Nové NVIDIA grafiky GTX 1180/1170/1160 vyjdou v následujících měsících. Co nabídnou? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 24 July 2018
altZ více zdrojů uniklo, že vydání nových grafik NVIDIA je na spadnutí. Otázkou je, kdy přesně.

 

 

 

 

Jeden zdroj (Gamer Meld) zveřejnil email, který mu prozradil nějaká zajímavá data. Problém je, že se nám nikomu nepodařilo je zatím 100% ověřit z jiného zdroje, takže je berte s rezervou. Nicméně co mám zprávy ze svých zdrojů, tak ano, něco se v dohledné době konečně chystá!

Aktuálně se výrobci i sama NVIDIA perou s obrovským množstvím stávající GTX grafik, kdy NVIDIA vyrobila kvůli těžařům více GPU, než měla, protože očekávala pokračování těžařské mánie. Ta však prozatím skončila, prodeje grafik těžařům se téměř zastavily a hráči o stávající generaci karet také už moc nestojí. Tedy minimálně ne za současné ceny, kdy jsou některé modely dražší než před 1-2 lety, když přišly na trh! Výsledkem jsou tedy plné sklady, a to i když se po mnoha měsících zejména právě ceny GTX grafik dostaly na stávající oficiální ceny. Samozřejmě současná situace není výhodná pro výrobce karet i NVIDIA, protože po několika královských kvartálech s rekordními hospodářskými výsledky, budou nyní v Q2 a Q3 hlásit proti tomu znatelné propady, což na investory dobrý dojem neudělá.

NVIDIA tedy vymýšlí, že situaci rozhýbat. Má samozřejmě prostor, sice na tom nevydělá tolik, ale může si dovolit třeba slevy stávajících modelů, takže se mluví o tom, že se možná nějakých slev stávajících zejména GTX 1070/1080 modelů dočkáme. Ale nic nemám 100% potvrzeno. Kromě toho se také do konce roku dočkáme několika nových 12nm modelů. Není ale přesně jasné, kdy se tak stane. Nejnovější informace od Gamer Meld hovoří o tom, že NVIDIA chystá vydání referenční GTX 1180 na konec srpna (30.8.2018), vydání nereferenčních GTX 1170 a GTX 1080 pak na konec září (30.9.2018) a mainstreamová GTX 1060 se má objevit na konci října (prakticky v listopadu) tedy 30.10.2018. Při nejlepší snaze jsem nebyl schopen tato konkrétní data potvrdit (alespoň ne 100%). Minimálně ale toho 30.9.2018 považuji za nepravděpodobné, protože to je neděle. Obvykle se vydávají nové produkty uprostřed týdne, a to nejčastěji čtvrtek nebo úterý. Ale časový rámec, který jsem dostal z jiných zdrojů zhruba sedí tedy konec Q3 začátek Q4. Nicméně může se lišit dostupnost grafik od NVIDIA (tedy referenční modely) proti nereferenčním modelům. NVIDIA měla mít nějakou akci již dříve, předpokládáme že pro nové 12nm karty chystá speciální samostatnou akci jako obvykle, načasování není příliš typické, ale to situace na poli GPU není už dlouho.

Co nemohu prozradit je výkon novinek, a nikoliv, že bych ho rámcově již neznal. Nechci ale dostat do potíží některé zdroje, protože by teď bylo jasné, odkud vítr fouká :). Řeknu jen, že žádný z dosavadních „úniků“ není zrovna přesný. Ale pokud je něco, o co strach mít nemusíte, tak je to výkon. Nárůst bude dostatečný, na zadek úplně všechny asi neposadí, protože na pořádné hraní ve 3x 4K pořád žádná karta stačit nebude, ale na relativně dostupné 4K hraní při 60FPS už to v pohodě bude, což dnes zdaleka normou nebylo. Co nás určitě všechny zajímá, zda NVIDIA vychytala nedostatky v podpoře DirectX12/VULKAN na svých kartách, které často byly pomalejší po zapnutí DX12, a především ceny. V tomto ohledu bohužel optimismus není moc na místě.

