Poptávka AMD RX VEGA je extrémní, výroba nestíhá, NVIDIA VOLTA až v Q1/Q2 2018. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 25 srpen 2017
altŽádné dobré zprávy. Poptávka po grafických kartách je vysoká, výroba nestíhá, ceny lezou vzhůru.

 

 

 

 

Další potvrzení toho, o čem se mluví poslední dobu. AMD se znovu vyjádřilo ohledně cen a dostupnosti nových grafik. AMD opět potvrzuje, že doporučené ceny 399 dolarů (10 990 korun vč. DPH) za RX VEGA 56 a 499 dolarů (13 990 korun vč. DPH) za základní verzi RX VEGA 64 nadále platí a nic se na nich nemění, žádné zaváděcí ceny se nekonají. Bohužel AMD není schopno nijak donutit koncové prodejce, aby za tyto ceny karty prodávali, tím spíše v současné situaci. Dodává je však do oběhu tak, že tyto ceny jsou normálně dosažitelné. Bohužel AMD, stejně jako koncoví zákazníci nemohou být z reálných cen karet nadšeni. Ti druzí to zaplatí a AMD na tom nic navíc nevydělá.

Všechny peníze navíc, které karty proti doporučeným cenám stojí, totiž skončí u distributorů a prodejců, kteří karty výrazně předražují, stejně jako je tomu u levnějších mainstreamových grafik. Umožňuje jim to jednoduše poptávka, která je extrémně vysoká, že je vlastně úplně jedno, jaké grafiky jsou nebo nejsou po stránce produktu, všechno se prodá! Prodejci hlásí desítky a desítky tisíc grafik RX VEGA 64 prodaných téměř okamžitě, jak dorazí nějaká zásilka, jedno jestli samostatných karet nebo v balíčcích, RX VEGA 64 jde na dračku, a to se zajímavější verze 56 ještě nezačala pořádně nabízet. A to už teď ceny i samostatných grafik dosahují o 100-200 dolarů běžně více, než jsou doporučené ceny. Jednoduše poptávka je tak vysoká, že dodávky stále nestačí, karty se rychle vyprodávají a ceny rostou. A kromě hráčů s FreeSync monitory, VEGA 64 končí i u těžařů, kteří jich kupují hned několik kusů a je jim fakticky jedno za kolik, protože v současnosti je RX VEGA nejvýkonnější výpočetní karta na trhu a zároveň nejlevnější grafika s takovým výkonem:

Průmyslové zdroje hlásí, že AMD sice počítalo se slušnou poptávkou a připravilo už na vydání několik desítek tisíc karet, ale ty se vyprodaly neuvěřitelně rychle už první dny, a to i ty v kritizovaných dražších balíčkách. S tak vysokou poptávkou zase AMD nepočítalo. Zejména u takto drahých karet. A i když jich připravilo na své poměry opravdu hodně, výroba už ale nestíhá. Věci komplikuje i náročnost výroby vlastního VEGA řešení, tedy GPU čipu s HBM na interposeru, která je náročnější než výroba jen samostatných GPU a žádá si více kroků a hlavně času. Není žádný problém s výrobou jako takovou, ale problém je, že vyrobit finální interposer (s GPU a HBM) a doručit ho do výroby grafik trvá déle. AMD nechává vyrábět finální produkt ve dvou továrnách (Taiwan a Korea), kdy jedna vyrábí čipy pro RX VEGA 64 a výpočetní verze karet, druhá dělá čipy pro RX VEGA 56. Je v nich lehký rozdíl ve finální úpravě a zalití, kdy výška je o malinko rozdílná, a tak výrobci musí dbát, aby se jim čipy nepomíchali.

Nicméně poptávka je po RX VEGA tak extrémně vysoká (zvlášť když proti dobám minulým dnes mnozí nekupují jednu, ale hned několik těch grafik), že i zvýšená výroba ji nestačí dnes pokrýt a nedostatek tak bude pokračovat delší čas. AMD se sice snaží situaci řešit, ale s výrobními možnostmi je na hraně (interposer je poměrně novinka v průmyslu a je velmi málo továren, kde je lze vyrábět), a hlavně se bojí, aby se neopakovala situace, kdy poptávka po grafikách zase opadne a karty ze zvýšené produkce zůstanou ležet na skladech, protože se do oběhu dostane velké množství použitých grafik – mineři jí totiž v minulé generaci a vlně nepřinesly zisk, ale pravý opak, kdy následně odepsala mnoho milionů dolarů za karty, které už se nedaly slušně prodat a tak je nejen AMD opatrné s navyšováním výroby. Nicméně situace je tedy nyní taková, výroba nestíhá tu enormní poptávku a distribuce a prodejci mohou ceny karet šponovat. Jenže AMD na tom nic nevydělá a vše to zaplatí zákazník, a i tak karet není dost, tím spíše, že prodeje začínají i v dalších částech světa, RX VEGA 56 se také brzy začne prodávat a prostě se nepředpokládá, že by se v následujících až 2 měsících vyrovnala situace mezi poptávkou a nabídkou RX VEGA a ceny tedy klesly. Zejména RX VEGA 56 bude extrémně atraktivní pro hráče i minery, takže dost pochybuji, že ji uvidíme někde za doporučenou cenu. Pokud dokážete koupit RX VEGA grafiku za doporučenou cenu, berte ji a můžete se počítat mezi šťastlivce. Je to neuvěřitelné, ale jak se snažíme sehnat vodou chlazenou RX VEGA 64 na test, jejich ceny atakují ceny GTX 1080 Ti a problém není, že by nám ji výrobci nechtěli půjčit, oni je nemají. Vše co vyrobí se okamžitě prodá a vodní verze jsou velmi populární, protože mají skvělé chlazení a nejlepší výkon! Už jen proto bych ji chtěl vyzkoušet, protože to musí být pecka karta, když se takhle prodává za takové peníze :).

