Gigabyte nemá nereferenční AORUS RX VEGA 64 grafiky? Hloupost! Tady jim máte, je skoro hotová. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 02 říjen 2017
altProč se nevyplatí věřit nedůvěryhodným magazínům? Nereferenční grafické RX VEGA jsou na cestě.

 

 

 

 

Minulý týdne jsme tu měli další ukázku toho, jak to vypadá, když se na ničím nepodložené informace, dokonce přímo nelogické, dostanou i na velké magazíny. Řada dnešních „profi“ novinářů prostě vůbec nepřemýšlí nad tím, co píše. Zkrátka jen kopíruje informace odkudkoliv, natož aby si je ověřovala. DDWorld.cz má naštěstí zdroje slušné a před tím, než něco napíšeme a je to stále v oblasti neuvedených produktů apod. tak se snažím informaci ověřit. Až na výjimky se to daří. Nicméně informaci o tom, že Gigabyte údajně nebude vyrábět nereferenční RX VEGA grafiky, jsem bral rovnou jako hloupost. Kromě jiného (vím, že ta karta existuje) by takový krok nedával vůbec žádný smysl. Gigabyte je tak významný výrobce grafik, že naprosto nepřichází do úvahy, že by RX VEGA v nereferenčním provedení neprodával. Když ji má jeho největší konkurent ASUS, bude je mít Gigabyte také, i kdyby v pekle mrzlo. Ostatně i lidi v Gigabyte si klepali na čelo, s čím to ti internetoví pisálci zase přišli. A tak tu máme pravděpodobně řízený únik fotografií nové Gigabyte RX VEGA 64 Gaming OC:

Plně nereferenční model s nereferenčním PCB, pořádně velikým novým chladičem a jen dvěma ventilátory (super pro tichý provoz).

Karta má 2x 8-pin napájení, nemá obstarožní a přebytečný DVI konektor, zato má 3x HDMI a 3x DisplayPort.

Nevíme kdy se karta přesně na trhu ukáže, všichni doufají, že zhruba v polovině října. AMD aktuálně poslalo velkou dodávku VEGA čipů výrobcům grafik pro jejich nereference, takže výroba může plně začít. Dosud AMD upřednostňovalo referenční modely a výpočetní profi verze, o které je stále značný zájem. A přes výrazně vyšší ceny, než mají stát, se stále prodává vše, co se do obchodů vůbec dostane. Samozřejmě tak AMD upřednostňovalo vlastní modely před těmi, nad kterými už nebude mít žádnou kontrolu (nereferenční karty). Aktuálně tak už ale výrobci grafik mají větší počet čipů, a tak mohou proběhnout finální vyladění a nastavení a v druhé polovině října by měly být první nereferenční modely dostupné (ASUS, Gigabyte, Sapphire, PowerColor, XFX …).

Zdroj úniku obrázků: videocardz.com

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Robokovich [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-02 23:57:20

Paráda, tak teď už jenom Vega 56 za 11k sdph a připravená suma bude s radostí utracena. Bohužel zbytečná 64ka a zvlášť za 20k opravdu ne. Taktéž 56ka za 13500+ je nesmysl. Počkám, počkám, ano AMD a trhu a těžaři, počkám si i když mě to už štve, počkám holt no
jnovozahorsky [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-03 00:32:20

Radši sem dejte ty výsledky z té nereferenční Asus karty, to je panečku počteníčko.. Pokud i tento kus bude podobný trhač asfaltu tak vás čeká další bezesná noc, kdy budete ve velkém mazat nepohodlné komentáře ukazující na tento fakt a vymýšlet výmluvu proč se to vlastně nepovedlo, jak to tady všem slibujete..

PS: Fakt to bylo potřeba psát, že DDworld je vlastně tak skvělý a zprávy ověřuje? To je snad samozřejmost, to je stejné jako by se chirurg chlubil tím, že si myje před operací ruce.. A fakt si příliš neberte do úst nějakou žurnalistiku, myslím, že kdybych nějaký Váš článek (týkající se přímo / nepřímo AMD, Intelu, či konec konců i NVidie) ukázal komukoliv kdo novinařině rozumí, tak by vás taktéž příliš kladně neohodnotil. Ale zase chápu, jednou jste se náhodou trefil, tak to musíte náležitě oslavit. Zajímalo by mě jestli by tu byl článek i kdyby se ukázalo, že jste pravdu neměl (ou možná tu bude - spíše nebude, brzo článek ohledně Forza 7, či nereference ASUSu), to by byl teprve důkaz pořádné žurnalistiky, ono totiž uznat chybu je daleko těžší než se "veřejně pochválit".
vkba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-03 09:27:54

Suhlasim, ja vacsinou preskocim tieto omacky. Citatel by sa mal v prvom odstavci dozvediet hlavnu podstatu clanku a nasledne odstavce to ked tak mozu rozvit. Tu sa ale musis prehrabat vacsinou cez repetitivne informacie a omacky ktore mna nezaujimaju.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-03 11:14:49
avatar
To máš to samé, jak v článku několikrát zopakovat že píšeš objektivně, pro jistotu, a pak v diskuzi nadávat že se to čtenářům zajídá.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-03 15:53:40
avatar
To, že Asus neumí pořádně udělat AMD nereferenční kartu není žádná novinka, takže jestli se nepovedla, tak mě to nechává naprosto klidným.
Až vyjdou karty od Gigabyte a Sapphire, tak bych teprve začínal pomalu dělat nějaké závěry.
Dělat závěry z první nereferenční karty jednoho výrobce o které navíc kolují zprávy, že má ještě porodní bolesti (nehotový BIOS), to je hodně mírně řečeno unáhlené;-)

