Intel s AMD-ATI s HAVOK GPU v boji proti NVIDIA PhysX – HAVOK jde pod OpenCL! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 26 březen 2009
alt Už oficiálně vám můžeme říci, jak to bude s AMD ATI Radeon a herní fyzikou a dalších věcech …

 

 

 

 

Že ATI ještě jako samostatná firma podporovala fyzikální pohon většiny současných her -systém HAVOK a počítala s jeho akcelerací přes GPU daleko dříve než NVIDIA koupila PhysX a vlastně než Intel koupil HAVOK, je známo. Jenže od té doby se udála řada věcí. V první řadě AMD koupilo ATI a po nějaké době ohlásilo, že s HAVOKem počítá i nadále. NVIDIA snažící se i prosazení vlastních technologií koupila konkurenční PhysX, který ihned integrovala do svých GPU a tak má dnes na tomto poli náskok. Nicméně Intel s AMD nezaháleli a aktuálně vám můžeme říci, jak to tedy bude dále …
AMD a HAVOK (Intel) platí i nadále. Nicméně HAVOK nebude jen výhradně AMD záležitost a ani AMD-ATI nemá zájem na exkluzivitě. AMD se hlásí k otevřeným standardům a AMD-ATI také jasně deklarovalo, že vymýšlet nějaký vlastní fyzikální engine, či GPGPU prostředí a snažit se jej prosadit, nemá smysl a nemá tedy ani v plánu a prostě čeká na to, co se stane standardem a to bude podporovat. Proč se tedy HAVOK přes GPU neobjevil na ATI Radeon už dříve? No protože se na příchod nějakého GPGPU standardu čekalo. Tím něčím je OpenCL, které se skutečně otevřeným standardem stal GPGPU platformy stal. K jeho podpoře se AMD-ATI hlásí už dlouho a NVIDIA se přidala oficiálně před nedávnem, kdy byl OpenGL schválen. NVIDIA CUDA a AMD-ATI Stream, což jsou víceméně stejné věci s dvěma názvy a navzájem nekompatibilním prostředím, tak budou nově podporovat OpenCL, takže nově vlastně bude jedno, zda vlastníte ATI nebo NVIDIA, protože by vám OpenCL aplikace akcelerovaná přes GPU měla jet na obou kartách. Toto uvádím záměrně, protože se to HAVOKU akcelerovaným přes grafickou kartu přímo týká.
HAVOK nově totiž bude postavený na OpenCL, tudíž jej bude možné akcelerovat jak na NVIDIA, tak na AMD ATI Radeon grafikách. Proč tedy konkrétně AMD a HAVOK mají užší spolupráci? No právě proto, že AMD nemá vlastní systém, který se naproti všem snaží prosadit a čekalo na standard, kterým se HAVOK přes OpenCL pravděpodobně stane. Má k tomu na rozdíl od NVIDIA PhysX všechny předpoklady. Právě fakt, že HAVOK bude pod OpenCL je jeho největší výhodou. NVIDIA samozřejmě bude HAVOK podporovat i na svých grafikách, ale v tichosti, protože má svůj PhysX, který nikdo kromě ní nemá a nepodporuje a na jiných grafikách než NVIDIA neběží. NVIDIA však o tom, že HAVOk se chystá běžet pod OpenCL a tedy že poběží všude i na jejích grafikách věděla a napnula všechny síly k prosazení PhysX. Proto jsme v posledních týdnech slyšely, že NVIDIA znovu podepsala podporu pro PhysX se SONY a nedávno i s Nintendem pro Wii. NVIDIA se zoufale snaží o prosazení PhysX, protože je jasné, že letos se začne lámat chleba. Na jedné straně HAVOK akcelerovaný přes GPU, běžící všude, kde je OpenCL (což je téměř opravdu všude), na straně druhé je tu její PhysX, které má dnes výhodu toho, že je zdarma (i když u HAVOK pod OpenCL je otázka, zda nebude také téměř zdarma, určitě bude pro některé partnery) a má jistý náskok protože se v podobě akcelerované fyziky přes GPU už v některých hrách vyskytuje. NVIDIA se o prosazení PhysX na grafiky AMD-ATI snažila, ale podmínila to přijetím CUDA, což bylo a je pro AMD-ATI nepřijatelné. Že NVIDIA CUDA není nezbytnou nutností pro podporu a fungování PhysX, dokázalo licencování na SONY PS3 a Nintendo Wii. V prvním případě je PhysX akcelerované přes IBM procesor a v druhém případě také a dokonce se v dané konzoli nachází ATI Radeon grafický čip. AMD-ATI sice nikdy podporu PhysX neomítlo, ale v této chvíli to vypadá, že k ní už nikdy nepřistoupí.