Současně průmyslové zdroje potvrzují plány NVIDIA, kdy žádná z nová generace grafik VOLTA určitě nedorazí v tomto roce na trh. NVIDIA sama má problémy (jen o něco menší než AMD) doplňovat dodávky současných 16nm karet, kdy řada modelů není dostupná a stojí tak výrazně více, než jsou doporučené ceny, ale hlavně výroba nových VOLTA grafik bude výrazně dražší a komplikovanější (kvůli přechodu na 12nm) a za současné situace tak není v zájmu NVIDIA s novinkami spěchat. Údajně to vypadá, že první VOLTA grafické karty, a to nejspíše GTX 2070/2080, dorazí až ke konci Q1 2018, či začátkem Q2 2018 na trh. Pro nás zákazníky špatné zprávy, nicméně při pohledu na to, jak výrobci grafik nestihají a jak je celý grafický trh doslova vzhůru nohama, se ani nedivíme.

Omlouvám se, žádné dobré zprávy nemám, obecně všechny zajímavé grafiky stojí mnohem více, než by měly a na řadu z nich musíte minimálně několik dní až spíše týdnů počkat, když už si ji teď objednáte. Situace je to o to méně vítaná, když konečně máme důvod počítače díky zajímavým CPU upgradovat.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-26 01:55:09
avatar
AMD by ty referencni karty vazne melo prodavat pres nejaky svuj obchod! S extra prirazkou pro minery a za doporuceny ceny pro nas hrace. Kdyz vidim ty priserny ceny v obchodech kolem 20 tisic, tak by to bylo vazne super mit Rx Vegu 56 za 10 990kc a Rx Vegu 64 za 13 990 kc.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-26 07:22:44

No já viděl karty RX Vega od 16-nácti do 17-nácti tisíc, což se jako novinka ještě dá unést, vždy to bylo ze začátku přestřelené obzvlášť když jich bylo málo, to platí jak u AMD tak i u Nvidia. Horší je, že to bohužel není cenová konkurence pro GTX 1080 která se dnes dá v pohodě sehnat vyladěná nereferenční za cca 14 500,- Kč s podobným výkonem a nižší spotřebou, jsem zvědavý kolik lidí po RX Vega šáhne i za těchto podmínek, asi hlavně ten kdo využije i neherní potenciál, hráči si budou muset ještě nějaký čas na doladění a snížení ceny počkat... tak doufejme že se ceny co nejdříve ustálí tam kde mají být, aby bylo opravdu z čeho vybírat...
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-26 21:33:53

Ja ked som videl test pre težbu jak VEGA 56 prekonala o 20% GTX1080Ti mi bolo hned jasne že tato karta sa tak skoro skladom neukaže, čo sa tyka težby ma nižšiu spotrebu nižšiu cenu a o dosť vyšši vypočetni vykon, pre težaroch jak zadarmo. Keby tuto kartu AMD uviedlo pred pol rokom skvôr, tak dneska se už vali v €. Inak celkom sranda ako GTX1080 maj plne zasoby na skladoch aj ked su o 3000Kč levnejši jak VEGA
https://www.alza.sk/amd-radeon-vega-frontier-edition-liguid-d5015863.htm
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-26 21:55:01

To myslíš jako vážně, že se divíš že jsou ještě pořád skladem.. vždyť je už více jak rok lidí kupovali jelikož nic výkonnější u konkurence nebylo, myslím že je to to poslední proč se jim smát, vždyť ani teď není cenově Vega výhodnější.. nebo myslíš že teď nabídnou něco víc pro hráče než konkurence za nižší spotřebu a nižší cenu při podobném výkonu, kdo potřeboval výkon tak už GTX 1080 má, tady se není opravdu čemu smát ale někteří by se spíše za to zbytečné čekání měli držet za hlavu..
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-27 08:08:01

