NVIDIA GTX 680 „KEPLER“ – nadopovaný nástupce GTX 560 Ti s cenou HD 7970 ale lepší než FERMI Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 14 březen 2012
altUž se to blíží, za pár dní už bude KEPLER skutečností. Bohužel 28nm výroba stále stávkuje …

 

 

 

 

Upozornění: Článek obsahuje upřesnění a připomenutí některých dřívějších informací a pár osobních poznámek autora. Čtěte než začnete komentovat, případně nečtěte, ale pak nekomentujte ;).

Před pár dny skončilo setkání společnosti NVIDIA s novináři, na kterém jim představila novou generaci grafických karet. Karty už mají někteří recenzenti ve svých počítačích a ovladače pro ně určené také, takže unikají samozřejmě informace. Karet je ale pro recenzi i pro trh velmi velmi omezené množství. DDWorld.cz bohužel mezi prvními, kdo má novou kartu k dispozici, není, ale zase jsme si přednostní recenzi vybrali u HD 7800 grafik, které vzhledem k výrazně nižším cenovým hladinám zajímají podstatně více lidí:

TEST: ASUS Radeon HD 7870 DirectCUII TOP – je libo mainstreamovou grafiku s výkonem GTX 580?!

Má to ale také výhodu, nemusíme zcela mlčet o některých věcech a můžeme vám je prozradit.

  • NVIDIA GTX 680 skutečně jako nadopovaný nástupce GTX 560 Ti

Jistě si mnozí pamatují sliby a informace, kterými nás někteří blogeři zásobují o tom, jaký bude KEPLER drtička, vlastnoručeně vytvořenými fake obrázky, a že už všechno vědí. Je zajímavé, že jim stále někdo věří a zbytečně zvyšuje očekávání (a potenciál zklamání), protože se jejich informace se málokdy potvrdí a jsou až v neuvěřitelném rozporu s tím, co slibovali a tvrdili, že vědí. Na DDWorld.cz vás ale za nos netaháme. „GTX 680“ se blíží a bude přesně taková, jak jsem říkal: Nadopovaný mainstreamový nástupce GTX 560 TI! (opět děkuji svým zdrojům za přesné informační podklady, kéž bych je měl v době HD 2900XT :-/ … ).

NVIDIA nemá skutečného nástupce GTX 470/480(570/580)! Mainstreamový 28nm čip KEPLER GK114, který je nástupce GF104/114 na GTX 460/560 je maximum, co NVIDIA dokáže u TSMC 28nm vyrábět.

NVIDIA ale potřebuje alespoň marketingového nástupce GTX 570/580 aby mohla konkurovat HD 7950/7970 – řešením je tedy vytáhnout z mainstreamového čipu co nejvíce a pojmenovat to GTX 670/680.

O tom, že tento scénář na 99% nastane, jsem vám říkal už před mnoha mnoha měsíci, zatímco mnozí další žili a krmili okolí naivními sny o drtiči asfaltu, který rozdrtí HD 7900 od AMD, které už jsou třetí měsíc na trhu.  Pokud jste těm blábolům jinde uvěřili, bude pro vás GTX 680 zklamání. Pokud jste důvěřovali DDWorld.cz, neměli jste nerealistická očekávání, protože jsem vás před nimi opakovně varoval. O tom, zda budete z prvních grafik KEPLER zklamaní nebo ne, to nedokáži posoudit.

  • NVIDIA GTX 680 +/- dotáhne HD 7970, ale konkurovat mu úplně nemůže …

Protože už jsem viděl výsledky finálních testů finálních grafik s finálními ovladači, mohu již bezpečně říci, že GTX 670/680 konkurovat HD 7950/7970 nedokáže. Ano ano, už slyším to bučení a kvičení některých. Takže doufám, že si přečtou i další část článku a nebudou jej ignorovat jako obvykle, protože se jim nehodí do krámu. Tedy pokračuji, GTX 670/680 výkonově sice HD 7950/7970 dotáhnou, problém je v tom kde, kdy a s jakými parametry a s jak velkým využití prostředků (potenciálu) celé grafiky. Navíc si vůbec nemyslím, že by konkurovat vyloženě museli, protože parametry je předurčují jinam!

Konkurovat si na trhu rozhodně budou, a to hlavně cenou. Zdají se vám 384-bit grafiky AMD HD 7950/7970 s 3GB GDDR5 paměti za 449/549 dolarů drahé? No tak to počkejte, až uvidíte skutečnou cenu 256-bit 2GB grafik GTX 670/680 s 28nm NVIDIA KEPLER čipem.

