POTVRZENO! NVIDIA vydá RTX 3080 20GB i RTX 3070 16GB. A RTX 3070 je slabší než 2080 Ti. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Wednesday, 23 September 2020
altU NVIDIA se zjevně nic neutají. Výrobci grafik prozradili, že není důvod hnát se pro novinky.

 

 

 

 

Nová generace grafik NVIDIA je provázena neustálými úniky informací, které nemají obdoby. Nic se nedaří utajit. A tak tu máme definitivní potvrzení strategie společnosti NVIDIA:

Fotografie pochází z meetingu u společnosti GALAX, která vyrábí NVIDIA grafiky, a jednoznačně tak potvrzuje už předchozí úniky. NVIDIA skutečně chystá RTX 3080 s 20GB paměti. Chystá také dvě verze RTX 3070, kdy mimochodem základní RTX 3080 8GB nakonec nepřekoná výkonem RTX 2080 Ti (což NV slibovala), takže někteří se své RTX 2080Ti dost možná zbavovali předčasně.

Existovat bude RTX 3070 se 16GB paměti a plně aktivním GA104 jádrem se 6144 jednotkami. Nicméně to není tak dramatické, protože RTX 3070 má 5888 jednotek. Rozdíl tedy bude hlavně v té kapacitě paměti.

S ohlášením RTX 3080 20GB a RTX 3070 16GB se čeká na AMD Radeon RX 6900/6800 grafiky, kdy NVIDIA si zjevně myslí, že AMD s nimi bude schopna překonat její stávající ohlášené a uváděné RTX 3070 8GB a RTX 3080 10GB modely. Proto má v záloze o několik % výkonnější edice s dvojnásobkem paměti. O nových Radeon RX 6000 toho nevíme mnoho, ale jedna informace se objevuje neustále, a to fakt, že novinky přijdou s 12GB a 16GB paměti, což je prostě více než 8GB a 10GB u RTX série.

V prezentaci GALAXU také jasně vidíme zatím neohlášenou RTX 3060, která má mít výkon na úrovni RTX 2080, tedy lehce nad úrovní RTX 2070S (5-10%). Což by samozřejmě bylo zajímavé u karty s očekávanou cenou 399 dolarů. Nicméně proti Radeon RX 5700XT s výkonem na úrovni RTX 2070S (viz test zde), který už dnes stojí těch 10 – 11 tisíc, to zase není takový posun. Speciálně kdy je evidentní, že RX 5700XT sama dostane přímého nástupce s vyšším výkonem, efektivitou a za podobnou cenu. NVIDIA tedy plánuje RTX 3060 ve verzi s osekaným GA104 čipem (z RTX 3070 série) s 4864 jednotkami, která by se měla objevit jako první v kombinaci s 8GB paměti. Až později dorazí RTX 3060 s tím menším GA106 čipem, co by mainstream.

Mám přímo potvrzeno, že ohlášení RTX 3070 16GB a RTX 3080 20GB včetně možných úprav cen v rámci RTX 3000 série, je přímo závislé na tom, co představí AMD. A NVIDIA je bere velmi vážně. Je prý prakticky jisté, že AMD bude znatelně efektivnější. Hlavní zbraní bude ale poměr cena/výkon, což může být největší problém pro poněkud přerostlé AMPERE RTX 3000 grafiky. Faktem nicméně je, že půjde hlavně o papírový souboj, protože realisticky v současné situaci dokáže AMD i NVIDIA prodat všechno, co dokáží vyrobit. Poptávka je tak obrovská dnes, že AMD prostě nespěchá rychle reagovat na NVIDIA, která navíc vydala RTX 3000 poněkud předčasně, kdy nemá zajištěně dostatečné výrobní kapacity. Nicméně z důvodů, které se dozvíte brzy, NVIDIA prostě musela vydat RTX 3000 jako první před AMD RDNA 2, jelikož RTX 3000 nejsou v mnoha ohledech tak dobré, jak se nyní tváří bez generačního srovnání s konkurencí. A NVIDIA to moc dobře ví …

