NVIDIA zvažuje PhysX na OpenCL, tedy podpora i pro ATI! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 27 březen 2009
altVypadá to, že NVIDIA poté, co HAVOK jde pod OpenCL, zvažuje stejný krok, aby se udržela ve hře.

 

 

 

NVIDIA PhysX vs HAVOK - další vývoj. V tomto týdnu AMD-ATI ve spolupráci s Havok oficiálně prezentovalo, kam se HAVOK na GPU vydá. Pod OpenCL, čímž bude vlastně dostupný na všech platformách včetně na NVIDIA grafik. To ale trochu dělá čáru přes rozpočet společnosti NVIDIA a jejímu PhysX. Nedávno jsem nastínil, že pokud bude Havok přítomný pod OpenGL na všech platformách, má to v podstatně NVIDIA PhysX s omezenou rozšířeností navíc nefungující pod OpenCL, poměrně nahnuté, co se budoucnosti týká. Všichni si tedy kladou otázku, jak se NVIDIA nastalé situaci postaví.
Je jasné, že původní plán prosadit PhysX spolu s NVIDIA CUDA, naprosto ztroskotal. O NVIDIA CUDA nikdo nemá zájem. AMD-ATI odmítlo přijmout PhysX právě pro to, že je NVIDIA podmínila i převzetím CUDA – samotným PhysX se ale nikdy nebránilo. AMD je totiž víceméně jedno, který fyzikální engine vyhraje, klidně bude podporovat oba, když o to bude mezi vývojáři zájem. Jediné o co nemá AMD zájem je vývoj nějakého vlastního fyzikálního engine. Je zajímavé, že ale na konzolích to bez CUDA jde ;). Nicméně OpenCL má všeobecnou podporu a je to standard, kterým CUDA není a její rozšíření mimo NVIDIA GF už není moc pravděpodobné. Zástupci společnosti NVIDIA se již nechali slyšet, že proti myšlence PhyX pod OpenCL jako takové, vlastně nic nemají a uvažují o tom. Taktéž potvrdili, že teoreticky by to znamenalo, že by NVIDIA PhysX mohlo pod OpenCL fungovat i na ATI, zde si ovšem neodpustili poznámku o tom, že prý ATI grafiky jsou výpočetním výkonem za NVIDIA, což je ale zjevný nesmysl. Jako příklad použili výkon v projektu Folding @ home. Málokdo totiž ví, že AMD-ATI a NVIDIA v tomto projektu počítají poněkud jiné věci. ATI o dost složitější úlohy díky pokročilejší 5D konstrukci výpočetních jednotek a NVIDIA ty jednodušší. Vzájemně se to tedy vlastně nedá porovnat, ale marketing je marketing. Samozřejmě každý dnes ví, že parametrově výpočetní výkon je u současných grafických karet ATI Radeon HD 4800 o dost vyšší než u NVIDIA GTX200. To ale samozřejmě NVIDIA narovinu přiznávat nebude, protože by tím automaticky říkala, že pokud by byly stejné podmínky, teoreticky by pod OpenCL šlapal, díky vyššímu výkonu, PhysX lépe na ATI. Rovných podmínek se ale NVIDIA docela bojí. Pokud by PhysX běhaly na všem stejně bez zvýhodnění na určité značce grafik, v podstatě by přišla o to, že PhysX jsou na NVIDIA grafikách nějaká výhoda. A protože PhysX licencuje zadarmo, v podstatě by z toho, že PhysX koupila, nic neměla. Teoreticky totiž opravdu neexistuje důvod, proč by PhysX měly někde chodit líp a někde hůř, tedy samozřejmě v závislosti na výpočetním výkonu, či záměrné optimalizaci (ať tak nebo tak).
NVIDIA se také nechala slyšet, že si není 100% jista přechodem s PhysX pod OpenCL, protože by prý mohl být problém s „kontrolou kvality“ a že CUDA je lepší a funguje. Inu je jasné, že NVIDIA samozřejmě nebude nahlas vytrubovat, že CUDA je v podstatě s příchodem OpenCL zcela podružná záležitost, protože OpenCL jako standard poběží pod vším stejně a mělo by tedy být jedno, co běží pod ní, jestli CUDA, ATI Stream nebo cokoliv jiného.
Ať tak jako tak, NVIDIA musí o PhysX pod OpenCL uvažovat a musí uvažovat rychle, protože se právě láme chleba. Pokud začnou hromadně dávat vývojáři přednost OpenGL a fyzice HAVOK fungující všude, musí NVIDIA přijít s PhysX nabízejícím totéž a to, pokud zůstane na CUDA, rozhodně nejde. Je tedy velmi reálné, že PhysX pod OpenCL přijde. Jedině tak, že bude fungovat na tomto standardu a všude, včetně grafik AMD-ATI, má PhysX šanci dlouhodobě HAVOKu konkurovat. Pak by se totiž o vyrovnanou konkurenci jednalo a možná by si nechalo říci i AMD-ATI. Na druhou stranu Intel stojící za Havokem, by pravděpodobně zasáhl a HAVOK nějak protlačil. Pořád nesmíme zapomenout, že za HAVOKEM stojí kromě AMD-ATI jako výrobce CPU i GPU a hlavně Intel jako největší výrobce CPU a GPU a na jejich straně samozřejmě řada velkých studií. Na straně PhysX jen NVIDIA a to jen jako menší výrobce grafických karet, což samozřejmě zcela vyrovnanou situaci neznačí. Věřím ale, že pokud by HAVOK i PhysX byly pod OpenCL a vývojáři si mohli vybrat, že by PhysX mohl mít do budoucna nějakou šanci. Tedy za předpokladu, že by nabízel dlouhodobě více než HAVOK. V současnosti toho PhysX umí přes GPU více, je to ale jen otázka času a vývoje. Havok přes GPU teprve začíná.
Bude zajímavé, jak se NVIDIA k OpenGL postaví. Myslíte, že PhysX poběží na ATI stejně jako na NVIDIA, nebo budou nějak penalizovány nonGeforce grafiky? Každopádně PhysX vs HAVOK stále pokračuje.

