Horké novinky o Nvidia GTX260/280 a ATI RV770 Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Sunday, 25 May 2008
ikonaMáme tu další novinky, tentokrát snad již finální specifikace NVIDIA karet a u ATI již víme, jak budou vypadat chladiče nových karet ....

 

 

   Začněme u očekávaných high-end (výkonem i cenou) NVIDIA grafických karet. NVIDIA již prezentovala nové karty svým nejbližším z řad novinářů a samozřejmě všechno je stále utajované pod NDA. Přirozeně tedy spousta informací utekla a prosákla a tak tu snad máme konečné specifikace chystaných karet, jejichž vydání proběhne již velmi brzy.

gtx-280-1

   V tabulce už vidíte kompletní specifikace nových karet a také ohlášené ceny. Cena levnější verze se zdá ale velmi zajímavá. V této souvislosti se už nyní pozastavují někteří pozorovatelé nad tím, kolik vlastně NVIDIA na takovém čipu vydělá. Plocha čipu GT200 je obrovská. NVIDIA se v poslední době začíná potýkat s nízkými výnosy (neplést s celkovými příjmy). Zkrátka na jednom jádru má Nvidia menší marži-zisk, než je dobré (dnes kolem 46-48% - ideál je přes 50%) a NVIDIA slíbila svým investorům a akcionářům, že s tím něco udělá. V případě GT200 čipu s tím ale udělá spíše prý pravý opak. Na druhou stranu, je hlavním zdrojem příjmů cenový segment pod 5000 korun s DPH a tam NVIDIA snad co nevidět nasadí výhodnější 55nm verze G92 čipu. GT200 zůstane čistý high-end a ten nikdy netvoří ani zdaleka hlavní zdroj příjmů. Cena nejvyšší verze bude odpovídající pozici karty, která nebude mít (zatím) konkurenci. Mluví se o ceně 600-649dolarů v US, u nás to prý bude kolem 580-600 euro. Musím bohužel potvrdit, že cena nebude tak optimistická, jak jsme si mysleli dříve.

specifikace-gt200-2

  GT200 pak staví na architektuře G92. Specifikace slabší GTX 260 v některých ohledech nevypadají až tak zajímavě, jak jsme mnozí doufali. Proti 9800GTX je zde sice slušný nárůst tranzistorů, širší sběrnice a ROPs jednotek, ale kupodivu je stejný počet TMUs, dokonce nižší Texel výkon a jen o málo narostl FLOPS výkon. Spotřeba karty je 182W a paměťová propustnost 112GB/s a cena kolem 9000-9500 korun s DPH. Výkon se odhaduje okolo modelu GF9800GX2, který bude modelem GTX260 nahrazen. Tahle karta by ta mohla být výkonem celkem nepříjemně blízko spíše mainstreamové ATI HD4870 s GDDR5, která bude přibližně o 3000 korun levnější a výkonem se usadí mezi ATI Radeon HD4870X2 a právě GF9800GX2. A silnější GTX 280? Špička ve všech ohledech, čemuž bude odpovídat i cena. Spotřeba naroste k 240W. mimochodem, karta je napájena dvěma konektory a to 6ti a 8mi pinovým. V této souvislosti se připomíná skutečnost, jak se mnozí stejnému napájení divili u ATI HD2900XT. V případě silnější verze prý NVIDIA ve svých materiálech uvádí o 50% vyšší výkon, než má duální GF9800GX2. Spíše se ale většnou všichni přiklání tak k 25% nárůstu reálného herním výkonu proti 9800GX2. Pořádnou konkurencí k těmto kartám bude až model ATI R700, o kterém toho zatím moc nevíme, snad jen to, že by se mělo jednat o dvoujádrovou grafickou kartu se dvěma RV770 čipy. R700 se má objevit v průběhu léta.

chladic-rv700

chladic-rv770xt

A když už jsme u těch R700/RV770, na jednom serveru se objevily fotografie chladičů připravovaných karet. Ten největší patří právě k připravovanému duálnímu modelu R700. Druhý náleží modelu ATI HD4870 s GDDR5. Oba jsou to dvouslotové chladiče.

chladic-rv770pro

chladic-rv730

Následuje chladič pro model HD4850, který je zdá se jednoslotový a připomíná chlazení HD3850. TDP karet je podobné. HD4850 má spotřebu amximálně 114W. Poslední chladič pak přísluší modelu na čipu RV730. Tento čip nahradí současný RV635 na modelu HD3650. Na samotné karty se také nejspíše již brzy podíváme. Oficiální vydání modelů HD4870 s GDDR5 (6000-6500 korun s DPH) a HD4850 (4000-5000 korun s DPH) je naplánováno na 16-18.června 2008. To by tedy byly poslední novinky kolem chystaných grafických karet AMD a Nvidia a samozřejmě pokud bude něco zajímavého, zase o tom napíšu :) 

