Nové 28nm grafické karty Radeon i GF přesunuty až na podzim letošního roku? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 01 únor 2013
altSpekulace, která má bohužel až příliš reálné základy. Nové grafiky odsouvají oba producenti.

 

 

 

 

Na webu Sweclockers se objevila zpráva, že prý AMD i NV odsouvají vydání nových generací 28nm grafik na Q4 letošního roku. Fáma a spekulace? Bohužel v posledních dnech slýchám od výrobců až příliš mnoho informací, které by podobný krok zcela vysvětlovaly.

1, obecně je zde problém jménem pokles prodejů PC, kdy samozřejmě úměrně (či ještě více) tomu klesají prodeje samostatných grafických karet a prodeje objednaných kapacit stávajících modelů tak budou trvat déle.

2, Pak zde záležitost, že po 28nm má přijít 20nm generace. Jenže 20nm výrobní proces od TSMC bude pravděpodobně ještě problematičtější, dražší a z počátku méně výhodný než 28nm. A dobře si pamatujeme, jak to vypadalo, když loni 28nm začínal. Vzhledem k tomu, že první 20nm grafiky se stejně neobjeví dříve než na začátku roku 2015 (kdy je navíc možný další odklad), je tu nebezpečí, že pokud by se druhá generace 28nm grafik objevila už právě v Q2 2013, tak by na trhu aktuální musela vydržet celé dva roky než by přišel nějaký nástupce, pokud by výrobci nesáhli k nepopulárnímu přejmenovávání! Výrobci se tedy budou snažit minimalizovat mezeru, jak to jen půjde i za cenu odkladání nových modelů.

3, s vydáním 28nm grafik nové generace spěchalo hlavně AMD, které už vydalo první modely pro mobilní sféru. Ovšem v posledních dnech se rapidně mění informace o tom, že by další porce včetně desktopových modelů měla dorazit skutečně dle plánu v dubnu až červnu, jak bylo plánováno. AMD navíc už název řady HD 8000 použila, když kompletně přejmenovala OEM nabídku HD 7000. Takže nová generace GCN 2.0 grafik, která nahradí stávající HD 7000 modely, se pravděpodobně nebude jmenovat HD 8000. A v tom je problém. Teď v lednu, když AMD "vydala" HD 8000 modely pro OEM trh si nějak nemyslím, že by za tři měsíce přišly nové modely. Krom toho se HD 8000 řada grafik objeví i v nových generacích konzole Xbox a PS jež se minimálně partnerům představí už velmi brzy.

4, Minimálně NV nemá také s vydáním novinek kam moc spěchat, také už zahájila přejmenovávání svých modelů a navíc by se jí podobný odklad konkurence hodně hodil. Původně chtěla v červnu novými GTX 700 modely reagovat na nové grafiky AMD, ale pokud je AMD odsune, velmi ráda udělá to samé, protože by stejně neměla více než jeden dva nové modely a to navíc v prodeji až někdy v létě. GTX 600 řada vyšla prostě o dost později než HD 7000 a také s možným vydáním GTX TITAN modelu postaveném na GK110 jádře, má NV téma o čem v Q1/Q2 hovořit. U TITANu s výkonem kolem 80% a možná až 90% duálního modelu GTX 690 (což je pro představu zhruba v průměru kolem 25% nad HD 7970 GHz), jak to podle nejnovějších informací vypadá, bude ráda za prostor na trhu, který by jí případným vydání nástupce HD 7970 GHz nebo i vlastní GTX 780, mohl chybět. Nicméně připomínám, že GF TITAN s GK110 jako desktopová verze TESLA K20X, bude pravděpodobně stát minimálně 900 dolarů (21 000 korun vč. DPH) a rozhodně to nebude masovka s nějakým velkým vlivem na trh, ale prostě je alespoň v Q1/Q2u NV o čem mluvit. Odklad ostatních modelů včetně modelů konkurenčního AMD by tomuto modelu jen prospěl.  

5, Stejně tak by odklad prospěl modelu Radeon HD 7990. Který je a není na trhu. Je od několika výrobců grafik v podstatě v referenčním zpracování, a je i v podobně monstrózního ASUS ARES 2 (999 kusů), ale AMD jej oficiálně pro desktop nevydalo, i když profesionální verze vydána byla. AMD by tak využilo prostoru k oficiálnímu vydání tohoto duálního monstra, které by bylo nejvýkonnější referenční grafickou kartou za cenu právě konkurenčního jednočipového high end řešení GF TITAN. V praxi bychom tak konečně opět měli oficiálně od obou výrobců v referenčním reálu onu odlišnou strategii tvorby a přístupu k high end grafikám. Zatímco NV razí stále strategii velkého monolitického jádra, AMD už od HD 3000 řady razí strategii, že nejvyšší high end staví na dvou menších jádrech. Ve výsledku by ty karty měly stát stejně s podobným výkonem (to asi v tomto případě zdaleka platit nebude), ale výrobní efektivita duálního řešení by byla výrobně lepší, i když výkonová efektivita zase stojí a padá s vyladěním ovladačů (což dnes už zase tak velký problém není, ale pořád je výkonově a ovladači jednojádrové řešení efektivnější). Jinými slovy i AMD má téma na Q1/Q2 pokud by došlo k odkladu vydání nové generace a vyšel konkurenční model TITAN. Navíc ještě několik výrobců chystá oznámení svých duálních řešení na bázi HD 7970 GHz X2.

Bohužel tak mám hned několik důvodů brát vážně zprávy o odložení vydání nové generace grafik. I výrobci jsou aktuálně velmi opatrní v zákulisním informování o novinkách a zdá se, že se opravdu budou plány měnit, či se již mění. Zatím tedy berte informaci o odkladu grafických novinek na Q4 2013 jako sice nepotvrzenou, leč bohužel jako čím dál tím více pravděpodobnou.      

Zdroj: Sweclockers a vlastní

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Onizuka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-01 15:44:53

Nu což tak já teda půjdu do 7970, ještě jsem chtěl počkat, ale až do konce roku... ta moje 3870x2 ty nové hry nějak nebere
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-01 16:31:40
avatar
Vždyť je to stejně jedno kdy přijdou, páč všechno se te´d bude odvíjet od nových konzolí. V těch bude něco na úrovni HD7850, ovšem v konzoli to díky optimalizacím a nepřítomnosti Widlí bude mít výkon asi jako HD7950 / možná i víc Takže až přijde na vánoce 2013 nová generace her na nové konzole, tak jen bude stačit koupit grafiku o výkonu HD 7970 nebo něco s tím výkonem z řady HD8xxx a nebo lepší a budete na pár let / životnost nových konzolí za vodou Do té doby kvůli jedné hře ( Crysis 3 ) opravdu nemá smysl měnit své stávající HD5850@HD5870 a podobné za nové. Osobně tajně doufám, že se mi s mou HD5850@HD5870 podaří přežít až do příchodu 20nm grafiky HD9850 před vánocema 2014 Pak už bude nová generace her pro nové konzole skutečně odladěná a bude ždímat hardware konzolí až na krev a 20 nm HD9850@HD9870 bude mému pejčítači náramně slušet dalších 3 - 6 let.

