Radeon HD 4770 – revoluční grafika? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Friday, 10 April 2009
altS přibližujícím se termínem vydání roste napětí. Takže pár dalších informací

 

Samozřejmě většina nás v pozadí už přesně ví přesně, co bude HD 4770 zač, informace máme dávno, ale NDA trvá. To samozřejmě nezabránilo jejich úniku. Povězme si ale o HD 4770 trochu více z jiného úhlu pohledu, z toho co se na povrch už dostalo.

Samozřejmě jádro ATI RV740 bude revoluční a bude na něj už vždy vzpomínáno. Nebude sice revoluční, co se architektury týká (je to vlastně zmenšená RV790(770)), ale bude revoluční, co se výrobního procesu týká. První 40nm grafické jádro na světě ve velkosériové výrobě.

O to více překvapí jeho pokročilost a AMD-ATI ho rozhodně bohatě zásobilo výkonem. Ačkoliv se bude jednat o jádro nižšího mainstreamu, nahrazující RV730 (HD4600), bude mít o 60% více tranzistorů a to přesněji neuvěřitelných 826 milionů. Jádro RV740 bude i tak velice malé, ale bude obsahovat 640SP, to je stejně jako mělo RV770LE u Radeon HD 4830 modelů a 2x více, než mělo RV670 na HD 3800. Kupodivu jako nejbližším grafickém konkurentu z pohledu výkonu se mluví spíše o 256bitovém Radeonu HD 4850 s RV770 (800SP), přestože HD 4770 má jen 128bit sběrnici, menší jádro, ale GDDR5 paměti. Výkonově by totiž měla být jen zhruba o 5-10% slabší. Jenže cena HD 4770 bude za 99 dolarů přičemž TDP bude nějakých 80W. Přídavné napájení mít bude, ale to spíše pro jistotu (a taktování), protože PCIe dodává 75W.

Referenční model by měl mít dvouslotový chladič ala HD 3870, což bude na 80W TDP více než bohatě stačit. Nicméně výrobci grafik už chystají nereferenční modely včetně těch s pasivním chlazením. Ceny HD 4770 po vydání budou u nás zhruba 2200 – 2600 korun včetně DPH. Představení by mělo oficiálně proběhnout 4.5.2009.

Zdroj: Fudzilla

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-10 22:26:52
avatar
ale darmo budú velebne Nv fans hlásať , že ich nezaujíma veľkosť a zaostalosť G80/G90/G200 atd (rozmery GPU, len GDDR3 atd) , ale výkon a bum tu to majú: technologická vyspelosť ATi pred nvidiou v plnej kráse (a výkon za pár eur)
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-11 11:14:29

r4770 mi zacina pripominat Atom. Tiez sa o tom procesore vela pise, kazdy ho ospevuje a pritom sa jedna o zdaleka najpomalsi procesor na trhu. r4770 je na otm podobne, bude "pomala". Ak bude medzi r4830 a r4850, tak bude len o par percernt rychlejsia ako moja 9600gt. Jej cenu odhadujem tak na 110-130€. Pritom za 140 uz je plnohodnotny r4850 - a to ani za tu by som nv9600gt nemenil. Pockajme si na vydanie, pockajme si na testy, pockajme si na cenu. Tej omacky pred vydanim mi pride uz dost.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-11 11:19:36

Zdaleka nejpomalejši teda rv740 nebude, 4850 dožene výkonem při spotřebě o třetinu menší, cena bude taky nižší...
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-11 11:31:00

lenze do herneho pc dnes by som bral len nv275/r4890 a vyssie. Naviac ja potrebujem nahradit nv9600gt aby to aspom dalsie 2 roky bolo v pohode, a toho vykonu nad 9600gt moc nebude.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-11 11:27:40

To záleží na monitoru, 4770 ti bude stačit na 22" monitor úplně v pohodě. Já by jsem ani jednu z karet co jsi napsal nebral, nemám totiž potřebu mít to "nejlepší" co trh nabízí.
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-11 11:41:11

stacit bude mozno dnes a mozno na 80% hier, ale co o rok? co o 2? Ja nechcem kupovat grafiku kazdy rok, lebo nemam komu tu staru predat. A vyhodit len tak >100€ za vga si nemozem a nechcem dovolit. Grafiky menim cca 1x za 2 roky, 9600gt uz tolko bude mat. Predsa ju nevymenim za 20% silnejsiu vga?
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-11 11:55:45