Problém je ten výkon. Pokud fandíte rozlišením 1680, maximálně 1920 a přijde vám kombinace s těmi to nízkými rozlišeními s grafikou za 10 000 – 13 0000 normální, pak se vám GTX 670/680 budou celkem pozdávat. Jenže problém jsou rozlišení 1920x1200/2560x1600/5760x1200 a plné detaily tedy včetně 8xMSAA+FXAA/16AF atd., které potenciální majitele takto drahých grafik zajímá nejvíce. Tam už to moc slavné není.

Aby bylo jasno, už nyní říkám, že „KEPLER je lepší než FERMI“, bohužel to nebude moc vidět (a nemůže za to zdaleka jen NV) :(. A to jednak z důvodu 28nm výroby TSMC, které má do ideálního stavu daleko a také proto, že konkurence zatím nabízí víc. AMD, musíme objektivně přiznat, velmi přesně diferencovalo novou HD 7000 sérii a udělalo model pro úplně každou příležitost a uživatelský požadavek (s výjimkou cen, které ale moc ovlivnit nemůže). Maximálně efektivní grafiká jádra pro každou cenovou relaci.

  • HD 7700 (128-bit) pro nenáročné hráče mají jádro s pouhými 123mm2
  • HD 7800 (256-bit) pro běžného hráče mají jádro s 212mm2
  • HD 7900 (384-bit) pro náročné mají jádro s 365mm2

V každé řadě navíc dva modely, jeden s preferencí maximální efektivity provozu (nízká spotřeba-solidní výkon-solidní cena) a druhý s maximálním využitím možností dané řady a parametrů. Bohužel NVIDIA nic podobného zatím nemá a mít ještě nějakou dobu nebude. GTX 670/680 mají jádra o velikosti zhruba 320-340mm2, ale jen 256-bit sběrnici. Takže jsou o třetinu větší než mainstreamové jádro AMD pro HD 7800 s 256-bit sběrnicí. Jenže 384-bit modely HD 7900 dnes neukazují skutečné možnosti! Možná záměrně je AMD nastavilo absurdně nízko, takže i taková HD 7870 2GB dokáže HD 7950 3GB dotahovat (tudíž i GTX 670/680)!

Jenže už víme, že HD 7950/7970 se dají jednoduše popohnat na mnohem rozumnější a odpovídající takty, bez zvýšení spotřeby, které jim dají o dalších více než 20% zvýší výkon!  A to je ten problém. U grafik s cenovkou 10 000+ řešíte ten výkon, a když nadopované GTX 670/680 tak tak stačí na referenční HD 7950/7970, je to trochu málo. Myslím, že pokud AMD konečně neudělá referenční „HD 7955/7975“ s takty, které mají mít, bude nás čekat týdny, možná měsíce dohadování se v podobném duchu. Osobně si myslím, že většina recenzentů to vyřeší jako u nás, a otestuje ty HD 7950/7970 na těch taktech „bez zvýšení napětí přes ovladače“ a nebude o čem diskutovat. Ostatně právě přímé srovnání grafik GTX 670/680 s HD 7950/7970 na taktů 1,0-1,1GHz pro jádro a 6GHz pro paměti, bude nejzajímavější.  

NVIDIA se tedy velikostí jádra i parametry grafik trefuje mezi modelovou HD 7800/7900, což znamená, že vlastně dost dobře není konkurencí ani jednomu. V současnosti to tedy vypadá, že hodnocení GTX 680 bude následující: Výkonově v 1080p dotahuje nová GTX 680 2GB tři měsíce starý HD 7970 3GB, ale také stojí stejných 12 500,- a žere podobně. Ale děje se tak jen na základních taktech HD 7970, kdy ovšem GTX 680 nemůže s výkonovým potenciálem HD 7970 soupeřit a stačí HD 7970 nastavit o kousek výše (zdaleka nemusíte využít vše, co nabízí) a výkon je úplně jinde. Osobně si na základě výsledků a faktů o nových grafikách NVIDIA KEPLER myslím, že jsou rozhodně lepší než FERMI, efektivnější a výhodnější i pro výrobce. Problém je ovšem TSMC a jeho 28nm výroba-nevýroba. Ta už nemá jen nějaké problém, ale dokonce neběží! A pravé důvody jsou tajemstvím.