***v té době už bude mé HD5850@HD5870 5 let a jak se tak na to dívám, tak za 4 500 Kč to byl super kauf. Skoro jako kdysi když sem koupil HD3870 512 MB za 1 500 Kč ve výprodeji, hrál na něm pohodově 2 roky a pak ještě střelil asi za 800 Kč
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-01 16:41:17
avatar
JJ, není kam spěchat ...s mou 6950 Toxic taky ještě nějaký roček vydržím
barny9810@gmail.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-01 18:04:31
avatar
tak tak...ja si akurát kúpim chladič na moju referenčnú HD6870 (vie to byť riadna "turbína" keď sa nahreje ) , nataktujem čo to dá, a na mojom 22" LCD s 1680x1050 rozlíšením bude výkonu až až
libuse.oracova [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-01 16:51:38
avatar
Pro uživatele je to jedno, upgrade netřeba, ale pro magazín jako DDworld to je průůů..r, dyť vono nebude o čem psát a následně se nebude o čem hádat - to je na tom to nejhorší. Zatracená krize
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-01 17:08:16
avatar
asi tak nějak ale neboj, budeme toho mít čas holt více otestovat více produktů
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-03 11:18:26

Pane Stachu před vánoci jste psal, že nová generace už je hotová a první kusy už jsou vyrobeny. Rozbila se Vaše věštící koule ?
Callisto [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-01 17:24:11

No alespon třeba zase někdo vydá grafiku, co nebude výkonem o 20 procent nad starým modelem, když jim to bude trvat déle... Kde jsou ty časy, kdy nové grafiky byli 2x tak výkoné. Někomu hold došlo, že je blbost vydávat takové karty.
Anonymní  2013-02-02 01:18:20

Nebolo by od veci aby výrobný proces bol na trhu dlhšie a by sa urobilo viac revízii chipov . Bolo by dobre aby sa možnosti výroby využili do štipku kosti ako to niekedy AMD vedelo .
Bazo777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-01 17:53:31
avatar
Škoda,škoda,škoda...sákriš ja sa na tie 8-tisicovky tak tešil.Na 27" monitor mi asi ta moja 6850 nebude stačiť,vrrr...
Omal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-01 18:07:50
avatar
DD, u jakých výrobců máš kontakty? Můžeš být prosím trochu konkrétnější?

BTW: Titan má mít 80% (90%) výkonu GTX 690, to ale není 20% respektive 25% nad HD 7970 GHz, v průměru spíše 30% až 40%.
VIL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Titan 2013-02-01 18:25:02
avatar
Ja si myslím že Titan bude náhrada za gtx690 a výkon bude presne na úrovni 690ky. Vyhoda bude hlavne vtom,že je to jednočip a asi aj spotreba bude o niečo menšia.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-01 19:11:30
avatar
to není tak úplně jisté. GTX 690 je v podstatě parametrově téměř 2x GTX 680 jen na lehce nižším taktu a to TITAN není. Ten navíc nebude mít tak vysoké takty apod. už kvůli velikosti jádra a TDP. Takže podle mě je ěch 80-90% výkonu GTX 690 (když 690 funguje) velmi optimisticky realitickým odhadem i vzhledem k tomu že GK110 jádro má hodně věcí pro GPGPU. A s tou nižší spotřebou bych si nebyl tak jistý.

Navíc by to nebylo poprvé, kdy nová jednojádrová grafika nedokázala překonat dvoujádrový model stalo se to už dříve myslím u GTX 295 ...

upřímně stejně si myslím, že řešit výkon TITAN modelu s tou cenovkou 21 tisíc je úplně zbytečné. To je grafika pro horních 5% z horních 5% zákazníků co si high end kupují. A je jedno jestli to bude mít výkon větší/menší než GTX 690 nebo o kolik to překoná HD 7970 GHz, která stojí 10 tisíc. Řešit výkon TITANu budou hlavně ti, kteří na tuhle kartu nemají .
Omal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-01 19:26:13
avatar
Citace:
... i vzhledem k tomu že GK110 jádro má hodně věcí pro GPGPU. ...


Jaké věci pro GPGPU to konkrétně budou? Jádro GK110 bude mít oproti GK104 fyzicky FPU DP jednotky, v poměru 1 : 3 ke CUDA jádrům. GK104 emuluje DP v poměru 1 : 24 SP.
DP neprovádí přímo žádné výpočty (v případě grafických karet), pouze přechroustávají desetinné číslo z tvaru ve kterém je uloženo v paměti na tvar vhodný pro počítání (a naopak).

Jádro GK 110 má také o něco složitější řídící logiku a pravděpodobně (zatím nelze říci) větší registry.

Ale i kdybychom brali, že to patří do GPGPU features, tak to jsou pořád jen dvě věci a ne jak píšeš "hodné věcí pro GPGPU".
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-01 20:09:00
avatar
otázkou je kolik tranzistorů na to bude potřeba a tedy jaký vliv na spotřebu apod. to bude mít ;) tedy prostě jaká bude herní efektivita toho čipu vzhledem k nárůstu tranzitosrů a všeho co s tím souvisí. v tomto smyslu je to míněno ....
Omal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-01 20:25:16
avatar
Jak už jsem tu předtím počítal, na jedno CUDA jádro Titanu je třeba o 7% tranzistoru více než tomu je u GK104.
Jenom připomenu, že do výpočtu jsou zahrnuty všechny tranzistory, protože jiné údaje než celkový počet tranzistorů nejsou známy.
V těch 7% navíc je zahrnuta i o 50% větší sběrnice, větší cache (pravděpodobně) a DP FPU jednotky.
Takže o "herní" efektivitu Titanu bych se opravdu nebál, 7% je zanedbatelný nárůst.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-01 19:11:50
avatar
U všech významných s nimiž spolupracujeme. Někteří jsou sdílnější, někteří méně.

záleží jaké testy bereš v potaz. já beru aktuální výsledky v aktuálních hrách s aktuálními ovladači (naše máme to otestované, jen jsme to ještě neprezentovali) a to v 2560x1600 a vyšších rozlišeních s 4-8AA. Tam to vychází jak to píši. ostatně pochybuji, že by si TITANa někdo pořizoval pro 1920
Omal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-01 19:35:25
avatar
No budiž, stejně se o výkonu nemá cenu teď dohadovat. Těch 80% pod GTX 690 taky může být pěkný kec.
Vždy se objeví nějaká zaručená informace o nadcházejícím produktu - čtenáři jsou rádi, že mají o čem číst, novináře jsou rádi, že mají o čem psát a zdroj zprávy se raduje, źe mu na to všichni skočili. Například dnes se také objevily informace, že Titan překonal GTX 690 v 3D Marku 11 o 1000 bodů (ale podle mě je ten test fake).