Však je tvoje rozhodnutí za co ji vyměníš, já ti ji nevnucuju. Ale vem v úvahu že drtivá většina lidí nemá v PC ani kartu jako je 9600GT, a za tím tvrzením si stojím
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-11 11:59:09

plne suhlasim. Moj povodny prispevok nemal zhadzovat 4770tku. Len na to, ze to bude obycajna karta nizsieho mainstreamu, je okolo toho vela reci, podobne ako okolo Atomu, ktory je obycajny procesor najhlbsieho lowendu, uplne najposlednejsi z poslednych a o nicom inom sa uz rok nepise len o Atome a vsetci vydavaju vyrobky s Atomom. R4770 mi ho proste zacina pripominat.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-11 12:21:35

No já jsem možná reagoval když jsem si vzpoměl na jeden reklamní leták(nebo popis v eshopu?) u mininotebooku

Citace: Netbook řady Aspire One D, osazený rychlým procesorem sestaveným z nejmenších tranzistorů na světě, poskytuje neuvěřitelný výkon v miniaturním provedení a nabízí 10“ širokoúhlý displej pro dosažení optimální produktivity a dokonalého zobrazení při připojení k internetu. Pevný disk s vysokou kapacitou, čtečka paměťových karet a modul Bluetooth® umožňují stahovat a sdílet veškerá multimédia. Aspire One D není jen malý a výkonný, ale navíc vypadá neobyčejně atraktivně díky tenkému profilu, hladkým křivkám a lesklému povrchu. Skvělý netbook představuje jedinečné spojení estetického výrazu a vysoké funkčnosti.

Popis v alfacompu, já nemám nic proti netbookům, ale někde se opravdu vydávají za bůhví co, když si na něm nepřehraju pomalu ani film...

Jak říkáš kolem atomu je zbytečný povyk, zatímco kolem rv740 se ví prakticky všechno a nikdo z něj nedělá něco co není.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-12 12:16:24
avatar
No jo. Jenže ATOM je shit od prvopočátku a jenom marketing Intelu z něj dělá něco převratného. A jak jsi napsal, je to ten nejvíc low low-end. Zátim co HD 4770 bude spíše střední mainstream, za cenu vyššího low-endu a výkonu bude mít dostatek na většinu věcí. A jediné co je na něm převratného je ta 40nm technoligie, kterou marketing ATI jako jedinou vyzdvihuje, ale všichni ostatní vyzdvihují i další výhody téhle karty. Takže zatím co marketing Intelu se postaral o velký hype kolem ATOMu, tak u ATI se o to spíše starají uživatelé a weby.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-11 16:32:49
avatar
No nevim. Pokud se jedna o uzivatele, kteri hraji hry ve vetsi mire, tak si myslim, ze ma vetsina znich minimalne neco jako 8800GT ci 9600GT. A pro ne nema 4770 moc valny vyznam.Otazkou je kolik lidi ma grafiku se kterou uz musi hrat na low detaily a je to na hrane hratelnosti, pro ne si myslim je 4770 za super peniz a vydrzim jim zas nejakou dobu jako ta predesla nez se s ni zas dostanou na low detaily. A samozrejme je tato grafika do novych PC, kde se nechce moc utracet za grafiku a chcou si obcas zahrat nejakou tu hru. Tito uzivatele prave davaji za grafiku okolo 2000,- a pak se divi, ze jim hry moc dobre nejedou jak prepokladali a z 4770 se prave divit nebudou, vsechno jim pojede slusne a pokud bude stat okolo 2500,- tak pujde urcite do hodne takovych novych PC
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-12 12:06:19
avatar
No jo. Jenže ty potřebuješ nahradit nV 9600GT což v tvém případě nepřipadá v úvahu k nákupu nic slabšího než nV 275 a vyšší nebo HD 4870 a vyšší. Ale třeba já chci nahradit integrovanou HD3300 a tahle volba bude asi ideální. Nic jinšího s takovým výkonem nebude mít takovou spotřebu. Mě tenhle výkon bude naprosto stačit a řekl bych, že bude stačit i naprosté většině BFU a i rozumných uživatelů. No a jestli bude i za takovou cenu co slibují, tak není co řešit.
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-12 16:17:33

ja to vsetko uznavam. Ani nie pred pol rokom som do zostav daval r4670, a 4770 bude 2x rychlejsia! Tvrdim ale, ze na dnesne hry je napriek tomu pomala. A ako pomalej karte, dokonca este nevydanej sa jej dostava strasne vela pozornosti.