Zdroj: The Inquirer.net a hardware-infos.com

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
marradPC [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 03:38:57
avatar
No už aby jsme je tu měli všechny pěkně pohromadě....to bude další tornádo cen....
Allesgute [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - yop 2008-05-25 04:36:56

Uz se tesim... ale pro me jako pro bezneho uzivatele bude static nejaka ta atinka
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 07:08:02

musim uznat ze ta cierno-cervena kombinacia farieb u chladicov ATi vyzera celkom dobre
OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 09:57:37
avatar
ano, nevyzera to zle, pripada mi to ako mierne retro v kombinavii s mierne pokrokovymi prvkami ale naozaj, taky starsi styl (neviem aky) a prvky hranatej buducnosti. ale pekna kombinacia, paci sa mi. aj gf maju pekne chladice, vyrobcovia si davaju zalezat ako to bude v pc vyzerat
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - není nějaké nové info 2008-05-25 10:28:12
avatar
ohledně spotřeby 4870 s GDDR5 v klidu ? Zdali se podaří naplnit snových 10 W ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 11:09:41
avatar
zatím nevím, více budu vědět v polovině června, ale prozradím až po NDA ;)
Davidzpce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zase o krok dál ... 2008-05-25 10:44:34

Také se těším na nové katry ATI HD4850 a zejména ATI HD4870 s GDDR5 a jsem rád, že jsem nepodlehl eufórii kolem vánoc s příchodem v té době nových karet NVIDIA a ATI, což spíše zapříčinila horší dostupnost těchto produktů.
V současné době se již dostáváme do situace, kdy nám vzájemný souboj dovu rivalů posunuje tyto produkty do kategorie "za málo peněz hodně muziky". Možná se již brzy dostaneme do situace (další půlrok), kdy výrobci her budou moci "přitvrdit" při zpracování jejich nových herních produktů a zase se posuneme o něco dále. Děkuji a takových produktů jen houšť.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 11:13:21
avatar
No neviem,podla tohto clanku chce nvidia proti novym ATI do mainstreamu postavit G92b (55nm) ... Tu je vsak ale jasne ze vykonom nebudu stihat,predsa to co chcu spravit s 98 GT je tiez nonsens a 55nm vela vykonu neprida ... Mainstream zase raz ovladne ati ...
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 11:16:23
avatar
Já myslel, že už ho ovládla. Alespoň tady to tak vypadá...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 12:21:15
avatar
ani zdaleka, výkon v mainstreamu je dnes velmi vyrovnaný, navíc stále AMD vyrábí méně čipů než NVIDIA takže o nějakém ovládnutí ze strany AMD opravdu nemůže být ani řeč. Mě fascinuje, jak tu pořád někdo říká kdo kohoovládne a kdo koho drtí Nikdo nikoho nedrtí, jediný ovládaní jsou tu zákazníci, z nichž mnoho naletí na každý marketingový trik
Dominik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - svata pravda 2008-05-25 13:17:39

Aj ja si myslim ze to je vyrovnané no teraz by som do mainstremu nekupil inu grafiku ako 9600GT alebo HD3870. Inu moznost tam nevidim. Samozrejme odhliadnuc od nove generacie kariet
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 18:40:38
avatar
nVidia ovládá mainstream. HD3850 je skvělá karta, ale 2300,- je skutečně cenový lowend. Výše je to jasná nadvláda 9600GT, 8800GT a 8800GTS, pak nastává highend. Až RV770 to změní - G92b nepřinese žádný výkon, takty totiž zůstanou stejné.
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 11:39:16
avatar
tak na opravdu vypadá,že Nvidia 280 se bude prodávat za cca. 1500kč.......no nevím
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - tak za 1 500 Kč si koupím i dv 2008-05-25 11:53:15
avatar
i když nemám desku na SLI
Lelda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - B 2008-05-25 11:53:46

Spíš to zas vypada jako když AMD hraje Bečko proti Ačkovejm karet od Nvidie.Zas bude Nvidia rok na trůnu...
Obelix92 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 12:04:44
avatar
vsak 4870 neni hi-end ale stredni trida a me je celkem jedno kdo ma nejvikonejsi GPU ja za grafarnu vic jak 6000 nedam ani kdyby byla kdovijaka
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 13:09:05
avatar
jenze kdyz pockas az vyjde novej hi-end tak ty predchzi s cenou klesnou a ty jsi muzes koupit VGA s aktualne vybornym pomerem cena vykon samozdrejme ne vdy to plati,treba 8800ultra se dlouho drzela cenove vysoko
Dominik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - kuk na uja 2008-05-25 12:53:45

