Ray tracing ve hrách? Vývojáři uberou na kvalitě. NVIDIA řešení je nekompatibilní s Intel či AMD. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Sobota, 08 září 2018
altNVIDIA RTX grafiky nezvládají Ray Tracing tak použitelně, jak se NVIDIA všem snaží namluvit.

 

 

 

 

Pokud si chcete koupit novou RTX NVIDIA grafiku, nekupujte si ji kvůli Ray tracingu. To je něco, co uslyšíte stále častěji, tedy minimálně od objektivních novinářů, až o tom budou moci všichni v recenzích informovat. NVIDIA moc dobře ví, že ohledně použitelnosti RT ve hrách přehání a kecá. Real Time Ray Tracing je velmi náročný a nové RTX 2070/2080/2080 Ti grafiky na něj prostě nemají dost výkonu, tedy minimálně ne pro použití v běžných PC hrách. Ano, jsou obrovským pokrokem a zlepšením v používání Ray Tracingu pro modelování, filmové scény apod., kdy jedna RTX 2080 Ti dokáže to, na co byli zapotřebí čtyři TESLA V100, ale to je dobré pro ty, co se modelováním, či vytvářením filmových sekvencí živí. Pro hráče a real time Ray tracing ve hrách, je to stále málo. O všem jsme se obšírně bavili v nedávném článku:

Takže jen shrnu. NVIDIA nepřichází s přelomovou technologií, jen s novým přístupem k Ray tracingu. Dosud se všichni snažili počítat Ray tracing přes univerzální jednotky (procesory či GPU). NVIDIA přišla s novým přístupem, kdy prostě ke stávajícím univerzálním GPU jednotkám přidala speciální Ray tracing výpočetní jednotky, a ještě TENSOR jednotky pro AI. Díky tomu dokáže zvládnout Ray tracing na scéně prostě výrazně lépe, než jakýkoliv procesor či GPU doposud. Snaží se to marketingově podat, jako znovu vynalezení PC grafiky, ovšem to přinejmenším značně přehání. NVIDIA neudělala nic jiného, než že se snaží obejít náročnost Ray tracingu tím, že pro něj do GPU přidala prostě speciální jednotky, což ale snižuje efektivitu čipu z hlediska jeho výroby, protože musí být mnohem větší a komplexnější než doposud a je otázkou, zda přínos stojí za to. Jinými slovy, zda je nárůst výkonu tak velký, aby se Ray tracing dal efektivně používat místo rasterizace.

NVIDIA navíc stále potřebuje vykreslit a dopočítat celkovou scénu. Udělat celou scénu realtime Ray Tracingem je, a ještě mnoho mnoho let bude, mimo schopnosti běžných řešení. NVIDIA tedy prostě přišla s hybridním řešením, kdy stále je většiny scény klasicky rasterizovaná, ale některé efekty (odrazy apod.) jsou dělány Ray Tracing metodou, což ale vyžaduje i dodatečné úpravy a dopočítání. Výsledkem je, že to sice funguje výrazně rychleji, než na starších GPU, ale pro hry je to stále v praxi nepoužitelné. NVIDIA prezentovala Ray Tracing v několika nových hrách, kde zaplatila vývojářům, aby její RTX architekturu využili, nicméně ukázky příliš nenadchly.

Zejména poté, co vyšlo najevo, jak příšerně výkonově náročné ty drobné efekty jsou. Těch pár téměř neviditelných Ray Tracing efektů totiž znamená, že RTX 2080 Ti za 33 tisíc v současnosti dokáže nabídnout jen mezi 45 – 60FPS ve FullHD rozlišení! A vývojáři her přiznávají, že v nejlepším případě doufají v 60FPS v 1920x1080 (FullHD)! To je absolutně nepřijatelné s grafickou kartou za 33 tisíc v roce 2018. Většina uživatelů a potenciálních zákazníků, kteří si takhle drahou grafiku koupí, používá dávno 4K monitor a sama NVIDIA uvádí 4K 120Hz monitory. Tam však výkon RXT 2080 Ti stačí jen na zhruba 20FPS. Nicméně problém je hlavně u „levnějších“ a pořád velmi drahých RTX 2080 a RTX 2070, které mají o desítky % nižší grafický i ray tracing výkon než 2080Ti. V jejich případě se o výkonosti s RTX efekty záměrně mlčí (NVIDIA i tvůrci her se k tomu nechtějí vyjadřovat), ale pochybuji, že RTX 2070 s aktivním RTX bude schopna to utáhnout lépe než na 30FPS v 720p rozlišení. Na grafickou kartu v roce 2018 za 17 tisíc korun, dost málo.