Inak moj najblizsi pc bude mat tiez nieco ako HD3300. Ked budem hrat, bude vnom nv270/r4890/nova generacia, a ked nebudem hrat, tak ju vyberiem. PhenomII 810 mal s 780G 74W spotrebu. Ja mam s x2 5400BE a nv9600gt 91.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-12 16:43:51
avatar
ale ta karta neni vubec pomala. na dnesni hry bude dostatecna a vetsina her se bude dat na ni hrat i ve fullhd na max detaily.

souhlasim ale uplne s tim ze se ji dostava az prilis pozornosti, pritom zdaleka nejde o revolucni kartu ani s revolucnim pomerem cena/vykon. uz dnes vyjde radeon 4850 jen o malo draz nez by se mela prodavat tato karta a radeon 4830, kterej tato karta nahrazuje a mel by byt jen lehce pomalejsi uz nyni stoji mozna min (ted 2400) nez bude hd4770 stat pri svem uvedeni. pekna bude snad jen spotreba, ale bez napajeciho konektoru se stejne neobejdeme a slusne jeste vypada chlazeni. kdyz se na tu kartu strizlive podivam jako uzivatel, kteryho zajima jen cena/vykon/spotreba tak karta nic noveho neprinasi.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-11 21:06:42
avatar
"...pritom sa jedna o zdaleka najpomalsi procesor na trhu"
tak tomu není je tu ještě VIA se svými VIA C7, které jsou napr. v nekterých netbookach od HP
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-12 12:23:11
avatar
No já osobně, kdybych si měl vybrat ze dvou stejně vybavených mini nbooků a za stejnou cenu a jeden by měl Atom a druhý by měl na stejné frekvenci VIA Nano, tak bych jasně bral ten s VIA Nano. Tedy pokud by měli ještě aspoň nějakou rozumnou grafiku a ne ten shit co má Intel a nebo ten shit co má VIA. Jinak ty C7 jsou fakt dnes, když už existuje Nano vcelku tragédie.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-12 14:11:46
avatar
tak v každém případě jde o nejméně výkoné x86 prodávané CPU. Ale na nějaký ten nenáročný kancl PC stačí
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-13 05:05:02
avatar
I přes to bych šel nejméně do Nano, už jenom pro ten pocit, že to není to nejpomalejší co jde sehnat. :-D
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-13 17:42:56

1. Atom nebo Nano nejsou lepší tím, že jsou pomalí, ale tím, že malo žerou, několikanásobně méně, než starší procesoři, které měli stejou rychlost.
2. Tomu, že bys neměnil 9600GT za 4850, pokud by Ti je nabídli zdarma, se mi nechce věřit, 4850 odpovídá rychlosti 9800GTX, což je o 2 stupínky výš.
3. R4770, pokud bude taková, jakou čekáme, bude malo žrát a dost dělat. Není to jako Atom, protože na 19"-22" monitoru bude v pohodě stačit na všechny hry. A žrát 2x méně než 4850 nebo 9800GTX. A stát bude také méně.
Jiná věc je zda-li opravdu taková bude.
Araya [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-10 21:31:19
avatar
Svata pravda s tema pametma co bych za ty GDDR5 dal v me 4850
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-10 21:44:16
avatar
HD4850(nenataktovanej) by GDDR5 toho veľa nepriniesli (max. s 8xAA)
elesde [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-10 21:46:15
avatar
nen.... nVidia nieco vymysli... napr. odkroji 4 GDDR3 pamate (ironia) pokial viem tak lowend-mainstream je najlepredavanejsie pasmo takze nVidia sa nepotesi...
Luxo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-10 22:08:57
avatar
ale takéto niečo by utiahol asi aj moj chabý zdroj ( dáky 500W Xilence ) keď teraz na ňom beží X1950XT, no nie ?
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-10 22:19:43
avatar
no TDP je 80W, X1950 má tak 2x vyššie, takže kľudne aj Crossfire
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-10 22:29:55
avatar
Na tuhle kartu se těším jak malý Jarda, doufám že naděje do ní vkládané nezklame. Výkon 4850 za 2/3 nákladů a při spotřebě 80W? Jen mě ještě zajímá na kolik půjde nových 40nm popohnat...
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-10 23:11:25
avatar
Jestli tohle splní, tak si dost zabijou prodeje ostatních karet.. doufam v jejich dobru, že jich nevyrobili moc. Když si vemu OC potenciál, tak aby to náhodou nebylo schopné překonat i HD 4890.

