Nvidia nikdy přímo nenabídla PhysX společnosti AMD-ATI Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 03 duben 2009
altAMD potvrdilo, že NVIDIA s AMD-ATI nikdy o PhysX přímo nejednala. ATI má dnes jako prioritu Havok.

 

 

 

Zajímavou informaci prozradil ředitel marketingu společnosti AMD pro grafické karty. V jednom rozhovoru prozradil, že NVIDIA nikdy oficiálně nenabídla AMD-ATI PhysX. Osobně i další jsme do této doby měli za to, že k jednáním i nabídce došlo, ale AMD potvrdilo, že ona nabídka byla jen vzkázána přes novináře. NVIDIA ale prý i tak přijetí PhysX na ATI karty podmiňovala také přijetím CUDA systému, což je pro AMD zcela nepřijatelné. CUDA není otevřený standard, zatímco ATI se podporovat otevřené standardy snaží.
AMD-ATI také potvrdilo, že jejím hlavním cílem na poli fyzikální akcelerace je podpora HAVOKU. A to jak přes CU, tak GPU. Dokonce bylo předvedeno, že přepínání mezi oběma pohony už běží. Intel a AMD spolupracují na technickém poli opravdu velmi dobře. AMD předpokládá, že HAVOK akcelerovaný přes GPU se stane běžnější součástí her během roku 2010. Do té doby bude běžet jeho vývoj, protože v současnosti konkurenční PhysX umí několik pokročilejších efektů, kterých zatím není HAVOK GPU schopen, ale vše je jen otázka vývoje a jak Intel, tak AMD na vývoji HAVOK systému zájem mají.
Osobně si myslím, že pokud by NVIDIA udělala ten krok, že by PhysX nabídla bez CUDA a pod OpenCL, abychom jej mohli vidět i na ATI grafikách, protože HAVOK přes GPU na NVIDIA také pojede. AMD ale jasně dalo najevo, že podporuje jen otevřené standardy a tím je dnes na GPGPU technologii OpenCL.

Zdroj: Fudzilla

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
MobyDict [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-03 11:13:19
avatar
je to zajimavy teda, vkzazat jenom pres novinare,,,mne to pripada jako by se nvidia ,nevim, hnusila amd nebo tak, kdyz jim to nevzkazala primo. a jeste jsem desne zvedavej jestli se bude snazit nvidia protlacit physx pres to opncl nebo ho necha tak jak je jen pres svoje karty. mno musime si zase pockat na vysledek jeste nakej ten cas
Warran [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-03 12:10:47

Já myslím, že to od nVidie byla jen marketingová proklamace. Cílem toho sdělení byli zákazníci, nikoli AMD. nVidia se IMHO chtěla ukázat v lepším světle (my bysme jim to dali) a zároveň ukázat AMD (ATI) v horším (oni to nechtějí pro zákazníka udělat). Proto to sdělili novinářům, aby se to dostalo k lidem. Kdyby to chtěli říct AMD (a mysleli to tedy vážně), řekli by jim to obvyklým obchodním způsobem (ať je jakýkoli).
N1Killer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-03 12:19:03
avatar
Pre Nvidiu je zbytočné rokovať s AMD, lebo vedia, že kvôli CUDA sa aj tak nedohodnú.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-03 12:54:18

Nic takoveho. Jste tu vsichni nemocni nebo co? Jednani se nevede tak, ze se neco oficialne nabizi. Zjistuje se nejdriv, jak se k tomu druha strana postavi. Vzhledem k tomu, ze PhysX byl podminen Cuda (mimochodem prirozene, protoze OpenCL tenkrat jeste nebylo, to jsi myslel vazne, ze to mela nabidnout bez CUDA nebo pod OpenCL?), ATi ho odmitla. Prirozene, protoze by vzdy v propietarnim reseni Nvidie hrala az druhou roli. Prosim uz bychom mohli dospet a videt veci takove jake jsou? Neni to vubec o zle Nvidii ci hrde ATi. Vzkaz pres novinare uz pak byl pouhopouhou prestrelkou v ramci konkurencniho boje. Pro samotnou vec absolutne nepodstatny.

