NVIDIA 3D Vision Surround – marketingový nepoužitelný výmysl, chystá se FERMI2 na Q4 2010 Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 25 leden 2010
altČekání na FERMI už mnohé přestalo bavit, přepisování PR výmyslů NV už také netáhne, ale informovat se o tom musí …

 

 

Na světových fórech i magazínech se začíná rozpitvávat poslední prezentace o FERMI a také poslední situace. Ačkoliv NDA na grafiky dále trvá, v podstatě vám mohu říci, že není moc co tajit. Grafiky stále nejsou ve výrobě a dokonce to aktuálně vypadá, že dojde k dalšímu zpoždění. Věřte nebo ne, A3 revize pořád není ono a pracuje se na další! Jak už jsem vám nedávno oznámil, tak reálně to vypadá, že modely GTX 380 s 512SP budou jen taková vějička a papírová grafika k předvádění do testů a recenzí a na trh se dostanou jen modely na méně taktovaných 448SP GF100 čipech, tedy modely GTX 360. No je to opravdu hodně pravděpodobné. FERMI má velké problémy s výtěžností, 3 miliardy tranzistorů jsou prostě velké sousto pro 40nm výrobu. Mnozí už také měli čas na důkladnou analýzu prezentací a oficiálních materiálů k FERMI + také unikly srovnávací testy, které se NVIDIA snažila neúspěšně stáhnout. Realitou je, že FERMI žádný zázrak prostě nebude – NVIDIA slibuje hodně, ale reálně to nyní vypadá, že při nejlepší vůli bude v běžných hrách a nastaveních GTX 380 512SP o zhruba jen v průměru 15-20% výkonnější než HD 5870, přičemž bude dražší a TDP bude přesahovat 250W.

Dokonce se objevují už opravdu vážně míněné spekulace, že NVIDIA raději zahájila práce na dokončení FERMI2 a to už na Q4 2010. Čas totiž letí, NVIDIA začíná na DX11 ujíždět silně vlak, všechny DX11 hry jsou dnes vyvíjeny na ATI grafikách, a protože těch her je několik desítek NVIDIA už to musí řešit. FERMI1 navíc prostě nebude moci konkurovat při své konstrukci RV870 a jak jsem předpovídal, v podstatě se zopakuje situace GT200 vs HD 4800 s tím rozdílem, že tentokrát už nepomůžou žádné slevy nic, HD 5000 je v kompletní síle na trhu a v na přelomu Q2/Q3 ATI na trh přinese vylepšené a výkonnější HD 5000 modely. FERMI se nedá přirovnat ani k ATI HD 2900. Tehdy totiž NVIDIA v podstatě měla na trhu jen high end 8800 a mainstream se moc nepovedl a 8800GT přišla v době, kdy už na trh dorazila HD 3800. Jinými slovy, AMD tehdy mělo slušnou pozici a co prodávat alespoň v nižších cenových relacích, NVIDIA nemá nic. GT260/275/285/295 se nevyrábí, GT250 přes veškou výhodnost je prostě zastaralá grafika a kupovat ji je kravina a GT240/220/210 je nekonkurenceschopné. NVIDIA to zkrátka s nástupem nové generace totálně nezvládla a tváří se, že je vše v nejlepším pořádku, přitom všichni vidí, že pořádek vypadá jinak.

V neposlední řadě se rozebírá nová funkce NVIDIA 3D Vision Surround. Většina pozorovatelů se přiklání k názoru, že NVIDIA potřebovala rychle přijít s něčím, co by konkurovalo ATI Eyefinity. Problém je, že NVIDIA grafiky neumí pracovat s více jak dvěma monitory a ani FERMI to nebudou umět. U ATI to umí i ta nejlevější low endová HD 5450. K NVIDIA „Eyefinity“ budete potřebovat SLI dvou karet, problém je v tom, že SLI a více monitorů moc dobře nefunguje a z vlastní zkušenosti vám mohu říci, že bych to nechtěl ani náhodou – proto jsem nikdy HD 4870 X2 nevyměnil za GTX 295, i když HD 4870 X2 nebyla vždy nejvýkonnější, ale prostě s více monitory, které používám, fungovala bez problémů. Ale to pořád není to hlavní. NVIDIA se snaží využít svůj marketingový tahák NV 3D. to zní dobře, 3 monitory jsou konečně na 3Dhraní opravdu lepší než jeden malý. Jenže má to několik háčků …