Sice ten výkon bude zajímavý a rozhodně za nižší cenu, než řekněme obdobný výkon máme dnes, ale vysoké výrobní náklady na určité prvky a nepříliš konkurenční prostředí nám zákazníkům moc nepřeje. Ceny tomu prostě budou odpovídat. Bylo mě taktně naznačeno, že ceny novinek nebudou zrovna super zajímavé, ale úplná katastrofa to být prý také nemá, i když jako významný sponzorský dar pro NVIDIA by se to možná v účetnictví navléci dalo ;).

Radši si přišetřete ;). Prostě čekejte, že se ceny grafiky v jednotlivých výkonových úrovních zase posunou, a ne pro nás tím zajímavým směrem. Ač bych tedy úplně nevěřil konkérntím uváděným datům ohledně uvedení na trh, karty již existují, výroba novinek se pomalu rozjíždí (pomalu hlavně kvůli přebytkům stávajících) a konečně se letos skutečných novinek na poli grafických karet dočkáme a situace na poli grafických karet se tak zase pohne a není vyloučeno, že kromě nových NVIDIA grafik se s něčím vytasí i AMD. Bude totiž muset a od uvedení poslední nové Radeon grafiky už uběhla také slušně dlouhá doba, zejména v kategorii mainstreamu.

V tuto chvíli bych tedy s nereferenčními kartami „GTX 1180 a GTX 1170“, které nás asi nejvíce zajímají, počítal nejdříve v průběhu října (10/2018), GTX 1160 pak tedy pravděpodobně listopad/prosinec (11-12/2018). Pokud očekáváte nástupce GTX 1080Ti, tak toho se letos pravděpodobně nedočkáte, v dohledné době je ale pravděpodobný nějaký nový TITAN, z kterého pak později příští rok nějaká ta GTX 1180Ti bude vycházet. S nástupem nové generaci grafik počítají i výrobci notebooků, tedy mobilní verze dorazí také letos. V následujících dnech bychom se měli dozvědět další informace, které pravděpodobně potvrdí výše uvedený časový rámec a jak NVIDIA s partnery plánuje vyřešit současný přebytek PASCAL grafik a nástup nové generace. Začátek hlavní sezóny, tedy „back to school“ se rychle blíží. Snad na novinky nečekají i těžaři a nebude se opakovat situace z přelomu roku, což by ceny opět pousnulo do absurdních výšin ...

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-24 12:21:09

Vyzera to zaujimavo novy čip GTX 1170 bude o 30% vačši ako terajši GTX1070 a to ešte bude na menšom vyrobnom procese s 16nm na 12nm a spotreba 140-160W. Pamať vzrastie s 8 na 12GB a taka pikoška neviem na čom to bolo chladene, ale že vraj s toho vytlkli 2,5GHz.
Ako som maitel rady 1000 tak že neplanujem upgrade, si počkam na 7nm, ale začiatok školskeho roka bude fakt horuci v IT oblasti
ajtak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-24 13:10:09

konečně!!! to bude skok z 270x na 1170
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-24 13:27:57
avatar
??? no to asi jo, jen upozorňuji, že 270X stála 199 dolarů tedy kolem 5400 korun když vyšla zatímco GTX 1170 podle mě nebude stát méně jak 449-479 dolarů tedy něco kolem 13 tisíc, takže úplně jiná třída grafik ;) ....
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-24 14:09:53

mojich 700€ je už odložených a čakajú až 1180 dorazí do obchodov
Sareth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-24 21:59:09

Len aby bolo tých 700 EUR dosť na kúpu 1180.
ajtak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-24 14:29:49

vzdyt ja vim,jen se tesim,ze to pro me bude poradnej upgrade z low-endu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-24 14:34:03
avatar
tak to jo
free.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-24 13:18:43

DD oprav si to
...vydání nereferenčních GTX 1170 a GTX 1080 pak na konec září (30.9.2018 ) a mainstreamová GTX 1060 se má objevit na konci října...
martyst111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-24 14:26:43

Jsem zvedav jestly Amd zacne nekdy chrlit ohledne gpu jednu novinku za druhou podobne jako je tomu u Ryzenu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-24 14:33:48
avatar
určitě, ale chce to čas, investice do GPU divize ale byly zvýšeny, stejně tak více personálu a větší prostor takže na 7nm se AMD doufejme vrátí. Přesto bych měl na paměti, že pro AMD jsou některé GPU prdukty přednější. Na prvním místě jsou SoC řešení (Xbox/PS) a APU řešení, na dalším místě je HPC (7nm VEGA), pak je mainstream, takže nástupce RX 570/580 a pak teprve na posledním místě je herní high end. určitě se ho dočkáme, ale prostě nemá prioritu.
vantages [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-24 18:52:35