K HavoKu, Nvidia predpokladala rozsireni PhysX take do roka od jeho uvedeni. Jaky stav mame dnes? Vazne predpokladas ze se situace bude u Havoku tak markatne lisit? Jenom kdyz vezmu nez se vyvine Havok do pouzitelne podoby a budu hodne optimisticky, dam mu pul roku. Rok a pul ci vice trva vyvoj hry. Ten rok 2010 nemuzes myslet vazne ne? Tohle je klasicky marketingovy tah, ten u Nvidie nasnasis, ale jak vidno ATi to bastis i s navijakem.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-03 13:30:05
avatar
jenže za physX stojí jen NV za HAVOKEM stojí AMD-ATI a hlavně Intel - podle mě dost jednoznačná záležitost ...
N1Killer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-03 13:33:20
avatar
Navyše má Havok omnoho vätšiu podporu zo strany vývojárov, PhysX hry spočítam ťažko na prstoch jednej ruky (no, možno je ich o niečo viac )
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-03 14:01:15

Ty si teda riadny mutant

2 Days to Vegas Steel Monkeys PC
Adrenalin 2: Rush Hour Gaijin Entertainment PC
Age of Empires III Distineer Studios PC, Mac
Age of Empires III: The WarChiefs Distineer Studios Mac
Alpha Prime Black Element Software PC
Auto Assault Net Devil PC
Backbreaker Natural Motion TBA
B.A.S.E. Jumping Digital Dimension Development PC
Bet on Soldier: Blackout Saigon Kylotonn Entertainment PC
Bet on Soldier: Blood of Sahara Kylotonn Entertainment PC
Bet on Soldier: Blood Sport Kylotonn Entertainment PC
Beowulf Ubisoft PS3, X360
Bladestorm: The Hundred Years' War Koei PS3, X360
Captain Blood Akella PC, X360
Cellfactor: Combat Training Artifical Studios, Immersion Games PC
Cellfactor: Revolution Artifical Studios, Immersion Games PC
City of Villains Cryptic Studios PC
Crazy Machines II FAKT Software PC
Cryostasis Action Forms PC
Dark Physics The Game Creators PC
Desert Diner Tarsier Studios PC
Dragonshard Atari PC
Dusk 12 Orion PC
Empire Above All IceHill PC
Empire Earth III Mad Dog Software PC
Entropia Universe MindArk PC
Fallen Earth Icarus Studios PC
Fury Auran Games PC
Gears Of War Epic Games PC, X360
Gluk'Oza: Action GFI Russia PC
GooBall Ambrosia software Mac
Gothic 3 Piranha Bytes PC
Gunship Apocalypse FAKT Software PC
Heavy Rain Quantic Dream PC
Hero's Jorney Simutronics PC
Hour of Victory nFusion Interactive X360
Hunt, The Orion PC
Huxley Webzen, Inc PC, X360
Infernal Metropolis Software PC
Inhabited island: Prisoner of Power Orion PC
Joint Task Force Most Wanted Entertainment PC
Kuma\WAR Kuma Reality Games PC
Magic ball 3 Alawar Entertaiment PC
Mass Effect BioWare PC, X360
Medal of Honor: Airborne EA Los Angeles PC, X360
Metro 2033 4A Games PC
Mobile Suit Gundam: Crossfire BEC PS3
Monster Madness: Battle for Suburbia Artificial Studios PC, X360
Monster Truck Maniax Legendo Entertainment PC
Myst Online: URU Live Cyan Worlds PC
Open Fire BlueTorch Studios PC
Paragraph 78 Gaijin Entertainment PC
Pirates of the Burning Sea Flying Lab Software PC
PT Boats: Knights of the Sea Akella PC
Rail Simulator Kuju Entertainment Ltd PC
Red Steel Ubisoft Paris Wii
Rise Of Nations: Rise Of Legends Big Huge Games PC
Roboblitz Naked Sky Entertainment PC, X360
Sacred 2 ASCARON Entertainment PC
Sherlock Holmes: The Awakened Frogwares Game Development Studio PC
Showdown: Scorpion B-COOL Interactive PC
Silverfall Monte Cristo PC
Sovereign Symphony Ceidot Game Studios PC
Sonic and the Secret Rings SEGA Wii
Speedball 2 Kylotonn Entertainment PC
Stalin Subway, The Orion PC
Stoked Rider: Alaska Alien Bongfish Interactive Entertainment PC
Switchball Atomic Elbow PC
Tension Ice-pick Lodge PC
Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter GRIN PC, X360
Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter 2 GRIN, Ubisoft Paris PC, X360
Tom Clancy's Rainbow Six Vegas Ubisoft Montreal PC, PS3, X360
Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent (multiplayer) Ubisoft Shanghai PC, X360
Tortuga: Two Treasures Ascaron Entertainment PC
Two Worlds Reality Pump PC
Ultra Tubes Eipix PC
Unreal Tournament 3 Epic Games PC, PS3, X360
Unreal Tournament 3: Extreme Physics Mod Epic Games PC
Warfare GFI Russia PC
Warmonger: Operation Downtown Destruction Net Devil PC
W.E.L.L. Online Sibilant Interactive PC
Winterheart's Guild Zelian Games PC, X360
WorldShift