Edit: Zapomněl jsem na MSI a především XFX. Ono snad kdokoliv umí udělat lepší AMD nereferenci než Asus ;-)
Ramzo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-03 07:17:45

Nechápem to nadšenie. Pri súčasnom stave a cenách, kedy nereferenčná, výkonnejšia a tým pádom výhodnejšia karta GTX1080Ti stojí rovnako ako referenčná, hlučná a žravá (vzhľadom k výkonu) VEGA RX64 nie je predpoklad, že nereferenčné edície by boli lacnejšie.
A teda použijem rétoriku pána autora:
V súčasnej dobe si kúpi nevýhodnú VEGA RX64 len hlupák, keď máme na trhu výhodnejšie riešenie ktoré v hernom segmente túto kartu vo všetkom prekonáva. nereferencie to nezmenia, keďže nárast výkonu nebude oproti cene a spotrebe zaujímavý.
Ako pokus o konkurenciu fajn, ale nechápem prečo AMD netlačí výhodnejšiu RD 56 s oveľa väčším potenciálom.
Jediný dôvod podľa mňa je, že AMD predá všetko čo vyrobí, tým pádom kašle na zákazníkov, predáva im aj nevýhodnú RX 64...
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-03 08:00:46
avatar
Dobrá úvaha, ale prosím objasni mi, v čem se to liší od chování nVidie, když prodávala 1080 v době, kdy nebyla na trhu žádná konkurenční karta?
Samozřejmě dokud takto prodávala karty nVidia, bylo vše v pořádku a sluníčkové. Myslíš, že kdyby měla nVidia opět šanci, že by nedržela ceny svých grafik na maximální možné úrovni, pokud by je byla schopná prodat?
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-03 09:18:36

Tak v pořádku to samozřejmě nebylo, ty ceny byli nehorázně přemrštěné, ale za to že nebyla konkurence nVidia nemůže a udělalo by to i AMD kdyby nebylo více jak rok pozadu oproti konkurenci, ale myslím si že AMD vzhledem k dorovnání výkonu více jak rok starých GTX 1080/1080Ti tu svou cenu taky přestřelila. Tím samozřejmě nechci říct že si své příznivce nenajde, jistě najde,ale s nižší cenou by jich bylo mnohem víc..
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-03 17:12:08
avatar
A v čem je tedy podle tebe rozdíl - AMD prodá vše co vyrobí i za tyto ceny.
Kdyby to bylo obráceně a výkon dorovnávala nVidia, pak by byly ceny v naprostém pořádku, ale jelikož dorovnává AMD, tak jsou sprostí zloději, kteří okrádají zákazníky (samozřejmě zákazníky nVidie, jelikož zákazníci AMD jsou rádi, že si mohou koupit grafiku pro nové hry a požitelnou i několik příštích let).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-03 18:36:01
avatar
AMD ty karty dodává na začátku, ceny na konci ale neurčuje ... takže zloděje musíš hledat v řetězci mezi AMD a zákazníkem ... a tam je hodně kandidátů ... produkty putují přes různé distributory a prodejce a každý si může přidat a vymyslet cenu podle svého ...
Ramzo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-03 10:38:46

Trh určuje ceny. Nemám konkurenciu - mám produkt o ktorý je záujem - môžem nasadiť nehorázne ceny. Mám konkurenciu, ktorá nemá taký dobrý produkt ako ja - môžem nasadiť nehorázne ceny.
AMD predá všetko čo vyrobí aj keď to nie je také dobré ako konkurencia - môže nasadiť nehorázne ceny (aj keď AMD je v tomto hlúpe, ceny nechalo, marže si nasadili distribútori, Nvidia to robí tak že si marže nasadí sama.
Tá úvaha bola preto, lebo skús pohľadať v 20 tich článkoch o grafických kartách jeden jediný, ktorý chváli Nvidiu
Magion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-03 11:29:05

Žádnej nechválí Nvidii, spíš jí dává sežrat, co může. Kdo neni úplně blbej, tak to vidí. Jsem nestrannej, kupuju výhodnější, aktuálně je to jednoznačně Nvidia, nikomu nefandím,jen sobě, ať dobře pořídím. Ale zde se o nestrannosti nedá mluvit ani omylem
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-03 12:19:34
avatar
Otázkou je, proč zde teda furt oxidujete ?

Teď neřeším, zda je to pravda či nikoliv, taky vím své...
Ramzo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-03 12:45:13

Pretože nikde si neprečítaš tak podrobné recenzie toľkých výrobkov AMD, ako tu. Len si musíš odfiltrovať pozlátko.
Aj tie testy sú väčšinou na relatívne vysokej úrovni + je vždy presne uvedená metodika, atď.
Ono to tu nie je zlý web, ale ako tu, tak u konkurencie platí:
"Koho chlieb ješ, toho pieseň spievaj!"
A hlavne, tie komentáre pod testami, to stojí za to, mám rád flamewar
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-03 12:52:17
avatar
hmm ... tak v tom případě bychom tu psali jen o Intelu, protože většina peněz z reklamy jde z produktů nějak souvisejících s Intelem ... reklamu na produkt AMD, těch je výrazně méně ...

