NVIDIA RTX „RayTracing“ – srovnání výkonu RTX 2070/2080/2080Ti a kvality v Battlefield V Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 15 listopad 2018
altMáme tu podrobné testy a přímé srovnání kvality RTX. Je to revoluce, bez které se neobejdeme?

 

 

 

 

Společnost NVIDIA uváděla RTX grafické karty jako revoluční záležitost, která prostě funguje a přináší zásadní změnu v tom, jak hry vypadají a graficky fungují. Právě RTX zdůvodňovala vysokou cenu nových karet. A jistě se shodneme, že když zaplatíme v případě RTX 2070, 2080 a 2080Ti ty obrovské peníze, co stojí navíc proti tomu, kdyby RTX výbavu (a o to větší GPU) neměly, určitě očekáváme, že RTX přinese opravdu citelnou změnu do her a budeme ho opravdu moci plně využívat.

Od uvedení RTX grafik uběhl již delší čas a teprve nyní máme k dispozici hru, která DirectX RayTracing, který je součástí DirectX12 obsahuje a používá ty RTX výpočetní jednotky v nových grafikách a nabízí tedy malou porci RayTracingu. Nový BATTLEFIELD V tohle nabízí a můžeme si to tedy vyzkoušet. Podrobné srovnání na sebe nenechalo dlouho čekat ..

 

  • RTX potkává realitu ...

A bohužel, je to tak špatné, jak jsme očekávali, že to bude a názorně to ukazuje, proč RayTracing sice je budoucností počítačové herní grafiky, ale právě jen tou budoucností. Vizuální přínos efektů je totiž minimální. BF V víceméně používá jen pár odrazů, což sice občas vypadá realisticky, ale ne všude. Hra nyní nabízí 4 úrovně nastavení, kdy si ale nějakého vizuálního rozdílu všimnete jen mezi ULTRA a low, kdy u low jsou ty efekty potlačeny na absolutní minimum a některé odrazy už chybí zcela. Nelze popřít, že v ULTA nastavení ty odrazy vypadají realističtěji, což je pointa Raytracingu, nicméně rozdíl je tak malý, že si ho v průběhu hraní téhle hry prakticky nemáte šanci všimnout, pokud tedy na základě tohoto a podobných článků nevíte, co vlastně máte hledat.

Bohužel je tu ten aspekt, proč se Raytracing ve hrách nepoužívá, i když některé efekty s ním (zejména odrazy a nasvícení) jsou snáze a realističtěji realizovatelné. A to je ten fakt, že RayTracing je extrémně výkonově náročný a tedy neefektivní. NVIDIA však jasně inzeruje, že RTX prostě funguje, připlácíme za tuhle výbavu a tak samozřejmě očekáváme, že když si koupíme grafiku za 16, 22 či 33 tisíc (RTX 2070/2080/2080Ti), že si to s tím RTX budeme moci skutečně užít a to v rozlišeních, odpovídající dnes této cenové hladině grafik, tedy 2560x1440 a 3840x2160. Realita je ovšem takováto:

Vizuální rozdíl mezi RTX off a low RTX ON je prakticky neznatelný, už u ultra kvality je vidět nějaký rozdíl, ale dopad na výkon je naprosto brutální. Dosáhnout na 60FPS má problém i ta RTX 2080Ti a to v 1920x1080 rozlišení, které nikdo, opakuji nikdo s touhle grafikou za 33 tisíc, nebude dnes používat. Ve vyšším rozlišení už to prakticky není hratelné a 4K rozlišení, které většina 2080Ti majitelů používá, raději není testováno vůbec, protože to bychom se bavili o 20FPS.

RTX 2080 za 23 tisíc korun pak je samozřejmě ještě znatelně slabší, kdy v tom Ultra nastavení RTX dá stěží 40FPS ve fullHD. V rozlišení, ve kterém jej bude používat většina jejích majitelů, tedy 1440p je nepoužitelná a nedá ani FPS. O dnes v high endu běžném rozlišení 4K, si pak můžeme nechat jen zdát.