Nakonec rozhodnou herní vývojáři. Na straně jedné je tu PhysX, které se NVIDIA snaží procpat horem spodem, dává jej dokonce zdarma, problém ale je, že pokud má hra vyjít na všechny platformy, na ATI Radeon prostě PhysX nepoběží, což pro hru automaticky znamená na trhu problémy, protože samozřejmě nelze jen tak znevýhodnit zákazníky s ATI Radeon Grafikami. Na straně druhé je tu HAVOK na otevřeném standardu OpenCL běžící vlastně na všem, který má teoreticky stejné možnosti jako PhysX, a který poběží na ATI i NVIDIA grafikách. V neposlední řadě je tu i váha podpory. Na straně HAVOKu stojí AMD-ATI, jejíž čipy se nacházejí ve dvou ze tří herních konzolí (a počítá se s ním i Xbox nové generace) a na cca polovině herních PC, taktéž Intel stojící za platformou x86, grafickými čipy a v neposlední řadě i Larrabee, které HAVOK akcelerovat 100% bude. Za velké plus můžeme považovat i samotné OpenCL, na kterém HAVOK staví, a které je všeobecně přijímáno. Naproti tomu je tu jen NVIDIA s PhysX, které je dnes pokročilejší, co se možností týká, ale otázka, je, co bude za rok, až se na HAVOK zaměří více vývojářů. To, že SONY a Nintendo Wii podpořili podporou PhysX neznamená exkluzivní podporu pro PhysX, podporovat budou i HAVOK OpenCL, protože je to pro ně výhodné s důležité.
AMD-ATI už předvedlo HAVOK OpenCL na svých grafikách a první dojem je velice kladný. Ty nejdůležitější efekty fungují a samozřejmě díky silně výpočetně zaměřené architektuře ATI RV7xx bez nejmenšího problému. V současnosti ale nejsou možnosti HAVOKu na GPU tak propracované, jako PhysX (týká se hlavně akcelerace kapalin apod.), ale je to jen otázka času a dalšího vývoje, který bude rychlý. Není znám důvod, proč by zanedlouho neměl HAVOK umět vše, co dnes umí PhysX.
Výše uvedené věci jsou důvodem, proč jsem v minulosti tvrdil, že PhysX nemá budoucnost. Rozhodně to není kvůli fyzice přes GPU samotné (tuto technologii naopak velmi podporuji), natož firmě NVIDIA (ta navíc není tvůrcem PhysX). PhysX jsou jistě zajímavé a dost práce se kolem nich udělalo, ale osobně pokládám PhysX za zbytečné, když je tu starší a rozšířenější HAVOK, který má větší podporu a pokud by byl zájem, tak může umět vše. Dnes už veřejně prezentovatelná fakta tomu dávají za pravdu. Zájem je a podpora tedy roste. PhysX to měly spočítané v době, kdy se je nepovedlo prosadit jako jednotný fyzikální GPU standard – pokud by je AMD-ATI přijalo spolu s NVIDIA, asi by mohla být situace dlouhodobě trochu jiná a boj HAVOK vs PhysX delší. Takhle si myslím, že fakt, že HAVOK je OpenCL a podporovaný na ATI i NVIDIA a všude jinde, je to, co nám chybělo ve vývoji GPU fyziky a to, co je jedinou možnou budoucností fyziky akcelerované přes GPU. NVIDIA se sice bude ještě nějakou dobu snažit prosadit draze koupený a vyvíjený PhysX, ale HAVOK má podle mě všechny předpoklady, aby poměrně rychle možnosti PhysX dohnal a nakonec donutil NVIDIA, která je na PhysX sama, to vzdát, navíc když i na jejích grafikách HAVOK pojede a NVIDIA si nemůže dovolit jej nějak penalizovat a zvýhodňovat ATI grafiky.

