Takhle vypadá AMD Radeon RX VEGA 64! Jsou tři edice. Také se chystá VEGA 11, 12 a 20! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Neděle, 30 červenec 2017
altTak to vypadá, že se chystá opravdu hodně VEGA grafických karet. A známe i podobu dvou verzí.

 

 

Od ECC, což je taková asijská komise pro schvalování bezpečnosti produktů, která musí schválit všechny nové produkty, unikl seznam celé řady variant AMD VEGA grafik:

VEGA11 XT AIB MBA VEGA 11 XT Vega 11 XT for AIBs
VEGA11 PRO AIB MBA VEGA 11 PRO Vega 11 PRO for AIBs
VEGA10 XT MBA DTOEM VEGA 10 XT Vega 10 XT for OEMs
VEGA10 XL MBA DTOEM VEGA 10 XL Vega 10 XL for OEMs
VEGA10 XT MBA AIB VEGA 10 XT Vega 10 XT for AIBs
VEGA10 XL MBA AIB VEGA 10 XL Vega 10 XL for AIBs
VEGA10 XTX LIQUID MBA AIB VEGA 10 XTX Vega 10 XTX for AIBs (LIQUID EDITION)
VEGA10 XT MBA AIB Reggs FCST VEGA 10 XT Vega 10 XT for AIBs
VEGA10 XTX LIQUID MBA AIB Reggs VEGA 10 XTX Vega 10 XTX for AIBs (LIQUID EDITION)
VEGA10 XTX AIR MBA AIB VEGA 10 XTX Vega 10 XTX for AIBs (AIR EDITION)
VEGA10 XTX AIR MBA AIB Reggs VEGA 10 XTX Vega 10 XTX for AIBs (AIR EDITION)
VEGA10 XT MBA DTOEM DELL NO EXTENDER VEGA 10 XT Vega 10 XT for OEMs
VEGA10 XT MBA DTOEM Dell med EXTENDER VEGA 10 XT Vega 10 XT for OEMs
AMD FirePro VEGA12XT WORKSTATION FCST VEGA 12 XT VEGA 12 XT FIREPRO
AMD FirePro VEGA11PRO WORKSTATION FCST VEGA 11 PRO VEGA 11 PRO FIREPRO
AMD FirePro VEGA11XT WORKSTATION FCST VEGA 11 XT VEGA 11 XT RADEON PRO
VEGA10 GLXT V320 MBA VEGA 10 GLXT Vega 10 GLXT RADEON PRO
VEGA10 GLXT MI25x2 MBA VEGA 10 GLXT Vega 10 GLXT Dual INSTINCT MI25
VEGA10 GLXL WX8100 MBA VEGA 10 GLXT Vega 10 GLXT RADEON PRO WX8100
VEGA10 GLXT WX9100 MBA VEGA 10 GLXT Vega 10 GLXT RADEON PRO WX9100
VEGA10 GLXT V340 MBA, VEGA 10 GLXT Vega 10 GLXT FIREPRO
VEGA10 GLXT MI25 MBA VEGA 10 GLXT Vega 10 GLXT INSTINCT MI25
VEGA10 GLXT SSG MBA VEGA 10 GLXT Vega 10 GLXT RADEON PRO VEGA SSG
VEGA20 GL HPC 32GB OEM FCST VEGA 20 GL Vega 20 32GB INSTINCT/RADEON PRO OEMs
VEGA20 GL HPC 32GB CHANNEL FCST VEGA 20 GL Vega 20 32GB INSTINCT/RADEON PRO AIBs
VEGA20 GL HPC 16GB CHANNEL FCST VEGA 20 GL Vega 20 16GB INSTINCT/RADEON PRO AIBs
VEGA20 GL HPC 16GB OEM FCST VEGA 20 GL Vega 20 16GB INSTINCT/RADEON PRO OEMs
VEGA10 GLXT MI25 MBA GIBRALTAR ES VEGA 10 GLXT Vega 10 GLXT INSTINCT MI25
VEGA10 GL XT SSG CHANNEL FCST VEGA 10 GLXT Vega 10 GLXT RADEON PRO VEGA SSG
VEGA10 GLXL WX8100 MBA FTS FCST VEGA 10 GLXT Vega 10 GLXT RADEON PRO WX8100
VEGA10 GLXT MI25 MBA GIBRALTAR QS VEGA 10 GLXT  Vega 10 GLXT INSTINCT MI25 Qual. Sample
VEGA10 GLXT MI25 MBA GIBRALTAR VEGA 10 GLXT  Vega 10 GLXT INSTINCT MI25
VEGA10 GLXT SSG MBA Reggs FCST VEGA 10 GLXT  Vega 10 GLXT RADEON PRO VEGA SSG
VEGA10 GLXT WX9100 MBA Reggs FCST VEGA 10 GLXT  Vega 10 GLXT RADEON PRO WX9100
VEGA10 GLXT MI25 MBA LENOVO FCST VEGA 10 GLXT  Vega 10 GLXT INSTINCT MI25 LENOVO
VEGA10 GLXT SSG MBA Reggs LTD ED FCST VEGA 10 GLXT  Vega 10 GLXT RADEON PRO VEGA SSG LIMITED EDITION
VEGA10 GLXT WX9100 MBA Reggs LTD ED FCST VEGA 10 GLXT  Vega 10 GLXT RADEON PRO WX9100 LIMITED EDITION

A z popisků také jednoznačně můžeme určit, kam je která verze namířena. Můžeme tak definitivně potvrdit, že budou existovat hned tři modely s čipem RX VEGA 10, která brzy vyrazí na trh. XL, co by ořezaná levnější edice, XT co by plnohodnotná edice, obě budou existovat na trhu nejspíše pouze v nereferencích a pak edice XTX s vyšším TDP a nejspíše i boostem a tedy asi i výkonem, která bude jak referenční se vzduchem i AiO chladičem, ale také v nereferenčních verzích.

Vedle RX VEGA 10 pak budou i VEGA 10 modely Instinct, FirePro a PRO, tedy profesionální verze všeho druhu. VEGA 10 tak bude mít celkem dvě desítky různých variancí (některé se mohou lišit jen chladičem a) ale nebude jediným čipem v řadě.

V seznamu figurují i VEGA 11, co by mainstreamové grafiky, které velmi pravděpodobně nahradí v roce 2018 stávající POLARIS RX 570/580 karty. A příští rok dorazí i VEGA 20, což by měla být údajně 7nm vyrobená VEGA 10. AMD však zatím podle seznamu nechala kvalifikovat jen modely INSTINCT, tedy výpočetní akcelerátory, které mají 4 paměťové čipy a tedy 4096-bit sběrnici a až 32GB HBM2.

  • AMD Radeon RX VEGA se konečně oficiálně představuje

Jako první se můžeme oficiálně podívat na speciální edici RX VEGA 64 s hliníkovým krytem a podsvícením:

Existovat pak bude i běžná verze s klasickým designem:

Mělo by jít konkrétně o ten XT model s plným počtem jednotek (4096) s 8GB paměťmi. Chlazení má podobnou konstrukci jako chladič na referenčních RX 480 či dokonce R9 290X, což je špatná zpráva. Téměř jistě už při pohledu na 2x 8-pin napájení v základu, tenhle chladič bude nejen velmi hlučný, ale nebude stačit chladit kartu, ta s ním bude mít nižší výkon i vyšší spotřebu.

Stejně tak by měla být ještě třetí referenční verze, XTX vybavená tím stejným AiO chlazením, jaké má VEGA FE verze. Základem pak bude RX VEGA 56, tedy lehce ořezaná edice, určená už jen pro nereferenční zpracování.

  • Jaký má RX VEGA výkon a co bude stát?

30.7. AMD oficiálně představí RX VEGA. V tuto chvíli stále ale nevíme, jaké představení to vlastně bude. Co je nicméně téměř jisté, že půjde o oznámení karet, nikoliv fyzické uvedení na trh, kdy první dostupné karty sice budou údajně v srpnu, ale mělo by jít právě jen o referenční verze, některé v omezeném množství. Nereferenční edice se objeví v obchodech velmi pravděpodobně až tak v září včetně slabší RX VEGA 56.

Co však stále nikdo neví je ten herní výkon RX VEGA. Doposud prezentované úniky a výsledky i měření s VEGA FE považují mnozí v oboru za ukázkovou dezinformační kampaň. Pokud by totiž ukazovaly realitu VEGA, tedy že referenční VEGA XT má výkon jen na úrovni rok staré GTX 1080, nebylo by to vůbec ideální a jako nová generace s výrazně novou architekturou na novém procesu by to prostě nemělo odpovídající přínos. On je ten stávající herní výkon VEGA FE z více důvodů podivný, protože vzhledem k parametrům karty je ten dosud prezentovaný výkon jednoznačně neodpovídajícím způsobem nízký. Za všechno uvedu jen jednu věc:

  • FIJI – 28nm 596mm2m 4096 GCN jednotek, 4096-bit sběrnice a 1050MHz takt
  • VEGA 10 – 14nm 484mm2, 4096 NCU jednotek, 2048-bit sběrnice a 1600MHz takt

Ano, stejný počet jednotek, poloviční sběrnice, a přesto je 14nm VEGA jen o necelých 19% menší čip než 28nm FIJI s dvojnásobnou sběrnicí? To prostě nějak nesedí. Ten čip toho musí obsahovat hodně věcí navíc, protože kdyby AMD jen 14nm vyrobilo původní 28nm FIJI, tak by ten čip měl s poloviční sběrnicí odhadem kolem 300mm2 maximálně, nikoliv téměř 500mm2. Dosavadní výkon však vypadá prostě tak, jako by AMD nataktovalo FURY (FIJI), což jak potvrzují mnohé recenze a praktické dojmy je proto, že AMD prostě dodalo ovladače, které nijak nevyužívají VEGA architekturu. Dokonce se má za to, že AMD pro herní využití nedodalo ani patřičný BIOS aktivující VEGA prvky. AMD před vydáním podobně tajilo i výkonu RYZEN, kdy posílalo do úniků výsledky na níže taktovaných verzích.  