Citace:
U všech významných s nimiž spolupracujeme. Někteří jsou sdílnější, někteří méně.


Takže ten kdo zapůjčuje výrobky na test? Ten kdo tu má reklamu? ASUS? GIGABYTE?
Odkud tedy pochází ta informace? Je ověřena z více zdrojů?
Jen od výrobce? Z ostatních webů? Z obou dvou zdrojů?

Jaký má tedy smyl, že napíšeš, že to máš od výrobců, když neuvedeš od kterých? Tomu můžu věřit a nemusím.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-01 20:39:43
avatar
K první části - Proto na DDW uveřejňujeme jen takové informace, které mají hlavu a patu a dají se považovat za trochu věrohodné ... nevěrohodné spekulace mě nezajímají.

2, Mám stejné kontakty, jako některé jiné magazíny včetně těch zahraničních - což je celkem logické, když jako novináři komunikujeme se stejnými lidmi v těch firmách kteří mají danou oblast a všechny novináře po celém světě na starosti ;).

Dál je to jen o filtraci toho, co ze sdělených info pustíš ven. Jsou magazíny, které pouští ven více a dovolí si to pustit ven první. To je případ i této zprávy kterou veřejně pustil ven Sweclockers, jež to pustili bez jakéhokoliv detailu - to mě přijde samo o sobě dost nevhodné jak k výrobcům tak ke čtenářům.

A o to jde! já i někteří ostatní novináři máme ze stejných zdrojů náznaky v tomto smyslu už pár týdnů od výrobců, jenže jsme bez ověření a dalších detailů nechtěli podobnou zprávu takto jednoduše vypustit. Protože to tedy Swec pustili ven, nezbývá nám, než reagovat a dodat k tomu to, co jsem dodal a co všichni víme. Já osobně ctím přání svých kontaktů a výrobců, protože ne všechny infromace prostě mohu pustit na veřejnost - to jak s těmi důvěryhodnými informacemi nakládáš, dost ovlivňuje jak se k tobě výrobci chovají, co ti půjčí, jak rychle jakou máš podporu atd. A já se v tomto ohledu snažím chovat korektně a zprávy nevynášet a díky tomu se mnou velcí výrobci jednají tak, že máme často klíčové produkty dříve, nebo ve stejné době před/při vydání jako mnohem větší magazíny.

Doufám, že si všímáte, že mnohé ze zajímavých produktů máme na webu dříve nebo stejně rychle co výrazně větší magazíny ;), když by pro výrobce bylo výhodnější to nejdříve prezentovat na těch návštěnovstní několikrát větších webech, zvlášť když má třeba jen 1-2 testovací vzorky! Je to prostě proto, že jsme slušní, nelžeme, nevymýšlíme si ptákoviny a jsme ke všem produktům vždy objektivní! Pokud bych začal vychvalovat produkty jedné firmy a byl tedy neobjektivní, měl bych problém u jiných výrobců a ve finále u všech a to je pro mě nevýhodné. I díky tomu můžeme fungovat - nelze se dnes opřít o jednoho výrobce/firmu. Prostě musíš být korektní ke všem. O to více mě udivuje, že tohle prostě někteří stále nechápou - DDWorld si prostě nemůže dovolit být neobjektivní. Mohl bych, lidově řečeno zavřít krám - žádné produkty k testování, žádné informace předem, žádná podpora. Takže doufám že je to dostatečně pádný argument ohledně důvěryhodností ...

V článku jsem ti tedy popsal to, co vím a mám ověřeno z více zdrojů přímo u zdrojů. To že tomu můžeš nemusíš věřit je mi celkem jedno. Vzhledem k tomu že mám defacto stejné kontakty jako ostatní magazíny a komunikujeme často se stejnými lidmi z daných firem, tak nevím proč máš ty pochyby. A většinu výrobků, které u nás vidíš testované, jsou přímo půjčené od výrobců samotných, často tak že nám jdou letecky přímo z Hong Kongu ještě "horké" z výrovní linky ... . Pokud je to produkt už uvedený a dostupný na českém trhu, tak nám české zastoupení jednotlivých výrobců nebo distribuce, půjčí daný produkt přímo od distributora.
Omal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-01 20:44:03
avatar
Díky za vyčerpávající informace.

Přesně to nesleduji, ale nezdá se mi, že by bylo pravidlem, že by DDWorld měl produkty vždy dříve než ostatní, ale fajn, věřím Ti.

Citace:
nelze se dnes opřít o jednoho výrobce/firmu. Prostě musíš být korektní ke všem. O to více mě udivuje, že tohle prostě někteří stále nechápou - DDWorld si prostě nemůže dovolit být neobjektivní. Mohl bych, lidově řečeno zavřít krám - žádné produkty k testování, žádné informace předem, žádná podpora.


Tak tohle nechápu (pokud je citovaný test vztažen i k ostatním magazínům), jaktože tu často slýchám od Tebe, že některé české weby jsou neobjektivní. Pravidelně PCTuning (což do jisté míry chápu) a nedávno ExtraHardware.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-01 21:18:11
avatar
Já jsem nenapsal že je máme vždy ale dost často což je podle mě dost rozdíl ;)

Zase mi vkládáš do úst něco, co jsem takto nikdy neformuloval - či spíše značně zjednodušuješ. Navíc on je dost rozdíl když pro magazín jenom píšeš jako řadový redaktor, nebo když ten magazín vlastníš, rozvíjíš, a držíš na živu pod svým jménem atd. Myslím že ve jmenovaném případě víš moc dobře o co a koho šlo a myslím že každý objektivní čtenář dávno ví jak se věci měli a myslím, že i pod články daného redkatora to v poslední době dávali hodně najevo ;)

S Extra já nemám problém. Jinak u obou magazínů znám řadu lidí z nich dobře, vycházíme spolu bez problémů a rozhodně netvrdím, že by všichni byli neobjektivní dokonce bych spíše řekl, že většina je objektivní. Že máme na některé věci trochu jiný názor je logické a prospěšné, ve většině věcí se ovšem shodneme a zase tak zásadně se nelišíme. Víš jaká by byla nuda, kdyby všude jsme psali všichni to samé? Proč bychom pak měli 3-4 magazíny, když by krásně stačil jeden? ;).

Problém nastane, pokud chceš abychom se zaručili a uznali vzájemně výsledky testů - je nemohu ručit za jejich oni nemohou ručit za moje - učíme jen za ty, co jsme dělali. A na některé věci máme jiný názor ohledně toho, co v jakých nastaveních testovat, a co je podle nás nejvíce vypovídající a to hlavní - proto se ty testy vzájemně špatně hodnotí. Ale já si nemyslím ,že je to špatně a že je to nutně vždy o objektivitě.