Vývojáři her, kteří RTX efekty do her nasadí tak přiznávají, že budou muset znatelně ubrat z kvality těch efektů, proti dosavadním ukázkám, aby se to tedy vůbec dalo použít. Otázkou je, když už nyní jsou ty efekty v pohybu hry stěží viditelné (a NVIDIA se ve všech prezentacích navíc snažila dost zoomovat a předváděla vše v téměř statických ukázkách, aby vůbec bylo něco vidět), zda má vůbec smysl je do té hry dávat. Samozřejmě, objektivně žádný smysl nemají. Mnohem efektivnější by bylo využít ten grafický výkon pro lepší grafiku jako takovou. Ano, stíny, nasvícení a odrazy nebudou vypadat tak „realisticky“ jako s Ray tracingem, ale budou tam s minimálními nároky na výkon a v pohybu bude neznatelný rozdíl. Jediným smyslem a důvodem, proč Ray tracing do her teď dávat je, že NVIDIA potřebuje prodat velmi drahé RTX grafiky a Ray tracing je jedním z hlavních důvodů, proč jsou drahé. Kvůli němu totiž NV musela podstatně zvětšit samotná jádra, což stojí nemalé peníze. A jako zákazníci to máte zaplatit, i když z toho v praxi mít pak nic nebudete.

  • Ray Tracing je budoucnost, ale rozhodnou o ní jiné než NVIDIA RTX grafiky

Jinak byla vznesena i otázka, zda Ray tracing, tak jak jej vývojáři teď poprvé ve hrách použijí, je kompatibilní s Intel či AMD. Není, protože ač je součástí standardu DirectX12, vyžaduje architekturu NVIDIA TURING, na kterou je stavěný. Jinými slovy, pokud by AMD nebo Intel přišly s vlastním Ray Tracing HW řešením a současné RTX efekty by na tom neběžely. V současnosti tak Ray tracing RTX stále více připomíná ještě uzavřenější GameWorks efekty, v rámcio kterého NVIDIA záměrně dělá věci tak, aby na jiném HW neběžely, záměrně dělá věci složitější a výkonově náročnější, ačkoliv by se daly jinak udělat méně náročněji. Stále musíme připomínat, že NVIDIA nemá zájem dělat hry lepší, optimalizovanější a aby běžely lépe na všech PC. NVIDIA chce prodávat grafiky, takže jejím záměrem je, udělat hru tak, aby mizerně běžela na jejích starších kartách ještě hůře na kartách konkurence a ukázat nové GTX/RTX grafiky v co nejlepším světle, tak že jsou „jediné použitelné“ a musíte si je koupit. Celé RTX pro hry je v tuto chvíli opravdu jen marketing, není to nic v praxi přínosného a skutečně použitelného.