Uvidíme, zda AMD za několik hodin, kdy bude RX VEGA představovat, ukáže konečně ten reálný výkon naplno se všemi prvky architektury VEGA. Každopádně v uplynulých týdnech se AMD podařilo značně snížit očekávání a hype. Možná až příliš? Naopak po několika posledních týdnech spekulacía snižování hype už spousta lidí RX VEGA rovnou pohřbilo, jako že bude mít výkon jen na úrovni GTX 1070 OC se spotřebou 2x větší, jakkoliv zapomínají, že už 28nm FURY X má výkon GTX 1070 se spotřebou o cca polovinu vyšší, takže čekat to samé od 14nm VEGA, která má 2x tolik paměti a o polovinu vyšší takt, je přinejmenším trochu divný.

Spekuluje se i o cenách, kdy několik redakcí zveřejnilo, že nová RX VEGA má stát až 1000 dolarů a v ČR jsou předprodejní distribuční ceny co vím této částce blízké (jde ale hlavně o cenu za rvní dodávku)! Tedy mnohem více než GTX 1080Ti. Pokud by tomu tak bylo, jistě by měla i tomu odpovídající výkon. Jiné zdroje však uvádí, že RX VEGA má být „levná a velmi rychlá“, kdy 1000 dolarů mě tedy levné moc nepřijde. Bylo by to levné, pokud by měla o desítky % vyšší výkon než GTX 1080Ti. Každopádně jsme těsně před uvedeným a představením RX VEGA a nepamatuji si větší dělání tajností, kdy fakticky s jistotou víme stále jen, že nějaká RX VEGA bude. Zbytek jsou spekulace, nejspíše záměrné dezinformace a zmatky.

BTW: AMD nebude vysílat živý přenos z prezentace, ta je totiž exkluzivně vyhrazena pro návštěvníky SIGGRAPH 2017 v rámci které se prezentace koná - nicméně později dá na YouTube záznam celé akce :) -  brzy dáme více info, protože známe už i ceny a přibližný reálný výkon ...

 



AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 04:13:25
avatar
Tak to je už vrchol, tak dlouho čekáme a nereferenční verze, který většinu z nás zajímají budou dostupný až v září? Jestli nepřekvapí výkonem, tak to bude fail roku!
Imran [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 13:55:26

Tak bylo jasny, ze nereference budou az kolem zari, kdyz sis dal vse dohromady.
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 07:19:22

ako stale verim, ze vega predvedie poriadny vykon za cenu vyssej spotreby, no nejako sa k tomu staviam viac neutralne az pesimisticky, hlavne kvoli tym neref a nedorobenym biosom, ktore si osobne myslim mali byt uz davno pripravene
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 09:11:28

Zatím přinesla výkon o chlup lepší než GTX1080,m ale o 200USD vyšší cenou, neb AMD porovnávalo vodníkovou verzi.
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 09:16:36
avatar
Vega Liquid má dvojnásobné TDP oproti GTX 1080, což je hrůza a samo AMD doporučuje k této kartě 1000W zdroj. AMD nezklamalo a vybralo svoji squadru Doom, Ashes of Singularity a Deus Ex. Úsměvné je, že v polovině těchto vybraných her verze Liquid s 1080 prohrála.
SinedX77 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 15:02:56

Výkon bude nad +- 1080ti OC a tam je tá spotreba 345W obhájitelná. Schválne sa pozri kolko spotrebuje napr MSI 1080ti Lighting Z je to cca 340W. Takže tolko k spotrebe.

Intel/Nvidia nieje žiadna výjimka povedal/napísal by som, že u týchto dvoch je to omnoho horšie

1000W zdroj je v pohode ja na tom nič špatné nevidím.
VGA VEgaRX + CPU R7 + MB HDD zvyšok PC (odhad) --- 345+95+50= 490W bez OC si takmer na 50% zaťaženia zdroja.

AOS a DeusEx (DeusEx plánujem kupiť komplet sériu) takže u týchto zatial nedokážem objektívne posúdiť.

V DOOMe však mám odohratých 176hodin prevážne Arcade Mode+Singláč opakovane rôzne obtiažnosti (okrem UltraNightmare - mám taktiež v pláne dohrať). Doom je jedna z mála hier kde mi padla sánka a bol som velmi mile prekvapený (grafika/hratelnost/zábava na mnoho hodín). Tu je práve najlepšie vidieť ten správny prístup a hra šlape ako hodinky u oboch výrobcov GPU (nevadí ani vysoké rozlíšenie). Tvorcovia hier by sa konečne mali zamyslieť.

Vyzerá to parádne Bethesda, Ubisoft už spolupracujú s AMD, takže ako hráči sa máme na čo tešiť.

Intorducing Vega
Odkaz

Ďakujem ti AMD
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 15:12:10
avatar
Dobrej trolling a nebo dobrej matroš.
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 15:18:52

nevim co bereš ale pošli, chcu byt stejne optimistický jako ty
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 16:13:28

Prezentace výkonu AMD je přece dostatečná. Testovali s VegaRX64 Liquid Edition za 699 a porovnávali vůči GTX1080 Founders Edition za 499USD. AVG bylo ze všech testů bylo o trošku lepší pro 1080, minima lepší pro Vegu.

Stejná vega dala o 12.5% lepší AVG FPS v Doomu pod vulkanem, 8% lepší min FPS. Doom ve vulkanu je nejlepší scénář pro Vegu.

Srovnali BF1 FuryX proti Liqueid VegaRX64... rozdíl 25-30% nad FuryX.

To potrvrzují i poslední dostupné výsledky z FireStrike. Liquid edice dá 1080FE asi o 2% a je těsně pod MSI Gaming edicí, Vzduchová 4% na 1080FE ztrácí.

Takže výkon 1080 za cenu 1080Ti v případě top modelu. Neref. varianty nejspíše dosáhnou výkonu té vodní. Ale třeba STRIX bude nejméně za 599USD. Za to bude k dispozici top edice 1080 která tu Vegu překoná s nižší spotřebou

A bonus...
Prostým výpočtem - 12.5% ořez čipu a 5-8% nižší takty u VegaRX56 znamená že ta karta bude výkonově kolem 1070 ale s 50 USD příplatkem a TDP vyšším než GTX1080.
SinedX77 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 19:12:49

skús napr toto:
Odkaz

Nejak mi nedáva zmysel, že by najvýkonejšia RXVega s vodíkom ponúkala slabší/rovnaký výkon ako cca rok stará GTX 1080. Keby to bolo minulý rok tak by som bol ticho ale dnes páni. Neviem, neviem Intel tiež neveril. Prezentované výsledky perfektne utajené až do poslednej chvíle a všetci vieme ako to dopadlo.
Očakávam podobný scenár aj u grafík. Všetci len špekujeme a ten výkon je podla mňa zámerne obmedzení. Preto môj optimistický názor/špekulácia/želanie (+20/30perc nad 1080ti).

Na tom predsa nieje nič zlé?

Celá nová platforma od AMD je budúcnosť a je v nej obrovský potenciál. Podobne to vidí Bethesda, Ubisoft a podla mňa sa pridajú ďalšie. Je to len otázka času.
Začalo to CPU a bude pokračovať GPU.

Revolúcia, ktorú nám AMD slubovalo je v plnom prúde.
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-01 23:10:56
avatar
CPU hej, milé prekvapko od AMD...GPU...ééééé...ehm
samusaran [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 07:37:37
avatar
brzy dáme více info, protože známe už i ceny a přibližný reálný výkon ...
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 08:02:48

Niekde v tom cipe musi byt obrovska chyba, kedze na dosiahnutie vykonu gtx 1080 (co je cca 30% nad furyx), by karta vyzadovala takt okolo 1,35GHz. Osobne som z VEGA FE velmi sklamany a nemyslim si, ze RX karta ziska s "hernymi ovladacmi" tych 30-40% vykonu naviac, aby sa dotiahla na gtx 1080ti. Staviam sa k tomu velmi kriticky a len dufam, ze RTG prekvapi.
samusaran [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 09:35:37
avatar
nemaj naivne predstavy, pojde to ako vega fe liquid review na pcper.com
samusaran [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 08:05:09
avatar
kedy prezradite ceny < ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 10:39:24
avatar
NDA ...
samusaran [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 10:54:22
avatar
su vyssie ako 1080 vsak
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 11:58:41

kdy končí NDA DD ?
samusaran [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 12:00:58
avatar
dnes vecer asi.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 14:10:23
avatar
zítra budete mít vše na webu a bude se vám to líbit .... skvělý poměr cena-výkon a skutečný výkon
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 14:20:48

Bojim se, že už z principu se to zeleným líbit nebude .
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 08:08:43

Proč? Konkurenční GTX 1080 byla vydána víc než před rokem, takže prodeje byly díky neexistenci konkurence velmi dobré a za hodně nadsazenou cenu. Až po vydání GTX1080Ti (a i to už je víc než půl roku) se cena klasické verze vrátila zhruba tam, kde by měla být.
Za chvíli by měl dorazit nástupce těchto karet v generaci Volta, takže pokud tato generace vyjde ještě letos, tak hlavní souboj svede Vega právě s Voltou.
Každopádně u nás většina hráčů hraje na něčem slabším, já funguju už rok na GTX 1060 Gainward 6GB koupenou za 7400Kč (Alza ji teď prodává za 9200Kč ???), pro můj FullHD monitor je to dostačující a bezproblémová karta.
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 16:19:01

Horší výkon než 1080FE za stejnou cenu a s nižší spotřebou NV karty? I když jsem kupoval 1080FE první den za 699USD... Vega za 699 na vodě dává na mojí jen 2% výkonu navíc za dvakrát vyšší spotřebu... Navíc si 14 měsíců toho výkonu už užívám a karta je za polovinou své morální životnosti - plánoval jsem ji na 2 roky. Upgrade krásně vyjde na vydání Volty.