Nás ale většinu nejvíce zajímá výsledek RTX 2070, která stojí 14 – 17 tisíc korun a je tedy cenově alespoň trochu dostupnější pro významnější část zákazníků. RTX je samozřejmě to, co u ní NVIDIA inzeruje jako jeden z hlavních důvodů, si ji pořídit. Takže teď když tu máme hru, která RTX RayTracing obsahuje, můžeme si to konečně zapnout! Jenže pak nastoupí realita:

RTX 2070 stěží dá přes 50FPS ve FullHD a to s low nastavením, v ultra nastavení, tedy alespoň trochu viditelném nastavení efektu Raytracingu, se pohybujeme kolem 30FPS!!! 30FPS s grafikou za 16 tisíc v nízkém 1920x1080? Většina majitelů této karty má 1440p monitor nebo dokonce 4K. A tam se nemá o výkonu této karty s RTX „ON“ vůbec smysl bavit. A to je dost problém, když RTX má být jedním z hlavních důvodů, proč si RTX 2070 koupit!

 

  • Závěr

NVIDIA v případě RTX série značně přestřelila. A myslím si, že tohle už je přes čáru, protože slibuje něco, co evidentně není schopna poskytnout. Nabízet RTX 2070 kartu s tím, že si budete moci vychutnat RTX efekty, které „změní váš život a pohled na grafiku počítačových her“ a v praxi zjistíme, že ta karta nemá prostě dost výkonu na použitelnost se zapnutým RTX ani v tom mizerném nízkém 1920x1080 rozlišení? To je podle mě dost velký problém. Ono to prostě nefunguje a já nepochybuji, že NVIDIA moc dobře ví, že to prostě nefunguje. Každopádně nečekejte, že se něco výrazně zlepší, nebo že uvidíte RTX Raytracing v dalších hrách. Nedivil bych se, kdyby v některých již ohlášených hrách nakonec RTX vůbec nebylo. To masivní snížení výkonu na úroveň, kdy nejvíce prodávaná karta ze všech, která RTX vůbec nabízí (RTX 2070), nemá šanci to nikde utáhnout, nedává smysl se o Raytracing do her vůbec snažit. A je to prostě otázka výkonu.

Raytracing není žádná nová věc, je to stará technologie, ví se o tom, co dokáže, ale nepoužívá se real time ve hrách právě proto, že je výkonově naprosto neefektivní a brutálně náročný a výsledný efekt lze velmi dobře realizovat s rozumnou kvalitou klasickými metodami. Ano, není to tak realistické, ale ta výkonová náročnost to hravě omluví.

Takže můžeme o Raytracingu ve hrách přestat mluvit? Je to blbost vzhledem k dnešním možnostem a nízkému výkonu grafik. Bude zapotřebí několika dalších generací GPU, zásadních posunů na poli výrobních procesorů a architektury grafik a zkrátka zásadní mnohonásobný nárůst výkonu GPU proti současnosti, aby to alespoň trochu mohlo být používáno. A ještě déle bude trvat, než to smysl používat mít bude, protože dokud realtime Raytracing nezvládne většina herních grafik na trhu, tedy zejména mainstream a konzole, nemá smysl jej do her cpát, byla by to akorát práce navíc, stejně by se to muselo dělat tak i tak a většina uživatelů by si to nemohla zapnout. Takže na Raytracing ve hrách prostě na řadu následujících let zase zapomeňte. AMD a NV by se měly věnovat hlavně zvyšování výkonu GPU a tomu, aby hry používaly pořádně DX12/VULKAN API a architekturu GPU a nevymýšlet to, jak využít výkon, který nemají ...

... RTX off ....