Na druhou stranu tak máš alespoň otestovány všechny hlediska a některé věci myslím dobře ukazují, že se ve výsledku ve většině věcí výrazně nelišíme tedy v rámci výsledků většiny webů - jsou samozřejmě výjímky mezi českými testy, ale to už souvisí s jistými tlaky a lidmi, kterým se ale objektivní novinář a tester vyhýbá a zde se většina testerů v rámci většiny českých magazínů shodne o co jde.

A tím se zase dostáváme k tomu, že řadový redaktor je něco jiného než majitel magazínu a šéfredaktor v jedné osobě. Já si prostě neobjektivitu nemohu dovolit, stejně jako někteří redaktoři - zase jsou ale redaktoři, kteří si to dovolit mohou, protože to na daném magazínu vlastně nikoho nezajímá, tedy do určité míry, kdy co je moc je moc. Co se týká mého názoru na lidi na tebou jmenovaných magazínů, s většinou nemám problém a oni nemají problém se mnou - jsme slušní. Problém dělají 1-2 lidi, na které mimochodem panuje celkem jednotný názor napříč lidmi z různých magazínů. Takže asi tak. Tvrdit, že celý magazín je špatný, protože se tam někteří řadoví redaktoři neumějí chovat a objektivita jim nic neříká a není po nich ani nikým žádaná, to si tedy netroufnu. Takže prosím nezevšebecňuj. Většina lidí v těch magazínech je fajn, normálních lidí, kteří neptaří do nějakého značkového tábora. Bohužel nejvíce je vždy vidět a slyšet ta nevyhovaná hlučná menšina značkových příznivců, zvlášť když si vytvoří třídního nepřítele a toho do zblbnutí nálepkují ...
Omal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-01 21:30:20
avatar
Však jsem také napsal, že to s PCTuningem a nejmenovaným redaktorem chápu a souhlasím s tím.

S EHW problém nemáš? Proč jsi mi tedy psal (respektive odpovídal), že navzájem neuznáváte relevantnost svých testů?

Citace:
Problém dělají 1-2 lidi, na které mimochodem panuje celkem jednotný názor napříč lidmi z různých magazínů.


Já bych tipnul se 100% jistotou toho jednoho, ale kdo je ten druhy?
Nebo OBRa počítáš kvůli nadváze za dva?

-------------

Netvrdil bych úplné, že neobjektivní web nemůže přežít. Třeba takový bulvár z toho vyloženě těží.
Nebo třeba blog jednoho zmíněného redaktora z PCT je na míle vzdálen od objektivity a je silně kontroverzní a z těchto důvodů má čtenost... Je to smutné, ale je to fakt.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-01 21:44:15
avatar
k prvnímu: já myslím že jsem ti to jasně vysvětlil proč a jak ;).

2, tak je rozdíl když máš neobjektivní web který tě má živit a když máš takový jen pro srandu a neživí tě. DDWorld je moje hlavní činnost, ne jediná ale hlavní, takže potřebuji aby se uživil. Většina magazínů se musí uživat a nemá to štěstí, že majitele nezajímavá jak si vede. Blog není magazín ;)
Omal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-01 18:18:27
avatar
Teď mě ještě napadla jedna věc, nebyl ASUS Mars (2 × GK 104) zrušen právě kvůli Titanu?
Mars měl tvořit to nejlepší, co lze s nVidia GPU koupit, což by připravilo Titan o exkluzivitu. Možná proto si nVidia vydání Marsu nepřála.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-01 18:56:43
avatar
ne.

1, NV nechtěla nereferenční GTX 690 protože jich nechala vyrobit v ref. designu dost a spousta z nich je ještě v obchodech a vzhledem k jejich cenám by vydání nějakých neref. modelů neprospělo prodejům těch ref.

2, ASUS testoval obě verze duálních modelů, vyšlo mu že duální HD 7970 bude výkonnější při stejných nákladech a když NV nakonec ani nedovolila vydání neref. duálních GTX 690, nebylo co řešit.

TITAN s tím vůbec nesouvisel, protože ten byl vývojově záležitostí až druhé poloviny roku 2012) spíše poslední třetiny) a to už bylo dávno o duálních ARES/MARS modelech u ASUSu rozhodnuto. Navíc počet jader TITAN je hodně omezený a na duální experimenty by opravdu nebyly. Potřeba jsou hlavně pro výpočetní segment na TESLA K20X modely. To že tedy pravděpodobně vyjde desktopová verze je jen demonstrace možností. Počet karet bude omezený a v podstatě je to ekonomicky nevýhodné pro NV, protože za TESLA K20X dostává několik tisíc dolarů a TITAN bude stát necelých 1000 dolarů.
Omal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-01 19:49:34
avatar
OK, asi máš pravdu.

Ale nepsal jsem o duálním Titanu... Jen, že by Marsová GTX 690 připravila Titan o exkluzivitu a stály by proti sobě dvě TOP řešení.

Ale neřekl bych, že je pro nVidii nevýhodné prodávat Titan. Jednak je to demonstrace síly, munice pro marketing. Také se zbaví jader, které by v Teslách nemohli použít a konečně, výrobní cena nebude $800, ale méně. Mimo jiné, část ceny Tesly tvoří i nadstandardní podpora, kterou Titan mít nebude.

Ekonomické hledisko a prodejní modely těchto karet jsou příliš složité, nato aby se dalo říct, Tesla K20Xje 4× dražší než Titan, tak se nVidii vyplatí prodávat jen Tesly.
Kromě toho, že každá karta je určena pro jiný účel a pro jiné zákazníky, tak Tesel nelze prodávat nekonečné množství.
Cena se netvoří jako za socializmu (výrobní cena + režie), ale stanoví se na základě trhu (zjednodušeně: kolik lidí je věc ochotno za určitou cenu koupit a s ohledem na konkurenci).

Výtěžnost lze jen odhadovat (zprávám o přesné výtěžnosti nevěřím), ale nebudu daleko od pravdy, když řeknu, že výtěžnost je dostatečná, což umožnilo vznik Titanu.
A proč snižovat výrobu jader, když jich mám více než prodám Tesl, když je můžu vydat jako jiný produkt.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-01 21:37:11
avatar
Ty si věci hodně zjednodušuješ. Výroba grafik není pečení housek.