EDIT: mělo být na kolegu výše.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 12:57:47
avatar
Zatím se mi to moc nelíbí, škoda.
dumar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ceny 2017-07-30 22:44:42

AMD Radeon RX Vega: $499
AMD Radeon RX Vega Limited Edition Model: $549
AMD Radeon RX Vega Liquid Cooler Model: $599
AMD Radeon RX Vega Liquid Cooler Limited Edition : $649
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 09:15:12

Liquid 699... Limitka 599, refka 499 ASUS STRIX 599+

Výkon liquid verze srovnatelný s 1080, cena 1080Ti
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 09:23:01
avatar
A to si ještě k Liquid přičti náklady na zdroj - AMD doporučuje 1000W.
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 09:06:10

v AMD dělají kokoti, 2 roky lidi čekají na novou grafiku a ještě musí čekat na záznam ? když je to takový bourak, proč to nestreamujou ? opravdu demence marketingoveho oddělení AMD, vyhodit je na hodinu...
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 09:44:22

hodina je este mierny trest, ja by ich uplne vyhodil
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 09:49:57

vyhodit na hodinu znamená, že máš hodinu na to si spakovat věci a vypadnout z kanceláře... tedy instantí vyhazov, zítra už nechoďte. Taky mi to přijde jako pitomý obrat, ale význam je takový jak píšu.
Revansch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 10:03:26
avatar
DD uviedol dôvod, prečo to nemôžu streamovať

A 2 roky nemusia čakať, sú tu RX 500 grafiky, áno, nie je to high-end, ale v prípade nutnosti sa dajú dať dve 580ky A v porovnaní s CPU čakaním sú 2 roky nič
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 11:16:05
avatar
RX 580 do Crossfire je slušná elektrárna . Navíc crossfire samozřejmě nefunguje všude.
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 10:38:02
avatar
Jako jedna Vega?
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 11:15:45
avatar
Možná .
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 10:39:05
avatar
údajně Siggraph pravidla, není to AMD akce ale nebojte, za pár hodin bude jasno ;)
freakyfriday [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 19:33:39

Dve rx 580 do cf? Zožeň mi aspoň jednu ty majster ...navyše za 2 dáš toľko čo za jednu 1080ti ktorá ich sfukne jak vietor sviecu ....kto čaká 2 roky na niečo od amd je fakt ale fakt ovca ...
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Amd zaskočilo Intel 2017-07-30 11:01:41

a jak už bylo někde zmíněno, u nVidie to nepůjde. Ta si drží svuj standard a nespi na vavřínech. Skoro jakoby AMD provokovala. Takže pokud Vega dorovná současnou generaci drafik nV, s přijatelnou spotřebou, budu to brát jako úspěch. Fandové AMD dostanou produkt ze své stáje a nebudou muset pošilhávat u konkurence. Pokud by měli kartu s brutálním výkonem i na úkor spotřeby, bude se opakovat situace z dob GTX 480. Jen se to prohodí a nV fans si budou utahovat z AMD, že to žere. Osobně bych si přál, aby nVidia utrpěla porážku. I když to bude, vzhledem k neustálému pokroku, těžké. Stále jsem přesvědčen, že spojení AMD + nVidia by bylo pro Intel větší hrozba. Byť by asi nV diktovala, což s Ati nehrozilo. :-) Nechám se překvapit. Pár nehtů mi ještě zbylo...
Despo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 11:08:10

Co je na tom pravdy že AMD zrušilo pondělní Live stream? A proč ? A čeho se pořád bojí? Kdo tady věří tomu, že Vega rozdrtí a zašlape 1080Ti do země?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 11:24:21
avatar
není na tom pravdy nic, žádný stream nikdy ohlášen a plánován nebyl ... video z akce a představení bude dostupné do 24h poté ....

SIGGRAPH je akce pro novináře a odborníky, AMD už před pár hodinami prozradilo řadu věcí, ale NDA ještě pár hodin potrvá ...
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 11:50:20

proč tedy grafiku uvádět na akci ze které nejde streamovat ? dyť je to joke a i ty se tomu musíš smát, co za šaškárnu vymysleli...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 14:09:25
avatar
buď v klidu, bude se vám to líbit i tak ;)
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 11:55:34
avatar
Citace:
Kdo tady věří tomu, že Vega rozdrtí a zašlape 1080Ti do země?

Nikdo . Vegu už samo AMD míří proti GTX 1080.
cernakus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Co považuješ za rozdrcení 2017-07-30 17:01:52

Vega má o 10% vyšší hrubý výkon, nežli GTX1080Ti. Takže ani v DX12/Vulkan hrách se nedá hovořit o šlapání.

Jedině, kdyby přišla hra, která by masivně využívala FP16, to by pak Vega sfoukla GTX1080Ti jako svíčku. Jenže to si ještě pár let počkáme a v té době už i nvidie budou umět rozumně FP16.
samusaran [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 13:13:36
avatar
V nabídce e-shopu NewEgg se na okamžik objevily následující modely s těmito cenami:

AMD Radeon RX Vega: $499
AMD Radeon RX Vega Limited Edition Model: $549
AMD Radeon RX Vega Liquid Cooler Model: $599
AMD Radeon RX Vega Liquid Cooler Limited Edition Model: $649

besh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 14:44:20

AMD Radeon RX Vega 64 Air: $499
AMD Radeon RX Vega 64 Air Limited Edition: $549
AMD Radeon RX Vega 64 Liquid : $599
AMD Radeon RX Vega 64 Liquid Limited Edition : $649/$699
AMD Radeon RX Vega 56 : $399

Zdroj: http://wccftech.com/amd-rx-vega-64-pricing-clocks-leaked-air-cooled-499-liquid-599/
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 16:29:59
avatar
RX Vega 64 Air - 375W/300W TDP
RX Vega 64 Liquid - 375W TDP
Neskutečná čísla. Vždyť celý PC s GTX 1080 Ti OC žere kolem 410 W. Jestli bude Vega Liquid pod 1080 Ti, tak je to výsměch vůči tomu katastrofálnímu TDP.
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 16:37:01

spíš tak 450W maroxi ale to je fuk , 375W "je v poho" pokud výkon bude na úrovni 1080Ti pokud ne tak je to celkem problém
samusaran [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 16:37:20
avatar
to tpd neznamena aj realnu spotrebu
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 09:16:00

Ano, AMD nám naposledy ukázalo že reálná spotřeba je vyšší než TDP
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 16:43:24
avatar
zase ... pletete dohromady spotřebu a TDP ...

AMD třeba u RYZEN 3 také uvádí TDP 65W jako u RYZEN 7 1700 a spotřeba je přitom výrazně odlišná ..., Intel uvádí 140W u Core i9-7900X, tedy stejně jako u předchozí generace a také tomu spotřeba neodpovídá a tak dále ...

přestaňte uvádět TDP a bavit se o spotřebě jako že je to to samé, není ....

a katastrofální TDP to rozhodně není ... běžná nereferenční GTX 1080 Ti má reálně 300-350W TDP běžně, neref vere verze GTX 1080 mají reálně 225-250W a v obou případech má VEGA vyšší výpočetní výkon a je univerzálnější karta, umí třeba nativně DX12 naplno (první taková karta vůbec), umí FreeSync -Adaptive Standard nativně, který je lepší než GSYNC, umí CrossFire bez můstků, NV pořád potřebuje předpotopní můstky a tak by se dalo pokračovat ... všechna ta výbava a prvky potřebují tranzistory v GPU a ty prostě žerou .... a spotřeba v high endu nikoho moc nezajímá, za podmínky, když lze kartu chladit tiše a věřte že RX VEGA s tím ref. vodníkem je mnohem lepší a lépe chlazená grafika než referenční NVIDIA GTX grafiky, velmi chladná a velmi tichá NVIDIA podobně kvalitní chlazení na své karty nenabízí ...

Navíc pořád vycházíte z toho, že RX VEGA má ve hrách ten výkon, jako se naměřil s VEGA FE rpo hry neurčenou, neoptimalizovanou atd ... ;)
samusaran [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 16:40:30
avatar
presne tak
samusaran [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 16:50:21
avatar
si zaHYPOVAL , nuz hadam uvidime dake benchmarky vecer
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 16:58:05
avatar
Nevycházím z herního výkonu Frontier edition, očekávám, že herní Vega bude mít výkon GTX 1080, cokoliv navíc je překvapení a úspěch, cokoliv pod 1080 zklamání. TDP a spotřeba samozřejmě to samé není, ale vzhledem ke spotřebě RX 580 očekávám hodně vysokou spotřebu.
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 12:33:29

"neref vere verze GTX 1080 mají reálně 225-250W"

Jednak se tu bavíme o referencích - AIB mohou jít s TDP výš jak u NV tak AMD karet - a z vlastní zkušenosti vím že i s povoleným power limitem na GTX1080 průměrnou spotřebu 185W téměř vůbec nepřesahuji. Peek mívám do 200W a to i když karta může brát ještě o 20W více. A při hraní s VSync na FHD 60Hz s +- max detaily současné AAA tituly nají typickou spotřebu kolem 150-160W.

Běžně ty karty mají (až na pár výjimek se zvýšeným TDP) TDP 185W. A bios typicky umožňuje navýšit power limit na +-120% TDP, tzn do 225W v absolutním maximu, to by ale člověk musel tu kartu taktovat ještě nad rámec fabriky aby to šáhlo na ten power limit, jinak ty nereferenčky budou brát cca ten power limit = TDP. Na 250W si běžná nereferenčka nešáhne, musí se flashnout bios s vyšším power limitem a musí se taktovat do mrtě aby brala 250W.

