NVIDIA se zlobí za zveřejněné ceny GTX 470/480 – předprodeje jsou nelegitimní, ceny však odpovídají Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Saturday, 27 February 2010
altZdají se vám ceny za FERMI grafiky vysoké? Doufali jste, že jsou mylné? Bohužel ….

 

 

Společnost NVIDIA se rozčílila na obchody, které zahájili předprodeje GTX 470/480 grafik. Uveřejnili totiž ceny grafik předčasně. NVIDIA se oficiálně vyjádřila, že předprodeje jsou nelegitimní. Bohužel pro některé fandy zeleného tábora ale nepopřela pravdivost cen GTX 470/480.

Problém je v tom, že ty ceny podle všeho totiž opravdu sedí, navíc se neobjevily jen na jediném obchodu v předprodejích, ale objevily se i na největších internetových obchodech v USA a Anglii. Do předprodejů šli navíc grafiky hlavně firem XFX a PNY, tedy firem, které kromě několika dalších firem hodně nebo výhradně orientovaných na NVIDIA čipy v současné době bojují o holé přežití. Každá pozornost se jim tedy hodí a ty předprodeje nejsou žádná náhoda!

Jak už jsem vám prozradil v minulých dnech, vše nasvědčuje tomu, že ty ceny prostě sedí. 499 dolarů za GTX 470 a 679 dolarů za GTX 480 jsou i vzhledem k jejich parametrům, prostě reálné. Bohužel, tak v žádném případě nebudou moci konkurovat ATI HD 5800 grafikám a rozhodně ne HD 5900. Dokonce se potvrdilo, že většina velkých výrobců stále nemá ani referenční verze chystaných grafik, takže nemůže zahájit přípravy na výrobu. Vzhledem k problémům TSMC se 40nm procesem, to ani nevypadá, že by mělo cenu o výrobě GTX 470/480 vůbec uvažovat. Jádra GF100 jsou v podstatě hromadně nevyrobitelná, výtěžnost je katastrofální, cena pak extrémní a má to problémy vůbec fungovat – přehřívá se to, hovoří se o záruce jen 1 roku na GTX 470/480 grafiky a nízkých taktech, které znamenají, že se stěží vyrovnají výkonově HD 5850/5870 grafikám. GF100 jader s plnými 512SP je jako šafránu a tak se s touhle grafikou setkáte pravděpodobně jen v recenzích. GTX 470 ponese jádro se 448SP a bohužel zatím vše nasvědčuje tomu, že bude zaostávat za HD 5870, ale bude stát o 100 dolarů více.

Takže abychom si shrnuli události kolem FERMI GTX 470/480 grafik z posledního týdne – oficiálně je NVIDIA představí 26.3.2010, ale nejedná se o den uvedení na trh. Grafiky stále nebudou dostupné ani v omezeném množství. Malá úvodní dodávka se čeká až tak na konci Dubna, přičemž grafiky uvede jen pár vybraných výrobců s nejbližšími vztahy k NVIDIA. Zbytek má smůlu, protože jader GF100 bude opravdu minimum a při stavu 40nm výroby dost pochybuji, že se to nějak zlepší. Navíc to jádro je obrovské, má problémy jaké má a jeho výkon a výkon celých grafik GTX 470/480 bude rozhodně zklamáním. Soupeřit s půl roku starým a výrazně levnějším HD 5870 je dost málo, navíc když jakákoliv silnější OC edice HD 5870, a že jich je známo hned několik, si s GTX 470/480 hravě poradí. A to je tu ještě HD 5970, která se chystá v nové podobě s brutálním výkonem, na který by byla zapotřebí duální FERMI, která se v současném stavu věcí nemá šanci dostat na trh. Navíc mluvíme o grafikách s cenou nad 10 000 korun, a kdo takovou chtěl, má nějaký Radeon HD 5870, nebo si koupí nové OC edice, nebo má rovnou HD 5970 a GTX 470/480 ho tedy nezajímají. Pokud jde o mainstream, tak NVIDIA cosi blekotá o Q2/Q3, což byl termín, který jsem před půl rokem označil za první realistický, ale vzhledem ke stavu 40nm výroby a stavu FERMI dost pochybuji, že je dnes reálný. Navíc aby NVIDIA mohla konkurovat hodně povedeným HD 5700/5830/5850, nevím co by musela s FERMI udělat, ale konkurovat nejen výkonově ale hlavně výrobními náklady a výrobní cenou výhodnou pro výrobce grafik třeba HD 5750/5770 které mají jen 128bit a malé jádro přitom výkonově překonají GTX 260, nevím jestli toho architektura FERMI vůbec schopna. V tomto si nemyslím, že se to dozvíme dříve jak v červenci-srpnu …