O zajímavých cenách HD 7000 a GTX 600 grafik si tedy nechte jen zdát, o slevách nemůže být v dohledné době ani řeč. GTX 680 bude pravděpodobně vydána 22-23.3.2012 a bude mít asi cenovku 549 dolarů. Dostupnost ale bude jen v početně velmi omezené edici, a další karty budou, až kdo ví kdy. Recenzi vám přineseme na prodejní kousek, jakmile bude nějaký k dispozici. OC a nereferenční verze ale asi zatím nečekejte.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
snakehead28 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-14 19:36:39

Zaujimavý článok.
Ja som zas v poslednej dobe dosť počul o tom, že GTX 680 má byť v referenčnej verzii o 10% výkonejšia ako HD 7970... Ale moc tomu neverím, kedže má menšiu zbernicu

Ale netreba zbytočne špekulovať, za 9 dní je Kepler tu, tak uvidíme

Mňa aj tak takto výkonne grafiky reálne nezaujimajú. Recenzie si rád prečítam, ale v živote takú kartu mať nebudem. Oveľa radšej by som privítal schopnú konkurenciu voči HD 7000, opätovné rozbehnutie 28 nm výroby u TSMC a zlacnenie nových grafik u obidvoch výrobcov

jo, a teším sa na recenziu až bude
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-14 21:57:07
avatar
s 1GHz na jádře (možná více) a 6GHz na pamětech? To zase takový problém být nemůže .... otázkou je, když dáš HD 7970 na tytéž frekvence, zda to bude pořád stačit a dobe víme, co HD 7970 umí a dokáže bez přidání napětí ... pořád je tu ale rozdíl ve velikosti jader a sběrnic ;)
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-15 07:46:31

Co tim AMD sledovalo kdyz podtaktovalo radu 7900? Byly tu nazory ze sbernice nestiha krmit jadro. Je to pravda? Kazdopadne pokud jde zvysit takty o 20% bez navysovani napeti proc to neudelat hned nazacatku? Co by tim AMD zkazilo?
Ja sice chapu ze pretoceny mainstream (NV) stiha na podtoceny high end (AMD) ale je spousta jednoduchych lidi kteri to nikdy nepochopi. Co tim AMD sleduje? Nebo jen udelalo chybu?
m2fizy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-15 11:10:06
avatar
jednoducha odpoved ... proste AMD karty (jadra) podtaktovalo, aby ich do low-high endu (performance ... resp 79xx) mohlo dostat viac (tych jadier) pretoze ako vieme vyroba u TSMC je aka je a potrebuju "viac jadier" ktory budu dlhodobo (cca 2 roky) bezat na 100% ... a teda "ubralo" takt (pretoze pri viac MHz by to tie jadra dlhodobo asi moc nerozchodili ... dajme tomu 2 roky).

resp je tu aj varianta 2 a teda s predoslych rokov sa AMD "poucilo" a pockalo si (s peknou rezervou v taktoch) na nV a ich "trhac" ... a aby "neprohloupili" ako posledne (a teda ze im nV "ukradne korunu najvykonnejsieho jednocipu") "posetrili" a teraz prijde volaka 7975 (7980, ??? ...) a AMD si udrzi titul najvykonnejsieho jednocipu.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-15 11:27:32

To celkem dava smysl. Takze kdo dneska koupi 7970 a postesti se mu dostat kvalitni kousek tak v podstate ziska budouci "7980" dano ze rozdil bude pouze v taktech a ne ve specifikacich.
m2fizy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-15 15:51:30
avatar
no ale to nemusim byt pravda ... pretoze (aj tuna sa o tom hovorilo) jadro 79x0 nemusi mat stale aktivovany plny pocet "jadier" ako je "plny pocet pre 7970" ... takze kludne sa moze stat ze 79?0 (napr 7980) bude mat viac aktivovanych "jadier" a aj vyssie takty.

No nehovorim ... ze nemas pravdu mozno to bude skutocne "len o taktoch" a skutocne je jadro s 7970 "plne aktivne". Potom by pripad s podtaktovanou 7970 bol realny (overclock na 7980).

Potom je tu aj dalsia varianta s tym ze skutocne to neboli "plne aktivne jadra" a na "KRALA JEDNOCIPU" pojdu tie najlepsie kusky s plnymi jadrami a vysokymi taktami. No je dost realne ze aj tu bude "moznost" odomknutia (ako vieme z praktik AMD a ich "unlockoch" ako napr. pri X3 na X4 resp z 7950 na 7970, ...) a teda nastane varianta ze z "povodnej 7970 ... urobime unlockom a overclockingom 7980!