Na testech Vega FE se jasně ukázalo že to bere mezi 90-100% uváděné TDP. Tzn 270-300W, Přetaktovaná Vega FE, resp. Vega FE na svých max. taktech - uchklazená a dostatečně napájená, dokázala překročit i 400W spotřeby a přínos byl jen pár procent výkonu navíc.

RX Vega je stejný čip, nebude se chovat výrazně jinak. Počítám že když se bude blížit max boost taktu, tak bude u hranice TDP. A hlavně vodní varianta kde thermal limit nebude problém. Když pak člověk vezme výkon 1080 za 700USD se spotřebou výrazně vyšší než spotřeba stejně drahé a výrazně výkonnější GTX1080Ti... no...
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 17:04:45

ok tak se budeme bavit o spotřebě : )

jak píšeš nerefenční 1080Ti těch 300 - 350W klidně má, proto čekám že s ní AMD bude soupeřit... tím co jsi napsal jsi mě nahypoval
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 17:06:46
avatar
proč by nutně měly mít stejnou spotřebu? GTX neumí spousta věcí co umí VEGA ....
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 17:16:54

mě jako zákazníka RX VEGA zajímá přece výkon ve hrách, pokud je horší než konkurence, proč bych si měl kupovat horší produkt na mé potřeby ?

Je to herní grafická karta, proto čekám s podobnou spotřebou podobný výkon ve hrách jako konkurenční produkt, není tak ?

PS: klidně ať má třeba o 50W větší spotřebu kvůli těm featurkám které jsi psal, ale né 100W navrub nečemu, co třeba lidi ani nevyužijí viš jak...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 17:33:21
avatar
a ty víš jaký má RX VEGA výkon že ho pokládáš za špatný?

jediné co většinu lidí zajímá je poměr cena-výkon, tedy to nejlepší za danou částku a v tomto ohledu můžete být v klidu ;)
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 18:12:14
avatar
Řekněme výkon GTX 1080 za 500 dolarů, 500 dolarů = 11 050 Kč.
11 050 Kč + DPH 21 % = nějakých 13 500 Kč. Pokud tedy Vega bude v ČR stát 13 500 - 14 000 Kč, tak vyrovná ceny GTX 1080 před miningovou mánií s tím, že 1080 má nižší spotřebu a tím pádem i teploty, takže to zas tak super kup nebude.

BTW, GTX 1080 stojí momentálně na Neweggu 510 dolarů, takže ani v USA to žádný trhák nebude. Byl by to produkt se stejnou cenou, stejným výkonem a vyšší spotřebou než produkt, který je na trhu od května 2016.
Odkaz
Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 18:13:20
avatar
řeknu jen že existuje RX VEGA 64 a RX VEGA 54 a poměrně podstatně se cenou liší
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 18:21:02
avatar
Jmenuje se Vega 56, ale to je vedlejší. Ta pravděpodobně zastane GTX 1070 a bude stát 400 dolarů = 8840 Kč + 21 % = cca 11 000 Kč a za tolik se 1070 také dala sehnat (Mironet měl dokonce akci na MSI 1070 a vyšla okolo 9000 Kč).
GTX 1070 v USA také stojí okolo 400 dolarů, takže ani tato Vega nebude žádný "bestseller".

AMD pouze vydá modely, které Nvidia vydala už v květnu a v červnu minulý rok.
Lukar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 19:25:06

AMD "pouze" dorovnava a? Budes si moc vybrat, nehladaj v tom bestseller. Stale tu je iba pascal a teraz bude aj Vega .
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 19:49:36
avatar
Problém pro AMD je v tom, že si skoro za ten rok a čtvrt většina lidí už vybrala.
Lukar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 20:13:39

To tak neber, grafiky sa predavaju neustale dnes zajtra o tyzden o mesiac o rok. Potencialnych zakaznikov su mraky.
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 09:18:21

Tak tu je zas argument výrazně vyšší spotřeby u AMD a pro ty co hledají výkon mají 1080Ti, na to tu AMD nic nemá a mít zřejmě dlouho nebude a na cestě je nová NV generace.
marek13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 19:59:02

Na niektorých weboch sa už ukázalo nacenenie a ak je správne, tak to môže implikovať, VEGA svojim výkonom nikomu dych nevyrazí. Ak je to tak, potom má AMD v rukáve už iba jeden tromf a to je cena.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 23:28:40
avatar
vzpomínáte na cenu RYZEN 7 .... nízká cena a myslím že výkonem hodně překvapil ;)

Cena neprozrazuje nic o výonu ...
samusaran [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 19:40:47
avatar
https://www.itsk.sk/asus-radeon-rx-vega-64-8gb-hdmi-dpx3_d542676.html
ku.ba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 19:42:25

DD, vyprdni se na NDA a už to sem smrkni, my to na Tebe neřekneme
samusaran [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 20:01:57
avatar
besh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 20:14:46

Uff, tak doufam, ze tohle je mimo a spis to budou ty leaknute ceny v dolarech. :O

ASUS Radeon RX Vega 64, 8GB, HDMI, DPx3 ... 38 131 Kč

Odkaz
MartinCZ80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ovladače Vega 2017-07-30 20:19:07
avatar
Nepsalo se někde náhodou že budou vypuštěny ovladače pro Vegu 2 nebo 3 srpna jak to teda budou testovat to to budou zase přetestovávat nebo jak?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 20:43:37
avatar
na recenze karty si ještě počkáte, stejně tak na dodávky karet ... brzy povíme více.
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 20:53:18

vyjde ten článek hned jak skonči NDA ? tzn zitra ve 2 rano ? : ) jestli mám ponocovat nebo ne
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 20:54:34
avatar
bude to zítřejší téma
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 20:56:09

ok, škoda, chtěl jsem ponocovat :/ stejně jako u uvedeni 1080Ti : ))
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-30 20:59:51
avatar
já ponocoval včera kvůli prezentaci AMD a dneska to zapíchnu brzy takže pokračování zítra
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 00:43:04
avatar
Už teď jsem zklamaný - žádná Nano, stejní břídilové jako Nvidia
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 00:48:34
avatar
jak to víš? NANO také nebylo dodávaný hned ...
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 14:45:30
avatar
Beru zpět, klidně mě snažte i ten příspěvek nad tím, mínus už jsem si dal sám. Dole už dávali link na Vegu, je krásná bílá, vypadá podobně jako moje Asus Nano white. Svět je zase v pořádku :-)
samusaran [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 07:22:45
avatar
je
caleb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 08:57:34

Nano varianta zde: http://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2017/07/AMD-Vega-Nano-740x495.jpg
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 00:45:08

Mna osobne by zaujimalo, preco je Vega tak pomala, resp. co ju brzdi. Najskor to je pomalou HBM2 a "len" 2048-bitovou zbernicou. GCN (a ano, aj VEGA je GCN) je velmi narocna na priepustnost pamati a znizenie celkovej datovej priepustnosti najskor nestaci krmit 4096-stream procesorov. (priepustnost je nizsia ako u FIJI jadra). Neviem dokonca, ci tento cip ma vobec kompresiu dat, ako GCN3 a GCN4 karty. K tomu si pridajte len 64ROP jednotiek (TITANX (p) ma 92, pri daleko mensom pocte cuda jadier), ktore brzdili aj FIJI, len 2 GE (geometry engine, zabezpecujuci tesalaciu) a problem je na svete. Ak by pouzili len FIJI jadro na 14nm procese, tak by vykon gtx 1080 dosiahli pri takte okolo 1,35GHz. Fakt, ze potrebuju viac ako 1,6GHz znamena, ze nieco poriadne brzdi architekturu (pri takom takte by uz najskor siahali na gtx 1080ti). Proste, fakt, ze bol masivne znizeny prisun financi RTG sa niekde musel prejavit.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 00:48:06
avatar
kde je pomalá? Takt není všechno ....

nemůžeš srovnávat naprosto rozdílné architektury ... to je jako bys srovnávat kruh se čtvercem a tvrdil že ten čtverec je málo kulatej ...
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 01:01:06
avatar
2048bit Vega, 4096bit Fiji
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 01:23:07
avatar
a stejně má VEGA téměř stejnou propustnost a 8-16GB paměti se dvěma čipy proti 4GB se 4 čipy takže je mnohem efektivnější, paměťově výkonnější atd.
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 02:16:01

FIJI ma 512GB/s a VEGA 10 409GB/s, co je cca 25% nizsia priepustnost. A namiesto vykonu na urovni GTX 1080ti (okolo 13 TFLOP) mame vykon na urovni GTX 1080, co je cca o 35% menej, takze pamatova priepustnost je najskor dovodom nizkeho vykonu VEGA cipu. VEGA je vacsi cip ako GP102, no disponuje mensim vykonom a ano VEGA FE je dobrym meradlom vykonu RX VEGA, pretoze ovladacmi 35% vykonu oproti gtx 1080ti nedobehnu.
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 03:06:07
avatar
Vega ma 484GB/s
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 09:19:50

to že VegaFE je zásadně odlišná od RX věřili jen velcí fanboyz, ve skutečněosti je horší, protože AMD prezentovala výkon jejich top modelu, tedy vodou chlazené RX
mojzisl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 08:06:10

No samo AMD srovnává Vegu 64 pouze s GTX 1080 a to pouze na minimálních FPS a ty karty jsou vyrovnané, sem tam má více NV jinde zase AMD, ale jsou to rozdíly v řádu jednotek FPS, nic světoborného.

Srovnávána byla 295W vzduchová Vega 64 s referenční GTX 1080 s TDP 180W. Cena je uvedená srovnatelná 499 dolarů, uvedení na trh 14.8.