Prečo by som to nemyslel važne,Vega si našla svojich zakaznikov. Ja už davno nemam 15 rokov aby som hral len hry. Vyšia spotreba a cena je relativny pojem ak Vegu porovnavaš s GTX1070 tak ano, ale ked Vegu porovnas s Tintan XP tak tam už to neplati.
To mas ako s jednovlaknovimi hrami tam ma navrch 4 jadro od Intelu na 5GHz oproti viac jadrovemu Ryzenu, ale vypočetne programi pevnosti opotrebenia ktore využiu i 1000 jadier tak tam ma zase Ryzen na vrch.
Je prevda, že kvôli Vege som musel urobiť menši ustupok a nekupil som 40" monitor s 4K rozlišenim, ale len 32" monitor s 2K rozlišenim, ale zase človek nemôže chceť všetko naraz
janekjankovatej [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nadpis by upravil 2017-08-26 06:20:34

Nadpis bych trochu upravil a na začátek bych dal Výroba nestíhá (bohužel častý problém AMD) až potom o poptávce
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-26 12:11:51
avatar
kdyby byla poptávka normální, tak to výroba stíhá ...
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-27 00:43:04

"kdyby byla poptávka normální, tak to výroba stíhá ..."

To je pravda, protože by ji nikdo nekupoval.

Ale buďme rádi, že si AMD něco vydělá. Jenže největší otázka pro AMD a Nvidia nyní je, jak dlouho bude ještě těžba pokračovat? Kolik karet ještě vyrobit, aby jim nezbyly? To nikdo ani netuší.
Nechci vidět ten den, kdy spadnou ceny virtuálních měn a mineři začnou prodávat grafiky. To bude velkej mazec.
Já se už těším. Vegu za 5000,-Kč beru hned.
Ovšem AMD a Nvidia potom budou ještě dlouho brečet, protože cca 1-2 roky neprodají skoro nic.
freakyfriday [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-27 10:18:08

Snívaj ďalej ...eth sa blíži svojmu koncu a všetci presedlali na xmr ktoré ešte len čaká budúcnosť za 5 tácov ju kúpiš za rok a dobre prepečenú ;)
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-27 16:44:07

Kdysi jsem koupil RX 280 také po minerech a ještě funguje. Je jasné, že to je risk, bude to kus od kusu.
Tak měním cenovku za 3000,-Kč beru hned.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-28 16:36:07

Tak dnes je situace jiná, než s BTC, ASIC asi opravdu nebude možné udělat, takže alespoň na HighEnd kartách se bude těžit ještě minimálně rok, možná i dva.
Není žádný reálný důvod, proč by měly virtuální měny padnout.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-26 07:04:04

Jedna pozitivní věc pro AMD, že karty se prodávají. Z finančního hlediska je to super a do budoucna snad budou mít kapitál a pořádně zefektivní stávající architekturu.
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-26 07:59:29
avatar
ano určitě zefektivní, bude růst těžební výkon (aktuálne kolem 34,5 Mhash)
ohledně dostupnosti přidám odkaz co jsem včera dal do jiného tématu: Odkaz

tady je docela pěkné pojednání kolik tak AMD hypoteticky může na Vega vydělat (zlatý důl to tedy nebude), neboť ty přemrštěné ceny polkne distribuce a AMD dostane jen zlomek z toho Odkaz
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-26 07:58:27

Univerzálnost není nejlepší pro hráče ... k tomu potřebují kapitál, aby si to mohly dovolit a nabídnout zvlášť výpočetní karty a herní karty pro hráče po vzoru GTX.
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-26 08:38:37

IMHO by melo AMD ty karty zdražit.
Jestli se ustálila nějaká prodejní hladina, tak ať na ní vydělává AMD než distributor.
JirkaH [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-26 22:20:22

Naprostý souhlas, z daných cen by mělo profitovat především AMD !!!
Trpaslik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-26 08:45:45

Co jsem četl, tak mají mít problémy se zapouzdřením GPU a pamětí na interposer. Takže poptávka nemá být hlavní příčinou nedostatku RX Vega 64. RX Vega zrovna moc nenadchla. Z uvedené dvojice má nějaké šance RX Vega 56. Dle mého je to hlavně výpočetní karta. My to tu bereme z pohledu hráče, ale pro AMD je důležité uspět tam, kde vydělá nejvíce. Proto by mě zajímalo, jak se GPU Vega daří v profi sféře.
Ramzo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-26 10:11:59

Presne tak. Hádam nikto neverí, že AMD si nespravilo prieskum trhu a vôbec, ale vôbec nevedelo podľa predajov RX kariet odhadnúť, ako sa bude VEGA predávať. Naskladnilo stovky tisíc kariet ( ktoré však podľa iných zdrojov reálne žiadny dodávateľ nevidel) a všetko sa vypredalo! A len tak náaaahodou sa zmieni, že maličký problém je vo výrobe čipov, ale to vôbec nemá vplyv na to že sa nestíha vyrábať...
Musí to byť super karta tá RX 64 VEGA keď sa nedá zohnať.... kým ju nepostavíme proti konkurencii
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-26 12:13:03
avatar
Nebyl by to problém, kdyby byla poptávka normální, jenže ona je zvýšená a AMD nestíhá výrobu, protože je náročnější na čas než u normálních GPU ... to zapouzdření si žádá více operací a času a navíc ho dělají snad jen právě dvě továrny, takže proto je to problém ....
Ramzo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-26 15:44:04

