Preview: The Elder Scrolls V: Skyrim – Ultimátní RPG a skvělá hra s obrovskými technickými problémy Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Sobota, 12 listopad 2011
Přejít na obsah
Preview: The Elder Scrolls V: Skyrim – Ultimátní RPG a skvělá hra s obrovskými technickými problémy
Výkonová výzva a revoluce ala Oblivion?
Závěr

 

 

  • Závěr

V současné době je bohužel pro mnoho z nás hra v podstatě nehratelná a jsou tu velmi frustrující technické problémy. Část hráčů a majitelů více monitorů zvyklých na hraní v Eyefinity/NVIDIA Surround oprávněně nadává na to, že hra se kvůli problémům s herními MENU nedá hrát a je to ostuda, že jinak dobře fungující hra v Eyefinity, takhle znemožňuje hraní. Bohužel nápravy od Bethesdy se vzhledem k podobným problémům přetrvávajícím u Fallout, spíše nedočkáme, naštěstí jsou tu nadšenci, kteří celou noc pilně zkoumali a přišli na to, kde je problém. Pro majitele Eyefinity tak velmi brzy vyjde neoficiální fix, který problémy s menu napravuje! Více, zde.

(bez a s Eyefinity/Surround)

V současné chvíli tak čekáme na další patche i od samotných tvůrců hry, pro které musí být čtení oficiálního fóra značně deprimující, ale mohou si za to sami. Čekáme i na nové ovladače, ale v tomto ohledu se sluší říci, že rozhodně není chybou AMD ani NVIDIA ty problémy, a samotná hra je technicky nedodělaná, nedotestovaná a nevyužívá ani možností a technologií současné generace grafik. Takže pokud chcete hrát, tak to můžete zkusit nějak přetrpět, ale prozatím Skyrim odkládám. Nechci si kazit dojem. Mám pocit, že vydání hry by bývalo bylo dobré odložit o nějaký ten týden. Takhle tady opět máme produkt, který není hotový. Je to škoda, protože herně je to vynikající záležitost.

(Extrémní Eyefinity 2x3 :) )

Pěkné je ale balení, kdy běžná verze u nás vychází v dvojitém DVD balení s mapou. PC verze stojí s českými titulky 1199 korun vč. DPH. Na graficky výrazně ošklivější verzi portovanou na konzole Xbox360/PS3 se značně omezenými detaily, mnohem nižší kvalitou textur, nižním framerate  a nízkým 720p rozlišením si připlatíte a vyjde vás na 1399 korun.

Abychom to zakončili nějak pozitivně, musím říci, že nejen dle mého krátkého seznámení, herně je to lepší než Oblivion, jedno z nejlepších RPG vůbec, svět je obrovský, úkolů hromady, a atmosféra, zejména když to pustíte na třech monitorech, z toho dýchá na všechny strany, až z toho občas mrazí v zádech = paráda! Prostě na mnoho dní co hrát a objevovat. Možnosti vylepšení na PC platformy prostřednictvím lepších balíků textur, módů od zkušených moderů, to všechno tuhle hru bude udržovat dlouho aktivní. Je škoda, že vydání Bethesda uspěchala a vydala ji ve stavu, kdy toho skoro více nefunguje, než funguje a to na PC i konzolích. A ještě má tu drzost vymlouvat se na rozmanitost PC platformy. Kdyby dělali věci pořádně pro PC a důsledně využívali DX11 a moderních technologií a standardů, problémy by neměli.

Snad se to podaří za široké účasti nadšenců a moderů, dát do použitelného stavu, protože tahle hra je opravdu herně jinak MEGAskvělá záležitost, jako byly Oblivion i Fallouty!

EDIT: díky nadšencům byl problém s Eyefinity/Surround částečně vyřešen, minimálně tak, že se hra dá konečně hrát. Opět ale velká ostuda studia Bethesda, že za ní musí řešit problémy sami uživatelé (a ještě za hru platit) a na řešení navíc přišli sami a rychleji než programátoři Bethesdy .... problém vyřešen zde.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-12 16:58:11
avatar
tak ja se teda s zadnymi technickymi problemy nesetkal. fullhd, vsechny detaily nastaveny na max + par tweaku v configu a beha mi to venku v prirode v pohode na 40-50fps. nejvetsi problem je akorat to dementni ovladani ve vsech menu na ktery sem si ani po zatim odehranych 10 hodinach nezvyknul (a na gamepadu se to ovlada jeste hur nez na mysi+klavesnici) a totalne posrany rpg prvky, ktere jsou opravdu vysmechem cele tes serii.

a nadavat na konzole ze uskodily skyrimu? to je hodne zaslepene. morrowind byl jednou z hlavnich her pro prvni xbox a oblivion byl launch titulem pro x360 a presto byly v mnoha vecech propracovanejsi. a oblivion ma dokonce i lepe graficky zpracovany stromy...

a jeste jeden problem ta hra ma, i kdyz za nej bethesda nemuze. naprosto otresnej ceskej preklad. nazev aspon poloviny veci vypadl z google translatoru, jinak si to nedokazu vysvetlit. jestli tohle mel bejt nejdrazsi ceskej preklad hry vubec tak to by me zajimalo za co ty penize vyhodily. i zak 6. tridy zakladni skoly by dokazal spoustu veci prelozit mnohem lepe.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-12 18:06:31

Ja to hraju v originale (nastesti umim english) a fakt lituju lidi co jsou odkazani na preklady cehokoliv. V 99% je to strasny humus.

