Výtěžnost GF100 je 20-30%, Grafik GTX470/480 existuje méně než 10 000 – dostupnost sporadická Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 23 duben 2010
altCo tvrdí NVIDIA a jak se věci ve skutečnosti mají, jsou dvě různé věci ….

 

 

 

Opravdu mě nebaví být neustále některými konkrétními lidmi napadán ze zaujatosti proti NVIDIA, kdykoliv napíšu, že věci nejsou tak, jak NVIDIA říká. Já za to prostě nemůžu. Já si zprávy ani fakta nevymýšlím a zároveň neuznávám, že by se o tom nemělo mluvit a nějak to zastírat. Rozhodně nesouhlasím s hledáním špíny za každou cenu a tak to prostě nedělám. Nemám nic proti společnosti NVIDIA jako takové a už vůbec nic proti jejím produktům, protože ani jedno za chování a vystupování představitelů společnosti vlastně nemůže. Navíc NVIDIA jako taková vlastně nic nevyrábí a výrobu nechává na jiných, takže není skutečně žádný důvod „trestat“ za chování a lhaní určitých lidí čipy na výrobcích třetích firem, jako ASUS, Gigabyte, MSI a mnoha dalších. Proto utkvělé šílené představy některých, o nějaké zaujatosti vůči neživým výrobkům jako takovým, skutečně nechápu, stejně jako je mimo mé chápání, jak někdo může upřednostňovat nějaký výrobek s nějakým čipem kvůli nějakému logu na něm. Znovu opakuji, žádné logo na čipu výkon nepřidává. Takže se nechte léčit, pokud upřednostňujete jen tak nějaké logo a raději se nechte rovnou zavřít, pokud se snažíte svou logofílii ve svých utkvělých představách přenést na někoho jiného, kdo jen hodnotí výrobky. Ale zpět k věci …

Není tomu tak dávno, co jsem si skálopevně na základě svých informací stál za tím, že výroba obřích jader GF100 jde špatně, a že karet bude málo. Nepřekvapilo mě, když jsem se nedávno zúčastnil krátkého briefingu společnosti NVIDIA o FERMI a její PR pracovníci tam se svým typickým přeháněním slibovali hory doly a tak podobě. Konkrétní čísla raději neuváděli, kromě údajně několika stovek předobjednávek a bezproblémové dostupnosti s nějakým posunutím zakázek z března do dubna. Pomíjím předvádění a srovnávání předražené GTX 480 s levnou HD 5870 a úplnou ignoraci existence HD 5970 a také prezentaci těchto karet ve skříni, kterou si málokdo koupí, jako důkaz, že ano FERMI topí a žere strašně moc, ale jde to uchladit s opravdu pořádným průvanem – i tak to není tiché. Pomíjím i řadu polopravd o tom, jak to se zpožděním FERMI bylo a o tom, proč neumí jedna karta obsloužit tři monitory. Jenže už v té doby jsem věděl, že to opět bude trochu jinak, je smutné, že se současným zástupcům této společnosti nedá věřit nos mezi očima a opravdu nevím o tom, že by takhle nedůvěryhodný PR nějaká jiná firma měla. Já nemám nic proti společnosti NVIDIA ani jejím produktům, to snad ani nejde společnost i produkty jsou neživá věc, vadí mi prostě to vystupování a to myslím musí vadit každému slušnému člověku.

Potvrzení toho, že jsem měl s tou dostupností a mizernou výtěžností pravdu, na sebe nenechalo čekat. NVIDIA samozřejmě se svým PR ráda vypráví pohádky směrem k zákazníkům, protože hlupáků, co jí budou věřit a v jejím jméně kázat lži a polopravdy, se dnes najde spoustu, ale směrem k finančním trhům přeci jen musí jít s pravdou ven. A tak se na základě finančních analýz dostalo na povrch, jak to s těmi grafikami FERMI skutečně je. Kdysi se uvádělo, že výtěžnost GF100 s 512SP je menší než 10%. A to bohužel není výmysl. 40nm výrobní proces není jistě z nejpovedenějších, ale také mu nepomůžete, když se snažíte vyrobit něco, co se prostě vyrobit nedá. Tím je grafické jádro GF100 s 512SP a třemi miliardami tranzistorů. S 10% výtěžností je to produkt, který se prostě nedá smysluplně vyrábět a prodávat. Nemluvě o jeho provozních vlastnostech. Z obou důvodů má tak GF100 ve finále jen 480SP (a tedy aktivních méně než 3 miliardy tranzistorů) a i tak je jeho výtěžnost katastrofálně nízká a provozní vlastnosti neakceptovatelné. Je zhruba 20-30%.

S výtěžností čipů souvisí i množství grafik na trhu. Nedávno se někteří zuby nehty snažili nás ostatní přesvědčit, že NVIDIA má desítky tisíc grafik připraveny k prodeji. Samozřejmě byl jsem za špatného, když jsem uváděl, že to jaksi není výrobně možné. Dokonce se objevily dávno před vydáním GTX 400 informace, že grafik bude jen 5000-8000 na vydání, které samozřejmě byly označeny za výplod fanATIků. Já jsem pak alespoň nadšeně doufal, že by to mohlo být o něco lepší, tedy zhruba 5000 kusů GTX 480 a 8000 kusů GTX 470. No opět jsem NVIDIA přecenil a bohužel těch karet je skutečně méně než 10 000 kusů – uvádějí to finanční analýzy.