120Hz monitory jsou drahé a mají mizerné pozorovací úhly. 3D je náročné na oči i hlavu a umíte si představit, jak budete kroutit hlavou při třech monitorech? Zatímco u Eyefinity nevadí rámy monitorů a řeší je jen ti, kteří si to nikdy nekoupí, nebo nevyzkoušeli, u 3D to vadit bude, koukejte v kině na 3D film a postavte si před sebe pár objektů. Jak vám to bude příjemný? V neposlední řadě, NVIDIA slibuje funkčnost tohoto i na GT200 grafikách. A to je kámen úrazu. NVIDIA musí vědět, že na to nemají GT200 grafiky dost síly ani v Quad SLI. Oni budou mít problémy i FERMI. GT200 nezvládne ve 3D pořádně ani jeden 22“ LCD při nějaké náročnější hře, natož tři 22“:

Na trhu jsou i 24“ 1920x1080 3D LCD a věřte, že tři nezvládne ani GTX 380. Jinými slovy, NVIDIA 3D Vision Surround je jen PR žvást v praxi podstatě nerealizovatelný a až na pár výjimečně nenáročných her nepoužitelný. Naproti tomu Samotné ATI Eyefinity se těší pozornosti. Vím, že v mém okolí přibývá nadšených majitelů 3xLCD. Práce na tom je parádní a hraní ještě lepší a nežádá si to přehnaný výkon navíc a funguje to v podstatě všude bez nejmenších problémů a můžete to používat bez potíží celý den. 3D vydržíte používat chvilku, nefunguje to dobře v mnohých hrách vůbec. NVIDIA 3D Vision Surround na papíře vypadá dobře, ale jen na papíře. ATI Eyefinity to ale funkčně i výhodností strčí do kapsy – přitom to není žádná převratná novinka, jen prostě ATI HD 5000 a Microsoft Windows umožňují jedné grafice posílat obraz na tři výstupy.

Samozřejmě ATI bude umět obsluhu klidně 3D Eyefinity a na to by dvě HD 5970 stačit mohly, ale pořád tu budou vysoké náklady na 120Hz LCD, navíc 24“ TN 120Hz za 10 000 není žádný zázrak a ze tří 27“ S-PVA bych na to nepřešel. Pořád mi ale největší starosti dělá v podstatě nevyužitelnost, protože prostě z 3D bolí za chvíli hlava. Jinými slovy bych se 3D na třech LCD ve spojitosti s NV či ATI vůbec nebavil.

Zdroj. Fudzilla.com, Enexpreview.com, DDworld.cz

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-25 16:56:07
avatar
Citace:
v podstatě se zopakuje situace GT200 vs HD 4800
Veď to nebude žiadny problém GT200 su dobre GK.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-25 16:58:59
avatar
To sú aj HD4800.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-25 17:15:50
avatar
Takže to shrnu, obě grafiky jsou dobré a pokud to bude letos to samé, tak je to jen dobře
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-26 12:13:47
avatar
No tak bude to dobré len preto, že tu bude mať čo konkurovať a tlačiť na ceny AMD grafík, inak kúpa Nvidie tu bude stále len pre fanatikov alebo pre "IT blbcov"(mysleno ľudí, ktorý sa nezaujímajú o HW, teda nevedia čo kupujú a riadia sa reklamami). Ale ja vlastne dúfam, že to už nikdy nebude tak, že budem musieť ísť do kúpy Nvidie, pretože Nvidia už u mňa prekročila snáď všetky etické i tie neetické hranice a bohužiaľ sa mi k nej už vytvoril odpor.
Inak momentálne mi táto situácia pripomína situáciu na trhu s autom, resp. motormi. Veď si skúste porovnať trebars americký osemvalcový HEMI motor s kubatúrou 8 litrov s motorom trebars z BMW M3 - výkon podobný, no kvality sú nezrovnateľné(už len fakt - rovnaký výkon i počet valcov, no kubatúra rozdielna o 100%!!!). Žiadny normálne uvažujúci človek nesiahne po tom americkom a to momentálne bolo dobre vidieť, ako posledné roky leteli americké značky ku dnu a od krachu i delí iba neustále nalievanie peniazmi americkou vládou(nehovoriac o tom, že tie peniaze sú úplne bezhodnotné a rovnajú sa tomu, akoby ste si doma vytlačili peniaze na tlačiarni - hodnotu by v obchodoch mali, ale to znížením hodnoty všetkých ostatných peňazí na trhu...no ale toto je už zase o niečom úplne inom)...no a takto isto ako v automobilovom priemysle sa nám to prejavuje i na grafickom trhu, kde AMD sa vydalo tou rozumnejšou cestou, ako Európske, či Japonské automobilky(i tie Kórejské sú na tom ďaleko lepšie než Americké) a Nvidia pomaly ale isto padá podobne ako Americký automobilový odpad(je mi jasné, že extrémistom s láskou ku americkým autám sa môj názor páčiť nebude, ale to je predsa to samé čo u Nvidia fanatikov).
Tommy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-25 18:08:29