Jestli je to s prekladem tehle hry jak pises tak mi to pripomina typycke ceske podnikatelske prostredi ala statni zakazky. Nejdrazsi cesty ale nejhure postavene.

Jinak s vetsinou toho co psal DD souhlas konzolovatost je strasna (nevim do jake miry mela podil na zmrseni hry) ale pokud jde o oblivion tak je fer rici ze v dobe kdy vychazel tak xbox byl velmi vykonny (urcite na srovnatelne urovni PC te doby) a xbox je prevlecene PC. Takze vyvoj byl vlastne pro PC. Pokud do toho zamotas PS3 hlavne dneska tak jde hra do kytek pokud neni PC verze vyvijena oddelene (BF3) nebo alespon opravena jako u Crysis 2.

Jinak stromy souhlas totalne odflaknute. Dementni ovladani souhlas a jeste bych dodal ze ac grafika vypada moderne tak potrebuje minimalne HD textury a potrebuje ozivit jako v Oblivionu takhle je to suche a nezazivne na pohled.

Kazdopadne po dvou hodinach hrani hru odkladam az bude "dodelana" a vracim se k Deus Ex.
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-13 23:27:45

Oblivion je diky konzolim proti Morrowindu parodie.Neni tam ani polovina toho co v Morrowindu, predevsim dementni system prizpusobeni lvl hrace delanej pro decka.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-12 17:01:03
avatar
U mňa tiež žiadny problém - akurát bolo treba aplikovať patch ktorý opravil ovládanie menu myšou.
Inak na Athlon II X4 630 + HD6850 + 4GB DDR3 RAM to beží na high-ultra/4xAA/FXAA parádne, žiadne sekanie a loading je tiež príjemne krátky.
Samozrejme samotná hra je vynikajúca, prvý deň som vytvrdol od polnoci do štvrtej rána
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-12 17:21:48

aky patch? kde sa to da stiahnut? STEAM mi nic neupdatoval...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-12 17:29:54
avatar
na steamu mel bejt ten patch aplikovanej jiz pri stahovani hry.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-14 06:57:42

Chlapi ja nevim jak vy ale at hledam jak hledam tak Skyrim na Steamu nemuzu najit Kde to tam je?
Leon1464 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-12 20:19:20
avatar
Skyrim prý oficiálně v ČR přes Steam koupit nejde. Je třeba mít krabicovku a tu teprve na Steamu aktivovat. Četl jsem to tady - Odkaz
Miri37 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-14 14:50:24
avatar
Pokud jsem situaci kolem Skyrim pochopil dobře, tak na Steamu se zde v ČR nekoupí a karbicovka údajně vyžaduje Steam. Je to jen k instalaci nebo trvalé připojení?
Iperitas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-12 17:14:56
avatar
Niektore spolocnosti nevedia dodrzat datum vydania koli predlzenemu dokoncovaniu hry a betatestovaniu a niektore "betatestuju" hry po vydani, ale ved u Elder scrools to nieje ziadna novinka a vzdy sa to spravilo po par patchoch, hlavne ze to vyslo na cas.
Leon1464 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-12 17:54:49
avatar
Tak hry od Bethesdy byly vždycky tak trochu "udělej si sám". A Morrowind, Oblivion a Fallout 3 značně těží z množství různých modů a neoficiálních patchů. V tomto Skyrim rozhodně nebude výjimkou.

Nadávat na to, že konzole zkazily další z herních sérií je imho blbost. Nemohou za to konzole, ale vývojáři. Pokud má hra konzolový interface a evidentně se lépe ovládá gamepadem, je to rozhodnutí vývojářů. Nic jim nebrání upravit interface, vyladit ovládání, vylepšit textury a přidat nějakou tu teselaci a fyziku, aby i technofilové mohli u monitorů vrnět blahem.

Zase je to otázka času a peněz. Všechny změny by bylo třeba otestovat a odbugovat. Během vývoje na to není čas a hráči nechtějí čekat několik měsíců na lepší PC verzi, když konzolisti už paří. Skyrim má v tomto výhodu, že o spoustu věcí se postará sama komunita. Mnoho ostatních her to štěstí nemá ;)
Tom7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-12 18:26:18

Vidím, že DD takticky vynechal testování 2 jader, protože by se ukázalo, že je tam výkonnostní propad minimální a záleží na výkonu na jádro a frekvenci, víc než 2 jádra přidají jen minimálně FPS a tudíž nástup super-threadovaných aplikací není takový, jak si někteří přejí.