Celý TURING vypadá zajímavě opravdu jen pro tvůrce obsahu, tedy pro modeláře, grafiky či filmaře, kteří renderování a Ray tracing používají a těm nevadí na kolik real time FPS to běží. Pro hráče je však TURING stále slabý pro nějak významnou a přínosnou a viditelnou použitelnost Ray Tracingu ve hrách. Pokud si chcete koupit novou RTX NVIDIA grafiku, nekupujte si ji kvůli Ray tracingu! Nemá na to dost výkonu a není ani jisté, že způsob řešení a přístupu k Ray Tracingu, jaký NVIDIA zvolila, bude vůbec do budoucna používaný z hlediska standardu použití Ray tracingu ve hrách. O tom rozhodnout až jiné grafické karty, zejména ty od AMD, které jsou a budou součástí dalších generací konzolí. Ray tracing nemá smysl živelně nasazovat do her, pokud si jej nebude moci zapnout a těžit z jeho přínosů většina hráčů, tedy konzolisté i majitelé mainstreamu. A to v dohledné době téměř určitě nehrozí. Ray Tracing tedy nyní je jen marketingovým nástrojem NVIDIA. Ve hrách jde o další „GameWorks“ prvek, který má za cíl prodávat nové grafiky, ne dělat hry optimalizovanější a lepší pro všechny.

Osobně věřím v Ray tracing a jeho budoucnost, a ač je přístup NVIDIA zajímavý, ten čip by musel být 10x větší a 10x výkonnější, aby bylo možné o real time Ray tracing ve větším měřítku hovořit. Osobně nevidím jediný důvod, proč RTX efekty vůbec zapínat. Nevypadají zase tak dobře, o kolik přijdu výkonu, zejména v MP hrách jako BF5 je zapnutí RTX přímo pitomost. A jako uživatel high endu a hráč na 4K monitoru rozhodně nebudu s RTX 2080Ti za 33 tisíc snižovat rozlišení na FullHD, abych si ty RTX užil. RTX efekty pro hry jsou pro mě nezajímavé, ale docela mě zajímá použitelnost RTX karet pro Ray Tracing rendering v modelovacích, designérských programech apod. tam by to mohlo být opravdu zajímavé a použitelné. Proto si také myslím, že RTX grafiky jsou hlavně pro tvůrce obsahu, pro hráče nepřinesou nic moc zajímavého, zejména když mají nahradil PASCAL, který byl navržený čistě pro hry. To TURING vycházející z výpočetní VOLTA a nesoucí RT a TENSOR jádra, prostě není. Přirovnání k výpočetně zaměřené VEGA je zde dost na místě.

  • Karty budou na konci září …

Co nás hráče tedy zajímá, je klasický výkon RTX 2070/2080/2080 Ti ve hrách proti současným grafikám. A ten musí být fenomenální, když nové karty jsou výrazně dražší. Připomínám, 17 tisíc korun za RTX 2070, 22 tisíc za RTX 2080 a 33 tisíc za RTX 2080 Ti. Bude tomu jejich výkon ve srovnání se současnými GTX 1000/VEGA grafikami odpovídat? To je to, co nás zajímá a to, co nám NVIDIA z nějakého důvodu nechce říci, přestože grafiky poslala do prodeje. A dozvíme se to skutečně na poslední chvíli, když recenze budou vycházet jen den až dva před tím, než první zákazníci, co si kartu teď objednali, ji dostanou do ruky. Samozřejmě se vynasnažíme vám ty recenze nabídnout, ale dáme si na čas :). NDA jsem zatím pro NVIDIA a výrobce karet nepodepsal, nejsem spokojený s některými jeho novými pasážemi (dlouhodobý závazek!!!) a nejsem zdaleka jediný.

 

Taktéž mě vadí přístup k objektivním novinářům, kdy mnozí hlásí docela problémy a třenice mezi nimi a NVIDIA, s tím, jak aktivně mluví proti předprodejům RTX a jak nemají uživatelé teď karty kupovat. když nemají všechna fakta v ruce. NVIDIA se navíc snaží aktivně blokovat, aby výrobci grafických karet mohli své vlastní nereference půjčovat komu chtějí (schvaluje výrobcům, kdo bude nikoliv referenční NVIDIA karty, ale jejich vlastní nereferenční karty recenzovat a kdo ne). Musím říci, že tyhle praktiky se mě vůbec nelíbí a nejsem sám, mnozí novináři NDA rovnou odmítli podepsat za podmínek a chování, které NVIDIA předvádí. Těžké časy pro objektivní a nezávislé novináře. Kdybych prostě objektivitu spláchl do záchodu a jako někteří psal ve smyslu „prostě to kupte“, byl bych na tom mnohem lépe, ušetřil bych si určtě starosti a určitě na tom i finančně vydělal …