Zdroj: DDWorld.cz

PS: na závěr jeden vtípek od zahraničních kolegů: NVIDIA a XFX připravují na uvedení nejvýkonější grafickou kartu bez kompromisů, která překoná ATI Radeon stůj co stůj:

Jmenuje se FERMIN její jádra běží na ďábelské frekvenci 666MHz a mají dohromady 666Cuda jader. Karta má dohromady 666bit sběrnici. Ke kartě vám prý stačí 1000W zdroj (2kW pro SLI) a za cenu 1390 dolarů dokáže prý o 10% porazit HD 5970. 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 19:29:05

A co mobilní segment? Tam bude nVIDIA přejmenovávat dokud nepříjde Fermi2 ? To se máme na co těšit, teda.
mamlasos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 10:47:35
avatar
Ale má to i výhody, například je čas na zavedení standardu OpenCL a DirectCompute - když na proprietální SW technologie není nové železo.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 19:51:15
avatar
ta grafika sa skor mala volat fernet zacina mi to pripominat voodoo 5- 6OOO , pamatnici vedia ako to dopadlo
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 20:59:02

No VooDoo je u nVidii vzýváno velmi urputně! I ti pracovníci NV jsou na tiskovkách úplně v transu a mumlají zaklínadla. Hlavní šaman z toho odhaduje budoucnost.
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 23:31:16
avatar
Ale NV koupila 3DFx a těží z toho dodnes! Ta grafika tenkrát předběhla svou dobu. Já jsem měl 3DFx 3000 do minulýho tejdne na funkčním PC - tenkrát nejlepší karta!
Ale NV je teď pěkně v prdeli. Se divim, že neokopírujou Ati a jelo by se dál...
Zrzavej chlup [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 11:40:35
avatar
Já měl s3 virge + voodoo 1(takovej turok byla bomba), ale to už je ňákej pátek, pak přišla voodoo 2 a pak už to šlo s přídavnejma 3d akcelerátorama do kopru a konečně přišly grafárny s integrovanejma a to byla bomba, zlatý časy(zamačkávám slzu v oku).

A jinak o NV, sou teď asi pěkně ve stresu, musej s něčim vyrukovat, už kvůli tý ostudě co si s tou fermionou nadělali doteď, to ati si v klidu může kutit nový jádra a na výplod NV jen lehce přetaktuje stávající, docela jim to přeju, s hd2900 si užili taky svoje, ale furt to nebyl takovej průser jako tohle.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 22:23:56
avatar
no tazila z toho s uvedenim rady fx teda 5700ky len asi mali obratene nakresy alebo co. Bohuzial 3dfx je vecna skoda
Dyf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - waa 2010-02-27 19:52:58
avatar
Tá Fermin by mala lepšie využitie ako radiátor než grafa a ta záruka iba na jeden rok ? to ako môžu .. šak zo zákona je min 2 ne ?
Candys.SLR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 20:13:17
avatar
Už jsem to někde na DD četl...u nás v EU je zákon 2 roky, jinde ale ne takže v USA bude třeba jeden rok a u nás dva ze zákona daný. Nebo se tu nebude prodávat :-D :-D kua ta nv mě irituje (sere)
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 21:12:27
avatar
třeba na iphone dava vyrobce (apple) zaruku proste jen jeden rok. druhy rok zaruky, ktera musi u nas byt hradi v pripade poskozeni prodejce/distributor
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 20:17:07
avatar
Máte pravdu zákony EU trvají na 2 leté záruce a to je častý důvod rozdílné ceny v USA a Evropě.Delší záruku si výrobce nechá patřičně zaplatit.
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 20:27:29