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Nexon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - S RTX vidím 2018-11-15 16:42:07

o 0,5% lepší obraz s 200% dopadem na výkon a 300% příplatkem k ceně a to se vyplatí. :-D
Nevim2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-15 15:13:45
avatar
It just work!
razor1966 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-15 15:37:30
avatar
RTX sú drahé na RayTracing nemajú výkon v požadovanom rozlíšení so všetkým súhlasím ale kurwa niekde treba začať,niekto musí byť pionierom.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-15 17:38:10
avatar
To je jako s autama na vodík. Proč začínat tak brzy, když je to jen ztráta peněz, technologie nedozrály a času je stále dost???
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-15 19:39:53

Hohoho vodikove auta to nieje novinka, prve vodikove auto bolo vyrobene pred 205 rokmi. Až potom začali na mesto vodika vyrabať benzin pre spalovanie.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-15 22:04:50

To první vodíkové "auto" vzniklo před 211 lety.
Ten mechanismus byl úplně odlišný od časově pozdějších spalovacích motorů. Spíš se jednalo o průlom v pohonné jednotce, kdy nebylo potřeba páry, ani koňského povozu.
Taky záleží v jakém chemickém složení ta hmota byla uskupená.
Prostě se experimentovalo s dostupnými látkami, jak rozpohybovat určitý mechanismus.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-15 22:07:34
avatar
Laserové zbraně taky nejsou novinkou, ale ty na střelný prach jsou jaksi pořád v zastoupení úplně jinde, přestože dnešní laserové zbraně jsou „trochu" jiné než ty první. Virtuální realita taky není, ale ta dnešní je „trochu" jiná, takže se za novinku považuje. Raytracing taky není...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-15 23:29:18

Raytracing samostaně není špatná technologie. Je čistě nezávislá, jen NV si ji vzala "pod křídla" v plnějším nasazení. Záleží jak se bude vyvíjet v pohledu využití.
Buďto bude "znásilněna" marketingem a v uvozovkách jako proprietální řešení jen pro HW NV, nebo přinese skutečně přínos. V podání NV se toho trochu obávám, aby nesklouzl k účelné propagaci a jen takové třešničce, proč si koupit HW NV.
Pokud AMD bude blokovat HW podporu RT, tak to dopadne špatně.
Pokud by obě společnosti spolu spolupracovali, bylo by to hned jednodušší a vývoj by mohl dál směřovat správným směrem.
Jenže je to složité, obě společnosti mají rozdílnou filozofii a jednoduché to s RT nebude
Axell [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Co dodat 2018-11-15 15:47:59
avatar

Odkaz
Dr. evorubač [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-15 15:50:01
avatar
...je to fakt žalostný stav, najmä s ohľadom na cenu RTX kariet, plus Nvidia sa nám snaží tlačiť do hláv kaleráby a iné bravčové produkty... toto všetko je fakt.
...ale tiež súhlasím, že ak existuje úmysel RayTracing v budúcnosti v hrách masívnejšie používať, niekde sa začať proste musí. Nič neospravedlňujem, len konštatujem.
JFXT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jj 2018-11-15 18:05:54

Jj, momentálně je RT k ničemu. Ale někdo musí udělat první krok. Karty jsou za Mega cenu, ale při té výtěžnosti to snad ani jinak nejde. Kdo chce, tak koupi. Btw. Nový radeon 590 taky není žádná bomba. 10 % výkonové nad 580, cena + 50 dolarů, spotřeba + 40W... Zklamalo to moje očekávání. Ne ten výkon, ale to ostatní.
freakyfriday [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-15 19:48:56

Nikto nemusel urobiť prvý krok ...mohli to predavať ako profi riešenie a pokračovať v GTX sérií a až keď by nadišiel čas na real time RayTracing tak by to dali do placu ako herné karty ...to už ste si ľudia zvykli že za čoraz viac penazí dostanete čoraz menej a firmy si z Vás ešte robia aj betatesterov? Poďme vydať autonomne autá , nevadí že v 50% prípadov zlyhajú niekto musí byť pionierom, poďme predávať full led svetlá na autách ...nové štúdie ukazujú že intenzívne modré svetlo spôsobuje slepotu ...všetko sa ukvapene vydáva bez rozmyslu ....hlavne aby boli pengy pre menežment
JFXT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-15 21:47:48

S takovým přístupem by lidstvo nemělo ani pračku. A ty autonomní auta už jezdí. Nvidia jako každá společnost chce pochopitelně vydělat. A jestli má někdo dojem, že v byznysu je etika, tak je hodně naivní. To se samozřejmě netýká jen nvidia. Každá firma, která má možnost zákazníka odrat, tak to udělá. Ale vy byste se jistě chovali jinak, dát vám tu příležitost
Georrge [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-15 18:12:08

Souhlasím s tím, že to nVidia trochu (a možná záměrně) uspěchala a její karty jsou trochu fail.