A mozno je to len vsetko FAKE a ziadna 7980 nebude, ze uz na 7970 su plne jadra a ze takty su take nizke pre to ze ide o "nekale praktiky a zakulisne dohody" oboch vyrobcov (mozno je volaka dohoda medzi AMD a nV o "nechyteni vlaku menom 28nm" ... napr. nV zaplatila AMD aby im "neusli" vo vyvoji a "rozdelili" si trh 50/50. Predsa len su "dvaja" na trhu, preco by si nemohli konkurovat necenovo, vsak ze). Podotykam je to cista spekulacia.
hanbanaroda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-14 20:09:03

To upozornění mně teda dostalo

Jinak jsem se chtěl zeptat, jak to vypadá s údajným (markantním) navýšením počtu CUDA jednotek, respektive výkonu ve GPGPU. Nejen na hraní se dají kupovat karty
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-14 20:34:33
avatar
Kepler je jiný než FERMI ;) takže asi tak
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nVidia 2012-03-14 20:10:23
avatar
Já to říkal ,ale je fakt sekl jsem se v taktech kdy jsem měl informace o taktu na jádro 950MHz. Teď jde tedy vidět že asi by nestačil tak GTX 680 má 1006MHz. Ale jinak je jasné že tak jak jdou krásně taktovat HD 7800/7900 tak tak krásně nVidia nepůjde ,protože už je skoro nadopována na limit. Já osobně kdybych měl kupovat tak beru HD 7900 pro tři monitory rozhodně ,protože mám opět jisté informace že v rozlišení 5760x1200 GTX 680 prohrává. Moc bych nevěřil tomu že si někdo takovouto kartu koupí jen do 1080p či 1200p. Otázkou je jak to nakonec z recenzí vyplave a jak recenzenti usoudí jestli bude GTX 680 právoplatně nejrychlejší jednočipová grafika planety a nebo jim bude nadále model HD 7970 ,ale to se uvidí už příští týden 22.března
Jinak PCT už kartu testuje takže recenze bude k mání i v ČR.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-15 08:13:18

Jinak PCT už kartu testuje takže recenze bude k mání i v ČR.

Tak tohle me pobavilo obrrecenze je asi tak duveryhodna jako cigan reditelem nadnarodni spolecnosti
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-15 13:43:11
avatar
Tak to s tebou nesouhlasím. Je to asi jediný český web který když testuje grafiku či zákl. desku tak jí popisuje podrobně. Já nechci urazit tady DDworld tím to né - recenze tady čtu také. Ale jinak nevím proč nadáváš na OBRA když by tě vědomostmi určitě strčil do kapsy. Taktéž nechápu proč někdo nadává tady na DDho. Jako neříkám každý je nějaký ,ale na co vířit nesmysle když někdo nedočetl článek do konce a vybere si zněj jen to co mu sedí a pak vynáší rozumy. Jinak si vem na extrahardware vyšla recenze na ASUS DIRECT CU II HD 7850 a ta recenze mě osobně přijde odfláknutá. Je to takové strohé a jen plno grafu a toť vše.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-15 14:08:38

Tady se nebavim o vedomostech ale duveryhodnosti. Obr mozna vi vice o casti IT o ktere pise stejne jako ja vim mnohem vice o oboru ktery me zivi nez obr. Problem je ze obr nejenze mlzi ale v mnoha pripadech alespon v minulosti lhal. Kazdy kdo neni predavkovany zelenymi prasky a zvlada alespon zakladni psanou english a neni liny si dohledat infa po zahranicnich webech si pravdu najde. Co obrovi priznam je ze umi fakty a jednodussimi lidmi velmi dobre manipulovat.
A tento muj nazor nema nic spolecneho s tim ze bych NV nemel rad (v minulosti jsem NV karty vlastnil) jen si umim zpracovat infa z mnoha zdroju, odfiltrovat na logickych zakladech ruzne bludy a udelat si vlastni obrazek.
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-15 14:15:10
avatar
Tak takhle ano že přikreslí nVidii a AMD i když poslední dobou se mi to už moc nezdá. Já osobně si vždy projedu vícero testu a to i na zahraničních serverech a pak vynáším soudy.
Co se třeba i mě nelíbilo když na extranotebook.cz dělali test o mobilních grafikách GTX 580M vs. HD 6990M a přímo to je jasně vidět v testu že HD 6990M úplně potopili ,protože testovali výhradně hry které byli good pro nVidii. Jsem si říkal že tam ještě nedali H.A.W.X 2 a bylo by jasno. Upřímě takovéto recenzenty taky nemám rád. A nejde o to jestli mám AMD ,ale o spravedlnost. Ale jak říkám na PTC jsou recenze pěkně rozepsány a co se týče právě tech grafů tak jak říkám projedu více testu a vidím a mám jasno.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-15 14:21:53