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-23 14:31:14
avatar
"kdy mimochodem základní RTX 3080 8GB nakonec nepřekoná výkonem RTX 2080 Ti" - tady jste asi myslel, že základní RTX 3070 nepřekoná 2080 Ti....?
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-23 22:08:33

Taky si myslím, že tam mělo být RTX 3070...
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-23 15:52:33

To by sme po 3070 chceli trochu vela ma o 1/3 menej vypočetnych jadier aj o 1/3 nišiu spotrebu ako 3080 Odkaz
3070 by už ťažko v realnich testoch prekonala 2080Ti
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-23 16:15:26
avatar
hip hip hurá. Ono už drívě něco podobného uniklo i gigabyte. Jsem zvědav na cenu 20Gb varianty, ta bude asi to pravé pro mne.
MartinCZ80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-23 16:17:49
avatar
Jestli to vydají krátce po představení grafik od AMD tak to podle mne bude slušný podraz a pěkná facka pro lidi co si jejich grafiky už koupily.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-23 16:33:30
avatar
NVIDIA uživatelé a zákazníci i partneři jsou na facky od NVIDIA zvyklí ...
darksicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-23 22:38:52
avatar
Takhle by clovek mohl cekat do nekonecna, a pokazde se s odstupem casu vyda neco lepsiho a vykonnejsiho. Kdo se nepoucil verzemi SUPER, tomu to patri.
Ale stejne vyroba nepokryva nabidku, takze who cares. A v neposledni rade otazkou i je, kolik kupujicich byli prekupnici. Tem to patri.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-23 22:53:26
avatar
nikdo neříká, že mají čekat do nekonečna, stačilo počkat měsíc a kousek ...
StahlGAMING [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-23 18:34:24

But... who cares? Nedockavcom je jedno v hlavach maju nakadene (cest vynimkam ktory tie grafarne naozaj potrebovali surne)
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-23 16:30:56
avatar
No někde jsem četl, že 10 GB VRAM u 3080 si bere 60W. Když zvednou VRAM na 20 GB (což mi přijde zbytečně moc), tak spotřeba stoupne o dalších 60W? I když budu optimista, tak spotřeba 360W-370W už je pro herní GK opravdu brutus. Přetočené karty jako od ASUSu by šly už přes 400 W .
darksicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-23 22:29:51
avatar
Kdyz zrusli SLI, tak na neco se ta wattaz musi pouzit, ne?
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-23 22:48:11
avatar
Tento argument mě má jako uklidnit? Dle mého, co se bude motat kolem 400W už nepůjde rozumně chladit vzduchem. S vodníkem ta karta zase vystřelí cenou hodně vzhůru (ona se popravdě zvedne už i kvůli těm dalším 10GB VRAM) a bude po dobrém poměru cena výkon.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-24 09:48:31

Ono u 400W už je to jedno. Jestli těch 400W půjde do masivního chladice s heatpipes a trojicí ventilátorů na kartě, nebo zda se pomocí vody přesune do podobně velkého radiátoru ... už je to hodně.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-24 10:54:18
avatar
Přesně tak. Ty nové FE edice ukazují, že i takové množství tepla se dá uchladit tiše dostatečně velkým a kvalitním chladičem.
Problém je spíš to co píše DD: Kam s tím teplem v místnosti?
Dokud jsem bydlel ve starším kameno-cihlovém domě nebo pak v nájmu ve starších panelácích a podobně, tak to ještě nebyl tak velký problém. Ale co jsem si postavil pasivní barák, tak mám velkej problém s přehříváním pracovny i se současným PC, které produkuje celé kolem 350W odpadního tepla (65W CPU + 220W GPU + 50W monitor).
Ideálně bych chtěl 45W CPU a 150W GPU o výkonu dnešní kombinace R7 3700X + RTX 3080. Bohužel to je asi sci-fi, ale naděje umře až na konci října ;-)
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-24 11:22:54
avatar
Je dobré otevřít okna ) Já v pracovně větrám i v zimě ono 4x 1080 vyprodukuje taky dost tepla. No se 4x 3080 to bude podstatně horší, ale což no si obleču plavky
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-24 19:53:50
avatar
To samozřejmě dělám, ale to má v zimě ten problém, že je ti pak z jedné strany teplo a z druhé mrzneš a v létě to je naprosto neúčinné řešení.
Obzvlášť ve tvém případě by už stálo za to najít způsob, jak to teplo vyvětrat do zbytku domu a ušetřit za vytápění :-)
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-24 20:15:07
avatar
Mám otevřený dveře a jde to do centra baráku v létě mám klimu. A nebo pracuju přes RDP abych u toho nemusel sedět ) Větrám v zimě jen na "rychlovku"
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-24 20:30:56