Důkaz: Odkaz, graf CPU Core Scaling (všechny taktované na 3 GHz)

Holt ale co chcete od hry, která má jen DX9...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-12 18:54:30
avatar
vzheldem k tomu že 4jádro stojí méně ne ž2tis jsem dvoujádra skutečně vynechal
Zvirek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hmm 2011-11-13 14:13:01

Jo? a ukaž mi prosím, kterým čtyřjádrem za 2 tisícfe nahradím můj E8400@4Ghz , aniž bych musel měnit desku a paměti( DDR2) ?
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-14 10:11:40

POdívejte se po bazarech po Core 2 Quad ...
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-14 16:12:38

Kup desku s podporou DDR2 z bazaru a X4, které mimochodem šli docela nahoru . Vyměníš jen MB + CPU.
To nic nemění na tom, že je jen tvoje blbost, když si neumíš poradit a pokud si nespokojený s DC, nikdo jiný to řešit nebude. Navíc odpověd sis našel jinde
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-12 19:38:19

To je dobra sprostost, ja som to prave skusal na Dual core e5400 a s Gtx560 OC s tym mam ledva 20 fps.
Ringo1913 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-12 21:05:41

Není na dvoujádru clarkdale s HT (core i5-661 3.3Ghz + turbo)a s HD 6850 bez OC to jde velmi dobře a procesor kartu nebrzdí. Spíš to chce moderní procesor na vyšší frekvenci než víc jader na nižší. Stačí ostatně kouknout na odkaz od tom7
Tom439 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HW 2011-11-12 18:51:45
avatar
Tak jsme si zase krásně zanadávali na konzole jak jsou hloupé, blbé, tupé a s nulovým přínosem a můžeme jet dál. Teď ale vážně... Hra vypadá opravdu k světu a je velká škoda těch technických nedodělků apod. Hru si nadělím stejně až po stromeček, tak už to snad bude vyladěné.
Jinak co se týče toho testování, tak náročnost je celkem v pohodě. Já můžu mít max pouze 1080p, tak si ještě pár FPS můžu přihodit. Jo a taky neznám moc lidí, kteří hrají s maximálním vyhlazováním apod. bohatě stačí 2/4. Prostě jen tak trochu pro sichr. Výkonu to žere habaděj a přínos ???. Jinak je ve hře nějáké nastavení na maximální dohled? Případně na kolik jsi to DD testoval? Nevím jak to bylo v Oblivionu, ale v goticu, jde dohled až na 300% a to je panečku žrout.
Jinak by mě zajímal rozdíl v náročnosti s / bez nových HD textur apod. Jestli by to šlo v recenzi, vůbec bych se nezlobil. Jen abych to tam nelupnul a výkon mi neklesnul na 1/2 .
Ringo1913 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-12 21:17:08

Sem si myslel že jsem jediný kdo nevidí rozdíl ve hraní s AA a bez AA (kromě poklesu FPS) Já osobně se skyrimem žádné technické problémy nemám, žádný FPS dropy (a to Oblivion i Morrowind! na současné sestavě jdou někdy i na 10 FPS (bez závislosti na složitosti scény nebo nastavení). Jenom mám občas problém s "roztřesenými" stíny, to vypadá dost divně. Ty HD textury hra potřebuje jako sůl. Ale jak můžou zvýšit nároky? Nic se přece nepočítá a tak to dá zahulit jenom RAMce. No doufám že nekecám?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-12 21:48:03
avatar
zkus zmenit ve skyrimprefs.ini v dokumentech tenhle radek
Citace:
iBlurDeferredShadowMask=X
misto X dej 1 nebo 2.
snakehead28 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-12 18:53:17

Tak Skyrim som nainštaloval a mám z toho zmiešané dojmy

Ako hra je to fakt vynikajúce, no po grafickej stránke to mohli spraviť fakt lepšie. A hra nie je vôbec náročna...
Rozbehal som ju na prastarom AMD Athlone x64 2,2 GHz, 4 GB RAM DDR2 a Geforce 8600 GT
Najednej strane som rád, že si to zahrám aspoň ako tak, no na druhej strane som sklamaný z technickej "náročnosti" hry. Čakal som, že hra z roku 2011 bude mat grafiku na lepšej úrovni a nebude sa dať rozbehat na prastarom HW :-)
Ale na druhej strane, ako hovorim, si to aspoň zahrám. Ide mi to v priemere 20 - 25 FPS Samozrejme na najnižšich detailoch, a všetko čo sa da som vypol... Nič moc, ale hrat sa to da..

Ako hra sa mi to veľmi páči. Len je tam fakt vidno, že to bolo robené pre konzole...Proste to "zkonzolovanie" tej hry sa fakt nezapre...Trebars invetar je uplne oničom spracovany podla mňa...Proste keby tu hru vyvijali pre PC tak je to uplne o inom...

Ale čo sa týka hratelnosti je fo fakt pecka a moc sa mi to páči
Ja osobne som sa zo žiadnimi technickymi problemami nestretol :-)
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-12 19:03:05
avatar
Tak neviem prečo si sklamaný, nastavené máš všetko na minime a čakáš "vzhľad z roku 2011" ?
snakehead28 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-12 20:54:18

nie, tak som to nemyslel.