Cena se netvoří jen na základě trhu, dokonce u vyspělých technologických produktů v malých sériích takhle stanovit cenu ani nelze. TITAN/TESLA mezi takové produkty patří. Já si rozhodně nemyslím, že by se pro TITAN modely používali jádra horší kvality než na TESLA. Pokud to má mít odpovídající výkon, tak musí být té nejlepší kvality. A navíc je úplně fuk, jestli to jádro má plný počet jednotek nebo o třetinu méně - výrobně stojí obě stejně a to balík! Výtěžnost tak obřího jádra je špatná, horší než si myslíš. O tom jestli je nebo není dostatečná rozhoduje zadavatel výroby. TSMC ti klidně vyrobí daný Wafer kde bude funkční jen jediné, ten Waffer je pro všechny stjeně velký a stejně drahý, ať je tam 100%, 70% nebo 10% funkčních čipů.

Jinak věř mi, že TITAN není grafika, na které se má vydělávat. Je to opravdu grafika co by demonstrační model možností. Je mnohem výhodnější všechna ta jádra prodávat na těch dražších TESLA modelech a vzhledem k výtěžnosti a ceně těch čipů si nemyslím, že by těch grafik bylo nějaký přebytek.

A konkurence? V high endu nehraje konkurence moc roli. Ani v PC ani jinde. Je úplně jedno jestli má konkurence vyšší/nižší výkon za stejnou cenu. Tyhle produkty si prostě kupují lidé, kteří na to mají. Spousta lidí si třeba koupí Ferrari i když může mít o polovinu levnější stejně rychlé a schopné auto. Jsou zase lidi, kteří si koupí prostě výkonný a schopný produkt jen proto, že takový je, bez ohledu na to že to není "prémiovější" značka. Takže u grafik typu GTX 690, GF TITAN, HD 7990, ARES apod. je úplně jedno kolik stojí a jaká je konkurence. Pro tyhle grafiky neplatí to, co pro grafiky levných řad. Tyhle grafiky se na prodejích podílí jednotkami % na obratech a výdělcích ještě méně. A prodají se všechny.

Pokud na tyhle produkty koukáš pohledem člověka, který si běžně kupuje mainstream, tak to prostě nedokážeš pochopit. Já také nejsem bohatý abych si mohl kupovat grafiky za 30 tisíc a auta za miliony, takže i pro mě je trochu obtížné docenit tyhle produkty. Na druhou stranu pokud mohu, tak si cením více výkonů a schopností za slušnou cenu než značek a i v highnedu lze podle toho vybrat ať grafiku, či auto .
Omal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-01 23:29:16
avatar
Ne já nic nezjednodušuji (kromě toho příkladu stanovování ceny). Říkám snad, že výroba tak složitých polovodičů, jako GPU, je jako pečení housek?

Do Tesel a Quader vždy šly lepší jádra. Když se udává TDP nebo typické spotřeby pro konzumní karty, tak není podstatné, jestli hodnota přesně sedí. Nejhorší, co se může stát je o pár wattů větší příkon PC a mírně vyšší teplota (nebo naopak) a banda kecalů na fórech, kteří řeší, které měření TDP je objektivní.
U Tesel je už jiný předpoklad a to sice, že můžou být spřaženy s desítkami, stovkami nebo tisíci dalšími. A tady se chyby netolerují. Provozovatel serverového clusteru s GPGPU kartami si bude pečlivě hlídat příkon všech zařízení kvůli chlazení.
Proto specifikace týkající se příkonu a ztrátového tepelného vyjadřování jsou popsány daleko rozsáhleji než jedním TDP údajem. Tyto specifikace jsou ale dostupné pouze významnějším zákazníkům.
Čipy do těchto karet jsou tudíž to nejlepší možné, aby zvládaly specifikovanou frekvenci na co možná nejnižším napětí a při co možná nejmenších ztrátách.
Právě provozní vlastnosti můžou být rozhodující. Rozdíl 5; 10; 20 W u jedné karty se může zdát bezvýznamný, ale u tisíce karet to může být už hezkých pár kW. A je třeba uvědomit si, že jednou se ta energie zaplatí při odběru a podruhé při chlazení.

Chápu z čeho vychází omyl, že do Tesel a Quader se dávají horší jádra - nízké frekvence, uzamčená jádra. Ale jádra jsou škrcena na frekvenci kvůli spotřebě a nejvyšší modely měly vždy stejný počet jader jako desktopové modely. Jen u nižších modelů se jádra zamykala z ekonomických důvodů, tedy aby mohla nVidia nabídnout i levnější karty a neparazitovala na těch dražších. Ale opět se jednalo o lepší jádra.

Mohly nastat drobné odlišnosti, ale praxe je pořád zhruba stejná.

Mám ověřeno u několika Quadro karet (k Teslám jsem se zatím nedostal, ale tam by se ASIC nejspíš nepodařilo odečíst), že ASIC kvalita je oproti GeForce ze stejného období vyšší. Pokud chceš, můžu se o tom rozepsat podrobněji.
Ovšem ASIC není úplně směrodatné.


Vyzkoušel jsem výše uvedené tvrzení dokázat hrubým výpočtem.

GTX 680 -> f: 1000 MHz + Boost -> TDP 195W
Quadro K5000 -> f: 700 MHz -> TDP 122W

Turo Boost výpočet komplikuje, tudíž budeme předpokládat tu horší možnost, tedy 1060 MHz. Frekvence pamětí se liší zanedbatelně 5,4 GHz ku 6 GHz, a navíc paměti nežerou tolik - Radeon HD 6950 s 2 GB paměti je vůči variantě s 1 GB paměti jen 3 W nenažranější.

Quadro má 70% frekvenci GeForce. Spotřeba neroste s frekvencí lineárně, ale při běžných frekvencích lze násobit "bulharskou konstantou" 1,02. To jsem vyzkoumal z testů.

700 / 1060 = 0,66 -> 66%
195 * 0,66 = 128,7
128,7 / 1,02 = 126,2

Téměř 5W rozdíl, není to kdovíjak průkazné, ale pro ilustraci stačí.
-----------------------------------

Vše záleží na tom, jak nVidia Titana zařadí, jestli jako sériovku nebo jako limitovanou edici. Nic není dopředu dáno, cena také nemusí být zmiňovaných $800.

-----------------------------------

O výtěžnosti nemůžeš mít přesné informace, lze jen odhadovat. Výtěžnost je pečlivě střežené tajemství.

-----------------------------------

Platba nemusí být jen za celý waffer, ikdyž to je zdaleka nejobvyklejší.
Opět nemůžeš mít informace o tom jak jsou nastaveny smlouvy s TSMC.

-----------------------------------

Tvrdit že se na Titanu nevydělá je odvážné vzhledem k tomu, že náklady na výrobu jádra nejsou známy.

-----------------------------------

Citace:
Cena se netvoří jen na základě trhu, dokonce u vyspělých technologických produktů v malých sériích takhle stanovit cenu ani nelze.


A jak se stanuvuje? Jaké jiné faktory tam vstupují?

