„nové“ NVIDIA grafiky Geforce9 – G100 řada od nového roku Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 28 listopad 2008
altV nových betaverzích ovladačů se už vyskytují nové názvy NVIDIA grafických karet. GeForce 9 končí a nastupuje G100 …

 

 

   Jak už jste mohli zaregistrovat dříve, novináři odhalili plán společnosti NVIDIA přejmenovat grafické stávající karty GeForce9 na generaci GeForce G100. Plán již pomalu dochází naplnění. Jedním z hlavních důvodů je to, že prodeje NVIDIA grafik už nějaký ten měsíc klesají, GeForce9, která je vlastně GeForce8 je už poněkud okoukaná a skutečně nové grafické modely NVIDIA jsou zatím v nedohlednu. A tak NVIDIA vymýšlí, jak zaujmout nepozorné zákazníky, pasoucí po nových modelech, smutně koukajících do současných ceníků, klepajíce si přitom na nadité peněženky, či keramická prasátka. Připravuje tedy vydání „nových" grafických modelů.

nazvy-gt100

   Až tedy po novém roce uvidíte v obchodech NVIDIA GeForce GTS 150 nebo GTX 180, tak se jedná o přejmenované GeForce9800GT a 9800GTX+. Modely jako GeForce 9600GT pak budou označeny jako GeForce GT 120 a tak dále. Změna se dotkne i mobilních grafických jader GeForce9 Mobile. Mějte však na paměti, že kromě názvu se na 99,9% nic jiného nezmění. Stejné grafiky, stejné výkony, stejné provozní vlastnosti. U některých grafických modelů už půjde o několikáté přejmenování. Jen doufejme, že novým názvem nepřijde i vyšší cena, jako daň za novinku, jak jinak běžně u nových grafik bývá zvykem. Samotné nové značení se myslím rychle zažije. Vlastně jde jen o změnu, že místo toho, aby písmena GT a podobně, byla za číslovkou, přesouvají se před ní. Přechází se také na trojciferné číslování.

g80-g92

   S příchodem případné skutečně nové generace grafik NVIDIA, by totiž číslování případné GeForce 10800, začalo být lehce nepraktické :). Nová generace (skutečné GeForce10) na GT300 jádře, už ale ponese označení nejvýkonnějších modelů GTX 360 a 380. GT300 na 40nm s podporou DX11 se má však objevit až někdy v závěru příštího roku. Do té doby nás pravděpodobně navštíví ještě 40nm verze grafik na současné generaci grafických jader NVIDIA, takže ještě nás čeká nejspíše další přejmenovávání a pojmenovávání. Od března-dubna však už budou muset bojovat proti konkurenčním, skutečně novým 40nm Dx11 jádrům, s názvem RV870. Nové grafické modely ATI Radeon ponesou s největší pravděpodobností název HD 5000. Tedy za předpokladu, že někoho u AMD-ATI nechytne záchvat tvořivosti a nedočkáme se taky nějakých změn. To se ale zdá nepravděpodobné.

Zdroj: Vr-zone

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-28 19:14:02
avatar
Dobrej článek, poslední dobou je tu toho dost ke čtení - DD se začal snažit Jinak tuší někdo kdy to přeznačování u NV skončí? Je hezký udělat ze starýho nový, ale nejde to dělat do nekonečna - nebo jo?
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-28 20:18:45
avatar
no neviem ako ostatný, ale Ja už mám toho preznačovania plné zuby a naozaj by ma zaujímalo čo vlastne od vydania G80 v Nvidii robia, keď nevydali nič, čo by naozaj za niečo stálo.
MGST [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-28 20:22:34
avatar
Toto lezi v zaludku viacerim ludom." Topiaci sa aj slamky chyta!"
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-28 21:17:43
avatar
G92 a G94 za nic nestalo?
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-28 21:46:13
avatar
jo stálo, ale nie ohľadom na inováciu, či vyšší výkon, ale iba cenu a tú mohli znížiť i na samotných G80! Rozdiely sa možno nájdu medzi týmito jadrami, no sú až miniatúrne, než reálne!
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-29 02:12:37
avatar
a na co nejaka hardwarova inovace kdyz hry ktere aspon trochu profituji z dx10 spocitac na prstech jedny ruky? s timhle zpusobem mysleni pak ati taky nic neprineslo..RV670 je zmenseny R600 (a prineslo take jen dobrou cenu..vykonove si o nic moc nepolepsilo) a RV770 jen pridalo kupu jednotek na vrch.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-29 03:48:03
avatar
no já ti nevím ... mezi R600 a RV670 je minimálně jedna velmi významná změna z hlediska konstrukce a fungování jádra to není zdaleka jen zmenšení ... mezi RV670 a RV770 je také několik rozdílů ...
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-29 08:45:08
avatar
Možná by stálo za zmínku, že G92 a G94 je oproti G80 také celkem radikální změna