Každopádně je kolem herní fyziky po tomto týdnu poměrně jasno. HAVOK pod OpenCL akcelerovaný přes grafiky je zde. AMD-ATI jej bude viditelněji podporovat už u nového HD 4890.

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
TukaN1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 14:05:24
avatar
Hurá hurá hurá. Snáď to dopomôže programátorom k tomu aby začali konečne robiť hry na úrovni.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 14:22:55
avatar
Snad. Treba se vyuzije i potencial karet a kdyz nejde dopredu grafika, tak pujde aspon fyzika.
sithmaster [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 15:16:16

myslim ze vsetko bude ako doteraz len "jeee vyzera to ako v skutocnosti"
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 14:24:03
avatar
No,som zvedavy kedy pridaju podporu do ovladacov a ci vyjde v dohladnej dobe nejaka hras havokom akcelerovanym cez gpu ... Tiez by ma zaujimalo,ze ci ATI grafiky nebudu mat vyssi vykon v havok hrach,kedze vypocetny vykon maju vacsi ako karty od NV ... DD nevies o tom nieco ?
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 15:24:59

Spis bych cekal mensi propady fps ve hrach, nez na Nvidii.

Vzhledem k tomu, ze je to na OpenCL a pro vsechny mozny procesory, tak ty fyziky bude akorat tolik, aby to utahly vsechny grafiky.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 14:47:56

Nevyjde. Havok pres GPU je ve stadiu tech dema. Umi zatim pouze akcelerovat dve veci - destrukci a chovani obleceni, coz je na plnohodnotny nastroj stale malo. Ma pred sebou jeste hodne dlouhou cestu. Dejme tomu, ze AMD/Intel hodne zatlaci - cca pul roku do plne funkcniho Havoku s rozumnym poctem nastroju ( a to jsem hodne optimisticky). Pak pripocti cca rok a pul na vyvoj hry. Mozna vyjde nejaka drive s dodatecne implemetovanym Havokem, stejne jako to bylo u PhysX, ale prinos bude asi cca stejny - veskery zadny.

Otazka vykonu je tezko k posouzeni. ATi ma sice vice jednotek, ale Nvidia ma zase vykonejsi, zatim nic srovnatelneho na OpenCL nemame, takze nevime co bude komu vyhovovat vice.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 15:09:59

No sice ještě skoro nic neumí, ale nechápu jednu věc, proč všichni porovnáváte Havok a PhysX, a říkáte že pchysX je daleko lepší když ten druhý je vlastně v plenkách.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 15:43:20
avatar
NVIDIA určitě v současnosti nemá své jednotky výkonější, je to naopak ;) .... ATI umí zpracovávat i náročnější úlohy díky 5D konstrukci, NVIDIA ne. Vzhdledem k tomu, že AMD už při návrhu s výpočetními aplikacemi počítala a modernost architektury jejích čipů tomu jasně nasvědčuje, můžeme se domnívat, že když OpenCL je podporováno oběma firmami stejně, bude záležet čistě na výkonu grafik a v tom případě má HD 4890 přes 1,3GFlops a GTX 285 jen něco kolem 1Gflosp.

