PREVIEW: AMD Radeon RX VEGA – vše co jste chtěli vědět. Známe modely, ceny, výkony a další Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 31 červenec 2017
altRadeon RX VEGA přijde ve třech verzích – 64, 56 a RX NANO. Konkurence se vrací na grafický trh!

 

 

 

 

Jak bylo slibováno, tak se i stalo. AMD oficiálně představila RX VEGA grafiky. Spolu s tím tak skončilo první velké NDA a můžeme vás informovat o věcech, o kterých se dosud jen spekulovalo. Bohužel NDA (a fakt, že AMD stále řadu věcí nedokončilo a neukázalo) trvá na další věci, a tak zatím dnes nevysvětlíme vše. Začněme u toho, co už je jisté, jasné …

  • AMD RX VEGA

Oficiální zatím už plně představené verze jsou dvě, RX VEGA 56 a RX VEGA 64. Rozdíl mezi kartami je daný počtem aktivních jednotek ve VEGA jádru, který už je přímo naznačen v názvu (což se nám mimochodem všem v oboru moc líbí).

RX VEGA 56 má 56 NCU a tedy 3584 Stream procesorů. Je také níže taktována na jádru i pamětech. Stále má ale 8GB HBM2. Výkon dosahuje 10,5 TFSLOPS. Jako referenční karta má jen jedno provedení a jedny parametry na rozdíl od RX VEGA 64.

Ta má tedy plných 64 NCU, což znamená 4096 jednotek. Existovat však bude minimálně ve třech verzích. Základní vzduchem chlazená edice má 1247-1546MHz, tedy výkon 12,66 TFLOPS. Dodávat se bude ve dvou vizuálně odlišných verzích s různými cenami.

Referenčním maximem řady bude model RX VEGA 64 Liquid Cooled Edition, tedy verze s referenčním AiO chlazením se 120mm výměníkem. Ta má takty 1406-1677MHz a výkon 13,7 TFSLOPS. Má také vyšší TDP, ze všech verzí ale bude suverénně nejchladnější a nejtišší :).

AMD oznámilo také ceny karet, kdy RX VEGA 56 bude stát 399 dolarů (tedy 10,5 tisíce korun vč. DPH), čímž konkuruje GTX 1070. RX VEGA 64 má stát 499 dolarů (13,5 tisíce korun vč. DPH) v základní verzi, Limited edice s kovovým krytem a svítícími logy bude za 599 dolarů (16 tisíc) a ta luxusní a nejvýkonnější edice s na míru řešeným AiO přijde na 699 dolarů (necelých 19 tisíc korun). Vedle těchto edic AMD ještě ukázalo, ale v prezentaci zatím nijak nezmínilo novou Radeon RX NANO:

Ta tedy vyjde někdy později a o parametrech i ceně vás budeme informovat až se je dozvíme. Očekával bych cenu kolem RX VEGA 56. Až sem tedy dobré. Ještě zajímavější je pak nabídka bundlů, tedy zvýhodněných nabídek, když za 100 dolarů navíc můžete získat hry, ale hlavně výrazné slevy na RYZEN procesor, desku a dokonce FreeSync monitor a ušetřit tak při nákupu celého PC i stovky dolarů:

Tato nabídka není nezajímavá, bohužel bude omezena na konkrétní řešení a hlavně nebude pochopitelně atraktivní pro každého, protože někdo už PC má a chce jen tu grafiku. Pokud ale někdo plánuje nákup celého PC i s monitorem, tak tahle akce může být jednou z nejzajímavějších v historii. Důvodem tohoto balíku je ale především snaha AMD (i některých výrobců karet), aby se RX VEGA skutečně dostala k hráčům za inzerované ceny a nevykoupili je ve velkém těžaři digitálních měň. Kvůli minerům prostě AMD (i NV) a výrobci grafik vymýšlení, jak těžařům digitálních měň zneatraktivnit nákup herních grafik, aby zbylo i na nás hráče a hlavně za ohlášené ceny. Jen připomínám, že za 400 dolarů se dnes běžně prodávají i ojeté RX 470/480/570/580 grafiky …. Bohužel. Poděkujte těžařům digitálních měn.

  • Výkon

AMD stále nechce sdělit úplně přesný výkon, což není dobré znamení. A náznaky a PREVIEW které dává o současném výkonu nevypadají prostě tak dobře, jak by měly a jak samo AMD očekávalo. Vzduchem chlazená RX VEGA má podle AMD výkon o 25-30% lepší než FURY X, což znamená že je přinejlepším někde v úrovni GTX 1080! Přičemž ta také stojí 499 dolarů (tedy měla by). Lze očekávat že RX VEGA 56 bude tedy lehce nad úrovni GTX 1070, opět za stejnou cenu.

Nemá smysl zakrývat, že tento výkon je vzhledem k faktu, že GTX 1070/1080 jsou na trhu už rok, prostě za očekáváním. On je ale hlavně za očekáváním i pokud jde o parametry proti 28nm FURY X, které mělo jen 4GB paměti a takt 1050MHz. Při stejném počtu jednotek a 8GB paměti je takt RX VEGA 64 o více než 40% výše, ovšem výkon je jen o 25-30% vyšší (vodou chlazená o 35%)?

Pokud se vám to zdá divné, nejste sami. Na prezentacích a z rozhovorů s AMD je jasné, že je tam nějaký velký problém s architekturou. Ta je totiž výrazně nová, AMD přechází na nové vykreslování a to se mu nedaří rozjet! Bylo již potvrzeno, že jeden z hlavních prvků nové architektury VEGA je tak deaktivován u FE verze a zatím neaktivní i u RX verzí! A tento nový způsob vykreslování má podstatně navyšovat výkon i efektivitu a ten samý způsob stojí i za výkonem a efektivitou současných NVIDIA grafik. AMD se jej však zjevně nedaří u RX VEGA zprovoznit, i když důvody toho mohou ležet jinde. Z toho důvodu je ten výkon zatím jaký je, a tedy jednoznačně za očekáváním. Světlým bodem je nicméně stabilita FPS, tedy průběhové křivky a minimální FPS, které jsou díky práci s HBM2 paměti lepší než u klasických karet. A to je důvodem, proč zejména na FreeSync monitoru i ve 4K se zdá být hra s VEGA plynulejší než s GTX 1080 Ti s G-SYNC, přestože má GTX 1080 Ti zcela jistě nyní vyšší výkon.

Výkon úrovně GTX 1080 zcela jistě není špatný, zejména když GTX 1080 je považována za velmi dobrou a výkonnou kartu, která dokonce už dnes stojí (oficiálně), odpovídající peníze. Jenže na trhu je už rok, takže příchod RX VEGA pro majitele těchto grafik nic neřeší a nikam neposouvá. A stejně tak je na trhu GTX 1080 Ti s až o 30% vyšší výkonem. AMD zatím stále nemá hotové ovladače, dokonce ani BIOS a podle zákulisních informací tam prostě řada věcí u RX VEGA nefunguje, čemuž současná úroveň výkonu odpovídá. Samozřejmě jsme doufali, že po více než půl roce, kdy AMD VEGA oficiálně poprvé předvedlo, budou věci dál. AMD slibuje, že výkon poroste a o tom zase moc nepochybujeme, protože výkon AMD grafik obecně v čase dost výrazně roste a při uvedení jsou sice srovnatelné s GTX konkurenty, po pár měsících už je však docela výrazně předčí.

Jenže první dojem je velmi důležitý, lidi čtou ty recenze i třeba rok až dva poté co vyjdou, ačkoliv už dávno výsledky v nich neplatí. Tím spíše, že cenově nemůže být AMD tak agresivní, jak by potřebovalo, jelikož vsadilo na drahé HBM2 paměti, které konstrukci karty značně prodražují, nemluvě o tom, že jejich výroba začala fakticky teprve nedávno, je omezená a také drahá. Potřebné 4GB HBM2 jsou také důvodem, proč RX VEGA mohla vyjít až nyní. Dříve to prostě ani nešlo, protože výrobci ve velkém začaly tyto paměti vyrábět až na konci Q2 tohoto roku! Nicméně AMD už v minulosti několikrát ukázalo, že jde cestou velkých technických změn a revolucí i když mu na trhu spíše škodí, protože konkurenční NVIDIA je mnohem pragmatičtější a do změn a nových technologií se s běžnými GTX grafikami rozhodně nehrne a stejně tak nedělá svá GPU tak univerzální. Dnes tento rozdílný přístup je ještě zvýrazněný. Ale o tom až v jiném článku.

  • Závěr

Ačkoliv se shodneme, že výkon RX VEGA není tam, kde by vzhledem ke konkurenci už nyní měl být, tak rozhodně není špatný či dokonce nízký. A je hodně věcí, proč je skvělé a pozitivní, že RX VEGA konečně míří na trh alespoň v této podobě. V první řadě je tu návrat nějaké konkurence, kdy GTX 1070 a GTX 1080, mají konečně velmi solidní alternativy! Ještě důležitější je fakt, že AMD má konečně grafiku pro 4K hraní a hlavně konečně pro ty luxusní 2K/4K FreeSync monitory, které jsou výhodnější než G-SYNC. Až dosud však kvůli absenci dostatečně výkonné grafiky od AMD s podporou FreeSync jsme měli smůlu. Zkrátka konečně je tu zajímavá grafická karta od AMD se slušným výkonem, což na trhu už dlouho nebylo. Za stávající situaci však osobně nebudu říkat RX VEGA zatím high end, protože pokud nedokáže nabídnout stejný nebo vyšší výkon než GTX 1080, tak to high end není. GTX 1070/1080 jsou totiž PERFORMANCE segment, vyšší mainstream chcete-li. A to je současným výkonem a vlastně i cenami RX VEGA. Není ale samozřejmě všemu konec.

Na další hodnocení si budeme muset počkat. Neznáme bohužel stále finální výkon RX VEGA a zjevně jej nezná ani samo AMD. Stále řada věcí nefunguje, ovladače nejsou hotové, biosy karet nejsou hotové, optimalizace spotřeby se dokončuje (u FE verzí neexistovala). Právě u TDP a spotřeby, mezi které mnozí dávají nesprávně lomítko, jsou další obavou. AMD však uvádí TDP prostě jinak než NVIDIA, stejně tak TDP nevyjadřuje spotřebu. Bylo také potvrzeno, že VEGA FE verze neměly technologie kolem řízení spotřeby VEGA vůbec aktivní a spotřeba RX VEGA v praxi ve skutečnosti zdaleka není tak vysoká a je i nižší, než mohou hodnoty TDP naznačovat. Vše samozřejmě souvisí i s tím výkonem a funkčností klíčových prvků a vylepšení architektury VEGA, které se zdají být zatím problém.