Nesouhlasím ovšem s tím, že RTX není vidět. Je vidět hned na první pohled a rozdíl proti vyplému stavu je velký. DD správně uvedl, že RayTracing je budoucnost, protože jestli se má grafika někam výrazně posunout, bez RayTracingu to nepůjde. Také nesouhlasím s tím, že podobného efektu lze dosáhnout bez raytracingu. Nejde, jinak už by to tu bylo.
JFXT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-15 18:13:58

Souhlas
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-15 18:57:45
avatar
Neviem či si este niekto pamätá na asi 50%ny prepad vo výkone keď prišli prvé karty s FSAA (GeForce 256 a Voodoo 5). Toto je niečo podobne, možno o ďalšie dve generácie kariet to pôjde 60 Fps v 4K. Je to nová technológia - bude vysoký medzigeneračný nárast vo výkone. A ak sa to presadí, tak budete meniť karty častejšie ako ponožky
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-15 22:17:36
avatar
Jenže za 2 generace tady bude už 8K .
janakulka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-15 20:02:55
avatar
Nechápem, prečo je tu taký hate na RTX karty.
Je to nová technológia a navyše sa dá v hre vypnúť.
Chceš sa pokochať zapni si RT a ak chceš FPS proste to vypni.
Ja sa akurát chystám zbaviť mojej R9280x, ktorá mimochodom s fullHd stále nemá väčší problém, ale chcem 4k monitor a kartu čo to v pohode utiahne k tomu. Ak mi niekto poradí kartu od AMD s výkonom na úrovni medzi 1080ti a 2080ti tak idem zajtra po ňu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-15 20:23:32
avatar
možná kdybys četl, tak bys věděl že to za prvé není HATE a za druhé je to objektivní připomínka ...

tady nikdo nahatuje RTX karty, ale uvádíme na pravou míru jaké jsou a co nabízí ...
Nodefinet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-15 20:32:20

Janakulka, naprosto souhlasím a jsem v naprosto stejné situaci. R9280x, která stále s hrdostí slouží, ale potřebuji větší monitor na práci cca 27" a více a tam si s FHD nepomohu. Pokud na tom chci hrát, tak jsem s R9280x v koncích =(

Co se týká hype kolem RTX tak to také moc nechápu. Nová technologie se prostě musí nechat zaplatit. Vzpomínám si na první počiny 3Dfx, OpenGL, DirectX a dalších počinů, kdy vše stálo hrozné peníze, ale všichni fandili, aby to mohli mít a hrát.

Jestli je pro někoho grafika drahá, tak musí počkat =) taky se dočká a bude nakonec spokojen. Nakonec dostane odladěný produkt bez nervů, nebo bude něco jiného a ušetřené peníze využije jinak. Kdo chce hrát, tak dnes stačí grafika kolem 4000,- - 6000,- Ve FHD rozjede vše.

Dále nemám starost jako ostatní, že to nepřežije .. kdybychom měli být takto skeptičtí, tak by Apple musel dávno padnout a padl? Nepadl =) S každým novým modelem má zástupy lidí, kteří se těší až si koupí nový tel s cenovou RTX 2080ti. Přijde to někomu divné? (toto není hate na apple, pouze ilustrativní příklad. Podobných produktů by se našlo mnohem více)

Kdybych se mohl rozhodovat osobně co bych ve hrách uvítal více jak RTX, tak bych chtěl ve hrách konečně interaktivní prostředí s dobrou fyzikou a ne že mám odlesky, že vidím co dělá soused ale zaseknu se o kus židle, která se převrátí jak když hodíš na kozu balon nebo se o ní dokonce zasekneš a musíš restartovat hru. Myslím, že to bude ještě zajímavé

končím se slohem a mějte se všichni fajn =)