Že NVIDIA chce právě svou slabinu ohledně výpočetního výkou svých čipů odstranit v nové generaci je jasné i z toho, jakého nového technického ředitele si zvolila ;)
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 08:38:47

Asi tezko primo srovnat vykon, kdyz oboje je delano na jiny zpusob zpracovani dat. Urcite vsak ATi nema jednotky vykonejsi. Myslel jsem to tak, ze 240SP udela 1GFlops vs 800 jednotek 1,2GFlops. Vim, ze to takhle primo srovnatelny neni, ale pro predstavu to staci. Nvidia ma jednotky vice optimalizovane, proto jich neni tolik. To ze OpenCL bude asi vice sedet ATi je pravdepodobne. Budeme vsak muset pockat na nejakou aplikaci pod OpenCL, abychom mohli prinest srovnani. Ono to jenom o hrubem vykonu nebude. OpenCL je sjednocujici API, pak bude opet zalezet na tom, jak kvalitni budou aplikace a jak budou umet vykon grafik vyuzit.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 08:53:26

No ve skutečnosti je SP u ATI 160 ... Navíc, u NV mají Sp dvakrát vyšší frekvenci. TeĎ bych si představoval kdo má co víc optimalizované...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 09:12:11

Tak porovnej pristup k pocitani dat. Tezko ti ted tady budu dokazovat proc ma Nvidia SP vice optimalizovane nez ATi, to je na dlouho debatu a spise je nutne neco nastudovat. Kazdopadne co se tyce zpracovani dat, ma RV770 800 jednotek, kazda z nich na nejnizsi urovni pocita vse stejne (klasicky vypocetni vykon), 5D jednotka se stara nasledne o vyssi funkce - tech je 160. Ale stream procesoru, ktere jsou predevsim zodpovedne za vysoky vypocetni vykon je 800.
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 16:00:46
avatar
No pokud AMD/Intel zamakaj, a jak jsi rekl, dosti optimisticky do pul roka doladej HAVOK tak aby fungoval na 100%, tak jelikoz s tim ATI pocita, urcite bude novy jadro 870 navrzeno tak, aby s tim mohlo 100% pracovat + samozrejme podpora DX11 - coz se planuje za vice nez pul roku(hadam dobre prelom Q3/Q4 tohoto roku?). Pokud(urcite) s timhle AMD/ATI pocita, a nenechaj nic nahode, tak jejich nova generace grafickejch karet bude mit 100% podporu DX11 i Havoku... Bohuzel, me nici jak je nVidie momentalne zticha a nikdo nevi co planujou, nebo mas DD nejaky informace o tom co planuje nVidia pro DX11?
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 14:27:41

Na tohle bych cekal protitah od Nvidie. Pravdepodobne se ted vyroji nejaky prezentace co budou ukazovat, co vsechno havoc neumi.

A stejne to nakonec dopadne tak, ze Nvidie udela OpenCL PhysX. a budeme moct pouzivat vsechno na vsem
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 14:33:03

No vidíte, a vy nadáváte DD, že nadržuje ATI. A tady jasně píše a zdůrazňuje, že NVidia podporuje o jednu technologie navíc - HAVOC běží všude, PHysX jen na NVidia. Jen pochvaluje
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 16:03:47
avatar
jeden tygr jungli nedělá
supervisor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 14:33:27
avatar
Já mam takový tušení, že 2kgames přislíbylo, že system PhysX budou dávat do svých her....to znamená třeba i Mafia 2 a to už třeba něco znamená. Osobně věřím tomu, že Havok se vydal lepší cestou, ale myslím si, že PhysX ještě není úplně tak mrtvý jako se tady píše.
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 14:48:14

PhysX ma proti havocu jednu neuveritelnou vyhodu: Je uplne zdarma. Navic CPU verze zvlada prakticky to sami co CPU only Havoc, takze je to jasna volba.

Havoc zase snad ma navic asistenci pri implementovani do hry, hotovy moduly pro nejpouzivanejsi enginy a snad i lepsi vyvojovy nastroje (ale to se dost tezko srovnava, kdyz nedelas na nejakym velkym projektu).

Jedinej zpusob ja PhysX zabit je nabizet Havoc taky zdarma, uvidime co na to Intel.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 15:38:58
avatar
Intel sice HAVOK koupil, ale HAVOK má dost volné ruce a já si nejsem jist, zda HAVOK pod OpenCl je placená záležitost ... určitě za ni nemusí platit úplně všichni, minimálně je tu určitě skupina partnerů Intelu (a dnes možná i AMD-ATI) z řad Herních vývojář, kteří mají jiné podmínky ;)
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 16:43:31

Ono to je spis tak, ze Havoc nema stejny podminky pro nikoho Cena se odviji od poctu addonu, ktery si k havocu priberete, platformy velikosti projektu atd. Takze Havoc zdarma je urcite jedna z moznosti.