Průměrné FPS nevíme, AMD prezentovalo jen ty minimální a to ještě na malém vzorku her, budiž jim ale k dobru že v některých hrách ukázali i převahu GTX 1080.
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 09:18:14

jasně no, potvrdilo se tedy to co všichni rozumní říkali, žádný magic driver se nekonal , trochu zlepšení tam je, ale AMD nebylo schopné naplnit sliby 4K 60fps karty ... NV vyhrala, game is over ;)

jsem zvědavý jaký bude damage control..

PS: už vím proč tohle nechtěli streamovat, je to ostuda
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 09:20:28

Mám info že AMD použila svou top variantu - vodníka.
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 09:24:30
avatar
Ano, použili vodní verzi.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 08:55:34

AMD má štěstí, že je těžební mánie, jelikož se prodá vše. Na Polarisech a nVidiích a 1060/1070 se těží a hrát se bude na Vegách a 1080 jelikož nic jiného nebude k dispozici, takže se prodá vše.
richard28 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 10:41:53

Ja som chcel kupit AMD ale uz nemam dovod, bud este pockam na Voltu alebo kupim 1080ti, este porozmyslam, mal som ju kupit hned. Fakt nevidim dovod na Vegu. Kvalitne freesync monitory su skoro rovnako drahe G-sync, pri cene zostavy je to uz fakt jedno.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - novy countdown 2017-07-31 09:25:37

SIGGRAPH countdown treba nahradit countdownom DDho clanok..
richard28 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 10:07:11

No som naozaj zvedavy co pozitivneho chce DD z toho co bolo prezentovane vytiahnut. Podla mna hanba obrovska, vykon a ceny ako konkurencia a spotreba obrovska. Niake trapne zlavove balicky co chcu ponukat to nezachrania.
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 10:18:34

na prezentaci se mi akorát líblo že Wolfenstein bude plně podporovat Vulkan což je super zpráva, jinak celkem klasická AMD ostuda s malým výkonem a spotřebou na úrovni 1080Ti ... u NV se teď musí dobře smát


a doufám že trollové co tady minuskuji Obra na PCT se teď podívají do svědomi...

psal že RX Vega příjde v srpnu a nakonec to tak fakt bude + nereference v září
richard28 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 10:46:25

Myslim si ze Obr to tiez prehana, ale nevidim v tom ziaden problem, kazdy mame niaku oblubenu znacku a hladame na nej pozitiva a negativa nevidime. Clovek si to musi sam vyfiltrovat. Ale musim uznat ze informacie ma velmi dobre.
caleb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 10:55:17

S velkou casti prispevku souhlasim, ale nesouhlasim s "klasická AMD ostuda" s Ryzenem zadnou ostudu AMD nemelo.
A jeste bych byl opatrny s verdiktem ohledne vykonu ( kdyz take neverim nicemu oslnivemu), nikde zadne recenze jeste nevysly.
madPav3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 11:56:16
avatar
Proč být opatrný, když oficiální AMD benchmarky jsou venku... Odkaz
RX VEGA 64 o 30% výkonnější než FURY X nebo o 12% výkonnější než GTX 1080 Founders Edice v Doomu, to je velká bída na to kolik ty karty asi žerou...
Navíc jestli to propagují se Samsungem CF791, tak ten má problém s blikáním při použití Freesync, to taky není šťastná volba.

EDIT:
Jsem zvědavý co na to DD, k čemu jsou ty technologie, když po roce to s odřenýma ušima předehnalo GTX 1080 FE a TDP to má o 125 W víc.
caleb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 12:34:49

Test v jedne hre pod Vulkanem je recenze? Navic sice neverim v nejaky zazrak, ale oficialni bios karty by preci mel byt dostupny az zacatkem srpna.
Taky neverim tomu, ze karta dopadne nijak extra dobre, ale jeste bych ji uplne neodsuzoval.
richard28 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 12:39:21

Ano mal byt dostupny pre vyrobcov, oni si do prezentacie svojich kariet daju. Divil by som sa keby nie.
madPav3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 13:24:39
avatar
Já jsem to recenze nenazval, těch her tam ukazují více, navíc Doom je pro AMD asi nejlepší možný benchmark, takže jak to bude jinde je vcelku jasné.
Nějakou roli v tom může hrát i marketing, čísla mohou být přikrášlené.
Zázračný bios bych nečekal, na to měli už spoustu času, dva týdny jsou nic, za takovou krátkou dobu se zázraky nedějí.

Každý si to může vyložit jinak, ale dle mě je to pěkný fail.
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 10:46:28
avatar
Jo ty slevovy balicky si vazne muzou strcit, chapal bych to jeste kdyby Vegu vydali s Ryzenem ve stejny cas, ale kdo chtel Ryzen uz ma a ceka jen na tu Vegu a Samsung jako monitor? Ehh no asi spis ne a jestli koukam dobre, tak ta vodni ani bez balicku nejde ... takze pro me jedina moznost Vega 64 za $499 coz vlastne stejne byla jedina moznost, protoze tam budu davat vodni blok.
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - slevy 2017-07-31 11:04:06
avatar
no mě ty balíčky zní zajímavě.. sleva 200 doláčů na monitor, 200 na hry a 100 na desku a 100 na procík je docela dost peněz.
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 11:25:38

Pisu ale, ze vo vybranych regionoch...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 11:42:01
avatar
pozitivum je přeci zřejmé: Máme po téměř 1,5 roce nějakou konkurenci! Navíc zjevně s lepším poměremem cena-výkon, lepší technologií atd.

To je myslím velké pozitivum. Navíc spousta věcí stále nevíte, hlavní NDA trvá a recenze karet budou až později.

Nicméně souhlasím s tím, že jsme čekali konkurenci i pro kategorii high endu ne jen performance segment (ano, odmítám říkat VEGA 64 high end, pokud nekonkuruje výkonem 1080Ti) ... ale situace má své důvody ... peníze (jednoduše AMD grafická divize je nemá, NVIDIA je má a dává to okázale najevo, třeba 3,5 miliardovým VOLTA V100) - máme smůlu, že zatímco na CPU trhu Intel okázale chrápe, NV ne ... a AMD je proti nim finančně výrazně v nevýhodě, když bojuje proti oběma s menším rozpočtem, než má NV jen pro GPU ... AMD navíc většinu prostředků které mělo nalilo do vývoje CPU, zatímco grafická divze byla v dobách zahájení vývoje VEGA v troskách a zrušen byl vývoj několika čipů, což se samozřejmě projevuje až dnes, kdy má jít produkt s těmi čipy na trh ... vývoj GPU je otázka 3-4 let, ne aktuálního roku ... takže pokud se AMD jako firma sebere dnes a bude mít peníze na vývoj, tak to na trhu pocítíme u reálného produktu nejdříve za 2-3 roky.

Přesto RX VEGA rozhodně není špatný produkt, do toho má daleko ... přináší to, co na trhu už více než rok chybí! skutečnou konkurenci ... a tak kdo ještě nekoupil současnou generaci grafik, má konečně na výběr a ten je zajímavý, zejména s ohledem na FreeSync technologii atd.
richard28 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 12:57:55

No len az je pravda ze tam mali svoju top variantu (vodnu Vegu) tak potom tu konkurenciu nemame nakolko ta stoji ako 1080ti a vykonom ledva dorovnava 1080. Teraz nehovorim o hre Doom, ktora na AMD karty sadne ako rit na serbel.
Ano uznavam ze mometalne maju lepsie technologie (DX12, podporuju nizkourovnove API) ale hruby herny vykon maju o nicom. A hry tieto technologie podporovat nebudu, nakolko preco ked tie karty nemaju take rozsirenie ako NVIDIA ktore ich nepodporuju.
Procesor uz mam cize zlava u mna nehrozi, siroke nizke monitory mi nic nehovoria a tento Samsung nie je moja salka kavy. Prepokladam ze u nas tieto akcie ani nebudu.
Ano aj to uznavam ze na to nemaju tolko penazi ako NVIDIA, ale mozu si za to sami a so strategiou aku predvadzaju ani mat nebudu. Nevedia urobit ani poriadnu hernu kartu ani profesionalnu. Tieto kockopsy im terno neurobia (poloprofesionalna FE).
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 16:32:59

Nevím, ale Třeba Gears of War je přece DX12 hra, dokonce je to čístě DX12 a jiné api nepodporuje a AMD ho měla v tom testu a GTX1080FE Vegu překonala. DX12 NV sedí stejně jako AMD. Například RotTR DX11 vs DX12. na Mojí 1080 znamená DX12 o více jak třetinu lepší MIN. FPS, tzn, hra mi na maximálních detailech nedropuje na 45FPS jako v DX11, ale drží 60FPS jak vůle boží...

