GTX 660 a GTX 650 - mainstreamové grafické karty KEPLER dorazily. Porazí HD 7700/7800? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 13 září 2012
Přejít na obsah
GTX 660 a GTX 650 - mainstreamové grafické karty KEPLER dorazily. Porazí HD 7700/7800?
GTX 650 a GTX 660 - Výkon a první hodnocení

 

 

  • GTX 650 a GTX 660 -  výkon a první hodnocení

Karty jsme zatím nestihli dotestovat, nicméně tak učiníme, k dispozici máme nereferenční modely. Nicméně samozřejmě některé redakce v zahraničí testy stihly. Jak si tedy GTX 660 vede?

GTX 660 nedokáže Radeon HD 7870 porazit, ani jej dohnat. V nejlepším případě pro GTX 660 je HD 7870 o 7% výkonnější, ale v náročnějších hrách a nastaveních naroste rozdíl na 15%. To dělá z GTX 660 spíše konkurenci pro HD 7850 modely, které ale existují už delší čas i v hodně přetaktovaných edicích. Což není pro GTX 660 příliš dobrá zpráva, protože referenční HD 7850 zaostává jen o 15% maximálně, ale také jen o 3%. V mnoha případech je tedy výkon těchto grafik velmi podobný. Co s tím však udělají OC edice HD 7850, vyhnané i o 10%, ale prodávané stále levněji než GTX 660, si sami doplníte.

A GTX 650 alias GT 640 s GDDR5 paměťmi? Žádná hitparáda to není.  Výkon srovná jen s HD 7750 a to tak tak. Ta je ale úspornější a levnější. Radeon HD 7770, se kterým GTX 650 soupeří cenově, je výrazně opravdu výrazně výkonnější.  

Samozřejmě všechny rozdíly upřesníme v chystaných recenzích těchto grafik i jejich aktuálních soupeřů. Už nyní ale můžeme karty lehce zhodnotit.

 

  • Hodnocení

GTX 650 a GTX 660 nejsou žádným překvapením a ani překvapit nemohly. Jejich možnosti byly jasně omezeny a dány. Po 7 měsících možná někteří čekali zázraky, ale byla to naivní očekávání. Ani jedna z nově příchozích grafik prostě a jednoduše není schopna nabídnout nic, co už by tu nebylo řadu měsíců.

GTX 650 je z nově příchozí dvojice určitě větší zklamání. Výkonem stačí stěží na HD 7750, která je ale ve všech ostatních ohledech jasně lepší grafikou. Radeon HD 7770 tak zůstává stále bez konkurence a na poli low endových grafik je to jasný král. Je v průměru o pár set dražší než GTX 650, ale za to nabízí o mnoho lepší výkon.

GTX 660 je určitě mnohými nejočekávanější model. Po zklamání, které představuje GTX 660 Ti mnozí doufali, že GTX 660 přinese proti HD 7800 zásadně lepší nabídku. Přiznejme si, že to ale byla naivní očekávání. Radeon HD 7800 grafiky se obecně velmi povedly a překonat je by vyžadovalo mnohem lepší kartu, než jakou GTX 660 mohla za současné situace být. GTX 660 má výkon mezi HD 7850/7870 s tím, že se spíše blíží k HD 7850. Cenou je však podstatně blíže HD 7870, který je vždy výkonnější. GTX 660 má minimální další potenciál, jede na hranici svých možností a OC modely využívají skutečné maximum, přičemž ale víme, že jak HD 7850, tak HD 7870 mají velký potenciál, který pokud se využije, GTX 660 může nanejvýš soupeřit s OC edicemi HD 7850. Na top edice HD 7870 nemá ani náhodou. A vzhledem k cenám HD 7870, které jsou srovnatelné s těmi u kvalitativně srovnatelných nereferenčních edic GTX 660, není pochyb o tom, že Radeon HD 7870 zůstává neporažen v souboji o nejlepší mainstreamovou grafiku.

Po neuvěřitelných 7 měsících zpoždění a čekání nám GTX 650 a GTX 660 nejen že nenabízí nic lepšího, než co už tu celou dobu máme, dokonce se HD 7700/7800 ani úplně nevyrovnají. Výkonem i poměrem cena-výkon, zaostávají. Ale to také není překvapení pro toho, kdo neměl nereálná očekávání. Ceny jsou ale celkem rozumné a výrobci se snaží nabídnout za ně už nereferenční OC edice - většina z nich prodává i nereferenční OC edice HD 7000 grafik, takže ceny tomu přizpůsobují, jak jen můžou.

Až se naplno projeví slevy HD 7000 grafik v celém portfoliu u všech výrobců, bude to pro GTX  ještě těžší. Ale můžeme alespoň říci, že konečně je zde alternativa, nicméně objektivně musíme uznat, že ne lepší, ale pořád lepší než nic, které jsme ve výběru posledních 7 měsíců měli.