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Motto: „Raději později a pořádně, než dříve a blbě“ :). Než začnete diskutovat: Objektivitu a objektivní fakt a názor nelze posuzovat subjektivním dojmem! ;)

Starší články


 / 36
SlabéVynikající 
Komentáře
Přidat Nový
vantages [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-08 15:51:07

jestli nepujdou akcie těhle situ aspon o 25% dolu tak se svet opravdu zbláznil!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-08 17:04:47
avatar
dolů jdou, ale snad s výjimkou AMD klesají technologické akcie obecně, navíc zatímco u AMD byly hodně podceněné dlouho, teď teprve trochu odpovídají, u NVIDIA je jejich cena masivně přepálená ... takže korekce je na místě.

nicméně jinak bych RTX grafiky jako nějaký důvod k propadu cen akcií neviděl ... jde o to, že konkurence nemá nic lepšího ;)
vantages [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-08 18:12:32

to hej, ale cena je úplně někde jinde jak toto.

rači saphire vega 64 za 16k jak ten sit
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-08 18:58:41
avatar
jsem docela zvědav, jak si RTX 2070 vůči VEGA 64 povede ... podle mě to bude hodně vyrovnané ...
Krakonoš144 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-08 20:07:45

A proč Vegu za 16, když je GTX1080 za 13.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-08 21:09:26
avatar
protože VEGA má třeba FreeSync?
Krakonoš144 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-08 21:33:01

A GTX 1080 má třeba GSync?
A nižší spotřebu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-08 21:59:35
avatar
??? jenže FreeSync monitorů je mnohem více na trhu a jsou výrazně levnější ... a VEGA je jediná karta s FreeSync která zvládne i 4K ... pokud chceš šetřit energií, kup si RYZEN s integrovanou grafikou. ... když máš 16k na grafiku máš i na to ji živit a VEGA má spotřebě odpovídající výpočetní výkon i výbavu ... důvod proč má GTX 1080 nižší sptořebu je, že má podstatně menší výpočetní výkon a GSYNC jede přes modul v monitoru, kdy to GSYNC si tedy dozaplatíš v ceně monitoru a žere o to víc ...
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-09 12:40:39
avatar
Vyšší spotřeba i díky iddle stavům není o tom že bys měl platit víc za energie, je to o tom že vyšší spotřeba znamená více tepla a hluku.
pajros [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-09 19:34:07

presne tak... kaslat na par eur.. ale ten rozdiel v chladeni je vidiet aj pocut obzvlast ked to clovek chce vtrepat do mensich skriniek.. menej tepla.. menej hluku.. nizsie teploty...
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-09 19:18:41
avatar
G-SYNC HDR stoji pres 500USD, coz je cena grafiky, o ktery mluvis.
Freesync je proto validni argument, navic Pascal zvlada treba HDR znatelne hur nez jakakoliv jina architektura, diky agresivni kompresi barev.
Nvidia je zcela jiste vykonejsi, to nikdo nepopira, ale cena je taky mnohem, vyssi, v pripade Touringu nasobne.
mival32 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-08 16:33:58

Su nenazrany a chcu mat to co za tazobnej horucky!!!!!Tak skusaju kolko dojcice pusta love za kartu!!!!!!! Kto to nechape je Ko--T!!!!
Kate$ka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-08 16:40:16

Ví autor vůbec co ty RT jednotky jsou? Třeba by nám to mohl osvětlit.

"Osobně věřím v Ray tracing a jeho budoucnost"
Tohle už jsem někde četla.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-08 17:01:14
avatar
ví a už to vysvětloval.

to je dobře ...
Kate$ka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-08 17:10:34

Tak můžeš mě to hloupé náně zopakovat? Protože ani v jednom článku to vysvětleno není. tedy pokud nepovažuješ za vysvětlení něco ve smyslu jsou to "speciální jednotky" nebo jedná se o "specifický jádra". To si tam mohu dosadit. "Klingonská technologie".