No co takto crossfire s dvomi 4870? Myslim ze to bude mat vykon GTX280 (ak nie vacsi) a este k tomu bude o dost lacnejsia. Este nejaka poznamka?
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 13:17:53
avatar
vykon to SNADD mozna ale ta cena a spotreba nechapu proc bych si mel kupovat 2VGA do SLI nebo CrossFire a ktomu kupovat 600W a vis zdroj,kvuli zanedbanemu vysimu vykonu,kdys si mohu koupit jedem hi-end+dostatecny zdroj a poladit takty smysl by to melo kdybys hral na 24"a vice monitoru(samozdrejme na max. a to vcetne DX10)
Dominik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - aha, ale co... 2008-05-25 13:25:23

Takze ty chces povedat ze GTX280 bude lepsia volba ako 2x4870? Vidno ze si zaujaty ale nechcem tu vyvolavat flame pretoze mna nezaujima co je to za znacku ale to co je pre mna najvyhodnejsie. Mozno ze pre teba GTX280 ale pre mna urcite nie. A doba 24" a viac je coskoro tu
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 13:33:33
avatar
ty chces povedat ze 2x4870 bude lepsi volba ako GTX280? Vidno ze si zaujaty. CF ani SLI koncept neni ani zdaleka dokonaly a nefunguje ani zdaleka ve vsech hrach..spis jen v te mensine vyhypovanych a nejvice testovanych finalni ceny nejsou zname takze co je vyhodnejsi se jeste uvidi. zatim plati a podle me platit bude porad ze 1 karta vykonejsi bude vyhodnejsi nez 2 karty mene vykone. nehlede na to ze 2x 4870 bude mit i vetsi spotrebu potrebujes na to lepsi drazsi desku (2x plne pcie x16) a prumerny narust vykonu po pridani druhe karty sotva dosahuje 40%.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 14:05:33
avatar
Dominik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - no vydis 2008-05-25 14:16:05

No vidis ze si sikovny. Vykon 4870 ma byt okolo 9800GX2 a kedze podla teba je skalovanie 40% tak dve 4870 maju mat vykon okolo 130% z GX2 a prave v tomto clanku je napisane ze GTX280 ma mat 125% z 9800GX2.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 14:42:11
avatar
i kdyby GTX 280 měla 150% výkonu 9800GX2 tak dvě ati v CF budou mít + - těch 120-130% výkonu což je bohatě dostačující a hlavně ta cena +- 12k při uvedení na trh..GTX 280 třeba bude výkonější ale ta cena?
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 16:08:26
avatar
cenu ber v potaz az to bude nekde u nas skladem u 8800GT a 3870 se take predpokladaly nejake ceny a v realu byly obe tady o 1500-2000 drazsi nez mely byt..a az po nakym tom mesici spadly obe na hodnotu jakou se na zacatku predpokladalo..
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 18:44:23
avatar
HD4870 bude na úrovni 8800Ultra, 9800GX2 ani omylem. GTX280 bude mít doslova brutální výkon, je to super monolit. Crossfire i SLI jsou dost málo funkční, když bude 80% nárůst v polovině her, můžeš mluvit o štěstí. GTX280 bude o dost výkonnější než 2x HD4870 a lidi co kupujou highend nezajímá každý halíř či desetina procenta v poměru cena výkon. Pokud je to výkonné a není to úplná kravina, je jim to jedno, koupí to výkonnější.
Dominik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hmm tych bude vela 2008-05-25 19:02:17

Poznas niekoho takeho alebo takych ludi co daju 19k za kazdu cenu za co najlepsi vykon?
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 19:50:23
avatar
O těch lidech se v tomto vlákně právě bavíme. Kdo si koupí CF HD4870, tak k tomu nemá daleko.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Swamp 2008-05-25 22:56:37
avatar
tak to tedy pr. HD4870 bude určitě výkonější než Ultra.věřím že ten výkon na úrovni HD3870x2 si nikdo nevycucal z prstu-dle specifikací by se tomu dalo věřit. na internetu se začíná potichoučku šeptat že GT200 je technologicky vysoký skok v oblasti GPU ale že nepřináší výkon jaký by se dal očekávat. prý bude jen 20-30% nad 9800GX2 jestli se to potvrdí ta dvě HD 4870 v CF budou jisto jistě výkonější.Ale doufám že se to nepotvrdí a že GTX 280 nakonec bdue výkonější o těch 50% nad 9800GX2-uvidíme vydaní karet je zde co by dup..no zapomínáš na jednu věc a to že každý kdo kupuje high end nemusí být hnedka zazobanec u kterého není tisikoruna peníz.Hlavně v česku je dost lidí co klidně si pořídí high end ale má jej na dlouho a tak proč by měli dát za kartu 18k když si mohou pořídit dvě do CF se stejným(nebo jen o pár procent nižším výkonem) za 2/3 ceny?Já například mezi ně spadám.na léto mám rezervováno na grafiké karty 18k ale to neznamená že je uvalím jen proto že GTX 280 bude o 10% výkonější než CF řešení.uvidíme jak se to nakonec vysublimuje ale jelikož jsem optimista tak věřím že HD 4870 bude výkoná jako HD 3870x2 a GTX 280 bude 50% nad 9800GX2 což při předběžných cenách co známe nám musí udělat obrázek co bude asi výhodnější.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 08:56:25
avatar
Pokud by se naplnil odhad z tohoto článku tak by pro mne GTX280 bylo zklamání, jen 25% nad 9800GX2 by tedy neospravedlňovalo cenu nad 10tisíc.