Nemůžeme vám tedy dnes nabídnout více a doporučujeme zatím se zdržet nějakých hodnocení. Karty na trhu ještě nejsou, na recenze také zatím nejsou. AMD stále pracuje na biosech a dalších věcech a referenční VEGA RX karty se mají prodávat od 14.8.2017 (dle AMD). Později, údajně v první polovině září dorazí i nereferenční verze, kdy ASUS už stihl prezentovat kompletně nereferenční STRIX RX VEGA 64:

Každopádně máme tady návrat konkurence na grafický trh a konečně grafickou kartu AMD Radeon se slušným výkonem pro 4K a FreeSync. Otázkou je, zda to v tuto chvíli není trochu málo a trochu pozdě, jak moc se dá ještě zlepšit a hlavně proč vlastně je situace jaká je a máme problém, že na grafickém trhu nemám konkurenčně srovnatelné společnosti, což znamená i nefungující konkurenční prostředí. A to bude téma dalšího článku …

BTW: pokud hledáte další pozitivní zprávy na grafickém trhu než je jen návrat konkurence do vyššího segmentu, tak dobrou zprávou také je, že pokud jste díky vysokým cenám nejen grafik s nákupem nové aktuální grafické karty (nebo PC) čekali, tak jste vlastně dobře udělali a můžete na tom jen vydělat. Zatímco před rokem díky kurzu dolaru i více než 25,5 korun, nás 499 dolarová grafika vyšla na 15 500 korun vč. DPH, letos už díky klesajícímu kurzu (aktuálně 22,2), už stojí ta samá 499 dolarová karta 13 400 korun vč. DPH. K tomu jsou nyní dostupné výhodnější procesory, desky a tak dále, takže letos je rozhodně lepší a podstatně výhodnější čas na upgrade a nákupy PC než byl loni (situaci kazí jen ceny RAM). Celý PC za třeba 2000 dolarů nás loni stál skoro 62 tisíc korun, tak stejný za 2000 dolarů nyní pořídíme za necelých 54 tisíc a to je sakra rozdíl. Doufejme, že těžaři a jejich neenchavé ruce budou udrženi od RX VEGA karet dost daleko a tak fakticky konečně něco zbude na běžné uživatele a hráče, protože všichni víme jak to teď vypadá, když si chcete koupit slušnou herní grafiku v segmentu 5 - 15 tisíc. uvedení RX VEGA tak může hodně zlepšit pro celý trh ... zájem o karty této výkonové a cenové úrovně dnes převyšuje nabídku a AMD se nemusí o prodeje VEGA v současné situaci v nejmenším obávat ... prodá bez nejmenších potíží vše, co vyrobí. Problém bude pravděpodobněji spíše v tom, že jich nemusí být dost.

 

 

 

 

 

 

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
korbisko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Spotřeba 2017-07-31 16:23:09

Jsou známe nějaké informace ohledně realné spotřeby?
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 16:33:07
avatar
AMD uvádí na svých stránkách pouze toto:
Typical Board Power 345W(liquid) / 295W
PSU Recommendation 1000W(liquid) / 750W

Je to nářez...
samusaran [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 16:34:29
avatar
650 na liquid staci , hento je blbost ako brno
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 16:36:33
avatar
Toto uvádí AMD přímo na svých stránkách.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 16:48:09

Tak ja svoju pasivne chladenu GPU asi este necham v PC
Zatial ma nič netlači, World of tanks mi ide cez 120fps na 2K monitore, tak že ma tie nove karti nechavaju chladnim aj ked vybrať už je s čoho ...
Ja si este pockam lebo hovoria že dolar je nadhodnoteni a euro podhodnotene, tak že 10% nižšia cena za PC by potesila
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:47:59

karti
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 21:15:30
avatar
Ano, je to sloveso. "Co robili?" Karti.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 16:33:28
avatar
zatím ne oficiálně. AMD spotřebu neuvádí ... vzhledem k tomu že nejsou zatím dodělané biosy a ovladače, tak ani nemůže. Uváděná TDP nevyjadřují spotřebu ...
finch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 16:36:28

Za mňa sklamanie obrovské, stavil som na zlého koňa keď som tomu veril a kúpil qhd free sync monitor a na kartu čakám už rok. Toľko ospevovaná nová architektúra a obrovský posun a po všetkých čakaniach iba tak jemne dobehnú rok starú konkurenciu. A to ešte vlastne budem čakať ďalej, lebo najprv len referenčné a tie ma nezaujímajú.

Vega proste mala minimálne výkonovo dorovnať 1080ti keď už prišla tak neskoro a to ešte za nižšiu cenu. Miesto toho top model nevie prekonať 1080 a cena rovnaká. Fail a aj tak si to musím kúpiť, keď už mám ten monitor.

Je to síce naivné ešte v niečo dúfať, ale aká je šanca, že tie údajné nefungujúce prvky AMD sprístupní časom nejakou SW aktualizáciou a že to už proste nebude len takto a viac až na Navi?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 16:43:14
avatar
zklamání z čeho? lepší produkt pro sebe a FreeSync na trhu za ty peníze nenajdeš, tak zklamání není na místě a může být už jen lépe.

jinak referenční AiO verze vypadá dost dobře, i když ta cena už tak dobrá není, když za ní už mohu mít skoro 1080ti ale jako referenčnímu AiO bych se vůbec nebránil
finch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:00:51

Sklamaný som, lebo som si tu maloval jak si kúpim výkon 1080ti napr za 650€ alebo výkon 1080 za 400. Miesto toho tá referenčka ledva dorovnala 1080 a prachy na karte neušetrím, konkurencia stojí rovnako. Ja tu rok čakám a nehrajem nové hry a ani niektoré staré, lebo som si to už chcel vychutnať na na max výkone a plynulom obraze a pritom som tu čakal na Godota a mohol som rok hrať. Porovnateľný g sync nie je o toľko drahší (nejak 50€), takže som tu nezmyselne rok čakal a odopieral si a dostal som niečo, čo už dávno na trhu je....
A vlastne ešte nemám, je to ešte skoro ďalšie dva mesiace čakania. Ty snažíš byť voči AMD furt pozitívny ale spraviť takýto launch NVidie tak to ich rozdupeš a zosmiešniš....
Jediné plus čo vega prinesie, je konkurenčné prostredie. Inak je tento launch riadny prepadák
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:14:25
avatar
pozitivní jsem o všech když je být o čem pozitivní ... jinak negativně o AMD VEGA píši že jsem čekal větší výkon, a že ten stávající neodpovídá ani parametrům proti předchůdcům ... tak si nevymýšlej a nelži o mě, bu´d tak laskav.

propadák by to byl, pokud by nabízela méně výkonu než konkurence za vyšší cenu a propadák by to byl, kdyby se neprodávala ... ani jedno nehrozí. takže není to tím že já bych byl nějak extra pozitivní, jde o to že vy jste nesmyslně negativní.

Označit RX VEGA za propadák tak musíte současně označit GTX 1080 za propadák, protože nabízí podobný výkon za podobnou cenu. Nebudeme dělat na DDWorld.cz ani jedno, jsme objektivní a říkám vám jak věci jsou ....

já jsem si GTX 1080 a dokonce 1080Ti dávno pořídil ... testujeme na nich od vydání a sám mám jednu už dávno v PC. A klidně si místo nich dáme do PC i VEGA, pokud bude v něčem lepší (já ale nemám FreeSync monitory, takže pro mě tak atraktivní nebude).

VEGA má do propadáku hodně daleko, propadák byl GTX 480 která hořela, v létě nefungovala atd. Propadák byl HD 2900 XT, která byla drahá a nikdy se její problémy podařit nevyřešilo a měla architektonickou chybu. VEGA ale funguje, má velmi dobrý výkon, skvělý v řadě oblastech, skvělý výpočetní výkon za skvělou cenu a technologicky posouvá věci hodně. Navíc pokud jde o prodeje, se současnou situací se bude prodávat skvěle a vše co se vyrobí, se i prodá ... jestli tedy hodnotíš VEGA za této situace jako propadák, tak nevím na základě čeho.
finch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:19:08

1080 je ale rok starý produkt takže 1080 môže byť ťažko prepadák, vega ním ale je. A ten vodníkový nezmysel za tie peniaže detto.
Pre koho má byť tá Vega teraz atraktívna? Výrazne lacnejšia od rok starej konkurencie nie je.
Jediný pre koho je zaujímavá, sú zúfalci ako ja s freesync monitorom.

Pamätáš ako si rok a pol dozadu písal články o NV ktorá nič nemá a ukazuje len makety? Spätne sa pozri ako si sa vyjadroval na adresu a ako to dopadlo. Byť to opačne a toto vydalo na trh NV, tak to zaručene zopsuješ, že po roku vydávajú taký produkt a AMD neporazili. Keď ale ide v tomto prípade o AMD, tak sa zahryzneš do jazyka a ideš nájsť aspoň to minimum pozitív. Ja si tú vegu kúpim a aj mi splní, čo od nej potrebujem. Ale rozhodne som čakal viac a je to pre mňa sklamanie.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:26:37
avatar
jak říkám, podle mě měla RX VEGA nabídnout víc než jen výkon rok starého produktu, a nevím kolikrát to mám ještě zopakovat. Nicméně to neznamená, že je to propadák. GTX 1080 je aktuální produkt a ještě nějakou dobu aktuální bude. A pokud má VEGA za stejnou cenu srovnatelný výkon, či dokáže být i výhodnější, tak propadákem být prostě nemůže ... propadá bude v momentě, kdy nebude dokázat konkurovat a karty se budou válet v obchodech pro nezájem. Pak to bude propadák.

podáváme takové informace, kterou jsou v danou chvíli k dispozici a snažím se je maximálně ověřovat. U recenzí máme výhodu, protože produkty máme v ruce tak si je ověřujeme sami. U aktualit bohužel, zejména u produktů ped vydáním, je informací poskrovnu zejména těch které si můžeš sám ověřit na daném produktu ...
finch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:35:53

Ak tu s nami ešte 1080 nejakú dobu bude, tak áno. Lenže v krátkej dobe môže NV zmeniť ponuku, vydať 2070 a 2080. Myslím, že to pre nich nebude také nereálne a ani by som sa nedivil, keby aj niečo už mohli mať takmer pripravené a iba čakali na krok od AMD. Keby AMD vydalo karty s týmto výkonom pred rokom tak spokojnosť.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:38:56
avatar
ano, ale to jsme zase u financí ...

AMD mělo před rokem 1 miliardu obrazu, ani ne, a bojovalo na CPU i GPU trhu a upřednostnilo samozřejmě ZEN CPU .... NV měla 2 miliardy a dělalo jen GPU ... a situace už se táhne roky, protože vývoj GPU je věc na 3-4 roky a víte jaká byla situace AMD v té době ...

Takže pokud by AMD mohlo, určitě by to udělalo, ale podmínky finance mu to nedovolili ... problém je to pak pro všechny, protože na trhu s GPU nemáme dvě vyrovnané firmy, stejně jako na CPU trhu ... není to nic menšího než zázrak, že AMD stále existuje a ještě větší zázrak, že dokáže vydávat produkty jaké vydává ....
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:50:57

A co to změní na výkonu produktu ke kterému diskutujeme? Vegu to neurychlí a to je to co zákazníci chtějí v první řadě, výkon za dobrou cenu. Výkon tu máme dlouho a za stejnou cenu. Pokud chce někdo produkt AMD ale s vyšším výkonem, nemá na trhu nic.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:59:26
avatar
nic, ale alespoň víme proč jsou věci jaké jsou a ne jen jsou ...

nejsme přeci ignoranti, abychom se o věci nezajímali
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 18:17:23

Drtivou většinu zákazníků zajímá jen FPS counter na monitoru. Je irelevatní jaký má kdo rozpočty. Ano můžeme poklepat AMD na ramena, že to pašáci dělají s menšími penězmi, ale to je vše.

Pamatuju kdysi výrok šéfa stáje F1 Minardi někdy v roce 2003/4, kdy byli v podstatě vždy absolutně poslední... Ferrari které je suverenně nejlepší má 10x vyšší rozpočet než my (300 vs 30mio USD) ale za těch 10% dosahujeme 97% jejich výkonu...

