NVIDIA RTX 2080 a RXT 2080 Ti se představují – nereferenční karty od ASUS, Gigabyte, MSI atd. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Sobota, 18 srpen 2018
Přejít na obsah
NVIDIA RTX 2080 a RXT 2080 Ti se představují – nereferenční karty od ASUS, Gigabyte, MSI atd.
Nereference RTX 2080 a 2080Ti - Grafické karty

  • Nereferenční modely již brzy …

NVIDIA chtěla nejdříve představit vlastní referenční karty s tím, že nereference dorazí o nějaký ten týden později, pravděpodobně v září. Jestli se na tom něco změnilo nevím, dozvíme se asi brzy. Každopádně co vím, že většina výrobců již dávno dokončila a nyní vyrábí nereferenční karty. A protože jednomu výrobci unikly obrázky nových karet, ostatní výrobci nechtěli v únicích zůstat pozadu, takže tady je máte:

Po designové stránce si budou RTX 2080 a RTX 2080 Ti docela podobné. Obě karty budou mít masivní chladiče, u RTX 2080 tak počítejte s celkovou délkou kolem 29,5cm u většiny nereferenčních verzí. V případě RTX 2080 Ti pak bude délka minimálně kolem 31cm, spíše více.

Jednotliví výrobci nabídnout samozřejmě i několik verzí jednoho modelu. Pravděpodobně budou modely bez přetaktování a pak s různým přetaktováním. Samozřejmě se bude podle toho lišit TDP ale především cena.

Když už jsme u těch cena. Vypadá to, že většina výrobců počítá s cenami 999 dolarů pro RTX 2080 Ti 11GB, tedy zhruba 27 tisíc korun vč. DPH. Levnější a slabší RTX 2080 8GB má stát 799 dolarů tedy 22 tisíc korun. Pravděpodobně se bavíme o cenách těch lepších edic, základní verze by mohly začínat tedy níže, možná 699 dolarů (19 tisíc) a 899 dolarů (25 tisíc). Uvidíme, za kolik je NVIDIA oznámí, ale výrazně jiné, dokonce nižší ceny, než tyhle, bych moc nečekal. Každopádně NVIDIA má obě novinky oznámit veřejně na Gamescomm 20.8.2018, následně mají začít předprodeje a karty budou dostupné nejspíše během září. Samozřejmě zkusíme otestovat na DDWorld.cz co možná nejvíce různých edic.

Pokud vyhlížíte RX Radeon konkurenci, tak tady je otázkou, zda má AMD v současné době vůbec zájem v tomto drahém segmentu konkurovat. Zkušenosti z minulosti má totiž takové, že i když třeba udělalo vůbec nejvýkonnější grafiku na trhu, zákazníci stejně kupovali konkurenci více. Takže pokud nemají zákazníci zájem o co nejlepší produkty za co nejlepší ceny, a tedy funkční konkurenci, proč by mělo AMD mít zájem tyto zákazníky draze přesvědčovat? Vývoj grafického high endu stojí obrovské peníze a AMD má podstatně omezenější zdroje než NVIDIA a logicky tedy bude investovat tam, kde je nejvíce zákazníků.

Vše nasvědčuje tomu, že ji jednoduše klasický herní high end v tuto chvíli nezajímá, a přitom to není o tom, že by nemělo nutně co nabídnout. Na rozdíl od předchozích let totiž má. 7nm VEGA, pokud by ji AMD skutečně upravilo a očesalo čistě pro herní využití, by dokázala být více než zdatným soupeřem. High end je ale nejmenší segment na celém grafickém trhu. AMD se soustředí se 7nm VEGA 20 jen a pouze na HPC/profi segment (pokud tedy se mu nepodařilo herní verzi nějak důrazně utajit). Pro hráče v tuto chvíli chystá 7nm NAVI, speciálně orientovanou na mainstream, notebooky a konzole, tedy 90% herního a spotřebního trhu. V tuto chvíli to tak vypadá, že AMD bude vydání RTX 2080/2080Ti naprosto ignorovat, a nejvyšší high end část trhu opět kompletně přepustí NVIDIA, což pro nás zákazníky a high end hráče není moc výhodné a dobré. Jedinou dobrou zprávou je, že těžební šílenství ustalo, karet je na trhu nyní nadbytek a ceny tak budou alespoň trochu „normální“.