Rozdíl mezi 2x4870 v CF a GTX280 je ten, že ke GTX280 si člověk pak až zlevní může do SLI koupit ještě jednu, k 4870CF už další dvě těžko dokoupíš
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 14:37:36
avatar
ale ano dokoupíš..desek co mají 4 sloty se pár najde.a GTX 280 moc slevnovat nebude v tom je ta pointa.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-27 07:10:51
avatar
No čoveče když si vezmu cenu desky co má 4 plnohotnotné PCIE 2 sloty (zkoušel jsem ji najít, ale moc mi to tedy nešlo), do toho narvu 4x4870 (přičemž třetí karta přidá 10 procent a čtvrtá nula nula nic tak to si fakt raději připlatím za GTX 280. Nehledě na to že na tuhle quad cf abych snad měl příručný jadernou elektrárnu ne?

No uvidíme, pokud bude 4870ddr5 vážně tak dobrá a GTX280 vážně tak špatná, a bude ten radeon za 6 litrů, není co řešit.

Nicméně pokud bude GTX opravdový trhač, řekněme 50 % nad 9800GX2 a radeon se bude plácat někde kolem 3870gx2 za 8-9 tisíc, tak při ceně GTX 280 kolem 12 tisíc je to pro mne jasná volba.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 16:10:21
avatar
uvidime az budou teda na trhu ja odhaduju 4870 nekam mezi 3870X2 a 9800GX2 ne na uroven 9800GX2. na to zatim podle parametru nevypada.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 16:17:09
avatar
cenu beru maximální možnou - počítám s tím že obchodníci jsou u nás svině a že ty ceny -obzvláště na czc budou brutus..s tím že by měla HD 4870 výkon jako 9800GX2 nepočítám..dle mě bude ráda když bude stejně výkoná jako HD3870x2..
Obelix92 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 14:35:34
avatar
aha tak to me opravte neni nahodou GT200 dvojice jader G92b no nevim me to pripada jak SLI jen o neco lepsi... ale pockam si na testy pak budu moct soudit co je lepsi
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 15:14:37
avatar
ne neni
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 15:20:54
avatar
znáš 4 jádrové procesory?! to máš dvě jádra dvoujádrových cpu, slepené pod jedním IHS a tváří se to jako jedno jádro 4 jádrové.toto je i případ GT200 fyzicky jedno jádro -podobné tomu u procesorů, které funguje na stejným principu jako např G80 ze SLI nebo CF to nemá nic společného.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 16:11:56
avatar
hmm spatny priklad..gt200 nejsou zadny 2 jadra G92 ani niceho jinyho slepene pod jednim ihs..to si jen ten jeden server spatne vylozil..GT200 je normalni jeden monolitycky cip.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 16:17:45
avatar
fakt? to byl fake?máš odkaz o tom jsem nic neslyšel
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 16:22:39
avatar
uz nevim cetl sem to nekdy na foru..asi vr-zone ale i na ceskych serverech se to rozebiralo nekde v komentarich..v tom puvodnim clanku bylo psano ze to je jakoby 2xG92 (z hlediska poctu SP, ROPs, TMU) ale oni to pak servery spatne prebrali to jakoby vynechali a pak to kazdej od sebe tak nejak opsal.
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 18:45:27
avatar
Proboha G200 (ne, není to GT200) je MONOLIT! Žádná dvojice, nic takového! To si jen někdo něco vymyslel a všichni tomu slepě věří!
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 16:21:19
avatar
presne tak to je asi takovi jako ze cim drachsi procesor tim vetsi vykon u her o tom uz ale vyme s testu
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 12:13:49
avatar
mám zálusk na GTX 280 ale jestli výkon nebude o 50% vyší od 9800GX2 tak na to kašlu.za takovou cenu by to byla ostuda.to dvě HD4870 v CF o těch 50% nad 9800GX2 budou ale při jaké ceně? o dost nižší než GTX 280 ...uvidíme jak to dopadne..
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 12:30:46
avatar
jak to vsak bude s ovladaci? Vzpominam si na 2900XT ktere v CF melo problem porazit Ultru
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 12:48:22
avatar
no HD 2900XT měly v CF špatné škalování výkonu a nárust výkonu byl mizerný něco okolo 20-30% jedině kde to vcelku slušně nabralo výkon byly 3D MARKY.Obávám se že ovladače budou opět tak 2-3 měsíce po vydání stále špatné ale co..na to jsme si u ATI již zvykli ne?
Obelix92 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 14:41:42
avatar
jo bohuzel zvykli ale treba nas mile(snad ne nemile) překvapí
sedlja [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 22:00:30
avatar
Tak architektura je hodně podobná R600 a RV670, na ty sou už ovladače poměrně vyladěný, tak bych to neviděl tak černě...
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 22:58:14
avatar
no X1800XT byla prakticky taky jen mírně překopána X850XT ale než pořádně odladili ovladače trvalo to půl roku.
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - GTX280 2008-05-25 12:29:58