Je to chvályhodné, ale s 97% výkonu nikdy nevyhrají.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 18:24:15
avatar
njn tak pošli AMD pár miliard a jsem si jist, že ti za to dodají odpovídající produkt ...

já tě chápu, bylo by to krásné, kdyby vývoj čipů byla otázka pár hodin a nezáleželo na financích, ale vraťme se na zem .... rozpočty firem jsou známé, zákazník sám vytváří podmínky pro ně a tak stěžovat si, že AMD tak úplně nestíhá NV, když současně překonává Intel .... AMD dokázalo dodat letos 2 zázraky .... chcete po něm i třetí ... chápu, ale není to trochu přehnané
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 18:54:24

Nesmysl, kdyby šlo o finance, tak by nevráželi šílené prachy do nové architektury, ale udělali die shrink Fiji a upravili by ji na 8 GB VRAM a měli by stejný výkon, s menší spotřebou, a menšími výrobními náklady jako má Vega.
Evidentně chtěli více, udělat podobnou revoluci jako Ryzen, ale nevyšlo to .
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:25:43

Vega je přesný obraz 2900. Je to nová konstrukce, ale má nějakou chybu, která ji šíleně brzdí, je velká a drahá (HighEnd čip! drahé HBM!), ale bude prodávána za mainstream, max. za vyšší mainstream cenu. Takže narozdíl od Ryzenu budou na ni nízké marže. Být akcionářem, tak bych požadoval Koduriho hlavu na tácu za tento fail.
I v profi oblasti se podbízí jen cenou, díky nízkému výkonu na Watt, snad kjen ty výpočty ji půjdou.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:31:03
avatar
jenže to je část problému ... Koduri přišel do vedení až když už VEGA byla ve vývoji a problémy s ní zdědil a nemohl prostě většiu věcí nijak ovlivnit ... RX VEGA vznikala už přes 4 lety! v době, kdy bývalé vedení AMD zkouhlo grafickou divizi tak, že musela rušit projekty. koduri se svým teamem 100% stojí až za NAVI.

Nemyslím si, že RX VEGA je HD 2900XT ... není ... výkon má dobrý i ve srovnání s GTX, výkon má excelentní ve výpočetní oblasti a cenově je sice výhodnější a levnější než NV, ale levná tedy rozhodně není, takže se zase tolik nepodbízí. Prostě bych to tak černě neviděl. A stále nemáme finální výkon a obrázek, protože AMD stále ladí ... takže počkejme. Samzřejmně to nic nemění na tom, že VEGA je za očekáváním, ale za to současné AMD prostě nemůže, chyby se staly už před 4 lety ..... dnes se jen potýkáme s důsledky tehdejších rozhodnutí ...
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:52:54

výkon 1080, cena 1080, co je tedy levnější a výhodnější? a z testů VegaFE jde soudit i vysokou spotřebu, výrazně vyšší než ta 1080.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 18:56:43

Ano, ale to je chyba Koduriho, že neudělal to rozhodnutí, poslat Vegu k ledu, nebo do delího výoje a neudělat shrink Fiji.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 19:00:30
avatar
inu pokud by to byla NV, možná by ho udělal, protože by na to měl lidi i peníze, jenže to je AMD, zrušit VEGA by znamenalo že po POLARIS by AMD mělo minimálně 2 roky nic ... AMD nemělo peníze na vývoj něčeho jiného, natož tak rychle jak potřebovalo, jediné rozumné rozhodnutí bylo vývoj dokončit a pokusit se to vyladit a to dělá ....
Saliery [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 470 2017-07-31 19:54:51

me schorela po 9 mesicich pouzivani rx470 a cekam jak dopadne reklamace. Borec mi rikal ze se divi, ze me neschorela i deska a ze nejsem prvni a ani posledni.

Lol na alze je vega za 25 litru, to me poser teda
pevan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 20:24:22

Za 25 litrů si ji můžou narvat do špic, jsem AMD fan, ale tohle je krádež za bílého dne. Dám tomu ještě nějaký čas a jestli se to nezmění, půjdu do GTX1080 Ti, za stejné prachy vyšší výkon.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-01 01:55:38
avatar
Faktem je že AMD se začíná za NV výkonem opožďovat. Už dnes má rok ztrátu za NV a mám tušení že se náskok NV bude zvyšovat. Dnes bych kartu od AMD nekoupil. Vsadil bych totiž na Outsidera. Mám výhodu že jsem dosud monitor nekoupil a tak mám volnější výběr. Už podle napájecích konektorů budou tyto karty žrát i tužky na stole.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:00:52

Na QHD s Freesyncem stačí v poho nějaká taktovanější 480/580
finch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:03:09

Na väčšinu áno, na Zaklínača stále nie, sú tam prepady a ja už by som to chcel totálne plynulé a bez kompromisov.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:19:49

Opravdu jsou tam propady pod cca 40 FPS? Pokud ne, tak by to Freesync právě měl ustát.
finch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:39:44

Občas práve sú, možno by to dal nejaký najvytunenejší model od Asusu alebo MSI ale ja nie som fanda týchto predražených modelov kvôli pár %, väčšinou volím niečo ako Nitro od Sapphire. Navyše ja som nechcel grafiku, ktorá by to dávala tak na hrane, ale takú, ktorá to bude dávať s prehľadom a budem mať nejakú dobu pokoj aj pri novinkách. Mimochodom tie prepady som mal občasné aj pri Watch dogs 2 alebo pri neoptimalizovanom Metre redux takže tá karta je pre mňa nutnosť.
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:54:13

ty propady většinou pár % výkonu nijak neovlivní...
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:53:27

FreeSync je 48FPS minimum...
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 20:56:04
avatar
Neni pravda, je to kus od kusu. Muj ma treba od 40 fps, vim ze nektere na trhu maji bezne i 35 a mozna i nize..
JInak subjektivne klidne reknu, ze 40 fps s freesyncem je pocitove prijemnejsi, nez 60fps bez nej.
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:04:11

Nestaci to v ziadnom pripade, ani moja gtx 980ti @ 1450MHz nestaci poriadne na 2560x1440, nie to este rx 580.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:19:09

Ono záleží, co znamená stačí:-)
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:31:52

60FPS lock s rx 580 nedosiahnete v mnohych hrach ani pri 1080p, nie to este 1440p.
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:45:21

60 fps lock dosahne 580 jen v AMD slajdech, ty už snesou všechno
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:48:57
avatar
poslední upozornění, následovat bude BAN za FLAME

FAKTA: RX 580 nemá problém dosahovat 60FPS, vše záleží na nastavených detailech, takže si laskavě nevymýšlejte. jsou hry a není jich málo, kde si s RX 580 můžete hrát ve 2K dokonce i 4K na 60FPS+ úplně bez potíží

//platí pro APIK21 a LAWLIET
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 18:12:35

Ja som samozrejme myslel najvyssie detaily, pretoze to je standart benchmarkov. Detaily sa daju znizovat vzdy, ale osobne povazujem "vysoke" nastavenie za maximalnu moznu hranicu unosneho ohladom kvality grafiky. Faktom, ale je, a to naznacuju aj Vase testy, ze rx 580 konkretne v hre zaklinac 3 tych 60fps ledva dosahuje v 1080p.

Ale mate pravdu, je to mimo temu, ale nemohol som si odpustit tuto poznamku na adresu (nie Vas), ale na osoby, ktore diskutuju vyssie.

K RX VEGA64... nepaci sa mi fakt, ze karta v hrach nedosahuje svoj teoreticky vykon 13TFLOP, co by ju postavilo na uroven gtx 1080ti, ale jej vykon je na urovni gtx 1080. Nepaci sa mi fakt, ze AMD trva viac ako rok dostat na trh kartu, ktora je horsia ako konkurencia, ma vyssie TDP a najskor aj spotrebu a bude k dostaniu v obmedzenom pocte.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 19:14:04

Jak kdy, např. übersampling u Zaklínače 2 byl naprosto zbytečný.
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 19:23:27
avatar
DD ano jdou hry kde RX 560 běží ve 4k i na 200fps, dokonce i více (můžu doložit), ale vetšinou se o aktualitě, případně AAA titulech mluvit nedá. Je kopa her (napříkladn nezávislá scéna), kde cívky téměř všech karet kvičí jak o život a FPS se drží například na 2200fps (s v-sync off, proto většina lepších her má nějaké limity na fps). Ale zaklínač je náročný a 2k nedejbože 4k na max detaily nedá kde co. (Já kupuji kartu vždy když mi na max detaily při mém max rozlišení začne dropovat k 30fps a je adekvátní náhrada, chápu že valná většina lidí prostě jen sníží nastavení a vydrží další dva roky, je to o člověku).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 19:25:25
avatar
já taky hraji pokud to jde na max ... jenže pokud někdo tvrdí, že s RX 580 nemůže mít 60FPS ve 2k či 4K, tak to prostě není pravda, i v aktuálních AAA hrách na to RX 580 stačí, u některýh her prostě jen snížíš detaily na střední třeba ...
richard28 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-01 08:18:25

Ale preco by mali ludia znizovat detaily ked chcu mat vsetko na maxime, aby to bolo co najkrajsie. Sam hravas na 1080ti ale ostatnym by si s kludnym svedomim doporucil ze im staci aj RX580. Sorry ale nestaci, ak na to ma clovek peniaze tak si kupi co najlepsie co moze.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-01 08:27:47
avatar
protože stačí použít trocha mozku a zjistíš si, co se dá snížit aniž by ti to ubralo kvalitu obrazu... a naopak ti to přidá fps.. miluju kecy těchto zaslepenců typu prdnu to na max jinak nehraju... stačí trocha přemýšlet ne
richard28 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-01 09:02:21

Jasnacka, vsetko je to tam zbytocne iba pre tych sprostych, vobec to nema vplyv na grafiku :-) Pobavil si ma.
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-01 09:16:35
avatar
Prikláňam sa, tiež sa nerád limitujem v nastavení vizuálnej kvality. Ono v nastaveniach nebude nič moc čo znížiť, aby sa neznížila kvalita grafiky v hre, či nechýbaly nejaké efekty (hmla a pod.)....
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-01 09:38:37

překvapivě rozdíl mezi high a ultra někdy není velký, ale věř že ve 2K nebo nejlépe 4K oceníš o moc více každý detail


hrajem na max, hrát ve 4K na medium...to je hraní pro socky a raději si koupim konzoli ... PFUJ !!!
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-01 09:23:49

Co mám vyzkoušené, tak nejvíc výkonu se ušetří tradičním AA, ale také dynamické stíny a nasvětlování scény stojí hodně výkonu. Naopak textury na max nejsou náročné. Dá se říct, že dynamické efekty nejvíc zabíjí výkon.
freakyfriday [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 23:27:45

A čo si čakal ? Však kto nebol zaslepený červenou už pár mesiacov vedel že vega bude fail ...pamatam si akoby to bolo včera keď DD tvrdil že rx480 má nejaké úsporne funkcie a niesu aktivované a ani doteraz neboli , čakal som na rx 580 (samozrejme som kupil od konkurencie ale sledoval som) a ta bola ešte zravejsia ako predchodca ...takze tu už žiadne nové funkcie aktivované tiež nebudú ...tie reči že sa posunie oproti konkurencii časom, Hm 480 sa nejako neodrazila od 970 rovnako ako 580 od 1060 ....najvacsi problém by bol keby nvidia spustila len o 50 eur aj z 1070 aj z 1080 a úplne by tým vegu zabili ....1080ti bez konkurencie , vega je vlastne karta pre nikoho na ťaženie má nepoužiteľné HBM , na hry je moc pažravá a predáva sa v cenovej kategórii kde sa faily neodpúšťajú ....
Hammy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-01 13:33:57
avatar
Nemůžu nesouhlasit. No dodám, že AMD zpřístupnilo časem funkci "Chill". Táhle funkce paradoxně zasáhla grafiky až po R9 2xx sérií. Tedy splnilo svých slibů, ale jednalo se spíše o SW, nešlo o HW funkci RX480.
Jardat [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 16:38:36

Tak se konečně provalilo to, co mnozí pouze tušili.
Kdyby to AMD řeklo otevřeně hned, tak by to nikomu nevadilo. Tutláním si určitě nepomohlo.
V každém případě držím palce, aby se podařilo rozdýchat vše co je potřeba.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 16:41:59
avatar
prosímtě ... už si někdy v historii viděl, že by nějaká firma svůj produkt odstřelila před tím, než jej dokončila a vydala na trhu?