Niečo podobné je aj v našej firme. Vie sa, že je veľký dopyt a produkt sa predá. Ak sa produkt predá, treba ho veľa = veľa zarobíme. Ale ak sa neinvestuje do toho, aby bolo veľa produktov....vývoj RX VEGA trval roky ako tu bolo veľa krát spomenuté. Za roky AMD nevedelo zabezpečiť bezproblémovú rýchlu výrobu. Čo je škoda, pretože keď už zarába na ryzenoch, mohlo aj teraz na RX vega... oveľa oveľa viac, ak by boli dostupné.
majky14 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - vega je bomba 2017-08-26 08:54:13
avatar
Zkouknul jsem ten original clanek na Hardwareluxx.de a vysledek predevsim Veky56 je dost famozni
Pomoci podvoltovani z 1.20 na 1.07V a navyseni PT +50%. Ve zkratce
- Spotreba klesla o 73W a je na urovni 1080FE
- Fallout 4 - vykon +12fps (13%), 1080FE prekonana o +5% (z puvodnich -8%)
- RTTR - vykon +9fps (+17%), 1080FE dorovnana (z puvodnich -15%)
- Witcher3 - vykon +15fps (+21%), 1080FE prekonana o +8% (z puvodnich -11%)

Tomu rikam opravdu zajimave vysledky. Pokud je posun v dalsich hrach podobny, tak 56 nakonec skvela karta, kterou ale AMD nedokaze (jako uz bohuzel po nekolikate) dodat na trh v odladene forme
https://www.hardwareluxx.de/index.php/artikel/hardware/grafikkarten/4408...
eon-rx-vega-56-und-vega-64-im-undervolting-test.html
PS: viemene vysledek je lepsi nez Veka64(standard) a v podstatne jen nepatrne mensi nez Veka64(optimalizovana)
Marcel19751 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - vypadá to s Vegou 2017-08-26 12:27:16

tak trochu jako s předpovědí Vulkanologů,kdy že ta sopka vybouchne a asi s jakou intenzitou a v tomto kontextu to vypadá nástup Vegy jako sekundární výbuch a hlavní teprve přijde. ypadá to,že nová architetkura má ještě celou řadu skrytých rezerev pro navýšení výkonu a pokud Vega 56 je lehce nad úrovní 1080 jenom podvoltováním(možná bych s tím podvoltováním nešel,až na drť místo 1,07 na 1,1 ,aby to bylo stabilní i do budoucna)tak Vega 64 časem(do 3-4 měsíců)bude prohánět 1080TI anebo budou o chloupek lepší,alespoň ta vodní verze.
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-26 09:45:01
avatar
Citace:
Už jen proto bych ji chtěl vyzkoušet, protože to musí být pecka karta, když se takhle prodává za takové peníze .

To je taková pecka karta, až žere peckovních 400 W a za stejné peníze ji GTX 1080 Ti naprosto zesměšní.
viperman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-26 10:04:14

to asi tazko, a neviem koho zaujima spotreba u highendu.
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-26 12:40:02
avatar
Vega není výkonově highend, maximálně tak highend AMD.
Jediné karty, které bych nazval highendem v herním segmentu jsou Titan Xp a GTX 1080 Ti.

BTW, se podívej na benchmarky, 1080 Ti v nereferenčních verzích (i v referenční verzi) poráží Vegu Liquid naprosto ve všech hrách a mnohdy nemalým rozdílem. Navíc má nižší spotřebu, více pamětí...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-26 12:13:53
avatar
herním výkonem ne ... výpočetním výkonem je vega ale překonává ...

u herního výkonu je problém v naprosté absence téměř jakýchkoliv optimalizací, klíčové prvky VEGA vůbec nejsou aktivní atd.
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-26 12:15:08
avatar
Je to herní karta, tudíž herní výkon by měl být na prvním místě. Toto mohla být omluva maximálně pro Vegu Frontier.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-26 12:49:16
avatar
i herní karta má GPU s určitým výpočetním výkonem ;) .... žádné omluvy nejsou třeba ...

herně je VERGA 64 mezi GTX 1080 a 1080 Ti, takže k high ednu má blízko, ale nikdo nepopírá že 1080Ti je jasně výkonnější dnes ... nicméně výkonem jako takovým tedy TFLOPS je VEGA zcela určitě high end ...

zase tu VEGU neshazujte tolik ... VEGA 56 high end není, ale minimálně vodou chlazená edice 64 už je na půl cesty mezi 1080 a 1080Ti a to už za high end klidně označit můžeme ...

a minimálně spotřeba high endová určitě je
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-26 12:55:03