Ano jsou pekne popsany a to paradoxne tem jednodussim lidem staci misto aby si dohledali pravdu. Pripomina mi to financniho poradce a starou babku. Babka je tak zblbla ze rekne ten clovek tak krasne a inteligentne mluvi a nasype mu par set tisic ktere uz nikdy neuvidi.
Tim nechci rict ze by meli ubrat na krase ale meli by ubrat na mlzeni a manipulacich.
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-15 14:44:47
avatar
Ale stejně uživatelům teď nic jiného nezbude než se podívat/přečíst recenzi na PTC o GTX 680 ,protože to bude ani od začátku jediný server na kterém recenze vyjde.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-15 20:39:19

No verim (spise jsem si jisty)ze nebude jediny na svete
Ja kouknu nejdrive do zahranici a pak se zajdu podivat/pobavit na kolik to obr prehnal se zelenyma pilulkama
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-15 20:41:26

Pro některé je nevědomost sladká, tak nerušme vývoj.
IvyBridges [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-16 18:35:26

I ExtraHardware má k dispozici kartu
palino1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 0 10% vysii vykon ako AMD 7970 2012-03-14 20:14:32

No opat to zavana smradom a tych 10% je natolko maly rodiel, ze sa zobrali prosto take vysledky z urcenych hier a benchmarkov, ktore pasuju lepsie tomu KEPLERU. Jednoducho 256bit a 384bit je velky rozdiel a fyzikalne zakony neradno oklamat.
Co sa tyka frekvencie jadra ci pamati, ktore vyrobca predom nastavil , pre takto drahe karty to nie je rozhodujuce. To preco si bude niekto taketo karty kupovat, bude hlavne vykonovy potencial plynuci z moznosti nastavenia tychto parametrov.
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-14 20:17:58
avatar
Jaktože GTX 680 není nástupcem GTX 580, když dotáhne i HD 7970. No počkám si na kompletní testy a výsledky. Bude se tu opět testovat jen na dvou rozlišeních a pár vybraných hrách ve prospěch AMD nebo budou normální testy?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-14 20:36:34
avatar
pokud vím náš výběr testů je objektivní:

2 AMD hry + 2NV hry + 2 nezávislé hry

a samozřejmě DX11 1920x1200 + 2560 1600 4-8AA+FXAA/16AF nastavení možná zkusíme i 5760x1200, dkyž je to high end
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-15 09:02:57
avatar
Snad nechces testovat hi-endove karty na 1280x1024. Tam mi je uplne jedno ci ta karta taha 180fps alebo "len" 130fps. Si si mohol vsimnut ze mainstreamove karty sa tu testuju aj na nizsich rozliseniach ale mna ako hraca vo vysokych rozliseniach zaujimaju prave testy drahsich kariet a bol by som nerad aby sumar vysledkov testov ovplyvnovali male rozlisenia a nizke nastavenia. Pripadne sa testovali hry ktore zvladaju uz aj integrovane grafiky. Napriklad ja povazujem za poriadny "benchmark" prave Metro 2033, ktory je dnes jedina hra co naozaj prevetra grafiky (pravy nasledovnik Crysis1),vyuziva DX11 viac ako take BF3 a to sa tyka aj efektov a pouzitych technologii.
kokbulik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-14 20:36:00
avatar
DD skoro v každem čnanku maš ruzne uvody typu "ja to říkal" "měl jsem pravdu" ale realita je trochu jinde napřiklda tvoje novinka z 13.1. Odkaz
Tam GK104 dotahuje GTX580 dnes již HD7900, tam byl KEPLER horši jak FERMI dnes je lepši...
Myslim že taky tady někoho tahaš za nos ale nevim jestli sebe nebo nas
No nemam ti to nějak za zle, předpovidat co bude je těžke a je lepši nasadit nižši očekavani než vyšši ale tvrdit něco jineho a pak tady prohlašovat "GTX 680 se blíží a bude přesně taková, jak jsem říkal" je trochu mimo

Klidně tu napiš dalši roman ale z tvych přizpěvku jsem zmateny...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-14 20:38:03
avatar
no je otázka jak moc ty takty budou běžné, hlavně se ale pořád neliším markatním způsobem .... navíc prototypy jely na nižším taktu a já měl info o nich
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-14 20:55:36
avatar
Na to si musíš zvyknout, to píše u všeho. U Bulldozeru psal, že se vyrovná Highendu od Intelu, pak Vyšší třídě, a nakonec měl problém i s i5 2500, přesto DD psal, že to vždycky říkal
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-15 00:36:29
avatar
psal jsem že se možná v nejlepších případech vyrovná Core i7-980/990X! to je dost rozdíl ....