Pôvodne som čakal hru na nativnom Direct 11 engine (niečo ako Battlefield 3)...Proste som čakal že na max detailoch a vo full HD to bude vyzerat lepšie ako to vyzera...Ale môžme za to vysledok poďakovať konzolám :-)
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-12 19:05:44
avatar
odkaz na hd textury prosim tady sem je nenasel http://www.skyrimnexus.com/
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-12 20:08:31
avatar
Hra je od včera v predaji, kedy by to komunita mala stihnúť? Na Nexuse je zatiaľ len niekoľko desiatok drobných modifikácií...
Leon1464 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-12 20:23:16
avatar
Na to že je hra teprve den dva venku je i těch několik desítek slušný výkon Počkejte až vyjde creation kit
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-12 22:54:54
avatar
Taky sem si to rikal.. ale kdosi nahore psal co si o hd texturech.. tak sem se zeptal...
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-13 01:35:05
avatar
Časom, časom. Ja preto teraz hranie Skyrimu na chvíľku odložím, aby som sa k nemu vrátil v plnej paráde po zuby ozbrojený modifikáciami, muhehe!
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - patch 2011-11-12 19:22:52
avatar
ahojky Kluci ,
osobně jsem se se žaádnymi tech, problemy nesetkal hra šlape perfektně , stahl se mi i patch co byl na steamu + hraji ho přes steam a super, tak neím kde se berou ty problemy ?? Jinak hra je fakt boží a daj se tam dělat takový věci co jsem ještě nedělal
FilipAGuy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-12 19:53:41
avatar
Ja nemam ziadne tehcnicke problemy. Hra bezi na mojom G73jh uplne super. Vsetko high AA 0 AF 16 vsetky odrazy zapnute. V priemere 40 fps niekedy to padne na 35-30, ale nic strasne to nie je. Neviem, ale mne to menu vobec neprekaza. Staci pouzit favourites a clovek meni kuzla ci zbrane pocas hrania bleskurychle. Exteriery su uzasne postavy az tak dobre nie su, ale urcite lepsie ako v Oblivione. Zatial som 5 lvl, prvy drak zabity a prehladavam uplne kazdy kut. Pre mna jednoznacne GOTY 2011.
Anonymní  2011-11-12 21:18:29

Tak na mojom mainstreame to ide bez problemov. Minimum je 35FPS, no vacsinou to ide cez 40FPS na full detail a 1920x1080. Uz sa mi ziadalo poriadny RPG dungeon. Normalne som si dal pred mesiacom repete Stonekeep pod DOSbox. Skyrim si vychutnam cez temne zimne vecery.
ulver [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - A kua zabudol som sa prihlasit 2011-11-12 21:21:43
avatar
Tak na mojom mainstreame to ide bez problemov. Minimum je 35FPS, no vacsinou to ide cez 40FPS na full detail a 1920x1080. Uz sa mi ziadalo poriadny RPG dungeon. Normalne som si dal pred mesiacom repete Stonekeep pod DOSbox. Skyrim si vychutnam cez temne zimne vecery.
adoooo777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - rE 2011-11-12 22:18:44

Ja to idem vyskúšať ako mi to pobeží na c2q Q9400 (oc 3.4ghz) a evga gtx560Ti FPB (851/1701/4104)
Ringo1913 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-12 23:58:14

Důležitý je hlavně rozlišení. Na to se často zapomíná. Ve full HD Ti to pojede určitě parádně, pokud máš tři monitory tak bych se bál
ulver [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to adoooo777 2011-11-12 22:34:20
avatar
Pojde ti to urcite dobre na tej zostave !
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-13 00:14:11
avatar
Tak se fandove dockali ....
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Skyrim 2011-11-13 00:16:14
avatar
Tak jsem to otestoval a když se podívám do správce úloh tak CPU jede tak na 50-60% (i7 2760QM) ,ale GPU ta už zabírá na plno (HD 6990M) a musím říct že na plné ULTRA ze vším všudy i FXAA prostě vše co šlo zapnou jsem zapl a hra jede na maximální detail průměrně 43FPS. Propad pod 30FPS jsem nezaznamenal. Můj NB tedy nemá problém
Ringo1913 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-13 00:33:33