Zdroj: Bit-tech.net

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-27 23:52:37
avatar
Kdyby nVdiia řekla ano pro OpenCL (což určitě řekne), tak bude záměrně neoptimalizovat PhysX pod ATI GPU.
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-28 00:07:42
avatar
tak to asi nie, to by potom cele nemalo ziadny zmysel a vyvojari by sa priklonili na havok ktory by siel vsade poriadne
romero [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-28 00:33:15

Je jasne ze to Nvidia zoptimalizuje na svoje shadery a na Ati to pojde pomalsie. No ono je problem napisat kod ktory by siel na inom GPU dost neefektivne, tipujem ze rozdiel vo vykone nebude ani 20%. Ale ako konkurencia pre Havok to stacit bude. PhysX by mal GPU podporu u 99% grafik na PC platforme.

Ina moznost by bola keby to na Nvidii slo cez CUDU a na Ati cez OpenCL, to by mohla Nvidia doslova carovat s vykonom a dovolit Ati len to co bude chciet.
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-28 00:55:26

O optimalizace se bude starat ten kdo implementuje OpenCL API, Takze zadnej zasah ze strany Nvidie nehrozi (leda ze by primo do kodu dali neco na zpusob "jestli jsou tu ovladace ATI zpomal na polovinu"

OpenCL je abstraktni API.. tj podobny jako OpenGL, DirectX nebo jakykoliv jiny API. Takze volate funkce z nejake systemove knihovny. Implementaci funkci ma na starost autor ovladacu, zrovna tak jejich optimalizace.