a zapomínáš, že BD bohužel díky stavu 32nm výroby nepřišel na frekvnecích, se kterými měl, ale mnohem nižšími ... ale i o tom jsem psal ... to je přesně to co říkám, někteří (doufám že jen záměrně a ne že neumíte číst) ignorujete to, co se vám nehodí a pak mi tu otloukáte o hlavu věci vytržené z kontextu ;)
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-15 00:50:38

Ale ikdyby BD přišel s vysokými takty, tak by mu to moc nepomohlo. Už takhle v základu jak vyšel ztrácel na takt oproti SB a mít o 2GHz navíc, by mu na pověsti nepřidalo
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-15 13:15:03
avatar
vzhledem ke zcela rozdílným architekturám je výkon na takt v rácmi BD a Intelu dost zbytečným tématem .... a rozhodně by ,mu vyšší tatk pomohlo, ostatně jako každému CPU .....

a od kdy o tom jestli je výrobek dobrý nebo ne rozhoduje nějaká pověst?
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-15 14:47:30

Jistě si dokážeš spočítat, že s vyšším taktem roste i spotřeba a nemusim ti snad zdůrazňovat, že i efektivita jde tím pádem do kolen. Nebo se budeme rozhodovat přesně tak, jak se zrovna AMD daří či nikoli ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-15 14:58:17
avatar
a jsme zase u té nepovedené 32nm výroby kterou AMD zatím u GF má k diposzici ;) měl bys vědět, že takty přímo souvisí se spotřebou a to celé právě s tím jaká je výroba ... Intel má téměř 2 roky náskoku v této oblasti a to hned tak nedohoníš ... BD měl mít vyšší takty, protože se spoléhalo na lepší stav 32nm výroby, ta je ale ve stavu jakém je, takže vysokofrekvenční architektura BD se musí flákat na taktech kolem ušmudlaných 3,6GHz přitom měla začínat přes 4GHz i u FX-8000 .... to by rozhodně podstatně výkonu napomohlo a počítali s tím všivhni, včetně Intelu (ten taky nepřipravoval Core i7-2700K jen tak z dlouhé chvíle) 32nm výroba GF se ale nemůže s tou od Intelu vůbec zatím srovnávat ...
krankenkopf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - si moj človek 2012-03-14 21:01:43

kým som sa ja snažil vytvoriť (KRITIKU) predbehol si ma.
inak DD keby nie teba tak neviem skoro o ničom, kým to nieje v obchode alebo zdĺhavo nepátran po nete takže nedaj sa odradiť a choď svojou cestou
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-14 20:46:26
avatar
Když budu chtít rozběhat Metro 2033 nebo Crysis 2 úplně naplno a plynule v 1680x1050, tak grafika za 10 000,- se moc flákat nebude. Nicméně kvůli dvěma hrám (a určitě se najdou ještě aspoň dvě) si takovou grafiku nekoupím ani kdybych si jí moh dovolit. A hlavně když snížím detaily, tak rozdíly poznám až když mi je popíšou v nějakém rozboru. Ale jak říkám, pořád se najdou hry, kde to silná grafika v nýzkym rozlišení nemusí utáhnout.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-14 22:43:23

Vě většině hrách by byl hřích nechat poflakovat takhle výkonou grafiku v takovym rozlišení.
Koukám máme podobně výkonné grafiky kde 1680* je pro ně ideál.
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-15 15:55:04
avatar
Předtím jsem měl GF 8800 GTS 512 a když jsem ten počítač stavěl, tak to byla taková vyšší střední třída. Dneska totální lowend :-) Ale zatím stačí, díky konzolím:-) Ale i pořád by dneska utáh mnohem víc, než je většina současných her.
krankenkopf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - (KRITIKA) 2012-03-14 22:07:14

tak začnem tým, tento magazín super, novinky/aktuality super, s tým som spokojný a chválim prácu autorou (moderátorou/redaktorov a neviem kto všetko na tom pracuje pašáci) ale aby som neodbočil od témy a nevytvoryl to čo sa mi nepáči: správa typu ja viem ako to v skutočnosti je ale zaťial nemôžem nič prezradiť, k čomu mi to je mám ti závidieť alebo aký postoj k tomu zaujať, lebo čakať sa mi nechce
nežiadam aby ste niečo menily len prezentujem svoj názor,
na záver páči sa mi viac logo nVidie ako AMD
pozmenené aby som neignoroval "Upozornění" v úvode.
mibfox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-14 20:51:37

DD ten disclaimer na zacatku je fajn takhle mi to ani nevadilo, i kdyz ses podle meho nazoru celkem drzel XD

Kazdopadne myslis, ze je teda jasny, ze tato karta nebude top jednojadrovy model nvidie? Takze nastupce, opravdovy nastupce 580 jeste prijde ?