DDWorld.cz proto nemíchá reklamy a to co píšeme .... a protože chceme mít přístup ke všemu, testujeme všechno ... jinak si myslím, že když sečteš recenze, tak třeba na Intel věci jich tu bude mnohem více než na AMD ... DDWorld.cz zkrátka netestuje podle loga na výrobku, ale výrobky ... a je mě úplně jedno jestli má grafika na sobě logo AMD nebo NV .... na tom jaká je, či není v praxi, na tom logo nic nezmění ...
Magion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-03 13:59:07

No tak za prvé proto, že si mohu oxidovat, kde chci (dokud mně majitel webu demokraticky nezabanuje). A také proto, že když se mi něco nelíbí, tak nezalezu do díry, ale řeknu to, což se prosím, smí už cca 28 let a ostatně proto se to jmenuje diskuse a ne diktát. Nikde nepíšu, že je tu všechno špatně, vůbec, informace tu dostanu, ale musím je řádně profiltrovat od toho "AMD propaganda marastu".

"Teď neřeším, zda je to pravda či nikoliv, taky vím své..."

...ale radši mlčím. No taky přístup.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-03 15:11:43
avatar
někteří si ovšem pletou diskusi s něčím jiným ... nemůžeš například tvrdit, že je VEGA špatná, nepovedená atd. není to prostě pravda, prodje, výkony, vlastnosti, technologická pokročilost jasně ukazují opak. Pokud se ti nelíbí AMD propaganda a zároveň jsi spokojený s tím že se AMD pomlouvá a shazuje, tak fakt nevím ... DDWorld.cz bude psát prostě objektivně a bude hodnotit produkty, jaké opravdu jsou ...

na DDWorld.cz budeme prostě držet flamery od sebe, stejně tak netolerujeme lhaní atd. Nezajímá nás logo na produktu, ale jaký produkt je ... diskuse je vítána, ale s argumenty a argumentem není, že někdo předkládá převzatá data vytržená z kontextu která se mu hodí do krámu, aniž by měl s produkty reálnou zkušenost a ignorujíc fakta, a nebo hodnotí subjektivně objektivitu
Magion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-03 16:12:56

DD neříkej mi, že nechápeš jádro pudla, jádro pudla je v tom, že je tu historicky neustále vychvalováno AMD a shazován Intel a Nvidia a není to okaté, je to do očí bijící..... a ty výrazy fakta a objektivita, to opravdu potřebuje dobrý novinář používat?
To co se zdá jednomu objektivní, může být ve finále těžce subjektivní... Neměli by to posuzovat také čtenáři z druhé strany? Nechci tu vyvolávat dohady, ale mlčet mi taky nejde, sorry
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-03 16:25:42

Nechci se nějak zapojovat do vašeho dilematu, ale také se mi nelíbí odsuzování HW, hlavně z řad přívrženců nvidie.
Znáte to ... je to samý FAIL, odpad a tak dále ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-03 16:40:41
avatar
správná připomínka, ti kteří mají plná ústa mé údajné neobjektivity jsou většinou ti, kteří například tvrdí, že VEGA je fail ...

nikdo skutečně objektivní si to netroufne říci! Tím spíše, že VEGA je z mnoha důvodů opak failu. A kdyby to byl fail, je fail i GTX 1070/1080 dnes, nabízející podobný výkon, za podobnou cenu ovšem s horší technologickou výbavou ...

spousta argumentů a objektivita hejterů VEGY bude nyní prověřeno s vydáním Core i7-8700K nabízející výkon CPU, který máme levněji na trhu už nějakou dobu, s nižší spotřebou .... (RYZEN 7) ... jsem zvědav zda uvidím stejné stohy komentářů od těch co označují VEGA za FAIL, tvrdící, že Core i7-8700K je fail, když přišel o mnoho měsíců později než AMD, žere více a má v některých případech nižší celkový výkon i potenciál ....
Magion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-03 16:54:59

Hezky, přetočeno proti Intelu, ale to teď není téma. Kolik článků tady na DDworldu pochválilo produkty od AMD a kolik produkty Intelu a NV? Mám to tedy chápat tak, že jedině AMD dělá dobré produkty a Intel s NV dlouhodobě plodí nevýhodné zmetky? Ještě jednou, jsem zcela nestranný, ale dlouhodobě vidím chválení AMD a shazování konkurence. Klidně mi napište, že čtenáře, jako jsem já nepotřebujete, mně je to úplně jedno. Je to tedy jak píši, že Intel a NV stojí za nic dle zdejších článků? Díky.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-03 18:34:54
avatar
a jsme u toho ... ignorujete co se vám nehodí do krámu ... a lžete o to že někoho pomlouvám ... schválně se podívejte na naše recenze a testy, najdete hromady ocenění a doporučení u Intel CPU, Intel desek a NVIDIA grafik ... takže prostě lžete že tvrdíme, že Intel a NV nestojí za nic. není vám to trapné?