Neni zadnej zpusob jak by Nvidia mohla zamerne zpomalit kod PhysX pro ATI krome:
1)caste pouziti nejake funkce, kterou by nezvladalo ATI srovnatelne rychle (o tom pochybuju)
2)primy zpomaleni kodu na zaklade GK ATI v Systemu.. (to by zase jednou byla afera stylu "prejmenujte tyhle knihovny ovladacu a vykon v PhysX stoupne o 200%")
3)Implementace specialnich instrukci do vlastnich grafickych karet, ktere by zrychlovaly PhysX (za dobu nez by prisla nova rada grafickejch karet se zmenama v hardwaru by Havoc mel dost casu se rozjed)

4)nejpravdepodobnejsi: PhysX bude implementovan v CUDA i OpenCL. CUDA verze bude na grafikach Nvidia o 50% rychlejsi nez OpenCL. Takze bude reklama typu "S CUDA o 50% vice fyziky" a ATI se bude proste ignorovat... a na profesionalnich grafikach Nvidia bude lepsi OpenCL API
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-28 01:10:24
avatar
tak to si vzal do podrobna, v kazdom pripade z toho nic pekneho nejde, a vidia zase skusa nejaku spinavu hru, no myslim ze ak aj bude nejaku takuto spinavost skusat tak nemoze prekroci 5% max pretoze aj to je uz dost ... havok sa dotiahne do konca a bude po starostiach s tymi ich trapnymi licenciami ... uz ma seru, odgrgavame si to zas mi ... treba im to zatrhnut
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-28 02:02:26

Mno ja spis doufam v nejakou treti implementaci od nekoho novyho. Pokud se budou mezi sebou rezat jen Nvidie a Intel tak z toho bude jenom spousta humbuku a novinky zadny.

Nebo mozna nejakej blazen prepise ODE pod OpenCL aby to bylo jeste zajimavejsi.

Vzhledem k tomu, ze Nvidia podporuje CUDA sama, muze bejt rozdil na jeji platforme naprosto jakejkoliv a nikdo nic nedokaze, ale bude okolo toho spousta flamu. A NVidia se bude snazit dokazat, ze cuda je proste lepsi (coz na jeji platforme je velmi pravdepodobny) a znova bude spousta flamu.. a cim vic flamu tim vetsi reklama

edit: Jo vzhledem k tomu, ze ATI ma v matematickejch operacich (at zijou gigaflopy) vykonejsi nez Nvidia, tak bych cekal vyraznejsi zasahy do OpenCL implementace PhysX (vymlouvat se na to, ze nebylo dost casu na optimalizace a ze casem se to zlepsi muzou v nejhorsim vzdycky), prave kvuli tomu aby se Nvidia s CUDA dostala tech 5% pred ATI. To je naprosto logickej krok, protoze si prece nezabijou vlastni karty softwarem co vyrabi a jeste k tomu siri zdarma...
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-28 07:03:32
avatar
Taky bych to tak nějak vyděl. Vzhledem k tomu že ATI má výpočetně o dost výkonnější grafiky mohla by se taky PhysX stát velkou výhodou ATI.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - no a mame 2009-03-28 00:07:29
avatar
tu od nVidie dalsiu korekturu toho co bolo povedane v minulosti. velkohube vyhlasenia o dominancii PhysX casom vyznievaju smiesne, podobne ako aj vlazny postoj k multi-GPU rieseniam. dufam ze sa pani v nVidii zo situacie poucia, a ked ich niekedy v buducnosti vyhlasia opat za firmu roka budu sa venovat tomu co vedia, nie znevazovaniu konkurencnych rieseni.
fonda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-28 02:27:31
avatar
nVidia posledni dobou neustale kope kolem sebe a vydava stale absurdnejsi prohlaseni, podle me uz nevi kudy kam, je drcena ze vsech stran, kdyz neco rekne v zapeti se to ukaze jako spatnej tah. Tamni lide z marketingu by se meli jit lecit...
Driv (za dob Riva TNT/TNT2, gForce 256) jsem ji mel rad, ale co ted predvadi, to uz je k placi
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-28 07:18:28
avatar
Zajímalo by mne odkud bereš informaci, že čipy ATI počítají ve Folding@home náročnější operace než NV. Kdesi jsem četl nedávno pravý opak. Odkud čerpáš?