Třeba HD 4830 má taky jen 640 SP, ale po OC je to na úrovni HD 4850 a občas i kousek vejš..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-11 00:22:14
avatar
nemůžu prozradit mnoho, ale jedno určitě, karet by mělo být ještě více než modelů HD 4890 při vydání a těch bylo přes 50 000 ;), OC potenciál nějaký bude, ale není to tak striktně na OC zaměřený produkt, jako je HD 4890 ... nicméně HD 4770 nemůže HD 4890 zdaleka výkonově ohrozit, to má 800 jednotek a 256bit, HD 4770 jen 640 a 128bit, paměti GDDR5 jsou vlastně stejné ... takžke i kdyby si to nataktoval na 1GHz HD 4890 bude pořád znatelně silnější. Nicméně HD 4770 by mělo s přehledem stačit na většinu her 1650x1080 i s 8AA CrossFire bude docela zajímavý ;)

každopádně tahle grafika má zabít hodně grafik ...
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-11 00:47:03
avatar
no ale u nás to bude stáť asi 99€ a nie 99$ teoreticky sa možno dve HD4770 oplatia viac ako jedna HD4890 mali by dať vyšší výkon ako jedna 4890 za zruba rovnakú cenu už len keby CF fungovalo aspoň so škáľovateľnosťou na tých 90% v každej hre tak by to bolo zaujímavé
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-11 11:29:43

4770 nebude zdaleka stat 100$ Napr 4890 ma stat 250$ = 188,35€ a v skutocnosti stoji 242€ e4770 pod 110-130 nepojde, ibaze by som sa mylil a to uz rovno mozem kupit r4850, pockajme si na skutocnu spotrebu, hlavne v idle.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-11 21:10:27
avatar
k těm 100dolarům ci 250 v pripade 4890 musis pripocitat DPH a marže
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-13 17:52:39

Myslíš, k té márži podtivých prodejců ještě ta dodatečná marže českých prodejců, že? :-)
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-11 11:04:11
avatar
DD nesuska sa u niektorych vyrobcov o 4770x2 ?? Podla mojho nazoru by to bola naozaj skvela grafika pre ludi co si chcu otestovat x2 system za slusny peniaz s rozumnou spotrebou a skvelym vykonom
Lolek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-11 14:24:51

To je podle me blbost.4770 urcite nebude stihat nove hry v 1650x1080 s 8x AA.
S 4770 budete radi za 1650x1080 bez AA a u NENAROCNYCH her si budete moci zapnout 4xAA.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-11 14:41:59

Bez AA určitě bude stíhat prakticky všechny hry.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-11 21:16:14
avatar
osobně mám HD3870která je výkonem podobná s HD4830 a na 1650*1080 hraju asi 80% socasných her v plných detailech a casto i s vzhlazováním. Vzhledem ktomu že bude 4770 ještě o stupínek výkonově výš nevidím důvod proč ne.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-11 22:25:43
avatar
hd3870 je tedy o docela dost pomalejsi nez hd4830..o takovejch 15-20% urcite.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-12 14:21:53
avatar
při zapnutém vyhlazování jo, ale s vypnutým aa, aaf je to sotfa kolem 5% (které jsou u mně anulovány přetaktováním). Osobně mám v plánu výměnu 3870 právě novou 4770, která nedá o tolik moc výkonu, ale hlavně znacne snizení spotreby-snad, doufejme
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-12 16:50:25
avatar
myslim ze ta vymena je dost nesmyslna..sotva usetris na te elektrine tolik aby se ti vratila cena te karty (a to jeste mozna tak za 2-3 roky provozu), natoz aby si byl jeste v nejakym znatelnym bonusu. vykonove si polepsis o takovejch 25% (4770 ma byt lehce vykonejsi nez 4830) a to podle me take neni tolik aby se vyplatilo kupovat novou kartu. 3870 je jeste vcelku slusna..jestli s ni nemas nakej problem tak si klidne pockej do konce roku na novejsi generaci, ktera ti nabidne vyssi vykon i pri stejne spotrebe.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-13 17:54:51