Jinak si nezvpomínám, že by někdo běžně takto propagoval produkt už měsíce a ukazoval jej před vydáním. většinou se o produktu veřejnost dozví až s datem uvedení ...
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:37:08
avatar
Pokud casem rozjedou vsechny technologie co Vega obsahuje tak OK, pokud ale Vegu dale propaguji jak je inovativni a ze obsahuje ze slajdu vse co ma a pak by to neslo vyuzit, to uz OK nebude
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:42:52
avatar
njn, to je marketing každé firmy ...
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 19:25:21
avatar
Citace:
už si někdy v historii viděl, že by nějaká firma svůj produkt odstřelila před tím, než jej dokončila a vydala na trhu?

například Microsoft u HW je tím více než proslulý (a utopí nemalé peníze).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 19:30:42
avatar
já myslím marketingově že by ho prohlásila za fail a stejně vydala ;)
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 16:44:08

takze je to jasne, novy druh vykreslovania robi problem, co tusil asi kazdy

vidim to tak, ze sucasna vega to ani nerozdycha a max sa vykono zaradi niekde okolo 1080 OC a az vega 2 (?)/ navi to budu mat na 100% aktivovane a ukazu vykon aky ma byt, typujem to tak, kedze to moze byt kludne hw problem, ktory sa moze ciastocne vyriesit pri vege a az pri dalsej generaci by sa to mohlo vyriesit, kedze sw problem by mali pravdepodobne ciastocne vyrieseny
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 16:44:37
avatar
Tak konečně (pro někoho)... dobrá zpráva
Opravdu se bavím nad tím, jak se tu řeší jen spotřeba a přitom doma lidem běží spotřebiče, voda teče, teplo uniká. Už vidím, jak každej má doma jen to nejuspornější, co "žere" nejmíň. Pokud by ta spotřeba (teplota) byla problém s chlazením, pak to beru ... ale tady není o čem.
Koupi zdar
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:03:51

On to je hlavně problém s chlazením, 150 W navíc je velký problém uchladit tiše.
No a je to i problém se spotřebou náklady.
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:57:11

proto jsem koupil úspornou TV, úspornou lednici, všechny svítidla nahradil 3-6W LED ... po takovéhle malé změně jsem při vyúčtování místo běžného doplatku zjistil že tři měsíce nemusím platit zálohy neb mám předplaceno.
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 19:53:22
avatar
To si přecházel z zárověk pouličních lamp, z plazem si měl TV zeď, lednici si zdědil po prarodičích. Prosím tě co máš doma za jistič (tarif)? a kolik % denně koukáš na TV, za svícení (asi máš kvůli kontrastu zazděné okna) a samozřejmě když tě nebaví TV koukáš jako já do lednice jestli se tam něco samo nereplikovalo.
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 16:46:52
avatar
bieda je to, takže AMD je rok pozadu a to ani nedorovnáva konkurenciu. Asi by sa mali už vykašlať na tie ich univerzálne architektúry a spraviť niečo len pre hráčov a pre profi segment mať zvlášť karty. 300W pri takom výkone?
Dnes malo AMD v pohode prekonať 1080 Ti a prd
Aspoň že procáky sa spamätali.
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 16:48:25
avatar
Vegu si koupí pouze někdo, kdo se nachytal a už koupil Freesync monitor a nebo zarytě odmítá koupit lepší GTX 1080/ GTX 1080 Ti . Jinak netuším kdo by mohl chtít tak žravou obludu s výkonem taktak GTX 1080, která je na trhu 14 měsíců.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:02:23
avatar
no když to podle zkušeností hráčů vypadá že RX VEGA s FreeSync je lepší zážitek než GTX s GSYNC a ještě přitom ušetříš: Odkaz

tak bych to neviděl tak tragicky. Navíc tvrdíš že má VEGA špatný výkon (tak to má pak i 1080 špantý výkon), když za tu cenu ti konkurence nic lepšího nenabídne a máš stejný výkon, není to trochu neobjektivní? VEGU si koupí každý, kdo chce prostě za uvedenou cenu dobrý výkon, který nabízí i konkurence, ale pokud k tomu bude pořizovat monitor s FreeSync, což je mimochodem standard, tak je to už jednoznačně lepší koupě než GTX 1080 za ty peníze, která FreeSync neumí ... a FreeSync monitorů je mnohem více než Gsync a jsou levnější ... takže nekopejte do VEGA, když konkurence za ty peníze nemá nic lepšího a FreeSync standard neumí ...

což samozřejmě nic nemění na tom, že by VEGA měly být lepší než co vypadá že nabízí nyní (právě kvůli tomu že konkurence se stejným výkonem je na trhu už rok) ... ale jak je uvedeno v článku, má to bohužel své technické důvody.

//žravou obludu? Ukaž mi prosímtě recenzi a reálné měření RX VEGA s finálním biosem a ovladači, která ukazuje tu reálnou obří spotřebu a které nám tady všem pořád vykládáš? Nemáš, tak furt nemel o spotřebě, kterou neznáš.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:00:39
avatar
....a světlo na konci tunelu si zapomněl uvést
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:07:12
avatar
nemá špatný výkon ale konkurencia ho už mala z pohľadu PC v "minulom desaťročí"
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:14:27
avatar
Ten vykon by nebyl spatnej, pokud by se jednalo o stejnou architekturu jako mela Fiji (GCN3 tusim). V tehle podobe ale spatny je, to je objektivni fakt. To, ze se da ten vykon zatraktivnit cenou je vec jina. AMD si toho vzala na bedra tento rok hodne, a tak jak jim vysel RYZEN, tak jim moc nevysla VEGA, alespon ne v hernim segmentu.
Je otazka, jestli je to jejich implementaci tile-based renderingu, ktery zjevne nefunguje jak by mel, pokud tedy funguje vubec a je otazka, jestli se jim to podari rozchodit, kdyz se jim to za pul roku nepovedlo.
Samo AMD si mysli, ze ano, protoze pro rok 2018 planuje pokryt cely high-end.
Boris_the_BLADE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Konkurence pro Maxwell nikoliv 2017-07-31 17:27:49

Co naplat ona je Vega vlastně spíše konkurencí 980Ti OC 6GB, obojí High end. Podobný výkon, podobná spotřeba, bohužel 980Ti je sakra už veterán a neprodává se.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:34:35
avatar
hele to už dáme za BAN jo? Dlouhodobě tu plácáš nesmysly a FLAME a dále ti to nebudeme trpět.

RX VEGA 64 má stejný výkon jako GTX 1080 a stojí stejně, takže jak může být konkurencí pro podstatně slabší 980Ti?
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 18:03:45

Stojí o 200 dolarů výše. Jinak má nižší výkon a stojí stejně a spotřebu bude mít jistě vyšší než referenční 1080, která si vystačí v extrému se 185W, Co ukázaly Radeony 480 a 580, stejně jako VegaFE, spotřeba je blízká, neli vyšší udávanému TDP.

Provozně tedy Vega bude horší, výkonově bude pokulhávat a cenově bude srovnatelná 1080FE, navíc, 1080 se dají sehnat i za nižší než doporučované ceny protože už je to v zásadě "výběhová" karta, což u novinky na trhu platit nebude.
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-01 17:37:09
avatar
Mi vykon nezname, jsou tam nejaky nasrely, neco nam rekla FE edice, neco samotna AMD, ale co naplat pockat se musi na nezavisle recenze. Jinymi slovy to co tvrdite je objektivne nesmysl.
Co objektivne vime je, ze VEGA je nejpokrocilejsi a nejuniverzalnejsi cip, ktery kdy spatril svetlo sveta. Jestli je to dobre nebo ne, je otazka jina. To, ze ale ta architektura je v mnohem revolucni a prinasi technologie jeste i treba pred rokem vyhrazene pro superpocitace, at uz rapid packet math (2*FP16 / FP32) nebo HBM2.
Nabizi nejkompletnejsi podporu DX12_1.

To objektivne vime. Vime, ze nejakou merou se tyhle technologie zapisou v budoucnu do narustu vykonu. O jak velky narust se bude jednat, to uz jsou spekulace, ale ze tam ten nezanedbatelny bude je jasne asi kazdemu. Moje spekulace je, ze VEGA nebude mit v budoucnu problem s porazenim 1080Ti. Jestli v ty dobe na tom bude vubec zalezet je zase vec jina.

Co nevime je vykon dnes. Ten nezname! To je objektivni fakt. Vime nebo tusime, ze herni Vega je pro architekty ovladacu zrejme velky orisek, ale to je asi tak vsechno co vime.

Takze ja bych se zdrzel soudu, jeste pred spachanim trestneho cinu, abych tak rekl. Je to jednak vysostne drzy a nevyslovitelne hloupy!
richard28 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-01 09:00:44

A date ban aj sebe? Lebo teraz klamete Vy. Zrovnatelne vykonna (vodna) Vega stoji viac(200$). Vzduchove Vegy co stoja rovnako (nie lacnejsie) su menej vykonne ako 1080.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:16:51

Žádný výrobce, naprosto žádný, nebude ohlašovat 300/375 TDP, pokud by měla být reálná spotřeba výrazně menší. A testy FE tomu odpovídají, i když už je známo, že RX žerou o něco málo méně, jsou to prostě žravé obludy.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:19:38
avatar
testy FE neukazují reálnou spotřebu RX, ptál se na to přímo jeden z těch co ji testoval a AMD mu potvrdilo, že u FE verze nejedou žádné úsporné a optiamlizační technologie jaké už bude mít RX VEGA ... takže zase hodnotíte něco o čem nic nevíte. proč to děláte? Počkejte si na finální testy a recenze ...
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:39:51

Já nečtu jen tebe víš? ANo, RX žere o něco málo méně, ale je to tragédie stejně.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:45:27
avatar
to je mě jedno co čtete, já prezentuji jen objektivní fakta a tak jsou jaká píši, mám to přímo od toho co FE testoval ...

tragédie jsou lidi, kteří neví o čem mluví .... kdybych znal spotřebu RX VEGA, tak vám ji řeknu ... neznám a objektivně ji nezná teď v tuto chvíli kromě AMD nikdo ... karty otestované ve finální verzi s finálním biosem a ovladači nikdo nemá. takže vaše tvrzení o tragické spotřeba je přinejmenším zavádějící ... a klidně může být i lživé ...
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:47:24

14.8 podle pcper.com výjdou recenze, tak už jen 14 dní počkáme ... však to už známe
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:49:56
avatar
14.8. RX VEGA vychází ... v článku jsem to jasně napsal. recenze snad bude i u nás ... karty jsou na cestě.
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:51:29

můžeme čekat větší vzorek her v případě této grafiky ? když se už čekalo tak dlouho
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:55:15
avatar
ne .... testované hry úplně stačí k určení přesného výkonu, nemáme čas ani zdroje na větší testování ... časově příliš náročné a nevěřte testům s 20 hrami, nikdo je dnes skutečně nedělá, pokud nemá na práci jen to .... výsledky to zpřesní jen o malé jednotky %, tedy to časově za to vlastně nestojí.