Protože dobře ví, že se ten jeho krám mezi 1. a 2. rokem velice ochotně rozsype...
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 20:07:13
avatar
Super! Fermin prekoná Eyefinity! Bude podporovať 4 monitory!
Candys.SLR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 20:13:54
avatar
A ty lepčí Atiny jich neumí 6? :-D
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 20:31:07
avatar
No hej, ale obyč Fermi bude vedieť len dva monitory a na nVidia Eyefinity (3 a viac) budeš potrebovať SLI, teda aspoň tak sa tu písalo...
nanuq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 02:25:57
avatar
aj to bude len stereo a v SLI :-))) a v letnych mesiacoch pristavis ventilator aj ku grafikam :-))) v zime si zas nimi zakuris.. :-)))
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 09:33:50
avatar
Ta srandička do seriozní novinky nepatří...
---
Loučim se, evidetně tu nemám co pohledávat : )
Candys.SLR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 20:14:43
avatar
Ale je to vcelku trefný :-D
Farmerus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 20:32:10

Ten vtípek nejni zrovna to pravé na "jednom z mála nezaujatých webů o HW", jak říká sám DD. Nemluvě o pasáži "Nvidia cosi blekotá"... Vím, že Nvidia není správný příklad seriózní společnosti, ale jestli má být DDWorld nezaujatý, tak by neměl být z každé novinky cítit odpor autora k té či oné společnosti. A mimochodem mi nepřijde příliš vhodné, když se kritizuje hra za zpátečnictví a zklamání a za týden je tu o ní soutěž s firmou XY a je kvůli tomu nazývána peckou. To musí být každému jasné, že jde o placenou reklamu firmy (celkem v pořádku) a propagaci jejího produktu - to na co si stěžuje DD u Nvidiafan stránek (fudzilla atd). DD má super zdroje, ale takovejhlema věcma (zaujatostí, vnucování vlastních názorů čtenáři) DDworld strašně shazuje. Je to takovej bulvár o HW...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 21:11:51
avatar
cítit odpor ke společnosti z mých článků může jen ten kdo je nějak vůči té společnosti zaujatý ať kladně nebo záporně ;) Ten kdo je objektivní tak v těch článcích vidí jen upřímně bez ohledu na něčí pocity prezentovaná fakta jak se věci mají bez ohledu na to, zda se to někomu líbí nebo ne ...

Co se týká soutěže o hru, to že o ní soutěžíme nic nemění na tom, o si myslím o tom, že druhý díl je jen DX9 proti prvnímu dílu s DX10.1, ale to neznamená, že to musí být nutně špatná hra a také není důvod proč si o ní nezasoutěžit....co se týká vlastního názoru v článcích, já ho nevnucuji já ho prezentuji je na tobě jestli ho uznáš nebo ne .... bulvár o HW opravdu nejsem, to že píšu o věcech tak jak jsou a tak jak nás zajímají z toho nedělá bulvár ...
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 10:47:23

DD, sáhni si do svědomí. Snaha nestačí, objektivnost není relativní
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 11:27:38
avatar
Právě, že tady v diskuzi je objektivnost viditelně relativní, a ono i všude jinde. Jeden píše, že je objektivní, druhý píše, že podle něho vůbec, jeden souhlasí s prvním, druhý s druhým...co je na té objektivnosti nerelativního? Já se s tím setkávám často, že si někdo myslí, že něco píšu zaujatě. Stačí napsat, že se ti to líbí a už si pro někoho zaujatý a ne objektivní. Takže věta "objektivnost není relativní" je trochu mimo Zemi, jinde možná jo, ale tam to neznam.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 13:15:13