Od 2012 mam pasivne chladene PC, ale ešte v 2007 som mal PC zo spotrebou 410W, na CPU i GPU vodnika, vodnik napojeny na externi filter akvaria, po 8 hodinach nočneho hrania som mal bežne 350L akvarium ohriate o 2°C viac ako teplota v izbe
Keby šlo do tuheho dnes mam v izbe 900L akva a rybičky čo kludne znesu teplotu vody aj 32°C Tipujem že 900W odpadoveho tepla nieje problem
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-24 20:34:06
avatar
to už si rovnou pořídit místo vany bazén )
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-24 21:24:21
avatar
:-D
Jo, už jsem taky přemýšlel nad nějakým řešením typu že radiátor od vodníka hodím do vodní nádržky a budu to využívat zároveň jako zvlhčovač vzduchu. Vždy jen dolít co se odpaří a hotovo :-)
Ale obávám se, že bych rychle narazil na to, že se voda zkazí a bude to smrdět a přes ten radiátor bude špatně cirkulovat, atd. atd., zkrátka že to je sice hezká teorie, ale v praxi to bude nepoužitelné...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-26 20:45:32
avatar
Jednou za čas, vršek Sava pomůže. Jen nějak pořešit, aby ta voda v té nádrži aspoň trochu proudila přes ten radiátor.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-24 11:04:22
avatar
S vodníkem dostaneš to teplo ven téměř bezezbytku. Když budeš chladit vzduchem, budeš muset pak to teplo dostat ještě z bedny, aby ti ta karta nezahřívala CPU + RAM a disky. Vzduch s takovou emitací tepla znamená hafo vrtulí.
darksicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-24 13:29:17
avatar
To plati pouze v pripade, ze je radiator mimo skrin. Tedy vodnik na miru. Vetsina AiO i skrini ale nabizi pouze umisteni radiatoru vpredu a nebo nahore, coz je porad uvnitr skrine. A to problem neresi.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-24 14:48:25
avatar
Ano, to je pravda. Radiátor může být přichycen na skříň ale musí být vně skříně.
darksicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-24 11:44:00
avatar
Myslim to tak, ze lidi co jeli na SLI maji nakoupene zdroje az kolem 1000W. Aspon nebude problem ty watty vyuzit.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-26 20:38:37
avatar
Jestli použijí stejné množství čipů, ale 2x větší kapacity, tak to nepůjde o moc vzhůru.
NeoPlex [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-23 18:38:50

Takže Radeon 12 a 16 gb.. Hmm to vypadá na slabou paměťovou propustnost, slabá sběrnice. To jsem tedy zvědav
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-24 10:56:57
avatar
Můžu se zeptat na základě čeho tak usuzuješ? Nějak mi uniká ta souvislost mezi velikostí RAM a malou propustností :-O
Majkysek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Prodejci 2080 Ti 2020-09-23 18:50:16

Zdravím. Nemyslím si, že majitelé RTX 2080 Ti jí prodávají z důvodu koupě RTX 3070. Opravdu si myslíte, že by někdo kdo kupoval kartu za 30K+ jí teď prodával, kvůli tomu aby si pořídil kartu údajně o 10% výkonnější (výkonnější není) která stoji cca 15K? Když jí někdo prodával, tak nejspíše z důvodu koupě RTX 3080 nebo spíše RTX 3090. Jsou to lidé, kteří chtějí TOP model.
darksicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-23 22:28:38
avatar
Tak spis se ceka upgrade majitelu 1070, 1080 a 1080ti. Mozna i 2060 a 2070.
darksicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 5700XT 2020-09-23 22:26:22
avatar
Nicméně proti Radeon RX 5700XT s výkonem na úrovni RTX 2070S (viz test zde), který už dnes stojí těch 10 – 11 tisíc, to zase není takový posun.