Mě by zajímalo, kolik AMD inkasuje za čipy pro PS/xbox, protože kdyby to byla nvidia tak by rozhodně využila svého postavení že dodavá oboum a alternativa za ni není. AMD sice prodava jako vzteklá, ale kolik z toho má je asi zlomek proti nvidii, Intelu a o tom to je.
..stejně tato novinka bude jen trochu vykonější karta jen proto aby se zase prodavalo. Na to jaké má možnosti mě to přinde, že to dělá schválně ...o trošičku výkonější nad konkurencí a nechat si rezervu pro přístě.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-24 19:18:34
avatar
no žádné mega peníze to nejsou, ale určitě je v zisku a hlavně mu to dělá přátele a má díky tomu zásadní vliv na technologický vývoj her.

NVIDIA nemá šanci u těch kozolí uspět, protože není schopna nabídnout celou platformu a cenama by taky byla jinde.

každá firma chce vydělávat, ale je to o lidech. Jsou firmy, kterým stačí málo a jde jim o férovější přístup k zákazníkům a jsou firmy, kteří nic jiného než zisk za každou cenu nehoní. prostě je to o lidech lidi a následně firmy jsou různé ...

problém AMD nejsou produkty samotné, ale finance a marketing.
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-24 21:51:11
avatar
Semi-custom divízia bola istý čas to jediné, čo AMD udržalo nad vodou.

A inak Nvidia je schopná ponúknuť celú platformu. Nintendo Switch využíva 20nm Tegru.
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-24 22:08:31

tohle nemyslíš vážně?

porovnáváš 2 světy....

Switch a obecně nintendo necílí na výkon ale na hratelnost a jedoduchost tedy jejich stroj oželí víkon... kdež to PS a Xbox jsou zase na výkon, tak že porovnávat tegru (zástupce tabletů a mobilů) s PC výkonem je trochu nefér ne?

tegra nikdy nebude naboostovaná na tolik aby dávala výkon obviklého CPU + GPU a zase CPU a GPU nikdy nebude ultra low voltig a ultra usporné jako tegra....

tedy úplně odlišné produkty

to rovnou můžeš napsat že mají sony a microsoft jít za Qualcomem nebo za samsungem, ti mají taky kompletní platformu....
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-25 10:07:51
avatar
Držal si niekedy ten Switch? Grafika tam je parádna, často takmer na úrovni PS4. Je tam aj pár portov z PC (takže portovanie z x86 na ARM asi nebude až taký problém). A áno, je to nefér porovnanie, pretože PS a Xbox majú ~150W čo je neporovnateľné so Switchom (10W aj s displejom?).

Vlastne tá Tegra má všetky nevýhody.
-znížené TDP
-stará architektúra CPU (ARM A57)
-stará architektúra GPU (Maxwell)
-starý proces (20nm)
-málo RAM...

Teoreticky, ak by prišli za Nvidiou s požiadavkou na výkonnejšie SOC, tak by nebol problém. 12nm Tegra má už teraz 2.5x vyšší výkon pri rovnakom TDP. Namiesto archaického ARM by sa použilo moderné A76 alebo custom 10-wide ktoré majú v najnovšej verzii Tegry. 10 alebo 7nm proces by bol tiež skok.

A inak Nintendo hry hrávam väčšinou kvôli stovkám hodín single-player hratelnosti ale ten argument o tom, že to nieje o grafike je len argumentom fanatikov z dôb 3DS. Inak to samozrejme o grafike je.
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-25 14:22:00

tak jo opravdu jsi tak natvrdlý?

1. tegra 4 má výkon GPU části: 74,8 GFLOPS
2. jaguar v PS4 obsahuj grafik s výkonem 4,2 TFLOPS


kamaráde ta tegra má 1,8% výkonu toho co je v PS4 ty se opravdu chceš hádat ž to j plnohodnotná konkuence vůči tomu co je v PSku?

to fakt nemyslíš vážně?

a mám se fakt zaobírat i CPU částí?
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-25 17:11:53
avatar
Natvrdlý? To ty si myslíš že tam majú Tegru 4.