Nebo máte někde nějaký příklad kde hra umí jak DX11 tak DX12 a na Pascalu běží v DX12 hůře než v DX11?
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 13:26:00

dd ako nehnevaj sa, vacsinou s tebou suhlasim, ale toto je najvacsi nepodarok od amd

ked vysiel polaris, 4xx nedokoncene karty, tak sme s tym boli OK lebo drzali krok, jedine spotreba bola vyssia, ale vykon tam bol

teraz to vyzera, ze tam ani ten vykon neje kvoli zlemu biosu, driveru, ci to sposobil nejaky bug v hw netusim, ale je to viac ako pravdepodobne

pruser na tom je, ze ak by vzali fiji a dali na 14nm a zvysili by takty, tak maju kludne konkurenciu a to hned rok dozadu, nie cakat na kartu viac ako rok a dostanes takyto nepodarok

sam si tvrdil, ze vraj to je kvoli hbm, preto meska, OK, ale co potom chlapci robili za ten cas? to za ten pol rok nedokazali vyladit ovladace? to za ten pol rok nedokazali nastavit bios? alebo identifikovat hw problem (ak tam je) a spravit novu reviziu? sorry DD, sam som skor amd ako nv alebo intel, ale toto je pruser velky aj na mna, cpu ryzen vysiel, ale toto ani zdaleka

ak by vega vysla pred rokom s chybami, tak v pohode, ale cakame dlho, dostaneme produkt, ktory mozno bude zrat este viac ako ta najvyssia edicia 1080ti, vykon dostaneme ledva 1080FE, ako dd ak toto neje pruser tak ja uz fakt neviem

to ze to mozno bude nacenene lepsie si mozu strcit vies kam, polaris s tak velkym jadrom by odviedol 2x lepsie robotu
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To je zklamání 2017-07-31 10:58:10
avatar
Tak a je to. Já se fakt těšil, šetřil a našetřil. Ale bohužel, podle všeho si asi Vegu nekoupím
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Cenzura? 2017-07-31 11:12:33
avatar
Neúřaduje tu teď nějaký akční cenzor, mazání a kdoví jestli ne banány? Pár příspěvků na které jsem chtěl reagovat zmizelo pod prstem.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 11:29:17
avatar
ano: prosím zanechte flame na téma chorého jedince jménem Obr, tohle je slušný web bez FLAMEWAR ...
richard28 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 13:31:20

No lenze on si to aj v komentaroch pekne zlizne a nikto to tam nemaze. Nemyslis si ze by bolo lepsie aj pre reklamu na stranke tu nechat tu diskusiu trochu rozprudit?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 13:53:32
avatar
Žumpa jménem PCT už pro mě dávno skončila, ten web jsem už před časem smazal z paměti ... přes veškerou snahu, trpělivost a oddělování dobrých lidí od zlých se tam neustále chovají nejen vůči DDWorld.cz ale i vůči sobě navzájem mnozí příšerně ((někteří redaktoři, moderátoři, ale i "diskutující") a já to nehodlám nijak podporovat ... PCT nečtu, nechodím tam, nezajímá mě ... neexistuje. A strategie už nějakou dobu funguje.

DDWorld.cz je slušný web, jeden z mála IT webů v ČR, který se stále věnuje klasickým komponentám a testuje bez ohledu na nějaké preference testera. Máme rádi všechny komponenty a všechny značky a nehodláme urážet nikoho tím, že bychom neobjektivně nějakou zvýhodňovali nebo naopak. A co chci jsou i slušné věcné diskuse, protože i to je vizitka webu ...

Říkal jsem to několikrát, pokud neumíte diskutovat věcně a slušně bez napadání tak prostě běžte jinam. Já jdu po kvalitě ne po kvantitě a to se týká i čtenářů a diskutérů. Nezajímá mě návštěvnost pokud by byla za cenu flame apod.

Co se týká Obrmaiera, prostě ten se tady probírat nebude, ten člověk je psychopat a blázen, před držku už dostal a nepomohlo to - nerozsvítilo se mu a každý kdo byl u toho a že to bylo hodně lidí tak ví že si to zasloužil a zasloužil by si i dál ... každý kdo mě zná a zná jeho tak ví, že rozdílnější lidi už si představit není možné, stejně tak rozdílnější přístup k věcem .... a ohledně chování či vystupování na webu je rozdíl naprosto diametrální. Rozdíl je také v tom, že zatímco on je řadový pisálek, který nemá žádný zájem na správnosti výsledků, kvalitě článku, kvalitě diskuse a to vše s ohledem na kvalitu celého magazínu, já jsem šéfredaktor magazínu, který má zájem aby celý magazín byl co nejlepší a hlavně vůbec fungoval. takže zatímco on si může dovolit neobjektivitu a je pro něj osobně mnohem výnosnější, pro mě je výnosnější objektivita, protože díky tomu mám podporu všech.

Takže abych ti odpověděl, ano, pokud bych byl jako Obr, tak bych vás tu nechal v diskusích plácat si, napadat se a prostě totální žumpu jakou je dávno PCT .... a ano máš pravdu v tom, že tím že nenechávám tak si vlastně škodím po finanční stránce protože bych ně větší návštěvnost atd. Jenže já prostě jsem slušný, chci slušnost a objektivitu a když ji chci po sobě, chci ji i po vás a tak diskuse prostě budou přísně moderovány a budou slušné, věcné, s reálnými argumenty a veškeré výpady, flame, lhaní či překrucování bude prostě mazáno a banováno ... více práce pro mě, méně peněz pro mě, ale prostě chci mít slušný web za který se nemusím stydět

a věřte že na rozdíl od jiných webů výrobci těch komponent a další partneři čtou diskuse na DDWorld.cz (vím to, protože to často probíráme)! protože tady právě najdou slušnou odezvu ve všech slova smyslech ....

takže tak žádný flame, žádný obr, žádné výpady, pokud to nechcete akceptovat a nebo nezvládáte, není to můj problém ... každý slušný čtenář a diskutér je vítán ...

BTW: já osobně chování některých jedinců nechápu, označovat někoho za debila jen proto, že nemá rád jen jednu značku a vůbec celé tohle napadání nad počítačovými komponenty prostě nechápu a nebudu podporovat. S osobními výpady některých mám letité zkušenosti a přes veškerou snahu o diskusi jsem jen neustále napadán, lžou o mě, sprostě mě uráží dokonce i mou rodinu prostě se mě nemůžeš divit, že diskuse držím zkrátka. Je to sice 1 diskutér ze 100 možná 1000, ale všichni víme, co pár trollů dokáže s diskusí udělat ...
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 13:43:55
avatar
Kdo mu dal přes držku?
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RX NANO 2017-07-31 11:24:31
avatar
RX Nano
Odkaz
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 11:27:19
avatar
Jsem zvědavý jak dokáží snížit TDP pro Nano verzi, vzhledem k tomu, že Vega 56 - konkurence pro GTX 1070 má TDP 210 W.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 11:30:02
avatar
připomínám:

R9 FURY X: TDP 275W
R9 NANO: TDP 175W

rozdíl výkonu asi 15% ;)
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 11:36:19
avatar
Obávám se, že i tady bude lepší volba GTX 1080. Mini edice od Zotacu má TDP 180W a vzhledem k tomu, že i plnohodnotná Vega s TDP 300W se taktak drží 1080, tak tato Zotac novou Nano převálcuje. Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 11:49:32
avatar
proboha živého přestaňte s tím plácáním nesmyslů ...

TDP nerovná se spotřeba ....

TDP AMD nerovná se TDP NVIDIA ...

200W TDP není rovno 200W TDP NVIDIA a už vůbec nevyjadřuje spotřebu.

vidíme to v praxi:

180W TDP RYZEN ThreadRipper a má nižší spotřebu než 130W TDP Intel i9 atd.

TDP je něco, co vyjadřuje tepelné vyřazování za určitých okolností a ty okolnosti si stanový každý výrobce i pro každý produkt po svém. Uváděné TDP neodpovídá reálné spotřebě z mnoha důvodů ...

počkejte si na recenze RX VEGA ....


// ještě někdo bude nesmyslně poměřovat TDP mezi produkty konkurenčních výrobců a zaměňovat to za spotřebu tak dostane BAN a myslím to vážně ...
madPav3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 11:50:30
avatar
Srovnáváte hrušky a jablka (procesory a grafiky)... AMD grafiky TDP využívají naplno, spíš překračují. Viz třeba to R9 NANO TDP 175 W. Průměrná spotřeba 186 W Odkaz
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 14:55:35
avatar
Vzhledem k tomu že v naprosté většině her se spotřeba celého! mého PC s Asus White Nano, 35W i7 6700T a SSD Samsung 950 Pro, 2x8GB 2133Mhz pamětí pohybuje v rozmezí 144-159W (měřeni přímo ze zásuvky) tak tomu nevěřím. TDP je teoretickáhodnota, v praxi to naopak žere tak krásně málo. Ano mám hiendový 500W gold zdroj a nereferenční nejlepší edici Nano
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 15:06:19
avatar
Měřeno na ploše, ne? 150W se mně zdá jako nesmysl pokud karta jede na 100 % vytížení.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 15:51:51

Ona na 100 % nepojede. IMHO ji brzdí ty nízké takty T verze i7.
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 16:37:15

4k + plné detaily a bude to brzdit i netaktovaný FX8xxx.
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 12:50:03
avatar
Já srovnávám TDP konkurenčních grafik, o spotřebě jsem se vůbec nezmínil. Každopádně ještě jsem se nesetkal s tím, že by karta od AMD měla menší spotřebu než TDP - viz. RX 480, RX 580.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 14:55:05
avatar
Tak Nano to tak má, je to trochu zvláštní karta - hiend velký čip nehoněný takty a s velkým přiškrcením
janmora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-08-01 23:00:24

Pokud někdo neví, co je to TDP a jak souvisí se skutečnou spotřebou, a jak si ho jednotliví výrobci samovolně upravují, jak se jim to hodí, tak by raději neměl psát do diskuze vůbec, to je fakt.
A propo, proč to vlastně výrobci uvádějí, když to vlastně se spotřebou nesouvisí? A proč je to vlastně ve Wattech? Co je to za jednotku, ten Watt? Uvítal bych nějaký článek, který to nám lajkům osvětlí, aby třeba nejaký hloupý příspěvěk, vzniklý čistou neznalostí a zřejmě i nedokončeným vzděláním, neskončil zbytečně tím BANem, nebo co to vlastně je.
samusaran [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 12:02:50
avatar
vega slubuje lepsie min fps vdaka hbm casche
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 12:10:27



jako joke dobry ;)
samusaran [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 12:13:36
avatar
http://wccftech.com/amd-radeon-rx-vega-64-56-official-slide-performance-specs-price-leak/

samusaran [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 12:11:40
avatar
dalej podla gamer nexus, nie je hotovy finalny bios ,drivre a ani rastizer, cize vykon zas bude casom stupat novymi drivrami a zas sa bude hovorit ,ze amd zreje ako vino
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 12:53:21
avatar
Kéž by.
richard28 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 13:09:25

No az vyzreje tak kupim, ak nebudem mat uz konkurencny produkt. A nemyslis ze keby nebol problem s architekturou cipu tak uz tie biosy a drivery su uz davno tu?
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 16:41:45

a ony nejsou? AMD bude prezentovat klíčový produkt aniž by použilo to nejlepší co mají k dispozici i kdyby to byla jen vývojová - neveřejná - verze?