DWorld.cz jednoznačně pochválil každý dobrý a povedený produkt Intelu a NVIDIA za mnoho posledních let, dostaly ocenění a naše doporučení, takže proč lžete? Články jsou plné ocenněí a pochval pro dobré produkty NVIDIA a Intelu, a jsem si jist, že jichže jich je minimálně stejně jako pro dobré produkty AMD, možná spíše i více ...
Magion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-03 19:16:02

Jo tak když tohle nevidíte, tak to vezměme z druhého konce. Kolikrát jste napsal, že se něco nepovedlo AMD a kolikrát, že NV nebo Intelu? Projeďte si historii článků, ti druzí dva u vás těžce prohrávají. Já nepíšu, že vám AMD něco platí, vůbec ne, já říkám, že jste obecně na straně AMD v porovnání s konkurencí. Začínám mít pocit, že jakákoli diskuse je zcela zbytečná (končí to vždy objektivitou a fakty) a už vůbec ne takhle zbytečně vyjpatá, já vás nehodlám osobně urážet (psát o lhaní atd.), píši vám pocity jako čtenář, co chodí na váš web - a věřte, že toto jediné mi vadí a vnímám to, jak to vnímám, jinak odvádíte dobrou práci - testy, výběr produktů k recenzím atd.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-03 20:32:05
avatar
zase vytrháváte věci z kontextu a kontext zcela ignorujete ... nemůžou jisté věci souviset s tím, kolik která společnost uvádí na trh produktů?

Ano, když chci objektivní fakta, tak se diskuse zvrhne v to co předvádíte. Mě prostě zajímají objektivní fakta a pokud posuzujete mou objektivitu, nelze tak činit na základě subjektivních dojmů ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-03 16:35:54
avatar
nesmysl, a upřímně je to naprostá lež, která mě bytostně uráží! Je to stejné, jako když urážíš mou rodinu. Nikdy bych si nedovolil být neobjektivní. Já beru svou práci vážně, nejsem žádný řadoví pisálek, co si může dovolit být zaujatý proti jednomu a psát jen pro jednoho, protože ten mu platí (mimochodem, pokud si myslíte žč jsem zaujatý pro AMD, protože to mě platí, tak jste nejen naivní ale opravdu extrémně hloupí ... AMD nemá žádné peníze! podporu od AMD jsem neviděl už mnoho let a aktuálně není schopné poslat ani procesor na testy, vážně si myslíte, že bych pro takovou společnost psal a vychvaloval ji proti jiné?), mě podporují různí výrobci (včetně přímých konkurentů) a je tak pro mě výhodné být fér ke všem, to je něco, co zkrátka neustále odmítáte vzít na vědomí, že kdyby to bylo jak tvrdíte, DDWorld.cz by dávno nefungoval a krachnul už před lety ...

Nemůžeš to nijak objektivně dokázat co tvrdíš, je to tvůj subjektivní objektivními fakty nepodložený názor, ukaž mě objektivní důkaz a tím není subjektivní názor.

Nikdy jsem nikoho nepomlouval ani neshazoval a už vůbec ne Intel nebo NVIDIA, vždy hodnotím objektivně produkty, či činy, ne značky ... a nikdy nikdo nedokázal opak. Subjektivní názor čtenáře a nějaké "čtení mezi řádky" není žádný důkaz. Jak může čtenář objektivně posoudit objektivitu? Subjektivním dojmem? Objektivitu můžeš hodnotit jen objektivně. A ano, dnes více než kdy jindy je důležité o objektivitě mluvit, protože jak se ukazuje, není samozřejmostí a dnes ji rádo spousta novinářů vymění za prachy nebo větší sledovanost. Já ne ... ano, pokud bych to udělal a psal jak tvrdíš že píši, určitě bychom byli jinde ...
jnovozahorsky [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-03 18:46:32

To co jste napsal není nic jiného než prachsprostá demagogie. Furt tady dokola melete něco o objektivitě, váš jediný "argument" je, že vám nikdo nemůže dokázat že nejste objektivní, jak podle Vás takovou věc chcete někomu dokázat? Lze to strašně špatně, teda nějak oficiálně. Pojdmě na to obráceně, dokažte, že skutečně objektivní jste.

Cituji např. nějaký váš komentář:
nemůžeš například tvrdit, že je VEGA špatná, nepovedená atd. není to prostě pravda, prodje, výkony, vlastnosti, technologická pokročilost jasně ukazují opak

Takže podle vás je opravdu OBJEKTIVNÍ napsat, že Vega má dobré provozní vlastnosti? To jako myslíte vážně? Když ta karta žere jako tank a na to nemusím mít vysokoškolský titul a stačí abych byl nějaký jouda z horní dolní abych viděl, že když hraju něco na Vega tak se mě šíleně protačí elektroměr. O výkonu radši mluvit nebudu, ta karta výkonově odpovídá téměř rok a půl starým kartám

Dokud jsem nezačal navštěvovat tento web, tak slovem "objektivita" jsem se téměř nesetkal, tady se to vyskytuje až moc podezřele často. Mnoho lidí tady (ale i na konkurenčních webech) si z vás "utahují" (slušně řečeno), že až moc kopete za AMD, takže buď to uděláte lišácky a jak se je to teď moderní a nazvete tyto lidi "kremlboty" a zaplacenými trolly, nebo se nad sebou zamyslíte, jestli třeba neděláte něco špatně. Vám možná chybí nějaký nadřízený (pokud nějakého máte opravte mě), který by vás občas pořádně praštil přes prsty, protože to co v některých článcích předvádíte je spíše bulvár, než nějaká slušná žurnalistika. Váš největší problém totiž je, že jste ztratil sebereflexi a vaše demagogické komentáře a články útočící na ostatní a opěvující vaší dokonalost jsou toho důkazem.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-03 20:34:52
avatar
to není můj jediný argument ... navíc pokud o někom tvrdíte, že není objektivní, musíte mít sakra objektivní argument a tedy mnohem více, než že máte ten pocit ... Vy musíte dokázat, že nejsem objektivní, já totiž mohu dokázat, že objektivní jsem, každý kvlaitní produkt bez ohledu na logo na něm, který jsme testovali, byl objektivně oceněn ....