Vo Switchi je upravená Tegra X1 ktorá má 512/1024 GFlops.

Plus podľa samotného hrubého výkonu sa to porovnávať nedá, keďže Nvidia má spravidla viac FPS na TFlop.

O CPU časti som písal. Je tam archaický A57. Ale aj napriek tomu zvláda porty PC hier (Skyrim, Doom, Wolf) a v niektorých ďalších hrách zvláda aj slušnú simuláciu fyziky.
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-24 19:32:19
avatar
Nevím ten optimismus, dle mě bude GTX 1170 minimálně za 16-17k. Ceny starší řady se možná lehce zlevní, ale ceny nové řady se spíše přizpůsobí výkonu starší řady, takže směrem nahoru. Protože jestli má být 1170 někde mezi 1080 a 1080ti tak cena bude minimálně mezi nimi spíše vyšší.
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-24 20:44:26

Čo si myslíte? Aký bude nárast výkonu? Bude sa opakovať situácia z čias maxwellu, keď Nvidia prebrala väčšinu trhu s neintegrovanymi grafickými riešeniami? Ako zareaguje Amd? Podľa mňa by sa úpravou cache (zvýšenie rýchlosti, zníženie latencii, zväčšenie množstva, veď by sa mohli inšpirovať zen architektúrou), nový scheduler, nový front end pre tesalaciu, dlhšia pipeline... Výkonu by z toho ešte asi vyťažiť mohli.
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-24 21:42:53
avatar
Veľa vylepšení uviedla už Vega.

Problém je, že to je ťažké urobiť všetko dobre na prvý pokus, a aj keď to funguje, ostne to nevyužité (pretože vývojári hier).

Takže teoreticky by urobili najlepšie ak by urobili to isté čo Nvidia. Starú architektúru + nový proces = frekvencia až do neba, 10+ GHz pamäte, ak nejaké zmeny tak kozmetické inkrementálne. Hlavne nič neprekopávať.
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-24 21:47:39

Pozastavil bych se nad zde neustále řešeným DX12 a Vulkanem. To se tu hrotí od dob R9 řady (nic proti ní, moje R9 390 byla super volba, až na to topení), jak strašně budou mít výhodu v DX12, jak ta karta uzraje proti GTX970, ale kde ty karty jsou, jsou historie, a kde jsou ty hry využívající tyto technologie (vím, pár jich vyšlo)? Já vím, že vývojáři chrápou a s*rou se pořád s DX11, ale proto je prostě aktuálně výhodné brát NV karty. Jestli se stane u nové řady to, jako u GTX980Ti vs GTX1070 na stejném výkonu, tzn. vyjde GTX1170 třeba i lehce pod GTX1080Ti, pak NV vydá opět geniální řadu karet. Pochopitelně nevím, jaké ceny nastaví, ale trh je aktuálně její, může si diktovat a za novou řadu si prostě zaplatíme. Realita, ale tu cenovou politiku, co nevyhnutelně nastane, prosím, neházejte na Nvidia, ale na AMD, které není schopno konkurovat od dob Pascalu, tak to prostě je, NV se chová jenom jako normální obchodník.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-24 22:09:08
avatar
Bohužel je to jak píšeš, myslím že to bude chtít i větší penetraci W10 na stolních PC, ale dokud nevydá enterprise a nebo LTSB verzi i pro běžné PC tak to jen tak nebude.
A kdyby Mrkvosoft udělal SP2 s DX12 pro W7 jak původně sliboval, tak to mohlo být jinak.
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-24 22:18:23

Určitě, jenže mně vadí, že zde redakce doporučuje produkty, které "jednou určitě v budoucnu překonají konkurenci". Vždyť je to pouhý tip a nic jiného. Kdo koupil na hry Pascal nebo Intel 7700k, dodnes nemusí nic řešit, hry jedou parádně. Nejprve zásadní DX12, teď je moderní více jader. OK, DX12 dodnes o ničem a jádra? Pro hráče je to úplně jedno, respektive o něco lepší je v CPU pro hry Intel, pro ostatní co dělají více věcí, jasně Ryzen.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-24 22:29:28
avatar
To vadí nejen tobě, je to to samé jako u každého článku o Intelu zmiňuje jak jsou CPU intel na nic. Ale když si vzpomeneš jak ti DD odpověděl na otázku ohledně AMD FX u článku výročí intelu, tak ti musí být jasné že se nezmění zhola nic, protože jediný objektivní je tu DD.
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-24 22:36:03