Relativnost objektivnosti diskutujících čtenářů nemá s objektivností autora článku nic společného.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 17:36:05
avatar
heh...tím jsem se ti snažil jen vysvětlit tvůj hlod o tom, že objektivnost není relativní. vždycky je a bude, pokud to není článek o nudném vyjmenování skutečností.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 09:35:03
avatar
Farmerus, souhlasim, tohle by prostě seriozní, nezaujatý server do novinky nikdy nedal : )
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 10:10:35
avatar
Ale, ale však to je sranda. Ja si pamätám krajšie srandičky na nvidiu pred príchodom GeForce 5800-ky. Nám to môže byť úplne jedno nás sa to bytostne netýka. Čo ma je po nvidii, alebo AMD/ATI. Sranda musí byť a fakt to nikomu nemôže prekážať.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 10:21:38
avatar
Píšu sem jen svůj názor, to že s tim nemusíte souhlasit, to je snad jasný : )
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 10:45:59

1) kdo ti řekl, že internet je seriózní
2) sranda musí být i kdyby na chleba nebylo a za uveřejnění obrázku má u mě DD velký palec nahoru
Zrzavej chlup [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 12:02:14
avatar
Ode mě taky, já se rád zasměju, jen se měl DD předem omluvit všem NVdiotům(už nám panáčkové ubejvaj,děkujeme NV), páč jim karikuje jejich modlu a to si dovolil dost.
Malfis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 20:25:37
avatar
Fermin owned zlatá ATi...
GoldRain [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 20:35:29

mozem vediet na ktorych obchodoch sa tie ceny objavili?
Vacil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 21:44:31

např : http://www.sabrepc.com/c-27-desktop-graphics-video-cards.aspx?pagesize=9&sectionids=30&list=0
GoldRain [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 21:48:04

to su tie "najvascie shopy v UK a v USA"?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 22:02:37
avatar
hlavne ze tam maji presne parametry karet co?pocet sp u gtx470 by mel byt podle vseho 448SP a ta velikost pameti u obou karet je uplnej blabol...
HarryPotter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 22:43:27

A také že měli cenu u GTX470 429USD.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 23:18:04

Obávám se, že nVidia se stala obětí přílišné sebedůvěry TSMC stran technologie 40 nm. Vývoj čipu je o generaci napřed. Když se uvádí jedna generace, už se pracuje na další. Při prvotním návrhu vychází z harmonogramu zavádění technologie u TSMC. GTX 480 by potřeboval 32 nm, ale kde vzít a nekrást. Čip GT200b byl vynikající ,i když složitý. Kdyby ho rozvíjel, jako ATI RV600, tak by teď slavil úspěch (já mám stále 3850).
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 10:50:26

nVidia se stala obětí vlastní hlouposti. Každý výrobce má minimálně dva dodavatele. Když má jeden problémy, druhý ho zastoupí. AMD má v tomto okamžiku také máslo na hlavě, ale mají menší čip a tím pádem menší problémy. Myslím, že až GF začne vyrábět, bude AMD mít určitě 2 dodavatele. Což je sakra výhoda. Ale nejsem si jist jak to bude s nVidia.
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 19:29:26
avatar
v této chvíli není žádný druhý dodavatel... jediný kdo jim zvládne něco vyrobit na 40nm je TSMC a pak možná intel ale ten si hraje za sebe na poli procesorů a intel GMA grafických shitů .... jinak na přelomu roku by pro AMD už mělo být s 32nm připraveno Global Foundries....
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 23:28:41

Oficialne vyjadrenie NVIDIE:

"NVIDIA and our launch partners have not released pricing or pre-order information yet. Any Web sites claiming to be taking pre-orders should not be considered legitimate."

To neznamena to co sa pise v clanku:

Citace:
Společnost NVIDIA se rozčílila na obchody, které zahájili předprodeje GTX 470/480 grafik. Uveřejnili totiž ceny grafik předčasně. NVIDIA se oficiálně vyjádřila, že předprodeje jsou nelegitimní.