P.S. chyby a překlepy neřeším a neřešte =) Děkuji
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-15 22:18:47
avatar
Nodefinet sry ale davat jako priklad 3Dfx, OpenGL, DirectX je docela nesmysl,protoze tomu mozna lidi fandily,ALE jednalo se +- o open/free technologie ci u DirectX o api u uz tenkrat dominujici platformy a ta se dale rozviji,kdezto u Nvidie bych jako priklad daval neco jineho a to sice Physx,G-syn,3d vision atd. a to kazdy vy ze se jednalo jen o marketingovou bublinu(navic "tezce predrazenou")a dojicku kapes hracu,ale vysledek do budoucna nic moc a velice rychle tyho Nvidiou uzavrene "technologie" vice-mene stagnovali a kazda jina open/free technologie byla/je lepsi a mela/ma vyvoj dopredu.Takze ja si myslim ze RT je vcelku dobra technologie,ale zatim jen okrajova vec,za kterou nechci tezce priplacet a pak je tu ta vec ze to zase Nvidie bude met hlavne jako marketing,ale vyvoj bude 0(proste Nvidia u me a to ne jen u me stratila duveru co se tyce techto "WAUUUU" marketing technologii)

PS:proste bych u koupe resil realny vykon na hry a ne AMD ma 55FPS VS Nvidia 58FPS+RT(ale podstatnou vec jako ze ti to pri RT padne na 25FPS a ze karta bude stat o 3k vic je .....ti Nvidia marketing nerekne )

janakulka citace- Chceš sa pokochať zapni si RT a ak chceš FPS proste to vypni. sry ale zaplatit X penez za pokochanise,ale nehratelne FPS je DEMENCE pokud se budu chtit podivat na RT,tak si dam YouTube a mrknu na videa i ve 4K a pokocham se,ale platit neco co bude v par her a to mozna nepouzitelne ve velkem rozlisenim je .....
Nodefinet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-15 22:34:49

Dan666: děkuji za upřesnění. =) Nejsem tak velký technologický fanda abych si troufnul hodnotit vše tak jak jsi rozepsal. Teoreticky vzato jsem to myslel podobně jak to píšeš, jen to nedovedu v této oblasti tak napsat.
Chtěl jsem jen říct, že každá technologie něco stojí, každou technologii někdo vytváří a každý si za to řekne svoji cenu. Servis je vždy další fáze a jestli se technologie stane leaderem nebo hitem na trhu je občas velkou neznámou.
Napsal jsem pouze svůj pohled na danou situaci, neháním technolgie, naopak jim fandím a když mě zaujmou, tak je podpořím, nebo je nechám plout dál. =)
janakulka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-16 23:17:58
avatar
Snáď tu nikto nie tak naivný, že si myslí,
že by Nvidia neosolila tie ceny aj bez podpory RT?
Veď nemá v high-ende žiadnu konkurenciu.
pajros [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-17 08:52:19

.. a platit za api vulcan a podobne blbosti ktore vyuzije par hier nieje chore? je to vec pohladu.. ako aj dd stale vychvaloval tuto technologiu...ano..mala prinos ale... ALE... v troch hrach??! prosimta... ahaaa.. jasne.. je to chyba programatorov ze to nerobi v tomto... tak isto je chyba programatorov ze nerobia hry na 16+ jadier cpu ja mam neutralny nazor.. niesom fan nicoho.. mam este za dobru cenu kupeny i5 8600K (240e).. ale buduci rok ci kedy ked vyjdu 7nm ryzen tak mozno prejdem ale v oblasti gpu ma nvidia naskok... hlavne spotreba..hlucnost.. a vykon ma amd bohuzial maximalne na 2k... zas uvidime co vymyslia ....
JFXT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-15 22:03:59

No dyt výdrž pár let a můžeš ji mít za šestku z alzy
TdiRs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-15 21:40:24
avatar
Tož kde je ta rx 590 ? :-)))
JFXT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-15 22:05:47

Už je, recenzi je plný net. Ale žádný zázrak žel bohu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-16 04:20:36
avatar
on někdo nějaký sliboval?
JFXT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-16 06:23:11

To netvrdím,jen vyjadřuju svoje zklamání nad spotřebou a cenou.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-16 04:20:54
avatar
je tu, dodělávali jsme nový BF V do testu
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-16 09:17:33
avatar
Odkaz
Jen bych doplnil přečíst si to s * v textu !
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-16 12:26:21

Jako je třeba uznat, že pokud je tam voda a soustředíte se na odrazy a barvy, tak s RTX se tam opravdu odráží to, co by tam mělo být a i ta barva odpovídá pozadí. Hned na tom prvním obrázku je to vidět už mezi OFF a LOW. Ultra pak přidává třeba lepší světlo na pozadí v tom lese, ale to už to člověk musí zkoumat celkem detailně.