Když už nic jiného tak SP v G92 a G94 jsou o dost jiné jak shadery G80.
Neznámý  2008-11-29 17:42:00

ZDar Bennie, opravdu, a v čem, jsou jiné, protože, já myslel, že výkonnější a to Brutálně výkonné SHADERy, má, akorát, Grafická Karta, a to, ta, Grafická Karta, nVIDIA GeForce 9600GT, s já nevím, jakou sběrnicí, která má snad, jen, asi tak 64 SHADERů, ale, má, výkon, skoro, jako, snad, 128 SHADERová, alespoň, myslím, tak, má výkon, asi jako, 128 SHADERová Grafická Karta, a to, ta, Grafická Karta, nVIDIA GeForce 8800GTX, a nebo, ne co?
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-30 09:41:00
avatar
Přesně tak Ládíku rozdíl G80 vs G92 vs G94 Detailní popis technických rozdílů je nad moje technické možnosti , ale je na to výborný článek na annandtech.com nebo i na EH.CZ.

Co jsem laicky pochopil, tak zásadní rozdíl by měl být, že zatímco G80 operace prováděla natřikrát tak G92 a G94 stačí nadvakrát. Proto 9800GTX překonává 8800GTX, přestože má méně paměti a menší šířku sběrnice a to při nižším taktu jádra.

Podle nich G200 samozřejmě nevychází přímo z G80, ale navazuje spíš na G94
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-29 10:02:54
avatar
souhlas - ATI děla rozhodně o hodně větší změny než NV, u který 90% inovací spočívá v přelepení samolepky.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-29 13:39:28
avatar
ale u G92 jsou take dost podstatne zmeny oproti G80...ja vim ze u ati jsou take nejake ty zmeny v jadre..nektere vyraznejsi nektere ne..to co sem napsal si osobne nemyslim..ale tak by to melo vypadat pokud bych se na ati dival tak jako veyron na nvidii..take proto jsem tam napsal "s timhle zpusobem mysleni" coz ale nikdo ocividne nepochopil...
Neznámý  2008-11-29 17:43:14

ZDar Digital DOOMe, tak, to máš, pravdu, mezi Grafickou Kartou, a to mezi, tou Grafickou Kartou, s tím, jádrem, RV670, a mezi tou, Grafickou Kartou, s tím, jádrem, RV770, tak, tam, je rozdíl, jako, kráva, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-29 10:12:39
avatar
Je pravda že nic moc nedělala, ale pokud bude mit vysádní postavení na trhu jiná firma tak taky nebude spěchat s drahym vývojem něčeho novýho. Je fakt že NV G80 vytahla asi všechno, ale teď se ukázalo že dál už to nepude, zaspala a ATI jí překvapila, doufám že ATI neudělá stejnou chybu jako NV - řada 5xxx vypadá celkem nadějně, jinak na new (opravdu novou) NV sem taky zvědavej už jen z toho důvodu, že konkurence je potřeba abysme vůbec na to měli, zas ať to s tim vývojem tolik nepřeháněj nechci aby moje 3 měsíce stará 4870tka byla v příštim roce kus šrotu.
Neznámý  2008-11-29 17:38:59

ZDar Flyer, to asi nejde, taky, si myslím, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Neznámý  2008-11-29 22:42:52

Zdar FLAYERe, sleduj, sběrnice Alpha EV6, na Rychlosti světla, u těch, procesorů, a to, u těch procesorů AMD K-7 Athlon, to snad, Firma Intel, nemá, ani dneska, i když asi, má, ono, PRocesory, na Frekvenci 1 GHz, a vyšší Frekvenci, už musí, mít, asi tak, tak, nějak, Dvojí Registry, protože, světlo, už prostě nestíhá, v těch, procesorech, na tak, vysoké Frekvenci, takže, něco, o Legendární sběrnici Alpha EV6, tady, no tak, více viz. tady: Rychlost světla

Při projektování procesoru Alpha EV6 musel vývojový tým vyřešit pozoruhodný problém. Ukázalo se totiž, že rychlost světla začíná zřetelně omezovat rychlost Alpha procesoru. Současné procesory s relativně běžnou frekvencí 500 MHz provedou jeden taktovací cyklus za dvě nanosekundy. Během tohoto extrémně krátkého okamžiku světelný paprsek uletí vzdálenost 60 cm. Při taktovací frekvenci 1000 MHz, která se brzy stane pro Alphu realitou, trvá cyklus procesoru pouze jednu nanosekundu, což nestačí ani fotonům – uletí jen kritických 30 cm.