Vypadá to, že měl Obr pravdu, když psal, že cena bude daleko vyšší než čekáme ...pokud by to mělo být pro EU státy 580-600 Euro ..tj. vč. DPH cca 17500 Kč. Tolik stála Ultra ...a pokud bude výkon o 50% vyšší než má dnešní GX2 tak se obávám, že 8800GTX bude v mé bedně ještě další rok. Pokud se tohle potvrdí a už to psali i němci na hardwareaktuell.de tak je ta karta absolutně nezajímavá. Němci dále píšou, že karta bude technologicky významnýmn posunem dopředu ale také píšou, že výkon je bohužel pod jejich očekáváním. Že by něco podobného jako HD2900XT? ...nechám se překvapit. Jasno bude už 17.června, kdy je oficiálně potvrzený launch day.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - TFLOPs 2008-05-25 13:01:10
avatar
Ja tomu prilis nerozumim, ale v jedne z minulych novinek byl vykon HD4870 uvaden 1 TFLOPs - tedy vice nez ma GTX 280 A HD 4850 zase pres 800 GFLOPs - vice nez GTX 260 a to pri podstatne mensi spotrebe. To se teda NV moc nevytahla A co teprve HD 4870 X2. Kdyby chtela NV udelat ten jejich sandwich s dvema jadry GT 200 potrebovali by minimalne vodni chlazeni

Chladic na HD 4850 me dost zklamal, karta ma vyssi TDP nez 3870, cekal sem ze bude mit i stejne chlazeni... Snad na ni da Powercolor stejny pasiv jako ma na 3870, to bude pak idealni koupe
nnevimm. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 14:18:36

Výkon ve Flops se nedá přepočítávat na reálný výkon ve hrách. NVidia používá skalární 4D jednotky které jsou prakticky vždy plně využité, zatímco ATI používa superskalární 5D které k plnému využití potřebují specifické operace a to je se štěstím tak 50-60% případů čily realně jde ATI s 500-600 GFlops proti NVidii s 1000TFlops . Vyrovnat by se měla teoreticky R700 která se zohledněním efektivity CF bude mít v ideálním případě 900-1000 GFlops, samozřejmě může mít i 600GFlops jako R770
Snowii [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Cena 4870 2008-05-25 13:04:52

No me spis zarazi ze doted vsude byla udavana cena mezi 4-5 tisici (pokud si to teda dobre vybavuju a neni to jen me zbozne prani) a ted tu najednou vidim 6 - 6,5...

samozrejme mluvim o te stejne karte s GDDR5 - jeste mozna jestli treba ta vyssi cena neni pro 1GB verzi

no uz se tesim na testy to je for sure!!! uz at je to tady!!!
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 13:13:42
avatar
co vim tak vetsinou se udavala cena 5k bez dph (cistej prepocet z $) jenom DD to tady uvadel jako cenu s dph
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 13:18:35
avatar
ta cena klesne, ale svou roli sehrají GDDR5 paměti ... na druhou stranu HD4870 má mít vyšší výkon než duální HD3870X2 a ta sotjí 8000, takže i když nakrásně bude HD4870 stát 6500 pořád to bude hodně dobrý já si ale myslím, že se do 6000 s většinou modelů unás vejdeme s DPH
Snowii [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 16:04:08