Teoretický matematický výkon Radeonů je počítán při 100% vytížení 5D jednotek, nicméně k tomu v praxi nikdy nedochází ani v grafice, a ta je k paralelizaci jako stvořená. Takže zatímco např. GTX285 má vždy 100% výkonu 240 sp na 1676MHz, tak 4870 má v optimálním případě 100% výkon 800 sp, ale v nejhorším případě pouze výkon 160 sp na cca 750MHz.

Mimochodem kdesi jsem se také dočetl, že když GF akceleruje fyziku, tak na to používá z 240 sp třeba 24, když se to samé bude požadovat po Radeonu, tak na to padne take 24 SP ale 24 5D sp, takže v podstatě místo 10% výkonu to sežere z radeonu podstatně víc.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-28 13:47:51
avatar
zajímalo by mě, kde ty bereš informace, já jsem kdesi nedávno četl to co tvrdím. Odkud čerpáš ty?

Výpošetní výkon je samozřejmě počítaný při 100% zatížení jak u ATI, tak u NV, z tohoto pohledu lze tedy matematické výkony srovnávat. Problém ale je, že právě co se týká Folding@home, tak ATI počítá složitější úlohy a využívá svých 5D, zatímco NVIDIA toho není schopna, takžke počítá jiný typ úloh. Je ale ajsné, že kdyby se daly počítat na obou grafikách stejné věci, takžke by NVIDIA jednodušší úlohu spočítala rychleji, než kdyby se nevyužilo 5D uspořádání jádra ATI protože by to skutečně byl souboj 240 vs 160 jednotek. ale v praxi je Folding@home optimalizovaný na architekturu obou grafik proto se to jaski nedá srovnávat, kromě toho Folding@home už jede na ATI o nějaký ten rok déle než na NV.

Co se týká akcelerace fyziky, tak nevím, ale přijde mi nesmysl, že by NVIDIA něco jako přesný počet jednotek, které budou počítat PhysX mohla nařídit, protože zkrtáka architektura čipů je odlišná a to se chystá ještě odlišnější a novátorské multi jádro RV870, které bude od architektury NV pravděpodobně ještě dál. Takže skutečně nelze dnes říci, jak by PhysX chodilo na ATI, pokud by PhysX bylo optimalizované pak by díky vyššímu výpočetnímu výkonu mělo teoreticky chodit na současných ATI více ... víme ale jak to s těmi optimalizacemi je ;) Koukněme se na záměrně zprasenou optimalizaci PhysX pod CPU ...
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-28 14:46:03

jak uz sem tady psal, cela HW cast PhysX je jenom pocitani kolizi. Kolize sou jenom pocitani vzdalenosti 2 bodu v 3D prostoru a porovnani jestli vysledek je mensi nebo vetsi nez nejaka hodnota.

Ke spocitani vzdalenosti 2 bodu vam staci: scitani(odcitani), nasobeni a odmocnina. Z instrukcni sady R700 vypliva, ze vsechny tyhle akce umi na vsech castech SP (x,y,z,w,trans = 5D) vizOdkaz. Takze bych rek, ze pri pocitani kolizi by byly SP jednotky jadra R700 vytizeny na svoje maximum.

Mimochodem jak sem procital tu instrukcni sadu tak sem nasel 1 HW rozdil mezi RV770 a RV790. Jedna se o cast 7.3 Burst Memory Reads RV770 jako jedine GPU z rady R7xx to nepodporuje. (jedna se o nacteni az 16 samostatnych ruzne umistenych hodnot z pameti najednou)
Dee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-28 09:33:55

Citace:
Je zajímavé, že ale na konzolích to bez CUDA jde ;)

To je opravdu velice zajímavé, když na konzolích se použivá CPU verze PhysX, že?
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-28 13:39:17

ehm akoze aj na tych kde je chip od ATi?
Dee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-28 13:59:18