Proto má Alpha 21264 duplicitní soubor 80 celočíselných registrů (32 normálních + 48 pomocných), což představuje celkem 160 celočíselných registrů. Přitom jsou čtyři celočíselné jednotky logicky rozděleny do dvou skupin (po dvou jednotkách). Každá skupina má vlastní soubor 80 celočíselných registrů a při změně hodnoty některého registru je tato změna okamžitě nakopírována do druhého souboru registrů. Uvedená operace sice vyžaduje jeden takt procesoru, ale zpracování instrukcí mimo pořadí dokáže toto zdržení kompenzovat. Docela, dobré, ne co?
Neznámý  2008-11-29 22:48:16

Ty, jo tak, tohle, je nářez, procesor, a to, ten procesor AMD K-7 Athlon, opravdu, jede, no tak více viz. tady: Procesor AMD Athlon vstupuje na scénu

Velmi zajímavou skutečností je fakt, že I/O sběrnice procesoru 21264 je rychlejší než sběrnice cache paměti L2. V současné době tato sběrnice, která je řízena čipovou sadou Tsunami, pracuje s frekvencí 200 MHz. Počítá se však s tím, že v budoucnosti dosáhne sběrnice frekvence více než 400 MHz.

Pro běžného uživatele PC je však velmi důležité, že na stejnou sběrnici má licenci také firma AMD, která ho použila u právě dokončeného procesoru AMD Athlon. Procesor AMD Athlon, který je dostupný ve verzích s frekvencí 500, 550 a 600 MHz, je tedy určen pro zcela nové základní desky s architekturou Alpha EV6. Procesor se instaluje do slotu, který pouze fyzicky podobný Slotu 1 (procesory Pentium II a III), takže záměna procesorů možná není. Základní desky pro AMD Athlon (Alphu EV6) budou zřejmě vyrábět firmy AsusTech, Biostar, FIC, Gigabyte a Microstar.

Po upgradu BIOSu na těchto základních deskách bude možné si vybrat mezi procesorem AMD K7 a Alpha EV6. Pro AMD to znamená, že už má k dispozici rychlejší sběrnici než Pentium III. Pro Compaq (vlastníka společnosti DEC) to znamená, že procesory Alpha EV6 (21264) už mohou tvrdě zaútočit na Pentium III. Přitom Alpha EV6 dokáže svým výkonem ve Windows NT hladce deklasovat i Pentium III Xeon. Navíc firma Intel bude muset brzy čelit nové generaci procesorů – Alpha 21364. Tak, si to, třeba, užijte, tedy, abych tak, řekl, docela, nářez, ne co?
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-30 15:14:43
avatar
Zdar Ládíku - ty jo takovejch informací a ještě k tomu čitelně = bod (kladnej) . Jinak pro ty, který zajímá to co psal Ládík najdete všechno komplet tady http://cs.wikipedia.org/wiki/DEC_Alpha_21264
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-30 13:55:18
avatar
Muhehehe... Flyere...to bylo tvrdé.. Ladik se snaží zvednout si auru a teď taková podpásovka prostě no !
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-28 20:18:04
avatar
Jedna paní povídala, že NV vyjede s novou generací současně s AMD ... ale je to možná jenom kachna...
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-28 20:56:05
avatar
hmm to by byla pěkná cenová válka, ale moc realně bych to neviděl.
Neznámý  2008-11-29 17:44:33