Cena jakbysmet
freakyfriday [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-27 10:10:20

cena neodpovedá výkonu, výkon tflops v podaní amd je oniečo slabší ako v podaní nvidie ...viď gtx 1060 vs rx580 .... rx580 ma 27mh/s po uprave časovania (musíš sa hrať s biosom) a 1060 má 24 mh/s len pretaktovaním pamäte ..rx580 má 6,175 gflops a 1060 ma 4,375 gflops no rozdiel v miningu je len 10% pri omnoho brutalnejšej spotrebe to čo nám tu amd podsúva dva roky nestojí ani za reč ..ani herne ani výpočtovo
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-27 10:38:13
avatar
uživatelé a těžaři jsou zjevně jiného názoru .... navíc AMD se dá upravit tak, že má stejnou nebo nižší spotřebu než GTX 1060 a vyšší výkon ...

BTW: Ten výkon 4375TFLOPS u GTX 1060 platí pro střední boost takt, všichni ale víme, že karta má běžně vyšší neuváděný takt, reálný výkon je tak běžně kolem 4,9TFLOPS ...
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-27 10:59:26
avatar
tak 1080ti se také dá upravit že má výkon 1060, ale to snad každá silná karta.
Citace:
BTW: Ten výkon 4375TFLOPS u GTX 1060 platí pro střední boost takt
GTX 1060 - 4375TFLOPS to sem nevěděl že je to až takové dělo.

Tak sem schválně zkusil svou 1080ti a davá přes 31 mhash/s ETH, to si myslím že není moc mimo Vegy 64, tím pádem nechápu proč by to těžaři měli tak hltat, když obdobnou kartu za 19k s DPH mohli kupovat kdoví před půl rokem (chápu že chvíli trvalo upravit programy těžební na GTX). Navíc i GTX se pak do bazaru bude prodávat více než dobře.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-27 11:57:47
avatar
zeptej se těžařů proč kupují VEGA na těžbu: Odkaz
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-27 13:41:39
avatar
a kolik tam tech Vega karet má, kdyby jich měl 40 ze 40 "dá se to spočítat", navíc kolik takových odkazů dáš? Přece jen když se prodávají tolik, tak víc farem a hlavně větších bych rád viděl. Prim mu tam hrají RX570 a předpokládám že kdyby jich měl dost za dobrou cenu tak nebude ani jedna Vega u něho (možná předobjednal když se říkalo 70-100Mhash/s a teď doufá že to bude lepší, či je koupil za nějakou super cenu). Navíc tam nemá ani jednu nVidiu tak třeba rád těží jen na RX .

Jak říkám předraženou Vegu na těžbu za cenu více než Ti je kvůli 3 Mhash/s asi blbost "ale třeba tu nějaký velkotěžař řekne svůj názor, opakuji že těžit nechci"
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-27 14:02:36
avatar
on je malý domácí těžař a má tam těch karet více než dost .... a asi ví moc dobře, proč těží na VEGA a proč se mu vyplatí ...
freakyfriday [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-27 16:30:42

ja mam aorusku pamäte na 12000mhz a pri 55% tdp ide 35mhs na ethereum v duálnej ťažbe s 320mh decred ...samozrejme gddr5x nieje vhodná na eth , preto karta ukazuje svoj potenciál maximálne na 50% ....
archecon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zelený skřet 2017-08-26 09:50:34

No zelenáč má 3 druhy packů už 2 dny skladem. Tak to s tou nedostuností v kombinaci s deskou není tak hrozný. 2xMSI 1xGigabyte. Sic. Ale lepší než nic.
Jaroslav Neznal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-26 09:51:18

"Bohužel AMD není schopno nijak donutit koncové prodejce, aby za tyto ceny karty prodávali"

To ukazuje naprosto minimální přehled o aktuálním trhu. Jednak v tržním systému je tohle normální a zdravá situace, a jednak tuto normální a zdravou situaci ani náhodou nemáme. Nevím jak Alza, ale zbývající velké české eshopy mají ceny diktované dodavateli (!), stejně tak jako prakticky prodávají v komisi; co neprodají, vrátí, a neplatí. Pokud si eshop dovolí snížit ceny pod dovolenou úroveň, přichází trest.
Není to tak, že zlevníte iPhone o litr, a už nikdy vám nikdo nic nedodá. Ne, vy zlevníte oproti dohodě iPhone o litr, a váš dodavatel vaší konkurenci zlevní všechny Asusy o 20%. Takhle se to dělá.