Kdo počkal a čekal že GTX  600 nabídnou něco lepšího než HD 7000 z hlediska výkonu, prohloupil, i když mnohým se možná bude líbit současná klesající cena. To je však hlavně u nás dáno výrazným poklesem kurzu dolaru, který spadl z 21 korun už pod 19 korun a to tak ovlivní nejen ceny grafik opravdu zásadně. Zákazníky si jsitě najdou, i když přišly tak strašně pozdě a ani se 7 měsíčním zpožděním a vědomím, co musí nabídnout, nenabízí nic lepšího, co by už dávno mnozí doma neměli. Minimálně tedy jásejme, že je konečně něco s čím HD 7700/7800 grafiky po dlouhých 7 měsících vůbec srovnávat.

Testy a recenze brzy doděláme a upravíme i přehledy doporučených grafik, aby to bylo všechno jasné a měli jste představu, jak se situace vyvijí.

Zdroj: Computerbase, TomsHW

 

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Phil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-13 20:05:31

Po filtraci: Jedná se dobrou alternativu ke kartám HD 7850 a 7870, kde se tato GeForce 660, řadí k nim jak cenou, tak i výkonem a spotřebou. Konečně máme z čeho vybírat. Děkuji za preview.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-13 20:25:42
avatar
prosímtě radši nic nepřekládej a nefiltruj .... GTX 650 je alternativa k HD 7750 nikoliv k HD 7850 a GTX 660 je alternativa k HD 7850 OC ne k HD 7870 na kterou prostě nemá. Jestli dobrá to je otázka. Vzhledem k 7měsíčnímu zpoždění a tomu že nabízí za horší poměr cena-výkon to samé, je dost diskutabilní. Jak jsem napsal na konci:

Citace:
Minimálně tedy jásejme, že je konečně něco s čím HD 7700/7800 grafiky po dlouhých 7 měsících vůbec srovnávat.
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-13 20:48:06
avatar
No, cakal som viac, HD7750 za 2300 CZK a HD7850/1G za 4300 CZK su momentalne super volba, tie zlavy a ten kurz dolara im pekne pomohol a momentalne su velmi dobra volba. Ono GF650/660 su novinky, takze po kratkom case urcite pojdu cenou dole, budu musiet zase nazov Geeforce ma vecsi cveng tak uvidime, pre mna momentalne su nezaujimave...
chrostik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Co bude dál? 2012-09-13 20:47:26
avatar
No mě by spíše zajímalo co bude dělat NV celý příští rok.
S těmito kartama následující rok nevydrží, zvláště když v leden/únor vyjde 8mičková řada radeonů a Maxwell od NV má vyjít až 2014 na 20nm.
NV se bude muset začít snažit nebo je 8mičková řada rozcupuje a budeme tady mít monopol = šílené ceny karet
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-13 20:49:27
avatar
žádný monopol nehrozí, i kdyby HD 8000 byly 10x lepší za stejné ceny, stejně jich nikdy nebude dost, aby pokryly celý trh. TSMC je monopolní výrobce obou čipů a rozděluje výrobu bez ohledu na to, jestli jsou nějaké čipy horší či lepší. Takže jednoduše monopol AMD/NV nehrozí je tu dávno monopol výrobce TSMC ;)
chrostik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-13 20:57:38
avatar
No je monopol a monopol. Nebo si snad myslíš že by AMD tak hodně snížila ceny svých karet kdyby nevyšla konkurence.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-14 08:24:48
avatar
nejde o cenu .... karet by prodala pořád jen tolik, na kolik by jí TSMC dalo čipů, takže by monopol mít AMD prostě nemohlo ;)
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-14 10:39:48
avatar
tie 2 tvoje predosle prispevky mi zase absolutne nejdu do hlavy, sory, preco by AMD nemohla mat monopol? monopol je od slova monopol, cize ak jedna firma, ktora ma absolutne dominantne postavenie na trhu tak ju nazyvame monopol, momentalne u diskretnych VGA nemame monopol, ak by jedna z firiem krachla, mali by sme monopol.... alebo aj keby malo AMD 10x lepsie grafiky ako nVidia ako pises, kto by si kupil nVidiu? jasne AMD by malo problemi MOZNO uspokojit trh ale myslis si ze niekto by si len tak kupil 10x horsiu grafiku len preto ze momentalne je nedostatok 10x lepsich od AMD? nie pockal by si trocha, nVidia by skoro nic nepredavala, vyrobcovia grafik by od nej cipy nekupovali, takze by neobjednavala haldy cipov u TSMC lebo sa skoro nepredavaju a tak by v TSMC vznikla volna kapacita pre AMD, nVidia by mala super problemy, mozno by z VGA trhu musela odijst a venovat sa Tegre a pod.... To nie ja ale ty si ten scenar s 10x vysiim vykonom vymyslel, je to utopia ale takto by kludne mohol vznikut ten monopol A TSMC nieje jedina fabrika, ktora dokaze vyrabat cipy, len ty to nejak nechapes, TSMC je momentalne pre AMD a Nvidu klucova, lebo ako jedina velka nezavisla fabrika ponuka velmi pokrocile vyrobne procesy vhodne pre ich cipy, nVidia aj AMD si konkuruju /podla teba nie/ a preto musia obidvaja vyuzivat ten najlepsi vyrobny proces, ktori im ponuka momentalne iba TSMC, aby ich cipy boli majlepsie a konkurovali si co najlepsie... TOTO je ten zazrak TSMC, kludne by cipy pre jednu z firiem vyrobila UMC alebo GloFo v byvalej Chartered, Fujitsu alebo IBM alebo hocikto iny..., no keby napriklad pre AMD, tak by zaostala za konkurenciou kedze oni mozno nemaju taky pokrocili vyrobny proces, mozno ceny a take moznosti ako TSMC takze obaja sa biju o TSMC lebo obaja chcu co najlepsie najkonkurencieschonejie cipy.... dufam, ze som to napisal zrozumitelne.... nieje to nijaka narazka, len som ti chcel to objasnit....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-14 10:51:43
avatar
AMD nemůže mít monopol, protože jediným monopolním výrobcem GPU je TSMC, které rozděluje výrobu a to nikdy nedá AMD ani NV tolik, aby monopolu mohly dosáhnout. Rozděluje výrobu +/- 40:60 a je jedno jaké ty čipy jsou ;)
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-14 11:23:02
avatar
to plati aj ked nVidia by neobjednavala tolko cipov? TSMC rozdeli vyrobu podla dohody s zakaznikom, no ten si ju musi vycerpat, platit....automaticky ked tolko neobjednava tak co? linky by stali len tak? nie, vyrabali by cipy pre niekoho ineho... Objednavala by nVidia rovnako vela cipov aj keby karty s ich cipami boli 10x horsie za rovnaku cenu? kto by to kupoval.... precitaj si este raz ten moj prispevok.... a zase nevrav ze by nedala viac niekomu, to uz je o peniazoch, keby si ju zaplatili/preplatili, preco nie... kludne si aj nVidia moze prplatit a rozdeli sa to na 30-70, to je o peniazoch... pride GloFo s novou fabrikou a co, uz si budu konecne konkurovat nVidia a AMD? Obaja sa budu byt o toho, kto im ponukne lepsi vyrobny proces za dobru cenu...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-14 12:15:10
avatar
ano platí to v obou případech .... bohužel dokud vedle TSMC nebude další výroba, budou všichni tancovat, jak TSMC bude pískat. Si myslíte, že by byly takové problémy a takové ceny 28nm výroby, kdyby vedle TSMC existovala konkurence?

GF má sice také 28nm proces, ale přeci jen je tam rozdíl, takže se musí přizpůsobovat čipy, výroba už běží v testovacím provozu a příští rok už budou produkty z této továrny na trhu ... nicméně kapacitně se GF nemůže s TSMC zatím měřit
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-14 13:00:31
avatar
no vidis, teraz sa ohanas 28n procesom, ten je jediny nedostatkovy a na tom si lamu zuby rivali, konkurenti AMD a nVidia... ale ja som reagoval na to, ze

1. AMD a nVidia si nekonkuruju,
2. Cipy mozu byt aj 10x horsie, popreda sa vsetko
3. na cene nezalezi, nejde o cenu...

Takze AMD ma moznosti vyrobit horsie grafiky, moze kludne haldy grafik vyrabat ala HD6000, 5000 na starosm vyrobnom procese, ktory maju aj inde, lebo popreda vsetko, nvidia jej nekonkuruje a na cene a vykone nezalezi proste podla mna si popisal par blbosti.... bohuzial...
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-14 18:05:38