Dobré sú,ale proti HD4800 určite nie!
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-26 09:14:40
avatar
Me zajimaji hlavne 2 veci. Pomer cena/vykon a hluk. Klidne muzu prohlasit ze jak ATI, tak i Nvidia ma dobre produkty. Zalezi jen na tom jak si chce kdo vybrat podle detajlu.
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-26 07:33:29

jejda, tak už máme nulu....jaké to je?
amartin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-26 08:42:00
avatar
Tak nula. Co k tomu dodat; dokazal si to Gratulujem
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - FERMI2 2010-01-25 16:56:52
avatar
To je skoro taký dobrý joke, ako bol minulý týždeň článok o duálnej Galaxy GTS 250...

Pardon, nemohol som to dusiť v sebe...
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-25 17:01:27
avatar
Myslím, že to není joke, FERMI existuje fyzicky uz pekne dlouho, a reší se prakticky jen problémy s výtěžností, co myslíš, že mezitím dělají zbylí HW vývojáři ? Ted mají alespoň pěknou motivaci něco udělat pořádně, jako onehdá u AMD, když si to podelali s hd2900, to najednou taky začali tahat nový a lepší karty jak králiky z klobouku
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-25 17:32:55
avatar
Myslím, že HD2900 a ešte aj HD3xxx neboli ešte tak úplne v réžií AMD, ktoré vtedy len prebralo kontrolu nad Ati. Teda ak sa budeme držať pravidla, že vývoj jednej generácie čipov trvá skutočne niekoľko rokov a každá firma má niekoľko týmov, ktoré pracujú súčasne, ale každý na niečom trošku inom... Preto si myslím, že AMD malo väčší vplyv až na 4xxx a 5xxx. A výsledky sa už od polovice 2008 ukazujú.
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-25 18:14:18
avatar
To nebyla pointa, tu AMD si klidne vymen za ATi, nebo klidně jinou společnost s jiným produktem

Akorát nevím, které výsledky se dostavují, ATi, potažmo grafická divize byla vždycky pár milionů v plusu, nebo v mínusu, tam zatím žádné zlepšení nevidím, teda maximalně v intevalu od převzetí ATi AMD, tam to opravdu vypadalo, že ani nevěděli, co vlastně koupili, a že mají hd2900 ve vývoji. Ted už to je zase ve starých kolejích, kdy pár ekonomů, kteří k tomu nemají moc vstah a jsou ve vedení, matně tuší, že ty inženýři asi dělají i nějaky docela dobrý grafický karty, ale co vlastně umí a neumí a jak by je měli prezentovat, o tom nemají moc představu
V tom je vidět velká výhoda nVidie, kdy vlastně zakladatelé a velká část managementu jsou HW inženýři (Jen-Hsun Huang pracoval předtím i ve vývoji u AMD, Chris Malachowsky u HP a Sunu atd...) a je vidět, že znají, co jejich produkt umí a neumí a podle toho ho taky prezentují.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-26 12:36:34
avatar
velmi podobný (co se smyslu a využití týče) předvedl ve své době asus se svojí HD3850X3 :-D
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-25 17:06:36
avatar
Nic, co by se nedalo čekat, nová architektura a chvíli bude trvat, než ji přivedou k dokonalosti, asi nejhorším nepřítelem (Fermi) je špatná výtěnost 40nm výrobního procesu v TSMC, od toho se vše odráží.
BTW nevím, proč by dvě GTX380 nemohly zvládnout 3DVision suround a dvě HD5970 najednou stačí? Jinak těch víc monitorů ve hře je podle mě na škodu, ty rámečky prostě ruší, určitě by bylo dobré, kdyby se zapracovalo na možnostech (alespoň u některých her) na každém monitoru mít naprosto zvláštní pohled, Supreme Commander takhle zvládá dva monitory a je to naprosto perfektní, řekl bych, že u RTS není nikdy dost monitorů
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-25 19:11:22

Kdo co zvládne jsou jen spekulace. nVidia nemá FERMI a AMD nemá 3D. Dočkejme času, jako husa klasu.