Co s tím má GPU společného? Všechny konzole kompatibilní s PhysX využívají pouze CPU. Proto je zmínka o CUDA naprosto nesmyslná.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-28 13:55:48
avatar
já spíše narážím na to, že CUDA je pro PhysX opravdu nepodstatná - PhysX vzniklo bez CUDA, fungovalo dlouho bez CUDA (dokonce se stejným výkonem) a tak podmiňovat PhysX přijetím CUDA je pořádný nesmysl. Evidentně tak někde přítomnost PhysX bez CUDA nevadí a někde to problém je ;)
Dee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-28 14:22:09

CUDA je engine psaný pro GPU od NV. Uniká mi tedy, jak by ho někdo mohl nutit na konzole, kde se používa CPU PhysX? Ten argument prostě nedává smysl.
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-28 14:31:50

Tak jako aby PhysX nefungovalo bez CUDA, CUDA dela to sami co delali samostatny Fyzikalni akceleratory a co muze delat jakejkoliv procesor. A ty umeli celou jednu vec a to pocitat kolize (asi 500 milionu kolizi kouli za sekundu.. u slozitejsich tvaru je to podstatne min).
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-28 21:05:40
avatar
vis vubec co to cuda je a jak to funguje?opravdu to tak nevypada...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-29 00:27:22
avatar
právě že to vím ....
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-29 00:35:11
avatar
tak proc z toho delas porad neco co to vubec neni?porad ho shazujes a rikas ze je k nicemu kdyz to neni vubec pravda?spis si jen myslis ze to vis...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-29 00:40:50
avatar
Já to neshazuju, kdyby to někod nevydával za něco světobornýho co nikdo nemá, což taky neni a nespojoval to pořád někdo s PhysX se kterým to nemá vlastně nic moc společného a PhysX na to není pevně vázáno, tak o tom vůbec nemluvím ... býval bych CUDA ignoroval stejně jako STREAM. Proč? protože běžnému uživateli je u zadku nějaká CUDA nebo STREAM, ani jedno nepoužívá, doma si nikdo z nás apliakci neprogramuje. Jako uživatel chci od GPGPU jednojediné, aby mi všechno chodilo na všem, ať si do PC strčím NVIDIA, ATI nebo Intel. Mě vůbec CUDA vůbec nevadí (dokonce naopak, je to fajn technologie pro GPU, ale není jediná), vadí mi její zcela mylná interperetace a prezentace.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-29 01:12:26
avatar
jenze ty ju zase interpretujes a prezentujes uplne naopak..cuda je programovaci jazyk/rozhrani diky kterymu graficke karty nvidie muzou provadet i jine nez graficke vypocty. diky cude muzou grafiky nvidie akcelerovat physx, ruzne prevody, f@h apod + cuda se vyuziva v profesionalni sfere u tesla zarizeni. kde bylo opencl v dobe kdy nvidia jiz mela vytvorenou cudu? a kdyz jeji podporu aplikovala do ovladucu i desktop karet? chtit jednojedine rozhrani muzes, ale to places na spatnym hrobe.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-29 14:07:22
avatar
No vždyť já přesně takhle CUDA preznetuji, pro běžného uživatele je CUDA nepodstatná a nepotřebuje ji ani o ní vědět,CUDA je jen prostředí pod kterým běží aplikace. V tomto ohledu to zrktáka není nic, co by konkurence neměla a s jednotným OpenCL jazykem je skutečně nesmysl vyzdvihovat CUDA v té míře, jako se to děje.
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-29 15:41:49