tak to by byla bomba protoze z ciste osobnich duvodu bych si nejradsi poridil 4870 s 1GB GDDR5
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 16:28:56
avatar
to mas pravdu 4870 bude bomba a nvidia ji bude muset tesce porazet protoze nvidia nema povoleni(prava)na GDDR5 a ty maji byt bomba,ne jak tomu bylo u 3 a 4 kde byl rozdil na vykonu a schopnostem taktovani "mizive"
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 00:10:20
avatar
jaká práva na GDDR5? o tom slyším prvně ... NVIDIA jen nemá architekturu čipu a karty, která by GDDR5 smysluplně využila
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 00:37:07
avatar
vidis vo se tady nekdy dozvis za veci taky o tom slysim prvne nvidia je k prekonani konkurence nepotrebuje tak proc je pouzivat kdyz jich zatim bude pravdepodobne docela nedostatek a budou drahe..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 01:46:03
avatar
to není úplně ten pravý důvod ... NVIDIA neumí při své současné architektuře karet a čipu pracovat s vyššími latencemi pamětí a GDDR4 ani GDDR5 by se současnými čipy NVIDIA nepřinesly mnoho zisku, takže je používat pro NV zkrátka nemá cenu bylo by stím víc práce než užitku, jinak by je tedy jako firma, která o sobě tvrdí že leader na poli grafik používat asi správně měla, stejně jako by měla mít DX10.1. NVIDIA ale zkrátka ne že nechce, ale prostě úplně nemůže - to je celé ... jinak GDDR5 nebude až takový nedostatek, kromě Qimondy je dělá i Samsung a to je podstatně více než u GDDR4 pamětí a těch bylo taky realtivně dost ...
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 08:11:22
avatar
Nvidia dx10.1 nechce a ani nebude, uvidíte, je to jen slepa ulicka. A gddr5? Nepotrebuje protoze sbernice ji dostatecnou propusnost zaruci, navic se priklanim k DDmu, jestli by to prineslo nejaky spesl vykon navic...
Dejv Rok [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 13:27:38

Myslim že te´d nVodia těmito kartami zrovna nebude trhat prodejni rekordy bo si dnes všicik kupujou ATI HD3870 a NVidii 8800GT za slušné ceny s velice pěknym výkonem a nevím proč by hráči utraceli 10000 a víc za ty monstra co ted vyjdou
Neznámý  - re 2008-05-25 15:09:20

no tak ja som chcel kupit nVIDIU GTX 280 , ale jak kukam na ceny , radsej zoberem ATi 4870
Ta sa viac oplati a ta ta cena je oku lahodiaca.
Vykon lepsi ako HD 3870´x2 , to tak to je co povedat , dufam ze ovladace urobia dobreee..
drzim palce Ati nech to dobre dopadne
a TDP je slusna , postaci aj 500w zdroj.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 15:15:57
avatar
na ceny muzes koukat az budou karty skladem v nejakym ceskym eshopu
Snowii [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 16:05:36

ja bych potreboval aby mi stacil 380W zdroj... je vubec nejaka sance ze by mi to s nejakym quadem od intelu 380W zdroj pobral?
Dominik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ne ne a ne 2008-05-25 16:12:57

Neni sance s 4 jadrom a 4870 rozbehat na 380W zdroji, iba pokial by to bola fakt spicka
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 16:17:25
avatar
teoreticky by mohl nejaky kvalitni zdroj (zadnej eurocase). ale jen 45nm quad s trochu nizsi frekvenci..ale jistota by byla kupit neco lepsiho..ony ty zdroje tak drahy nejsou a je to dlouhodobejsi investice nez zbytek pocitace.
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 18:47:04
avatar
Jestli má náhodou třeba Enermax, tak 45nm quad a HD4870 by snad šlo. Ale neřekl bych, že má tak dobrý zdroj, když se na to ptá:-)
Snowii [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 20:46:13

mam Seasonic coz si myslim ze je kvalitni zalezitost...

kdyz me Chieftekackej 350W, co byl s casem, odesel, tak sem hledal nejblizsi nahradu a pitomce me nenapadlo, ze na upgrade by se hodil treba 500W...

v nejhorsim zkusim a uvidim no... ale v souctech mi to celkem vychazi, vzdyt quady maj dejme tomu 130W (edit: idle, v burnu kolem 190W), pak 130W Atina a furt mi 120W zbyva (edit: zbyva 60W) a to snad na desku, 2 disky, mechaniky a par legracek stacit musi ne? (i po tom editu...???)
juloSVKxxl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ZDROJ... 2008-05-25 21:09:59
avatar
Ja mam Fortron 350W a zvykol mi "padnut", ked som "neunosne" pretaktoval ATi-nu (ocerlock CPU+VGA)-nastastie uz to prestalo.
Mam AMD athlon64 3800++(95W), HD3850(100W), 2xHDD
Takze asi nebude stacit ten Seasonic 380W, aj ked je to TOP znacka
Neznámý  2008-05-25 15:39:36

bohuzial , ja kupujem zo skladu , tam mam 10 percent zlavu ( skladovu cenu )
A sak uz ceny su take neoficialne ( priblizne )
Indy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Muj odhad vykonu 2008-05-25 16:14:45
avatar
Muj odhad vykonu novych karet je takovyto:

1) GTX 280
2) HD 4870 X2
3) GTX 260
4) 9800 X2
5) HD 4870
6) HD 3870 X2
7) 8800 Ultra
9800 GTX
Indy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 16:15:20
avatar
Ten smajlik je samozrejme za osme Co vy na to?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 16:18:07
avatar
HD4850 by měla stávající 9800GTX prý také překonat ....Duální HD4870 X by pak neměla mít s GTX 280, pokud se potvrdí co se tvrdí, velké potíže s překonáním ... ale je to stejně jedno, počkejme si až to bude na trhu
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 16:57:40
avatar
tak, pockejme si , pak se teprve uvidi, jak budou karty doopravdy vykony, za kolik, a kolik budou zrat. kazdopadne si myslim, ze ati uz ty novy karty potrebuje jako sul, aby mela sirsi nabidku a vykonejsi karty, nez ma ted.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 17:19:45
avatar
nerikal si o HD3870 nahodou u jedne podobne novinky pred jejim prichodem ze hrave prekona 8800Ultra?
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 17:56:42
avatar
vzdyt i ty pises, ze 4850 mozna prekona 9800gtx . a dd to myslim psal i o 8800gts512, ale to neva, uz je opatrnejsi, nez byval. doufam, ze se ty predpovedi tentokrat naplni a nebude z toho naky zklamani.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 19:49:57
avatar
ale ted narazim na tu dualni 4870
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 20:05:54
avatar
tak to už nechápu úplně ... dyť duální HD3870X2 8800Ultra v pohodě překonává ...
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 20:23:55
avatar
narazim na to ze dualni 4870 neprekona a podle me nebude moc souperem pro GTX280..spis pro GTX260
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 23:03:19
avatar
Joshi>tak toto je pěkná kravina.GTX 260 bude mít výkon max o 10% nad 9800GX2 .. HD4870x2 odhadovat nebudu to fakt nevím ale jestli se vše potvrdí tak myslím že GTX 280 bude zdatně konkurovat a to + - 10% pod nebo nad.
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 23:18:53
avatar
prave, jestli se vse potvrdi. nevim, kde vsici berou jistotu, ze to bude tak a tak vykony, od hd2900xt uz radsi mirnim ocekavani.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 00:03:07
avatar
mozna tak pulroku po uvedeni...
Indy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 17:17:20
avatar
Nevim co je pro tebe v pohode, celkove je tesne nad ni ale je nevyvazenejsi a ma vetsi propady - kdyby mi nabizeli z tech karet at si jednu zadara vezmu tak beru 8800 Ultra. A 3x 8800 Ultra je stale neprekonany kral vykonu...
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 18:48:57
avatar
Je to můj osobní názor, ale HD4870X2 podle mě nikdy GTX280 nepřekoná, ani v té jedné hře z deseti, kde obě jádra budou spolupracovat opravdu dokonale.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 19:52:06
avatar
to je krajně nepravděpodobné už dnes spolurpacují dvě jádra na HD3870X2 v mnoha případech dokonale a uvidíme v jakém poměru bude RV770 na HD4870 k GTX 280, nicméně podle toho co víme je celkem reálné, že HD4870 bude silnější .... s GDDR5 pamětmi takřka určitě ...
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 23:06:21
avatar
souhlas.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 16:24:23
avatar
taky bych to takle nak videl. mozna jen 4850 bude trosku vyse tak pred 9800GTX nebo na jeji urovni.
Indy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 17:20:15
avatar
Podle me az casem az vyladi ovladace...
Indy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 17:19:29
avatar
Muj odhad vykonu novych karet v SLI nebo CF je takovyto:

1) 3x GTX 280
2) 3x GTX 260
3) 2x HD 4870 X2
4) 3x 8800 Ultra
5) 2x 9800 X2
6) 2x HD 3870 X2

Co vy na to?
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 16:40:37
avatar
Stale sa tu rozprava o spotrebe ale myslim ze dualny radeon sa vopcha do spotreby GT280,mozno bude mierne nad nou ...
Neznámý  - re 2008-05-25 19:26:11

jj , GTX 280 ma TDP --- 230-250 W
a Ati HD 4870 115-130 W x2 - 225-260 W ( HD 4870 X2 )
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 19:53:49
avatar
no jedna věc je spotřeba ve 3D kde karta neběží tak často druhé věc je spotřeba v klidu, už dnes je HD3870X2 úspornější než duální 9800GX2 v klidu a GDDR5 paměti na R700 budou hrát důležitou roli .... nicméně mezi námi, spotřebu u karty za 10 000 - 15 000 moc lidí zase neřeší
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 22:04:14
avatar
15k za kartu? Uu.. naposled sem dal tolik za R9800 Pro (ale to bylo jen 13k). No, že bych měl v plánu si to koupit, tak to teda ee.. zřejmě zůstanu a ATi, které je evidentně momentálně dost cenově přátelské..
PersonalComputer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ironik 2008-05-25 22:11:18