Je to vypis hier s implementovanym PhysX (mnoho z nich vsak vyuziva len CPU klienta)
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-03 14:15:45
avatar
a teď seznam her které z těchto za něco stály (podle mě samozdřejmě, ty máš jistě jiný názor) nebo tam měla fyzika pozitivní vliv na hratelnost a nebyla jen pro efekt:

Age of Empires III
Cryostatis
Gears of War
GRAW a 2
Double agent
UT3
Worldshift

No zase tak vedle ten odhad nebyl
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-03 14:29:55

Reagoval som na zavadzajuce tvrdenie "PhysX hry spočítam ťažko na prstoch jednej ruky", o kvalite tych hier som nic nepisal.

Pomerne dobre su aj Ghotic 3, Sacred 2, Mass Effect a MoH: Airborne.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-03 15:59:01
avatar
Airbone jsem nehrál, s prvními třemi souhlasím
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-03 14:32:54

Ja bych jeste oddeloval PhysX pres GPU full a CPU. V tomhle srovnani by vyhral Havok a predevsim, fyzika pres CPU neni podstatou sporu. Ale i tom mluvim, plne funkcni PhysX hru stale ocekavamne, ale je rozhodne blize nez plne funcni hra s Havokem pres GPU.
N1Killer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-03 15:12:38
avatar
Práve na tieto hry som myslel (okrem AoE III, DA a Worldshift), uznávam svoj omyl , toľko prstov na ruke fakt nemám (aj keď som dosť času strávil vo svete Falloutu )
Rapl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-03 17:41:53
avatar
Pockej a ty vis kolik ma prstu treba je mutant
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-03 14:08:29

No mozna by to chtelo si o cele problematice neco zjistit nez zacnes hazet cisla. Havok se s PhysX neda srovnavat. Protoze byt je oboje fyzikalni prostredi, tak oboje nejede pod GPU. Preprogramovani pod OpenCL a navic prevedeni vsech nastroju pod GPU bude nejaky cas trvat. Samozrejme ze to znacne urychli podpora ATi, ale ta ztrata tam je a dohnat se musi. Nasledne to musis naimplementovat do nejake hry. To nebude tak, ze hra ktera ma ted Havok pres CPU automaticky zapne podporu Havoku pres OpenCL. Jedna se prakticky o uplne novy nastroj. Samozrejme zkusenosti Havoku budou pri rychlosti vyvoje znat stejne jako jeho rozsirenost. Dnes mu to takrka zarucuje jiste vitezstvi. Pokud ale Nvidia prepise PhysX pod OpenCL, jakoze pravdepodobne ano, bude mit vyhodu, protoze PhysX je uz plne funkcni. A her, ktere vyuziji PhysX naplno se dockame zcela jiste drive nez her s Havokem pres GPU.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-03 13:53:20