Jako je otázka, zda by se například ta voda nedala zpracovat lépe i za použití standardní rasterizace a shaderů. Dopad na výkon by asi nebyl takový.

Stejně tak bych místo statických obrázků spíše srovnával video záběry ze hry. Tam se nejvíc projeví, jak to vypadá a čeho si všimnete a čeho ne. Statický obrázek v tomto směru moc nenapoví.

Sám za sebe říkám, že je to zajímavé. Ta voda na první srovnávačce je rozhodně lepší s RTX efekty. Ale říkám si, zda to stojí za ten propad ve výkonu. Ono pokud by to stálo 20-25% výkonu, tak bych s tím neměl problém. Ale když se výkon v nastavení ULTRA propadne na 35-40% výkonu bez RTX a v LOW někam na 50-55%, tak to už je poměrně dost citelné. V podstatě se top karta propadne výkonem o dvě generace zpátky, kdy hraní ve 4K s RTX efekty prostě není možné.

Nicméně pokud si to stejně Nvidia dokáže do her prosadit/zaplatit, tak to může být v případě další generace GPU docela zajímavá technologie, které nebudou karty AMD schopny. V případě přechodu na 7nm už tento výkon budou schopny předvést mainstream GPU a top karty to dotáhnou použitelně až na 4K.

Otázka je, zda to Nvidii za to stojí. Pokud by jednotky RTX v čipu nahradila jednotkami pro klasickou rasterizaci, tak by ty karty mohly mít v klidu o 20-25% vyšší výkon v běžných hrách, oproti současné RTX generaci. Ale v situaci, kdy neexistuje konkurence je čas pro experimenty.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-16 12:29:15
avatar
v článku je i video ;)
Frantin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - BEST GK 2018-11-17 09:08:00
avatar
Je úplně jedno co tu plácáte o RT. Je tu a není na to prostě výkon, ale 2080Ti je prostě jedniná použitelná grafická karta pro 4K ve full detailech.


2070tka - má výkon nad Vega64, lepší provozní vlastnosti a cenu podobnou.

Např.: Alza (skladem)
GIGABYTE GeForce RTX 2070 WINDFORCE 8G 14 590,-
ASUS ROG STRIX GAMING RX VEGA 64 O8G 14 490,-

To, že se dala využít plocha tak obroského čipu trošku jinak je naprostá pravda. Nárůst výkonu by byl masivní/brutální, AMD by mělo veliký problém. Ale zasadním problém by bylo co udělat v další generaci. Čipy moc efektivně zvětšovat nejdou a k zásadnímu zmenšení technologie také nedojde. Prostě už se dostáváme na limity křemíku. Opět bude asi jedinou šancí přijít se slepenci menších čipů.

Až budou lepší ceny minimálně pod 30k a verze s EK chladičem tak 2080Ti 100% nahradí mojí zadýchanou - spíš dusící se 1080Ti MSI EK ve 4K (PC 22,5k Kč), pokud tedy s nečím nepřijde konkurence.
Kate$ka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-17 10:42:25

Nechces se té 1080ti s EK zbavit ?Ještě jednu bych uvítala
Frantin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-17 12:03:38
avatar
Až bude EK verze a lepší cena 2080TI nemám s tím problém :-D
Rohl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-17 11:55:11

Burza zareagovala propadem cen akcií Nvidia téměř 20 %.

https://finviz.com/quote.ashx?t=NVDA&ty=c&ta=0&p=w
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Pondělí, 25 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 577x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Pátek, 22 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1532x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Čtvrtek, 21 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1229x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Středa, 20 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1908x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluÚterý, 19 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1159x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1911x
Komentářů: 3