Ano, lenze uz tu mame pomerne dost aplikacii podporujucich CUDA - BadaBoom, NERO, vReveal, TMPGEnc, Power Director 7, SimHD, ... je jasne ze casom ziska OpenCL na popularite a aplikacie budu GPGPU podporu riesit prave cez OpenCL. Avsak SUCASNOST je jasne v rukach CUDA ... ani OpenCL a ani ATI Stream nie je podporovane v tolkych aplikaciach pre bezneho uzivatela. Takze tvoje tvrdenie "V tomto ohledu to zrktáka není nic, co by konkurence neměla ..." je chybne ... konkurencia nema jednu podstatnu vec - aplikacie, ktore by ju podporovali
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-28 23:20:51

proč myslíš, že je to nesmysl?..Nvidia si chce zajistit maximální tržní podíl pro své karty ..je to jednoduché ..mějte si třeba Radeon ale na fyziku si kupte nějakou Geforce. Chovají se ekonomicky ..pokud sami uvidí, že neprorazí a že Ati je kunkurencí v počítání fyziky tak si myslím, že i PhysX bude pod OpenCl. Zatím Ati nic moc v počítání fyziky nepředvedla (myslím si, že prostě nic nemají a jen kalí vodu ..)...uvidíme co bude dál ..ale Nvidia má zatím pořádný náskok ..a protože fandím moderním technlogiím tak jim přeju, aby to dotáhli do zdárného konce protože reálná fyzika ve hře bude parádní.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-29 00:45:51
avatar
mě osobně je taky jedno zda budeme mít PhysX nebo HAVOK, já chci pořádnou fyziku ve hře, ale zároveň chci aby všechno chodilo na všem. Takže si opradu přeji aby PhysX byl pod OpenCL a konečně se přestalo mluvit o nějaké vazbě na jen CUDA apod. nesnášim marketing a prozatím tyhle marketingové tanečky kolem PhysX mě dost rozčilují ... pokud je ta technologie tak dobrá, tak se prosadí sama a rychle, čím víc se ale o něčem mluví a opakuje se do zblbnutí, že je to naprosto skvělý, tím víc o tom pochybuju. Méně marketingu, to je to, co by PhysX prospělo - ať ukáže co v něm je bez těch keců okolo ...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-30 10:27:22

Nechavas se hodne tim merketingem ovlivnit. Samozrejme, ze to PR oddeleni vyuziva. Ale jde o to, ze bez ohledu na marketing to Nvidia dotahla do vicemene funkcni podoby. Tohle treba HavoK a OpenCL teprve ceka. Prijde mi, ze zavrhovani cehokoliv jen na zaklade nejakeho marketingu je hloupost. Me nejake reklamy vubec nezajimaji a verim, ze tebe taky ne. Tak se jimi nenechavej ovlivnit ani v negativnim smeru a hodnot ciste vec samu o sobe.

A jedna vec - nechat neco aby se to prosadilo samo je hodne scestne. Bez snahy to prosadit nedokazes a nedotahnes nic, tohle je obecne platne pravidlo.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-28 14:35:39
avatar
několikrát (našel jsem 2x) máš v článku OpenGL místo OpenCL. OpenGL je krapet něco jiného...
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-28 17:23:42
avatar
No ono asi nic jinýho nezbude než přejít na otevřenej standart, každá akce na vlastní triko, která nefunguje nikde jinde asi povede do pekel - to platí u každý společnosti a ne jen u NV. Je jen otázka proč to NV už neudělala dřív - že by se bála toho že PhysX na ATInách běhá líp ?? - tohle je jenom spekulace
maca89 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Havok vs. PhysX 2009-03-29 13:32:54
avatar
vývojáře by při výběru mohla ovlivnit cena, protože zatímco licence na Havok stojí stovky tisíc dolarů, PhysX mají zdarma...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-29 14:05:25
avatar
fakt? Já mám za to, že mnozí mají licenci HAVOK taky zdarma ;) a o licencích HAVOKu akcelerovaného přes GPU toho moc nevíme.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-30 09:51:21

OpenCL rules..
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-31 23:28:45
avatar
Pozdě ale přece, stejnak i kdyby běželo PhysX na OpenCL tak by si to určitě Nvidia přispůsobila tak aby aby na ATI grafikách to šlo hůře než na Nvidia i když samosřejmě ATI grafiky jsou na to mhnohem lépe techničtěji vybaveny, takže stačilo by to na ně pořádně optimalizovat
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1355x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1787x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2333x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2067x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1366x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1337x
Komentářů: 1