GTX 470/480 jsou opravdu nepovedené karty, které navíc na trhu vlastně vůbec nic neřeší. Přišly o více než půl roku pozdě, neumí nic, co by neuměla konkurence, a to co umí, nabízejí s horšími vlastnostmi a za vyšší ceny. Navíc přicházejí do segmentu, který zajímá jen maximálně 25% zákazníků a ti už navíc mají v drtivé většině případů nakoupeny konkurenční půl roku staré ATI Radeon HD 5800/5900, kromě několika šílenců, kteří z nějakého nepochopitelného důvodu půl roku čekali na zázrak, který nepřišel a přijít ve světle dávno známých faktů a informací ani nemohl. Zbytek trhu nějaké GTX 470/480 vůbec neřeší. Takže nakonec vlastně ani ta nízká dostupnost GTX 470/480 na trhu nevadí a v podstatě je jedno, že za velmi optimistické (nereálné) NVIDIÍ doporučené ceny 349/499 dolarů nikde nekoupíte (za ty se to totiž nikomu nevyplatí vyrábět ani prodávat). Ani s těmi předobjednávkami to nebude tak horké. Karet přišlo třeba do ČR opravdu velmi málo, řádově desítky kusů. A dokonce je ještě teď někde najdete i válet se z té malé dodávky skladem, protože o ně velký zájem není. Čemuž se ale při pohledu na jejich ceny ani nelze divit, když GTX 470 stojí skladem přes 9300 korun a GTX 480 12 900 korun, lze koupit lepší grafiku za méně peněz (HD 5850/5870), nebo mnohem lepší grafiku za jen o málo více peněz (HD 5970). Pokud ale někdo trpí utkvělou představou, že z tohoto stavu má někdo radost, například já, tak je idiot na druhou, a můžete si to brát osobně. Mě, stejně jako mnohé ostatní zajímá prostě dobrý nákup – nejlepší výrobek za mé peníze bez ohledu na to, co si o něm tvrdí výrobce, bez ohledu na značku čipu a tedy dobré ceny a ty se v této situaci konat nebudou. GTX 470/480 nejsou dobré produkty a jejich problém není ani tak ta vysoká cena, jako fakt, že s HD 5800 nemohou jako spotřební produkty vůbec soupeřit, jediné co mají, je o něco vyšší je výkon, ale ne o tolik, aby to bylo zajímavé, a ve všem ostatním je půl roku staré Radeony HD 5800 převálcují. Takže tu není konkurence, GTX 400 jsou maximálně alternativa. To ještě zhoršuje stav 40nm výroby, který je špatný, TSMC kvůli tomu ani nijak výrobní kapacity rapidně nezvyšuje, takže NVIDIA a ATI se musí podělit o to málo, co je k dispozici a bohužel ATI tahá díky vazbám na GlobalFoundries, které je úhlavní nepřítel TSMC, za kratší konec. Takže co se stane? No stane se, a už se stalo, že GTX 470/480 si nikdo při smyslech, kdo ví, co kupuje, koupit opravdu nemůže, protože si nebude kupovat horší produkt, než za danou částku může mít. No jo, ale pak je tu tedy jediná volba HD 5800/5900. Jenže výrobní kapacity jsou stále omezené a ATI s tím nic dělat nemůže. Takže výsledkem je to, že HD 5800 jsou sice dostupné, ale ve stále stejných počtech, ale jsou také hodně žádané, a proto jejich cena v obchodech stoupá, protože o tom obchodníci dobře vědí.

Jednou z věcí, která mě osobně opravdu hodně štvala, byla ta nebetyčná hloupost některých, kteří si z nějakého nepodloženého důvodu mysleli, že po vydání GTX 470/480 s jejich konstrukcí a nákladovostí, půjdou ceny HD 5800 dolů. Mnohokrát jsem říkal, že nepůjdou a to právě vzhledem ke stavu 40nm procesu a také proto, že GF100 je proti RV870 cenově a výrobně nekonkurenceschopné a těžko může být levnější než HD 5000 a nějak na něj tlačit. Dokonce jsem několikrát opatrně naznačil, že budeme rádi, když HD 5800 nezdraží a bohužel zdražily. Jasně, kurz dolaru je trochu nestálý, ale přesto šly ceny HD 5800 o pár set korun v posledních týdnech nahoru a důvod je prostý – vyšší poptávka díky těm, kteří čekali na GTX 400, ale po tom co zjistili, co jsou zač, je pochopitelně nechtějí a obchodníci tedy přizpůsobili ceny HD 5800 jejich pozici. GTX 470/480 přinášejí zklamání hned několikrát, třeba i jen proto, že blokují už tak omezené 40nm výrobní kapacity a místo nich by bylo rozhodně pro zákazníky i TSMC lepší vyrábět RV870. Ale to samozřejmě „není“ průchodné.

Bohužel, špatné zprávy nechodí nikdy samy. Finanční analytici, kteří informace o výtěžnosti a počtu vyrobených čipů a grafik přinesli, bohužel také na základě analýz v podstatě potvrzují, že další zpoždění dalších derivátů FERMI je nevyhnutelné. NVIDIA sice tvrdí, že se nějaký mainstream objeví na konci června, ale tomu proboha po zkušenostech a slibech s FERMI snad už nikdo nevěří. Maximálně se na trh dostane nějaké GTX 460 s výrobně nepovedenými, ale pořád použitelnými jádry GF100 s aktivními 300-400SP, ale to taky nebude karta, která by se mohla s HD 5800 po všech stránkách měřit a nabídnout něco zajímavého, co už dávno nemáme. Konkurence k ATI HD 5700/5600 na desktopovém i mobilním poli (desktop HD 5700 = HD 5800 Mobility) je na architektuře FERMI v nedohlednu a já ve stávajícím stavu věcí pochybuji, že by nabídlo něco víc. Problém navíc je, že než něco NVIDIA konečně vydá, přijde ATI s HD 6000. Analytici tak uvádějí, že NVIDII čeká těžký rok, bude ztrácet podíl na trhu i peníze (a že to nebude rychleji, vděčí monopolnímu TSMC, které nedává AMD-ATI větší prostor ve své výrobě, takže množstevně to zatím nejde).

Závěr: GTX 470/480 jsou bohužel takové, jaké jsou a nová data potvrdzují dřívější černé odhady a ukazjí je jako skutečně reálné. Samotná architektura je jedna věc, ale produkty jsou druhá a ta nás hlavně zajímá. Nelze ignorovat, že v podstatě NVIDIA nemá na trhu co nabídnout proti HD 5400/5500/5600/5700/5800/5900. Zaostává technologicky, výkonově, cenově i vlastnostmi svých grafik, má zpoždění a je to vidět. Za to, že to pro ni zatím nedopadá finančně a podílově až tak špatně, vděčí monopolnímu výrobci GPU, společnosti TSMC, která si určuje, jak a komu dá ve výrobě větší podíl a v současnosti má u TSMC větší výrobní podíl nevýhodně pro nás, koncové zákazníky, dnes ten horší výrobce čipu a tedy NVIDIA. AMD-ATI doplácí na své vazby s konkurenčním GlobalFoundries, které je úhlavním nepřítelem TSMC a velkou hrozbou do budoucna. AMD-ATI ale zároveň ví, že se s tím teď nedá nic dělat a co je teď nevýhoda, bude brzy výhoda, protože AMD-ATI přesune významnou část výroby brzy do GlobalFoundries a konečně bude moci dodat tolik čipů, kolik bude potřeba a zároveň bude mít u TSMC další výrobní kapacity pro některé své čipy. A to se pak ta situace na trhu opravdu rapidně změní. Pro NVIDIA je to velká hrozba. Pokud nedohoní rychle svou ztrátu, která bude letos dále narůstat a nedodá skutečně konkurenceschopné čipy na 40nm DX11 mainstreamové grafiky po všech stránkách proti nejen HD 5000, ale rovnou už proti HD 6000, bude mít velké problémy skutečně konkurovat, a už jí nezachrání TSMC se svým rozdělením výroby, které negativně ovlivňuje dnes i ceny a dostupnost současných konkurenčních grafik. Každopádně GTX 470/480 jsou produkty, ze kterých nemá radost nikdo, ani ten kdo je nikdy koupit nechtěl a z jejich v podstatě neúspěchu může mít radost jen ten, kdo si nějaký Radeon HD 5000 koupil už dávno, dnes za ně zaplatíte pravděpodobně více a v dohledné době se situace nijak nezlepší …

Doufám, že tímto už je všechno jasné a nebudou se opakovat nepodložené výpady o nějaké zaujatosti. Pokud nějaký důkaz o zaujatosti proti produktu máte, která zjevně škodí vám, zákazníkům-čtenářům a je tím ovlivněno naše nebo přímo mé psaní, předložte jej. Výkřiky do tmy o zaujatosti bez důkazu, jsou od této chvíle brány jako napadání a spam. Diskuse je o argumentech, ne o výkřicích, to říkám předem, než známí jedinci spustí svou omletou pohádku a snažit se stokrát opakovanou lež učinit pravdou.