Mám své zkušenosti z té doby, AMD jsem musel měnit za Intel kvůli WOT, protože IPC. Nebyl jsem schopen s AMD procesorem dát stabilních 60fps, což s Intelem bylo bez problémů. Já vím, optimalizace, ale když tu hru hraješ, nezajímá tě teorie, že má CPU 8 jader, zajímá tě, jak hra jede. Proto jsem tenkrát koupil Core I5. A o tom to celé je, hraji teď, ne za 2 roky, to už budu mít v PC zase něco jiného. Vem si lidi, co čekali s Freesync monitorem na rozumnou kartu, co dostali? Totálně předraženou Vegu.
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-24 23:49:14

tohle je písnička furt do kola....
pokud budes takhle premyslet a bude vas vetsina, budete jen konzum a pokrok nebude...

vidm to dnes na intelu a jeho silenem ustrnuti v case to same je u nvidie, ted uz jen zalezi kdo jako prvni pripravi skladany GPU a pokud bych si mel vsadit tak to bude AMD

nechci rikat ze ma DD pravdu, v hodne nazorech s nim nesouhlasim, každopadne bych asi ten pohled na firmy/produkty prirovnal k potravinarskému trhu...

vysvětlím:
chcešli jíst tak aby si si neublizil tak se budes zajímat o to co jis, kdyz se o to budes zajimat tak ti nebude jedno odkud to je kde to vyrostlo, cim se to krmilo a zda je to geneticky modifikovane... atd.

tenhle pohled má i DD proste se o ty firmy zajima a neni mu jedno jak se chovaji, jak ty produkty delaji... a podle toho ma simpatie k té či oné značce...

stejnej princip je i u her taky se zajimas co za ni je a sledujes ji, zajimas se o studio, je ti kazdé studio jinak simpatické a sem tam podporis donejtem i nejakou hru na kickstarteru, ale vždy se o tu hru budeš zajimat a tohle by si měl dělat i u PC neměl by jsi byt konzument a jen koukat co je ti ted super na to a to ale mel by jsi se podivat i za oponu jestli ta firma podporuje dostatecne vyvoj nových veci, zda nema za sebou nejaky ten skraloup atd.
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-25 00:19:48

Proboha konzum je přeci v naší společnosti naprostý základ, pokud ho nehodláš akceptovat, staň se křovákem, jinak se mu nevyhneš, bohužel. Klidně si řeš pozadí firem, řeš si kdo s kým spí v AMD nebo NV, já řeším výkon pro aktuální dobu a podle toho nakupuji. Nic jiného pro mne nemá smysl, za pár let jsem pod drnem, hodlám si to tu užít, ne pořád na něco čekat...
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-25 08:33:33

vůbec si ten smysl co sem popisoval nepochopil
budu-li si jen užívat a nebudu o těch krocích co dělám přemýšlet a bude-li to dělat většina populace tak chcípnem....

viz krásné studie jak z řek kvůli kokainu mizí úhoři nebo jak díky plastům vznikl v oceánu další kontinent jen bordelu

sám o vidím na počasí... jaro už prakticky neexistuje a podzim taky ne, kalendářně ano ale vždy je buď zima a nebo hned horko.... tohle musí vidět každej ale málo kdo si tohle prostě uvědomuje!! tedy tohle je důsledek toho jak lidé plýtvají a jak smýšlejí o tom že si musí užít a že je nezajímá co po nich zůstane...

a to je ten problém to blbé smýšlení,každý v jistém roce dozpěje do bodu kdy po sobě chce něco zanechat nebo chce mít třeba dítě... a pokud se budu chovat jen jako konzument tak to dítě nebude mít planetu k žití ale bude muset jít do pryč protože se tu nebude moct dát žít...