Každopádně pravděpodobné oficiální uvedení RTX 2080 a RTX 2080Ti bude živě přenáše NV na svém Twitch kanále v pondělí ...

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Objektiv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-18 14:41:40

2080ti je pro me jasna volba. Jen co se ukáží vodní bloky a podpora pro iRay, půjde se nakupovat
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-20 07:28:58

A ktory 4K 120Hz monitor ku tej GPU kupuješ? Dufam že tu 2080Ti nekupuješ ku 24" 1K 59Hz monitoru
Je to pekna karta ale k mojmu 32" 144Hz 2K monitoru bohate stači 1070 bez problemov ho zvlada nakrmiť a zatial neplanujem novši monitor.
vantages [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-18 14:53:23

za tu cenu to budu kupovat po deseti aby se mel ten cmouts kozenou bundou jeste lip
Vesy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-18 19:07:55
avatar
Musíš počítat s tím, že je to novinka, a tak, jako každá novinka, je cena poměrně vysoko, ale zase ten výkon tam prostě je.

Co si pamatuju tak v době vydaní GTX 1080, byla cena taky vysoko kolem 20 a někdy i 22 000,-, takže cena prostě odpovídá tomu co grafika nabídne, nijak mě to nepřekvapilo, dej tomu půl roku a cena půjde k 18 000 s nereferencí.

Teprve až později, když vyšla GTX 1080Ti šla GTX 1080 s cenou hodně dolů.

Kromě toho, cenu hodně ovlivnili i těžaři a současná situace s hromadou neprodaných GTX grafik, které leží na skladech po 100 a 1000 kusech a nejdou na odbyt.

Možná, jakmile se vyřeší tahle situace, tak by grafiky mohly o něco málo slevnit, ale ze začátku bych nějaké slevy neočekával, i vzhledem k tomu že RTX 2080 má výkon min. stejný, ne-li vyšší než je současná GTX 1080Ti a to je grafika, která stále stojí 20-22 000,-.

Takže suma sumárum na současnou situaci je ta cena náhadou docela dobrá.

Kdo má GTX 1070Ti a 1080 a nehraje ve 4K, tak bych s upgradem prozatím min. půl roku počkal, na všechny hry naprosto s přehledem stačí a stačit nejspíše budou i rok - dva.
vantages [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-18 22:45:00

jako víceméně s tebou souhlasim jen mě irituje ze vykon 2080 je až o 50%vyssí jak 1080, ale cena skoro jako 1080ti. ..proste vse co ma lepsí výkon se prodava jako vyssí řada a samo i cena

uvidíme ve hrach, ale tyhle nadnarodní korporace nebudu podporovat
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-18 15:24:18

Hmm, odhadovaná cena nepřekvapuje (spíš jsem čkal že to víc napálí), spotřeba taky ne. Ale jestli to bude u 2080TI 40%-50% nad 1080ti tak se konečně vymění furyx, protože tu bude karta s dvojnásobným výkonem. Ta nemožnost výběru mě trošku štve, ale za novinky jsem každopádně rád.
MartinCZ80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-18 16:06:12
avatar
Safra potřebuju aby byla nějaká edice jenom do 25cm víc do skříně nenarvu
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-18 16:09:22
avatar
pokud budou, tak o hodně později jako bývají ....a možná jen těch 25cm je u těhle velkých GPU docela nereálné ...
MartinCZ80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-18 17:04:44
avatar
Zotac určitě přijde s nějakou mini verzí jako GTX 1080(Ti)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-18 17:06:32
avatar
ano, taky si myslím, ale určitě to bude za několik měsíců ... a nemyslím si, že se vejdou do 25cm, když bude mít do 27cm, tak to bude veký úspěch.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-18 18:35:21