Nejak nevidim rozumny dovod preco by v pripade neexistenicie objednavok z NVIDIE nemohlo TMSC uvolnit kapacitu pre AMD ?
chrostik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-14 10:14:23
avatar
Ty chápeš monopol jako že na trhu je pouze jedna firma a v tom máš pravdu že na trhu jsou a budou dvě a tím pádem monopol není. Ale jde oto že pokud AMD v leden/únor vydá 8mičkovou řadu a NV neodpoví protože nebude mít čím (podle jejich roadmapy) tak na trhu budou pouze karty AMD které budou výkonější a tím pádem budou mít monopol na trhu. To jestli obě firmy vyrábějí u stejného výrobce nemá žádnou váhu (dobře to popsal Kapa nade mnou a nebudu to tu znova uvádět, nelze než s ním souhlasit).
Doufejme že na 8mičkovou řadu se NV s něčím vytasí nebo budeme platit nehorázné sumy za grafiky. (i když mě je to už částečně jednou, protože mám 7850 a s ní 2-3 roky vydržím)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-14 10:52:54
avatar
problém je, že i kdyby všichni chtěli jen ty HD 8000, stejně je nebude kde brát ... TSMC rozdělí výrobu jak uzná za vhodné, a AMD prostě neodstane od ní kapacity které by k uspokojení celého trhu potřebovalo, tudíž žádný monopol nevznikne ....
chrostik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-14 13:00:56
avatar
TSMC nerozdělí výrobu jak uzná za vhodné ale podle toho kdo a kolik si ji zaplatí a pokud firma nebude mít co vyrábět(nebo výrobky nebudou tak výkonné jak výrobky konkurenční firmy) tak si neobjedná takovou kapacitu jako firma která má "lepší" výrobky. To platí všude, nejen v IT světě.
Souhlasím však s tebou že by AMD neměla dost výrobků pro pokrytí celého trhu a to vede ke zvyšování cen. Není konkurence = nikdo netlačí cenu dolů.
chrostik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-14 13:13:09
avatar
A co se týče monopolu AMD. Tak tady s tebou souhlasím, že pokud NV bude vyrábět grafické čipy tak AMD monopol mít nebude. Mě jde o "monopol" grafických karet na trhu. Tak jako byl tento rok leden až červenec kde alůternativa k 7950,7870 prostě nebyl. Dokud konkurence neuvedla produkt srovnatelný s produktem na trhu tak AMD nikdo netlačil snižovat ceny. A sotva se objevily konkurenční karty tak cena šla dolů a hned se začali objevovat i karty s 1G pamětmi.
A proto říkám že pro trh a zákazníka je nejlepší když dvě (nebo více firem) uvádějí na trh výrobky s podobným výkonem v pokud možno stejném časovém intervalu. Pokud se toto poruší tak cena poroste vzhůru a vzniká něco jako "monopol výrobků" (nevím jak to přesně nazvat), ale o skutečný monopol se tady nejedná. V tom máš pravdu.
palino1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-13 21:20:49

Pre mna je 660 este vacsie sklamanie ako 660ti, pretoze som cakal o viac rovnocenejsieho supera v porovnani hd 7870 z hladiska hrubeho vykonu. Pokial by zlacnela tickova verzia niekde na uroven 7870 okolo 200 eur hned ju berem.
Inak zatial som cital recenzie, kde tuto novinku skoro pasuju za krala noveho MS takze je to zatial v pomere 3:1 pozitivnych recenzii na 660
No nic necakam uz dalej, idem si kliknut po nejaku tu 7870.. :/
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-13 21:52:53
avatar
....ještě, že se nemusím zaobírat koupí těchto karet
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-13 23:00:19

Napodobne. Minuly rok jsem koupil 6950 hned po vydani za 6500 Kc. Ted mam kupovat pracku a 7000 se mi zda moc ale kdyz si uvedomim ze to same jsem dal za kartu kterou bych mel po dvou letech obmenit tak jsem se zhrozil.
Proste preskocim i 8000 radu a nove hry ktere to nebude stihat na max (asi TW Rome 2) si proste necham pro novou kartu. Za ty prachy to proste musi aspon tri roky slouzit. U te pracky chci aby slouzila aspon pet let tak holt i karta bude muset vydrzet dele.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-14 14:04:22
avatar
Taky jsem loni koupil 6950 Toxic a vydrží ještě dva roky určitě. Pokud bych ted přecházel z předchozi 4870, šel bych nejspíš do OC 7850/70

PS: pračky snad vydrží i déle než pět let
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-14 00:56:54
avatar
Epic shit podle mě a na extrahardware tomu dají smartbuy...panejo..takže jedina povedená karta šestkové řady je 680...no trošku málo
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-14 09:33:33
avatar
Tak záleží jaký model, jsou tam celkem slušné modely, poměr cena-výkon sice je lepší u HD 7000, ale vyloženě zlá koupě GTX 660 OC nebude, navíc po 7 měsících čekání musí potěšit i fandy zeleného tábora, i když je to absurdní. Nechápu rozdělování na nějaké tábory, když karta je prostě karta. Ale jak jsem řekl, po 7 měsících je alespoň s čím HD 7000 porovnávat, ale jestli je to na ocenění že slavnostně přišlo konečně něco když HD 7000 za pár měsíců vystřídá HD 8000, to fakt nevím ...
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-14 12:41:44
avatar
možná jsi chtěl napsat 670. Tam by se dalo souhlasit
kamilkos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-14 08:14:22