Budu ironik ale k čemu kanon kartu když není žádná hra která by ji využila ? Pokud budes 280 stát osmnáct tisíc plus minus nějaké drobné tak má pokud to s hrami myslíte vážně spíš cenu koupit si dejme tomu 4870 za 7000 a za deset (někdy ani to ne) PS-3(xbox ne s tím mám špatné skušenosti) jen s tím rozdílem že na PS-3 teď míří nejočekávanější hra posledních let - Metal Gear Solid 4, je na ni GTA IV a GT5Prolog. K čemu super výkonná karta když NENÍ oznámená jediná hra která by monstrózní výkon 280 využila ? Chápu že si ji koupí asi nadšenci kterým na nějaké té koruně nesejde ale v reálu je to IMHO zbytečnost. Za ty peníze dnes pořídíte skoro celý počítač...
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-25 23:14:34
avatar
víš ono v 2560x1600 nebo i 1920x1200 s AA a AF dochází dech dnešní generaci karet a to i HD3870x2. třeba takový bioshock v 1920x1200 s AA a AF jede okolo 30FPS a to již není nic moc.Dále Crysis (ano každý jej už má dohranej a je to trapná hra co nesplnila očekávání ale pěkně se hraje a hlavně vypadá překrásně) tak na Very HIGH ve vysokém rozlišení si dnes nezahrajeme na ničem.snad jen na 2x9800GX2 ale to není ideální řešení.Jak cenově tak spotřebově tak výkonově.a to se nezminuji o tom jak Crysis krásně vypadá s AA které je schopno zabít jakou kolvek dnešní kombinaci grafických karet.ano kupovat novou kartu za 18k kvůli cca 5 hrám je kravina ale proč ne?když někdo na to má?dále nás letos čeká spousta dalších her v čele s alan wake-tam se zapotí i GTX 280 na to sadím boty.nebo Far Cry II taky nebude lehké sousto pro dnešní HW .Tyto karty příjdou vhod (alespon bude co recenzovat a čím se kochat ) ale jejich cena moc vhodná není
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 00:05:19
avatar
bohuzel alan wake je odlozen na 2009...a far cry II na tom podle me s narocnosti o moc jinak jak crysis nebude..
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 05:11:09
avatar
uvidíme.ale sami aoutoři říkali že na pc na kterém jede pěkně crysis se jim hra seká jak das.
eXistenZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 07:17:15
avatar
No pokiaľ viem, tak Far Cry 2 už nerobí Crytek, lebo sa nepohodli s Ubisoftom, tak ich od tohoto projektu odtiahli, preto aj vydali Crysis, a nie Far Cry 2 nie? Takže môj osobný tip je, že Far Cry 2 má iný engine, zrejme nejaký nový, a tam sa moc náročnosť ešte odhadovať nedá
Len dúfam, že to neskončí s náročnosťou ako DoomIII - najprv ohlasovali pre túto hru duron700 128 ram a 32MB VGA
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 08:26:37
avatar
Samozrejme ze ma novy engine,myslim ze sa to vola Dunia engine a podla mna to bude ovela "podrobnejsi" engine ... Len nech uz su niake testy na tieto nove karty bo cem vidiet tie vykony 4850ky oproti 88GT
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 14:40:34
avatar
samozřejmě že Far Cry II již nedělá Crytek.robí jej montreálské studio ubisoftu.engine je použit z Far Cry 1 ale je překopán k nepoznání.
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 08:04:18
avatar
Ja osobne sa teším na 4850. A ak náhodou sa objaví aj verzia s psívnym chcladením tak neni čo riešiť. Obstojný výkon a pasívne chladenie to je to čo mňa zaujíma. Nvidia mi to žial nemôže splniť.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 11:16:59

No nevim ako ty ale ja osobne sa vačšinou tešim na nejaku hru, program, napriklad ako teraz UT3,CD4, Pro enginer 4, tak som to poriešil po hardwarovej stranke aby to nesekalo, ak vydaju nejaku suprovu hru, alebo program a my bude moja GPU nestihať, tak porozmyšlam o upgrajdu, ale ako pozeram na vyvojarov hier a programov, tak to najblišie 2-3 roky nehrozi a moja polročna 3870 my ešte nejaky ten rok nebude sekať
PS: dobra hra sa neurčuje podla hardwarovej naročnosti, ale podla deja a hratelnosti
oyza [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-05-26 10:00:09
avatar
DD, ja bych u takovyhle clanku zakazal komentare Jsou to spekulace o spekulacich
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Monday, 06 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 868x
Komentářů: 1
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíThursday, 02 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1454x
Komentářů: 3
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Tuesday, 30 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2145x
Komentářů: 6
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Friday, 26 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1947x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceThursday, 25 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2732x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světWednesday, 24 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2199x
Komentářů: 1