A nebo alespoň odkaz na článek, kde je to vysvětleno.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-08 17:28:05
avatar
jo takhle ... tak to ne to jsem nevysvětloval ani na tom enní moc co k vysvětlování. Nic co by běžné uživatele mělo zajímat tohle je spíše pro tvůrce grafických architektur a těch mezi námi moc není ;). Nám stačí vědět, že jsou to prostě speciální jednotky, které právě mají na starost ray tracing, tedy ty paprsky. Nicméně to je jen právě část nutného řešení, neobejdeš se bez klasických GPU jednotek pro vykreslení a dokreslení scény a ještě NVIDIA používá TENSOR jádro pro AI, které dopočítávají zbytek. NVIDIA to jak to funguje vysvětlovala tahle v prezentaci, to o čem se celou dobu bavíme a co také uvádím v článku je hybridní Ray tgracing, tedy že drtivá většina scény je stále dělaná klasicky rasterizací, ale některé efekty (odrazy, stíny apod.) jsou v tomto případě dělané ray Tracing, ovšem s další asistencí klasických grafických i těch výpočetních TENSOR jednotek. Bez nich by ta scéna nebyla realizovatelná a koukatelná. Výsledkem tak je to co vidíš ve videích, kdy 99% věcí je stále děláno klasicky rasterizací, a to 1% speciálních efektů (odrazy v BF5, stíny v Tom raider a nasvícení v METRO) je řešeno přes Ray tracing, ovšem i na těchto příkladech vidíš, jak to sice vypadá realističtěji a lépe než klasickou metodou, ale má to důvod, proč se to Ray tracingem nedělá. Výkon. ray tracing je prostě neefektivní a NVIDIA to asi nechtěně v praxi jasně demonstruje. Ray tracing je sice svatý grál počítačové grafiky, je kvalitativně a realisticky jasně nejlepší, ovšem nároky na výkon jsou tak velké, že prostě Ray tracing není na pořadu dne ve hrách, kde potřebuješ i výkon a efektivitu. RTX grafiky od NVIDIA dobře ukazují, proč tomu tak je a ještě dlouho bude.

něco o ray tracing dalšího je dobře vysvětleno zde Odkaz
Kate$ka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-08 17:28:23

RT jednotky jsou ASIC processory. A ono devizou Asic processorů je počítat přesně dané operace. Proto je ta karta tak rychlá. A AMD nebo Intel by museli přijít s naprosto stejnou architekturou aby jim to fungovalo stejně. Což je nereáné.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-08 17:41:24
avatar
přesně tak. Jsou to speciální velmi specifické a jednostranně zaměřené jednotky ... je to prostě cesta jak udělat ray tracing alespoň někde použitelný, ale je otázkou zda správná cesta, když vidíš jaké to má nároky, jak obří ty čipy jsou a že to stejně v praxi nestačí na použitelnost.

Ano, Intel a AMD by museli použít stejnou architekturu a stavbu těch jednotek, aby tu Ray Tracing nástavbu, kterou vývojáři her cpou do svých her, mohli používat stejně jako NVIDIA. Samozřejmě to se nestane. NVIDIA RTX proto neznamená ray tracing, ale jen specifickou NVIDIA technologii a přístup k RT, která přistupuje k Ray tracingu jinak než dosud (skrze speciální jednotky v kombinaci s klasickými a výpočetními) ... proto je právě výkonnější než všechny řešení doposud. Zda je to ale efektivní přístup je otázka a pro použití ve hrách určitě efektivní není, protože NVIDIA tohle řešení určitě nenabídne v mainstreamu, protože to prostě není technicky a finančně možné.