GTX 660 se liší výkonem podle redakcí, které ji testují. Takže je někde horší než ve skutečnosti je.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-14 09:31:27
avatar
A to že je to někde i lepší než jak to ve skutečnosti je vám nevadí?
kamilkos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-14 08:34:54

A jaký máš názor na tyto grafiky, Kevine? Ještě ses nevyjádřil.
SmrKol4 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-14 08:52:13
avatar
Dobrý den,
pane re...DDe, ano máte pravdu po 7 měsících přišla konečně konkurence, ale ceny GK řady HD 7800 jsou až teď (po 7 měsících) za cenu, která měla být nastavena už dávno, tak co nám k tomu řeknete ? I AMDD čtenář pozná, že máte neustále nějaké výhrady ke GK GeForce, ale tvrdit, že nynější architektura (KEPLER) nic nepřináší apod., je už trochu moc ne ? Např. jen kdyby GK HD 7000 podporovala Adaptive V-Sync, tak se tu o tom básní ještě dnes… Dříve se tu člověk docela zasmál, ale dnes ? Víte určitě, že v novém XBOXU je GK AMD ? Vypadá to, že máte zaručené info snad o všem...
viperman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-14 09:08:12

28nm vyroba sa zlepsuje, je menej vadnych cipov z wafferu...amd moze ist mierne cenou dole pisalo sa to aj na viac serveroch + aj konkurencia od nvidia...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-14 09:49:18
avatar
vše ovlivňovala hlavně TSMC a její výtěžnost a kapacity 28nm výroby ... jistě najdete celou řadu přípomínek k TSMC a stínžoností na ní od NV i AMD v uplynulých měsících ;) Takže ceny grafik podle toho vypadaly. A fakt, že právě v září/říjnu se situace na trhu výrazně zlepší, protože se projeví nové 28nm kapacity, byla také dlouho dopředu inzerována ;)

Informace o tom, že ve všech nových herních konzolích je Radeon grafika není nikterak nová, objevná a nepochází ani odemě. Navíc zrovna v případě nového Xboxu je nasazení grafiky Radeon 100% už jen díky dlouhodobé spolupráci a úspoěšnosti ATI grafiky v Xbox360 ;). Radeon je 100% ve Wii U a jediné, kde se ještě vedou diskuse je PS4, i když podle všech věrohodných zpráv je Radeon i tam. Ostatně zprávy o tom, že AMD má GPU ve všech konzolích unikají i od lidí z AMD, herních vývojářů které konzole již mají atd.

Tvrzení, že nynější Kepler architektura nic nepřínáší je vaše, ne moje. Já napsal, že s ohledem na ohromné zpoždění za HD 7000, s ohledem na nedostatečnost výkonu a poměru cena-výkon proti HD 7000 v mnoha segmentech s ohledem na nemožnost vyrobit plánovaný High-end, není KEPLER zrovna nejpovedenější architektura. Nikde jsem nenapsal, že nic nepřináší, to jsou vaše slova. Navíc osobně doporučuji vybírat grafiku jako grafiku a v tom případě nám může být úplně ukradené, jaké logo je na čipu ... vybíráme nejlepší grafiku s nejlepším poměrem cena-výkon, výkonem a provozními vlastnostmi v daných cenových kategoriích. S nějakými logy na čipu nám dejte svátek ...
yoschi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Architektura 2012-09-14 13:05:08
avatar
Jen se zeptám DD. Měla vůbec někdy podle tebe nVidia v celé své historii povedenou architekturu?
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-14 18:09:06

Ale jo jiste ze mali. Co si pametame podla predajov urcite rady NV6600GT,NV 8800. v case vydania bezkonkurencne.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-15 09:22:49
avatar
GF6/7 například ... dost dlouho jsem měl osobně 8800GTX/Ultra, jedna z nejlepších grafik v historii GK ;)
jazi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Testy 2012-09-14 09:23:15

Vzhledem k tomu, že me zajimaji predevsim fakta, což jsou testy, tak NV 660, krásne zapadla jak vykonem tak cenou presne mezi 7850 a 7870 a velice pekne jim konkuruje a to i presto že ma 192bit sbernici, ktera ji v tomto segmentu trhu nijak zvlast nelimituje, nicmene je to trochu skoda, prece jen 256 bit, by ji slusel vic.
Co se tyce spotreby a provoznich vlastnosti, data opet hovori jasne, kepler na tom je velmi slusne a rozhodne nedela ostudu. Karta je velice povedeny model a nvidiáři mohou byt konecne spokojeni.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-14 09:39:50
avatar
No provozní vlastnosti záleží na konkrétních nereferenčích modelech a ty mají HD 7000 vynikající v každém ohledu, takže zde bych vítěze nevyhlašoval ..... co se týká výkonu tak po 7 měsících vám to přijde dost na to, aby dostala třeba ocenění? přeci jen v IT světě a HW světě je 7 měsíců sakra hodně dlouhá doba ...
jazi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2012-09-14 10:50:47