Ale samozrejme, to ja nehodnotim a taky si myslim, ze Havok nakonec PhysX vytlaci. Jde mi o tu rychlost implementace, neco proste urychlit nejde i kdyz za tim stoji takhle velka sila. Jak dlouho myslis, ze bude trvat nez bude Havok plne akcelerovan pres OpenCL jako GPGPU? K tomu pridej cas nez dojde k plne implementaci do hry. Ten termin je proste nerealnej.
N1Killer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-03 13:56:41
avatar
Podľa tempa, ak vývojári prechádzajú na DX10 majú u AMD aj tak dosť času zdokonaliť akceleráciu Havoku cez GPGPU a aj za dva roky to bude podporavať minimálne percento hier (rovnako ako je tomu pri PhysX)
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-03 14:15:12

Zda se mi to anebo to moc nechapes? PhysX urcite nezustane ve stejnem stavu jako je dnes, ta ztrata. Havok bude za dva roky pri nejlepsim tam, kde je dneska PhysX. pokud pujde vse dobre a optimalne. PhysX ale bude mit dva roky na to, aby se dale rozsirovat a vyvijet. A pokud dojde k prepsani pod OpenCL nebude vazan ani na HW, coz je v soucasnosti jedina jeho vaznejsi nevyhoda jako fyzikalniho enginu pres GPU. Takze verit tomu, ze je dost casu i prijde minimalne neopatrne.
N1Killer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-03 15:18:54
avatar
Narážal som skôr na fakt, že nie vždy sa v minulosti presadila pokrokovejšia technológia (viď VHS), ale tá ktorá bola najviac rozšírená.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-03 15:30:05

Ale v soucasnosti je vice rozsiren PhysX jako fyzikalni prostredi pres GPU. To mu ale asi stejne nepomuze, pokud do toho Intel slapne naplno. A to se muze stat, pokud si Intel spocita ze pro nej bude lepsi delat GPU fyziku ve spolupraci s ATi, i kdyz bude provozovatelna diky OpenCL i na Nvidii, nez dovolit Nvidii aby ovladla trh. Podle meho je to hlavni duvod, proc na to Intel ATi nakonec kyvl. Vzdyt o tyhle spolupraci se mluvi uz pres rok a az ted vyslo neco smysluplneho, ze se to nekam hybe, byt zatim na urovni techdema.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-03 16:38:16
avatar
Zajímavé je to spojení Intel+ATI, protože šance Havoku je jen, pokud bude stejně dobře podporovat grafiky ATI i nVidie. Ani Intel by nebyl schopen protlačit GPU fyziku jen pro ATI, na to je PhysX příliš dobrý a příliš výhodný pro vývojáře. Není to o "síle" intelu, ten u GPU nehraje roli, jakože Intel v herních GPU je významem míň než trpaslík, ale jen o tom, že by se jim podařilo vytvořit fyziku, která by stejně dobře šla u všech. PhysX by pak Nvidia, pokud by zůstal dostupný jen pro nvidia grafiky, mohla šířit díky podpoře vývojářů jako bonus navíc. Tak jako by teoreticky ATI, kdyby měli nějaký program podpory vývoje her, mohla tlačit Dx 10.1 do her jako něco navíc. Každopádně je zbytečné stahovat spodky, brod je ještě daleko Jak to dopadne je předčasné spekulovat, já si myslím, že si ještě pár let počkáme, jak to dopadne...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-03 18:31:40