Navic predpokladam, ze kdyby mel byt zdarma (cely nebo jen nektere casti) pro vsechny tak by sme se to dozvedeli z nejakejch prezentaci, jelikoz je to dost podstatnej krok.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 16:50:53
avatar
nekde to nekdo rozebiral kolik stoji havok a physx. co si tak pamatuju tak u havoku se dost tvrde plati za kazdy modul (kolize, kapaliny, obleceni...) navic..physx je zdarma, plati se u nej az za podporu kdy dostanes par lidi, kteri ti pomuzou s jeho implementaci do hry apod. takze podle me se za havok pod opencl bude platit take a hodne. kolik to zalezi na tom jestli bude stejne jako physx all-in zalezitosti nebo po vzoru soucasneho havoku se bude platit za kazdy modul zvlast a bude pak na vyvojari kolik si jich zakoupi.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 14:56:43

Urcite neni, otazka je, zda bude vyhledove do budoucna pro Nvidii rentabilni dale jet PhysX pod CUDA jako vylozene propietarni reseni nebo prepsat PhysX pod OpenCL, k cemuz asi dojde. Vyhledove vsak minimalne rok ci dva od Havoku pres GPU nemuzeme ocekavat nejaky razantni nastup na trh, tohle je vse otazka budoucnosti.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 14:38:33

nemala sa nvidia obuvat do tych cpu, nemala..
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 14:50:41

Asi někdo z inženýrů očekával více ot technologie Tesla a dokázal v tom přesvědčit šéfa. A ten to zhltnul i s navijákem. Myslel, že opravdu uč CPU budou hrát jen podružnou rolí. Je to opravdu směšné - i když 86 cpu začnou prohrávat, vůbec není řečeno, že při tom vyhrají GPU.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 15:03:28

Mozna by neskodilo si znova celou kauzu prostudovat, nic takovehleho v tom roli nehralo. Vzdy to bylo o sporu zda pri upgradu ci koupi noveho PC zalezi vice na GK ci CPU. A jednalo se o prinos specificky ve hrach. Dalo se to castecne vnimat jako, ze Nvidia tvrdi, ze CPU potreba neni, ale samo tvrzeni je protimluv.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 09:53:11

Tesla má CPU. Nikde netvrdím, že NVidia odmítala CPU. Možna by neškodilo si znova celou kauzu prostudovat. Tobě. A nepoužívat takové hulvatské argumenty.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 10:06:51

Hulvatske? Mozna by neskodilo krom nadhledu, ktery tady projevujes vuci vsem v diskuzi, mit take nadhled trochu sam nad sebou. Pokud te me argumenty urazili, bude problem na tve strane.
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 14:54:34

S nastupem OpenCL bych se vubec nedivil, kdyby se najednou vyrojilo spousta novejch implementaci fyzikalnich enginu bezicich na vsem. Vzhledem k vykonu grafickejch karet by nemusely bejt az tak optimalizovany(nemuseli by se pouzivat triky na zvyseni vykonu "nepresnym" vypoctem atd, coz je domena CPU Havocu).

Bylo by docela vesely, kdyby nejaka neznama firmicka smetla Havoc i PhysX necim lepsim...
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 14:56:29

Docela schází zmínka o DX 11. Tohle totiž znamená, že jsou konečně hotové specifikace DX 11. To, že Havok bude postavený na OpenCl neznamená, že mají vyhráno s jeho prosazením. Správně bylo uvedeno, že PhysX zatím umí daleko více věcí. Nvidia PhysX jistě už protlačila do řady připravovaných titulů (údajně např. Mafia 2), takže má nyní značný náskok. Není také vyloučeno, že nakonec bude PhysX také OpenCl. Tohle je hodně otevřená záležitost a netroufám si říci, kdo vyhraje. Kromě toho PhysX může akcelerovat i procesor (samozřejmě daleko pomaleji).
Comby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 15:12:05