EDIT: Opakuji, že nVidia nemá FERMI. :-) Na pultech obchodů není nic. A stejně tam AMD nemá 3D. Zatím jsou oboje jen řeči.
mamlasos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-25 18:41:48
avatar
Až se Eyefinity trochu zaběhne určitě to začnou využívat hry na zobrazování i podpůrných informací, mapy, inventáře, xichty spoluhráčů z webcams atd.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-25 19:16:30
avatar
Jj to doufám, stejně jako dnes začínají hry už začínají být kompletně 3D a upouští od podvodů...třeba slavný Crysis, kde má člověk ve 3D laserové zaměřovače dva a oba míří špatně, to je docela nepříjemné:-) Takže s příštími generacemi GPU už budou hry schopné nové vymoženosti využít na maximum a nebude ani problém po stránce výkonu.
Říkám si, že bych docela rád žil v budoucnosti
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-25 17:10:24
avatar
Vždyť TSMC už výrobu dost vylepšila a do března je ještě čas. Neztrácejme víru, ignorujme PR keci od nvidie a počkejme se soudy na reálný produkt. Navíc lepší nějaká fermi než žádná - nástupce řady GTX začíná chybět...
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-25 17:55:28
avatar
To jsem taky slyšel, že výroba už je celkem v poho, dokonce jsem slyšel něco o miliónech vyrobených jader, ale zatim jenom pro MB nebo low end nebo tak nějak. Na ty nadupaný grafiky do PC, co nás tak zajímají, si budeme nuset opravdu ještě počkat.
Scream [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-25 19:34:49

Ten milión jader je to, kolik chce mít nVidia vyrobených jader v době až se FERMI začne prodávat. Aby se netvořili moc čekací doby hned na začátek.
PPs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-25 17:11:14
avatar
Neco podobneho jsem nedávno cetl na strance pctuning ale tam to rikali uplne na opak jak nvidia predstavila 3 monitory a dokonce s 3D. A jakej to bude trhak.
weir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-25 17:12:29
avatar
Oprav si tu vějičku DD, já už si myslim že to píšeš schválně.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-26 09:59:41
avatar
Odkaz
weir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-26 17:23:19
avatar
Aha, tak teď už chápu. DD chybu neudělal když napsal že GTX 380 bude jen taková vějička. On tím chtěl říct že bude dobrá tak maximálně na to, aby ukázala směr větru.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-25 17:29:20

Rád bych upozornil, že 3D je hlavně na hry. Možná pro někoho kdo dělá v CAD to také může mít význam. Ale pro mě jako programátoru mikrokontrolérů má význam jen větší počet monitorů. Prostě pořádná 2D plocha.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-25 17:46:45
avatar
jak se rika, kdo si pocka ten se docka, uz tu mame pomalu konec ledna .... Fermi se blizi milovymi kroky
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-26 10:01:26
avatar
Citace:
Fermi se blizi milovymi kroky ...
... ale stále je daleko v nedohlednu.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-25 18:37:41
avatar
Na Hexus.net se podělili o informace o výkonu Fermi ve FarCry2 z prezentace Nvidie. Odkaz Odkaz