Teda podla toho vyhlasenia neboli ziadne ceny a ani predpredajne informacie nikomu poskytnute. Teda pokial ma autor aj ine informacie a ceny z inych webov okrem toho jedneho linku ktory som tu kedysi postol aj ja.


PS: Toto nie je kritika iba upozornenie.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 23:26:20
avatar
Chces sa hadat o slovicka ?? Hadam si nemyslis ze NV je rada,ze tie absolutne ceny vedia vsetci dopredu ? Z toho vypliva,ze je rozculena
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 23:33:48

O slovicka mi nejde. Zatial viem iba o jednom webe, kde boli uverejnene informacie o cenach. DD by mohol postnut dalsie - teda tie ktore spomina v clanku. Rad si ich pozriem. Necakam naivne na nizke ceny Fermi ale tie zo SabrePC sa mi zdaju prestrelene a ak by ich NV potrvrdila, boli by tie karty nekonkurencieschopne a neviem ci si nieco take moze NVIDIA teraz dovolit.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-27 23:51:28
avatar
imho tak tady v tomhle nejde vubec o zadny slovicka. ten vyznam obou vet je uplne rozdilny a to snad vidi kazdy kdo umi aspon trochu anglicky...

no a ty dalsi nejvetsi zahranicni eshopy, ktere predprodavaji fermi by me taky zajimali. nikde jinde nez tady sem o nicem takovym necetl a fermi sem v nabidkach take nikde jinde krome pochybnyho sabrepc nevidel. nejakej link by se hodil...nebo to si snad DD jen vymysli nebo umyslne lze?
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 00:55:10
avatar
Rada, nerada Kdyby Fermez vysla jak mela, ceny by jim takhle neutikaly na verejnost. Maximalne si muzou nadavat sami sobe
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 08:51:04
avatar
ďábelských 666 :-D lepší by bylo jak tu někdo psal Fernet :-(
Cena je tak dechberoucí, a ten výkon :-D smích udavující. :-D
Já se obchodníkům nedivím, taky bych něco takového udělal, protože bych chtěl nalákat zákazníky. ...
NV s fermi uzavřela dohodu s ČEZ.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 13:35:39
avatar
A jeste dodam: Zavidite tem nekolika stastlivcum, co si koupili Bugatti Veyron? No az uslys
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 16:31:51
avatar
Pro mě je fermi rozhodně zklamání roku.
sapicus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 19:12:29

Chcel by som sa spytat administratora, pravdepodobne samotneho DD z akeho dovodu mi dal ban? Diskusia k clanku je na diskutovanie a myslim ze moj prispevok je k veci a za diskusiu stoji. Za prispevok som nemal ziadny zaporny palec, len same kladne.