RX VEGA bychom pak měli mít v redakci dále, takže s ní budeme testovat nově vycházející hry, jak děláme recenzi i benchmarky ....
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:59:08

škoda :/
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 18:04:06
avatar
jj, až budeme mít 100k měsíčně na provoz webu, tak vám na takovéhle velké testy grafik někoho zaplatím a bude jen sedět a dělat benchmarky ... dostane křesílko, stoleček, sestavičku a jen se budou točit karty. Všechno kromě těch 100k měsíčně máme
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 18:10:48

no nevím, ale mám názor že po skoro 2 letech od uvedení Fury X by jste to mohli hecnout nikdo přece nečeká že takové testy budete nadále udržovat i pak s nerefencemi, ale u jedné karty udělat test 10ti her snad takový problém není

Ale je to váš boj, tohle je jen můj názor : )
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 18:14:03
avatar
bohužel .... už takhle jsme tu zavaleni hardwareme na testování a máme toho více než stíháme, dokonce už i odmítám další partnery, prostě není čas ... já sám mám rozepsáno 10 článků teď .... a už jsem ve skluzu s některými měsíc

problém je, že DDW dělá více práce než leckterý velký web s lepším financováním, jenže já to táhnu fakticky sám finančně ... takže tak. Když řeknu kolegovi, aby udělal test 10ti her nebo bych ho dělal sám, obětujeme tomu 1-2 další testy produktů, časově to prostě nenahradíš.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-01 02:14:48
avatar
Technické důvody zákazníka ani zbla nezajímají. Tohle zajímá akcionáře AMD a ti musí řvát vzteky. Plocha čipu neodpovídá výkonu a tak se AMD okrádá o výtěžnost z Waferu ve vztahu k výkonu. Mezi námi děvčaty z tohoto asi nejsou MS a Sony nadšeni. a mám dojem že ani Apple. Samozřejmě toto na kameru neřeknou, musí se přece tvrdit že je vše v nejlepším pořádku.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 16:57:09

Chce to měsíc, dva počkat na ovladače, biosy, nereferenční karty a pořádné uživatelské testy. Výkon ještě poleze, jde o to o kolik. Žádný fail to není. Vega karty jsou konkurenceschopné, ale mohlo to být lepší samozřejmě. Ceny jsou přijatelné. Žádný stres.
rtrebor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:06:51

A zase len čakať a čakať to Vás baví stále dookola na niečo čakať?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:35:38
avatar
proč ne? Já si třeba čekání na RX VEGA zkrátil hraním na GTX 1080 1080 Ti a dalších kartách a teď si počkám na VEGA a otestuji si ji a uvidíme jak na tom bude ... každopádně já čekám pořád na něco třeba teď už čekám na GTX 2080 a RX NAVI
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 18:07:25

Kolik dalších čekatelů na vegu tráví doma hraním na 1080/1080Ti, kterou navíc dostali určitě k testování a pak ji nikdo nechtěl vrátit? Pro ty lidi co to doma mají, pokud není sběratel HW už vega nic nepřinese, výkon mají, co mají "upgradovat"? Výši účtu za elektřinu?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 18:10:01
avatar
co to s tím má společného, jak píši, já už čekám na GTX 2080 a RX NAVI ... samozřejmě GTX 1080 vyhazovat zatím nebudu ... ale prostě čekám ... někdo si při čekání na VEGA koupil RX 580 třeba a myslím že za dobrý peníze (když vyšla) dobrá karta ... te´d si bude moci koupit RX VEGA, výhodněji, než by ho stála GTX 1080 před rokem se stejným výkonem (jak proto že stála 649 dolarů, tak proto jaký byl kurz) takže počkat se vyplatilo?
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 18:25:43

společné s tím má výrok "Já si třeba čekání na RX VEGA zkrátil hraním na GTX 1080 1080 Ti"

Prosím o nějaké odhadnutí kolik aktuální čekatelů na RX VEGA trávilo čas hraním na 1080 nebo 1080Ti a zda je pro takové čekatele Vega produkt na který čekali...
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 20:22:13
avatar
99,9% řekl bych... skoro všichni pak GTX 1080 (Ti) hoděj do elektoodpadu.
Kdo počká, ten se dočká.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:08:39

To hle je mnohem větší fail než Buldozer. Jediné štěstí pro AMD je, že se povedl Ryzen a že se klvůli těžařům prodá v grafikách vše, co se vyrobí, tak to do NAVI nějak doklepou, snad tu tak nezkazí.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:33:40

Už rok tu máte výkon, který teď AMD dohnalo. Nic vás nenutilo čekat na Vegu. Je to každého svobodné rozhodnutí.
Já to mám jinak, nevidím věci jen černobíle. Pokud beru AMD jako nízkorozpočtovou firmu, která bojuje jak v cpu, tak v gpu segmentu, není to špatný výsledek. Buldozer byl fail při vydání, na tom se shodnem.
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:49:10

jenže AMD hypovalo jak VEGA bude skvělá

počkej vytáhnu nejlepší hlášky AMD

ve srovnání s 1080Ti a Titan Xp vypada VEGA skvěle

4K 60fps gaming karta (CES 2017)

HBM2 změní vše ....

chceš další vtipky ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:52:32
avatar
.... tak ve srovnání s 1200 dolarovou Titan je výkon 499 dolarové RX VEGA 64 skvělý ;)

4K při 60FPS ... určitě dávat dokáže bez potíží, stejně jako podobně výkonná GTX 1080 jen tomu musíte přizpůsobit nastavení ...

HBM2 mění vše kolem konstrukce karet i paměťového systému a práce s ním (ví to i NV a proto HBM2 používá u TOP modelů V100)

to že něco nechápete, nebo pochopíte špatně ještě neznamená, že je to blbost ...
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:54:49

tak jasně, ale to pak může být i 1080Ti 4K 120fps karta když uberu detaily, to by šlo pak překroutit uplně všechno podle potřeby viš jak
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 18:01:23
avatar
to není překrucování, to je fakt který s zcela opomněl ...
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 18:28:28

Akorát když tohle srovnání s Titanem okomentoval podobně v době vzniku toho citátu, tak by za zeleného NVIdiota.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 18:35:08

Na marketing moc nevěřím, jen na jeho styl ...
Každá firma má marketing a tyto hlášky mohou být spojené více s novináři, než se samotným technologickým vedením AMD.
Chce to sundat růžové brýle a brát HW takový jaký je a od toho tu budou testy. Nechci se nějak zastávat Vega karet, ale výkonostně konkurují, cenu mají dobrou. Do budoucna mají potenciál jít s výkonem ještě výš. Ale to je o úhlu pohledu.
Mě osobně vadí ta nenávist, kterou někteří předvádíte ve srovnání s AMD.

// Je to jediná konkurence Intelu a nVidie. Jsem za ní upřímě rád!!
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-01 08:19:32

Já na Vegu nečekal, mě RX470 naprosto stačí. Ale jsem fanda AMD.
Nízkorozpočtová firma právě musí mít lepší produkty, aby nekrachla. Kdyby nebyl Ryzen a jryptománie, tak by po Veze AMD skončilo.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-01 08:52:23

AMD jako firma existuje téměř 50 let. Snad nevěříš, že by bez cryptu a Ryzenu jako firma skončila.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-01 02:20:14
avatar
Toto bych se neodvážil tvrdit, když nevíme zda je problém v ovladačích a nebo v návrhu čipu. V prvním případě to opravdu mohou časem rozchodit. V druhém to pro tyto karty nerozchodí nikdy. Vzhledem k tomu že AMD mlčí, tuším že to bude průser v čipu.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-01 17:27:34
avatar
Tak problém v čipu má skoro každej vyrobenej čip.
Mají ho i Ryzen CPU i Intel CPU. U Ryzen to například vyřešili nějakým mikrokódem do pár měsíců.
Samozřejmě vždycky záleží na závažnosti problému a jeho povaze. To, jestli to půjde nebo nepůjde vyřešit je ve hvězdách. Může to dopadnout jako HD 2900 a může se taky stát, že do vánoc vydají nové BIOSy a ovladače a výkon poskočí o desítky procent nahoru.

Tyhle žabomyší války, navíc před vydáním GPU, kdy ani nejsou k dispozici testy, jsou fakt neuvěřitelně hloupé.

Zkrátka pokud se potvrdí aktuální info o tom, že Vega 64 jen dorovná GTX 1080 a v AiO verzi se vytáhne někam mezi 1080 a 1080 Ti, tak bude mít AMD konkurenceschopnou kartu, která sice neudělá díru do světa s zdaleka si jí nekoupí tolik lidí, jako kdyby se naplnila očekávání a oni dokázali NV překonat, ale i tak ta karta bude na hony vzdálená propadáku.

Taky nemám vůbec radost z toho, jak to vypadá, ale to je jen zklamání z nenaplněných očekávání, kdy jsem navnaděn úspěchem Ryzen CPU doufal ve stejný zázrak v GPU oblasti. No víc než jeden zázrak za rok od outsider firmičky je asi víc, než v co může člověk reálně doufat...
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:17:06

Citace:
Světlým bodem je nicméně stabilita FPS, tedy průběhové křivky a minimální FPS, které jsou díky práci s HBM2 paměti lepší než u klasických karet. A to je důvodem, proč zejména na FreeSync monitoru i ve 4K se zdá být hra s VEGA plynulejší než s GTX 1080 Ti s G-SYNC, přestože má GTX 1080 Ti zcela jistě nyní vyšší výkon.


Tohle mi připomíná situaci kdy u Polaris řekli že 2x 480 CF = 1080 : ) ... ano platí to, ale v jedné hře : )

U těch min a max fps, tohle testnuli v pár cherry picked hrách, otázka je jak to bude fungovat u jiných her, jestli to bude běžná praxe nebo opět otázka patchu a čekání...

Btw jako uživatel G-syncu a viděl jsem i Freesync v akci, je rozdil i při použiti těchto technologii mít 40 vs 55 fps ve 4K ;) to že se AMD snaží říct že je to stejný zážitek...blbost... stejne jako "s gumou" vs bez taky to není to samé ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:21:28
avatar
AMD uvádí test hned několika her a všude má VEGA mnohem lepší minimální FPS než GTX s jinak stejným průměrem ... takže zase jsi vedle ;)

??? a viděl jsi srovnání 60 vs 80 FPS? ( o tom je totiž řeč a to bylo prezentováno ;)
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:35:17

No já vidím v tom testu 1080 FE, ty ve článku píšeš o Tičku ... pochybuju že 1080Ti má stejné minima jako 1080

Navíc ani za mák nevěřím tomu že Fury X má lepší minima než GTX 1080 ? oni si prostě dělají prdel ze svých zákazníků .. počkám si na recenzi, protože to co ukazuje AMD nedává smysl

stejně jako když ukazovali ten CF 480 vs 1080
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 18:11:26

Chci vidět prezentaci... Naše 2xRX480/580 za 458 USD překoná kartu s cenou 699USD - Vegu RX64 Liquid Edition U air cooled verze to překonají snázeji a pořád jsou levnější a jelikož usage v CF bude nižší, tak ve finále asi budou ty dvě RX žrát méně co ta jedna Vega.. Proč to tak neodprezentují? Se stejně výkonnou 1080 to udělat mohli.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 18:18:30
avatar
vsadím se že někoho (mě?) napadne udělat test 2x RX 580 vs 1x RX VEGA 64 .... a jen to ukáže, to co tvrdíme, že AMD tam má v architektuře nějaký problém ... je jedno jaký je výkon ve srovnání s konkurencí, větší problém je jaký je výkon se starší generací architektury, která má být přeci horší, jenže v současnosti to vypadá že VEGA je horší ... něco tam nefunguje jak by mělo podle mě prostě parametry toho GPU neodppovídají prezentovanému výkonu
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:25:32

No co jsem už nějaký čas čekal se nakonec vyplnilo, teď už vůbec nelituji že jsem GTX 1080 objednal a dále už zbytečně nečekal, nějak jsem tušil že chybu neudělám. Teď bude ještě chvíli trvat než se vše vyladí a než klesnou ceny, ale každopádně AMD držím palce jelikož konkurence je zapotřebí, ono je lepší že přijde pozdě než vůbec... jsem zvědavý na konečné testy, ty ukážou co je opravdu výhodnější kup..
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 23:53:13

Smím toho jedno trola alespoň požádat o vyjádření co se mu na mém projevu nelíbilo a co nebylo pravdivé, nebo to bylo jen plané rozhořčení nad samým výsledkem, opravdu nevím co čekal a co tím chtěl básník říct, pokud nemá odvahu veřejně tak prosím o komunikaci do zpráv, děkuji předem za odpověď a rád se poučím...
MiroP [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vecne cakanie a na co? 2017-07-31 17:23:48