Řešení NVIDIA je určitě velmi neefektivní pro běžnou grafiku, protože o tu RT část větší a dražší GPU nemají tomu odpovídající výkon, a RT část je úplně k ničemu. A v případech kdy sice něco dělat mohou, ale dělají to tak, že grafika za 33 tisíc není stejně použitelná na víc než FullHD, také se nedá říci, že by NVIDIA řešení bylo efektivní.

a většina herních PC a konzolí má mainstreamová a horší GPU ... bez toho aby ta dobře zvládala ray tracing můžeme na jeho rozšíření do her zapomenout. Jak říkám, celá RTX řada NVIDIA je zajímavá pro tvůrce obsahu, kterým na FPS tolik nesejde, ale ne pro hráče. Hráčům je podobně jako výpočetně zaměřená VEGA s ultra drahými HBM, RTX nabízeno proto, že ty hry také zvládá a velmi slušně. Ale platíte hlavně za to, co nepotřebujete, nevyužijete protože běžné hry to zatím nevyužijí.

NVIDIA ví, že RTX grafiky budou mít horší poměr cena-výkon než GTX karty, jsou výrobně prostě mnohem dražší, ale chce jimi zaplatit ten vývoj této technologie i když dobře ví, že pro hráče nepředstavuje Ray tracing dnes absolutně žádný přínos a RTX na něj nemají dost výkonu.
Kate$ka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-08 19:15:08

Uhm.
No nebudu to tu rozpitvávat příliš.

Ale pár bodů:
1/ Asic jsou to jediné možné a nejefektivnější řešení. Nic efektivnějšího dosud nikdo nevymyslel.
2/ Je defakto jedno jaké nvidia má řešení. Protože dokud nepřijde nikdo s lepším tak se žádne jiné užívat nebude.
3/ Co třeba scénář. Kdy se výkon karet nebude poměřovat jen na výkon v Tflops ale i v RT? Hmmm ? Co scénář kdy každá další generace karet pšijde s navášením X% CUDA cores a XX" Asic RT cores?
4/AMD s tím může přijít taky, ale je to pro ně docela
za aktuálního stavu nereálné.
5/ Konzole Ta brzda vývoje? Dokud jde RT vypnout tak na konzole nikdo nemusí brát ohled a nejméně nvidia, která do nich svůj HW nedodává. Asi jako bych napasala, že jakákoliv technologie co nejde na Androidu nebo Nintendo switch je zbytečná protože dohromady mají většinu herního trhu.
6/ Největším lákadlem jak pro hráče tak vývojáře RTX karet paradoxně není RT cores ale deeplearning a nvlink.
7/"a většina herních PC a konzolí má mainstreamová a horší GPU ... bez toho aby ta dobře zvládala ray tracing můžeme na jeho rozšíření do her zapomenout."

Opravdu?
Tohle se řešilo když přišlo HDR, Bumpmaping a jincých. Defakto pokaždé, když něco takového přišlo tak to jelo jen na highendu a mnohdy jen "tak tak" a teď se najednou musíme ohlížet že Lojza má doma GTX 280 a nepojede mu to.

PS: Co znamená pojem "běžná grafika?
nexro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-08 20:13:21
avatar
Docala mě zajímá jak docílíte toho aby vývojáři RT ve hrách používali a strávili několik stovek hodin skrz optimalizaci a další věci, když to využije jen malé procento hráčů(RTX 2070 a vejš).
Pro zatím ve hrách tato featura umře stejně jako PhysX nebo AMD TrueAudio, atp... Protože pokud Nvidia nebude vývojářům platit za použití dané technologie, tak to nikdo používat pro hry nebude protože to znamená větší rozpočet a prodloužení "vývoje" hry.
Kate$ka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-09 11:04:31