"ale objevily se i na největších internetových obchodech v USA a Anglii"
Zaujala ma tato veta. Mohol by si zverejnit tie najvacsie internetove obchody v USA a GB kde sa objavili tie ceny?
Ja som si totiz nic take nevsimol. Ani o tom nebolo nikde inde nic pisane. Pod clankom nemas ziadne zdroje, cize tento clanok je len tvoja tvorba. Ak si sa o tom docital v nejakom clanku, neskodilo by dat link. Ak si sam prechadzal weby a nesiel to niekde, tak sa pytam na konkretny nazov danych najvacsich internetovych obchodov, kde boli zverejnene udajne ceny. Takze mozes to tvoje tvrdenie niecim podlozit?
Jednina stranka o ktorej viem, ze zverejnila "ceny" FERMI kariet je SabrePC a tie ceny by som bral s velkou rezervou kedze su tam chybne udaje o grafickej karte. (470GTX ma mat 448SP)
Dalsia vec:
Oficialne vyhlasenie NVIDIE:
NVIDIA and our launch partners have not released pricing or pre-order information yet. Any Web sites claiming to be taking pre-orders should not be considered legitimate
Tvoj preklad:
Společnost NVIDIA se rozčílila na obchody, které zahájili předprodeje GTX 470/480 grafik. Uveřejnili totiž ceny grafik předčasně. NVIDIA se oficiálně vyjádřila, že předprodeje jsou nelegitimní.
Ten preklad je dost mimo. NVIDIA pise ze ze este nezverejnila ceny a udaje o predobjednavkach a weby, ktore vyhlasuju ze prijimaju predobjednavky by nemali byt povazovane za legitimne. A nie ako pises ty ze predobjednavky niesu legitimne. Nikde tam neni pisane ze uverejnli ceny predcasne, cize neviem kde si to vzal.
Co z toho vidim ja?
O slavnom webe SabrePC sa urcite dozvedela aj nvidia a z danych akoze pravych cien sa zrodilo mnoho negativnych spekulacii. Vo vyhlaseni nvidie vidim reakciu na SabrePC. Nvidia v podstate pise, ze weby (SabrePC), ktore beru predobjednavky (teda zverejnuju aj udajne ceny ktore nvidia este nazverejnila) nemaju byt brane vazne (nie su legitimne). V clanku sa pise o dalsich strankach, ktore uverejnili ceny. Mam na to svoj nazor no pockam si, ci mi to autor nejak podlozi. Zatial sa k tomu nevyjadrujem.
A ten vtip k serioznemu objektivnemu clanku myslim ze ozaj nepatri.

Za pripadnu reakciu autora (vyjadrenie k ostsatnym webom ktore zverejnili ceny) na moj prispevok dakujem.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 09:14:53

Pokud Fermi opravdu dokáže fungovat, jako rychlý HW interpretator několika jazyků programování, bude obrovskou uživatelskou hodnotou i tak, aniž by vůbec uměl zobrazovat grafiku. FERMI+ATI grafika = nádherný stroj. A CPU se bude zabývat jen předáváním informací a řízením. Možná, právě tak bude vypadat výkonný počítač za 5 lét. Bohužel ale, bude předpokládat žádnou konkurenci, a tzn. vysoké ceny.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 09:39:28

Ja by som bral skor kombinaciu Fermi + Larabee alebo ATI + Larabee. To by mohol byt paradny vypoctovy stroj.
Wendak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 16:31:10

No jo, ale nVidia + ATI ti fungovat nebude, protože to nVidia zakázala v ovladačích
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 09:46:34

FERMI uz nie je roman.. to je saga..
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 10:13:30

Jak na kterym serveru, nekde uz ji ignoruji(a delaji dobre, az prijde tak prijde)....
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 10:17:20

Vzhledem k problemum 40ky vyrobaku s velkymi jadry bych tomu mainstreamu nV i docela veril, resp. to neni nerealny termin pac ten mit takovy problem s vyteznosti mit nemusi a nejspis nema...
Kael [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 19:31:42
avatar
CUDA cores = ROFL cores
Uz nevi jak by neco prejmenovali zachvilku bude mit ne 300 CUDA jader ale 300 SUPERCUDA jader

A pameti GDDR5 prejmenujou na CUDAMEM
sapicus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-01 23:28:37

prinasam cerstve info.
FERMI 480GTX
pamat: 1536MB GDDR5
zdroj: 600W
prehrievanie mozno vyriesene, pri supersonic sled benchmarku redaktor hovori ze z fermiho nejde horucava.
uvidime co prinese cebit.

source:
foto krabice z cebitu 2010 (zacina zajtra)
http://www.hexus.net/content/item.php?item=22654

na HEXUS.net viac info o cebite, o FERMIm, na PCGH prve fotky a predbezny benchmark ASUS ARES 5970 4GB.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceThursday, 25 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1157x
Komentářů: 3
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světWednesday, 24 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1593x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceTuesday, 23 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1130x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Monday, 22 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1202x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníFriday, 19 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3784x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCWednesday, 17 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1467x
Komentářů: 0