Zdroj: Xbitlabs.com, DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Jungalist [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - uff 2010-04-23 12:12:12
avatar
tak jsem uplne nepochopil pointu.. ale to bude tim ze nechodim na vysokou, mam jen ucnak... to bude tim
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 12:34:15
avatar


Ber to jako článek, který se nsaží poukázat na zjevnou účelovost obviňování někoho ze zaujatosti, i když všechny informace mluví o tom, že jen dělal to, co by jinak měly dělat profesionálové, tedy řpesném informování bez ohledu na to, zda jsou ty infromace o dané firmě pozitivní nebo negativní ...

Hlavně je to ale upozornění, že pokud si někdo myslí, že budu nadržovat někomu kvůli logů na čipu, je to idiot ... logo je neživá věc a jako takové žádný výkon nepřidává takže celá ta logofóbie některých je dost uhozená věc ....
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 14:16:36

A proc tedy neni v sekci clanky ale je v sekci newsky(aktuality) prosim?
sapphirecz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - wtf 2010-04-23 12:22:54

ty si ale *****, kdo ti za tyhle žvásty platí?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 12:25:16
avatar
mě nikdo, proto si můžu dovolit psát jak se věci mají a ne jak by někdo chtěl aby se měli
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 22:32:55
avatar
Ti to řekne a ty tam budeš chtít taky, co?
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 12:50:13

Citace:
TX 470/480 přinášejí zklamání hned několikrát, třeba i jen proto, že blokují už tak omezené 40nm výrobní kapacity a místo nich by bylo rozhodně pro zákazníky i TSMC lepší vyrábět RV870. Ale to samozřejmě „není“ průchodné.


Nesuhlasim s tym, ze TSMC vyrobou GTX470/480 blokuje vyrobu RV870. Ved predsa kazdy ma take kapacity ktore si dohodol a za ktore plati. Nic viac, nic menej. O blokovanie v ziadnom pripade nejde.

PS: BTW svoju zaujatost dokazujes velakrat sam vyrokmi, ktore by som necakal. Vid napr. moj a tvoj prispevok ohladne "premenovanej" GT240 v clanku Odkaz. Ziadny sudny clovek nemoze povedat, ze ide o premenovanu kartu. Iba podla teba je to tak a hotovo. Mohol by si potom na svoju obranu uviest, ktoraze to karta bola na GT240 premenovana. Aby sme ich mohli porovnat.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 13:08:08
avatar
jakto? Když zjevně velký čip s mizernou výtěžností, který za sebou nechává hromadu drahého odpadu, který by jiný čip nenechával, blokuje už tak omezené kapacity čipu který je lepší, má vyšší výtěžnost a vyrobí se z něj více grafik v podsattě se stejným výkonem a lepšími vlastnostmi ....

O blokování vlastně jde ... ale proto je tam ta poslední věta v mé citaci ;)

Jinak ty si myslíš, že by si AMD nemohlo zplatit více výroby kdyby to šlo pro svoje lepší čipy? Určitě by dnes i díky arabskému kapitálu NVIDIA u TSMC přeplatili, ale TSMC jim nic neprodá ani kdyby se rozkrájeli, protože je tu Globalfounries napojená na AMD-ATI, které je nepřítelem TSMC č.1, nejen že jim konkuruje, ale krade jim i klíčové zaměstnance a kupuje menší konkurenty, čímž ještě více posluje ;) ... TSMC nebude dávat prostor AMD-ATI, čímž by podpořila globalFounries (ATIC vlastní 20% v AMD a 80% v GF) a ještě za stituace, kdy je jasné, že AMD-ATI TSMC do budoucna bude využívat méně a tedy není to perspektivní partner, což NVIDIA je ;)

GTS 240 je přejmenovaná grafika, každý soudný člověk to ví ... jiné paměti a DX10.1 z ní novou grafiku neudělají, jádro je pořád stejné, karta se stejným výkone za stejnou cenu už tu od NV byla ...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 14:36:14

Tak som si isty, ze AMD/ATI by si mohla dovolit zaplatit viac ako ma. Ale nemozeme sa na TSMC v tomto pripade hnevat uz len pre dovody, ktore si uviedol. Ak by konali opacne isli by proti sebe. Okrem toho pochybujem, ze by TSMC zobrala cast kapacit NV kvoli AMD. Skor keby nebola situacia taka aka je by rozsirili svoje vyrobne linky.
Dufam, ze Globalfoundries rozciri trochu vodu a bude riadnym konkurentom TSMC. A dufam, ze obe spolocnosti budu vyrabat cipy pre NV aj pre ATI. Sice sa NV dusuje, ze s Globalfoundries nepojde, ale to sa moze velmi lahko kedykolvek zmenit.

PS: Ak je GT240 premenovana, znamenalo by to, ze tu uz existovala karta s takymi istymi parametrami, ktora by len dostala nove meno. Potom by som chcel vediet ktora to bola. Alebo sa rozchadzame v tom co znamena pojem "premenovana"? Inak GT240 ma aj novu generaciu video procesora.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 13:23:06

Perspektivní partner, který nemá co zadat do výroby...
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 22:33:42
avatar
Zadat má co, ale moc se mu toho nevrací zpět!
Rastislavovic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ??? 2010-04-24 23:47:09

DD, prestan uz tarat nezmysly a pozri sa na to uplne triezvo a s chladnou hlavou.
.................................
AMD proste nechcelo platit alebo ich super managment(ktory nam kazdu chvilu dokazuje svoju genialitu a vernost-vid Ruiz a im podobny) zle odhadlo uspech vlastnych gr.kariet a tak blbo objednali vyrobu.
.................................
AMD nie je ziadnu chudacik a TSMC uprednostnuje Nvidiu iba koli tomu,ze si to Nvidia zaplatila.
.................................
TSMC dnes nepreda AMD nic nie koli tomu,ze je to zle TSMC, ale koli tomu,ze nie je co predavat-ziadne nadbytocne kapacity na 40nm neexistuju. A tie tvoje chore vyplody uzemnuje aj ten fakt, ze vsetky nove linky ktore TSMC na 40nm od noveho roku spustila s kludnym svedomim rezervovala pre AMD - pretoze AMD za to jednoducho zaplatila viac ako NVidia.
.................................
Keby platili tie tvoje paranoidne predstavy o zlom TSMC a podobne somariny, tak TSMC sa na vyrobu pre AMD vykasle uplne...
.................................
Ale som si isty, ze ty budes nadalej tvrdit svoju pravdu a svoje konspiracne teorie o zlej TSMC a dobrom AMD ktore nam sice chce priniest super produkty, ale zla TSMC s Nvidiou nam to nedovoli...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-24 23:50:53
avatar
o zlé TSMC a hodném AMD tam nikde nepíšu a všechny ty tvé nesmysly nemají hlavu ani patu ...