VEGA má dobré provozní vlastnosti? Opět jste vytrhl z kontextu něco co jsem neřekl. Kde v mém vyšším příspěvku vidíte něco o provozních vlastnostech. Jinak RX VEGA 56 má dobré provozní vlastnosti a 64 vzhledem k výkonu v některých ohledech vlastně taky. Samozřejmě referenční chlazení jsou nic moc a to říkám opakovaně, spotřeba v některých hrách také neohromí, ale VEGA toho také umí více než GTX a má vyšší výpočetní výkon, což spotřebu vysvětluje. Jinak VEGA 64 žere podobně jao GTX 1080Ti a existovaly i karty s mnohem vyšší spotřebou, takže nedělejte drama ... prostě spotřeba je vyšší, ale kdo na ni má, ten ji neřeší, stejně jako neřeší spotřebu Core i9 procesorů atd. Zajímavé že spousta lidí brečí nad vyšší spotřebou AMD grafik, ale vysoká spotřeba jiných komponent v PC, či procesorů Intel apod. je nechává klidnými...
jnovozahorsky [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-04 00:30:23

Tady nejsme u soudu, žádný důkazy být nemusí, pokud čtenářům příjde, že píšete neobjektivně, přestanou Vám důvěřovat a můžete psát sebeobjektivněji, tohle je prostě fakt. Tím že všude píšete jak jste objektivní důvěryhodnost ztrácíte, stejně tak jí nejspíše ztrácíte i tím, jak urputně bojujete za Vegu. A uznejte sám, že nedůvěryhodný novinář není příliš dobrý novinář.

Nic jsem z kontextu nevytrhl, psal jste něco ve smyslu že všichni píší že vega je nepovedená a něco, něco, vlastnosti a něco dokazují opak, nejspíše jste si pod slovem "vlastnosti" představil něco jiného než já. Vím, že má Vega větší výpočetní výkon, ale díky tomu má i horší provozní vlastnosti, já vím, že AMD nemá prachy na to aby udělali čistě herní kartu, na druhou stranu kolik hráčů využije ten výpočetní výkon? pár procent? Zbytku to spíše škodí. Jinak argumentace, že existovaly karty, které žrali více je taky docela out, je to stejné jako argumentovat "já můžu krást, protože on krade taky a ještě víc!". A proč sem zase taháte ten proklatý Intel? Kdybyste se stejně tak nesmyslně zastával intelu jako se zastáváte Vegy, tak se po vás taky vozím, jen to někdy zkuste a uvidíte, rozhodně Vás nezklamu
Magion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-04 13:40:02

Nikdo vám nemusí dokazovat vůbec nic, to si pletete obyčejnou diskusi o hardware s dramatickou obhajobou u soudu. Píšeme vám, jak vnímáme vaše články a vy na to reagujete agresivně místo toho, abyste kritiku použil ke zlepšení vašeho webu a ani vás nenapadne se nad našimi názory pozastavit, jedete si pořád svoje fakta a objektivitu, jako u blbejch na dvorku. Chováte se sebestředně, arogantně a egoisticky, žádná sebereflexe, neumíte nikdy uznat chybu. Argument pro všechno objektivita a fakta a když se vám kritika nelíbí, rozdáváte BANy. Já opravdu nemám čas a ani chuť hrabat se zpětně ve vašich článcích a cokoli vám to dokazovat, pište si co chcete ve finále, ale nikam vás to neposunuje. Hardware evidentně rozumíte a víte o něm, ale jako člověka vás vnímám jako absolutního asociála, co se neumí ke druhým chovat (osočování ze lhářů, pomatenců, hlupáků atd. - vždy zákazníci výhradně Nvidia nebo Intel). Hezký den.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-04 00:05:58
avatar
Já vás chápu, ale Vega opravdu není fail.
Nemyslím si, že by byl DD neobjektivní, spíš mám dojem, že AMD fandí mimo jiné proto, že je to takový David proti 2 Goliášům.
A určitě nemá problém říct, že se určité věci nepovedli nV, Intelu ale i AMD.
jnovozahorsky [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-04 00:44:30

Zkuste si najít komentář uživatele marek13(pár komentářů pod tímto), ten ten fail / ne fail vystihl docela dobře. Skutečně záleží na úhlu pohledu, hodně velkou roli hraje i očekávání, co dotyčný od Vegy měl - a myslím, že mnoho lidí mělo od Vegy trošku větší očekávání a tyhle "provokativní" články je spíše ještě více iritují (upřímně si nemyslím, že by Vega zasloužila takovou "mediální" pozornost).

