První výkonové náhledy na FERMI: GTX 470 jen 15% nad HD 5850 – NVIDIA chystá PR pohádky? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Wednesday, 24 February 2010
altTajemství se v případě GTX 400 grafik dlouho neudrží, zvědavost je veliká.

 

 

Tradičně s prvními výkonovými náhledy přišly známé a v podobných situacích velmi spolehlivé čínské zdroje. Tyto weby mají téměř vždy v podobných případech přesné informace a přístup k novinkám dříve, než se z čínských továren dostanou tyhle Informace do sídel firem AMD, NVIDIA v USA. Takže se stalo, že se čínské weby pochlubily prvními výkonovými náhledy na GTX 470/480.A takhle to vypadá:

3DMark Extreme (1920x1200) stejná sestava:

  • ATI Radeon HD 5850: X6200 bodů
  • NVIDIA GTX 470: X7100 bodů
  • ATI Radeon HD 5870: X8000 bodů

Rozhodně to není zdaleka to, co se od GTX 470 čekalo. Navíc když má stát více než HD 5870. Jistě se ptáte, jak je na tom GTX 480. Tak ta by mohla mít něco kolem X8500 bodů, hovoří se zhruba o 5% nad HD 5870, což by odpovídalo i parametrovému rozdílu GTX 470/480 karet. NVIDIA prostě uvede GTX 480 jako nejvýkonnější jednojádrovou grafiku světa a z údajné prezentace k vypuštění grafik unikl tento slide:

Ačkoliv se vedou spory o jeho pravosti, opět pochází z velmi osvědčeného zdroje v podobných případech z minulosti. Kromě toho vypadá přesně tak, jak by to NVIDIA ve svém stylu PR udělala. Je to to typické matení nepřítele (zákazníků a novinářů), které vytahuje to, co se hodí.

NVIDIA tvrdí, že je GF100 výkonnější, než HD 5800. Ano opravdu mluví o HD 5800 a ne o HD 5900. Takže nejvýkonnější grafika to určitě není, ale je rychlejší než HD 5800, protože 5% nad HD 5870 je pořád vyšší výkon než má HD 5800. Už se ale nic neříká o ceně, parametrech a provozních vlastnostech.

GF100 je prý nejrychlejší v DX11 s tesselací a to v poměru 3:1 k HD 5800. O tom také nikdo moc nepochybuje, NVIDIA má vyhrazeno na tessellaci ve svém výrazně větším grafickém jádru více prostředků. Na druhou stranu, jediný případ, kde to bude vidět, je v benchmarku Heaven, který se na Tessellaci přímo zaměřuje. V běžných hrách budou rozdíly výrazně menší.

Následují tradiční PR kličky. HD 5800 prý neumí Ray Tracing, no samozřejmě umí, možná i lépe díky vyššímu výpočetnímu výkonu, ale nepodporuje samozřejmě aplikaci, kterou si NVIDIA napsala pro své grafiky stejně jako NVIDIA grafiky neumí aplikace využívající Ray tracing metody jako CINEMA 2.0 apod. To samé se týká fyziky, ATI HD 5800 by klidně PhysX podporovat a akcelerovat mohly, stačilo by to přepsat pod OpenCL, což se samozřejmě nestane, protože pak by to NVIDIA nemohla vydávat za výhodu svých grafik. Ale pokud se mluví o pokročilých fyzikálních efektech, rozhodně není pravda, že by je ATI neumělo. Nějak NVIDIA zapomněla uvést HAVOK pod OpenCL nebo Bullet pod OpenCL, obojí jsou pokročilé fyzikální engine a oba ATI HD 5800 umí (NVIDIA též ale to by musela přiznat, že vedle PhysX ještě jsou tu dva významné engine).

3D Stereo a Multimonitor Stereo – tak 3D stereo ATI „zatím“ neumí, u NVIDIA ale potřebujete dvě grafiky na 3 LCD a stejně to asi nebude moc hratelné, když třeba v 3x 24“ 3D LCD rozlišení musíte generovat obraz 2x. Jinak ale opět není pravda, že by Multi-monitorové hraní ATI neuměla a záměrné vynechání ATI Eyefinity, které umí i 49 dolarová HD 5450 je pochopitelné. NVIDIA by musela přiznat, že ani GTX 480 neumí podobným způsobem obsloužit najednou více, jak 2 LCD. No a pak je tu GPU akcelerace výpočtů. Proč chybí u HD 5800 podpora ATI STREAM, když je to to samé co CUDA, je záhadou. S tou podporou CUDA C++ je to také u GF100 zatím ne úplně jasné. Ale vzhledem k zaměření NVIDIA na výpočty je to pochopitelné. Bohužel v tomto srovnání chybí společnosti NVIDIA i zmínka o poměru výkon-watt, cena-výkon, efektivita grafik, podpora 3 zařízení na jedné grafice a další věci.  

Každopádně zatím to vypadá, že se údajné spekulace o ne úplně povedených FERMI grafikách nemýlily. A to i vtom, že bude následovat velká marketingová PR masáž od NVIDIA. Každopádně 15% výkonu GTX 470 za 479 dolarů nad HD 5850, která stojí 299 dolarů a 5% výkonu GTX 480 za 679 dolarů nad HD 5870 za 399 dolarů, to opravdu není to, co se půl roku po uvedení HD 5800 na trhu od výrazně parametrově silnějších grafik FERMI čekalo. Navíc když jde o novou generaci a ATI už za půl roku představí svou hlavní zbraň pro DX11 generaci her. HD 5000 je totiž stále jen evoluce HD 2000, sice velká, ale pořád to není zcela nová generace grafik. Tou bude právě až HD 6000, proti které bude muset FERMI bojovat.