Zdar Fando, Firmy nVIDIA, ale, bylo, by to, bezva, ne co?
Neznámý  2008-11-28 20:22:22

no doufám,že konečně budou lepší konkurenční boje a né jen jednoznačné vítězství
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-28 20:52:07
avatar
tak to už se v tom opravdu nikdo nevyzná kde že je původ dané karty. No snad by na tom šlo vydělat. Člověk by mohl vydan manuál k názvosloví NVidia grafických karet.
falcon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-28 21:52:10
avatar
Pravda, v nekterych pripadech by byl ten "rodokmen" hodne vetvity
chces BAN ? [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-28 21:50:42
avatar
Kvuli Nvidii sem se musel sem zaregistrovat .nezlob te se ale v Nvidia jsou fakt prasata. ta recyklace karet je fakt uz nechutna.udelal bych celosvetovou medialni kampan aby lide vedeli zač je toho loket

p s. kdyby ste nevedeli co s palcema , šup snima ke mě

p.s.s Tento web je paradni,stale se zlepšuje , paradní počteníčko
Zotac [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - propaganda 2008-11-28 23:55:04
avatar
nvidie je s tím číslováním stěma starýma "novinkama" nebo bombama století už trapná, avšak drtivé většině lidí se to líbí a myslí si že to konkurence nemá a že ona je jediná která mi dá požitek z her, když se zeptám mých kamarádů jak na to přišli, říkají že mají s ati špatnou zkušenost, takže buď kecaj a ati neměli, nebo ati měli ale tu z dob kdy se ati opravdu moc nedařilo, nebo o tom ví prdlačku a nechají se zmanipulovat proudícím davem,

nvidii se opravdu daří své produkty opravdu dobře reklamovat a označovat za nový tip grafické karty o třídu líp, jako třeba 8600gt za 9800gso nebo tak něják

je schopna v člověku vyvolat pocit že ona je ta nejlepší se vším možným a novým a nejlepším, mluvím z vlastní zkušenosti, nebo spíš stačí slyšet spolužáky - ati je nic na hry jedině nvidie

a ještě jeden dodatek, kdo si čte diskuze s představiteli nvidie se musí opravdu smát

jinak jsem ATIfan , a omlouvám se že jsem trochu odbočil, ale musel jsem se svěřit
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-29 01:07:17
avatar
Heh jo, tyhle kecy mě taky vždycky pobaví..

Ovšem, ty ksichty co sem viděl, když sem svého známého prodejce IT zeptal, jestli nemá nějaké Mushkiny nebo Crucialy.. to bylo něco. Prej, to sou nějaký shitkový ramky, ne? A DFi jsou podle něj prej tuzingový/votuzingový desky.. hehe..
Pr3d1t0r [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Mushkiny? 2008-11-29 11:04:32

Cože on ani nevěděl, co jsou mushkiny? no tak to je trošku moc. Hold si někteří na prodejce hardwaru jen hrají.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-29 16:06:44
avatar
No nejsou to v ČR zrovna nejprodávanější značka (kromě Pixmanie je nemá snad nikdo). Ale i tak bych čekal nějaký základní povědomí o značkách a jejich kvalitě. ČR je takovej svět sám pro sebe do kterého se některý značky ani nedostanou..
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-01 09:21:21

Americky vyrobce ktery na DDR1kach drzel krok s nejagresivnejsimi casovanimi na trhu, v te dobe pouzival cipy jak od hynixe tak ke konci jednicek i samsungy. Jediny nesvar byl ze horsich(cti beznych jako MSI, Biostar atpdb.) MB meli obcas problemy, na DFI/Abit/Epox/Asus byli bezkonkurencni napr. DDR400ky meli strop nekde u 550 podle desky a zdroje v normalnich podminkach(bez pridavneho chlazeni a beznym minimalnim navysenim napeti tj. +0,1-0,2V)... Malem bych zapomel, dozivotni zaruka samozrejmosti.
Neznámý  2008-11-29 17:54:20

Prej tuzingový/votuzingový desky, jej, hukot, mazec, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ták.. 2008-11-29 01:05:40
avatar
..to už je docela síla. Takže z původní 8800 je 9800 a z té bude GTS/GTX 150/180. Dvojitý přeznačení..

Osobně proti nVidii nic nemam (když pominu, že instalace ovladačů trvá půl hodiny), ale tohle teda vážně nepřidává na důvěryhodnosti..
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-29 10:15:42

Instalace ovladačů 180.48 mi trvala 43 vteřin a to včetně výběru (změny) adresy pro rozbalení prvního archívu a výběru jazyka.
Ovšem uznávám, že jsou lidé, kterým to může trvat i půl hodiny a tyto dva záludné a obtížné kroky se jim můžou časově protáhnout.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-29 13:35:27
avatar
no vidíš. Já jsem nvidia ovladače s kolegou instaloval asi dva dny, zkusili jsme asi 8 verzí (včetně moddingu na Quadro), nicméně nvidia prostě ty ovladače neumí, protože daný software se s tím vlekl jako sopel. Podotýkám, že bez akcelerace s nativními Win drivery to jelo, ale to není samozřejmě řešení. Takže karta letěla na dobropisaci a místo ní Atina, která s daným softwarem (za několik desítek tisíc) funguje s libovolným dostupným ovladačem.