Upřímně nechápu, jak na tuhle hru můžou provozovatelé eshopů přistoupit; mají sice celkem jistý příjem (regulovaný dodavateli, kteří prakticky tyto eshopy ovládají, a to napříč spektrem konkurence), zato právě neplatí to, co píše DD - nemůžou si nadiktovat pro Vegu vyšší cenu, aby jí alespoň měli na skladě, a využili vysoké poptávky. Dodavatel jim dodá daný počet grafik za danou prodejní cenu. Což je poněkud v rozporu s tím, co píše DD.
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-26 10:07:53
avatar
Tak ono nástrojů na potrestání prodejce má distribuce celou řadu, nebudu je tu jmenovat. Ale přistupuje se k nim většinou pouze v případě dlouhodobého porušování minimální ceny (samozřejmě jsou i jiné boty, ale to je vetšinou chyba prodejce). Garážshopy trestat nejde, ty většinou nenakupují ani od distribuce, ale dělají překup větších prodejců "kterým tím zvedají obraty, případně jsou to slave shopy přímo velkých prodejců "kde můžou porušovat minimální ceny a trestat je distribuce nemůže".

Nikdy jsem nezažil trestání prodejce za nafukování ceny, bohužel už distribuce dodává ty karty předražené a to je od AMD (jejích výrobců) nakoupí za pakatel (podstatně méně než je doporučená cena).
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-28 16:39:28

Nikdo nás prodejce nenutí prodávat na doporučené ceně, klidně můžeme i výše, jen bychom v normálních případech byli za pitomce.
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-26 15:39:02

Ja osobne tak zufaly nie som, aby som kupoval referencnu kartu. Vodny blok neplanujem.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RX Vega 56 s výkonem GTX 1080 2017-08-26 16:36:28
avatar
Sem s ní, RX Vega 56, časem i Vega 64 bude velmi dobrý kus HW.
Už teď se dá provozovat RX Vega 56 tak, aby byla výkonná jako GTX 1080. A navíc může mít zároveň nižší spotřebu, než 1080:
Odkaz

Takže sem s ní, klidně i v referenci. Nejdříve snížit napětí a pak časem dokoupit lepší chladič a bude to bomba. Navíc s Fresync 2 LCD, to bude fajn kombinace.

P.S.: Dříve, než dáte palce dolů podotýkám, že to není první test s podvoltovanou Vegou. Na gamersnexus dosáhli dost podobných výsledků.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-26 20:44:22
avatar
A náhodou chytneš kus co tak dobře podvoltovat nepůjde, jaké myslíš že šli čipy do recenzovaných karet?

Když to vztáhnu k CPU, mám i5 3570K který jede na 3,9Ghz s napětím 1,07V, když jsem dělal známým pc se stejným CPU, tak jsem se nedostal pod 1,11V a u dalšího kusu 1,15 při 3,9Ghz.
brutulus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-26 18:03:34

To že jsem se před cca rokem rozhodl nečekat na Vegu (odradilo mě to neustálé mlžení ze strany AMD) a koupil jsem MSI 1070 se ukazuje jako super rozhodnutí. Upřímně lituji všechny co čekali (čekají) na Vegu.
ZELEZNAK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-26 20:12:49
avatar
u zeleneho skladem od gigabitu za 18K XD nějaci blazni ten primotop fakt kupuju neuveritelne
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-26 21:20:56

Asi nechapeš pointu, ten primotop ma nižši spotrebu jak GTX1080Ti, ma i nižši cenu a vypočetni vykon je o 20% nad GTX1080Ti. Ten primotom ani o 2 mesiace nebude skladom, lebo nan ceka miliony težaru...
Keby VEGA i v hernej oblasti malo vykon ako vo vypočetnej, tak NVIDIA by svoju GTX1080Ti muselo predavať za 200€ aby si ju vobec niekto kupil
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-26 21:45:03
avatar
Vega 64 má nižší spotřebu než 1080 Ti Fe?
ZELEZNAK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-27 09:15:56
avatar
absolutne nechapu co ten člevek třepe ale dat za tento smejd 18K kdyz si za 21K moze clovek kupit GIGABYTE GeForce AORUS GTX 1080 Ti 11G ktera je vykonem uplne nekde jinde

a těžaři vegu kupovat nebudu je predrazena a predevsim těží stejne jako o polovinu levnejsi RX 470-580
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-27 10:34:15
avatar
jj nebudou ji kupovat ... lidi proč si lžete do kapsy? .... Odkaz
freakyfriday [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-27 10:16:35

tak to teda rozhodne nemá nižšiu spotrebu výpočetný výkon ktorý sa využíva v miningu reálne ukazuje že v prípade amd nič neznamená a musí byť o 20% väčší aby dorovnal konkurenta zo zelenej stajne ...a za tretie tažiari na ten hnoj čakali až dokial sa oficialne nepredstavil , chvílku boli rx500 skladom a ako sa po uverejnení prvých mining testov ukazalo že to je hnoj, tak sa po 570/580 zaprášilo
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-27 10:35:33
avatar
tak buď je to hnůj a neprodává se nebo to není hnůj a prodává se ... nemůže to být hnůj a prodávat se ...

každopádně flame od vás ...
freakyfriday [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-27 16:21:33

Odkaz už je tam dlhšie skladom , nieje o ne záujem navyše nechápem taktiku AMD vydávať referenčné odpadky ...to naozaj nevedia vydať po vzore nvidie nereferenčné modely skôr ako referenčné? ...alebo si chcú prv pomastiť vrecká? ...
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-28 16:44:44