a to j ten princip na který poukazuju, jo jasně prostě jak může mít něco společného výběr CPU ci GPU nebo tamtý či oný společnosti na životní prostředí? no poste jednoduchý pokud mám společnost která nepřemýšlí a jen tříská prachytak to není moc OK taková společnost logicky nikoho nikam neposune a jen bude třískat prachy a bude vydělávat, prakticky se chává jako ty.... ale pokud mám firmu aspolečnost která vymýšlí nové technologie a dává je hned k dispozici tak to považuji za přínos!!! a to považuji za přínos a možnost posunout dál....
a jasně pohled se mi změní až tohle začne dělat Intel nebo Nvidie....
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-25 20:24:30

Ale pochopil, jen nějak nerozumím tomu, proč by Nvidia neměla přínos, když nabízí výrazně vyšší výkon s každou generací při lepší spotřebě, než konkurence (to je mi paradox, NV žere míň, tzn. konzum padá na stranu AMD), takže o čem je vlastně řeč? O technologiích viz. Vega, které přináší AMD a v době vydání nebo vůbec nikdy nebudou fungovat? Nebo o technologiích, které nevyužívají vývojáři? K čemu je pak takový vývoj, když v praxi ho nepoužiji?
MiroP [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-25 00:06:00

Keby len doporucuje, tak dajme tomu. Co tu vsak najviac bije do oci je neustale urazat skupinu, co si Intel kupi. IQ bublajiciho blata, pomatenci, hlupaci. Kto nejde s nami, ide proti nam? To iste plati u GPU.....Neustale zdoraznovanie objektivity uz nema cenu komentovat, je to smiesne. V zivote by ma nenapadlo niekoho oznacit za debila len preto, ze ma PC napr. s AMD FX, alebo 8700K, natoz mat tu odvahu prehlasit, ze ten moj nazor je jediny spravny a objektivny. Kazdy si PC kupi podla ceny, ucelu atd.
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-25 00:22:05

Přesně tak a tohle nemá s objektivitou nic společného, protože objektivita = nestrannost. Ale toho se zde asi nedočkáme.
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-24 22:34:32

heh no celá věc je jinak než si myslíš a je prostá....

podívej se na kolika strojích je DX11 a na kolika DX12...
pomůžu ti:
http://gs.statcounter.com/windows-version-market-share/desktop/worldwide/#monthly-201511-201806

DX11 je na win 7
DX12 je na win 10

teda jestli si umíš dát 1 a 1 dohromady tak ti asi musí být jasné co a jak, ale pro jistotu celou situaci objasním....


DX12 tu snáma jsou od ledna 2015
statistika kterou jsem přiložil je hlavně pro windows 10 platformu která tvoří potenciální kupní sílu lidí na DX12 tituly...

v listopadu 2015 tato síla byla 12% z celkovývh možných win PC, to je sprominutím ku**vsky málo na to aby se zaplatil prodejem vývoj hry.... někdo by mohl říct že tu byly konzole ale trh s nima je o proti PC fakt malej... a hlavně Microsoft neměl podporu DX12 u Xboxu hned, až když uvedl win 10 tak tu podporu dal i na xbox...

tedy pokud se dobře podíváš na přiloženou statistiku tak win 10 dosáhli 40% zhruba v říjnu 2017.... a tady už můžeme mluvit o tom že už je kupní síla dostatečně velká aby se vrátily náklady na vývoj hry primárně pro DX12....

ták a jedeme v matemtice a predikce toho jak se co vyplatí dále... pokud se jasně podíváš na ten pád rychlosti aktualizací na win 10 a tedy i na DX12 tak si museli investori rvát vlasy hrůzou na hlavě když se win 10 na ze 30% na 40% dostávali rok a čtvrt!! to je šíleně dlouhá doba a tedy i informace o tom že mají stopnout vývoj... a proč ho stopnout?? obviklý čas na AAA titul je 3 a více let, tak že logicky, začal-li někdo v roce 2015 tak kdyý viděl co se dělo v roce 2016 s tak to zastavil a dal do šuplíku...

pokud někdo ke konci roku 2016 zase začal dělat na nějakém titulu pro DX12 tak udělal jen dobře ale až od tohodle roku můžem počítat že se to začalo zamlouvat vyvojářům... větší počet her čekám logicky na v roce 2020 a o hlavně z důvodu pomalého a šíleně vlažného nástupu win 10 a tedy i DX12....