Stale dokola, cakame na BIOS, ovladace, vsak casom to doladia, atd. Historia sa neustale opakuje. AMD by si malo uvedomit fakt, ze zákazníka toto nezaujima. Zakaznik pride a povie, chcem grafiku na to a na to. A chce to hned. Ma cakat, ze karta AMD "dozrie" (hoci si nespominam, ze by sa tak stalo niekedy nejak extra)? Posle ma viete´kam Kazdy normalny clovek vie, ze elektronika dnes starne velmi rychlo a zlvast grafika je najcastejsi upgrade PC. Tato politika AMD karty vzdy zadupala a zadupe aj teraz. Skoda, veril som, ze konecne bude konkurencia aj v GPU segmente....
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:38:24

já už se u AMD (téhdy ATi) jednou napálil a koupil jsem si Radeon 2900XT , po roce shořela na popel, naštěstí reklamace dopadla dobře a měl jsem na výběr 4870 nebo 260tku , sel jsem do NV a nelitoval jsem, poté jsem dal ještě AMD šanci u řady HD 6000, ale opět, sliby CF a HD3D zase ztroskotaly jako titanic ... a od té doby jsem si řekl že nebudu šetřit pár stovek a koupim raději NV a mám klid... u AMD vypadá všechno skvěle do té doby než si to člověk doma vyzkouší a zjistí že 50% věci které jsou na krabici uvedeny funguji, ALE .... !!!

to jen taková vzpomínka do minulosti ;)
zero8324 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Eniki, beniki, kliki, bé.... 2017-07-31 23:58:55
avatar
Pozerám, že ty máš ale šťastie na výber generácie karty...keby si vtedy bral 4870, alebo neskôr namiesto HD6000 by si skúsil ešte rok a pol vydržal a šiel do 7970Ghz, tak by si na Radeony nefrfľal :-) ...ja som na AMD/ATI takmer odjakživa a žiadne problémy som nemal (S3 Trio 3D, nVidia TNT2 m64, Radeon 9600, Radeon X1600, Radeon 4670, Radeon 7750, Radeon 7970Ghz).
...teraz si počkám na bazárovú Vegu (od minerov, tak ako mám 7970ku), dám to na vodu s riadnym radiátorom a bude kľud na pár rokov.
Vega je nabitá fičúrkami, len málokto vie oceniť, keď má karta "morálnu" životnosť viac ako 5 rokov a zreje časom...ja taký hardware vyhľadávam a viem mu čo to odpustiť.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-01 08:34:17
avatar
já to točil tak nějak průběžně.. ale od doby co mi gtx 460 prostě nefungovala v PC.. jsem trvale na AMD a pohodka... cena/výkon na 1080p zcela dostačující...
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-01 08:32:59
avatar
tak nečekej ne ? někdo, kdo se nikam nežene, si počká ...
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:26:45

no uz se tesim az se to i s amd cpu dostane do notebooku
Despo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ban 2017-07-31 17:49:29

Tak tady to je hodně drsné, čtenář napíše nesouhlasný názor s redaktorem a má ban jak vyšitý. Tomu se říká svoboda slova a demokracie Tedy kámoši mě varovali, že když tu nebudu psát o AMD že je vlastně ve všech oblastech nej... tak letím jak postřelenej vrabčák, a koukám že to tu opravdu takto funguje.
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:50:38

lhaní je hřích a to se trestalo kdysi smrti, ted jen banem : ) peace
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:58:31
avatar
tak ono zastřelit pár flamerů by neškodilo .... alespoň nějakou dobu by byly diskuse hodně klidné Chtělo by to nějakou periferii, která by tě za psaní flame a blbosti ztrestala rovnou jen bys to odeslal ... měly by to dodávat ideálně jako součást monitorů ...
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-01 00:40:31
avatar
tohle je doufám jen velice hloupá nadsázka, ale takovéto věci by slušná společnost neměla říkat (psát), samozřejmě svoboda názoru (i trollů) od-do (ale kdo určí meze). Jen si nemyslím že naše společnost by měla schvalovat střelbu do kohokoliv. A to nejsem pacifista!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-01 00:48:55
avatar
jasně, stačí polít dehtem a posypat peřím
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-01 01:00:25
avatar
DD
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-01 10:23:20
avatar
Mam rad hw fora a diskuze, jenomze ti vecni trollove a flameri jsou pro mne strasny mor. Zajimaji me veci k tematu, zkusenosti a realne poznatky k pc hw, ne ten zbyly odpad. Bohuzel, pchw weby prilis pritahuji i nemalou cast nedozralych lidi, pro ktere neexistuje jine vyuziti hw, nezli hrani her a detinska pretahovana "moje grafika/cpu/cokoliv, je lepsi nez tvoje"
Nektere takove prispevovatele se da casem identifikovat a vlakna pod nimi ignorovat a preskakovat, ale stejne je otravne se k tem prinosnym informacim prohledavat tim mnozstvim toho zbytecneho. Libil by se mi nejaky osobni filtr na konkretni uzivatele, proste takovy individualni blacklist, kam bych si pridal vybrane experty a jejich prispevky by se mi nezobrazovaly
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:56:45
avatar
když budete psát blbiny jako že AMD je ve všech oblastech nej, tak ten BAN tady stoprocentně dostanete ... za FLAME

jinak názor nikomu nebereme, ale pokud je blbej, odporuje faktům, uráží a je to flame tak nevím proč bychom jej tady měli prezentovat. Tohle je slušný web ...
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-01 10:44:03

Honzo, pokud je názor jiný tak vím že to ještě bereš, i já mám někdy jiný než ty a o tom to je, důležité je podání s čím doufám souhlasíš. Ale doteď nevím kde bereš měřítko názoru jak píšeš blbej, na to snad ani rovnice nejsou.. :-) Myslím že sám víš kde jsou rovnice slušnosti a o tom to je, jsi inteligentní a znalý člověk, který jistě ví kde ty hranice jsou, ale chápu že to někteří třeba jen nechtěně v očekávání na něco lepšího i přeženou, ale je přece lepší být nad věcí, já sám vím že bereš i kritiku, psal jsem i negativně ohledně AMD a zatím jsem od Tebe ban ani mínus nedostal, a to už o něčem svědčí..tak buď i nadále otevřený všem názorům a myslím že si jistě tento web najde další věrné a důvěryhodné čtenáře...
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - další fotky a info o Nano 2017-07-31 17:55:15
avatar
Odkaz TDP 150W, což bude o 25W méně než měla Fiji Nano. Pokud bude výkon alespoň 30% nahoru tak je to pro mě v podstatě ok. Bohužel nic víc, pouze upgrade v rámci očekávání.
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 18:14:11

ono ten Hype na Vegu přišel v momentě uvedení řady GTX 10XX, protože nabízely výkon jako SLI předchozích karet +-

např. GTX 1080 je výkonem +- GTX 980 SLI

GTX 1080Ti je výkonem +- GTX 980Ti SLI

a to samé čekali lidi u RX Vega vs Fury X ... nestalo se
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 18:20:43
avatar
to nebyl HYPE ale rozumné očekávání .... čekali, protože to bylo na místě, stejně jako NV skočilo z 28nna 16nm, AMD skáče z 28nm na 14nm ... když dokázali více než zdvojnásobit výkon CPU u GPU se to zdálo více než hračka ....

jenže něco je špatně, něco zjevně nefunguje jak by mělo. očekávání byla rozumná, a troufám si tvrdit, že stejná měli i u AMD ... jenže už tak půl roku řeší problém s tím novým vykreslováním, které z nějakého důvodu nefunguje (NV jej přitom používá) ... stát se to může, bohužel náprava těchto chyb není rychlá, snadná ani levná ... ale staly se už horší a naštěstí RX VEGA není vůbec špatná a nekonkurenceschopná ....
RotBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 18:32:00

tak kto ide do vysnenej vegy? to je tych 499 usd

https://www.alza.cz/amd-vega-graficke-karty/18862222.htm
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 18:31:39

zase alza neumí kurz ? : )
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 19:37:58

Tohle je normální, když si připravují Eshop na novinku a neznají ještě svoje nákupky, tak to šíleně přestřelej, aby to nikdo neobjednával :-)
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hype train na Wolfenstein 2 2017-07-31 18:35:24

kdo se stejně jako já těší na Wolfa 2 tak omrkněte toto

Odkaz

PS: co je shader intrinsics.. to slyším poprvé ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 19:02:35
avatar
njn o cenách rozhoduje poptávka a ta je zjevně značná když se může VEGA prodávat za 27tis. ... a to někdo říkal o VEGA že je fail
steny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-01 08:56:52

Tak prodávat se může klidně i za 100K, teď záleží zda to někdo, kromě pár fanATIků za tu cenu koupí.
Rediax [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Alza 2017-07-31 18:55:37

Tak Alza je většinou za nejhorší prachy. A taky jako start a novinku v pre-orderu to chápu.

Ale 28 klacků, to je fakt hodně za jedinou kartu která mě zajímá
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 19:33:49
avatar
Pokud jsou výkony pravdou tak alespoň se zaplní konečně sklady grafikama...
Nebo budou muset s cenou dolů, rozhodně si nekoupím nevyzkoušenou věc za cenu vyzkoušené, tedy GF 1080
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 20:04:13

Podle mě je to přehnané. Karty budou zcela jistě fungovat normálně, ale HYPUJE se výkon. Vega architektura je nová revize FIJI na vyšších taktech atd., dá se to tak snad říci.
Hlavně jak ve 4K bude tahat přes její propustnost s pamětí a boostem čipu. Tam se to honí, ale jinak nejde o nevyzkoušené karty, nebo dokonce o nestable karty v prodeji
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 21:11:22
avatar
Záver článku som ešte nečítal, ale tak sa to potvrdilo...

RX VEGA silnejšia verzia max výkon GTX1080...rok starej karty a GTX1080Ti/Titan Xp sú si stále ligou samy pre seba...AMD na to po roku nemá a je to oficiálne.

Doba R600 a radeonu HD 2900XT sa vracia. Bojím sa bojím, že keď sa chystám kúpiť nástupcu súčasnej GTX1080Ti na Volta architektúre, že koľko budem musieť, za kvalitnú nereferenciu dať. NV je na koni...
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 20:31:24
avatar
No, já myslím, že se právě ještě nic nepotvrdilo, výkon fakticky neznámý, ale každý už v tom má nějak jasno...
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 21:09:40
avatar
mrkni napr tu na graf z Battlefield - Vega vs FuryX, relatívne malé zlepšenie...slepý test proti NV karte, keby to mali v suchu, tak nič z toho nie je a ukáže AMD na čo má...miesto toho cover, kde sa len dá...
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 21:52:18

damage control víš jak , my to už známe ;)

výkon u RX Vegy nebudeme prakticky asi znát nikdy pokud nerozchodili po roce všechnu tech, tak se jim to asi za dalších 14 dní nepodaří : )

Fanboyové budou stále doufat v nějaký magic driver a to už tu bude Navi.


Né prostě RX Vega má výkon jaký má a nemá cenu čekat zázraky.
Jencík3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - achjo 2017-07-31 20:34:38

Celé to až napádně připomíná akci "FURY" kdy nikdo rozumný FURY nekoupil, protože 980ti...

Freesync... blabla... G-sync má větší rozsah frekvencí a stojí o něco málo víc.

Upřímně si přeju, aby alespoň ten bazmek s vodníkem srovnal 1080ti, ale to asi nebude pravda. Navíc 1080ti víc pamětí, skoro jistě nižší spotřeba. Kdo čekal, čeká dál, kdo koupil dávno hraje a má klid.

možná nano zase bude zajímavá karta... snad
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 22:13:59
avatar
Dobře že to zmiňuješ, situace Nano za 12 tisíc proti dražší 980(ne Ti) byla přesně opačná, v podstatě to byl konec gf980, nebyl jediný parametr v čem by byla 980 lepší, dokonce ani ta spotřeba se nelišila. Takže jak píšeš, snad to zachrání zase Nano, gf1070 by mohla "skončit" podobným způsobem.
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 22:25:33
avatar
Aspoň to nano bude, som vlastne myslel na teba, keď som videl v článku ten obrázok , takže možný update...