Pak sem celkem spokojeny, jiste oznaceni je zavadejici, ale jestli nastupce spise 560ti dohani 7970, jsem zvedavej co bude umet opravdovy top jednojadro. To by mohlo, nebo melo prijit ke konci roku?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-14 22:00:00
avatar
opravdový nástupce GTX 580 je stále ve vývoji a v plánu ... otázka je výrobní .... a to musí řešit TSMC
mibfox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-14 22:20:30

Diky za informaci
m2fizy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-15 11:21:54
avatar
nastupca 580kty bude urcite ... no objavi sa az tak neskoro ze nV je schopna "high end 6xx" preskocit a nazvat ho rovno "7xx high endom". A bol by to inac aj celkom "rozumny" tah zo strany nV ... potom by vlastne "vydala nova radu grafik" spolocne s AMD (aj ked AMD realne novu radu bude mat a nV by mala len "reciklovany 6xx high end", ale ako vsetci vieme kto je lepsi "reciklator" ako nV ??? nikto )
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-15 11:33:47

V tomto případě by o žádnou recyklaci nešlo. Kepler je nová generace a pokud highend co přijde nabídne výkon podobný AMD HD 89xx, tak má NV splněno, aniž by se držela "přesné" generační obměny. Tam kde by NV ztrácela, by byl přesně definovaný mainstream a jednoduše řečeno trochu bordel.
Ale krok by udržela :-)
m2fizy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-16 08:09:39
avatar
no vsak ano udrzala by "krok" ... pretoze by uviedla "povodnu GTX 680" o pol roka neskor (s vydanim 8xxx rady) a premenovala by ju "uz na GTX 780" (alebo aky by bol nazov).

A to nieje premenovanie ? ked mala byt povodne "GTX 680", lenze ju "nestihli" vydat (lebo ju nedokazali vcas a v dostatocnom mnozstve vyrobit) a vydaju ju o pol roka neskor ako 780GTX ? (a teda UPLNE NOVU RADU)

Ano sak takto by sa potom nV dokazala "udrzat v hre" ... a musela by dufat ze 8xxx rada nebude "az taka dobra" ... resp by sa im musela "povodna GTX680" sakra dobre vydarit (aby vedela konkurovat s 8xxx radou a aby ju mohli nazvat "GTX780").
MarekMal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Já vám to říkal? 2012-03-14 20:56:12

"Mohu vám již se 100% jistotou říci, že zatím grafické karty KEPLER rozhodně výkonné HD 7900 neohrozí. Ale mainstream to bude slušný a souboje s HD 7800 také." - 9.2. by DD
"Jak jsem napsal před pár dny, ve specifických případech (PhysX GPU hry) se to stát může, ale v 99% běžných her a situacích samozřejmě nebude GK104 grafika konkurovat HD 7900 řadě vůbec. Konkurencí pro GK 104 je řada Radeon HD 7800, která ale dorazí už začátkem března na trh." 7.2. by DD

Omezil bych používání slovního spojení já vám to říkal. Pokud si to říkal, tak my jako čtenáři jsme si toho určitě všimli. To samý ta 100% jistota neni nakonec zase tak 100%.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-14 22:03:49
avatar
nevidím žádný zásadní rozpor! ... zkus vzít v potaz i o tom dalším o čem mluvím .... tedy takty, velikosti jader, parametry grafik atd. navíc je ohrožovat a ohrožovat a o tom píši i v tomto článku

BTW: mé dřívější informace také vycházely z parametrů a interních testů některých výrobců testovacích grafik, které měly frekvence níže ... ;)
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-14 21:17:25

Žádný zázraky jsem nečekal a očekávání jsou celkem splněné
Že si GTX 680 došlápne na HD 7970 se dalo čekat. To že ve vyšších rozlišení bude ztrácet díky 256b sběrnici je opět logické.
Takže ve skratce ... nejsem překvapen.
MK2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-14 21:24:42