-----------------------------------

Citace:
Je mnohem výhodnější všechna ta jádra prodávat na těch dražších TESLA modelech a vzhledem k výtěžnosti a ceně těch čipů si nemyslím, že by těch grafik bylo nějaký přebytek.


Jistě by to bylo výhodnější prodat ta jádra jako Tesly, ale Tesel nelze prodat nekonečné množství.
Vzhledem k tomu, že nVidia si může dovolit vydat produkt na jádře GK110 ikdyž dodala 18 688 karet do Titanu v Oak Ridge a dalších projektů. Jader asi nebude tak málo. Omezit výrobu není snadné a pravděpodobně by zato byly sankce (záleží na smlouvě). Běžně se jádra vyrábí "na sklad" a pak se reaguje na situaci na trhu a rozhoduje se například o cenové politice a případně o řízení výroby v dlouhodobějším horizontu.
Když je jader hodně, tak proč nevydat novou kartu? Co jiného s nimi dělat, vyhodit je do popelnice?

-----------------------------------

Konkurence je i v highendu důležitá, respektive fakt, že jde o to nej. To platí pro nadšence.
V případě podnikového nasazení Tesel a Quader hraje výkon menší roli. Tam rozhoduje cena, podpora, kdo je prodávající, atd...
A v případě podpory je na tom lépe nVidia. Nic ve zlém, to není flame, ale fakt.

-----

I u toho zmiňovaných je důležitá konkurence, nutí k inovaci. Věčné soupeření BMW, Mercedesu a Audi nebo Ferrari a Lamborghiny...

-----------------------------------

Citace:
Pokud na tyhle produkty koukáš pohledem člověka, který si běžně kupuje mainstream, tak to prostě nedokážeš pochopit.


To jaké kupuji produkty není relevantní a nevím jak souvisí s tématem.

Ale asi vím, odkud čerpáš informace o tom, co podle Tebe kupuji - z mého profilu zde (Moje sestava).
Ale možná bys měl změnit metodiku sběru informací, protože jsi vyvodil chybný závěr. Na mnou uvedené sestavě už příliš nejsem. Používám především notebook. ;-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-01 23:51:39
avatar
nemá smysl rozebírat vše.

Snad jen ke stanovování ceny u některých TOP technologických produktů, ať jde o některé TOP HW produkty nebo třeba auta. jediný příklad:

Buggatti Veyron se prodává za 1,2 milionu Euro, skutečné výrobní náklady jsou ovšem 5 milionů euro.

Samozřejmě výrobci grafik se snaží vždy vydělat, takže prvoplánovaně se snaží nastavit cenu tak, aby byly alespoň na výrobních nákladech, zvlášť u dražších grafik, TOP verzí kterých se vyrábí málo. Já si nemyslím, že by TITAN byl prodáván se ztrátou, ale zároveň pochjybuji o tom, že ta grafika bude nějaký vývar a to i při cenovce 900 dolarů. Navíc ten počet grafik - myšleno je to prostě tak, že podobně grafiky jako je TITAN, jako je ARES apod. se nedělají pro výdělek, prodá se jich jen pár kusů (s ohledem na miliony jiných) a tak se prostě na obratu ani zisku výrazně nepodílí ...

Poslední věc nebyl nutně vztažena na tebe a to co máš, ani jsem se nedíval. Je to jen obecné konstatování, že se normálně vydělávající šlověk kupující běžné produkty nedokáže dívat na produkty typu HW za desítky tisíc a aut za miliony, pohledem člověka, co vydělává statisíce a miliony ;).
Omal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-02 00:09:11
avatar
Příklad s Buggati jsem nedávno psal sám, proto mi to je známé. Pro VW Group je to reklama. Navíc sedí to, co jsem řekl, cena je stanovena na základě trhu, respektive množství předpokládaných prodejů za danou cenu. Určili plán, kolik aut vyrobí a na základě toho odhadli cenu, za kterou se je podaří prodat.

Zajímaly by mě ty konkrétní kritéria stanovení ceny, o kterých si mluvil, zatím jsem se je nedozvěděl.

že se normálně vydělávající šlověk kupující běžné produkty nedokáže dívat na produkty typu HW za desítky tisíc a aut za miliony, pohledem člověka, co vydělává statisíce a miliony ;).

Proč by to nedokázal?
VIL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - titan 2013-02-01 18:29:43
avatar
DD ak reálne bude Titan,tak to je karta pre "fajnšmekra" a tu si nemôžeš nechať ujisť,kupiš si ju?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-01 19:03:44
avatar
vzhledem k tomu, že mám vůbec nejvýkonnější jednojádrovou grafiku na trhu, tedy Sapphire TOXIC HD 7970 GHz 6GB, který je o více než 15% výkonnější než běžná HD 7970 GHz (v 5760x1200), tak mi nákup TITANa nepřijde pro mě moc smysluplný zvlášť při té ceně té karty :/ pokud bude stát to co si myslím, tedy přes 21 tisíc, tak bude efektivnější koupit dvoujádrovou HD 7990 protože +/- za stejné peníze bude o dost výkonnější a obojí jsou karty pro nadšence ...

Osobně tedy zatím změnu v této situaci neplánuji, HD 7970 GHz TOXIC stačí i v 5760x1200 zatím s přehledem na vše a myslím že se to v dohledné době nezmění. Navíc je to vychytaná nereferenční grafika. Samozřejmě uvidíme třeba kdyby byl TITAN v nějaké pěkné neref. edici za 16 tisíc, mohlo by to být zajímavé ....

taky si ovšem říkám, při pohledu na hry které se chystají a jak jsou optimalizovány vzhledem k nástupu nových konzolí s AMD HD 7000/8000 architekturou, jestli i to nebude mít nějakou váhu z hlediska optimalizací a výkonu mezi HD 7000/8000 a GTX 600/700. Prostě zatím mi TOXIC HD 7970 opravdu stačí a jsem s ní moc spokojený ;) - ostatně kdybych nebyl tak mám celkem smůlu, nic lepšího s jedním jádrem zatím není a pak by TITAN pro mě možná byl zajímavý ale dokud ho neuvidim a nevyzkouším tak prostě mohu jen spekulovat.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-01 20:04:07
avatar
A kdyz spekulovat, tak poradne Odkaz
Omal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-01 20:35:49
avatar
Jednojádrová grafika bude v kvalitě obrazu vždy před vícejádrovými řešeními (microshuttering). Navíc SLI/CrossFire profily nejsou 100%.

S tím nadšením, že díky konzolím s AMD grafikami budou hry optimalizované lépe pro AMD grafiky, bych ještě počkal. To ukáže čas. U Unreal Enginu 4 se spolupracovalo zase s nVidií...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-01 20:48:41
avatar
To jsem snad přesně napsal že jednojádrové řešení má funkčně vždy proti dvoujádrovým navrh .... jinak spíše než kvalitu obrazu jsi měl na mysli vlastní funkčnost řešení s čímž souvisí microshuttering .... Troufám si říci, že na statickém obrazu pocházejím z jednočipu a dvoučipu nepoznáš v kvalitě rozdíl v 99,9% případech ;).