Nekdo to uz rozebiral. Pro Intel je nejvyhodnejsi kombinace kdy fyzika bude akcelerovana pres GPU pres jeho Havok s tim, ze nekdy do budoucna nasadi sve GK, nez aby to nechal plavat jako donedavna a nechal ten trh cely Nvidii. Prirozenym spojencem, respektive odladovatelem je AMD/ATi. Nvidia by radeji jela svuj PhysX. A pro AMD/ATi to byla jedina volba, pokud by sla za Nvidii, musela by akceptovat CUDA a tudiz byt vzdy druha. Sama sve reseni nemela ci ne v takovem stadiu aby bylo mozno o nem realne uvazovat. Proto ta proklamace jiz pred rokem - soustredime se na OpenCL. Bohuzel tim pohrbila nadejny STREAM ci CTM. Mozna ze je jiz tak pozde, ze Nvidia vyhrala tak jako tak. PhysX je uz vice mene funkcni, CUDA pojede jeste minimalne par let soubezne s OpenCL. Jak Havok, tak OpenCL maji jeste co dohanet. Ale pokud to Intel vezme za sve, Havok pres GPU se stane minimalne vyrovnanym souperem, spise vsak nakonec PhysX prehraje. Pro vyvoj jako takovy bude stejne nejlepsi koexsitence dvou fyzikalnich prostredich nez jen jedno. Konkurence je zdrava.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-03 22:50:52
avatar
Intel není Bůh, rozhoduje trh...
Navíc podle mě má nVidia mezi hráči minimálně stejné (ne-li lepší) jméno než Intel, tedy alespoň to co znám z vlastní zkušenosti nebo co vyčtu na hráčských fórech.
Ten souboj bude hodně vyrovnaný a možná by bylo i lepší kdyby neměl vítěze.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-03 23:34:39

Na zaveru se shodnu.. Ale Intel sice neni buh, ale na trhu ma hodne silnou pozici, muze si dovolit experimenty u jinych firem nevidane. Pokud se za Havok postavi v plne sile, bude to mit PhysX tezke, ale tak za dva roky. Rozhodne nedelam zavery typu - Havok roxx, PhysX dead. Jenom komentuji dle meho budoucnost obou reseni.
Warran [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-03 18:03:16

Možná Intel začal cítit, že by se přece jenom PhysX mohlo rozšířit, což se mu určitě "nehodí". Proto možná radši podpoří Havoc akcelerovaný přes OpenCL na všem, tedy možná i na Larrabee. Potom by si mohl urvat svůj díl koláče, když už by význam CPU pro herní fyziku (potažmu pro hry obecně?) poklesl.

Na druhou stranu nevyužitá síla CPU by se pak dala využít pro další věci jako je AI (kde je to opravdu potřeba) a pak by ani nemusel ztratit vůbec nic.
mites [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to DD: 2009-04-03 11:35:40

Nejenom tady na DDworldu neni dost jasno v rodech pri psani o AMD(stredni)/Intelu(muzsky)/Nvidia(zensky) a obecne o vsech firmach. (AMD potvrdilo, Intel potvrdil, Nvidia potvrdila...)

Navrhuju psat o firmach v zenskem rode. U toho Intelu uz je to tak zazite, ze bych mu bud udelil vyjimku nebo psal proste "firma Intel". "AMD potvrdilo" mi zni hodne neohrabane.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-03 11:37:36
avatar
já myslím že v tom jasno mám ... nebo ne?
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-03 12:17:45

ty ako autor by si si to mal zistit bud v nejakych pravidlach alebo na jazykovednom ustave..
mites [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-03 19:49:40

...možna máš no... Já jen nevím co je na Intelu mužského víc než na AMD všechno jsou to firmy/značky/společnosti a tak by měli být rodů ženských;-)
tretipokus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - no třeba 2009-04-04 15:36:14
avatar
zkus vyskloňovat Intel podle nějakého ženského vzoru... že by Intel bez Inteli jako bez kosti sám jsi použil na kom na čem na Intelu vzor hrad a ten je mužský...
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-03 12:16:41

ta Intel znie zaujimavo..
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-03 12:59:50
avatar
Rekl bych, ze takove p....... bych neresil a nechal bych to tak jsme zvykli
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-03 13:25:35
avatar
podle mě zní "AMD potvrdilo" naprosto normálně. A psát firma Intel při každé zmínce je taky dost zhovadilost
Kart006 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Videjko 2009-04-03 19:21:27
avatar
Doboručuji shlédnout zajímavé video o výrobě ATi grafik Odkaz bohužel je trochu kratší... zajímavé je že se vyrábejí v páru a PCB je od sebe oddělena až v pozdější fázi výroby...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 262x
Komentářů: 0
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1315x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1039x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1137x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3723x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1445x
Komentářů: 0