Preview: The Elder Scrolls V: Skyrim – Ultimátní RPG a skvělá hra s obrovskými technickými problémy Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Saturday, 12 November 2011
Přejít na obsah
Preview: The Elder Scrolls V: Skyrim – Ultimátní RPG a skvělá hra s obrovskými technickými problémy
Výkonová výzva a revoluce ala Oblivion?
Závěr

Výkonová výzva a revoluce ala Oblivion? 

Přesto jsme změřili pár grafik a výkon procesorů, abychom se podívali, jak moc je to náročné, či nenáročné. Upozorňuji, že AMD nemá vůbec optimalizované ovladače (nefunguje ani crossfire). U NV už nějaké ty ovladače jsou (verze 285.79 BETA má podporu Skyrim). SLI tak víceméně funguje (ale jsou tam občas v některých lokacích problémy s hratelností a propady FPS), takže i výkon je u NV nyní o něco lepší. Ale u NVIDIA i AMD jsou obecně trochu jiné problémy s artefakty a poklesem FPS atd. U NV nám občas padá hra, u AMD jsou zase občas problémy s texturami a u některých sestav padá hra po spuštění, díky chybě v ovladačích zvuku. Celkově to tedy kromě updatu ovladačů od obou výrobců, který očekáváme každým dnem (AMD oficiálně už oznámilo, že pracuje na rychlé opravě), chce hlavně updaty ze strany samotné hry – tam je něco špatně především. Vývojáři už dokonce první update přinesli. Bohužel neřeší zdaleka vše a dokonce se objevily chyby i v hlavních úkolech. Absence jakéhokoliv BETAtestování před vydáním je zcela zřejmá a ostudná.  

Přesto jsme to změřili. A co jsme zjistili? Na ultradetaily potřebujete bezpodmínečně výkonnou grafiku, ale na nižší si vystačíte bez problémů i se staršími. I bez jakékoliv optimalizace si AMD Radeon celkem s hrou poradí, ale zase u HD 6950/6970 je minimální rozdíl a třeba proti HD 5870 1GB, není dokonce žádný (v 1920), takže je vidět, že AMD mají značné rezervy a hra samotná nevyužívá z možností moderních DX11 grafik lautr nic – ta hra vlastně ani DX11 není, je to jen DX9, což je na nástupce Oblivionu, technologického přelomu své doby, ostuda maximální. NVIDIA je na tom přeci jen díky již optimalizovaným ovladačům o trochu lépe, ale přeci jen tam jsou problémy a bude to chtít další opravu. Doporučuji mít v průměru minimálně 40FPS, pak už minimální FPS ve vypjatých momentech neklesají pod 30 a hra se tak nekouše. Pro měření jsme ale použili výkonný procesor FX-8150 přetaktovaný na 4,5GHz. S ním to pak není problém hrát naplno ani s HD 6850, ale většina majitelů této grafiky má o poznání výkonově skromnější procesory s takty kolem 3GHz a to už bude s hratelností problém v tomto nastavení. Třeba s Phenom II X4 955 na 3,2GHz klesne výkonu proti FX-8150 na 4,5GHz u HD 6870 o výrazných téměř 15%, což u slabších grafik, kde bojujete o každý FPS, už bude znát na hratelnosti. Ale když uberete na detailech, zahrajete si to na všem.

U procesorů tedy ideálně potřebujete hodně výkonný a minimálně čtyřjádrový model, pokud nasadíte ultra textury, je to hodně náročná hra. Spíše než zvýšením taktů grafiky, které jsou obecně celkem vyrovnané, dosáhnete mnohem většího přínosu navýšením frekvence CPU! Výkon procesor je v této hře stěžejní a projevuje se značně na výkonu i ve vysokých detailech.

Nicméně není to obecně drtič HW, jako byl svého času OBLIVION – na vysoké detaily si to zahrajete v podstatě na průměrném současném PC. Bohužel SKYRIM nepřináší ani zdaleka takový posun, jako byl Oblivon jak na poli herním, tak hlavně technologickém. Čekali jsme do Bethesdy přeci jen něco více. SKYRIM je bohužel další důkaz, že vyvíjet hry multiplatformě, kde na jednom konci stojí 5-6 let stará konzolová platforma a na druhém konci moderní PC HW, prostě nefunguje a dělá to jen hromadu problémů, které otráví všechny, včetně tvůrců. Skyrim je tak další technicky zkažená hra a spousta SW problémů kvůli zastaralým konzolám PS3/Xbox360, které jako nejslabší článek musí být při multiplatformním vývoji zohledněny.



 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNPátek, 10 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 529x
Komentářů: 0
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineStředa, 08 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 820x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1749x
Komentářů: 1
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíČtvrtek, 02 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1895x
Komentářů: 3
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2308x
Komentářů: 6
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 2057x
Komentářů: 0