Článěk je fajn, ale mám jednu výtku! DD, příště už prosímtě nepiš o kvičení a bučení, své oponenty tím nepřímo nazýváš voly a prasaty, a to od někoho, kdo se staví do pozice slušného a objektivního novináře, je poměrně ubohé. Nesouhlas s těmito lidmi snad můžeš vyjádřit i slušně, ne? Místo "bučení a kvičení" můžeš napsat třeba něco jako "výkřiky a nářky". Takže prosím už žádné maskované sprostoty. Zdá se to možná jako drobnost, ale mě to dost vadí, a od Tebe obvzlášť. Snaživě držíš tento magazín na úrovni, tak si to nekaž, nejsme přece na nějakém pubertálním blogu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-14 22:02:13
avatar
sem nevěděl, že to někdo bude brát osobně
MK2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-14 22:10:59

Osobně to neberu, protože tomu co píšeš věřím a nehádám se s Tebou (tím pádem to co píšeš nesměřuje na mně). Ne, beru to jako nevhodné chování ke čtenářům obecně, a protože jsem si to tady oblíbil, tak chci, aby zdejší úroveň měla vzestupnou tendenci. K tomu ale sprosťárny nepomohou, toť vše.
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-15 00:00:42

Připojuji se.
jezisek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-15 00:19:11

Já též.
tomi2k9 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-15 13:02:22
avatar
Asi většina z a nás
matuzami [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-14 21:31:53

skoda ze tie takty u HD 7900 su tak zalostne nizke,kde aky web toho vyuzije a vysledna recenzia,porovnanie vykonu konkurecnych grafik bude dost zavadzajuca...keplery budu natrieskane zrejme na same mozne maximum,tak sa hodi recenzia kde aj AMD pojde na max
HUHUHUgo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-14 22:18:58

No, za předpokladu že vážně skoro karta dotáhne 7950 na základních taktech při podobné spotřebě, tak to bude dle mého docela úspěch. Ale zase přeci jen tento segment není zrovna ten klíčový, kdyby radši udělali konkurenci řadě 7700.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-14 23:17:27
avatar
pokud se to jmenuje GTX 670/680 a stojí to co stojí, tak to je hodně důležité ;)
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-14 22:48:16

Raději se zajímejte o výkon nových konzolí.
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-15 11:44:00
avatar
Tie su podla EPICu a DICE uz dnes velmi poddimenzovane a slabe.
tomi2k9 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-15 13:03:59
avatar
Tak to snad už pár měsíců vidíme všichni...
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-15 01:43:23

Debata jak tak koukám se pěkně rozrostla, jen tak dál někde se člověk musí odreagovat a kde jinde než tady, doma se holt už musí mlčet... . Jinak jsem moc zvědavý na testy už aby tu nějaké ty nové grafiky byly, to už není vůbec žádná zábava když není s čím srovnávat...
Byte [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-15 07:19:19
avatar
netreba tu zbytočne lamentovať nad DD výrokmi ale skôr nad výkonom Keplera... Mám radšej AMD, ale je škoda že konkurencií dochádza dych...
Abraham [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-15 11:03:04

Jako že Nvidii dochází dech? To si nemyslím jelikož "mainstream" chip dotáhne highend on AMD....
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-15 11:45:12
avatar
A dokonca potrha aj asfalt
Abraham [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-15 12:20:13

To néé, jen bude vyšší tlak v trubkách
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-15 13:16:41
avatar
no jo ale o kolik je mainstream čip (HD 7800) AMD menší než ten mainstream od NV a taky ho dotahuje ;)
Abraham [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-15 13:27:13

V případě že se bavíme o OC tak ano
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-15 13:40:37
avatar
??? běžně taktované (1-1,1GHz na jádře/ 5GHz na RAM) HD 7870 dotahují v mmnoha hrách HD 7950 a budou dotahovat i GTX 670/680 ... to není zlé na to, že jádro je o 1/3 menší než to na GTX 670/680 a HD 7900 ;)
Abraham [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-15 15:06:58

Jojo řada 7900 se povedla
IvyBridges [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-15 11:18:31

Citace:
dají jednoduše popohnat na mnohem rozumnější a odpovídající takty, bez zvýšení spotřeby

DD, uprav prosím tě tohle tvrzení, protože je to logicky blbost. Kdyby tam bylo napsáno třeba "se zanedbatelným nárůstem spotřeby", tak je to imho celkem v pohodě. Ale že by se spotřeba nezvedla ani o trochu, je trochu mimo.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-15 13:16:58
avatar
jj jasný
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-15 12:03:06
avatar
No, koncem přístího týdne budeme chytřejší. A s tím dotahováním bych byl taky opatrnější
iam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-03-16 11:56:42

mam to tu dat znova? aky je s tym problem? chcem pocut vysvetlenie, netreba sa hambit
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 494x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1928x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1280x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1168x
Komentářů: 5
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíPondělí, 15 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1863x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Pátek, 12 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1665x
Komentářů: 0