ATI věděla moc dobře, že má dobré čipy a chtěla si objednat a koupit víc kapacit nedostala je .... TSMC jí je taky neprodá, protože by podporovala svou konkruenci tečka!

AMD by klidně NVIDIA přeplatilo! takže NVIDIA nemá víc kapacit proto, že by si za ně jen zaplatilo, ale je v tom i politika a nemáš žádný důkaz, že by to tak neylo, když to důkazy o tom, jak ATIC vlastní GF a AMD jsou a jak přebírá zákazníky a klíčové zaměstnance TSMC jsou taky ....!
Rastislavovic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ??? 2010-04-25 23:21:01

Pises zase sprostosti. Objednavky na vyrobu sa nepodpisuju vtedy ked je produkt hotovy,ale kapacity sa objednavaju mesiace do predu. Proste niekto v AMD urobil chybu, lenze to by si to tu museli niektory ludia aj priznat,ze? Teraz moze AMD kludne Nvidiu preplatit aj desatnasobne, lenze zmluvy su uz raz podpisane...
..................................................
Nechapem to zjavne zakryvanie problemov a hlavne ospravedlnovanie chyb managmentu AMD. Ten kto to sposobil sedi v AMD aj nadalej a skor ci neskor urobi dalsiu chybu. Intel nemal problem vyhodit Gelsingera za to ze nezvladol Larabee. Kazdemu ja jasne ze Larabee to malo kurva tazke, ale Gelsinger proste neuviedol uspesny produkt a zaplatil za to svojim miestom. Aj pre to je Intel taky uspesny, pretoze ak sa nieco poserie tak sa problemy proste nezakryvaju a dany manager ktory to nezvladol opusta svoje miesto.
.............................................
Ale ja viem DD, ty si proste neomylny a tvoje nazory su jedine tie spravne....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-26 09:59:40
avatar
Citace:
ty si proste neomylny a tvoje nazory su jedine tie spravne....


ne to si zjevně myslíš ty o sobě!

Na rozdíl od tebe já mám logické a pádné argumety, ty jsi nepředložil ani jeden, který by dokazoval, že by AMD udělalo tu chybu a objednalo málo i když vědělo že mají 40nm čip první a budou je mít první i ve výrobě ..... já jsem naopak předložil logická fakta a souvislosti, které dokazují, proč by TSMC mít zájem dát AMD více prostoru, i když mělo 40nm čipy dříve, má je lepší s vyššími výnosy pro AMD i TSMC atd. ....

Ty tu jen plácáš bez jakéhokoliv logického argumentu a ještě někoho obviňuješ, že si myslý že je neomylný, ačkoliv to není pravda a sám se chováš jako bys měl monopol na pravdu a kážeš nám tu svá dogmata aniž bys předložil jakýkoliv logický argument a důkaz .... jo a ukaž mi ty smlouvy o které se opíráš a nějaký důkaz o neschopnosti Managementu AMD objednat více ....
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-26 09:59:14
avatar
trh je vsechno jen ne logicky a ty k tem tvym tvrzenim taky nemas zadne argumenty...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-26 10:05:28
avatar
Mám a není to jen můj argument, nevymyslel jsem si je já, není to jen něco splácaného dohromady ....

Že TSMC nenávidí GlobalFoundries je fakt ....

Že ho nechce a nebude žádným způsobem podporovat je fakt ...

Že AMD patří částečně GF a chce u něj hlavně vyrábět je fakt ...

Že NVIDIA se chytře distancovala od budoucí výroby u GF aby si udělal oko u TSMC je fakt ...

Že AMD mělo 40nm čipy dříve a tedy objednávalo 40nm kapacity dříve a vědělo o tom kolik bude potřebovat dříve než NV, je taky fakt ...

Že má AMD lepší 40nm čipy, s lepší výtěžností a tedy ziskovostí pro TSMC je taky fakt ...

Že GF přebralo TSMC některé zákazníky, když si koupilo konkurenční Semiconductor a že GF přebralo TSMC některé klíčové zaměstnance je taky fakt ...

Takže že TSMC nemá žádný zájem na to dávat větší prostor AMD-ATI a tím podporovat ATIC (GF) je zcela ogické, zjevné a více než snadno doložitelné ....

Ty máš nějaký argument, který by něco z toho vyvracel?
Rastislavovic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ??? 2010-04-26 12:48:05

To co uvadzas ako fakty-mnohe z toho fakty su. Ale su tu vety ktore uvadzas ako fakty ale su to iba konstrukcie:
................................................
Že AMD mělo 40nm čipy dříve a tedy objednávalo 40nm kapacity dříve a vědělo o tom kolik bude potřebovat dříve než NV, je taky fakt ... Ano, AMD malo 40nm cipy omnoho skor, ale vsetko ostatne je tvoj vymysel. Objednavky na 40nm vyrobu sa robia omnoho skor ako je vobec produkt hotovy-a to ty dobre vies. Napriek tomu tu budes tvrdit nezmysel ze za vsetko moze TSMC. Nie, za vsetko moze nejaky natvrdly pako z managemntu AMD ktory tam uz nema co hladat.
.................................................
Že má AMD lepší 40nm čipy, s lepší výtěžností a tedy ziskovostí pro TSMC je taky fakt ... -ano, je to pravda, aj ked v otazke ziskovosti pre TSMC by som si nebol az taky isty. Ale-objednavky na vyrobu a na kapacitu sa robia omnoho skor ako je produkt vobec hotovy. Takze ked su zmluvy podpisane-a su podpisane aj rok pred spustenim 40nm vyroby, tak ze je dnes mozno pre TSMC mozno zaujimavejsie vyrabat AMD je totalne nepodstatne. Ono uvedom si, ze TSMC sa nenachadza v cesko-slovensku, kde sa mozes na zmluvy vykaslat a robit si to co je pre teba momentalne vyhodnejsie a k sudu dojde tak za cca 10 rokov.
Rastislavovic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ??? 2010-04-26 13:02:30

A teraz moje fakty:
1. Objednavky na 40nm vyrobu sa podpisuju cca rok pred spustenim vyroby. Jednoducha otazka znie, co branilo AMD objednat si viac kapacity pre 40nm ako Nvidia? Odpoved znie ze mu v tom branil zly odhad managmentu AMD.