Zatím to tedy vypadá dost špatně, hlavně pro nás zákazníky. Nemyslím si, že se s FERMI v tomto stavu za této situaci nějak významně na trhu potkáme, žádný tlak na ATI tedy není protože ta má a ještě dlouho mít bude na trhu výrazně výkonnější grafiku než je GTX 480. HD 5970 dostává navíc s novými ovladači a vývojem CrossFire zvlášť stále více a více výkonu, navíc je tu ta jeho dimenzovanost na 400W TDP proti defaultním 293W TDP, ve kterém se prodává a to za 499-599 dolarů, což je pořád méně než předpokládané (a poměrně reálné vzhledem k nákladnosti) ceny GTX 480. Naštěstí ale ATI HD 5000 jsou v kombinaci s novými ovladači tak dobré grafiky, že nám zatím absence konkurence nevadí, ale snad tento vývoj donutí NVIDIA k většímu úsilí a vývoji, i když je opravdu záhadou, co NVIDIA od vydání 55nm G92 a poté zdvojeného G92 alias GT200, celé ty roky dělala.

PS: Jsou lidé, kteří se z pravděpodobného neúspěchu NV radují nebo z něj mají radost (opačný extrém jsou lidé nepokrytě podporující stejnými metodami jako sama NV tuto firmu). Je jich hodně a nelze se jim divit. Společnost NVIDIA dnes může mít rád jen zvrhlík. NVIDIA vyloženě lže a klame jak novináře, tak zákazníky ale hlavně sama sebe ať už jde o vadné čipy, přejmenovávání grafik, slibování a PR vystupování. Jen to přejmenovávání starých grafik na stále nové modely by si žádná slušná společnost tolikrát nedovolila. Jenže také si hodně lidí uvědomuje, že NVIDIA je konkurencí, kterou potřebujeme, je zárukou konkurenčního boje a vývoje. Jenže také se musíme ptát, zda je tato společnost se svým chováním a vystupováním, tím co skutečně potřebujeme a zda podobné chování, které za slušné a férové nelze považovat a rozhodně ovlivňuje mnoho lidí, stojí za to. Uvidíme, jak se postaví k pravděpodobnému neúspěchu první generace FERMI a celému zpoždění, zda nějak změní své chování. Pokud ne, myslím, že by bylo na čase, kdyby převzal úlohu konkurence někdo jiný. Na jednu stranu nás sice pravděpodobný stav FERMI mrzí a neprospívá trhu, na druhou stranu takováhle lekce je občas potřeba a to třeba i jen proto, že ne vždy vede cesta stále vpřed a přímo, ale občas musíme udělat i třeba dva kroky vzad a zkusit to jinak. Je tu sice pořád šance, že FERMI je ten trhač asfaltu, který čekáme od každé nové generace grafik, ale nevím nevím …          

Zdroj: DDWorld.cz, IT168.com, MyDrivers.com

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 16:01:40
avatar
Z dnešní situace může mít radost jen ten, kdo neplánuje upgrade, protože pokud se někdo raduje a rád by si koupil třeba novej radeon, tak ho to příde dost draho. Mám neutrální postoj k nVidii, ale tady prostě nejde říct nic jinýho než ať hejbnou pozadim, protože jeden výrobce na danym trhu je katastrofa!
koren [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - S hlubokou soustrastí... 2010-02-24 16:48:28
avatar
...a žalem se přidávám.
(PS: Tan patos je ironický bohužel jen z části )
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vyroba v pr..... 2010-02-24 18:08:05
avatar
Vyroba v pr..... a GTX480 stejne slaba jak byla GTX280
Takze zase nez bude GTX485....
konkurence zadna
ceny vysoke
jeden vyrobce na trhu = katastrofa
Papuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 16:16:50
avatar
Je nějaká možnost, že by se např. VIA vzchopila a nahradila nVidii? Protože chci vidět člověka, který se o IT zajímá, ale tohle ho nedráždí...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 16:57:12
avatar
VIA? ne .... jedině IBM nebo Intel pak možná SAMSUNG nebo někdo podobný že by NVIDIA koupil ale to je hodně možná a ale ...
Papuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 17:29:59
avatar
No já to myslel, jako že by vznikla nová konkurence, né že by nVidiu koupila..
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 17:53:47
avatar
Nahradit nVidiu To je dosť zložitý proces náročný na vývoj, čas, patenty aj financie K tomu má asi najbližšie Intel ktorý už väčšinu grafických decelerátorov na trhu má len by musel oživiť a dotiahnuť Larabee do víťazného konca.
S3 je vývojovo niekde úplne inde, Sis a Via takisto nemajú na to aby začali vyrábať výkonné herné alebo výpočtové grafiky.
Najschodnejí je atentát na Huanga a jeho marketingové oddelenie
HD_Fugas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 20:40:45
avatar
Ať už konečně vyhoděj Huanga a celej PR marketing a začnou zas makat rukama a hlavou a ne kecama!!!!!!!!!!!
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 21:23:22
avatar
ono by to stejně neprošlo, kdyby chtěl intel koupit NVidia. to žádnej antimonopolní úřad nepovolí..
MartasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 07:53:04

Je naprosto nerealistická nová konkurence.
1. Vývojové náklady na vývoj nového chipu by byli nezaplatitelné.
2. Patentové pasti ( tenhle balast nelze nazvat patenty podle evropského práva ) jsou v USA tak rozmnožené že nelze vyrobit nic rozumného aniž by na Vás nepodalo aspon 5 společností žalobu.
3. Zájmem kohokoliv z velkých hráců na trhu jistě není rozšíření konkurence i sama Nvidia to pocitila s licencí na chipsety u proc. Intel.