2, Já jsem nikde nepsal nic o nadšení, ale o faktu že nové konzole mají AMD grafiky a faktu že nové hry tak budou logicky laděny přímo pro architekturu těchto grafik a použitého HW v těch konzolích - tudíž faktu, že z toho budou tyto grafiky těžit i na PC. Jestli to bude k nadšení nebo ne, se teprve ukáže. To že Unreal Engine 4 spolupracuje s NV je úplně jedno, protože ty hry budou muset běhat hlavně dobře na těch nových konzolích a tam NV grafiky nejsou. Pokud nebudou běhat dobře, jednoduše nebudou vývojáři her Unreal Engine 4 používat a použíjí jiný, který bude optimalizován pro HW konzolí lépe. Doufám že chápeš, že veškeré ladění na konkrétní HW je k ničemu, když dané zařízení daný HW mít nebude ;)
Omal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-01 20:51:07
avatar
Já bych zatím počkal na konkrétní testy. Věštit neco dopředu nemá cenu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-01 21:13:14
avatar
Proto nic nevěštíme, jen věcně odhaujeme na základě známých faktů a předpokladů. Doufám že souhlasíš, že optimalizace na konkrétní HW zvlášť u konzolí má svůj význam ;).
Omal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-01 21:22:08
avatar
Ty máš podrobné informace o HW chystaných konzolí? Jsou tedy grafická jádra z konzolí zcela shodná s těmi desktopovými? Je vzniklé GPU dílem pouze AMD, nebo se na vývoji částečně podíleli lidé od Sony či Microsoftu?

Bez těchto informací nejsou předpoklady o moc přesnější než věštění.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-01 22:06:15
avatar
Vím co potřebuji vědět - opět některé podrobnosti jsou pod embargem či věcí slušnosti nesdělovat, zákldní specifikace konzolí jsou v záakulisí ale jasné a známé, protože v současné době už je v podstatě vše hotovo a připravuje se finalizace ostrého návrhu a produktu k výrobě. Ostatně nebude to trvat dlouho a dozvíme se vše finálně of výrobců samotných - je to otázka v jednom případě týdnů v druhém případě mála měsíců ;). Zase je to stejná situace - parametry a všechno dávno znají vývojáři her (ostatně ty konzole v testovacích nefinálních samplech už dávno používají), logicky to tedy vědí i někteří novináři. Některé z těch informací unikají i když způsobem "tichá pošta", takže se na to nabalují některé nesmysly. Snažíme se podle toho reagovat a informovat - ale zase nechceme ohrozit vztahy s výrobci a vztahy s některými kontatky, takže někdy je nejlepší "držet hubu" a použít některé z těch úniků. Samozřejmě dokud MS a SONY nefinalizují návrhy a neudělají oficiální materiály k vydání, budou to neověřené zprávy, kterým můžeš a nemusíš věřit.

Klíčová architektura a všechny prvky s tím související jsou samozřejmě dílem vývojáře daného čipu. Tedy "AMD grafika" v konzoli je dílem AMD jako kterákoliv jiná grafika s čipem AMD - je to jen udělané na míru zadavateli - pokud tam tedy bude grafika AMD bude mít základ v grafikách AMD které znáš z desktopu/mobilní sféry. S tím, že samozřejmě logicky budou více podobné mobilním modelům ;).

SONY a MS se na vývoji architektury zásadně nepodíleli. Ti si jen objednali HW řešení na míru dle svých záměrů - architektury a čipy navrhují jednotliví vývojáři a vyrábí to různí výrobci, deska a všechno se pak kompletuje a SONY a MS si jen zadávají výrobu svých konzolí dle svého návrhu z těchto dílů a samozřejmě všechen SW a podporu k tomu atd.

Takže se ptej sám sebe, jestli je vlastně možné, že se všechny zdroje a informace ohledně nových platforem konzolí nějak zásadně mýlí, byť nejsou kompletní protože samozřejmě výrobci nepůjčují ty konzole nikomu na pitvání - zatim ;).
Omal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-01 23:43:18
avatar
Jsou informace, které se nikdy mezi běžné smrtelníky nedostanou.

Uniklé specifikace jsou zatím nicneříkající, tedy alespoň z hlediska konkrétní realizace celého grafického systému.

Vzhledem k tomu, že podrobnější rozbory architektur se vždy objevily až dlouho po uvedení konzolí nepředpokládám, že teď to bude jinak. A ne vždy byla architektura rozebrána do detailů.

------------

Jistě, AMD zodpovídá za celý čip, ale je nutné, jako u výroby většiny zakázkových čipů spolupráce zadavatele. Otázkou je do jaké míry.

------------

Ikdybys byl zkušený herní vývojář a měl podrobné informace o architektuře, stejně byl mohl jen hádat, jaký bude mít vliv vývoj konzolových her na optimalizace pro PC.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-02 00:06:18
avatar
k poslední věci toto: Pokud si zkušený herní vývojář, a máš ty informace, tak nehádáš jaký bude vliv optimalizací a vývoje konzolových her na PC, protože to víš - ty ty hry děláš ;). A věř, že už to vývojáři těch her, co jsou nyní ve vývoji, opravdu vědí.

A buď si jistý, že když budeš mít konzole a PC velmi HW a architekturou podobné (ne-li stejné), že to bude mít zásadní vliv na optimalizace samotné hry pro HW toho typu, který je v konzolích. Už dnes je řada PC verzí jen portem s minimálními optimalizacemi a to se bavíme o HW rozdílných platformách. Teď když se platformy a technologie v podstatě srovnají, tak to zásadně ovlivní tvorbu portů - nebudeš muset jako vývojář nic speciálně optimalizovat pro konzole a pro PC. Prostě stejné technologie budeš mít na obojím, takže architekturu využiješ jak nejlépe to jde, aby to na slabších konzolách běhalo a PC verze bude mít třeba jen náročnější nastavení v menu ;).

PS: já si myslím, že z toho, že v nových konzolích bude PC HW a navíc stejné architektury stejného výrobce, budeme zásadně těžit všichni jak "konzolisté" tak hráči na PC, protože pravděpodobně se dočkáme nejvyladěnšjích a nejptimalizovanějších her v historii. Vzhledem k tomu že konzole použijí vícejádrové x86 procesory AMD stávající architektury a GNC DX11.1 architekturu AMD Radeon grafik což jsou věci, které u PC budou minimálně další 2 roky vlastně neměnné, tak to bude zajímavé. A neříkejm mi, že opravdu věříš tomu, že by použití HW AMD v konzolích nemělo mít poměrně zásadní dopad na PC verze těch her ...
Omal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-02 00:15:12
avatar
Dokud nebude hra portovaná na PC lze s větší či menší pravděpodobností pouze předpokládat.
Drobná neoptimálnost v kritické části kódu může být zabijácká.