2. Ide o biznis. TSMC nema ziadny velky dovod davat vacsi priestor AMD. To mas pravdu. Ale keby si to AMD cca dva roky dozadu zaplatilo a malo to v zmluvach, tak dnes nema AMD ziadny problem.

3. Ako je mozne, ze ked TSMC tak nenavidi AMD, ze nove vyrobne linky na 40nm ktore boli spustene na novy rok pouziva prave AMD? No, odpoved je jednoducha-pretoze tieto linky su nove a nemal ich nikto objednany a AMD ponuklo najvyssiu cenu, tak ich pouziva prave AMD. Ide o biznis. TSMC urcite AMD v laske nema-to sa zhodneme. Ale kedze AMD zaplati najviac, tak preco pre neho nevyrabat?

My sa tu ale bavime o niecom inom. Zatial co ty tvrdis ze za sucasny stav rozlozenia sil moze TSMC, tak ja tvrdim ze za to moze neschopny managment AMD-ktory tu svoju neschopnost a hlavne loajalitu uz mnohokrat dokazal. AMD ma skvelych vyvojarov, ale managment musia este od neschopnych precistit viac. Zakryvanim problemov a zlych managerskych rozhodnuti AMD rozhodne nepomahas. Naopak, pomahas tomu aby sa na svojich teplych stolickach udrzali ludia ktory su neschopny. Ruiz a cela jeho smotanka uz nastastie AMD opustili. Augiasov chliev ale zda sa este nie je precisteny dokonale.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 13:24:53

Souhlas. TSMC si nemůže dovolit ztratit AMD jako zákazníka. nVidia půjde do kelu a to by pak byl sakra pokles obratu. Ale co vím, tak nVidia a AMD nejsou jedinní zákazníci TSMC. Má někdo lepší přehled?

GF bude konkurence a TSMC jistě klesne obrat, ale to neznamená, že na svoje zákazníky začne házet bobek. Kdybys prodával zeleninu a vedle otevřeli stejný obchod, tak budeš svým stávajícím zákazníkům také lézt do řiti jak jen to půjde aby neodešli ke konkurenci a nebudeš jim prodávat méně okurek jen proto, že si budeš říkat, že časem stejně u tebe nebudou nakupovat.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 13:23:48
avatar
TSMC na AMD bobek nehází, kde to píšu? Ale za současných podmínek jej ale ani nebude upřednostňovat - logicky ;)
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 13:28:07

Házet bobek = ~upřednostňovat (ta tilda je inverze)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 13:30:02
avatar
no mezi tím opravdu není rovnítko
uNcl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 12:59:01

můžeš mi Ty "DD" vysvětlit, proč jsi mi smazal komentář ve kterém jsem říkal, že píšeš články o tom samém hovně pořád dokola!
Nás opravdu nebaví 2x denně číst článek o tom, jak je fermi na prd a technologicky zastaralé a moc se zahřívá a...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 13:07:24
avatar
tvůj jednovětný příspěvke byl jen vulgární výkřik ... tak se nediv.
uNcl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 13:08:35

To si děláš kozi ne?! Na tom příspěvku nebylo vulgárního vůbec nic, maximálně se dotknul tvé ješitnosti.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 13:10:41
avatar
prosimtě vrať se, až se naučíš vyjadřovat a ty kozi si vem sebou ....
fero [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 13:52:43

"ty kozi si vem sebou" ownage
sapphirecz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - na každého jednou příjde 2010-04-23 13:12:45

však neboj, až se pohrnou žaloby a o DDworld se začnou zabývat jisté úřady, tak příjde tvrdý náraz, ono sice platí svoboda slova ale ne beztrestnost..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 13:19:50
avatar
??? už to zkoušeli, už vyhrožovali, ale vědí, že jim to neprojde, museli by dokázat, že to co říkám, není pravda a že klamu, ale to by se přišlo na to, že klamou oni ;)
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 14:01:50
avatar
Fakt se divim ze takovejmhle provokaterum nedavas rovnou BAN.
sapphirecz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - co by kdo musel nemusel 2010-04-23 15:09:41

ono se to netýká toho článku ani nemám namysli právníky, soudy a žalující firmy, DD opravdu jsi si jistý, že tento portál a jeho provozovatel ničím neporušuje zákon? já osobně nepřeji DDworldu jako takovemu nic zlého, přesto doporučuji pročíst si weby typu itpravo.cz, aby až někoho pořádně naštveš a urazíš věděl, co na tebe může vyšťourat, jop a nejste jediný portál, kterej mnou myšlenou věcí zákon porušuje, ale poraď si sám...
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-24 09:32:43
avatar
To sapphirecz:
Ubožáku. Jinak se to říct nedá. Říká ti něco svoboda slova, když sám tady vyhrožuješ soudy na veřejné diskuzi? Víš o tom že by čistě teoreticky podle tvého principu mohl někdo zažalovat tebe? Něco se ti nelíbí a tak dáme to k soudu! Zavřem jim huby! Trošku jak za totality, že? Taky vyhrožovali jistými úřady a dávali věci k soudu. Pokud se ti svoboda slova nelíbí, prosím bud té lásky a odstěhuj se do Severní Koreje, tam můžeš lidem vyhrožovat jak hrdlo ráčí a nikdo na internetu tě nebude obtěžovat, jelikož tam žádný není.

Ostatním se omlouvám, ale jsem vysoce alergický na podobné výroky a výhružky soudy, úřady a podobnými ubohými praktikami ve svobodné zemi.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 13:40:37
avatar
Ty jo. Nevím kde žijete a kde na takové nápady chodíte? Žaloby? Jisté uřady? Myslíte si, že jisté úřady nemají nic na práci, že by měly začnout řešita takové hovadiny?
A podle mě je tenhle článek krásnou ukázkou svobody slova v mezích zákona.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 13:42:13
avatar
no asi už se někdo chystá, jak se po volbách dostane k moci a té svobodě zařízně tipec a bude se psát pravda tak, jak řekne on ;)
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 14:39:11

To sa u vas chysta vyhrat volby KSC?
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 22:25:28
avatar
Doufám, že ne
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 14:00:41
avatar
hahaha vyhrozovani pravnikama v CR je trapne - z vlastni zkusenosti kdy jsem delal u ISP tak ti reknu ze kdyz tohle zkusis v reakci na to ze ti pro poruseni ToS omezej sluzbu tak se dockas jedne ze dvou veci, budto se ti rovnou vysmejou, nebo ti za to poruseni ToS nasledne zrusej cely pripojeni, a v nekterejch pripadech te i nekteri ostatni ISP odmitnou nasledne pripojit (to je pokud naseres lidi u toho ISP aby rekli kamaradum u ktere maji u dalsich ISP jakej ses *****
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-24 14:44:16

Stejně tak jako na tomhle ....
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 13:24:12

Je fakt, že když jde o tak hodně špatný produkt, tak by se mu nemuselo věnovat tolik prostoru. Máme tu lepší hračky. Třeba ty od Applu.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 13:48:31
avatar
Hračky nebo .račky od Applu?
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-24 08:29:27

Pochopil jsi mě správně.