Drivery ani biosy nevznikají způsobem, ráno sednu ke kompu a než si uvařím kafe, tak si vyberu hru pro kterou driver zoptimalizuju a po obědě udělám featuru v biosu co zvedne overall výkon o 5%...

Herní optimalizace vznikají společnou komunikací vývojářů hry a vývojářů driverů. Vývojář řekne, tohle je pomalé, vývojáři driverů na to kouknou a dají tomu prioritu, až dojde na tohle tak zkusí zjistit zda a jak to je chybou driveru nebo vývojáře a co pro to může udělat... Takhle se to klidně Xkrát otočí a půl roku uplyne raz dva.
ladislaFcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - kdy teda 2017-07-31 12:14:48
avatar
Mohl by mi někdo erudovaný říci, kdy teda končí NDA? Kdy se bude něco vědět, kdy budou nějaké testy a ne jen nepodložené dohady? Koukal jsem včera na kus toho představení a to byla šaškárna bez jakékoliv vypovídající hodnoty.

PS: koukám že mám pořád ještě auru 0 za to, že jsem se ohradil proti tvrzení DD že Gainward GTX1060 6GB je šunt... btw včera jsem jí po ročním používání prodal na aukci za 7300,-. Jen o 300,- levněji než jsem jí koupil... no kupující si zřejmě nemyslí že to je šunt .
samusaran [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 12:14:05
avatar
ked budu v obchode
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 12:41:13

14. 8. jdou referenční karty do prodeje a společně s tím by měly být recenze. Čas neznám.

Nereferenční karty pak budou nejdříve v září, ASUS tvrdí začátkem září uvedené své STRIX verze s cenou 599 USD. MSI se vyjádřilo že nereferenční karty mohou být v řádu měsíců.. U nás vidím šanci na půlu záři pro neref karty. Ref. karty na začátek prodejů za 2. týdny.


Jinak podložené fakty jsou. AMD ve své prezentaci ukázala nějaké výsledky. Sice to není jako běžné testy magazínů, ale logicky se snaží najít pro sebe nejlepší scénář - testuje se na vodní verze, vybírá to co vyhovuje... výkony Vegy jdou ruku v ruce s referenční 1080, někde má víc vega, někde 1080. Vzduchem chlazená referenčka za 499 bude mít o nějaké procentíčka méně, tedy zřejmě lehoučce pod pod 1080FE, díky nižším taktům, Nereferenční karty, jako STRIX za 599 mohou +- dosáhot výkonu té vodnice, tedy 1080. Mějme na mysli, že rozdíly do 5% na jednu nebo druhou stranu se dají označit za stejný výkon.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 12:49:33
avatar
jsou kupující, kteří koupí klidně i lejno v sáčku.. čili to že někdo něco koupil za nějakou cenu není nějaké měřítko ať už čehokoliv...
ladislaFcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 12:57:42
avatar
Samozřejmě, že jsou takoví, ale ani já si nemyslím, že je ta karta šunt a mám s ní roční zkušenost. Ale nemusíš reagovat na všechno co se tu napíše, tohle byl vzkaz pro pana Stacha a jeho systém aury. například já jí mám asi danou na 0 trvale, protože od té doby co mi ji snížil na 0 jsem měl výraznou převahu souhlasných reakcí aniž by se aura nějak hnula. Ale to je putna, je to zcela mimo téma a pro život mimo tenhle web zcela nedůležité .

Každopádně díky za odpovědi těm, co reagovali na dotaz.
caleb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 13:00:00

Pro AMD je spatne, ze Nvidie neni Intel a neustale pracovala na novych kartach, takze uz jsou karty, ktere jsou vykonem o dost vys oproti gtx 1080. Tudiz, jestlize budou Vegy kolem vykonu gtx 1080 za podobnou cenu se spotrebou cca o 20-30 vyssi, tak to je dost propadak.
Zase si rikam, ze AMD by snad nevydavalo za +- stejnou cenu horsi, nebo srovnatelny produkt, nez Nvidie, to by kazdy zustavala/opet volil Nvidii.
Jestlize AMD chce, aby se jeji karty prodavali, tak musi mit v necem navrh, uz z prvniho nastrelu je zrejme, ze spotreba to nebude, vykon asi taky ne, takze jediny, co by mohlo potencionalniho zakaznika zaujmout je pomer cena/vykon.
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 13:08:27

i pro majitele NV karet je to špatné já jsem chtěl ať má VEGA výkon 1080Ti a klidně ať ji překoná, alespoň by NV byla motivovana vydat voltu dříve a třeba i letos... po tomto s RX VEGA je myslím jasné že NV už letos nemusí vydávat nic a může stejně jako Intel začít stagnovat...což je rozhodně špatně :/
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 16:46:19

NV samo důvod vydat novou kartu má... Ti co touží po výkonu mohou své morálně dosluhující Pascaly nahradit Voltou. Nicméně s voltou počítám až na první pololetí příštího roku, ideálně na prázdniny, bude čas vyměnit morálně dosloužilou 1080.
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 13:10:10
avatar
Řekl bych, že cenově AMD moc nízko jít nemůže kvůli dražším HBM pamětím.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 13:17:23

Zase jsou levnější PCB a další věci, prý to není o tolik dražší celkově. ALe drahé je těch necelých 500 mm2.l
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 16:48:54

PCB high end karty stoji cca 10USD, HBM2 8GB vyjde na cca 160USD... Levnější PCB Vegy ušetří 5USD možná, na druhou stranu je tu i interposer, který to jistě nahradí. chlazení a další součástky jsou drobné na obou stranách... Vega je ale větší čip... Reálně vidím výrobní cenu vegy kolem 250 USD, když to prodávají za 500, natož za 400 (Vega56) tak je to špatně, protože to je max 50% marže, ale Koduri investorům říkal jak je na tomhle segmentu marže 66 a více procent.
richard28 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 13:23:45

No na to ti da odpoved akcia co urobi AMD, da ti zlavu na procesor a jeden o nicom monitor ked to zoberes, aby sa ti to vobec vyplatilo.
Lebo testovane bolo na vodnej Vege a ta stoji ako 1080ti s jej spotrebou ale vykonom 1080. Keby to bol konkurencieschopny produkt tak tieto balicky nerobia.
Ja by som kupil Vegu aj keby bola rovnako draha ako 1080ti ale aj priblizne rovnako vykona (asi ako teraz s 1080), kludne by mohla mat aj o 100W vacsiu spotrebu aby som AMD podporil, lebo konkurenciu naozaj treba.
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 13:26:44
avatar
Vega Liquid bude mít značně vyšší spotřebu než 1080 Ti když AMD doporučuje 1000W zdroj, tam bude spotřeba karty sahat ke 400 W, takže karta bude mít prakticky spotřebu celého PC s i7 7700k a 1080 Ti, což je stále nejlepší kombinace na hraní her.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Překoná V 56 Fury? 2017-07-31 13:16:04

Když na to koukám, tak mi vychází, že V 56 ani nepřekoná Fury, v těch hrách, kde stačí 4 GB VRAM. To je naprosto hyper mega epYc FAIL.
AMD se muselo zbláznit, za sposty miliónů doláčů udělali čip, který je evidentně horší, než ten starý, kdyby jej šrinkli na 14 nm a natakotvali na frekvence Vegy.
Za toto rozhodnutí by Koduri měl být přivázán k hlavni děla, jak to dělali Angláni jeho předkům...
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 13:21:29
avatar
Vega 56 je hlavně konkurence pro GTX 1070 a bylo by další zklamání kdyby se 56 nedokázala 1070 ve hrách držet, protože za cenu Vegy 56 - 400 dolarů se dá v USA sehnat nereferenční GTX 1070.
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 16:51:48

Vychází to dobře, max boost je jen o 5% menší, 12.5% pak dělá čisté ořezání křemíku... když vezmem v potaz že karta je o 4% pod 1080FE, tak mi z toho vychází cca ta 1070/1070OC edice. Akorát TDP o 60W víc a cena o 50 USD víc.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 18:08:06