Výkon přesně dle předpovědí někde mezi HD5870 a 5970. Otázkou taky je zda šlo v prezentaci o výkon GTX380, nebo 360. Osobně bych to tipoval na 380 a to by znamenalo že "prodejní" 360 bude sotva na úrovni HD5870.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-25 18:59:40
avatar
slušný prostor pro HD 5870 OC1GHz a v červenci pro HD 5890 ...
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-25 19:30:16
avatar
mno to jo no, ale pokud opravdu pujdou na trh první jen 360 s výkonem kolem HD5870 nebude to pro Nvidia dost růžové. ATI má u HD5870 určitě nachystaný prostor pro případnou slevu a je teda otázka jak nízkou cenu bude Nvidia s GTX360 schopna akceptovat.
Tohle se mně přestává líbit. Kde není dostatečná konkurence tam je zle.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-25 19:35:43
avatar
no mě se to taky nelíbí, ale je zajímavý, že když jsem před pár měsíci říkal, že to přesně takhle dopadne, byl jsem za fanatika .... mě osobně tato situace vadí, na druhou stranu dobře ukazuje, kdo ve skutečnosti vaří z vody při psaní článků a novinek ...
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-25 20:31:56
avatar
tak těm žvástům jistého českého webu velmi spřáteleného s českým zástupcem Nvidie (pokud narážíš mimo jiné i na něj) nemohl věřit snad nikdo. Já se doteď raději jakýchkoliv komentů k výkonu Fermi zdržoval, protože stále šlo jen o spekulace, ale tady již máme skutečné testy pocházející přímo z prezentace Nvidie a moc hezky nevypadají.
Osobně sem teda nejvíc zvědavý na souboj ATi vs. Nvidia v DX11, tam se bude lámat chleba. Aliens vs. Predator tento souboj rozhodne.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-25 22:22:44
avatar
jestli jsi milovník pohádek, tak si ten "spřátelený" web nesmíš nechat ujít
eXistenZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 2siddhi 2010-01-26 10:07:20
avatar
V podstate rovnaká situácia tu bola s 8800GTX a HD2900XT. 2900vka mala velikánske jadro a výrobne boa určite drahá asi ako 8800GTX, ak nie viac, ale musela zísť na cenu 8800GTS640. A ATi to prežila, čiže by som až takú katastrofu v tom nevidel...
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-25 19:00:02

DD trochu si zaspal dobu 24" 3d monitori sa uz zacinaju objavovat aj za cenu podstatne lacnejsiu ako tych spominanych 11k KC.
Napriklad tento 24" Acer pod 300euro
Odkaz
Recenzia by bola celkom fajn

Samozrejme co sa nvidie tyka uz len fakt ze 3d suround vision bude fungovat aj na GT200 znamena ze sa s nim nepocitalo ako novinkou pre Fermi ale bude to skor cez ovladace zbuchany nazvime to big bang 3.

Nvidia to povedala vo svojom statemente pre novinarov k 4Q 2009(alebo to bolo 200 myslim celkom jasne.
Pri tom aky je vykonostny narast u lowendu a integrovanych grafik ,v buducnosti lowend pohlti mainstreem. Takze high end ostane pre profesionalov, GPGPU aplikacie a vasnivych hracov ktory si to mozu dovolit.
My ostatny sa budeme vsetci hrat na nejakej Tegre.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-25 19:08:56
avatar
No kupovat monitor od Aceru...
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-25 19:21:18

No, byl jsem obdarován Acer eLCíDýčkem a důrazně nedoporučuju...
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-25 20:23:06
avatar
Taky sem měl tu čest před Acerem pár hodin bejt a je to tak na úrovni 5 let starejch monitorů...
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-25 21:49:47
avatar
Myslím, že v cenový kategorii, kde se vetsina kAčerů pohybuje to takový rozdíl není, protože panel mají prakticky všechny stejný, víc jak 2 podsvetlovací trubice taky žádnej nedostane a na nějaký velký změny v hardwaru a softwaru se taky nehraje, a pokud se ti barvy opravdu nejak nelíbí, tak si stačí pujcit sondu a barvy si poladit ke spokojenosti ;)
Hvk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - super 2010-01-25 23:18:54
avatar
ono je super napisat do googlu nejaky produkt,ktory hladas a zo vsetkych najdenych moznosti vybrat tu najlacnejsiu,ktora samozrejme nieje skladom a mozno ani nikdy nebude a este k tomu ACER monitor!!!profík
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-25 23:29:34
avatar
vsak tam mas napsany ze ti do 63 dnu prijde
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Takze 2010-01-25 21:35:49
avatar
NV 3D eyefinity je hovadina a ATI eyefinity je super? Asi podle hesla cim vic pruhu tim vic adidas? Sorry, ale me osobne i tri monitory pripadaji rubbish, natoz nejakych 6-8. Za prve bych chtel videt, kdo by si to koupil, za druhe, kdo by to chtel zivit. Jedine realne vyuziti, ktere me napada, je pro prezentace ci ve vyukovem stredisku, kde prezentujici pracuje na pocitaci a ostatnim se to zobrazuje na monitorech pred nimi (a i to je trosku ulitle, projektor je prece take reseni). Nez eyefinity (at zelene nebo rude) je podle me lepsi poradna TV.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-25 21:42:11
avatar
3D je dnes hovadina ať už je to ati nebo nvidia. 3 monitory alespoň někdo využije a pro toho je určitě super - s jednou velkou telkou se to nedá srovnávat a vypadá to, že jsi asi neviděl ani jedno video s eyefinity.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-25 21:52:48
avatar
pořádná TV ti nenahradí periferní vidění. U klasických stříleček je eyefinity zbytečnost, ale u takových leteckých, či automobilových simulátorů jde o výbornou věc. Hraju teď Wings of Prey a ta hra si o víc monitorů přímo říká (nevidím co se dějě po stranách - ve skutečném světě ale člověk díky perifernímu vidění ví co se děje po stranách - proto nás příroda vybavila párem očí).
Stejně tak na strategie, kdy si člověk na ostatní monitory hodí ovládací a informační prvky, minimapu atd.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-25 22:23:37
avatar
to má něco do sebe souhlas
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-26 09:53:24
avatar
Ja kdyz chci realitu, tak jdu ven
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-26 15:55:41
avatar
Jenže do Messerschmitu, či Spitfiru si člověk tam venku jen tak nesedne
Maraw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-25 22:52:32