A VIA produkuje graf. chipy uplně jiného zaměření z toho udělat konkurenční produkt vůči ATI / NVIDIA nejde.....
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 16:17:30
avatar
ten slide je pravej? jestli jo, tak to si delaj kozy, ne? nejrychlejsi na svete je snad 5970, ne naka gf100, a pokud to bude tak, ze jedna gf bude podporovat jen 2 monitory, tak to je taky na hrani nepouzitelny, by byly potreba hned 2 zravy mrchy gf100. a jestli bude i gtx480 tak slaboucka, tak at ati vyda hd5890 a bude vymalovano.
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 16:47:10
avatar
pokud se nepletu tak něco takého ati chystá jako dárek nvidii k vydání fermi karet.... stejně, když 5870 nataktíš a to na vzduchu i na 1GHz+ tak je rázem výkonnější...
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 21:26:41
avatar
no ona GTX 480 bude nejvýkonnější jednojádrová grafika... dvoujádrovýma grafikama se radši nezabejvaj, protože asi ví, že dvoujádrová karta s fermi asi moc reálná neni, při tý spotřebě jakou to má mít...
elesde [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 16:25:25
avatar
Neviem, či sa mám smiať alebo plakať. Ceny ATI grafík pôjdu pravdepodobne hore, preto teda prosím Nvidiu, aby mohla aspoň ako-tak konkurovať ATI. Týmto pádom stiahla so sebou nielen seba, ale aj nás - zákazníkov. Čiže môže mať tzv. "na svedomí" 2 muchy jednou ranou. Samozrejme, že tieto rany sú negatívne. Každopádne hodnotiť predčasne je neobjektívne a preto si musíme počkať na testy. To je tuším po prvý krát, čo verejne prosím Nvidiu, aby sa posnažila. Aj keď ma to veľmi žerie : "Go! Nvidia go!".
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 16:32:57
avatar
Je mi z toho na blití.

PS: Včera jsem byl v Intersparu a viděl jsem tam počítač s GT 220 a Intel Pentium DC za 13 tisíc.
Papuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 16:42:02
avatar
Přesně to má kamarád

Nedávno mu odešla 7600SM a páč si nenechal poradit a hleděl jenom na cenu, dostal místo ní 220GT...
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 21:27:35
avatar
a bylo tam u toho napsáno "super herní PC"
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 16:39:39
avatar
Mám dojem že je kolem Fermi humbuku více než je zdrávo.Nepatřím k lidem co musí počítat každou korunu ale to neznamená že jsem magor kterému je jedno kolik co stojí.Pokud jde o GK mám hranici kolem 7 000 Kč ale samozřejmě se nižší ceně nebráním .Jak tak sleduji cvrkot kolem Fermi tak ta cena bude nad těch 7 000 Kč a to dle mého výrazně.Jelikož nejsem blázen tak se tyto GK dostávají mimo můj hledáček.Navíc je nutné říci že karty které budou dražší než konkurenční AMD-ATI cenu karet nesníží.NV nemůže cenovou válku s AMD-ATI vyhrát vzhledem k tomu že by tratila více než konkurence a proto ani žádná válka nebude.Produkce Fermi nebude oslňující a tak ti blázni co nevědí co s peňezi a kterým jde spíš o prestiž a vyjímečnost bez ohledu kolik co stojí tyto karty skoupí ať je cena jakákoli.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 21:30:48
avatar
AMD-ATI má prostor ke zlevňování.. ale nic je nebude nutit k tomu, aby ho využili. pro nás zákazníky bohužel. Snad ale porostou dodávky HD 58xx a ceny snad trochu klesnou, protože je nebudou šroubovat nahoru obchodníci..
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 08:52:15
avatar
mimo to že je nic nežene zlevňovat, ceny hd5k jsou dost nad doporučenými od AMD, takže na těch cenách co panujou maj zásluhu i obchodníci...
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 14:56:27
avatar
re:Jimm
Naprosto souhlasím to jediná šance že půjdou ceny dolů.Nejvíce se na této situaci pakují obchodníci(každý den provádí obřady voodoo a propichují logo NV )a děkují za každý den který to bude trvat déle.
Evian [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 16:47:26

"Nějak NVIDIA zapomněla uvést HAVOK pod OpenCL nebo Bullet pod OpenCL, obojí jsou pokročilé fyzikální engine a oba ATI HD 5800 umí (NVIDIA též ale to by musela přiznat, že vedle PhysX ještě jsou tu dva významné engine" - Super, v ktorej hre to vyuzijem? Aha, v ziadnej ... takze tu NV vlastne neklame

"HD 5800 prý neumí Ray Tracing, no samozřejmě umí, možná i lépe díky vyššímu výpočetnímu výkonu, ..." - Bohuzial aktualne ziadna aplikacia nepodporuje ATI karty pre real-time Ray Tracing ... takze zase sa v tomto pripade neklame.

"Jinak ale opět není pravda, že by Multi-monitorové hraní ATI neuměla ... " - vsak to ani nikde NV v prezentacii netvrdi

Kua DD sak ty kopec veci uplne prekrucas
Mintin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 17:25:53

V žádné jo?:-)..Vsadím se,že si hrál leda tak Batmana a jiné hry,kde Nvidia cpala ty super videa o Physx,skoro v každé vojenské hře je pokud vím Havok(nebo Bullet),protože je na ty výbuchy atp.. nejlepší,jenže nedělá se kolem toho taková šaškárna,že na to udělaj 100 videí a všude budou úplně detailně ukazovat jak co bouchlo..Tak než začneš se tu vysmávat a bránit svoji "super" Nvidii tak si nejdřív laskavě zahraj nějakou pořádnou hru,kde nemá Nvidia prsty nebo si něco přečti ;-)..

Company of Heroes
Battlefield Bad Company 2

Pokud vím tak třeba tu jsou ;-)..A je jich plno dalších.
Evian [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 17:27:50

ty jo, oni su akcelerovane cez grafiku? blaznis? aktualne v ani jednej hre nie je mozne vyuzit akceleraciu fyzikalnych enginov cez grafiku ATI
Mintin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 17:39:59

A myslíš,že je to výhoda ?Já si teda radši zatížim 4 jádro než aby se flákalo a zbytečně zatěžoval GK..
Evian [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 17:42:30

Neriesim co je lepsie, len vyvraciam DDho klamstvo
Pjenkys [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 17:48:45

A to můžeš vědět jak, že to není akcelerované? To že tam není na zatržení "akcelerovat přes GPU" ještě neznamená, že to není.
Evian [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 17:51:16

Preto ze to tak je a vie to kazdy okrem teba ... skutocnost je taka, ze aktualne je cez GPU akcelerovany len PhysX.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 19:58:50
avatar
a HAVOK, který byl prezentován přes OpenL loni a Bullet, který to umí dávno ...
Evian [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 20:04:46

Ukaz mi jednu hru ktora vyuziva ATI grafiku k akceleracii fyzikalnych vypoctov
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 20:30:28
avatar
a ty mi ukaž jedinou hru, kterou by sis koupil jen proto, že tam jsou klíčové PhysX efekty... nemůžeš, protože taková neexistuje.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 20:06:27
avatar
... a podle toho to taky vypadá. Přehypovaný Batmat, ve kterém lítá papír a vlnící se závěsy v Mirrors edge. Bez toho se OPRAVDU NEDÁ ŽÍT!