1) 5700XT se vyrovna 2070S jen nekolika hrach a to jen ve FHD. Zde je na FPS i lepsi. Ale ve vetsine her zaostava cca o 10% FPS, coz kompenzuje rozdil v cene cca 10%.
2) Kde je 5700XT za 10tis? Mozna v akci. Bezne ceny zacinajni stale na 11tis. Mozna 5700. Nicmene ceny obou se pohnuly za posledni kvartal dolu jen o par stovek, coz lze pricist kurzovemu rozdilu.
Jo takova 5600XT zlevnila vyrazne. 5700 (XT) vsak nikoliv. Nepocitam-li akci MSI, ktera zlevnila vsechny sve grafiky. I tak se to ne vsude projevilo.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-23 22:52:52
avatar
je neuvěřitelné jaké lži tu stále někteří šíří:

výkon RTX 2070S vs 5700XT - Odkaz

14 her průměr:

v 1080p je RX 5700XT výkonnější o 2% než 2070S
v 1440p je RX 5700XT o 2% slabší než 2070S
v 2160p je RX 5700 XT o 5% slabší než 2070S

takže žádných 10% ani zdaleka ....

2, kurz koruny klesá, dolar stoupá a s tím ceny všeho nejen GPU
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-24 00:13:03

Před měsícem jsem kupoval na CZC saphire nitro+ RX 5700xt za 11490, dnes je tam o 800kc dražší. Desku Asus tuf gaming b550 jsem minulý týden kupoval za 3333, dnes je za 3490. Ceny opravdu letí nahoru.
darksicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-24 10:02:47
avatar
Super. Takze AMD ma dva mesice pred vydanim nove generace konecne pouzitelne ovladace pro predchozi generaci? To se vyplati.

Uznavam, ze s 10% navrch jsem si zaprehanel. Co se tyce vyssich rozliseni, to je samozrejme pravda. Tam ma 2070S porad navrch.
darksicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-24 11:25:23
avatar
Jinak jsem si dal trosku prace a provonal vysledky od toho stejneho typka ze zari a dubna tohoto roku.
https://www.youtube.com/watch?v=IK_Ue4d9CpE

Prumerne hodnoty v Dubnu2020
@1080p 5700XT v prumeru o 6% horsi
@1440p 5700XT v prumeru o 7% horsi

Jinak tady jsou take nejaka porovnani stejnych her tehdy a nyni. Na konci radku je uvedena zmena namerenych FPS oproti dubnu:

Shadow of Tomb Rider (DX12)
TTA (Sep2020); SMAAT2x (Apr 2020)
1080p -7% 5700XT; remiza; 2070S +7 FPS, 5700XT -3 FPS
1440p -8% 5700XT; remiza; 2070S +5 FPS, 5700XT -3 FPS
4k -12% 5700XT; nemereno;

Gears 5
Ultra Quality (Sep 2020);UQ + Ultra Textures (Apr 2020)
1080p +11% 5700XT; +1% 5700XT; 2070S -16 FPS, 5700XT -5 FPS
1440p +4% 5700XT; -5% 5700XT; 2070S -9 FPS, 5700XT -2 FPS
4k -4% 5700XT; neuvedeno;

Metro Exodus (D3D12)
(Sep 2020); (Apr2020)
1080p -7% 5700XT; +7% 5700XT; 2070S +18FPS, 5700XT +4FPS
1440p -12% 5700XT; 0%remiza; 2070S +14FPS, 5700XT stejne
4k -18% 5700XT; neuvedeno;

Doom Eternal
Ultra Quality (Sep 2020);Ultra Nightmare Quality (Apr 2020)
1080p 2% 5700XT; -18% 5700XT; 2070S +25FPS, 5700XT +65FPS!!!
1440p +2% 5700XT; -17% 5700XT;2070S +31FPS, 5700XT +60FPS!!!
4k -2% 5700XT; neuvedeno;