Citujem No-X: "Takže jak je zřejmé, tak narozdíl oh PhysX nVidie, jehož CPU kód je záměrně pokriplený, aby běžel mizerně a nemohl efektivně využívat vícejádrová CPU (a tudíž si hráči mohli PhysX užívat jen pokud mají hardware nVidie nebo hardware firmy, která nVidii zacálovala), tak Havok umí vícejádrové procesory využít a je možné používat jak GPU, tak CPU."
supervisor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 15:40:49
avatar
To co jsi napsal by dávalo dost smysl, ale to, že nvidia mrší výpočty PhysX na CPU to nikde psaný není....prostě jen domněnka ? Nebo se mýlim ?
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 16:50:05

No nevim, jestli je to uplne pravda ale rika se, ze PhysX CPU umi pouzivat pouze 1 vlakno, takze jede jenom na 1 jadre procesoru. Kdezto Havoc umi pouzit vicejadrovy procesor.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 15:36:45
avatar
automaticky určitě HAVOK vyhráno nemá, ale v podstatě díky tomu, že jej podporují všichni včetně NVIDIA, je trochu divné mít tu dva fyzikální standardy, které víceméně budou umět to samé ;)
Dee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 18:15:53

A on je snad nějaký důvod k tomu, aby se kterékoliv z řešení stalo standardem pro fyziku?

Standardem se může stát OpenCL, ale to je asi tak vše. Mít pouze jeden fyzikální engine je asi tak stejně logické jako mít pouze jeden pro grafiku.

Mám pocit, že tu má někdo zkreslené představy o tom, co vlastně všechno zahrnuje nálepka PhysX nebo Havok.
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 16:55:48

právě, že to jestli budou oba umět to samé je největší otázkou. Před Havokem je ještě hodně dlouhá cesta než bude umět to samé co Physx. Nvidi bych ani trošku nepodceňoval.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 08:45:08

Pro trh a vyvoj lepsi. Dva znamenaji konkurenci, cely problem je v tom, aby oba dva byli pristupne vsem. Coz by prepsanim PhysX pod OpenCL bylo. Ja bych spis prave videl do budoucna obe fyzikalni prostredi vedle sebe. Zadny nevyhraje na tolik, aby ten druhy byl uplne potlacen, to by ani nebylo dobre.
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 15:57:42

Pycha predchazi pad.Uz jsem tu psal drive ze je s Nvidi konec.Mela se dohodnout s AMD na spolupraci jenze si moc o sobe mysli.Trvodhlave prosazuje k neuspechu odsouzeny koncept.S prichodem 7 si jeste pohorsi.Uz dnes nema silu prosadit neco oproti AMD-ATI.A to ji ceka souboj s Intelem a samotnym velicenstvem Microsoftem.Docela by me me zajimalo v kolika hrach Physx skutecne je a jaky maji ty hry podil na trhu.Takove zvaneni o demech nebo prislibech si nechte od cesty.Jasne ze je Physhx lepsi ale Nvidia proste uz nema silu udelat z toho standart.A s jejim klesajicim podilem na trhu zadny normalni vyvojar nebude riskovat prusvih.Intel i AMD jdou cestou integrace grafiky do CPU.Ted nemluvim o larabee ale o dalsim vyvoji u Intelu.Nvidia uz prisla o trh s cipovymi sadami a casem prijde o vsechno.Jestli to nevidite tak to je mi lito.Vyvoj proste smeruje k jednomu cipu ktery zvladne vse
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 17:07:55
avatar
jenze nez ten jeden cip zvladne vse bude moc dlouho trvat..ty cpu s integrovanou grafikou, ktere se chystaji (nekdy 2010/2011?) maji byt ten nejnizsi low-end a nebudou jednim cipem. grafika i cpu jsou zvlast, akorat schovany pod jednim heatspreaderem. neco tak do notebooku nebo absolutniho lowendu. budoucnost na vyvoji treba grafickych karet smeruje spise k vicecipovym kouskum, minimalne u ati
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-26 20:15:17