M.E. jsem si koupil, ale ne kvůli těm závěsům (ty jsem vypnul) a BF BC2 mám koupený taky, ten naopak hlavně kvůli tomu, že to je BF a kvůli modelu ničení, protože to je jedna z věcí, které chybí mému jinak velmi oblíbenému BF2. A čerta starého se starám o to, co akceleruje fyziku (s ohledem na nároky na grafiku bych i řekl, že CPU to zvládá lépe a já tak konečně můžu vytížit ty 4 jádra co se jinak flákají).

P.S.: na "běžnou" herní fyziku totiž ten CPU bohatě stačí, dokazuje to koneckonců gamesa všech games - HL2, stačí jen umět programovat. Uznávám, že GPU se hodí na opravdové fyzikální výpočty, tj. modelaci proudění kapalin, plynů, interakci objektů v gravitaci apod. Ale použít jej na ty papíry, nebo na stupidní a nepropracovanou hříčku typu "robot útočí na město" - to mi připadne fakt nedůstojné.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 21:41:20
avatar
dokud ten celej slavnej PhysX budou používat jen k tomu aby do hry přidali vizuální balast, tak je mi ukradenej. Až bude používanej třeba pro jízdní modely v simulátorech, plně destruktivní prostředí atd..., tak teprve potom to začnu brát jako možnou výhodu, do tý doby ne.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 17:50:51

Na vybuchy a celkovo casticove systemy je lepsi PhysX. Havok je zasa lepsi v destrukciach. Co sa tyka celkoveho rozlozenia v hrach tak PhysX zabera vacsie percento trhu ale zasa Havok na druhej strane sa nachadza vo viac hrach s dobrym hodnotenim. Okrem toho PhysX sa zatial nemal ako ukazat kvoli tomu, ze sa nepocital na viac ako 1-2 jadrach. Metro 2033 by mala byt prva hra, ktora bude mat multi CPU@PhysX. Co sa tyka GPU PhysX, tak tam nema NV konkurenciu. Mozes mat Bulet alebo Havok cez OpenCL ked sa nevyskytuje v takej forme v ziadnej hre. Dalej Bulet je OpenSource. S enginami ako Havok alebo PhysX sa nemoze merat. A to nemyslim iba kvalitativne ale podporou a pretlakom na vyvojarov aby ho pouzivali. V sucasnosti su jedine 2 enginy, ktore by som rad videl v nejakej advanced verzii na grafike: PhysX a Havok. Caka sa uz iba na Havok, ktory ako sa mi zda celkovo ustrnul. Co je skoda.
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-28 09:33:50
avatar
Abys rozkroutil prekroucene, musis kroutit :-D
DedecekHribecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pěkné PS 2010-02-24 16:53:48

K tomu PS které se mi líbí bych dodal jednu věc. Mám velkou obavu z toho, že současné generaci FERMI může pomoci jenom lepší výrobní proces nebo kompletní přepracování deginu. Bože dej ať se mýlím.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 17:08:50
avatar
Co k tomu dodat? Snad jen, ze z kratkodobeho hlediska bych absenci novinek u Nvidie jako problem nevidel, protoze zatim starsi hardware staci na dnesni soft a neni potreba tolik upgrade ( kdo potrebuje, ma moznost ) ale na delsi vyhled uz by Nvidie mela pekne nakopnout a prijit s necim kloudnym
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 17:18:41
avatar
No,co sa tyka prezentacie tak je to klasicka PRka len s tym rozdielom, tie AMD PR maju aspon nejaky styl,toto je vsak uplne ale uplne nagrc ... No a pokial bude mat Fermi vykon ako sa odhaduje tak to bude naozaj sranda ... Mam taky pocit, ze FERMI 1 sa potichucky preskoci a onedlho pride FERMI 2 ,inu moznost pre NV proste nevidim ...
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 17:26:43

mozno NVIDIA brutalne mlzi a pripravuje neskutocnu bombu a bude mat +32130% vykonu naviac.. ;-)
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 21:45:10
avatar
pokud by si byli jistí výkonem, tak nám to PR předkládá už dávno a v mnohem konkrétnější podobě než doteď.. aby nalákali nerozhodný zákazníky a přinutili je počkat na jejich produkt..
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 08:58:33

To bude jitrnice, jakou svet nevidel(a neuvidi)....
Quicksilver [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Výkon 2010-02-24 17:29:11

On se časem výkon FERMI zvedne,až se přejde na revizi A4,která již nebude mít takový problém s přehříváním.Pak výrobci začnou vydávat různé extrem OC verze FERMI a výkon půjde o dost výše.
Aktuální verze kmitají na frekvenci okolo 650 Mhz.
HUHUHUgo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 19:59:34

Bohužel fermi s přehříváním pomůže tak revize B1, která bude konkurovat až řadě 6000. Samozřejmě že to A4 zlepší, ale na OC to asi zatím nebude.
free.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 17:32:07

Radši bych teda Nvidii obětoval a měl vyšší ceny ATI,než pořád číst,jak se k zákazníkům chovají jak k nějakým prasatům.U správné firmy je zákazník na prvním místě,u Nvidia je na tom posledním..
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 17:37:44

Vzhladom na to, ze sa NV bude ponahlat s Fermi 2(bohuzial musia) tak to bude prave ta konkurencia k HD 6000, ktore by mali vyjst zaciatkom buduceho roka. Som zvedavy ako to nakoniec dopadne.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 09:01:19