Moc pěknej notebook
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-13 00:39:45
avatar
dík
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-13 01:04:21
avatar
FXAA?to se ti jako libi?nebo si jen zaskrtal vsechno v domneni ze cim vic tim lip?
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-13 01:22:33
avatar
Vždyť je to vyhlazování ne?
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-13 01:28:00
avatar
Ehm, a čo je na FXAA zlého?? S obľubou som ho používal aj v Human Revolution, lepšie ako to kurvítko MLAA...
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-13 02:01:30
avatar
Přesně tam je FXAA lepší a výrazně vyhlazuje než MLAA.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-13 02:20:31
avatar
to ano, ale také je o něco náročnější
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-13 02:45:03
avatar
fxaa je prakticky to same co mlaa od amd a nvidia ho vyvinula prave jako odpoved na mlaa. oba to jsou postprocesingovy filtry a oba funguji na principu hledani kontrastnich pixelu ve snimku jejich naslednem rozmazani. vsechny mista kde je tedy na snimku nejakej vetsi kontrast rozmaze a je uplne jedno jestli by to spravne melo byt vyhlazeny nebo ne, takze ti rozmazava i textury a ztraci se ruzne detaily. s klasickym antialiasingem nemaji tedy nic moc spolecnyho. jedinej vetsi rozdil mezi mlaa a fxaa je ten ze fxaa by se nemelo aplikovat i na hud a ruzny ingame texty, ktery mlaa rado rozmazava taky a ze fxaa je na nvidiich rychlejsi nez mlaa (na radeonech maji obe stejnej dopad na vykon). sam si to ve skyrimu vyzkousej a srovnej si 4-8x msaa s/bez fxaa. bez fxaa je hra ostrejsi a o neco detailnejsi. nejvic poznas treba na texturach dreva kde je nejaka kontrastni ryha nebo na ruznych kamenech mozna i trave. fxaa/mlaa prijde vhod akorat kdyz hra jinak nepodporuje zadny aa, protoze uz z principu funguje vsude. jinak nvidia fxaa hlavne miri na konzole, protoze oproti klasickymu aa je podstatne mene narocny na pamet a jeji rychlost a nejake ztraty detailu si z dalky na televizi vubec nevsimnes.
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-13 03:13:32
avatar
A jo máš recht. Vypnul jsem FXAA a hra vypadá líp. Je to takové ostřejší teď. Dík za radu.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-13 04:36:53
avatar
nj ne vsechno co ma v nazvu X musi byt lepsi a jestli nemas tak muzes zkusit v ovladacich jeste vynutit adaptivni aa. ten vyhlazuje pruhledny textury a dokaze trochu vylepsit stromy kere apod.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-13 12:21:54
avatar
Takže, aby sme si rozumeli, postupnosť AA pre čo najkvalitnejší obraz by mala vyzerať nasledovne: 4-8xAA (MSAA) zapínať v hrách, ktoré ho podporujú, potom prípadne FXAA a až ako posledné riešenie MLAA, správne? Myslel som si, že FXAA aj MLAA sú trošku menej náročné, než klasický MSAA. Nuž to bude tým, že neraňajkujem datasheety AMD ani nVidie... A z porovnávacích screenov to vyzeralo, že FXAA je ešte kvalitnejší filter, než MSAA... Bol som celkom zvyknutý na mierne rozmazanie v hrách, prišlo mi to v pohode aj v 1080p. Podstatné pre mňa bolo nevnímať žiadne "zúbky"...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-13 13:00:04
avatar
fxaa se ti mohl zdat lepsi nez msaa snad jen pokud na tom screenu byly nejake prusvitne textury (strom, ker, plot). to resi az adaptivni(amd)/transparenci(nvidia) AA, ktery se da aktivovat v ovladacich a ktery je momentalne nejlepsim realne pouzitelnym antialiasingem. spis kasli na screeny a vyzkousej si to. vlastimil hned napsal ze bez fxaa to je lepsi

a co se tyce narocnosti tak ta se u msaa odviji podle sceny, kdezto fxaa je porad stejne narocny. takze nekdy muze byt rychlejsi fxaa nekdy msaa. akorat fxaa muze mit vyhodu u karet s mensi pameti, ktera na msaa nemusi stacit.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-13 18:50:28
avatar
Urobil som si screenshot tej istej scény s a bez FXAA, aby som mal presnú predstavu... Je to všetko ešte také trošku viac uhladenejšie, ale úplne to berie textúram na ostrosti, takže radšej už bez FXAA.

Ktorý AA to máš na mysli v ovládačoch? Niektorý z vrchnej štvorice Box, Narrow-tent, Wide-tent a Edge-detect... alebo tam dolu to predposledné adaptivní vyhlazováni s vícenásobným vzorkovaním? Pretože tam mám vždy nastavené supervyhlazování, keď niečo vynucujem cez Catalysty.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-13 20:13:13

Diky za typ. Ja nikdy neresim co dela co proste vsechno vymaxuju a hraju. Jedine z ceho jsem ochotny slevit ze nedam 8xAA ale spokojim se s 4x nebo 2x AA. Moje logika je ze kdyz uz to hraju v max rozliseni monitoru (1920x1200) tak AA uz to nejak podstatne nevylepsi, preci jenom obraz se generuje na "urovni" pixelu ktere jsou tak mrnave ze nejake zoubky nemam sanci zjistit. Nevim jestli je to pravda jen mi to prijde logicke.
Ale chci rict ze po vypnuti FXAA mi ten obraz pripada barevne a ostrostne trosku lepsi/zivejsi. Ted jeste rozhybat stromy, HD textury a vylepsit vegetaci a bude to temer 100% hra az na to ovladani.
dawo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-13 09:36:59
avatar
Nedá mi to a musím si zahrát na hnidopicha. Vzhledem k tomu že jsem asi před měsícem rozjel znovu oblivion (s množstvím různých módů), tak přímé v přímém srovnání je skyrim na mém žebříčku mnohem níž. V oblivionu bylo daleko víc rpg prvků, i za obyčejné běhání se zlepšovala zdatnost, ve Skyrimu spousta takových věcí chybí O grafice škoda mluvit, když se podívám na zatravněnou louku v Oblivionu a louku kde se sem tam objeví tráva ve Skyrimu tak je na první pohled jasné co vypadá líp. Chápu že na severu moc trávy neroste, ale připadá mi to celé takové holé..
Výkonostně mi to šlape v pohodě, mám nízké rozlišení na starém monitoru (ježíšek snad pochopíTakže na C2D E7300 na 3Ghz, HD 5850 a 4 GB DDR, všechno na plno s 2×AA a 1280×1024 se mi to ještě nikde nesekalo a žádné propady jsem nezaznamenal. FPS sem neměřil.
Celkově je to na dnešní dobu výborná hra, ale při srovnání s Oblivionem se ztrácí.
Toť můj názor.
Jinak takovýto mod by šmakoval
Odkaz
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-13 20:11:46