Já se modlím at Fermi není propadák páč pokud bude dobrá, pudou ceny dolů a já budu čekat jen na ten den gdy ceny spadnou proklatě nízko
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-26 00:00:35
avatar
Nechcem ti kazit iluzie, ale Fermi je prepadak uz davno :-). Radsej sa uz teraz zacni modlit za Fermi2, aby aj to nebol prepadak.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-26 08:01:01

Vyroba Fermi sa atial nedari ale karta tu este ziadna nie je. A hovorit o prepadaku uz teraz je smiesne. Fakt. Som zvedavy ako sa s novou architekturou popasuje AMD> pretoze si myslim, ze postupne bude musiet prejst na nieco podobne ako je Fermi.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-26 09:19:36

FERMI prostě propadák je, s tím už se nedá nic dělat, drahá výroba, vysoká spotřeba, výkon jen slušný. Opravdu je to podobné jako R600. TO jestli z toho udělají vývojem super karty FERMI2 či FERMI3 je možné.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-26 12:07:36
avatar
Na taketo zavery si musime pockat, zatial to vyzera, ze Fermi ani v GPGPU vypoctoch oproti pol roka starej architekture HD 58xx nic svetoborneho nepredvedie. A prepadak to je z toho hladiska, ze ho "predvadzali" uz pred niekolkymi mesiacmi a stale tu nie je. Co je horsie, nie len ze nie je na trhu, nemaju ho este k dispozicii ani zname svetove redakcie a dokonca ani Cinania, ktori otestuju vsetko s velkym naskokom pred uvedenim na trh.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-26 12:57:14

JJ. Uvedenie je uplne zamrznute. Prve testovacie karty by mali dostat redaktori vo februari. Dufam, ze to tak aj bude. Potom mozeme zhodnotit ako na tom vykonovo je. Mne sa totitz nepaci ked sa vykon Fermi porovnava s vykonom HD5870 z hladiska velkosti cipu. To sa takto podla mna porovnavat neda. Ide o dve rozdielne architektury a to, ze je cip Fermi vacsi neznamena to, ze musi byt lepsi minimalne v takom istom pomere aby to nebol zevraj prepadak. Treba sa pozerat na to co ten cip vsetko ponuka. Uvedenie novej architektury zatial nevyslo ani jednej firme(myslim ATI a NV). Dalsia generacia bude mat dufam lepsiu spotrebu a teploty. Mozno prave kvoli 28nm vyrobnemu procesu je naplanovana Fermi2 na Q4 tohto roku. Takisto zle moze dopadnut aj AMD s novou generaciou(tiez to ma byt nieco nove) ale takisto moze ukazat ako prva, ze uvedenie novej architektury nemusi byt take bolestive. Ale na to nam odpovie az cas.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-26 13:54:49
avatar
Suhlasim. V podstate sa tu bavime len o jednom teste v jednej DX10 hre, co nie je primarne zameranie kariet Fermi. Pokial ale teda ide o tuto konkretnu hru, Far Cry 2, myslim si ze Fermi je sklamanim (zalezi to dost aj od toho, kolko to "zerie" watov vzhladom na podavany vykon). Takisto ma docela zarazilo testovanie v na high-end pomerne nizkom rozliseni a strednom nastaveni AA. Natiska sa otazka preco to tak testovali, ked vieme, ze take nastavenie ake sa pouzilo, zvladne bez problemov aj mainstream HD 5850.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-26 15:32:00