tak a spekulace:
kdyby byl MS normální a udělal zase fors update z DX11 na DX12 a udělal podporu pro všechny win tak by jsme tu měli nástup DX12 mnohem rychleji a hry také, tím by se to celé zrychlilo a nabůstovalo.....
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-24 22:40:47

Jasně, souhlasím, nechtěl jsem to rozvádět tak pěkně, jako ty a jít tak do detailů, ale díky za to. Takže kdo zvolil lepší strategii u GK? NV nebo AMD?
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-24 23:30:00

souhlasím s tím že ohledně výdělku Nvidie ;) ohledně vývoje technologii AMD

bez AMD by tu nebyl DX12 a vůbec síla něco na DX11 měnit ;)
základ DX11 je tu s nami už od roku 2008 což je šíleně dlouhá doba 7 let...

tak že pro mě to nemá výtěze jednoznačného
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-25 07:00:23

Vytaz je jednoznačny NVIDIA, menej penazi na vyvoj menej penazi na vyrobu, menši čip bez implementacii DX12, uspornejši čip nič navyše nežere elektriku. AMD ma najlepšiu a najpokrokovejšiu archytekturu, lenže ta sa zatial velmi nevyuživa a 1/3 čipu je nevyužita a len zbytočne žerie elektriku a zdražuje kartu. Kym pride DX12 tak vega bude zastarala a nahradena. AMD dakujeme za pokrok a napredovanie či vyvoj novych veci, ale smotanu lyže niekto iny...
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-25 09:26:44

a to si vzal kde že je jednoznačný vítěz Nvidie?

to si vzal čistě po ekonomické stránce? pokud ano tak máš pravdu a je to jen zopakování toho co sem napsal já, tedy podle výdělku a zisku je výhrcem Nvidie!!!

ale to je tvůj pohled na věc a všeobecně konzumní společnosti.... nikomu jeho názor neberu, v mých očích ale Nvide výherce není už několik let... naposledy em Nvidii bral zatechnologickou fimu a průkopníka technologii v době vydaní 8XXX karet a to je rok 2006-7.... tedy doba vydaní DX10 a následně DX11, tam Nvidie zůstala a nikam dál se neposunula nic nevymyslela....

a stejný pohled mám třeba na Ford, Generals motors nebo VW.... a zase výtěz je u mě Tesla nebo Toyota ci Nissan... následne jsou pro mě i vitězové firmy a společnosti co vymyslí technologii či standard a dají ho k volnému používání nebo se snaží aby ten jejich výmysl šel mezi lidi a nesmyslně nelpí ta poplatcích za to že to vymysleli!!

šíleně simpatické smýšlení je v číně, to že číňan kopíruje je pocta tomu výrobku či společnosti, bohužel tržnímu smýšlení to moc neodpovídá a jsou z toho akorát spory... ale nikdo preci nechce znovu vynalézat kolo a dělat jednu technologii zase jiným způsobem protože řešení co už je nesmí použít...
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-25 08:07:04

Ale tak černobílé to není. Min dříve, když se ukázaly např. nové NFS a současná GPU nestačila, šlo se pro novou. Pokud jsem to chtěl hrát, musel jsem pro to věci udělat.
Dnes je divná doba, tak nějak se předpokládá, že se nemusí nic a že je vše stejné...
Alarik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-25 10:04:07

Prodám v listopadu ASUS R9 Fury Strix za 4000
Krakonoš144 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-25 11:52:31

V listopadu bude za tu cenu nová GTX 1150 Ti se stejným výkonem.
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-26 11:28:11

zaujima ma, co sa stane s tymi nepredanymi kartami.

inak clanok v style "nova generacia GPU, vyssi vykon,bude ho dost, mam v pazi", ziadne nadsenie.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Friday, 22 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1343x
Komentářů: 6
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Thursday, 21 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1122x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Wednesday, 20 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1832x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluTuesday, 19 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1121x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Thursday, 14 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1893x
Komentářů: 3
PUBG slaví 7 let – přechází na Unreal Engine 5!
PUBG slaví 7 let – přechází na Unreal Engine 5!Tuesday, 12 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1858x
Komentářů: 1