I podle Obra není Vega na minig tak špatná, RX580 je lepší samozřejmě, ale není to žádná tragédie.
RX 56 na tom bude ještě o dost lépe.
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-27 13:31:09
avatar
Situacia je naozaj zalostna. Tento rok som chcel nove PC, schvalne som cakal na komplet Ryzen ponuku, avsak v zapati zdrazili pamate a hned za tym sa zblaznil trh s grafickymi kartami. Takze novy pocitac bude az buduci rok
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-28 08:52:02
avatar
.. ale svět se točí dál ne ??
richard28 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-28 13:03:50

Ono sa o tych pametiach dost dlho pisalo ze budu zdrazovat, SSD to iste. Ja som tiez chcel komplet AMD a kupil som si to po castiach. SSD, RAM ako prve, ked prisiel RYZEN tak ten (plus zvysok). K tomu som kupil aby som mal zobrazovadlo RX460 a cakal na Vegu. No ale po akoze predstaveni som sa nasral a kupil 1080ti. Vega mala vyjst v druhom kvartali, ale akoze vydali FE. Tak ok cakam mesiac na RX Vega a ono miesto predstavenia daju dalsi slepy test. Pritom na relanom hernom vykone neurobili dohromady nic.
Ano chapem, ze pre cloveka co na PC robi tak Vega je super karta, ale taky clovek by sa na tom pocitaci nehral. Nezaserem si pracovny stroj hlupostami, od takeho cloveka by som nezobral nic. Pracovy stroj si vie odpisat, skoro nic ho nestoji a este si moze kupit hracie pc(a odpise aj to).
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-28 13:25:40

Neznám nikoho kdo na PC něco tvoří, co mu vydělává peníze ve spojitosti s grafickou kartou a má AMD kartu. A tohle nějaká Vega jen tak nezmění.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-28 14:05:08
avatar
vtipné ... to že něco neznáš, neznamená že to není .... půlka hollywoodských filmů (triky a postprodukce) je dělána na Radeonech ;) a myslím že ty vydělávají hodně
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-28 14:44:39

A to má někoho v ČR přesvědčit ke koupi ? Ať si to v Hollywoodu klidně dělají na Atari . Pro mě je důležitý aby to fungovalo. To že pro Hollywood mají vyhrazené v AMD přímo oddělení co se bude zabívat jejich podporou mě může být úplně jedno. Mimoto co je myšleno pojmem Hollywood? To je hromadu studií co dělají filmy a všechny určitě nejedou na AMD natož aby běželi kupovat vegu.

Tohle je tvrzení asi jakože Renault vyhraje F1 a proto jsou Renault nejlepší auta.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-28 15:51:16
avatar
hele dáme to za první upozornění pak bude BAN za FLAME

ty jsi začal hloupě žvatlat o tom, že nikdo nepoužívá AMD grafiku na něco co mu vydělává peníze a zjevně to není pravda ... to by se neprodala žádná profi karta AMD ... a prodávají se velmi dobře.

Jinak český trh nikoho nezajímá ... je malý a bezvýznamný ...
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-28 16:18:28
avatar
On řekl, že nikoho takového nezná, a ne že nikdo AMD nepoužívá.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-28 16:29:53
avatar
pořád je to flame ... omezenost rozhledu neznamená že ji nikdo nepoužívá ...
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-28 19:01:08

A co je na tom špatného ? Jen prezentuji vlastní zkušenosti a že nejsou malé a za to mám dostat tedy ban ? Se podívejte na statistiku autodesku, solid cadu a podobných kolik se používá AMD karet je to asi 12%. Za svůj život jsem u nikoho nepotkal worksation od Dellu nebo HP ve kterém by byla AMD karta a to je čistě na uživateli jakou kartu si nechá osadit protože jak HP tak Dell nabízejí obě varianty.

Přece tu nikoho nezajímá na čem dělají miliardové společnosti, ale každého zajímá na čem dělají amatéři, protože ti použijí 1-5karet max a veškerý servis a instalace jsou na nich, proto je dobrá k ruce fungující podpora a ta u AMD je žalostná.

To se tu nesmí říct vlastní zkušenost? Tak to by jste to měl napsat někde do pravidel.

S tím počtem Vega karet je to jako tvrditže podíl Applu je pro trh počítačů zásadní záležitost. Pořád je to jen 10%.