60 W je ještě OK, 50 USD, mno to už méně, ale je to překousnutelné. Ona ta 56 bude jediná jakžtakž rozumná koupě.
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 14:01:32

budem sa sice opakovat, ale neda mi to

amd by malo pristupit na rovnaky princip ako ma nv, cisto herne karty, ziadne univerzalne nic, znizia pocet tranzistorov a aj spotrebu, takty mozu nahnat vyssie a hned sa na to bude pozerat inak

stratia sice imidž dlho trvajucich kariet (vykonovo) ale to im moze byt u prdele, musia nahnat zakaznikov a hlavne peniaze

ked toto budu mat, potom nech si vytvaraju univerzalne karty, takto budu stale hrat druhe husle
shadowspawn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nie vhodna business uvaha 2017-07-31 14:24:45

dGPU trh je z financneho hladiska najmensi segment, APU/embedded/enterprise segmenty su omnoho objemnejsie, preto vzhladom na obmedzeny R&D rozpocet a vyrobne kapacity, je zo strategickeho hlasika rozumnejsie vyvinut produkt ktory s malymi upravami pokryje vacsinu sergmentov trhu na ktory sa zameriavate, trh pre karty typu 1080ti/TiXp je velmi malicky a preto je uplne irelevantne ci AMD participuje v tejto casti, z pohladu pomeru parametrov cena/vykon/zivotnost bude zaujimave sledovat ako sa budu vyvvijat herne enginy kedze DX12/vulkan(DX 11 je mrtve) dokazu velmi benefitovat z compute HW ktore AMD GPU obsahuju, nVidia to implementuje az u Volta GPU, povedal by som ze hodnotit cely trh a vnimanie produktu a nasledne odporucanie podla internetovych "epeen warriors" je krajne nezodpovedne zvlast ked sa bavime o produktoch za ~500$ co nie su male peniaze, ja konkretne ocakavam od takeho produktu zivotnost minimalne 4 roky a mam pochyby ze za 4 roky si na GF1080 zahram aktualnu hru na 1440p, preto je Vega pre mna zaujimavejsi produkt prave kvoli tomu, ze sa javi ako trvacnejsia technologia, co sa potvrdilo pri vsetkych GCN iteraciach zatial
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 14:28:34
avatar
To bude propálené elektriky s Vegou za 4 roky .
shadowspawn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 14:34:39

rozdiel bude mensi nez cena za novsiu kartu ;) nehovoriac o tom ze karty nie su len na hranie, vyhoda kariet s nativnym compute HW je v tom ze umoznuje pracovat s vektormi omnoho efektivnejsie, pri navrhoch a simulaciach ktore k praci potrebujem, je pre mna taka karta za ~500$ bomba nakup, GF1080 mi tieto moznosti nedava
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 14:52:06
avatar
Nemysli si, že mezi 1080 a Vegou vznikne taková propast, že ti Vega v budoucnu nahradí novou kartu. Jednoduše až nebude stačit 1080, tak nebude stačit ani Vega. To jsou pouze naivní představy.
rtrebor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 14:41:35

A akú máš záruku že si s Vegou zahráš po 4 rokoch aktuálne hry?
shadowspawn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 14:48:20

R9 290x ktory mam v stroji, je z roku 2013 a stale je pozitelny pre 1440p na strednych detailoch pod DX12 /Vulkan a hry vyzeraju dobre a aj hratelnost tam je, 1080p zas max detaily, prave vdaka compute HW a paralelizacii datovych streamov v GPU, 7970 resp R9280 je stale pouzitelna karta pre 1080p a to je prosim pekne 5 rokov stara karta, pozrite si ako dobre a stabilne bezi napr GF680/780 a pod v DX12/Vulkan, myslim ze pochopite preco su AMD GPU trvacnejsie a ergo vyhodnesie v case aj pri vyssej spotrebe
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 14:54:28
avatar
GTX 780 Ti, což byla konkurence pro R9 290x se taky drží stále dobře.
Zde máš retest 290x a 780 Ti.
Odkaz
shadowspawn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 15:07:59

D3D11 ... nuff said, je skor zaujimave ze 780ti mala vyrazne navrch oproti 290x, a to je vyrazne vacsi chip, ak sa pamatam tak ~550 mm2 oproti 430 mm2, teraz su porovnatelne pod DX 11, DX12/vulkan je uplne iny pribeh...
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 15:15:40
avatar
Nojo, ale 99 % her je D3D11.
shadowspawn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 15:35:25

byvalo, uz davno nie, a ak si niekto mysli ze minuly rok a tento rok zapocaty vyvoj hier je primarne pre DX11 tak je na omyle, tie co dnes vychadzaju zapocali vyvoj 2-3 roky dozadu( v tejto mnozine uz maju zastupenie aj nativne DX 12 tituly, nie len front endove porty), co je nie je vypovedajuce z pohladu hier ktore su prave vo vyvoji, preto je naivne mysliet si ze compute performance nebude hrat vyznamnu rolu v nadchadzajucich rokoch, co je klucovy rozdiel medzi Kepler/Maxwell/Pascal a GCN iteraciami, ako som spominal v inom komente, graficke karty nesluzia len na hry
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 15:41:02
avatar
Čo som čítal, tak príčinou je vysoká teselácia. Keplery proste NV odstrelila s podporou ovládačov, ale inak to sú výkonné čipy a plná konkurencia R9 290X (myslené samozrejme patrične High-end modely: 780Ti/Titan Black). Chcel by som vidieť výkon 290x vs trebárs 780Ti na rovnakej úrovni tesselácie, najlepšie porovnanie je, nainštalovať si driver pre 780Ti and spol., z doby, kedy ešte nebol Maxwell. A potom to porovnať s výkonom 290X.

btw. "GTX" karty, bežné radeony ako bol aj R9 290X, slúžia prevažne na hry.
shadowspawn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 15:46:20

suhlasim, nVidia GPU su silne teselatory, otazka je aka miera teselacie je este rozoznatelna, v tej dobre ked sa riesili "Gimpworks" bol prave problem s prestrelenim miery teslacie ktora nerobila az taky problem pre nVidia GPU ale posielala do kolien AMD GPU, viac ma ale zaujima porovnanie pod DX12/vulkan ktore su aktualne vyvijane API, pretoze to poskytne lepsi obraz o zivotnosti nez pohlad na DX11, ktore je z pohladu vyvoja mrtve, momentalne vychadzajuce tituly uz su len dobiehanim uz investovanych zdrojov
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 16:18:56
avatar
Treba sa na to pozerať inak - kedy vyšli GPU ako 780Ti (GK110) či 290X (Hawaii)? Bola to ešte plne doba DX11, ja stále hrám dosť hier, čo ani DX11 hry ešte nie sú, ale to má každý inak.

Úprimn,e karta ako povedzme 780Ti, príliš na DX12 tituly nebude, ale to isté platí vpodstate o konkurencii z rovnakého obdobia. Stačí si pozriet, ako náročné na výkon tie hry sú v grafoch, hlavne v kombinácii s vysokým rozlíšením - QHD a vyššie. Aj súčasné karty majú čo robiť. GPU jednoducho zastaráva najrýchlejšie z celého PC, hlavne herné GPU.

A k teselácii, čím viac, tým lepšie pochopiteľne. Ale je to najstrašnejší žrút výkonu a ako bolo spomenuté, tak extrémne vysokú mieru teselácie už oko nerozpozná, ale silná teselácia je pre hry dôležitá, neviem ako teraz, to nesledujem už, ale NV minimálne bola v tejto oblasti silnejšia. AMD vysokú teseláciu nezvládalo - Mawell vs Fiji/FijiXT ako príklad.
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 14:39:47

U uvedení Vegy krom toho že mě to celkově zklamalo tak se mi nelíbí ještě pár věci:

opět vytáhli do jednoho z mala slajdu výkonu hru Doom z první poloviny roku 2016, proboha je druha pulka 2017, proč nepoužili aspon ten Prey pro srovnání s 1080 :/

a pak ty ceny bundlu ... nezlobte se fanousci AMD, ale davat 700 dolaru za kartu ktera je o 30% pomalejsi nez 1080Ti je proste moc, u 1080Ti je taky jedna hra obvykle... tzn dostanu o jednu hru navic k Vega a slevove kupony ktere jeste dost lidi nevyuzije protoze ryzen davno koupili a monitor taky nejaky maji ... ja nwm chapu snahu odradit minery ... ale zase na ukor priplatku pro normalni lidi kteri si tu kartu chteli aspon tak koupit k jejich freesync panelum ktere se prodavaji jako papriky v kauflandu ¨v akci ... :/

AMD podkopava nohy svym zakaznikum, nebo jsem jediny komu to tak prijde ?
finch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 14:45:18

Ja som sklamany v mnohom taktiez a tym ze mam QHD freesync monitor, tak som proste na tu vegu musel cakat inak by som si davno kupil NV, ale riesit bundly? Ved ked ho nechces a nepotrebujes, tak si ho nekupis a beries len tu grafiku, nikto ta nenuti dat o tych 100-200€ viac, bundle nie su povinne. Kto zrovna ale cakal ze bude kupovat s grafikou vsetko naraz, tak si to poistia aby zostal pri amd a vzal aj ten ryzen procak napr.

Mna stvu hlavne dve veci a nejake bundle su jedno :
1. Zase dalsie cakanie a najprv len nezaujimave referencie
2. vykon a cena, hypovany produkt ktory len dorovnal rok staru ponuku NVidie

Mimo par ludi co ma free sync monitory ako ja, tato ich ponuka snad ani nema koho zaujat, ostatni nemuseli cakat vyse roka kym sa amd konecne vymackne.
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 15:06:38

asi nechapeš že první dodávky vegy budou pouze takto bundlované... nekoupíš si čistě jen tu grafiku víš ? o to jde
finch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 15:08:45

Ak teda budeme vychadzat z predpokladu, ze mineri refreshuju shopy aby mohli hned predbjednavat ale podla mna naslepo nepojdu a minimalne start bude ok
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 15:57:05

Ten bundle není "natvrdo", můžeš, ale nemusíš jej využít.
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:01:18

Pořád ale nejvýkonnější Vega bude stát 699, tzn. to co 1080Ti. ale výkon ref 1080. NejlevnějšíVega bude pod 1080, nereferenčky to sice srovnají, ale ty budou njedříve v září a stát budou víc, třeba avizovaný STRIX za 599 a jako novinka to určitě nebude stát méně, jenže... 17 tisíc za výkon 1080 za 14 tisíc.. navíc jistě s vyšší spotřebou. To už je lepší přitlačit 3 tisíce a koupit 1080Ti, která bude spotřebou zřejmě stále lepší ale výkonem výrazně lepší.
Apik21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 17:01:46

to nemusis, ale zaplatit za nej jo
Ganimoth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 16:11:44
avatar
Radeon 2900 XTX, jsi to ty? Nebo mam deja vu?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-07-31 18:10:54
avatar
2900 XTX mám stále doma, mohu srovnávat a věřte že zdaleka není
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Pondělí, 25 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 460x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Pátek, 22 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1508x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Čtvrtek, 21 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1211x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Středa, 20 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1893x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluÚterý, 19 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1149x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1905x
Komentářů: 3