Jinak naprosto s váma souhlasím v tom, že DD fandí AMD protože v podstatě "mini" (nadsázka, nebrat prosím doslova) firma drtí giganty, já s ním v podstatě v tomhle i souhlasím, už jen minimálně, že prostě konkurence je fajn, bohužel pro DD ty sympatie dává příšerně najevo a lidi si toho všímají a vznikají kvůli tomu spekulace.
Magion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-04 08:59:51

Nejsi objektivní, fakta, hned!!!
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-04 10:11:06
avatar
Asi bych to měl rozdělit na 2 části.
Takže tedy - část první - Fail.
To slovo má mnoho významů, jeden z nich je, že se to nepovedlo, ale nepovedlo fatálním způsobem. Vycházím čistě ze sémantiky toho výrazu. Je to podobně jako se slovem Hype - málo kdo přemýšlí o jeho významu, ale je moderní, tak je všude. Svět není buď jen fail, nebo cool - černý / bílý.

Fail znamená též neuspět, nenastat, být ve štychu. Jenom se nad tím zamyslete, nic víc.
Tím se dostávám ke commentu uživatele marek13. Vyjmenoval několik vlastností, které staví Vegu do docela dobrého světla. Pod jiným úhlem pohledu vyjmenovává záporné vlastnosti. S tím nemám problém a s výčtem do určité míry souhlasím.
Ale říkat, že je to fail, protože on si ji nekoupí, protože hledí na jiné atributy?
Osobně bych řekl "Proti gustu žádný dišputát", rozhodně ne fail.
Magion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-04 10:12:24

Jenže důležitý pro každého z nás je subjektivní pohled, žádný jiný, takže třeba pro mně je Vega jasný fail a můžete mi tu psát pohádky, jaké chcete, pro mně není vhodná, tečka.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-04 12:23:07
avatar
Takže je to fail a nikomu byste ji nedoporučil, protože není vhodná pro vás .
Rozumím tomu správně?
Magion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-04 13:05:43

Píšu něco o tom, že bych jí nikomu nedoporučil? Říkám, že je to pro mně fail a nikdo mi to nevymluví, doporučuji silnější optiku.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-05 17:07:09
avatar
To jsem netvrdil. Kdybyste pořádně četl, co píšu, tak si všimnete takové věci. Říká se tomu otazník a používá se v tázacích větách
Takže možná potřebuji silnější optiku, ale vy evidentně taky
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-04 10:21:24
avatar
No a část druhá - ustavičné opakování stejných frází na tomto webu.
Ano, souhlas.
Velká část článků je prošpikovaná větami, které podle mne autor náhodně vkládá do původního textu a jsou jako přes kopírák.
To mne většinou nutí přeletět článek a hledat znaky nových, neopakovaných informací.
Většinou se to dá, ale dost často určitě přelhédnu i kus textu, který by mohl být zásadní.
Na druhou stranu to podle mne není důvod k útokům na jeho osobu. Nebo ano?
Spíš bych řekl, že je to charakteristická vlastnost autora. Není příjemná, páč se v textu ztrácí zajímavé informace, ale opravdu to není důvod, aby mu někdo znechucoval jinak záslužnou činnost.
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-03 17:40:13
avatar
Možná žádný článek nVidii nechválí, protože není za co? Kromě většího výkonu v zastaralých hrách a pouze částečné podpory (nyní již aktuálních) technologií se nemá čím chlubit.
Vše s čím nVidia za dlouhou dobu bez konkurence přišla byl průser (viz drahý a zbytečný G-sync, Gameworks způsobující nehratelnost her i na vlastních kartách, ovladače ničící karty, lhaní o specifikacích karet,...).
Až nVidia udělá něco opravdu skvělého (a podle toho, co všichni očekávají od AMD i naprosto zázračného), pak budou oslavné články o nVidii.
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-03 18:00:11
avatar
Není za co chválit? A co třeba za nejvýkonnější herní kartu na trhu se spotřebou podobnou (spíše nižší) než Vega 64, která je konkurencí pro GTX 1080?

A nebo třeba za to, že NV přinesla herní výkon Vegy 64 o 1 rok a 3 měsíce dříve s téměř o polovinu nižší spotřebou?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-03 18:34:02
avatar
GTX 1080Ti dostala ocenění a naše doporučení, povhválena byla ... stejně tak NVIDIA chválíme za 815mm2 GPU atd. Takže kdo tvrdí, že DDWorld.cz NVIDIA nechválí, nebo dokonce pomlouvá, ten je prachprostý lhář a usvědčil se sám ...

on snad někdo tvrdí že GTX 1070/1080 nejsou dobré karty? ... no vlastně ano, pokud řeknete že VEGA je FAIL, tak říkáte že i konkurenční grafiky s podobným výkonem ale ještě zastaralejší technologicky jsou také fail a k ničemu ...
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-03 18:40:48
avatar
Jak může technologicky vyspělejší karta podobného výkonu mít téměř dvojnásobnou spotřebu?
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-03 19:42:42
avatar
tohle uz je fakt vrchol troleni ne?