Bojim se ze FERMImkII bude muset chte nechte pockat na 28ku vyrobak, stavajici 40ka a jeji optimalizace jsou ve velkem nedohlednu, takze jestli prijdou zacatkem pristiho roku tak zacatkem pristiho roku tu mame 28ku vyrobak...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 11:33:50

Odhaduju sa na koniec tohoto roka ale kedze sa HD6xxx odlozili na zaciatok buduceho kvoli 28nm, tak si myslim, ze aj Fermi 2 vide v tom istom obdobi. Pochybujem, ze by sli najskor na 32nm...
Quicksilver [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 17:47:28

Ten FERMI čip jako takový je velice komplexní a právě největším problémem je tam právě těch 3 mld tranzistorů,které se velice hřejou a tím pádem není možné nastavit takové vysoké frekvence.
Tohle je jedna z věcí na které se musí zapracovat.
PS:mimochodem nVidia se omluvila za problémy vzniklé s GF100.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 17:51:55

Citace:
mimochodem nVidia se omluvila za problémy vzniklé s GF100.


Mozes uviest link kde sa o niecom takom pise?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 18:54:21
avatar
omluva za GF100 je to nejmenší, nikdo jsme nečekali, že by se povedlo na porpvé ale neomluvila se za to všechno kolem ...
Quicksilver [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nVidia 2010-02-24 17:56:48

NVIDIA We want to apologize for the confusion around our most recent GF100 update. To clarify, the launch date for GeForce GTX 480 and GTX 470 is March 26, 2010. This date also coincides with the GeForce LAN event NVIDIA is hosting at PAX 2010. Hope you can attend the show. For more info, please visit: www.nvidia.com/paxeast
Včera to vyšlo na facebooku a Twitteru.
Věřím tomu,že to nebude tak špatný,jak to na první pohled vypadá.Možná budou muset výrobci přijít s novým systémem chlazení,pak bude možno nastavit původní frekvence,které byly v plánu a výkon by stoupl minimálně o 10 %
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 18:01:57
avatar
Tak nvidia by sa v prvom rade mala ospravedlniť za omnoho viac iných vecí, nie za nejaký mizerný dátum.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 14:40:58

Ale ten systém půjde dát i do ATI karet...
HarryPotter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 18:19:12

Není to tak dávno, kdy se tvrdilo, že FERMI žádné tesselační jednotky nemá, že je proto 100 let za ATI a že nebude kvůli tomu vůbec konkurenceschopná.
No a teď se zase píše, že tesselace ve hrách není vůbec důležitá. Tak teda nevím, mám v tom teď gulage.

Viz napriklad:
- "... že FERMI prostě nebude pod DX11 zrovna excelovat a své by v tom mohlo hrát i to, že FERMI nemá tesselátory, ale bude jejich funkci emulovat, což nemusí podávat ideální výkon."
- "Otázka jsou navíc DirectX11 hry, kdy NVIDIA o věcech jako Tesselace a podobně raději vůbec nemluví, protože FERMI nemá tesselátory, a další věci. Podporu DX11 má, ale některé věci bude dělat emulací přes své složité jednotky a to proti specializovanému RV870 od ATI stačit dost dobře prostě nemusí."
Quicksilver [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 18:51:51

HarryPotter
Vždyť nVidia má svoje tesselátory,na každém Stream Multiprocesoru používá tzv. PolyMorph Engine,a o další operace se starají CUDA cores,které jsou také součástí SM.
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 18:52:58
avatar
Ale to bude asi smer ktorým sa bude uberať vývoj budúcich GPU. Proste sa bude vedieť doprogramovať featurka, aj keď ju dané GPU nebude mať hardwarovo implementované. Fermi bude pokročilá, ale bude to ako phenom 1. Velké, žravé a na konkurenciu to vzhľadom na prevádzkove náklady proste nebude mať. Verím, že nvidia to tento rok dobojuje hlavne so svojou starou architekturou. Fermi potrebuje ešte úpravy v jadre, nižžší výrobný proces a hlavne vyššie takty. A to príde až s fermi 2. Verím, že Fermi 2 bude to pravé od nvidie. Len maju troška smolu, že v danom čase sa už bude AMD pripravovať na uvedenie HD6xxx.
Quicksilver [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 19:01:37

choucas
S těma frekvencema naprosto souhlasím,to je největším problémem a také největší brzdou FERMI.Pokud by frekvence nemusely být podtaktovány,tak GTX 470 měla konkoruvat 5870 a GTX 480 měla být výkonově na úrovni 5970.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 09:10:56

Maji problem s power managmentem kde dochazi k prilis velkym bocnim unikum kde proud tece vice na zemeni nez pres jadro cipu, coz souvisi jak s pouzitymi materialy v zemnici casti tak s vyrobakem, tohle je beh na dlouhoou trat takze muj osobni odhad je ze vyrazne zlepseni prijde drive s 28kou vyrobakem nez s "vyladenim" na stavajici 40ce....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 18:53:09
avatar
ano NVIDIA přistupuje k tessellaci jinak a to pořád zanmená, že sice může vynikat v určitém Benchmarku, zvláš´t když měla půl roku na to optimalizovat vše aby tam vynikala, ale ve skutečných hrách může být a bude situace zcela jiná ...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 18:56:36

A aka ina ta situacia teda bude? 3-krat rychlejsia v benchmarku a pomalsia v hrach? To si nemyslim...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 19:12:32
avatar
ten benchmark je ale postaven jinak než hry a benchmarkuje čistě tessellaci. hry ale s tessellací zacházejí jinak a nedělají ejn tu tessellaci ;)
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 19:27:11

No to je pravda. Ale vzhladom na to, ze kazdy Polymorph engine ma teselacnu jednotku, ktora sa bude starat o teselaciu, tak CUDA procesory sa budu starat o to ostatne. Nastastie sa nevyplnili predpovede, ze budu teselaciu emulovat takze tu NV stracat nebude. Bohuzial problem budu robit ine sucasti u Fermi 1, ale necham sa prekvapit. :-)Aj ked uz je jasne, ze 679$ za kartu urcite nedam(ak su tie ceny pravdive).
Evian [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 19:36:53