Skoro bych místo priplatku za mini provedení koupil novej kejs :-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-18 18:39:10
avatar
... no je ale pravda, že je hodně skříní, kam se prostě nevejde více než 30cm grafika, takže GTX 2080 bude pro mnohé maximum ....
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-18 16:07:45
avatar
Grafiky stárnou ze všech komponent nejrychleji, tak proč utrácet tolik. Raytracingu se zatím směju - čas ještě neuzrál. 7nm generace od AMD taky ledy neproboří. Chce to mnohem radikálnější přístup k návrhu GPU a do toho se zatím nikomu nechce, protože rasterizace ještě zdaleka není mrtvá.
vantages [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-18 17:05:02

ty ses taky peknej tutu! takova cena pro ty kupujici tupce znamena ze kupuji něco es´xtra jak to dela nejlepší z nejlepších ...shnily jabko
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-18 20:17:48

Tupce? Co je ti do toho, soudruhu, kam lide investuji sve penize? Zavist, jako za vasi bolsevicke ery?
madPav3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-18 18:28:56
avatar
Citace:
Každopádně NVIDIA má obě novinky oznámit veřejně na Gamescomm 20.8.2018

Chtělo by to opravit.
Nvidia to oznámí 20.8.2018 to je správně, ale na vlastní akci Odkaz
Foto že to tam připravují Odkaz
Registrace Odkaz
Gamescom se koná 21.8.2018 – 25.8.2018
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-18 18:22:01
avatar
je to v rámci gamescom ;)
MiroP [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-18 21:54:35

Hram na 1440p a 1080 Ti je tak akurat, ze sa nemusim obmedzovat s detailami. Uz neraz ma lakalo 4k, ale stale nebol na to vykon. Sice to 1080 Ti da, ale 60 fps to udrzi len tak tak, ked sa uskromnim s detailami, nejakych 75-80 je to uz prilis kompromisov. Pockam, co testy 2080 Ti, ale obavam sa, ze jedna bude stale malo. Zas na druhu stranu, ak ma byt buduci rok generacia na 7nm procese, asi bude lepsie vydrzat na tej 1080Ti. Skoda, ze to nepustili uz na zaciatku roku, ako bolo zrejme v plane, zial tazba....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-18 22:16:46
avatar
Pochybuji, že NV vydá příští rok 7nm generaci, nejdříve tak na přelomu Q1/Q2 2020 ....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-20 09:28:14
avatar
moc nechápu ty mínusy ... buď víte něco, co já ne, nebo si lžete do kapsy.

Takže PASCAL GTX 1080 vyšla v Q2 2016 ... máme Q3 2018 a vychází nástupce TURING RTX 2080, takže jsme čekali přes dva roky na novou generaci ...

proč si někdo myslí, že NVIDIA vydá 7nm nástupce už příští rok (2019)?! Minimálně je mezi generacemi 1,5 roku s tím, že se to stále prodlužuje poslední generace na současné 2 roky. Takže můj odhad "přelom Q1/Q2 2020" pro 7nm novou generaci karet a nástupce TURING, je odhad zakládající se na faktech by NVIDIA ... za co mám 8 mínusů?!
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-20 16:22:41

Nejsem ten, co dal minus, ale odhadujete a s vasim odhadem nesouhlasí vic lidi, než souhlasi. Nevidim nikde chybu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-20 16:48:24
avatar
já ano, protože by mě zajímalo o co opírají svůj názor že AMD vydá 7nm herní karty příští rok, čímž by byla RTX 2000 řada jednou z nejkratších generací v historii NVIDIA ....
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-20 18:31:46

V minulosti jsi psal, že bys zrušil palcování, ale nestalo se.
Někoho to třeba stimuluje, nebo já nevím co, ale rozhodně souhlas, pokud AMD nezatlačí NV, tak kam by NV spěchala.

PS: Já tu už kdysi digi 100 měl a je to k ničemu. Spíš je to taková hra o nervy
trnkaj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-18 22:58:16

Taky hraju 1440p, doufam, ze tech +50% tam bude u 2080Ti, protoze 1080Ti mam v nekterych hrach na ultra i jen kolem 70fps a to uz je celkem malo (165Hz monitor).