To nastavenie evokuje k nazoru, ze vykon testovanej karty zrejme nie je taky aky by chceli predvadzat(teda nie bohvieaky) tak si testy prisposobili. Nebolo by to ani prvy ani posledny krat(nepoznam ziadnu firmu co by si takto nepomahala). Pokial este stale nemaju finalne karty a je pravda ze sa uz pracuje na revizii jadra A4, tak predchadzajuca revizia velmi uspesna nie je. Uz aby tu boli prve testy.
Jungletrain [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-26 00:13:55
avatar
Kdy tahle šaškárna už skončí !chci uz videt na pultech obchodů nV karty jako konkurenci
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-26 01:23:40
avatar
tahle saskarna zatim nijak nepokracuje. porad se tu opakuje jen to co uz vime. nebo aspon ja v tehle novince nic noveho nevidim...ze je tohle spojeni 3D a eyefinity kvuli rameckum monitoru k nicemu sem psal hned jak se o tom objevila prvni zminka. cela radoby novinka nebo aktualita je jen opakovani starych veci, jak je nvidia spatna a nic nema a jak je ati nejlepsi.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-26 07:59:42

JJ. To uz snad nikoho nemoze bavit. Hlavne som sa zasmial nad tym ako pripbuda znamych ktori si kupuju dalsie monitory aby mali 3. :-) V mojom okolo pribuda zasa vela znamych, ktory kupuju 120Hz LCD na NVIDIA 3D Vision. Tak to bude asi vyrovnane.
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-26 09:53:12

Nejak se navstevnost webu udrzovat musi - souvisi s tim ceny za inzerci a samozrejme atraktivita pro inzerenty.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-26 12:02:56
avatar
Jaký inzerce? tenhle web je přece amatérský, tady nikdo na provoz nepřispívá a majitel ani nedělá daňové přiznání
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-26 13:01:07

No jedna vec je jak si rikam, a druha kdyz neco delam a mam z toho prijem...ale to uz je na "zvazeni kazdeho soudruha"...
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Raigorovi: 2010-01-26 04:08:32
avatar
Ale no tak Raigore :-). Je to saskarna, ci sa ti to paci alebo nie. Marketingove zvasty su to, co je na Nvidii spatne, nic ine (hardware bol OK, to nikto nepopiera). A musis uznat ze minuly rok bola ATI lepsia: uviedla prvy 40nm cip, prvy DX11 cip, najvykonnejsiu high-end grafiku. Nvidia urobila co? Preznacovala, klamala, zahmlievala. Vlastne to robi doteraz.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-26 08:29:13

AMD tiez klamala a nikomu to tu nevadilo. Vlastne aj DD to napisal takym sposobom, ze to nikto nevedel. Staci si pozriet situaciu okolo Buletu.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-26 12:03:34
avatar
Neviem co mas presne na mysli s tou Bullet fyzikou (objasni to) ale pokial ide o klamanie, Nvidia je jednoznacny leader, ostatni su len taky suflikanti v porovnani s nou .
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-26 13:20:53

Mno tvrdila, ze spolupracuje na vyvoji Buletu a ze tam dokonca vlastny tym. Co sa tu prezentovalo ako v zmysle AMD podporuje bulet a ide opat cestou standardov, nie ako NV. Potom sa ozval Erwin Coumans, ktory povedal nieco uplne ine. Ze sa o podpore AMD dozvedel iba z internetu. Na co zareagovalo AMD, ze Erwin Coumans je "irrlevant" a ze maju ich vlastny tim(z Buletu) u seba, ktory na Bulete spolupracuje. Mimochodom Erwin Coumans je sef vyvoja buletu. A bulet je dokonca vyvijany cez C++ a CUDu, takze je jasne na akych kartach sa testuje.