Podla novych info bude stat GTX 470 len 299 USD
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 19:54:12
avatar
nesmysl, nereálné aby taková grafika s takovými náklady stála tolik ... mluvím o reálné ceně v obchodech
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 21:43:51
avatar
proc by to mel byt nesmysl?cenu produktu neurcuji nejake naklady, ale trh a konkurencni prostredi. o tom sem ti rikal uz kolikrat...nvidia musi u fermi nastavit cenu tak, aby byla konkurenceschopna. pokud bude gtx 470 fakt pomalejsi jak hd5870, tak je nesmysl aby byla tady o 50-150$ drazsi.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 23:22:06
avatar
jenže NVIDIA grafiky nevyrábí ... takže si může nastavovat cenu jakou chce, výrobci musí nastavit cenu aby se jim to vyplatilo a to určitě není stejná cna co stojí HD 5800, takže nastavnou, jak už jsem řekl dvě varianty, na trh příjde PR várka 5000-8000 grafik za nějakou dumpingovou cenu a tím to skončí, nebo ta cena bude prostě vysoká a nikdo to vyrábět nebude, stejně jako skončily GTX 260/275/285 dopadnou tak i FERMi ... neříkám, že se to stane ale uvidíme ....
HarryPotter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 23:55:41

Jak skončily GTX 260/275/285?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 00:22:02
avatar
přestaly se vyráběn nedokázali konkurovat cenově HD 5000 a nikdo je neměl zájem dál vyrábět
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 06:42:52
avatar
Zajímavé je, kde se berou ty další a další grafiky. Podle toho, co sleduji, už GTX 275 asi skončila, ta už se u distributorů sehnat vůbec nedá. GTX295 už skončila pár měsíců zpět. Ale GTX260 a GTX285 jsou stále dodávány, v poslední době docela i hodně modelů je možné přímo sehnat skladem...kde je berou?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 00:27:48
avatar
tak priste rekni o jakych nakladech se bavis, protoze u tohodle jsem automaticky bral jako naklady nvidie na jedno jadro. co se tyce vyrobcu grafik, tak nevidim zadnej duvod proc by fermi karty meli byt vyrobne nejak podstatne drazsi nez treba hd5870 (gtx480/470 by meli mit kratsi pcb, je tam jen vetsi sbernice a o neco malo vice pameti - nejbeznejsi budou podle me verze s 1,5GB, otazka je akorat zatim jak bude provedeno chlazeni...) a urcite budou jednojadrove fermi na vyrobu levnejsi nez hd5970. otazka je spise za kolik jim bude nvidia prodavat jadra a u nich prave musi nasadit konkurenceschopnou cenu...
HarryPotter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 19:13:53

Tak to zapíšu bílou křídou do komína a v létě se tam s chutí mrknu.
Anonymní  2010-02-24 18:50:28

Tady je pravý slide:
http://img710.imageshack.us/img710/9125/nvslide.png
t85m [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 19:14:29

super
sahim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 18:57:14

ja by som tymto clankom neveril.
ked je podla niekoho doveryhodny zdroj semi accurate tak skoda reci.
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - cena, výkon, spotřeba 2010-02-24 18:59:52
avatar
To je hrůza co se z FERMI vyklubalo. Tahle řada je neprodejná a Nvidia bude muset vynaložit hodně úsili aby se aspoň část už tak malé série prodalo. Asi měli zůstat u té makety, kterou se oháněl ten ping pong, prodalo by se jich více než opravdových FERMI za 15k, myslím že hodně lidí by si koupilo aspoň maketu FERMI za 10 dolarů
sahim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 19:08:42

470 nebude stat 479$
ja som nasiel zdroj ktory hovori o cene 299$ teda rovnaka cena ako 5850.
Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 19:25:20
avatar
za to to nikdo nebude pro desktop vyrábět natož prodávat .... ono je v podstatě jedno kolik ty karty budou stát, nemyslím, že by se nějak ve velkém počtu dostaly na desktopový trh ... rozhodně ne za ceny HD 5800, když NVIDIA může GTX 470 prodat jako TESLA grafiku za 2500 dolarů ;)

jenom cena 2GB GDDR5 pamětí je značná (proč myslíš že má HD 5800 jen 1GB?) o ceně jádra GF100 (z těch několika co fungují) se ani zmiňovat nemusím stojí skoro jako HD 5850 samotná
sahim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 19:29:47

no tak ale ty si das kludne do clanku cenu z nejakej pochybnej stranky (nepamatam si uz nazov) ktora sa na internete preslavila len vdaka fermi cenam. to vidim ako jediny ucel.
pride mi velmi zaujate ze zverejnis len jednu znacne negativnejsiu a nerealnejsiu cenu.
budem hadat. v PC mas AMD a ATI. vsak?

no ak ma vsak pravdu pan z TweakTown webu a pravda su aj tieto predovede (aj ked ten slajd je urcite fake imho) tak o 15% vyssi vykon, rovnaka cena. mylsim ze v tomto pripade by kazdy uprednostnil 470gtx pred 5850. a nebola by to az taka katastrofa ako tu opisujes.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 19:56:44
avatar
ta cena je prostě nesmysl ... nereálná vzhledem k nákladům na tu kartu ... já jsem ale o tom psal už v mnulém článku, že NVIIDA si klidně může nasadit nesmyslně nízké ceny, protože to stejně za ně nikdo prodávat a vyrábět nebude a na desktopu se ty karty reálně neobjeví a všechno půjhde do profi segmentu ... takže ta cena nejen že bude nereálná ale bude i v praxi nedosažitelná a slouží jen k tomu, aby FERMI, pokud se ptovrdí to jak to s nimi vypadá, nevypadaly vedle HD 5800 tak blbě ...
sahim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 20:01:11

tak ale cena okolo 700$ z doposial neznamej stranky uz blbost neni? pritom nikde inde sa ceny neobjavili, nikde az na tu jednu stranku. je uplne jasne ze ceny su vymyslene a boli tam uverejnene len kvoli akejsi reklame.
sam musis dobre vedet ze tie ceny niesu pravda. no napriek tomu ich mas v clanku spomenute ako by to bola hotova vec.
sahim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 20:03:38