Ale já proti ohryzanému jablku nic nemám. Jen si jej nekupuji.
OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 13:21:33
avatar
vidim ze konecne odpisujete v komentaroch, tak ich hadam aj citate.
mohol by som [uz po niekolky krat] poprosit o trosku [viac] mensie rozsahy noviniek? akoze naozaj, citat jednu novinku castokrat dlhsie ako celu mensiu recenziu nejakeho produktu je dost o krk.
vidim to tak, ze stale dookola opakujete niektore pasaze aj z minulych noviniek, stare zname informacie podavate znova a znova. my ich uz vieme, staci to napisat 2-3x, a potom na to pripadne linkovat [spravit takyto uvahovy clanok napr, a v buducich novinkach nan uz len odkazovat, a hotovo].
som si isty ze by to kopec citatelov uvitalo, kolkokrat sa mi stalo ze som klikol na "novinku", a hned som to zavrel, pretoze mam lepsie veci na praci, ako 10 minut citat opakovany text.

dufam ze to beriete ako konstruktivnu kritiku, a snad to precitate, lebo je to dost dlhe [ale nema to na vase novinky ] verim v zlepsenie

//no mohol som to napisat aj s diakritikou, ked uz.. co uz o-]
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 13:24:41
avatar
já píšu články tak, jak mě baví někdy je kratší, někdy delší píšu jak mám čas a jak jsou dostupné infromace ... ničím dalším se neřídím. Píšu o tom, co mě zajímá a o čem čtu nebo o čem jsem se dozvěděl ... a dlouhé to je tak, jak je potřeba ...
OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 13:45:17
avatar
to je fajn ze vas to bavi, inak by tu tato stranka nebola, len naozaj, dajte si limit napr na 10 000 znakov a nech vas to dalej pri novinke nepusti
skutocne velmi casto opakujete cele pasaze aj zo starsich noviniek, je to velmi neprehladne, a vami zanesena nova informacia sa strati niekde v texte. chvalim ze ste zacali pridavat zaver, este ho formulovat tak, aby stacilo precitat len ten, a bude to dokonale ;-]
a tiez robit kusok kratsie odstavce by nebolo odveci, aj ked je to uz lepsie ako pred cca rokom, kedy mal takto dlhy clanok 2 odstavce..
uNcl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 13:25:12

Ale tak jo DD my tě chápem, být na výplatní pásce AMD určitě není špatné
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 13:29:01
avatar
na žádné výplatní pásce žádné firmy nejsem, mé daňové přiznání to dokazují, takže se běžte se svým stihomanem léčit ... děkuji.
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 13:53:44
avatar
Není něco v nepořádku na tom, že se musíš obhajovat? Že musíš v každém článku o nVidii neustále opakovat, že nejsi zaujatý? Proč třeba www.svethardware.cz nikdo ze zaujatosti neobviňuje a přitom se na jejich webu též psalo a spekulovalo o Fermi? Čím to asi bude?
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 14:08:07
avatar
To bude tim ze DD je moc tolerantni vuci provokaterum....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 14:34:41
avatar
ale obviňuje, ale oni to nechávají být, mě to ale vadí, já si myslím, že slušnost ještě nevymřela, takže když někoho z něčeho obviňuji, měl bych mít nějaké slušné pádné argumenty a důkazy, já se tedy ani tak neobhajuji, jako spíše žádám ty, kteří mě z něčeho obviňují, aby to něčím doložili a jak vidíš, je ticho ....
Braincreator [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 14:12:10

Já rozhodně nemám problém s odsahem toho článku. Plně s ním souhlasím. Jsem i přesvědčen, že pan Stach tento i jiné články píše s nejlepším vědomím a svědomím. Co mě ale vadí, že tento článek je mlácením prázdné slámy, která byla bohužel už minimálně 100x před tím důkladně vymlácená. Spíš bych se tedy pana Stacha zeptal, co sleduje tím, že nám zase popsal již notoricky známý fakt?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 14:35:48
avatar
to o těch 20-30% a měéně než 10 000 existujíích kusech je nově doložená informace, viz zdroj, takže jsem to jen dal do souvislostí a doufám že naposledy. Někteří lidé ale rádi zapomínají tak proto ...
Mara42 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DD 2010-04-23 14:19:20
avatar
Sice je v článku minimum nových informací, ale nečekaně sem ho vzhledem k tématu přečetl celej. Jinak DD... někdy by sis výkřiky některých uživatelů neměl tak moc brát. Občas reaguješ až moc podrážděně a to tě v diskuzích neuvěřitelně shazuje (i když musím říct, že dneska máš evidentně dobrou náladu ) - jsou to přece jen GPU. Nejenom že je to vzhledem k tvé pozici nereprezentativní, ale pro některý může byt takový vytáčení DDeho i kratochvíle

OmeGa: opakovaný pasáže přeskakuju
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 14:38:18
avatar
podrážděne reaguji proto, že já to píši pod svým vlastním jménem s maximální snahou a nic za to nemám a pak přijde jouda s falešným jménem a začne urážet, a protože chci web, kde se vede konstruktivní diskuse, tak se nediv, že mě tihle lidi v poslední době vytáčí, hlavně proto, že tě takhle pomlouvají i jinde .... to já si prostě líbit nenechám a nevím, proč bych měl. Já budu jak blbec pořád slušný, zdrženlivý a trpělivý a oni toho někteří budou zneužívat? Nebudou ...