Ano, jen vzácně se na něčem s Raigorem dohodneme, ale tady 100% souhlas.
houmer56 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-11 00:43:35

Ostatní karty jdou ale také OCnout. Ohrožen může být tak maximálně 4580 512MB, ale pokud se upraví cena, tak střílení do vlastních řad nehrozí ani takhle.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-11 11:30:54

4850 se už má vyprodávat, právě proto aby uvolnil místo pro rv740.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-12 12:26:54
avatar
Proč myslíš, že její vydání odložili o měsíc? Právě, proto aby se ještě neznalým a neinformovaným vyprodaly zásoby těch grafik, které teoreticky zabije.
madalbi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - datum uvedenia 2009-04-11 00:14:42

Nemala byt tak karta uvedena uz pred pomaly rokom )) , len tak na okraj ten datum asi nebude v poriadku.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-11 00:25:05
avatar
nj pořad si nemůžu zvyknout na 2009
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-11 00:59:48
avatar
grafika to v nizsim segmentu bude urcite dobra..ale nic revolucniho na ni teda nevidim. normalni nastupce hd4670, kterej tu je s nama uz nejakej patek..
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-11 10:36:11
avatar
Já bych tu "revoluci" viděl opravdu v tom, že se opět prakticky zdvojnásobil poměr výkon/cena. Ano, je možné to nazvat "jen" evolucí (záleží na výkladu nebo pocitu co už je a co není revoluční), ale z tohoto pohledu (V/C) to jistě revoluce je (stejně jako byla kdysi třeba X1950Pro nebo GF6600).

Z hlediska HW návrhu a funkcí to samozřejmě revoluce není, ale to zákazníka až tak moc nezajímá, protože nic nového zatím v tomto segmentu až do konce roku ani nebude (než se objeví DX11).
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-11 22:28:04
avatar
ne to opravdu neni nic revolucniho..je to to stejne co prinesl hd4670 oproti hd3870, 8800GT oproti 8800GTX atd. mozna tedka kdyz nam narocnost her drzi zhruba stejnou uroven tak pusobi ta karta vyjimecneji, ale kdyz se na to podivam z globalniho hlediska a porovnam to s tim jak drive vychazeli karty tak to zdaleka neni zadna revoluce. jeste navic ta karta neni ani na trhu a ceny ostatnich karet nam stale klesaji..ze by prinesla 2x takovej pomer ceny/vykon nez ostatni karty je nesmysl i kdyby vysla ta karta ted. nebo on trochu vykonejsi radeon 4850 bude stat vic jak dvojnasobek toho co 4770???
MGST [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-11 09:21:43
avatar
Teraz mám v PC X1600XT. Je čas kúpiť HD4770!!! Za tú cenu taký výkon, nieje čo riešiť.
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-11 09:53:58
avatar
tak šup s tim do notebooků
FudgS.R.O. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-11 09:56:47
avatar
Hm velmi vážně zvažuju vyměnit svoji x1950 pro za tuhle kartu (a to zvládá i Crysis na střední detaily bez cukání)
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-11 12:50:58
avatar
ja ji vymenim za moji 2600xt, doufam ze to muj 350W fotron zvladne ale teoreticky asi mel
Pjenkys [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-11 14:15:10

Ale pises kraviny. Nemas penize si kupovat kazdej rok grafiku za 2000, ale muzes si koupit GTX 275 za 6000?? Pocitej se mnou. Koupis HD4770 za 2200 a 9600gt prodas za 700kc, (tedy 1500kc) za rok koupis HD5770 za 2500kc a HD4670 prodas za 1000kc. (3000kc). Za dalsi rok koupis HD6770 za 2500 a HD5770 prodas opet za litra. (4500Kc). Dalsi rok to bude krasna karta HD7770 opet za 2500kc a HD6670 prodas opet za 1000kc. Tak a jsme na 6000kc. V ty dobe bys mel jeste starodavnou GTX 275 s dX10 za stejnou cenu. Zatimco na HD7770 bude dX13 + mnoho dalsiho. Taky se za tech par let promitne nejaka stokoruna za elektriku. Nemluve o tom, ze za ty tri roky ti muze karta odejit a bude hlucnej vetrak. Taky tu treba bude PCI-E x16 v.3.0, která bude umět toto a tamto. Tak co je lepsi?
Lolek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-11 14:47:04