EDIT: abych nebyl pes, odpovim ... stejne tak jako bude mit Intel i9-7980XE vetsi spotrebu nez i7-7700K
EDIT2: pro zjednoduseni, dokud software bude pocitat se 4 jadry, vykonejsi procesor ho nezrychli, stejne tak, dokud hry budou DX11 vykonejsi grafika je nezrychly a to co se dnes nazyva DX12 je smutny, protoze dokud ta hra bude umoznovat DX11 tak proste nevyuziva DX12, to uz dokaze poskytnout fotorealistickou grafiku pri stejne rychlosti, ale musi to byt tak naprogramovany coz nikdo neudela protoze by jim to DX11 nerozbehalo ani na 10fps
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-03 19:59:49
avatar
Snad mi nechcete tvrdit, že GTX 1080 je proti 64 jako 7700K proti 7980XE. Chápu, co jste tím chtěl říct, ale pro mě je technologicky pokročilejší ta věc, co má při podobném výkonu značně nižší provozní nároky, což je evidentně 1080.
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-03 21:23:01
avatar
Jasne a proto jsou ASIC vyspelejsi nez CPU .. dle tvoji logiky ...
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-03 21:33:19
avatar
Aha, už chápu proč obhajuješ tu 64. Ty sis ji koupil . Tak gratuluji ke koupi.
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-03 22:05:08
avatar
Dik, je super jsem rad, ze jsem vydrzel cekat. Kdyz koukam na ty ceny ted, tak tech 16k + Prey,Wolf2 nebylo tak moc jeste.
jnovozahorsky [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-03 20:10:21

Jenže hry čistě v DX12 (až na pár výjimek) se nebudou dělat minimálně do roku 2020, důvod je jednoduchý, Windows 7 (tohle se zase nepovedlo Microsoftu, že zařízlo DX12 pro W7), které má pořád mezi hráči obrovské zastoupení. A myslím, že i DD mě tady potvrdí že Vega v roce 2020 bude prostě zastaralá. AMD mělo spíše vsadit na nějaké jistoty a "nepředbíhat" tak dobu, protože opravdu až na nějaké výjimky jako třeba Forza 7 (zatím jsem nenašel logické vysvětlení proč výsledky dopadly jak dopadly) bude Vega dostávat na zadek i od "zastaralých" 1080 a nezlobte se na mě při současných cenách, dostupnosti a provozních vlastností upřednostnit Vegu před GTX 1080 (slušné modely se prodávají kolem 15000 a to se neženu za tou "nejnižší cenou") rozumné není.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-03 20:30:03
avatar
já na rozdíl od vás opravdu nevím, co bude v roce 2020 ... vaši jistostu bych rád měl ...

Jinak myslím že VEGA bude využita mnohem dříve, než si myslíte ... a ne v nových DX12 hrách na zadek VEGA dostávat nebude, nedostává ho ani v mnoha DX11 titulech, takže laskavě nepřehánějte .... RX VEGA 56 je lepší a výkonnější než GTX 1070 a RX VEGA je výkonnější než GTX 1080 ... problém je, že ty už lepší nebudou, VEGA ale není v podstatě jako architektura aktivní, takže spousta věcí s tím souvisí ....

Já ale neříkám, že by někdo měl referenční VEGA upřednostňovat před nereferenčí GTX .... kupte to co je výhodnější ...
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-04 00:40:43
avatar
Vega má vysokou spotřebu proto, že je to univerzální karta a dost technologií ještě nemá aktivovaných, zatímco 1080 je čistě herní a technologicky zastaralá karta.
sirthomas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-04 10:52:11
avatar
Diky bohu za tu ciste herni zasratalou kartu ktera ma stejnej vykon, je levnejsi a ma lepsi provozni vlastnosti!!
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-04 11:07:11
avatar
tak to uz neplati, 1080 je tu tak dlouho jen diky tomu, ze AMD rok nekonkurovalo, ted uz za ni dekovat bohu nedava absolutne smysl protoze jen oddaluje nastup Volty
marek13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-03 21:55:08

Ja si osobne myslím, že aj toto sa dá vyriešiť. Je VEGA fail? Nie je? Podľa mňa to záleží na tom, čo všetko budeme brať do úvahy. Ak niekto bude brať do úvahy výpočtový výkon, tak VEGA iste nie je fail, lebo môže pracovať aj si dobre zahrať. Ak niekto dá nižšiu váhu spotrebe, tak tiež VEGA pre neho nebude fail. Ak niekto zanedbá dobu, kedy VEGA prišla, tak tiež to nebude fail. Pre mňa ale VEGA fail je a to preto, lebo dávam váhu týmto aspektom:
- failom je preto, že VEGA neprekonáva súčasný výkon konkurencie, iba ho rozpačito dorovnáva /1080/ alebo k nemu ani nesiaha /1080Ti/
- failom je preto, lebo VEGA mi ponúka výpočtový výkon, ktorý mi je ale na štyri bodky, lebo ho na nič nepotrebujem, teda toto pre mňa nemá váhu resp. to má zápornú váhu, lebo si musím priplatiť cenou a spotrebou za niečo čo nikdy nepoužijem
- failom je preto, že VEGA svoj výkon prináša po viac ako roku od konkurencie. Ak by sme brali do úvahy stav, kam sa posúva výkon gr. kariet po roku a pol, tak súčasná VEGA so svojim výkonom by mala byť náhradou za 570 a 580 alebo fury a tie by sa mali prestať vyrábať
- failom je preto, lebo ak sa už muselo na VEGU čakať, tak mala byť na takej technologickej úrovni, že pri svojom výkone mala mať spotrebu ako 1060, je nepochopiteľné si dnes kupovať novú kartu so spotrebou viac ako rok starých 1080 a 1080Ti
Ale ako vravím, ak niekto napr. dáva váhu freesync a možnosti si takto zahrať, tak môže znížiť váhu dobe, spotrebe alebo výkonu a VEGA pre neho proste fail nebude.
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-04 02:18:11
avatar
Jenze takto by se dalo zfailovat uplne vsechno vcetne 1080Ti .. zacneme tedy failovat kazdej produkt? Asi se shodnem, ze pro jednoho to je fail pro jinyho to fail neni, ale obcas mi uchazi proc se tu lidi vlastne hadaj, dyt je vlastne konecne lip nez pred rokem. Konkurence je, produkty jsou vlastnostmi odlisne, takze si muze kazdy vybrat. Jako je mi jasny ze lidi nebudou nikdy spokojeni ale obcas mam pocit, ze se tu stretavaji dve skryte frustrace, zeleni vedi, ze kupuji predrazene siditko a cerveni tusi, ze jim ten zazrak stejne nikdo poradne nenaprogramuje (ne dve hry to nevytrhnou) takze se budou pozduchovat na veky veku ...
ZELEZNAK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-03 14:44:19
avatar
zadarmo drahé
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-03 15:10:14
avatar
no tak to ti za pořízení GTX 1070/1080 s podobným výkonem jako RX VEGA, navíc bez FreeSync a bez pořádné podpory DX12 musí někdo zaplatit ... v podstatě říkáš že teď na trhu není žádná dobrá grafika, všechny jsou mzerné a i zadarmo drahé ...
Frantin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-04 09:25:45
avatar
Nechápu proč porovnáváte technologickou vyspělost Pascalů a Vegy? To mi vysvětlete prosím.