Samozřejmě se tomuto stavu věcí nedivím, už jen při pohledu na voliče určitých politiků je mi jasné, že slušnost je něco, co téměř 40% obyvatel nic neříká
Mara42 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 14:58:21
avatar
Tak v tom případě je tady pořád 60%, kterým slušnost něco říká
Já vycházím z toho, že je to musí přestat bavit (jestliže bys na ně nereagoval). Přece už od školky nám rodiče říkali, abychom si těch, co do nás rejpou, nevšímali, protože je to potom přestane bavit
EDIT: U těch politiků to není tak úplně pravda... tam jde o ty dvě stovky/měsíc k důchodu navíc, na slušnost nasrat
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 18:15:49

Už sem zase taháš politiku? Od pohledu na člověka poznáš jestli je slušný či nikoliv? Jen doufám, že nejsi tak hloupý, aby si všechny, kdo volí určitou stranu, označil za neslušné lidi. Je třeba se zamyslet, proč lidé volí tu či onu stranu. Např. podnikatel bude volit raději pravici, logicky to pro něj bude výhodnější.Zaměstnanec, popř. rodiny s dětmi, raději levici, protože je to pro ně výhodnější a je to tak v pořádku! Nelze takové lidi označovat za neslušné či hlupáky!
klaunklaun [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 14:38:47

Som tu nový, ale, čo som zatiaľ čítal články, sú v pohode.
Keď niekto niečo napíše, musí tam byť kúsok subjektivity, človek predsa nie je stroj.
Keď sa mi niečo nepáči, pomyslím si svoje a idem ďalej, netreba autora zhadzovať. Aspoň niečo vytvoril...
A súhlasím s Mara42, DD nezvrušuj sa toľko, pokoj Angličana bude lepší .
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 14:48:25
avatar
A v kterém hotelu je ten angličanův pokoj, kde se DD nebude tolik vzrušovat?
klaunklaun [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 14:56:42

, dobrá reakcia Superdrooper!
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 15:24:42

"ta nebetyčná hloupost některých, kteří si z nějakého nepodloženého důvodu mysleli, že po vydání GTX 470/480 s jejich konstrukcí a nákladovostí, půjdou ceny HD 5800 dolů"
Tak to jsem byl já, ano. Ale takový propadák jsi nečekal ani Ty. Kdyby je bylo více, MOHLA by cena klesnout.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 15:28:24
avatar
Taky se musím přiznat, že jsem v to doufal . No nic. Jak jsem měl vědět jak na tom skutečně 40nm a fermi jsou. 40nm se zlepšovalo pomalu - to nemohl nikdo vědět, že 40nm bude asi nejproblematičtější proces v historii GPU i CPU. DD tys mě urazil, nemám tě rád .
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 15:30:15
avatar
Honzo, neplýtvej energií debatou s lidmi kteří o debatu nestojí. Raději si tu energii šetři na příští týden (?) pro x6...
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 16:56:56
avatar
Co takhle zkusit utkání ATIvsNVIDIA? Pěkně na živo, můžete skandovat jako na fotbale, a pak rozmlátit stadion a sebe navzájem.

Jenom by mě opět(nečekaně) zajímalo co je tolik vzrušujícího a magického kolem grafických akcelerátorů. Je to jenom nedílná součást počítače která slouží k akceleraci Opengl@DirectX rozhraní pro tvorbu 3D grafiky na našich monitorech.

PS>Rýpám do zelených i když je to napsáno neutrálně. Děláte ze sebe hlupáky.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 18:24:36
avatar
Citace:
prezentaci těchto karet ve skříni, kterou si málokdo koupí, jako důkaz, že ano FERMI topí a žere strašně moc, ale jde to uchladit s opravdu pořádným průvanem

ja si koupil skrin za 4,5k ke karte za 7k. kdyz uz si nekdo koupi kartu za 10k a vic, tak ji prece nebude davat do naky papirovy skrine za 1500

jinak budu opakovat nejaky komentare tady, ale DD tenhle clanek neni zadna novinka. 99% textu je opakovani jen starych veci, uz to fakt trocha prehanis...a hlavne je to uz strasna nuda vcetne tech diskuzi, ktery uz taky dost upadaji...
Nájem [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tleskám, ale.... 2010-04-23 19:41:05

Tleskám, že DD se nebojí říct holou pravdu jak to je, ale tento druh informace už se přeměnil v klišé.

Já být autor, tak tuhle kapitolu bych uzavřel a případně se o tom zmínil, pokud by nastala nějaká změna. Na druhou stranu ale chápu, že někteří debilové to prostě nechápou a je potřeba jim to opakovat a někteří přesto pořád melou svoje kecy vycucaný z prstu.

Sám přilejváš olej do ohně a roztáčí se znovu a znovu ta samá diskuze na to samé téma. Myslím, že nejsem jediný, koho by potěšilo, kdybychom se přestali ohlížet dozadu a četli něco jiného, nového, i z jiných oblastí. :-)
GoIId [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 19:50:33

DD prosím tě,prosim tě,PROSIM TĚ už né članky o fermi.Je to nuda...co třeba něco jiného třeba i ze světa SW?Poslední dobou jsou tu jen procesory a fermi.Je to škoda.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 20:13:09
avatar
Nechápu že se někdo může nad grafikama takhle vzrušovat - rozčilovat se můžou maximálně akcionáři ale co někteří jedinci předvádí je neuvěřitelné, jako by obhajovali svoji modlu
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-23 22:35:44
avatar
I takovehle "případi" jsou mezi nami a nic s tím neudělaš. Lidská blbost je nekonečná (aspon u někoho)
anti.77 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dostupnost 2010-04-23 20:31:19

Mám sice 5850 ale v rámci objektivity musim napsat,že GF470 je dostupná na tsbohemia(interlink),vzhledem k tomu,že už asi 6let v tomto eshopu nakupuju,tak mám jasno v tom,že údaje zadané jsou vždy platné a pravdivé....ovšem ta 470 je tam už asi tejden,takže jim s nima nikdo ruce netrhá,byla tam i 480 ale ta je pryč..... jinak ta fermi už mě taky moc nebaví ..... chtělo by to už jiné téma....
Stratoss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DD alá Výkon ... 2010-04-24 22:02:11

5970 že je výkonější než jakákoliv fermi ? K čemu jsou radeony 5xxx když při teselaci nestíhá ani 5970 která je nesrovnatelně dražší, více žere a topí než GTX 470...