Ale svým tvrzením jsem spíše chtěl říci, že člověk, který nemá informace o architektuře a nemá zkušenosti s vývojem her, může tak maximálně tipovat.

-----------------------------------------

To beru, že architektura bude podobná PC, ale záleží na tom do jaké míry.

A rozhodně bych netvrdil, že AMD grafiky jsou perspektivnější, protože konzole mají také grafiku od AMD.

Stačí se podívat na čistě PC hry, kde zas v praxi není stěžejní jaká firma s nimi spolupracovala na optimalizaci.
StePro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-02 10:27:42

specifikace graficke casti minimalne v novem Xboxu jiz znami jsou, sak do CR dorazili jiz 3 kousky Duranga, jeden z nich ma kuprikladu Warhorse studio

taktez "Titan" je jiz k mani v samplech pro jista studia, aby se pracovalo na ovladacich
Omal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-02 18:54:50
avatar
Citace:
specifikace graficke casti minimalne v novem Xboxu jiz znami jsou,


Je znám pouze hrubý základ, nic podrobnějšího.

Citace:
taktez "Titan" je jiz k mani v samplech pro jista studia, aby se pracovalo na ovladacich


Odkdy dělají ovladače pro grafické karty herní studia?
Samply GeForce Titanu můžou mít, ale nejsou nezbytně nutné. Specifikace jsou známy a navíc hra se tvoří pro všechna GPU, o zbytek se starají ovladače. Takže vývoj her pro Titan bude probíhat klasicky a nebude se lišit. Samply mohou mít maximálně na ozkoušení, ale nutně je nepotřebují.
StePro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-03 10:08:17

umis krasne z kontextu vytrhnout jen cast vety tim ze ocitujes jen cast, takze se pak nediv ze odpovedi ti moc nesedi

to ze ty znas jen zaklad a zadne podrobnosti je jen tvuj problem, to neznamena ze jini ty podrobnosti neznaji

kde pisu neco o hernich studiich v souvislosti s Titanem? ale jedno herni studio ktere ma Titana v nekolika kusech k dispozici znam, a ano oni se na ovladacih podileji, a jejich pripravovana hra je natolik pro Nvidii zasadni, ze jim dokonce plati aby se dany engine a hra s ovladaci Nvidie co nejlepe stotoznila
Omal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-03 11:32:45
avatar
Citace:
to ze ty znas jen zaklad a zadne podrobnosti je jen tvuj problem, to neznamena ze jini ty podrobnosti neznaji


Rozdíl je v tom, že ti lidé, kteří ty podrobné specifikace mají, tak drží hubu.
Ti kdo je nemají píšou... A i kdyby je měli, bez patřičných zkušeností stejně nemůžou nic vyvozovat.

Citace:
kde pisu neco o hernich studiich v souvislosti s Titanem? ale jedno herni studio ktere ma Titana v nekolika kusech k dispozici znam, a ano oni se na ovladacih podileji, a jejich pripravovana hra je natolik pro Nvidii zasadni, ze jim dokonce plati aby se dany engine a hra s ovladaci Nvidie co nejlepe stotoznila


Zas jsi tajemný jako hrad v Karpatech? Jedno nějaké studio, má blíže nespecifikovaný počet kusů Titanu a vyvíjí nějakou blíže nespecifikovanou hru, která je pro nVidii zásadní.
Co takhle zkusit být trochu více konkrétnější (pokud je to možné)? Alespoň jsi to zúžil na herní studia, která mají vlastní engine.
A kdypak ta stěžejní hra vyjde, alespoň přibližně?

Na optimalizace pro nVidia karty nepotřebují nutně Titana. Stačila by třeba i GTX 680. Teda pokud se nebudou snažit ve hře masivně používat desetinné 64 bitové proměnné, Čímž by si zabili ostatní Kepler karty.
A v ničem jiném se snad Titan od GTX 680 neliší, tedy kromě většího množství CUDA jader, již zmiňovaného počtu 64 DP FPU na SMX blok, širší sběrnice a pravděpodobně i složitějšího řadiče a možná větší cache.

Nechápu, proč by mělo být pro Titana něco extra optimalizováno, když se o moc neliší oproti GTX 680.
To samé platí pro ovladače. (Teda pokud nevíš něco víc.)

EDIT:
Citace:
taktez "Titan" je jiz k mani v samplech pro jista studia, aby se pracovalo na ovladacich


Špatně jsem pochopil jak jsi to myslel, omlouvám se.

Pokud se jedná o spolupráci, tak ta je běžná a nutná.
StePro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-03 11:24:43

ja jen napsal fakta a urcite nehodlam porusovat NDA, musi ti stacit to co jsem napsal
VIL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-03 11:28:54
avatar
Citace:
kde pisu neco o hernich studiich v souvislosti s Titanem? ale jedno herni studio ktere ma Titana v nekolika kusech k dispozici znam, a ano oni se na ovladacih podileji, a jejich pripravovana hra je natolik pro Nvidii zasadni, ze jim dokonce plati aby se dany engine a hra s ovladaci Nvidie co nejlepe stotoznila

To máš super kontakty Čo je zle na tom ak NV plati za optimalizáciu enginu na ich karty? Však to zrejme robí aj AMD.Je to konkurenčný boj,tak čo.
Omal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-03 11:34:29
avatar
Citace:
ja jen napsal fakta a urcite nehodlam porusovat NDA, musi ti stacit to co jsem napsal


Ty jsi snad nějaké NDA podepsal?
StePro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-03 11:49:36

samozrejme
Omal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-03 11:56:28
avatar
Aha... Tak to potom jo...
karel743 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To asi ceny nebudou nic moc 2013-02-02 11:34:56
avatar
Jinými slovy, ceny asi nebudou mít tendenci zlevňovat a zvýší se jen penetrace současnými grafikami. A možná intel dotáhne výkonem integrovaných gpu AMD.
Stinky [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-02-02 12:18:50
avatar
Jejda DD, jak to mám chápat, týká se to i mobilního segmentu? Schválně čekám do léta, s jakými procesory a grafikami se AMD vytasí. Zvláště, když letos vyloženě prospali dobu a nebyly nikde k sehnání notebooky s řadou HD 78xxM (tedy kromě Dellů, které měly nic moc 7730M). Podle mě je to škoda, ihned bych šel do mobilní Vishery a nějaké 88xxM grafiky.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Monday, 25 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 288x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Friday, 22 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1462x
Komentářů: 7
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Thursday, 21 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1186x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Wednesday, 20 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1879x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluTuesday, 19 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1135x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Thursday, 14 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1902x
Komentářů: 3