Ja souhlasim. V Oblivionu jsem se prochazel lesem a kochal se. To se mi ve Skyrimu zatim nestalo. Oproti Oblivionu je Skyrim takovy suchy/holy.
Nechapu proc by na severu nemohla byt bujna vegetace. Prece na severu rostou krasne a hluboke lesy. Slyseli tvurci treba o Kanade?
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-14 14:08:16

nevidel by som to tak tragicky... Skyrim ma kopu veci ktore Oblivion nemal... ako napriklad Crafting a varenie.. system perkov je tiez super vec, aj ked nie kazda vlastnost je rovnako vybalancovana.. takisto mnozstvo predmetov a druhov brnenie je skvele, konecne je tam viac druhov Steel a Iron brneni, viac druhov mecov atd...

jedine co ma trochu sklamalo bolo ze mame len tri zakladne "stats" - zdravie, magicka a endurance. Chyba mi tam sila, luck, obratnost a pod, no na druhej strane, jednotlive vlastnosti toto vyvazuju tym ze sa zvysuju pouzivanim, takze v podstate ich az tak netreba. Navyse, po precitani vsetkych popisov moznych postav, Imperials maju vyssi luck od zakladu, takze to vyzera ze tie charakteristiky tam su, len ich nevidiet...
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dawo 2011-11-13 10:18:54
avatar
jde vidět že to konzele ku...í , kdyby to bylo jen na pc tak to vypadá jinak ale zase s tebou nemužu souhlasit ve všem ano tobě se líbí trava a mně se líbí jak sněhouvá bouře ti bije do tváře atd , v dungech ta grafika jde poznat, odrazy ohínku stínu prostě super , jsem na cca 20 levelu a hru si naplno užívám, je fakt super a ty chyby musíme přehlednout jinak se z toho zblázníme ,A že někomu to jede .Snad v blízke době vyjde pár oprav a bude to lepší jinak si myslím že si užijem hraní až až . a něž zase vyjde další díl budem na Skyrim vzpomínat
dawo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-13 10:48:23
avatar
Mě o tu grafiku zas tak nejde, jen jsem porovnával 5 nebo kolik let starý Oblivion a Skyrim. Nejvíc mě mrzí ten RPG systém, který v Oblivionu byl oproti jiným RPG docela unikátní a tady je zjednodušený. Ukecávání v obchodech o lepší cenu bylo sympatičtější, pro někoho možná zbytečné
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dawo 2011-11-13 11:35:39
avatar
ano to souhlasím , jak už bylo napsano zku..lo to konzele že se to stejný dělalo , system je šity na konzole ne na pc , kdyby vzali stary Oblivion a přidali k tomu new věci co jsou v skyrimu tak to je jine kafe a trošku si i pohrali s rpg prvky , stalo se to same jako u DA a DA2 díky konzolím šla dobrá hra do kytek ,
kataros [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dotaz 2011-11-13 12:39:33

Hra vypadá super ale mužete mi někdo říct jak nastavit klávesnici wsad stojí za hovno hraji šipkami a na levé straně.Neříkejte že v roce 2011 u takové hry to nejde
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-13 20:20:23

Az budes ve hre zmackni ESC. Potom vyber v menicku Controls pod zalozkou System. Sipkama nahoru dolu vybiras a az najedes na Controls tak sipky doprava a doleva vstoupis a vystoupis z menu. Pak jednou klikni levou mysi na Forward a zmackni sipku nahoru a je to nastaveno. Dale pokracujes stejne.
Taky mam radsi sipky.
Begy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-13 13:11:41
avatar
někde jsem četl že hra je na dvou DVD a jinde zase tvrdí že na jednom.
Kde je pravda?
Yuri [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-14 19:57:21
avatar
Mám klasickou verzi a je jen na jednom DVD.
rafffaelo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-13 13:22:28

Naj hra tohoto roku. Konecne cosi ine a nie tuctova strielacka. Ma to atmosferu a nepotrebuje to ziadne bum bum ani vybuchy
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-13 13:26:06
avatar
Ale kdo by chtěl vylepšit grafiku ještě víc. Tak si toto přečtěte. Já to udělal a vypadá to vážně super. Lepší stromy a voda výhradně
Odkaz
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-13 13:58:30
avatar
Ježiš, musel si sem dať link práve na hentých, ehm... už som Zing úspešne 2 týždne bojkotoval...
Vypnutie Vsync - jasné, krásne ťahanice budem mať po monitore, fuj!
Padanie hry - na to som už v piatok prišiel, že hra sa pri 192kHz ani nespustí a pri 96kHz som zaznamenával nechutný šum a praskanie...
Mousesmoothing som si menil sám a inde a s FOV som spokojný.

Suma sumárum, nulová hodnota článku, tak ako všetky ostatné na Zingu. Tamtie tweaky ti len zabijú výkon...