No jo jenze GTX 275 je tak preddimenzovana, ze si na ni dnes zahrajes s velkou rezervou a s AA.A minimalne rok bude stacit i na ten AA.A az ji nekdy za rok a pul bude pomalu dochazet dech, staci vypnout AA a porad budes moci hrat na maximalni detaily.
Ale kdyz si koupis 4770 zahrajes si bez AA(mluvime o 1650x1080).Pouze nenarocne hry si zahrajes s AA.Nezapominej, ze ta karta bude pomalejsi, jak 4850.A za rok uz treba budes muset hrat jen na medium detaily nektere narocne hry.A clovek s GTX 275 porad bude moc hrat na maximalni detaily s AA.
Ja treba sem si kupoval pred vice jak 2 rokama 8800gts 640MB a dodnes hraju hry na maximalni detaily s AA(1280x1024).Samozrejme crysis jen bez AA.Ale jak by to vypadalo kdybych si tenkrat koupil mainstrem kartu x1950pro?
No dneska bych hral vetsinu her na low/medium bez AA a stejne by to bylo na hrane.Proste vykony karty se vyplatej kupovat.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-11 21:22:52
avatar
nesmíš zapomínat že za chvilku tady mame novou generaci na DX11 a v tuto dobu je lepsi si pockat s nákupem drazsich grafik.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-11 22:33:58
avatar
ale hd4770 ma byt jen o neco slabsi nez hd4850. a ten staci dnes velmi dobre i na fullhd a nekdy i s 4xAA. sam hraju na OC 8800GTS 512 ve fullhd a celkem v klidu se skoro vsechno da max. hd4770 na tom bude dost podobne.
Pjenkys [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-11 14:29:43

Ale pises kraviny. Nemas penize si kupovat kazdej rok grafiku za 2000, ale muzes si koupit GTX 275 za 6000?? Pocitej se mnou. Koupis HD4770 za 2200 a 9600gt prodas za 700kc, (tedy 1500kc) za rok koupis HD5770 za 2500kc a HD4670 prodas za 1000kc. (3000kc). Za dalsi rok koupis HD6770 za 2500 a HD5770 prodas opet za litra. (4500Kc). Dalsi rok to bude krasna karta HD7770 opet za 2500kc a HD6670 prodas opet za 1000kc. Tak a jsme na 6000kc. V ty dobe bys mel jeste starodavnou GTX 275 s dX10 za stejnou cenu. Zatimco na HD7770 bude dX12 + mnoho dalsiho. Taky se za tech par let promitne nejaka stokoruna za elektriku. Nemluve o tom, ze za ty tri roky ti muze karta odejit a bude hlucnej vetrak. Taky tu treba bude PCI-E x16 v.3.0, která bude umět toto a tamto. Tak co je lepsi?
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-12 18:13:22

jasně, ale záleží kdo se na to jak dívá. Dneska je situace taková a tvoje tvrzení o každoroční koupi střední karty je pravda. Hlavně když mainstream dává hry na full detaily. Vždycky to tak nebylo a já třeba nikdy nekoupil kartu pod 6k, pak sem si řek, přihodim 4k a budu pařit naplno.
Jojo, byla to drahá záležitost, ale moc kamarádů sem neměl s hi-end grafikou a byla to tedy pro mě taková exkluzivita, což dneska nehrozí. Koupil sem za 3.8 4850 a nevidim důvod utrácet více. Každopádně v dnešní situaci je to co si napsal na místě a dávám palec
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světWednesday, 24 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 246x
Komentářů: 0
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceTuesday, 23 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 710x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Monday, 22 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 935x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníFriday, 19 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3407x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCWednesday, 17 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1389x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Tuesday, 16 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1235x
Komentářů: 5