Česý trh nikoho nezajímá? Ale vy děláte web pro český trh a české kupující.
lubosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dostupnost 2017-08-27 14:15:06

Na Alze jsem hned v uvedení do prodeje 14.8. objednal jednu Sapphire a jednu MSI po 15800 Kč. Obě dvě přišly 22.8, předpokládám, že nejsem sám, takže to s tou dostupností není (nebylo) tak úplně zlé.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-27 14:41:28
avatar
tak si gratulujte, další zjevně budou čekat
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-27 15:50:02
avatar
Proč jste si připlácel 2000 Kč, když jste mohl mít levnější GTX 1080 s nižší spotřebou, lepším nereferenčním chladičem a nižšími teplotami?
lubosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-27 17:30:01

Jsem nadšenec do novinek, čekal jsem, že to bude s dostupností horší, tak jsem objednávkou zkusil štěstí s tím, že pokud vůbec dorazí, tak to potrvá a během té doby se ukážou další zkušenosti oproti prvním recenzím. Uběhlo to ale rychle a nových informací se moc neobjevilo, tak jsem si ji chtěl zkusit sám, kdyby to byl propadák, do 14 dnů se dá vždycky vrátit (ne, že bych téhle možnosti rád zneužíval).
Na Alze o 2000 Kč GTX 1080 nevidím, teď jsou tam v akci nějaké za 14.5, dále za 15, myslím, že ani před dvěma týdny to nebylo lepší.
V plné zátěži spotřeba, teploty, otáčky chladiče byly na začátku na můj vkus hrozné (2400 rpm, 82°), po snížení power limitu je jen o málo nižší výkon, ale 1700 rpm, 78° a hlavně spotřebu jsem naměřil nějakých 160-170 W, což je dle mého už únosné.
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-27 18:20:45
avatar
Odkaz
Odkaz
O 2500 Kč levnější než referenční Vega. Karty se neprodávají jen na Alze .
lubosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-27 18:20:25

Bral jsem pro srovnání jen tu Alzu. Máte pravdu a ta první vypadá dobře.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-27 16:03:18

Mě by zase zajímaly první uživatelské dojmy z Vegy.
ZELEZNAK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-27 16:11:11
avatar
tak to si na zimu nachystaný
lubosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-27 17:32:34

Ano, počítám sice s vyšším účtem za elektřinu, ale zároveň s nižším za topení.
ZELEZNAK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-27 18:14:15
avatar
zrovna ted maju u skreta 1080 od MSI a ASUS za 14.500


su hodne zvedavy jaku cenu nasadija te 56 co zitra vychaza
volfiste [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - na Alze skladem 2017-08-28 15:57:44

No na Alze vypadá dostupnost v pohodě, skladem mají SAPPHIRE i Gigabyte, oboje více než 5 ks.
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-28 18:47:39
avatar
jup prave jsem tam tu sapphire bral, pozitri doma, pak jeste par dni nez dorazi full cover a svuj komp muzu povazovat za dokoncenej
marek13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-27 19:20:34

Ja som voľakde čítal, že VEGA je vypredaná aj tam, kde ťažiarska tradícia nie je vôbec silná. Myslím si, že je to buď preto, že AMD stále má dosť fanúšikov, ktorí sú ochotní kúpiť horší produkt iba pre príslušnosť k značke alebo tiež môže zavážiť aj to, že na nete sa stále znovu a znovu objavujú informácie, ako VEGA stále nejde na plné gule a že časom sa jej výkon prehupne nad 1080Ti.
Radeon9240 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-28 08:58:28

a to sa nedá spraviť nejaká gaming verzia kde by bolo nejako softwarovo naschvál ošetrené aby mala mizerný výkon v ťažení? ... nevyznám sa tak do toho, ale keby chceli určite by sa to dalo. Bol som debil že som nekúpil RX580 keď ešte ceny boli v pohode a hlavne skladom, lebo som čakal ako dopadne Vega. A kto vie kedy budú nereferenčné RX56 skladom a už vidím teraz tie ceny. Ach jaj, buď budem donekonečna piecť gtx560 (zatiaľ 5x) alebo sa na to vykašlem a vezmem GTX1060. Nič iné mi neostane.
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-28 09:28:30
avatar
To určitě dělat nebudou, protože chtějí, aby si je mineři kupovali.
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Mining 2017-08-28 11:32:07

No ona je i pro mining Vega zatím docela "mrtvá" prodaly se karty pouze "předplacene" protože AMD tak trošku všem nalhalo do kapsy ). To, že karty nejsou není kvůli miningu.

Pro mining stále nejlepší zůstava 570/1070.

Mimochodem retail cena pro RX 64 Vega je aktuálně 670Usd. Takže pokud ji v AMD prodávají svým retail prodejcům za 499, tak jsou ocasové sami proti sobě, ale čemu se u AMD divit že

Když nvidia přišla s FE a titany si začala prodávat sama, tak se jim všichni vysmívaly. A jak to teď skvěle funguje . Chcete kartu? Rychle skočíte na web nvidia a koupíte, ano jen hloupou referenci referenci, ale u AMD si i na tu referenci musíte počkat a i tak s přirážkou. Totiž ty Astronomicky Mdlé Dodávky se jen tak nezlepší.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Pondělí, 25 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 650x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Pátek, 22 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1562x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Čtvrtek, 21 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1242x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Středa, 20 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1921x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluÚterý, 19 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1168x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1916x
Komentářů: 3