Ja taky viteze nevyhlasuji. Jen konstatuji, že spotreba a vykon je velice hezky a i cenove zapada kam ma. A o oceneni sem taky nic nepsal.
Pokud budu srovnavat s AMD a budu tvrdit že 7850 a 7870 jsou vyborne karty s vybornejma provoznima vlastnostma, tak GTX660 za nima v nicem nezaostava a tudiž mi nezbyva než rict že je taktež vyborna. Samozrejme po 7 mesicich je to slaby vysledek, ale AMD 7xxx se mimoradne povedly, takže to že je NV AMD pouze dorovnava neni rozhodne nic katastrofickeho, ale ani užasneho.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-14 10:55:19
avatar
no a přesně v tomto duchu by hodnocení těch grafik mělo vypadat a tak k tomu také přistupujeme, alespoň na našem webu ;)
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-14 10:24:00
avatar
Sice mají 660 a 660Ti užší sběrnici, ale celkově je propustnost pamětí jen o fous nižší než HD 78x0, neměla by být propustnost tím důležitým parametrem?
JaKo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-14 10:30:02

No jak je vidno, TSMC jádro nemá takové nároky na sběrnici.
Ale to je čistě můj názor
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-14 10:49:35
avatar
nezáleží také na frekvenci pamětí tak náhodou? ;)

se podívej, na kolika GHz běží na těch grafikách a co by se stalo, kdyby si frekvence srovnal ;)
tomassi2103 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-14 12:45:54

A není to úplně jedno? Jak správně podotkl Trace4x10, důležitým parametrem je propustnost. A víš jak se to slušně říká - kdyby chyby. Nastavený to je prostě takhle a obě firmy asi vědí proč.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-15 09:21:49
avatar
jenže ta propustnost závisí na šířce sběrnice a ryhclosti pamětí je to věc složená z těchto dvou věcí! Hele jestli chceš diskutovat, nejdříve si zjisti fakta abys tahle hloupě neplácal ...
tomassi2103 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 14:00:52

Mě by hlavně zajímalo, proč jsi smazal vysvětlení, které sem někdo psal? Nebyla tam jediná urážka a přehledně to vysvětlilo, co jsem napsal. Ale evidentně fakta neznáš a když Ti je někdo napíše, tak je radši smažeš...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 14:06:51
avatar
mé vysvětlení je naprosto dostatečné navcí mám pravdu, takže fakta znám ... to za A,

B, byl to notorický flamer, spamer multiúčet, byli odstraněny všechny jeho příspěvky takže sorry pokud tento konkrétní příspěvek obsahoval i nějaká skutečná fakta. Každopádně myslím, e budeš souhlasit že v ostatních příspěvcích jeho napadání, lhaní, urážení a pomlouvání překoričilo meze, pokud ne, tak si řpedstav, že by ti soused v jednom kuse s...l na trávník nebo v obýváku, taky bys ho nechal?
tomassi2103 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 15:17:51

ad a) pravdu právě nemáš a ten příspěvek to i jasně dokazoval, stačí to přiznat, nikdo není neomylnej ;)
ad b) zase tak to nesleduju, takže nevím, kdo to byl, já si všiml jen toho příspěvku, který byl k věci a měl hlavu a patu.

Ale to je jedno, o nic tak hroznýho nejde
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 16:10:01
avatar
nechceš mi tvrdit, že u propustnosti paměti na šířce sběrnice a rychlosti GDDR5 pamětí nezáleží, že ne? Pokud ano, tak se nemáme o čem bavit a neurážej někoho tím, že budeš tvrdit, že něco neví ;)
JaKo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 16:17:55

To samozřejmě záleží, ale jak sám dobře víš, tak to záleží na dalších faktorech než jen na těchto dvou. kdyby to bylo tak jednoduché dělám to doma
tomassi2103 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 17:22:56

To je furt dokola...šířka sběrnice a rychlost pamětí je druhotný ukazatel, ten nejdůležitější, který ovlivňuje výkon GK, je propustnost paměti. A ta je u těch konkurenčních grafik hodně podobná. Proto je špatný z toho vyvozovat závěr, že šířka sběrnice limituje výkon té GK. To je vše, co jsem tím chtěl říct
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-14 10:40:08
avatar
650tka ani nedorovná 550ti
wtf invidia, konkurence v lowendu žádná
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-14 14:05:10
avatar
Ma to ale jednu obrovskou vyhodu...muzeme se tesit na dalsi generaci a doufat, ze bude lepsi
king of pop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-14 12:20:59
avatar
''Ani jedna z nově příchozích grafik prostě a jednoduše není schopna nabídnout nic, co už by tu nebylo řadu měsíců. ''

to ani pointa neni ide o to ze je tu konecne konkurencia a pozrime sa AMD zlacnuje.
SpiddeR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-14 15:04:08