Takže pro mě z toho plyne jediné - nvidia je možná dobrá na hry pro lamky, ale na profi použití je to velmi špatná volba.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-29 13:41:11
avatar
me take instalace ovladacu na vistach x64 trva posledni dobou nejak moc dlouho..asi nakejch 6 minut..dycky se to sekne na docela dlouhou dobu na pulce..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-29 15:47:05
avatar
jo souhlasim, instalace posledních verzí je porod ... přes 10 minut čumim na obrazovku a šoupam ten ukazatel očima... nevím proč ale 180 verze ovladačů možná přinesly nějaký ten výkon (já ho tedy u GTX 260 ani u 9800GTX+, kde by měl být největší moc nepozoruji - +/-2FPS proti starší beta verzi 180), ale kromě dlouhé instalace, mě taky na NVIDIA kartách při dvou zapnutých monitorech neustále při zapnutí, vypnutí hry, ten jeden prostě zčerná a nic neukazuje i když vím že tam obraz jde, musím normálně odpojit DVI a znovu zapojit, pak obraz naskočí u ATI se mi to neděje a se staršími ovladači NVIDIA taky ne! - v poslední době ty ovladače NVIDIA jsou horší a horší a protože často instaluju jak ATI catalyst tak NVIDIA, tak tu situaci hodně vnímám ... doufám že s tím nová beta verze něco udělá, k čemu je údajný vyšší výkon, když neni obraz
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-29 15:47:26
avatar
Já si říkal, že to asi neni normální. Mno instaloval sem 9800GX2 na 780i desce. Průměrnej čas instalace byl minimálně deset minut. Ať už to byly Visty nebo x64 XPčka.. a občas se ty ovladače prostě nenainstalovaly.
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-29 17:28:25
avatar
Mě už to od řady 170 po dokončení instalace hlásí, že systém nebyl změněn a jestli chci, můžu instalaci později opakovat. Ale když otevřu ovládací panel Nvidia, tak tam je příslušná, tj. nová verze, včetně všech novinek, teď například integrovaný ovladače PhysX. Nevíte nekdo, co ta hláška od instalátoru má znamenat?
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-29 23:18:30
avatar
Netušim, ale u mě ta hláška bohužel opravdu platila a ovladače fungovaly jen ty co tam byly předtim..
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-30 13:59:51
avatar
jo jo Raigore pravdu díš... Dokud jse měl NV, tak poslední dobou (na Vistách 64bit) jak tam začli cpát ten Physx, takk mi instalačka hlásila, že mám 32bitovou verzi OS, vždycky jsem u toho maturoval
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-29 12:03:37

Hmm kdyby nV vydala kartu s takovou rychlostí s jakou přeznačují starý karty, tak by si ATI mohla spakovat svejch 4800 švestek.
MGST [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-29 13:54:13
avatar
To by bola robota. Pedstav si, kde by bol herny priemysel teraz! Ako by vypadali hry?
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-29 17:31:41
avatar
Jak by vypadaly? Nijak! Kdyby se vývojáři naučili líp optimalizovat svoje produkty, bylo by možný udělat ještě úchvatněji vypadající hry i na současnejch kartách.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-29 18:25:32
avatar
tam kde je porad..jak dlouho tu uz mame dx10?jak dlouho tu jsou karty s podporou dx10?a kolik tu mame her ktery nejak vyrazneji tezi z dx10?moc ne...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-01 08:33:29