Inak logicky, Fury karty nič moc:

Pro Duo - neskoré vydanie
FuryX - nestačila na silno taktované nereferenčné GTX980Ti
R9 Fury - zlá dostupnosť, výrobci neťažili z konceptu HBM1+interposer a karty mali tradičnú dĺžku
R9 Nano - plne aktívne jadro FijiXT, podtaktované, najkompaktnejší rozmer karty z celej rodiny, výkon 980Ti OC to nedalo, ale kto hľadal krátku, čo najvýkonnejšiu kartu, tak mal jasno

Osobne tiež vnímam Nano, za najlepšiu kartu nie veľmi vydarenej Fury rodiny kariet...
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-01 00:44:40
avatar
Jen by byla škoda že když Fury nano byla více než 980, tak Vega nano by byla jen 1070 ne? To další Navi nano bude konkurence pro 2060 a bude to ok? (sry za flame)
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 20:31:35
avatar
Ty ceny na alze vypadají, jako by věděli něco, co nikdo jiný neví.
Ale to bude pouze moje zbožné přání...
neverkill [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 23:13:09
avatar
Vedi akorat ze do cech dorazi karty buhvi kdy tohle jsou pravdepodobne ceny od nenazranejch polaku z mezidistribuce ktery sou s dodanim v regionu na rade hned po skopcacich.. a bohuzel asi jeste nezaregistrovali existenci nadnarodnich eshopu a mysli si ze to nekdo takhle koupi
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 20:46:13

Konecne som si pozrel tu prezentaciu od amd a teda nic v zlom ale toto bol minimalne marketingovo fail. Popletene tagy, rozdavali tam produkty ako na blsaku a celkovo bolo citit ze vega neni pripravena. Pritom Vega mal byt konecne ten nvidia killer ktory ukaze silu novej architektury ktoru AMD len "testovalo" na fiji.

AMD bude musiet spravit nejaku optimalizaciu pretoze pokial jeho o 50% vacsie jadro tak akurat dorovna rok staru nvidiu to je pre herny segment proste malo. Pre mobilny segment je ta spotreba uplny zabijak. Fakt som sa tesil ze po bombe ala Ryzen konecne spravim poriadnu 4K/VR ready AMD only zostavu ale toto je sklamanie

Nvidia GTX 1080 - 499 USD(od marca) / nereferencia 510 USD
GPU size : 314mm2 , 180 watt , 7.9mld tranzistorov
AMD Vega 10(64) - 499 USD / nereferencia ???
GPU size: 484mm2 , 295watt , 12.5mld tranzistorov
marek13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - prekvapenie sa nekona 2017-07-31 21:14:42

Veľká škoda, žiaľ prekvapenie sa nekonalo, dalo sa to však vytušiť z posledných dní. Nechcem hovoriť čia je to vina, proste toto nevyšlo. Prekvapuje ma však trochu, že cena týchto kariet je dosť vysoká. V procesorovej divízii AMD tiež neprinieslo nový výkon, ale dostalo viacjadrový výkon medzi širšie masy vďaka cene ktorú nastavilo. Tu je si AMD akési sebavedomejšie. Tak uvidíme aké budú reálne testy a spotreba. Ale výkon na úrovni 1070 to je hádam sklamanie aj pre samotné AMD.
Martys1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 21:24:49
avatar
Nevím proč tu všichni tak blázníte, jak je RX Vega propadák. Jasně tu DD řekl a napsal, že je za jeho očekáváním a uvidíme jak to bude vše dál. Hlavně že tu prostě už bude nějaká konkurence. Ano já osobně jsem také čekal o něco více,ale je to zatím takhle a je to prostě fakt! Já mám osobně R9 390 a QHD Freesync monitor a čekání na Vega mě taky připadá dlouhé,ale jak dlouhá léta sleduju GK vývoj, tak prostě musím uznat snahu ATI potažmo AMD za alespoň nějaký vývoj a snahu o posun někam dál. NVidia mě už několikrát zklamala ve vztahu ke svým zákazníkům a rád bych si do PC i někdy pořídil GK Nvidia, ale zatím nemám důvod proč. Na Vega si počkám, až bude prostě více doladěná a i když to už zůstane takhle a bude AMD za lepší cenu něž Nvidia grafiky, tak to bude pro mě lepší. Lidi neblázněte vždyť jde jen přece o GK a ne o život :-)......
Despo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Game Over 2017-07-31 21:29:46

Jak se říká, snad příště zase za 4 roky, jinak k tomuto co AMD předvedlo vč seance kterou řídil asi Aštar Šeran není co dodat. Ceny jsou šílené, výkon, rok a půl staré NV generace, ale ta spotřeba, tak ta je brutální, chci vidět toho vodníka v plné palbě kolik bude žrát.
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 23:31:31

Já to nechápu, mohl by mi to někdo vysvětlit? Proč navrhují hardwarovou platformu (VEGA), když nemají jistotu, že se jim podaří ji softwarově ošéfovat?
zero8324 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-01 00:25:13
avatar
Vega má toľko zmien v jadre, že im potrvá 6-12 mesiacov, kým s nej vytiahnu plný potenciál...tak to vidím ja
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-01 13:07:23
avatar
Asi tak nejak. Neskor ju uz vydat nemohli pre zivajucu dieru v performance segmente a suvisiacemu tak velkemu tlaku zakaznikov. Skor nemohla ist von pre nedostatok HBM2. Skoda, pretoze tak to mohlo byt lespie. Takto tu mame, ako som minuly tyzden pisal, len dorovnanie konkurencie pre GTX 1080 za trochu nizsiu cenu. I ked technologicky a vykonostny potencial vo Vege je zrejmy, zial, budeme si musiet znova pockat, aby bol ten potencial, suviasiaci so zmenami v architekture vo Vege, dotiahnuty do konca.
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-01 16:02:49

Nemohli ju vydat neskor hlavne kvoli akcionárom, nakolko ak by ju nevydali v slubenom case, otriaslo by to dôverou voci spolocnosti a následnému padu akcii - dosledok strata majetku akcionarov (majitelov firmy) - dalsi dosledok sankcie voci vedeniu firmy.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-01 16:04:12
avatar
akcionáři s tím neměli co dělat ... potřebné HBM2 4GB se začaly hromadně vyrábět kvůli problémům až na konci Q2, potřebuješ pak nějaký čas na výrobu kompletu tedy GPU + 2x HBM 4GB na interposeru a to pak musíš dát na grafiky, takže vydání teď byl nejkratší možný termín, jak se daly dostat produkty z výroby na trh ....
Trpaslik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-01 00:49:56

Tak Vega je venku a pořád nevíme vlastně nic. Ten výkon je stále v odhadu GTX 1070 až 1080. Referenčky až v první půli září. Snad v té době budou grafiky na trhu a dostupné. Jistý je nyní jen vzhled karet. V AMD už zřejmě programátoři BIOSů a ovladačů cítí doslova pohled svých šéfů na jejich záda.

Pokud by se Vegy vyrovnaly svým cenovým konkurentům a měly výrazně menší propady FPS, než GTXka. Tak by mi ani to zpoždění nevadilo. Větší plynulost hry a obdobný výkon s rozumným odstupem spotřeby bych i bral. Přece jenom co chceme více? Vyšší maximální FPS nebo spíše vyrovnanější průběh snímkové frekvence?

Odklady u AMD chápu jako člověk, jako zákazník samozřejmě nadšen nejsem. Ale ne každý už doma grafiku v dané části trhu má. Ale rekordy prodejnosti v této generaci určitě netrhne.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-01 00:49:39
avatar
referenční karty budou od 14.8. v obchodech, nereferenční o měsíc později ...
Bjorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-01 06:23:24

Po té, jaký disruptivní potenciál prokázal Ryzen, jsem, ve spojitosti se vším, co AMD kolem Vegy dělalo, v nějaký velký úspěch Vegy přestal doufat. Samozřejmě mne to mrzí, ale upřímně, lze těžko očekávat, že taková firmička jako AMD uspěje proti dvou takovým hegemonům jako je Intel a nVidia v jediném roce. Na finální hodnocení Vegy si ještě počkám, ale už teď se domnívám, že disruptivní potenciál jako Ryzen rozhodně nemá. Škoda.
ludva [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ojeee 2017-08-01 07:21:01

hih Odkaz
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-01 07:44:01

Zatím to vypadá že Vega je výkonově a cenově zhruba na úrovni GK GTX1070/1080.Je pravda že vyšly pozdě-rok po Nvidia,a to je zlé,ale alespoň už je nějaká alternativa.
Pro ty co čekali v tomhle segmentu od AMD nějaký zázrak-kdy naposledy se nějaký udál?
Turtle [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-01 09:43:46

Takže jsem čekali víc jak půlrok odkladů a slibů na rozežranou kartu, co jde srovnat jen s obyčejnou GTX 1080. Docela AMD fandím - konkurenci an trhu potřebujeme a Ryzeny se fakt povedly. Ale Tohle je fakt fail.

Po tom cirkuse by byl popravdě fail cokoli, co by nebylo výkonnější jak 1080ti alespoň o 20%. Bude to teď na trhu konkurovat pár měsíců a pak Nvidia zas příjde s novou generací a bude se rok čekat než AMD dotáhne? Smutné.
chimera [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - prokletí AMD 2017-08-01 10:51:21
avatar
Tohle je fakt zakletí AMD ta neschopnost vydat v jednom roce úspěšně/bez problémově (odladěný jako nový Mustang) jak CPU tak GPU produkty, si ani nepamatuju kdy to bylo naposledy. Je jasné, že finanční stránka do toho má co mluvit a AMD je něco jak linux vs MS svého času.
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nabídka 2017-08-01 12:42:07
avatar
Bude ten monitor, prosík a kartanabízená v balíku i u nás? Chci na podzim novou sestavu, tak by se to šiklo..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-01 12:50:33
avatar
české AMD ještě neupřesnilo ...
Wortex [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ...sednu si tady na tu vetev a 2017-08-01 20:51:12
avatar
Zdravim.
Do diskusi vetsinou neprispivam - nedela mi to dobre na nervy, ale jednou za cas se to prej da vydrzet.
Predpokladam, ze jako ve vetsine techto pripadu prijde okamzite BAN, ale neda se holt nic delat. Nejak se s tim "asi" srovnam.
Proc? Protoze: "...napadání DDWorldu, jeho tvůrců"... atd ;) Ale treba se mylim a pan Stach se s kritikou zvladne emocionalne poprat. Uvidime!

