed 2.

V souboru readme je vzkaz Ubisoftu: "Díky Ubisofte, byla to pro nás výzva, ale nic nás nezastaví od toho, co děláme. Příště se raději zaměř na hru a ne na ochranu. Pro legální uživatele to s ní musel být horor. My jsme jim to teď zjednodušili."
Petr117 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 20:08:48
avatar
To neox : jsi se pletl, ne

Každopádně bych byl nerad, kdyby nVidia skončila (co se mi zdá nepravděpodobný, protože je na světě spousta nVidia maniaků, co skoupí všechno, co nVidia vyrobí - i kdyby to byl sebevětší paskvil ), protože pokud by Ati neměla konkurenci, tak pochybuju, že by měla takové tempo, jako teď a časem by možná taky začalo docházet k přejmenovávání grafik a podobně..
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 20:16:45
avatar
Souhlas, taky si myslím, že nvidie nepadne. Ted je trochu ve srabu, ale určitě se z toho vyhrabe. Ač fanoušek ATI, pevně v to doufám.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 20:39:25
avatar
Takhle rychle bych Nv ani Fermi architekturu neposílal pod kytky Oni ty tranzistory v GF400 nejsou pro legraci a jde o to jak rychle pro ně vyladí software. Vždyť vzpomeňme na G200 kde s každou novou verzí ovladačů jde výkon nahoru a jak je to stará architektura. Jenže hry prostě jsou málo optimalizovány na opravdu výkonný hardware. Už na to upozorňuje fakt že v AAA hře se nastaví nějaká fičurinka, v obraze se prakticky neprojeví ale sežere třeba třetinu výkonu Prostě to vypadá jako by tu funkci tam dali aby zaplácli výkon. Beztak se tituly vydávají na vícero platforem tak nějaký velký rozjezd není možný Myslim že by se výkon DX11 grafik plně projevil až s nativními DX11 tituly, jinak je situace stejná jako GF8 vs R600 ale tentokrát v opačném znění

Nejlepší série na poměr cena-výkon byla stejně HD4000. Mám teď taktlou 4830 a stačí na vše. A cenově to byl ráj který se jen tak opakovat nebude a to samé se blíží u procesorů zároveň s dožíváním Denebu Pak AMD vydá schopná CPU a ceny půjdou patřičně nahoru.......
ElectricKota [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 20:50:34
avatar
Tak doufám že vylepšení jádra bude hlavně kolem tesselačních jednotek, protože podle mně má největší přínos v kvalitě obrazu. Aspon tak aby to pak běželo 30fps+

btw vyšel nový "benchmark" Stone giant:
Odkaz
celkem hodně povedený a i dobře optimalizovaný, i při vysokým nastavení tesselace se to trhá jen nepatrně
Muertus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-24 12:28:51
avatar
Aj tahle novinka celkem zabolela, cca pred tydnem jsem se stal majitelem DH 5970 a ted koukam, že co nevidet tu bude neco new

Ale ne tak doufam, že mi vydrží, karta je to pekna a ve 2D i velice ticha (tedy aspon o poroti me stare 3870X2 ktera mi 2 mesice po zaruce odesla
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-24 19:15:52

sup s ni do trouby.... treba bude este behat
GoIId [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-24 17:39:35

Docela by mě zajímalo kde jsou limity NM...v nějáké prezentaci od intelu to šlo až k 11 NM ale dál už né.Mám tedy chápat ,že 11 NM je Limit...dál už to nepude? Docela by mě zajímalo co bude pak.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dotaz 2010-04-25 08:49:07

Nevíte někdo něco o tom, že nVidia obviňuje AMD ze snižování kvality obrazu v určitých hrách při optimalizacích. Něco jsme o tom četl na konkurenčním ExtraHardware, ale upřímně mi pan Jahoda nepřijde zrovna objektivní. Tak bych rád získal nějaký objektivnější náhled na tuhle věc.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-24 23:00:26
avatar
Nvidia toho narozprávala už veľa .... Po posledných lžiach a kydaní hnoja na všetkých okolo už jej neverím ani slovo.
Nech postavia konečne dx11 grafiku ktorá nepotrebuje byŤ inštalovaná v mrazničke a potom si môžu otvoriť ústa na konkurenciu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-24 23:15:31
avatar
žádné snížené kvality jsme si nikde nevšiml, určitě by toho byl plný web aoheň na střeše, protože tyhle věci jsou dost sledovaný ... takže nějaké chyby v ovladačích maximálně nebo oči šejdrem ...
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-25 08:49:25

Právě proto se na to ptám - taky bych čekal, že se to bude řešit všude, kdyby to byl skutečný problém. Díky za reakce!
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-25 14:12:28
avatar
vsak na ehw psal jahoda ze taky na zadny z popisovanych problemu nenarazil. jenom na nejaky jiny v nakym total war.
romankun [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-24 20:53:17

A co takové řešení-mám R 5850/za 5400.-/dokoupil jsem vo
výprodeji nV275 / cena 4600.-/ a naprostá spokojenost.Pomalu v dnešních časech kdy SW nestíhá HW to nějakou dobu skousnu a snad až nebesa dopustí bude i možnost ATI + NV a nejenom ATI vs. NV ???
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-25 11:32:32

SW nestíhá HW? Mě to přijde jak kdy. Třeba když vyšel Crysis, tak to bylo naopak. Windows jsou jako OS vždy napřed před HW. Tím myslím, že pracují pomalu na posledním dostupném HW. A po mé zprostředkované zkušenosti s Win7 to platí i u nich.
romankun [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-25 20:35:51

ad sany3000 - měl jsem na mysli více-méně tolikrát probíraný
herní SW.
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zajimavy nazor, 2010-04-25 21:22:27
avatar
Navíc NVIDIA čeká na 28nm u TSMC, ale v té době už se bude muset vypořádat se skutečně kompletně novou architekturou 28nm čipů architektury ATI Severní Ostrovy (HD 7000?). Jak daleko je AMD s novou architekturou? Jde vse podle planu? Tohle je, podle meho nazoru, jen cirocira spekulace a klidne se muze stat, ze se karta obrati a AMD, i kdyz s podporou GF v zadech, bude mit ty same problemy co NV nyni.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-25 21:49:29
avatar
ATI už jednou věcí udělal významné protiopatření k tomu, aby se jí to co se stalo NV nestalo .... nevyrábí a neplánuje vyrábět velký čip ;) Pro High end plánuje dva a více čipů ...
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ale 2010-04-26 20:15:53
avatar
to trochu postrada logiku, rict: "Udelame mensi chipy nez NV, proto bude nami navrzena architektura bezproblemova a funcni". Jiste, trochu to snizi riziko spatneho navrhu, ale i "jednoduche" chipy jsou tak sofistikovane, ze to uvedene tvrzeni je dost pritazene za vlasy.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1236x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1707x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2312x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2049x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1354x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1328x
Komentářů: 1