D.D. prober se, vždyť HD5xxx nemají žádnou budoucnost...
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-24 20:29:06
avatar
Nestavěl bych závěry na výsledcích z jednoho benchmarku - ještě k tomu novému. Nebylo ti divné, že 5970 má horší výsledek než 5870? Samozřejmě uznávám, že teselece je jedním z mála plusů nových GTX, jenže dokaď to nebude ve hře, ale jen v nedoladěným benchmarku, tak je to k prdu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-24 22:07:52
avatar
HD 5000 je v tessellaci přesně tak výkonná, jak to hry v následujících 2 letech potřebují .... NVIDIA není o nic použitelněji schopnější, to co ukazují benchmarky je jen matení lidí ... pokud se začne tessellace používat naročnější nemají žádnou šanci ani GTX 470/480 ... podívej se na Metro ... Tessellace je tam pomálu a GTX 470/480 to dávaj v 1920x1200 steží hratelně, takže když přidáš na tessellaci budou stejně nepoužitelné jako HD 5000, které jsou se stávajícím výkonem stejně použitelné a také dále budou i dnes ...

tak tu nevykládej pohádky ... ano GF100 je v tessellaci nepochybně dnes silnější, ale k čemu jí to je? K ničemu, vzheldem k tomu, že hry budou i nadále multiplatformní a že pravděpodobně minimálně nový Xbox a Wii budou stavět na ATI RV8xx, a těžko to budou high end verze, těžko budou hry využívat nějakou náročnější tessellaci v nejbližích 3 letech. A až tu bude nárčonější tessellace, bude na trh nastupovat asi tak třetí generace ATI grafik od teď a zároveň bude končit architektura FERMI a na trh se chystat nová .... takhle se má budoucnost ...
Stratoss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-25 10:20:00

Tohle není bohužel žádná pohádka ale realita, DX11 má hlavní perspektivu v teselaci, hry do budoucna budou přibývat a s teselaci ... Metro 2033 ? GTX 470 zmákne teselaci lépe než 5870 a teď si můžeš srovnávat cenu a výkon. Nehledě na ostatní technologie, např PhysX ? Ten je v několika skvělích hrách, CUDA už se také začíná prosazovat. Tak kde jsou ty slavné technologie ? Je pravda že eyefinity má něco dosebe ale to je jako kdybys chtěl provozovat 3way SLI GTX480, nevím jak ty ale já mám 26 LCD a na další dva prostě finance nemám :-) Nechci nějako vychvalovat zeleny jen píšu jak to vidím já. tak hodnoť objektivně!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-25 10:47:39
avatar
ano správně buď objektivní a uznej že GTX 470/480 nemá v DX11 s tessellací o nic větší perspektivu než HD 5000, GTX 470 nezvládne Metro 2033 s tess o nic lépe než HD 5870!!! A stojí stejně a žere víc ....

PhysX jede primárně přes CPU a kde si ho NV neudělá do her, tam přes GPU nebude a vzhledem k tomu, že GTX 470/480 grafik existuje méně než 10tis kusů, je to proti 6 000 000 HD 5000 poněkud pádný argument, že se technologie NV příliš prosazovat nebudou .... navíc budoucnostje jasně ve standadrecha PhysX dříve nebo později bude muset fungovat i pod OpenCL a tedy i na ATI ....

takže buď prosím realista, NVIDIA ztrácí pozice nejen na herním trhu ale i u vývojářů, její grafiky jsou výkonější jen v umělých benchmarcích, ve hrách samotných nenabízí o nic více .... opět připomínám, Metro 2033 používá minimum tessellace a přesto ho GTX 470/480 na plné detaily v podstatě hratelně ve vysokém rozlišení nedají, jediná karta, která ano, je HD 5970 ..... jakmile by se úroveň tessellace zvýšila neposkytnou ti hratelně GTX400 o nic více než HD 5000!

Navíc s tím souvisí i další vývoj her na konzole, které budou mít nové čipy ATI, takže hry budou optimalizovány na ně a na jejich tessellaci, navíc GF100 je obří jádro o skoro polovinu vetěí než RV870 a je dost smutné, že ty hry nedává o moc lépe než RV870 naívc RV870 pomalu končí ....

Hodnoť tedy situaci objektivně a dívej se na věci reálně! Budoucnost je záležitostí standardů OpenCL a DirecCompute a DiretX, ty podporují obě značky, takže vlastní stadnrady by prosadil jen ten, kdo by měl na trhu více grafik a velkou převahu a to v současné situaci bude mít ATI, která ale prosazuje právě obecné standardy! Co se týká výkonu, nabízí ATI HD 5000 přesně to co má a to ve skvělé podobě malých, dobře vyrobitelných čipů s dobrými provozními vlasnotmi, které budou 100% stačit všem DX11 hrám v následujících 2-3 letech .... a tím nijak ATI nevychvaluji, to jsou prostě jen objektivní fakta. Méně než 10 000 existujících GTX 470/480 na tom vůbec nic nezmění!
Krutas3669 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - gtx 470 2010-04-25 21:25:59
avatar
Mam v pc ati 5870 a gtx 470 možem porovnavat a rovno ti poviem že nebit tej dobre vetranej skrine v ktorej mam gtx 470 tak sa mi upecie aj procesor inač hry idu tak isto ako na 5870 aj ked hlučnost 470ky je neskutočný v porovnani s refernčným chladením 5870.
Nahalemi7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-24 22:55:49

100% suhlas moj zlaty stratoss ja nehram benchmarky ale hry....tak sa skludni aj s tvojou GTX 470/480 a ze topi viac HD 5970 ach jaj chudak.. ved ma 2 jadra a nie 1 ako GTX pekac....
QueenCze [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - u některých mazec 2010-04-25 09:17:31

Někteří lidi na tomto foru by si měli zamést před svým vlastím prahem.

Stratoss no coment.
UnCL to samé.
saphirecz rofl.

u těchto lidí bych si fakt nechal poradit, to jsou lidi co přesně ví jak to bude dobudoucna, nechcete radit i v investování? Jestli chcete vyjádřit svůj názor a nesouhlasíte s názorem autora, založte si vlastní web (pokud na to Vaše osobnost má). DD nic si z toho nedělej úspěšný člověk s úspěšným webem vždycky sklidí kritiku.
Stratoss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - - a jinde zase mazanec 2010-04-25 15:19:43

No coment a pak komentuješ :-) Specialista na věštění z koule a bůh ví čeho je tu DD, tedy alespoň co se grafik týče.

PS: S tím webem už tě několik lidí poslechlo, ty neznáš
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-25 14:06:40
avatar
Citace:
Jestli chcete vyjádřit svůj názor a nesouhlasíte s názorem autora, založte si vlastní web

Tohle podle tebe udělali zamindrákovaní blbečci z antiwebu? Seš trapnej už jen proto, že to zmiňuješ. Založ si svůj web, kde budou tvoje názory a který nebude "závislý" na webu,který nesnášíš. Založit si něco "anti" je spíš ubohost a trapnost.
Jak to bude s teselací v budoucnu se uvidí - díky benchmarku, který je bezdiskuzí nedoladěný bych radši nic nehodnotil.
Mara42 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-25 21:06:48
avatar
Zbytečně ofenzivní příspěvek. Řekl bych, že QueenCze to nemyslel špatně. Pokud někdo nesdílí názor s DD, neznamená to přece, že musí hned zakládat antiweb. Může si založit web (ovšem to by musel byt dostatečně zručnej, mít chuť atp.), kde bude svůj názor prezentovat stejně jako to dělá DD na webu svým To přece dává smysl, ne?
QueenCze [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RE: Mara32 2010-04-26 16:14:43

Přesně tak.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1266x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1727x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2317x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2054x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1359x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1333x
Komentářů: 1