Ono to neni jen o integrovane grafice.V tomhle pripade se vratime ke starym 386.A cpu bude vyuzivat integrovane gpu stejne jako ty vykopavky matematicky koproprocesor.Ze je jakekoli gpu vykonejsi v plovouci carce se asi dohadovat nemusime.Odecte si naroky mezi spolupraci gpu a cpu.A jakykoli lowend bude super.Cuda by v tomle pripade byla optimalni.Ale Nvidia je proste tvrdohlava a spatne dela.Kdyby aspon koupila VIA nebo kohokoli kdo ma licenci x86 a pripojila se k obecnemu proudu vyvoje.Fandim ji ale jestli to takhle bude vest dal vyhori
Leos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Typické 2009-03-26 23:55:36

Njn NVidia zase do niečoho vložila chaos, to jej ide, ako vždy, skvele. Keď kupovala firmu Ageia, tak mala vytvoriť primerané podmienky na prijatie PhysX aj na konkurenčných GPU, alebo si to mala rozmyslieť, a nemala Ageiu vôbec kupovať. Akvizícia Ageia mohla prebehnúť inak a PhysX by mohlo bežať na všetkých hrách a grafikách. Takto si už ho môže strčiť niekam. Typická NVidia. Apropo, skúste si niekto vybrať tú zbytočnosť, CPU, či vám pôjde počítač
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 00:34:55

Akvizice Aegia nebyl spatny napad.Ono to funguje.Spatny napad je pokusit se to prosadit proti vsem. Jeji smula je ze prijdou sedmicky tak brzo.A v tohle pripade jde Nvidia opravdu hlavou proti zdi.Kdyby se pokusila ovladnout trh s pomoci Phyxs 3 roky zpatky mela by realnou sanci na uspech.Ovladala 90 procent trhu a byla skoro monopol.Dnes je to tak 50 procent.Ale nejhorsi na tom je ze jde jak(ted me nenapada vhodne slovo)proti vsem.Microsoft se bude muset snazit prodat sedmicky.Jedna z mala sanci je zadotovat DX11 hry.Ale Nvidia je opet proti a bude se snazit prosazovat dale svoji cestu.A bohuzel nema sanci.Kohokoliv z Vas normalne diskutujicich bych posadil na misto sefa Nvidie.Preci neni mozne aby to tak vzdelani lide nevideli.Az prijde DX 11 teprve bude sranda.Spis smutek
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 17:29:33
avatar
Dobrej vtip, DX11 bude krok kupředu, jaký smutek ? , možná pro Nvidiu jestli bude pokračovat v tom že svoje karty bude stavět na High-end grafickym jádru, které u NV grafik hoodně zvyšuje cenu atd...
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HD4870 skoro za 4000,- 2009-03-27 13:56:56
avatar
Jen tak mimo téma jukněte sem. HD4870 za necelých 4100,-Kč s DPH v normálním e-shopu (ne pochybne pixmanii). Luxus docela. Verze DK je uz za 5200, coz je taky dobry
Odkaz
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 17:15:38
avatar
ten odkaz je ale na HD 3850X2
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 20:15:10
avatar
Odkaz

Sry, jsem koukal na ňu a nějak jsem to popletl. Ten nový už by měl být ok ;)

edit: tak i podruhý špatně, ale už jsem to opravil. na té stránce se totiž nemění adresa, i když na ní přebíháš po komponentách, je tam pořád ta samá.
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 20:06:25

Smutek je z toho ze Nvidia se nebude snazit primarne zapracovat na DX 11.Nejsem sice zadny inzenyr ale pokud tomu aspon trosku rozumim vybrala si Nvidia jinou cestu nez tessalaci coz je podminka k vykonu pod DX 11.Dojede na stejnou chybu kterou udelala 3DFX
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1296x
Komentářů: 4
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1679x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1162x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1218x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3804x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1479x
Komentářů: 0