Vyskúšaj toto, tieto sú moje:
fSpecularLODStartFade=6000 (default už neviem) - neviem, čo presne robí, ale nestojí to fps
fLightLODStartFade=12000 - toto je na svetlá, uvidíš ich z obrovskej diaľky, ako v reále a dopad na výkon som nezaznamenal

A ešte tiene:
fShadowDistance=5000 (default je 4000) - stojí trošku výkonu, ale tiene sa ti nebudú zjavovať a vytrácať v tesnej blízkosti postavy, mňa to strašne vyrušovalo. Pri nastavovaní iných vecí cez SkyrimLauncher sa vždy vyresetuje, inak je natrvalo.

Uži si to!
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Begy 2011-11-13 13:35:46
avatar
jsem si koupil rozšířenou edici , je tam jedno dvd + další bonusy ( mapy, věci,trička,medailon) atd ale o dvou dvd nevím ,
Begy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-13 13:47:52
avatar
já si pro placku půjdu během týdne.
Zatím jsem kouknul na torrenty atd... a velikosti ISO souborů tak jsou 5,2Gb až 9,2Gb
Těch 5,2Gb je nejčastější - ale abych se přiznal zdá se mě to vcelku málo. Když si vemu že Oblivion měl cca 4,2Gb tak nárůst o 1Gb tedy žádná sláva.
Ale ono to bude asi odpovídat, textury jsou prý v origo nicmoc, takže budu po chvíli asi hledat balík s HD texturama
adoooo777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - rE 2011-11-13 14:52:07

No ide mi to celkom dobre na full detaily pri 1680x1050 zatiaľ som vyšiel len z tej jaskyne uvidím čo bude dalej, na nete som videl obrázok kde je tá istá scéna na 2 obrázkoch a na jednej je i5 2500K na 4ghz a na druhej je na 4.5ghz a rozdiel je tam 9fps takže to je dosť tento môj staručký c2q by chcelo už vymeniť. Zo správcu úloh som takisto zistil že hra viacmenej využíva jedno jadro ostatné tak na 25% (to jedno ale na 70%) takže i5 2500K na 5ghz bude asi stabilných 60fps ja neviem ani na koľko mi to ide lebo som to hral len chvíľu ale viem že asi tak 40-60 sa to pohybuje ale na začiatku som som išiel do tej dediny tak mi to kleslo aj na 30fps.
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-13 15:34:03
avatar
No po pravdě já to mám stažené tuto hru a má vážně 5.2GB.
Ale jinak co se týče toho CPU tak moje i7 2760QM mi jede pouze na 50-60% a average FPS mám 42-43. Asi CPU brzdí grafika. Ale neva kolem 40FPS to bohatě stačí.

elancer: Dík za info určitě vyzkouším. Hlavně ty světla v dáli mě lákají.
Jo ještě se zeptám ty hodnoty mám tedy přepsat a nahradit je těmi 12000 a to druhé 6000. OK dík
Marty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Levelovani 2011-11-13 16:33:03

Predpokladam ze to asi ma porad ten stejny (podle me hrozne blby) system levelovani postav jako predchozi dily co?
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-13 18:10:02
avatar
No takže moje myšlenka toho že tuhle hru začnu řešit, až budou HD textury a modifikace od moderů stejně jako u oblivionu byla správná jen k tomu přibyly opravy a ovladače grafiky...
BM3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-13 21:06:56

Mas recht c.Data. U mna je hra uz od piatku v sufliku. Tiez sa do toho nebudem pustat skor nez to bude riadne vymodene. Nechcem si totiz pokazit zazitok ako napríklad na posledy u RAGE.
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-14 16:48:18

tak to robis velku chybu, lebo Skyrim je skvela hra uz teraz... nepochybujem ze mody ju este viac vylepsia, no uz zaklad je vcelku dobry a zaujimavy... je to cosi ako New Vegas vo svete Elder Scrolls... atmosfera na teda dycha z kazdeho kroku.. kaslat na grafiku a textury, hratelnost je super.
r.mrazik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - skyrim 2011-11-13 21:53:58

technicke problemy nemam..takze budu resit samotnou hru...je to moc fajn,prijemne...je tu jedno velke ALE,ktere mi vadilo uz v oblivionu..a to level scaling..to,ze orezali dost RPG prvky,beru...ale nemoznost koupe lepsich predmetu? bida...mam ted 20tisic prachu a nemam je za co utratit,v obchodech trapne veci,lepsi z potvor nepadaji...dal me zenou akorat ukoly a vidina,co se objevi o par levelu dal...je jedno,kde jsem,vsichni maj stejne veci,neni moznost najit neco skveleho...prisery (snad krome draku),jsou na podobne vysi co jste vy,takze take bida...hra je to fajn,ale stejne...tesim se,az vyjdou mody..na oblivion byl tusim oscuro,tak snad vyjde i sem...
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-14 16:40:49

nemas pravdu. prisery s tebou neleveluju. iba bosovia, no aj ti su zvacsa obmedzeny. Len tak pre zaujimavost, na Skyrime robil chlapik co vydal Oscuro Mod pre Oblivion a je to sakra vidiet... staci sa pozriet na vlkov. na leveli 1 ak vas napadnu dvaja tak je po vas.. na leveli 10 ich zabijam jednou ranou zvacsa bez toho aby som sa koli nim zastavil...