Stejne jako ted. Jedina cesta jak posunout vzhled her dopredu je vydani nove generace konzoli. Do te doby se grafika a vzhled bude posunovat spise po kouskach. Samozrejme jsou vyjimky, ale v zasade PC platforma neni urcujici pro vzhled her.
Jetel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-29 17:54:53
avatar
To je zajímavý! Z 200 skočíme na 100, jen aby i výkon nešel od desíti k pěti! Asi si uvědomujou, že to stálý přejmenovávání je pěknej propadák, tak to aspoň podle toho očíslujou! Jen by mě zajímalo, jak pojmenujou nový 360 a 380 karty, až je taky budu přejmenovávat! Že by na 260 a 280?
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-29 20:28:08
avatar
asi jsi to nepochopil. řada GT200 se nebude přejmenovávat. Přejmenuje se méně výkonná řada 9000 na GT100
nikdonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - no hnus 2008-11-29 22:15:13
avatar
nikdy bych nevěřil že se firma jako nvidia bude držet tak dlouho trapasu, jako je neustálý přejmenování G80 :-(
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jak jinak než humus. 2008-11-30 13:28:18
avatar
Po tom co u mě před půlrokem předváděla 8800GTX jsem si říkal že ATIna už nesmí ke mě do domu. Pak přišla 9800GTX+ a já stále zůstal u mojí milované GK. Pak tu zas byla GTX260\280 která měla výborné papírové vlastnosti a nebýt digitaldoom tak bych si ji i koupil. A teď mi v PC tepe HD 4870 a jsem spokojen.

K tomu přejmenovávání u NV, Jsou to prasata, idioti a parchanti. Aby se v tom prase vyznalo. Od jisté doby se vyznám jen v highendu protože to značení jsem prostě nepochopil. Kde jsou doby kdy jsem se díval kolik má karta Vertex Shaders a Pixel Pipeline.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Radeon+GeForce na Phys X? 2008-11-30 15:45:09
avatar
Zkoušel už někdo kombinaci Radeonu s GF na fyziku? Rád bych si dal do PC GF 9500GT na počítání fyziky ale nikde není psáno zda to opravdu funguje. Chtělo by to testík, protože myslím, nejsem sám koho tohle zajímá
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-01 08:29:36

Nvidie konecne zavedla znaceni, ktere je prehledne a pripravene na dalsi generace. Vim, ze tady se to moc nechyti, ale ja to schvaluju. Konecne je v tom poradek.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-01 09:05:14

Ja jsem taky pro aby bylo vse prehledne, jenze narozdil od tebe pro mne byla prehledna i rada 8X00 a to ze si sami umyslne zanesly neprehlednost aby to mohli za chvili uz 10x preznacit, to neni muj problem. Oni totiz meli hodne prostoru na to aby do rady 8x00 zanesly optimalizovane jadra G80(cti G9x) a dokonce by se tam vesli i GTX2x0 do te rady 8x00(klidne mohli udelat GTX260 jako 8980ku a GTX280 jako 8980Ultra a vsichni by tomu rozumeli ale takhle se k tomu da rici jedine => TRAPNE ), nikdo jim ty nove chaoticke znaceni nenutil...

PS: Fanousek bude omlouvat sveho boha i kdyby to byl nejvetsi dement pod sluncem... Kritice by mel podlehat jediny faktor, rozlisovat pouze podle toho jestli je to dobry cin ci spatny, nikoli ktera strana ho provedla... A fandit taktice "nejdrive to pohnojime abychom meli co napravovat" to by nemel nikdo objektivni. Normalni je fandit ale musis zustavat objektivni a pripoustet si chyby i u svych...
Preci neni slozite rici "AMD/Ati to s novymi CPU neudelala nejlip, mohla zacit i s dektop trhem ne jen se serverovym trhem" nebo "nV tomu vecnemu preznacovani dala korunu". Rika tim snad nekdo ze jejich produkty jsou shity??? NERIKA, porad to jsou firmy ktere sve postaveni na trhu neztrati protoze jejich produkty si sve kupce najdou... Jako bylo jasne ze AMD/Ati musi prijit s CPUckama ktere minimalne srovnaji krok tak je preci jasne ze pristi rok se mame na co tesit od nV...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-01 09:16:10

Urcite byla moznost znaceni delat od zacatku koncepcne a ne ho nekolikrat za rok menit. Ja jen rikam, ze ted je znaceni jasne nebo respektive bude a zaroven pripravene na dalsi generace.

Rozlisovani faktoru dobry ci spatny je subjektivni, nikoliv objektivni.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-01 09:53:48

Pokud u rozlisovani faktoru dobry vs spatny dodrzujes stale stejna pravidla a kriteria pak jsi v ramci moznosti maximalne objektivni, proste to chce na vsechny aplikovat stejna pravidla a kriteria....
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-01 10:53:52

Nechme to byt, ale projdi si objektivni versus subjektivni.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DD: Technická 2008-12-01 09:30:30

Prodeje karet Nvidia neklesají, jen nestoupají stejně jako u konkurence.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 819x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1460x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2245x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1991x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1321x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1303x
Komentářů: 1