Dalej len v skratke AMD zabreptalo aj s OpenCL. Kde sa opat ukazovalo ako podporuje narozdiel od NV(CUDA, PhysX) standardy. Pritom sef Khronosu(tato firma stoji za vyvojom OpenCL) Neil Trevett je viceprezidentom NVIDIe. Takze si staci spomenut na to ake clanky tu pisal DD na stranu AMD pricom varil uplne z vody.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-26 14:01:13
avatar
Mozno mas pravdu. Tomuto sa ja nejak nevenujem, a teda ani neviem do akej miery su to oficialne vyhlasenia alebo len slovne prestrelky ludi na blogoch, ktori pracuju pre oba tabory.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-26 14:53:17

Je to proste marketing. Si obe firmy nemaju co vycitat. To co sa mi nepacilo tu bolo, ze sa casto prepieraju marketingove reci, ktore vyhalasila NV, pricom o AMD sa mlcalo a clanky, ktore tu boli navadzali dojem, ze AMD je v tomto smere nekonfliktne pricom evidentne nie je..
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-26 15:19:34
avatar
To ano, ale aspon vydavaju hardware, co Nvidia nie .
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-26 15:33:38

Dufam, ze v marci sa uz NV pripoji.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-26 11:40:20
avatar
tohle ja nijak nepopiram, me jde o to ze tyhle "novinky" jsou jedno a to same stale dokolecka i kdyz od minule "novinky" se nic noveho nestalo.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-26 12:23:12
avatar
No tak to proste ber tak, ze DDho clanky su akousi protivahou na podobne clanky na PCT, ktore zase naopak postavili Fermi na piedestal slavy .
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-26 13:12:56

A co tak si vybrat zlaty stred?
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-26 13:58:08
avatar
Ak mas na mysli EHW tak to zlaty stred je, musim povedat ze v poslednej dobe mi naozaj aj pripada ako profesionalny. Aj ked bocenie do zelena tam mierne prevlada dodnes .
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-26 14:58:03

EHW je fajn. Tam je to viac menej vyrovnane. Mirek Jahoda je mierne do zelena a Lukas Fiala zasa mierne do cervena ale ich recenzie patria k jednym z najlepsich.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-26 04:10:31
avatar
Citace:
...Zatímco u Eyefinity nevadí rámy monitorů a řeší je jen ti, kteří si to nikdy nekoupí, nebo nevyzkoušeli...

hele DD, no neviem, ale ja mám tiež obavy z tých rámov a neviem či by mi to nevadilo, preto by som to asi prv chcel vidieť naživo, bo by som si také niečo rád niekedy v nie príliš vzdialenej budúcnosti zaobstaral, ale tie rámy sa mi dvakrát nepáčia, no bol by som rád, keby som zmenil názor potom, ako by som to uvidel na vlastné oči
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-26 08:34:45
avatar
Ono nejde jen o rámy, ale když vidím to utrpení dostat starší hru na širokoúhlý monitor... tak u těhle protaženin bych se bál, že u 90% her bude problém nastavit rozlišení, poměr stran a FOV, aby to vypadalo rozumně.
Nodefinet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-26 07:06:32

Ať je situace jaká chce, bylo už dávno na čase aby konkurecnce přišla. Je součástí trhu a je potřeba aby se tady někdou kousal vzájemně do zadku. Moje kolty jsou stále proklatě nízko na to abych si mohl zastřílet. Každý prezentuje své PRO nějakým způsobem, je otázkou jak je dostupné právě ono řešení pro zákazníka a co si může dovolit. Musíme vydržet . .
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-26 07:55:47

3x 27" S-PVA? co presne mas???
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-26 16:02:17
avatar
ACER AL2723W ... oni jsou to vlastně Samsung LCD v levném nestavitelném šasi ACER ale jsem s nimi královksy spokojen, jeden mám už dva roky ...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-26 08:05:33

V dobe ked ATI cakalo na HD2900 tu boli ine clanky. Ja viem. Uz si povedal ze si sa popalil a poucil. Ale zatial to tak nevyzera. Tieto radoby novinky a stale opakovania o tom aka je NV zla a ATI super by uz mohli konecne prestat. V minulosti si podobnu situaciou obratil pomaly v prospech ATI a terajsiu vyzuzivas na stale kopanie do NV. To, ze v diskusii napises ze uz tiez cakas na Fermi a zevraj budes rad ked tu bude, ta nezachrani od nalepky fanatika pokial budes pisat clanky v takom duchu ako teraz.
ucho1212 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-26 08:27:10
avatar
mna nastastie vsetky tieto veci obchadzaju. Nikdy som netusil a ani nebudem chcet tak skoro 3monitory na hranie. Pre mna je to naozaj nevyuzitelne ked hram tak HoN(dota) alebo strategie kde sa to fakt neda vyuzit (v takom WoW si to tiez neviem predstavit) Jedine +je 3 monitory na pivota veda seba... ale tj jeden velky lacnejsi ci nie?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1179x
Komentářů: 3
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1600x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1135x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1203x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3785x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1469x
Komentářů: 0