AMD nezlevňuje kvůli GTX 650/660, ale kvůli konečně normálnější výtěžnosti u TSMC... -.-
king of pop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-14 15:04:16
avatar
jasne a to vies odkial TSMC ti poslalo mail?
chrostik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-14 16:46:50
avatar
sni dál
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-15 08:40:48
avatar
Nevím, co vás na tom zlevňování tak drásá. AMD mělo určitě předtím hezkou marži, nebyla konkurence. Pak zjistili, jak na tom konkurence s novými modely je, ceny ještě před vydáním o pár desítek dolarů zlevnili, čímž si zajistili, že je i nové grafiky nebudou prodejně ohrožovat a s tím se svezlo i to, že technologie výroby už je o rok lepší, ty čipy už se skoro rok vyrábí a z toho pramení i možná lepší cena. Pokud se zamyslíte jak ekonomicky, tak technologicky a lehce znáte, jak to v těchto oborech chodí, tak oboje je realita, která nastává pořád dokola už od doby kapitalismu ve světě. Možná to není lehké pochopit, ale alespoň jsem se snažil.
Tatula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Rychlá úvaha 2012-09-14 20:08:09

Pohodu pro všechny.Je velmi úsměvné věčné dohady mezi příznivci konkurenčních barev.Skoro bych si někdy řekl že jde o fotbal.I když je pro mě tento fanatismus z jedné nebo z druhé strany někdy velmi úsměvný pravda je taková že tito "fanatici"všimněte si prosím uvozovek pomáhájí velmi přežít těžké období "barvě" která má zrovna defenzivu a tím značně stabilizují trh.Tím jím dík.Protože já si nepřeju nic jiného než stabilitu a fungující konkurenčí prostředí v tomto segmentu a i dalších segmentech trhu na tom vydělá jen zákazník a tedy i já Snad jsem nikoho neurazil nic neříkajícími bláboly A protože je večer dobrou noc.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-15 08:45:08
avatar
To je samozřejmě správně. Nicméně pokud se podíváš do diskuze, tak není málo lidí, které štve, že AMD zlevnilo. Tzn. že buď mají hafec peněz a budiž jim přáno, nebo ty grafiky v životě nekoupí, z čehož vyplývá i třetí věc a to ta, že díky zlevnění se novinky od Nvidie nemohou chytit tak, jak by to bylo při cenách v AMD karet měsíc dva zpět, a protože nechápou, že to tak muselo být, tak jsou nešťastní
Tatula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-15 11:01:44

Uvažování některých lidí se dá jednoduše schrnout třemi slovy, "hurá Sparta je lepší" a nebo, "at žije Žižkov.Konec konců to je přesně to o co výrobcúm vždy šlo.Je to něco jako dav loutek s reproduktorem v puse.Prosím nesežerte mě nenávistí
Honza210289 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-14 21:02:31

Tak jsem porovnal různé recenze(na našich i zahraničních servrech) a vychází mi že GTX 660OC je o 10% rychlejší než HD7850 OC,stejně rychlá jako HD7870 a o 5% pomalejší než HD 7870 OC,o 9% pomalejší než HD 7950 .... Zajímavé je,že GTX 660TI je rychlejší než HD 7950 o 8-10% a GTX 670OC/ ASUS GTX 670 TOP(pouze 1 server) 10%/12% rychlejší než 7970 GHz ed. ..... jde o průměr v širokém spektru her a těžko uvěřit,že by všichni stranili nV a GTX 660 označovali bezdůvodně za vynikající kartu s výborným(ne-li nejlepším) poměrem cena/výkon ..... proto nechápu kritiku Kepleru .... všimněte si,že nebyla nutnost jmenovat GTX 680 .... osobně vlastním ASUS HD 6970 DirectCUII ale kdybych pociťoval nutnost upgradovat šel bych 100% do Asus GTX 670 TOP .... asi tak nějak :-).
Tatula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-15 21:48:34

Ale ale to je kritiky na DDWord.A kdyby se zde chválila zelená tak je to nejlepší web že.Podívejte se na net kam ta situace dospěla!!!!To co někde napíšou a jak manipulují je úplně děsivý.To Stach je ještě zlatej a odborně se to dá brát alespoň vážně když si člověk přefiltruje nějaké komentáře.Já už mám obecně českého na hardware zaměřeného webu poměrně plný zuby kam to dospělo hrůza.Co není zaplacený jak propaganda tak je zmanipulovaný zeleno-červeným fanatismem .To se týká i diskuzí pod články které jsou často děsivější než článek samotný.Českej národe nepotřebuješ ani politiky aby tě zmanipulovali ty to zvládneš sám.Zrovna tak pubertální osobní výpady v diskuzích svědčí o úrovni a vyzrálosti pisatele.To tipuji často tak na nižší ročníky střední školy .
Tatula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-15 21:58:52