Upozornuji, ze se jedna jen o skromny a ciste soukromy nazor zalozeny jen a pouze na dvaceti letech zkusenosti v oboru HW/SW technika.
Nic vic v tom neni. Zadny "tajny zdroje u prodejcu", ani "tajemni informatori primo z fabriky" a jine "zarucene a presne informace rok pred vydanim"... proste NEMAM!
Kdo se najaky ten Patek v oblasti HW pohybuje jiste zbystril jiz pri ohlaseni novych GPU od AMD. Pak mirne pootevrel pusu, kdyz AMD zacalo zavalovat obyvatelstvo planety informacemi o tom co vsecko bude uzasny a co vsecko nas v nove generaci ceka. Iformovany uzivatel si pak pomoci googlu nasel spoustu shodnych znaku s oznamenim
R600. Pak se zacaly rojit "zarucene prave" spekulace o vykonu, spotrebe, teplote i datu vydani. Vsude prosaklo nekonecne nadseni a fandove AMD si mnuly ruce jak to zase ta jejich "staj" natre konkurenci. Informovany uzivatel opet otevrel google (a pusu jeste vic) a ejhle! Zase vsecko jak podle sablony. R600!
Po nejake dobe se do toho vlozily CPU od AMD, ktere dopadly naprosto vytecne! Bez diskusi!
Informovany uzivatel mohl konecne pusu zavrit a mel naprosto jasno! I bez google. Nove GPU od AMD nebude trhak. V nicem. Pravdepodobne naopak.
"Potvrzeno" to bylo na sto procent ve chvili kdy se objevily prvni vysledky testu novych CPU AMD.
Kdyz jsme meli AMD a ATi, bylo pomerne nesnadne odhadnout jak bude vysledny produkt skutecne vypadat, ale v soucasnosti - od spojeni obou firem - to zas takova veda neni. Vubec.
Vsichni se shodnem, ze AMD neni firma, ktera by mela moznost bezstarostne sypat prachy vsude kam si zamane, jako nV (a jejich Meant to be played, podpora vyvojaru, poskytnuti vlastniho tymu vyvojaru jakemukoli studiu, nebo absolutni podpora na poli profesionalniho vyuziti karet, usiti ovladacu primo na miru konkretni profi aplikaci - spoluprace sfiremni podporou nVidie je jednim slovem BASEN!). AMD se musi rozhodnout. Bud CPU, nebo GPU. Pres to vlak proste nejede. Prachy sou jenom hlavni a jedinej duvod. Nic vic. Zadna veda. Stejne jako Arthur Conan Doyle se svym Sherlockem, AMD sazi spis na hloupost zakazniku, nez na chytrost sveho produktu.
Na druhou stranu pristi generace GPU od AMD bude proste jistej narez! Za to rucim. AMD ted nejakou dobu bude dojit stavajici architekturu jejich CPU. Obmenovat frekvence, dieshrinkovat, orezavat, a naopak nasazovat absolutne bezvadna jadra, atp. Jejich zjisky pujdou primo do vyvoje novych karet a upravy stavajiciho GPU. Teprve az druha generace GPU o kterem AMD prohlasi, ze je "prelomove, nabite technologiemi, ktere jeste jinde nebyly" ma tedy smysl brat jako rozumnou koupi. Zatim to tak
(u AMD - nemotat s ATi) pokazde od slouceni obou firem bylo a dokad se z tech ho... nevyhrabou, tak i bude. Absolutne nechapu co je na tom nejasnyho, ze se kolem vyrojilo takovych nesmyslu a neopodstatnenych ocekavani.
Patrim mezi lidi, kteri potrebuji vykon. Ne na praci, na obycejnou zabavu. Ale VYKON! Jsem ze zkusenosti zaryty odpurce multiGPU reseni, svuj postoj dokazu snadno obhajit a podle tohodle webu bych mel od lonska az do ted cekat na grafarnu, ktera mi ten vykon nabidne. Sam vlastnim - stejne jako Vy pane Stachu GTX1080Ti, protoze proste nema ve vykonu jednoho GPU za dane prachy konkurenci a dopocital sem se k cislu "3"! Tedy - potreboval bych vykon tri 1080Ti, abych mohl hrat na plne detaily alespon v 1080p, 90fps a - modri uz tusi - aspon 4x SSA. Jednim slovem - VR. Nenazrany VR. Takove GPU tu ale neni a odhaduju, ze jeste tak pet let nebude (tech pet let dokazu vysvetlit / opodstatnit). Na "blby" 1080p ve VR a rozumny kvalite proste zadna soucasna karta nestaci a nebude stacit jeste nejakou dobu. Nehodlam se tu dohadovat o kvalitativnim prinosu Super samplingu pro obraz ve VR headsetu - je nediskutovatelny a bohuzel i geometrickou radou narocny na HW. Tedy - vykonu ROZHODNE NENI DOST, jak je tu nekolikrat zcestne uvadeno. Je ho naopak zoufale malo. Staci se nespokojit s klasickym hranim a uz mate problem.
A ted mame par moznosti:
1. AMD vyda karty, ktere budou presne to co informovany uzivatel ceka - bida za rozumny prachy! Pak sme v riti, protoze nVidia nas bude dalsi rok a vic krmit recyklovanym a predrazenym "odpadem", protoze proste nebude kam spechat - BRZDA.
Nebo. 2. GPU od AMD bude mit potencial. AMD behem nasledujicich dvanacti mesicu zvladne odladit BIOS, pomoci ovladacu poodemykat vetsinu novych funkci a donuti je spolupracovat. Vykon se jim podari vyhnat o nejakych, prumernych dvacet procent - obecne. Konkurence ale behem toho roku pude po vyvoji jako slepice po flusu!
Nebo: 3. AMD vyda grafarny nad ocekavani vykonne, odladene a za rozumne penize. Pak se stane to, ze nVidia uz behem Zari ohlasi nejakou straslivou obludu!
Neco co uz maj pripravenyho pro pripad nutnosti a nouze. Jejich oblibena "pulgenerace"... Ktera sice zase "sedne na trun krale vykonu", ale za strasny prachy a s ne zrovana idealnima provoznima vlastnostma. Navic tenhle pripad by od nV vyzadoval i update Titana, kterej by "asi" taky nebyl zadarmo. Na nej si zeleni nenechaji sahnout.
Ja bych bral moznost cislo dva s tim, ze to co pak "vypadne" z nVidie bude produkt o kterem sni kazdej majitel VR Headsetu... zatim samozrejme.
Karta tu jeste neni. Nikdo nezna presne vysledky a vsecko sou dohady. Presto bych si na svuj nazor s klidem vsadil: "Karta, o kterou pri vydani nikdo rozumnej nestoji".
Osobne sem zvedavej co na to MS a Sony. Takovy "mlhy" co na nas zanedloho prijdou sme tu jeste nemeli

Toliko k nazoru. A ted si jeste zaslouzit ten banan. Nic se nema delat napul ;)
Protoze podle tohodle webu bych uz rok - nebo radsi necelych pul roku mluvim-li o GTX1080Ti - cekal na tu fantastickou kartu, ktera me opet dovoli vytahnout kvalitu ve VR o neco vys. Ac majitel VIVE a 1080Ti - nejsem milionar. Nemuzu si dovolit utratit prachy za vec, ktera mi bude k prdu. Kdybych se ridil radami tohodle webu, tak uz rok cekam na novou kartu, ktera mi ve finale nenabidne vlastne vubec nic navic. Zhola nic. O Elite, Arizona Sunshine a spouste jinych VR titulu v lepsi kvalite bych moh tak maximalne snit. Vemu-li v potaz ten nekonecnej, rok starej blabol o tom, ze GTX1080 pude do duchodu a pozdeji to, ze 1080Ti se diky AMD nikdy poradne prodavat nebude, protoze je draha a vykon bude mit stejnej... Uf. Zadny "mozna", nebo "asi". Ani "je tu moznost, ze"... Vseko bylo podano tak, jako "je to hotovy paninko, jestli se vam to nelibi, tak je to tim, ze ste uplne blba a nicemu nerozumite". A to u me v kontrastu s nasledujicim odstavcem vyvolava takovej ten zvlastni svedivej pocit v zaludku kdy se behem okamziku bud zacnete strasne smat, nebo se pozvracite...

No bejt pruderni, tak Vas - pane Stachu - protahnu mediama, ze ste to (kupodivu) este v zivote nezazil. I kdyz na velky rodeo to tu nema dostatecnou navstevnost,
nejaka ta pozornost skutecnych novinaru by tomuhle webu jedine prospela. Snadno dohledatelne clanky (dekujeme - opet google a jejich time machine) ve kterych primo zrazujete od nakupu konkurencnich produktu s odvolavanim na "tajne a zarucene zdroje". Uvedl jste do sveta tolik z prstu vycucanych informaci (a je uplne jedno kdo si je z toho prstu vycucal - novinar informace OVERUJE! jinak je to jen tluchuba. Neni-li kde informace overit, automaticky se stavaji neduveryhodnymi a tudiz je nutne je oznacit jako spekulace, nebo je neuvadet vubec. Nevim co Vas v ty skole ucili.), ze sem se s kolegy na tenhle web zacal chodit bavit ("Zabava". Nikoli "povidani") a v "kuloarech" jej oznacujeme za "ten bozi". Jiste... Mistr Obrmajer je uplne to samy, ale zeleny. Akorat, ze zrovna Obrmajer ve svych jalovych letech, kdyz zacinal aspon poznal rozdil mezi pameti a HDD. Ne, ze bych chtel stourat v minulosti, ale treba si jeste vzpomenete za kym jste prisel pro rady a pomoc, kdyz ste se rozhodl rozjet tenhle web. Vase "odbornost" me tenkrat skutecne desila! Ale mel ste v planu jen prekladat cizi clanky a sem tam napsat nejakou tu "recenzicku", tak sem to pustil k vode... A uz je to dlouho. To uz se JISTE zmenilo... bez uvozovek jak vidite. Nicmene "tluchuba", Vam uz zustane.
Skoro bych se rozloucil slovy - dnes jiz klasika - Jary Cimrmana: ...nepiste mi a pokud mozno nepiste vubec! Vas Ladislav Stroupeznicky.
janmora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-01 22:00:15

Zajímavě a dlouze sepsáno, Váš příspěvěk ještě nebyl smazán, tak to třeba nebude tak špatné. Případný BAN ale asi nezjistíme, pokud znovu nějak nepřispějete
Wortex [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Psssst! 2017-08-01 22:11:40
avatar
Psssst! At si toho nevsimnou!
To, ze tu ten prispevek jeste je svedci o tom, ze pan Stach ho este bud necet, nebo ten prvni odstavec zabral PRESNE tak jak mel ;)
Imran [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-01 23:13:27

Amen :-)
ludva [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-02 07:30:06

Na to v jakém je stavu web a to co se předvádí v diskuzích si může autor blogu sám, pořád si myslím, že je lepší věcná kritika a jiné názory než souhlasné pochlebování skalních příznivců o) Tipuju, že váš post bude označen 3x za lživý, zaujatý, nepodložený a posléze smazán, BAN či NEBAN..toť otázka
yetty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-02 18:32:42
avatar
Amen. K Vašemu článku nelze nic dodat. A teď buď příjde sáhodlouhá odpověď a nebo jak jste citoval dnes již klasika Jaru Cimrmana.
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - "Do diskusi vetsinou neprispi 2017-08-01 21:49:38
avatar
Tolik nahromaděného neštěstí a potom s tím ven, pokud se Vám pane udělalo trochu líp na duši tak to je dobrá katarze.

Ano, pan Stach není dokonalý, ale snaží se a mnohdy přináší víc informací než ostatní "nestranné" profesionální české weby, takže to oceňuji a dokáži mu odpustit věci, které mně nesedí.
Wortex [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - No... 2017-08-01 22:09:01
avatar
Jak se to vezme. Udelalo, neudelalo. On totiz malokterej nazor jednotlivce dokaze cokoli zmenit. A tak tahle prakse pobezi v nezmenene podobe dal. Jen to moje svedomi bude mit ted klid.
A ano. Jsem clovek mirny a tohle je ventilace cca deseti let nechapaveho krouceni hlavou. Na dalsich deset let dam pokoj. Teda mozna... do pristich GPU od AMD kdy se tu objevi moje: "JA VAM TO RIKAL!"
janmora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-01 22:01:41

Nano by mohlo být dobré, to konkurenci chybí.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíPondělí, 15 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 510x
Komentářů: 0
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Pátek, 12 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 420x
Komentářů: 0
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaci
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaciČtvrtek, 11 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 718x
Komentářů: 1
Seriál Fallout je tu a je to pecka!
Seriál Fallout je tu a je to pecka!Středa, 10 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1565x
Komentářů: 6
Star Wars Outlaws – vypadá pěkně, ale UBI przní vydání
Star Wars Outlaws – vypadá pěkně, ale UBI przní vydáníÚterý, 09 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1725x
Komentářů: 1
MATRIX dostane pátý film, i když ten poslední zklamal
MATRIX dostane pátý film, i když ten poslední zklamalPondělí, 08 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1543x
Komentářů: 5