Kazdopadne pokud 2080Ti bude pod 30k a vykon jakej se ocekava, tak do ni pujdu
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-20 08:16:40

To sa mi nechce veriť moja GPU dosahuje len 50% vykonu 1080Ti ale 2K zvlada bez problemov samozrejme s jemnim kompromisom ale pod 100fps mi to nechodi. Možno to bude aj v hrach ktore hrajem ja, ale aj tak.
http://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-GTX-1080-Ti-vs-Nvidia-GTX-1070/3918vs3609
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-20 10:04:42

Pro tvou sestavu je normální 70fps ve hrách jako GTA5 nebo WatchDogs2, u 2080Ti nepočítej s 50% nárůstem fps. V Odkaz je návod pro zjištění maximálního limitu daného Ryzenem(nastavit low + nízké rozlišení).
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-20 10:50:27

Ked sa da adekvatni monitor ku GPU tak vykon CPU netreba až tak riešiť. Samozrejme ak sa da 2080 na full HD monitor tak ho bude obmedzovať CPU lebo proste nebude stihať ale u 2K či 4K monitoru by s tym problem nemal biť.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-20 11:55:39

Trnkaj napsal, že má herní monitor 165Hz 2560x1440 + že asi půjde do 2080Ti. Jenom jsem ho chtěl upozornit, že těch 70fps může být díky AMD CPU a moc by si přechodem 1080Ti->2080Ti nepomohl.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-20 11:17:04
avatar
Ony taky ale nektere hry ani moc nepocitaji s nejak vyznamne vyssimi fps. Naprosta vetsina uzivatelu ma 60Hz monitor, optimalizace se poresi kousek nad a pak se to necha "dej se co dej"..
palda00 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-19 10:10:16

Jednu RTX 2080 Ti strix pro mě, už se nemůžu dočkat. Ideální kombo pro ryzen. Upřímně doufám, že nebudou moc osekané nebo zablokované výpočetní funkce.
Frantin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Konečně první vlaštovka pro 4K 2018-08-20 08:53:48
avatar
Už bylo na čase, blíží se podzim a zima, správný čas na hraní. A má zadýchaná 1080Ti EK (2100/11000) se těší do bazaru. Doufám v nárůst výkonu okolo těch +50% a jsem zvědav na podporu DX12/Vulkan. Jen malou kaňku na tom vidím v podobě absence podpory FS, ale s tím jsem počítal.
joyster1787 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-20 11:17:10
avatar
Ja sa teším na nové RTX ale len ako pozorovateľ, fanda hardwarových noviniek . Takéto okamihy sú vždy sviatkom :-) Ja si stále fičím na 1080p a na to mi moja zostava s RX Vega 56 a freesync monitorom bohate vystačí min do roku 2020. Hádam začiatkom roka 2021 budú na trhu už nové DDR5, potom vymením celú zostavu až na moju BIG TOWER a prejdem rovno na 4K.
StahlGAMING [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-20 14:51:06

pol metrove karty
lukeDD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ACH JAJ AMD 2018-08-20 16:07:10

Takže ja zase ostanem na ocot. Pozeral som sa po novej karte za moju R9 290, lebo v niektorých hrách mi už nestačí na 60 fps v 1440p. Ak aj dá stabilných 60 fps, je to za cenu príliš vysokého hluku, najmä v noci.
Takže to si mám fakt zobrať 2 * 7 mm Navi- pravdepodobne Radeon RX 680 alebo počkať kým nezlacnie 1080 TI?
Objektiv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-20 16:41:50

Já myslím že budeš čekat až do doby kdy nad tebou budou zavírat víko. To jsou otázky.
lukeDD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-21 10:07:45

Nechápem, čo je na tom, mal som raz NVIDIU veľmi dávno a dlho ATI/AMD. Chcel by som v najbližšej dobe niečo lepšie než mám. AMD na to žiaľ kašle a stále mi čosi hovorí, aby som do NVIDIE nešiel, tak tá otázka je myslím si, že na mieste, čo by som mal spraviť?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-21 10:09:26
avatar
AMD na to určitě nekašle, tím jsem si 100% jist
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 790x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 813x
Komentářů: 4
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíPondělí, 15 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1540x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Pátek, 12 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1376x
Komentářů: 0
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaci
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaciČtvrtek, 11 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1142x
Komentářů: 4
Seriál Fallout je tu a je to pecka!
Seriál Fallout je tu a je to pecka!Středa, 10 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1775x
Komentářů: 6