ako dlho existuje tento web?
existoval este pred prichodom 8800GTX?
rad by som si rpecital nejake clanky. predpovede charlieho z 2006 o 8800gtx som si uz cital a je to presne to iste co teraz. kope v nich do nvidie, pise co vsetko bude zle atd a nakoniec pravda je uplne inde a charlie uplne vedla.
sahim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 20:20:26

tvoje slova z clanku o G80 DD:
Spekulace mluví o 768MB paměti, což je podle mě opravdu nesmysl. Paměťové sběrnici si také hodně divoce spekuluje. 384bit sběrnice?! Podle mého názoru opravdu nesmysl, navíc zbytečný nesmyl.
nakonec ako sa ukazalo ziadny nezmysel to nebol.
mylil si sa ty, mylil sa charlie (a on sa mylil teda poriadne, G80 odsucdzoval tak ako teraz GF100 a nakonec sa ukazala pravda a 8xxx rada od nvidie bola o parnik rychlejsia nez konkurencia.)
takze kludne sa mozes aj s charliem mylit aj teraz.
uvidime
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 20:59:41
avatar
jenže tyhle informace už nejsou od charlieho ;)
Evian [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 20:05:49

Uz sme tu citali tie rozpravky ako NV dotuje svoje grafiky ... a ejha, NV je v peknom zisku
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 20:31:57
avatar
téměř každý výrobce dotuje část svého portfolia... Nvidia vydělává na OEM trhu.
tomason51 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 5970 2010-02-25 00:04:45

DD vzdyt je to stelny jako ten kýbl nudy poslední dva mesíce. Ja bych byl stastnej kdyby nám Charlie rekl kby si budu konecne moct u nas koupit 5970. To me opravdu desne zajima.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 21:47:06
avatar
aby mohla mit gtx470 2GB GDDR5 pameti, tak by musela mit i 256bit nebo 512bit sbernici. jenze ona ma mit 384bit sbernici...na tom odkazu z toho sabrepc pak tohle nesedi a ani nesedi dosud udavany pocet 448SP u gtx470. takze bych rekl, ze na tom odkazu byly akorat pekny kraviny
HarryPotter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 22:10:41

Přesně tak. A taky udávaná cena u GTX470 byla uvedena s přirážkou 70$ od orginalní ceny. Opravdu jen stránka plná kravin.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 23:22:54
avatar
no aby to nebyly ceny ještě se slevou
HarryPotter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 23:52:44

Si děláte prdel z jiných nebo jak? Možná by stálo za to si ten Váš obrázek taky prohlédnout. Originální cena: 429USD, sleva -70USD, výsledná cena na "našem sqelém" eshopu 499USD. Pořád nic?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 00:29:59
avatar
tam bylo napsano nejak "save: -70$". kdyz to vezmu selskym rozumem, tak pokud usetris -70$, tak si vlastne zaplatil o 70$ vice
HarryPotter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 00:37:20

Přesně, ale někdo to prostě nechápe. A tady se tento web s těma všema kravinama vydává jako etalon ceny GTX4xx.
Dejv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 19:32:43

Skóre z 3Dmarku není ničím podložené, navíc v něm GTX470 podává cca jen o pár % lepší výsledky než GTX285, což je celkem divné vzhledem k parametrům. Ovladače taky nemusí být na tom dobře, takže výkon po vydání může být úplně jinde.

Už se nemůžu dočkat až zítra vyjde další článek o "špatné Nvidie" a vaření z vody . Koukám že už nemáte o čem psát.
sahim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 19:45:27

konecne sa mi podarilo najst co som hladal
ako sa znamy charlie v minulosti vyjadroval o G80 (8800GTX)?
presne to iste co teraz. aka bola nakoniec pravda?
cize co som tu uz par krat cital ze charlieho predpovede su velmi presne atd... tak ako presna bola tato predpoved?
Odkaz
skratka jednoznacne zaujaty clovek ktoreho nazory treba brat s velkou rezervou. v idealnom pripade si jeho nazory ani nevsimat.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 20:28:53
avatar
Tak nevím, jestli jsme všichni četli stejný článek. Kromě kompilace dohadů o podobě designu čipu (u kterých jsou poctivě uvedeny klauzule že se jedná o neověřenou informaci), se Charlie velmi dobře strefil např. s 384b sběrnicí, která byla velmi brzy odstraněna výměnou za 256b sběrnici a rychlejší paměti (čímž se vyplnilo to, co psal).

Navíc "velký a dlouhý úspěch" G80 byl zčásti zapříčiněn neschopností ATI zvládnout rozumně rychle R600 (ačkoli se ukázalo jako klíčové pro další generace a nyní z něj ATI těží), zčásti samotnou nvidií, která to "přehnala" už s GT200 (nejen s Fermi) a konečně naprostým nedostatkem A-čkových herních titulů s krvavými nároky. Stejně tak bychom mohli mluvit o "dlouhém úspěchu" X1950Pro, na které se i dneska dá ještě slušně hrát, jen se jaksi už nevyrábí, na úkor novějších modelů.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 21:01:00
avatar
psal jako první věci o 8800 které mnozí považovali za nesmyl (včetně mě) nakonec se splnily ;)
ganja021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 23:35:58

a ako sa moze Fermi predavat za cenu ako 5850???

vacsie jadro(cim nizsia vytazenost tym vyssia cena samozrejme), vyssia zbernica...