Každý další příspěvěl zde jen potvrzuje co jsem napsal. Settler-5 to "d" už jsem opravil nerad bych Vás znechucoval Hlavně klid chlapi.
gruny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-15 22:57:00

Tak, že by zde konečně přestala fungovat cenzura a pod články by se dalo diskutovat jako za dob J. C. Dentona, Mareknr a dalších.
Honzo, stálo by to za uváženou. Co ty na to?
To, že má někdo jiný názor než ty, nemusí znamenat, že je lhář a flamer. Ty si taky někdy upravuješ pravdu dle svého.
Jednou je u highend GK důležitá spotřeba a velikost čipu (GTX 580 vs. HD 6970).
A jindy na spotřebě, velikosti čipu nezáleží (GTX 680 vs. HD 7970) a naopak je zdůrazňován výkon v DP (double processing), který u her nikdo nevyužije.
A ... .
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 00:01:02
avatar
nikoho nebanujeme za jiný názro, banujeme je za neustálé i sporsté napadání, vícenásobné registrace, flame atd.
kamilkos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-16 09:33:03

Stachuj se asi otrávil metylem, že nebanuje.
Czudik26 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-16 15:01:31

Jasně, na každém šprochu asi pravdy trochu. Jenže opravdu propustnost kolem 144gb je fail a to říkám nezaujatě na značku. Sice mám 560 nvidia taktnutou (non - TI) a propustnost 144 jsem dosáhl hravě. A jak bude her přibývat a přibývat, myslím si, že bude AMD se svými 240 - 300gb propustností králem už i ve full hd. Navíc Stach testuje max detaily, možná proto, aby byl vidět propad. Mě příjde 8x AA úplně zbytečných. Jinak ceny teď určitě mluví pro AMD, to musíš uznat i ty. Ale všeobecně nvidia má co dělat. Navíc nové konzole budou mít AMD vnitřnosti, takže asi bude lepší vzít AMD i kvůli optimalizacím.
Tatula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Chocholoušek to zařídí 2012-09-17 00:00:53

Podívejte přátelé pořád řešíme žabo-myší války výkonu ve hrách a přitom na základní HD rozlišení stačí Pro 90% lidí i Hd 7850 která se dá koupit i za 3800 korun a to /plně v pohodě a bez problémů.O silnějších kartách ani nemluvím a o menším rozlišení vůbec ne.Jsou tu úplně jiné věci které se týkají mnoho lidí a hlavně běžných kteří chtěj zapnout a fungovat.Máme doma více počítačů a tím i více karet.Nejhorší problémy které jsem potkal se týkají úplně jiných věcí než výkon ve hrách o 5 FPS to je při výkonech dnešních karet pro 90% lidí irelevantní.Ale Nvidia multymédia video do televize v HD rozlišení.Plné RGB,HDMi do každé televize jiný barevný obraz.Problémy související s formátem bodů,rozsahem RGB 0-255,16-235 to je Nvidia.Amd má zas jiné třeba neustálé problémy s crossfire.Ale tento zasahuje daleko menší vzorek lidí.K televizi připojuji už výhradně "Ati" karti a víc to neřeším.Nebudu přepisovat ini soubory ovladačů a upravovat registr.A co má dělat běžný spotřebitel.Měli byste těch žabo-myších válek už nechat je to trapný.Jak děti na pískovišti minimálně a třeba mě sežerte mé je to úplně jedno. A když mě bloknou?I to je mě úplně jedno Ahoj
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 00:03:11
avatar
bohužel někteří nejen že tě nepochopí, ale neštítí se ani pomluv, osobních a sprostých urážek.
Tatula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-18 11:03:44

Citace:
bohužel někteří nejen že tě nepochopí, ale neštítí se ani pomluv, osobních a sprostých urážek.

Podle mě si to moc berete vzhledem k tomu že někteří "zdůrazňuji" někteří jedinci za to opravdu nestojí.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Vychází Men of War 2 – druhoválečná RTS není v ideálním stavu
Vychází Men of War 2 – druhoválečná RTS není v ideálním stavuČtvrtek, 16 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 431x
Komentářů: 0
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do Japonska
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do JaponskaStředa, 15 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1290x
Komentářů: 9
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!Úterý, 14 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1206x
Komentářů: 1
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNPátek, 10 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1600x
Komentářů: 1
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineStředa, 08 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1134x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1876x
Komentářů: 2