Resident Evil (D3D12)
High Quality(Sep 2020); Max Quality (Apr2020)
1080p +0% remiza; -7% 5700XT; 2070S -1FPS, 5700XT +10FPS
1440p -6% 5700XT; -6% 5700XT; 2070S +0FPS, 5700XT +0FPS
4k -9% 5700XT; neuvedeno;
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-24 09:28:30

Problém té karty jsou především ovladače ... sám mám tuhle kartu v 50th Aniversary Edition ... mimochodem během prázdnin se dala sehnat za 9600Kč včetně poukazu na dvě hry a trička bohužel v malé velikosti na mne . V té době to byla poměrně zajímavá koupě.

Nicméně ty ovladače ... to byla katastrofa doslova. Skoro každý den pád uprostřed nějaké hry. Teď konečně s tou úplně poslední verzí ovladačů to zatím drží a na problém jsem nenarazil. Ale aby AMD dělalo rok bezproblémové ovladače, to je prostě problém.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-24 11:13:37
avatar
Jo, to je bohužel pravda.
Na obranu AMD jde říct jen jediná polehčující okolnost a to že RDNA není jen refresh ale kompletně nová architektura.
TurboCmelak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-24 15:57:43

Stále nemám žádné problémy s Navi.. měl jsem RX5700 v referenci, teď mám 5700XT v nereferenci od gigabyte. Naopak vypadá to na nejlepší architekturu za roky.. už se těším na vylepšenou verzi a větší čip..
darksicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-24 16:16:31
avatar
Tak jsite. Protoze to co uzivatel nejvice oceni a co nejvic potrebuje/chce, je dobra architektura. Ne skvely vykon, dobre teploty, hlucnost. Dulezita je skvela architektura
GaGy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Umírající RTX 3xxx 2020-09-24 10:52:07

darksicek a těch pár procent výkonu za tu cenu navíc nestojí.
Raději padající ovladače než chcipajcí karty..

https://wccftech.com/nvidia-geforce-rtx-3080-users-report-crashes-black-screens-during-gaming/
A to mám sám Nvidia 1080Ti aby někdo netvrdil že stojím za amd.
darksicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-24 12:54:38
avatar
A s 1080Ti nejake problemy mas? Nebo proc nemas AMD? Ono je rozdil mit nefunkcni ovladace u karty, ktera je venku 14 dni a u karty co je venku rok.
AMD udelala velky krok kupredu s ovladacema, ale porad to fakt neni na urovni nvidie.

Jinak pokud by 5700XT stala 10k, urcite u ni budu uvazovat. Jenze ona stoji o litr vic.
Coz je skoda. 5600XT uz klesly temer na cenu 1660S a tam se neni o cem bavit. To je proste velmi slusna cena a muzeme se bavit o tom, ze AMD konkuruje cenou. ALe to je defakto jedina vyjimka, jinak jsou ceny karet AMD a nVidie defakto odskalovane podle vykonu. Takze o tlaku AMD na konkurovani cenou nemuze byt rec. Rozhodne ne v trznim prostredi CR. Ceny v zahranici nesleduji.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-25 02:55:43
avatar
Ehm, pokud stojí RX 5700XT 11k, tak která NV že je za podobné peníze alespoň srovnatelná, neřkuli lepší? :-O

Proč asi tak má 1080Ti? Co takhle použít hlavu, než se blbě ptát? :-O
Jednoduše proto, že v té době nic lepšího nebylo a od té doby kromě brutálně předražené 2080Ti nevyšlo nic, co by se dalo považovat za upgrade.

Dokud AMD nevydalo Navi karty, tak nevím o tom, že by mělo ovladače nějak horší. Ani Polaris ani starší GCN s ovladači problém pokud vím neměli. Takže to zase jen paušalizuješ.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Monday, 25 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 636x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Friday, 22 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1557x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Thursday, 21 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1240x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Wednesday, 20 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1917x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluTuesday, 19 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1167x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Thursday, 14 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1916x
Komentářů: 3