...samozrejme ze mozu stat tolko kolko 5850 ale to by ich nvidia musela dotovat
HarryPotter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-24 23:54:14

Ano dotovat!!! Řadu 2xx dotovala podle některých zdrojů už od uvedení do obchodů.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 00:16:32
avatar
těžko 2900XT stála tehdy 449 dolarů, určitě nezaplatila vlastní vývoj, ale to zaplatili pak HD 3000/4000/5000, samotná grafika ale rozhodně dotovaná nebyla ... byla výrobně drahá, ale prodejně taky
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 08:29:41
avatar
Aka bude fermi taká bude, nič to nezmení na tom, že 5870 je perfektná grafika. Ja som štastný majitel HD5870 a nemám potrebu ju meniť za nič iné. Tá karta je tichá, studená a nenormálne rýchla. Výkon nie je všetko dôležité sú aj prevádzkove vlastnosti. A tam fermi určite neprekoná HD5870. Pre Fermi bude súperom cenovým a aj prevádzkovým HD5970. A ten kto verí, že bude fermi rýchlejšia ako 5970 je blázon.
national [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 10:47:15
avatar
Musím souhlasit, jsem taky nadmíru spokojen a Fermi mě nějak netrápí ať už bude jakákoli :-)
EuGenio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Docela se bavím 2010-02-25 09:36:56

Pořád se tu srovnávají Radeony HD5xxx od ATI - výborné, fungující a reálně existující karty, které se dají sehnat v každém obchodě, s budoucí řadou od nVidie, u které byl prozatím oznámen termín oznámení.

Chápu frustraci fanoušků zelených (jsou na tom asi jako fandové pražské Slávie - jak hojekové, tak fotbalové). Ale měli by si uvědomit, že na vině není ATi, ale nVidia, která prostě nemá (a ještě minimálně měsíc mít nebude) proti HD5xxx co postavit.
ch4ser [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 10:03:59

Každá firma je jednouc nahoře a jednouc dole, platí to jak u ATI tak u Nvidie. Ale to co se děje tadyk an tomto serveru je prasáctví. Pokud chcete pořád trapně kecat a kritizovat, jděte do hospody, každý tu má milion keců včetně pana DD, ale spolupracovat, nebo se podílet na vývoji této technologie, nebo i zkoušet vytvářet aplikace pod GPGPU už jen tak někdo nezkusí... Z vlastní zkušenosti musím uznat, že CUDA je daleko lépe a uživatelský rychleji pochopitelná jak ATI STREAM.
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 17:00:07
avatar
To je síce pekné, ale AMD má komplet platformu a ako výrobca CPU nepotrebuje rátať blbostičky pomocou GPU. Ak by AMD chcelo tak spravý taký slajd, že nvidia nebude mať naň odpoveď nikdy v živote. AMD pomocou svojej platformy zráta všetko čo len chcete a nvidia len trapné physx a pár blbostičiek. Nenapadlo ťa, že AMD asi zámerne nepresadzuje gpu výpočty, lebo má vlastné cpu.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 17:15:27

PhysX nie je jedina vec, ktora sa na pocitanie cez GPU pouziva. Praca s videom, konvertovanie medii, VRAy na raytracing - toto vsetko ide cez GPU omnoho rychlejsie ako cez CPU. Prinasa to vela vyhod. Ale chapem, ze AMD sa do toho tlacit nebude kedze predava aj procesory a isli by skor sami proti sebe. Ale to, ze NV to robi je len + a stale mas predsa na vyber. Nevidim dovod nazyvat to blbostickami a tvarit sa ze to aj tak nie je potrebne...
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 19:13:55
avatar
Neviem ako, vy páni, ale ja konvertujem len cez cpu. Všetky free aplikácie na konvert su len cpu only. Príklad mám CD chcem mp3, ako mi v tom pomôže nvidia CUDA.
Bobulák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 22:27:20
avatar
Jsem dlouholetým majitelem grafik nVidia - počátek u GF MX440 32MB až po současnou GTS250.

Neuvažuju o koupi jiné gk než gk nVidia(Fermi za 12-16tis je pro mě drahá), ale musím na druhou stranu souhlasit, že nVidia se chová i ke svým skalním fanouškům neskutečně sprostě.

Dalo by se říct lži, lži a zase lži. Bohužel v mých očích jméno nvidie hodně utrpělo a pokud se nezmění její chování - stratí nejen mě, ale i ostatní zákazníky.

250GTS má dostatek výkonu na převážnou většínu her a pokud by měla přijít do roka FERMI2 vůbec mi nebude vadit, že FERMI 1 nebude k dostání.

Ještě jedna věc ohledně výkonu HD5830 - veliké sklamání!!!
Především poměru cena/výkon. Nvidia GTX260 je zhruba o 5% pomalejší a podle nastavených cen i o 1000Kč levnější - o DX11 nemluvím, byť je to v současné době pomyslná výhoda. Skutené DX11 využijeme nejdřív za několik měsíců..
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 10:08:38
avatar
No zbejva doufat ze vykon bude lepsi nez vykon nasich hokejistu
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 19:26:13
avatar
Ale my sme sa aspoň so štastím prebojovali, ale Kanada nám to asi natre ako malým chlapcom. Finále Kanada - USA a my budeme bronzový. Na Fínov to vieme, ale na Vás sme šmatlavý.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 11:38:00
avatar
[Rejp] Neprehrali náhodou preto že mali helmy s 3D obrazom

akcelerovaný čipom fermi od nVidie [/Rejp]
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 22:03:39
avatar
Anarki = doufám, že by zvolili jinej chip
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 13:28:26
avatar
Anarki = prohrali, protoze nedokazali dat gol
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 15:59:14
avatar
V pohode, neber si to tak, ja som iba srandoval
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - .. 2010-02-25 16:12:35
avatar
Preboha aj 3d stereo moze mat ati. Vam nic nehovori iz3d Driver? tiez staci dokupit len okuliare a monitor a mozete mat 3d stereo na ati..
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 17:04:22
avatar
Anarki = no jsem na vas zvedavej s Kanadou
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 18:14:08
avatar
Aj ja ale nerobím si ilúzie Radšej budem prekvapený ako sklamaný.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 22:05:08
avatar
přesně, to já už překvapenej být nemůžu. Ještě, že máme Sáblíkovou
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-26 02:05:53
avatar
Presne
Tá im to všetkým natrela a ozaj poriadne Od hanby pôjdu domov podzemnou dráhou.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Tuesday, 30 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 467x
Komentářů: 4
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Friday, 26 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1351x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceThursday, 25 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2218x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světWednesday, 24 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1965x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceTuesday, 23 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1310x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Monday, 22 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1296x
Komentářů: 1