Pokud si dobře pamatuji z předchozích článků tak Vega RX je dle Vás a vždy byla konkurencí Voltě GTX. Třeba už Volta bude podporovat DX12 v "plném" rozsahu. A s tou technologickou vyspělostí bych byl opatrný u AMD(ATI). Již z předchozích generací dobře víme kolik takzvaně průkopnických technologií se nikdy v praxi nakonec nevyužilo.

Já jsem se na Vegu 64 strašně těšil, až nakrmí můj 4K FS monitor. Nakonec jsem byl nucen koupit nVidii, kterou jsem vůbec nechtěl kvůli ceně 20k+(1080Ti).

Netvrdím že Vega RX(herní) je fail. Ale za ty peníze co je nabízena se rozhodně nejedná o výhodnou koupi zejména v poměru cena výkon (provozní vlastnosti do toho teď nepočítám). Doporučené ceny neberu v potaz, rozhoduje reálná cena v maloobchodě.

1070 vs RX 56 = 13k(neref) / 16k(ref) - oboje předraženo
1080 vs RX 56 = 14,5k(neref) / 16k(ref) - jasná volba 1080
1080 vs RX 64 = 14,5k(neref) / 19,5k(ref) - +5k za "nic"
(nereference RX budou dražší a ne o mnoho výkonnější)

Z mého pohledu je dnes nejlepší volbou koupě GTX 1080 (např.:MSI GTX1080 GAMING X 8G 15k)ve střední třídě. Je levnější a jasně herně výkonnější než RX 56 referenční a vlastně i výkonnější než-li RX 64. Pro FHD - 2k ideální volba.
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-04 10:59:42
avatar
Nechápu proč porovnáváte technologickou vyspělost Pascalů a Vegy?
treba to porovnava proto, ze jsme na technickem magazinu
lidi myslete trochu
martyst111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-03 14:48:24

A neni to jedno jak je vega vykona,jestly budou neref. a podobne,kdyz to amd vsechno proda tezarum.
freakyfriday [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-10-03 20:51:08

problém je že ťažiari ju nekupujú ....hýbem sa v tejto sfére a 90% nových rigov je postavených na gtx 1050ti/1060/1070 pretože zožerú oveľa menej a dajú oveľa viac výkonu ...AMD karty navyše niesu v miningu vôbec univerzálne ...za pár mesiacov prejde ethereum na PoS (v ethash si vedú aj tak horšie ako nvidia, jediné čo ich zachraňuje že niektorí ľudia majú zadarmo elektrinu), už tu zostáva len cryptonight a potom je s AMD amen ...v niektorých algoritmoch je 1080ti aj 11x výkonnejšia ako rx580 , papierovo len 2x ...nato že sú AMD "tak vyspelé" karty majú dosť osekanú podporu rôznych algoritmov , takže prakticky vyspelé niesu ...herne možno ale na gpgu sú to obyčajné bicykle ... navyše tu krásne vidno funkčnosť cuda , kde ccminer (natívny CUDA) podporuje niekoľko desiatok algoritmov bez potreby nastavovania, zatial čo môj druhý rig s rx570 vyžaduje strašne veľa pozornosti pri zmene ťaženej meny, jednak je tam pár mining programov s úzkym zameraním a jednak tam toho treba nastavovať a testovať tie nastavenia oveľa ale oveľa viac ...jediné čo stači len spustit je fakt claymore ale ten je dobrý iba na eth , na cryptonight sú lepšie programy ...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Pondělí, 25 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 260x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Pátek, 22 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1456x
Komentářů: 7
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Čtvrtek, 21 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1184x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Středa, 20 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1877x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluÚterý, 19 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1135x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1902x
Komentářů: 3