Prisery neleveluju. v ramci Companion questov som dostal za ulohu zabit sefa IceElfov (farlers? alebo tak nejak). Uz obycajni boli dost problematicky, zvacsa som po kazdom boji musel obnovovat zdravie a napredoval som len vdaka health potions. ked ma napadli tri velke chrobaky (nie pavuky) myslel som si ze ich dam, no mylil som sa... uz jeden bol nad moje sily... no nejako sa mi ich casom podarilo zabit, aj ked to trvalo... tak som sa prebil az k sefovi... no a ten ma zabil troma ranami, no aby toho nebolo malo mal pri sebe este mechanickeho centuriona... tak som to vzdal a siel robit cosi ine. Vratil som sa s postavou na leveli 15 a IceElf sefa som zabil, a potom aj Centuriona. (aj ked to bolo tesne)

pre Skyrim plati "there is more than meets the eye"...
r.mrazik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-14 20:20:38

tak ja krome draku jeste nepotkal priseru,ktera by mi delala nejaky problemy..lektvary jsou od toho,aby se brali,tudiz to nejak nechapu...
proste mi vadi urcite veci,treba ze nema obchodnik vec,na kterou bych musel setrit...musim cekat na urcity level,aby zacali padat lepsi veci...divne...nikde nemuze taky najit neco dobreho,opet skoro vzdy jen vec odpovidajici levelu..
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-15 11:59:31

rozdiely nie su velke, navyse, ak si dobry kovac, tak si vyrobis tie najlepsie kusky sam.
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - r.mrazik 2011-11-14 02:37:41
avatar
MRAZÍKU TAK ASI TO HRAJEŠ NA LEHKÝM MOD , protže to hraju na mistra a mam se co otačet , a není problem si vyrobit a pak očarovat věci !! takže nevěřím tomu že dál nejde, jsem na 26 levelu a pořad jdu dal a pořad dostavam na prdel , oběvují se new věci nove lektvary a další vychytavky , Hlavne už abych byl vlkodlakem :-)) , ne to ne ale už se mi opek quest tak ho asi dodelam, a kde nemáš utratit prachy heh tak kovej a kovej a budeš rad jak budeš mít na zeleninovou polívku ,
r.mrazik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-14 20:28:06

rikam,ze mi vadi,ze se urcite veci objevuji s urcitym levelem...
.Stalker. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-16 08:06:05
avatar
No to mi rekni u ktereho kvalitniho RPG tohle nebylo? U Gothic,Diablo,Oblivion,Morrowind...vsude se lepsi veci objevovaly na vyssich urovnich.
adoooo777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ako mam nastaviť 2011-11-14 13:51:17

Ako mám nastaviť nastavenia lebo niekde som čítal že zaškrtnutie ultra neznamená najkrajšiu grafiku poradí mi niekto ako to mám nastaviť toto bolo aj pri zaklínačovi 2 tam bolo takisto niečo také že keď to bolo vypnuté to bolo krajšie.
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - leveling 2011-11-14 16:55:54

btw, novy leveling system je celkom dobry, jedina chybicka krasy je ze na zaciatku sa neda ist priliz vseobecnou cestou a treba sa rychlo specializovat.najcitelnejsie je to prvych par levelov, kedy je velmi podstatne ako dobry ste v zaobchadzani so zbranou...

preto odporucam specializovat sa na jeden druh zbrane a vylepsovat len prvych par levelov len to. Uz velmi skoro sa daju najst ludia ktori vas mozu trenovat.. a mat postavu na leveli 5 s (napr) one handed 20 proti postave na 5leveli a one handed 40, je obrovsky rozdiel... kedze v prvom pripade skoro nemate sancu...
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - mala zaujimavost.. 2011-11-14 20:49:13

vedeli ste ze ked vycistite nejaku pevnost od banditov, kludne sa moze stat ze sa tam nastahuje casom Imperialna Legia alebo Stormcloack rebeli? Toto sa Bethesde celkom podarilo,a dost to potesilo ze svet uz nie je kompletne mrtvy s mrtvolami leziacimi hore dole, ako to bolo v Oblivione...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-11-14 22:40:46
avatar
jo v podstatě je tam hodně prvků obsaných z Fallout NW včetně náhodných přepadů apod.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Joker 2 je v kinech – nevídané filmové selhání a propadák?!
Joker 2 je v kinech – nevídané filmové selhání a propadák?!Pátek, 04 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 933x
Komentářů: 2
Unreal Engine verze 5.5 se představuje – nový systém nasvícení
Unreal Engine verze 5.5 se představuje – nový systém nasvíceníÚterý, 01 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1196x
Komentářů: 5
2. série The Last of Us se představuje – tvůrci tančí kolem kontroverzí
2. série The Last of Us se představuje – tvůrci tančí kolem kontroverzíPátek, 27 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 997x
Komentářů: 1
Nejočekávanější herní REMASTER - Horizon Zero Dawn brzy!
Nejočekávanější herní REMASTER - Horizon Zero Dawn brzy!Čtvrtek, 26 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1665x
Komentářů: 2
Celý systém mobilních telefonů má zásadní bezpečnostní problém!
Celý systém mobilních telefonů má zásadní bezpečnostní problém!Středa, 25 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1762x
Komentářů: 2
Dragon Age: The Veilguard – recenzenti jej chválí, fandy originálu zklame?
Dragon Age: The Veilguard – recenzenti jej chválí, fandy originálu zklame?Pondělí, 23 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1565x
Komentářů: 0