Problém je ten, že aplikací RT do hry není potřeba travit stovky hodin. Kdyby jsi někdy měl otevřený nějaký engne hry tak by jsi to věděl. Překvapivě je to naprosto triviální záležitost. Ona je to toiž simulace. a čím se simulace vyznačuje? No tím, že ji není potřeba nijak extra nastavovat. weeeee. Takže doplň si mezery a nebo nepiš hlouposti.
nexro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-09 11:09:13
avatar
Aha a proto všichni vývojáři všech her co to teď budou podporovat tráví týdny optimalizací a implementací RT(viz. zahraniční články o BF V, TR, Metru a vyjádření samotných "vývojářů" daných her).
Prostě pokud jim Nvidia nepošle programátory a nebo danému studiu nezaplatí, tak se s tím nikdo trápit nebude a prostě to hra podporovat nebude...
Kate$ka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-09 11:23:27

A co až se novinář, zeptá nějakého vývojáře, nově vznikajícího AAA titulu. Bude vaše hra podporovat RTX nebo DLSS?

Hele funkšnost a marketing jsou sice 2 odlišný věci, ale tady sipodávají ruku. A veř tomu, že i bez placení to půjde.

Jejda no dodělávají to teď protože s tím nebylo počítáno při prvotní tvorbě. Dodělání je asi jako doplnit 30 000 čísel do tabulky v excelu ale jedno po druhým. Když to budeš vytvářet tak je tam dáš rovnou, ale teď to musíš najít a doplnit.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-09 13:13:51

Traví tím čas protože RayTracing je bomba. Rozdíl mezi DX11 a DX12 je v tom, že u DX12 mají možnost přímého přístupu k HW(vetšinou mají vývojáři problém samotnou hru dodělat, natož navíc optimalizovat pro DX12 a konkrétní kartu).
Raytracing jim naopak dlouhodobě ulehčuje práci, nemusí fejkovat a nastavovat různé efekty aby scéna vypadla reálně.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-09 13:22:47
avatar
To je všechno pěkné, ale když na to není výkon (a on objektivně není ani u karty za 30 litrů) tak je to v roce 2018 k prdu a ne bomba.
nexro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-09 13:43:29
avatar
To sice ano, ale za jakou cenu? 1080p při sotva 60FPS?
Jak ty hry pak budou vypadat na grafikách bez RT jednotek? Když si "studio" tu práci teda tak ulehčí a budou mít jen RT a ne ty "falešný" efekty, tak ta hra na čemkoliv bez RT bude prakticky vizuálně před 1. FarCry.

Ano až na to bude dostatek výkonu a budou to zvládat všechny grafiky aspoň z jednoho táboru, tak by se o tom dalo uvažovat, ale do té doby ani náhodou.
freakyfriday [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-08 22:39:36

ASIC je plytvanie kremíkom ...obzvlášť v súčasnej situácií, keď RT efekty nebudú implementované prostredníctvom DX12 všeobecného štandardu ale GAMEWORKS ...čo keď v 3000 generácií zmenia prístup? alebo urobia efektívnejšie RT jednotky ktoré ale nebudú kompatibilné s touto generáciou? Majitelia ich budú musieť vyhodiť, vývojári budú musieť kompletne prepisovať kód atď ..ASIC je vhodný na ustálený trh akým sú kryptomeny, hry idú dynamicky dopredu a to hlavne vďaka AMD a dynamika vylučuje asic ...

Ako už addmin spomenul na real time je to megaslabé a aj 10x väčší výkon by bol v real time nepoužitelný ...netreba zabúdať že v každej hre bola použitá len jedna časť RT ...v jednej odlesky, v druhej tiene a v tretej nasvietenie a aký to dávalo mizerný výkon a ani to nebolo moc vidno , teraz si predstav tieto tri prvky spojiť a navýšiť im kvalitu aby si poznala rozdiel a zistíš že tie karty sú zbytočnosť, obzvlášť ak 2080 za tie peniaze neprekoná 1080ti
Kate$ka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-09 11:06:03

Ach další vědátor. Na tohle nemá smysl ani víc psát. Ty jsi panáčku úplně v jiný realitě a nemáš ani sebemenší ponětí jak věci fungují. Dle toho co píšeš bych řekla, že ještě věříš na to, že děti nosí čáp co?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-09 00:10:16
avatar
1, no proto říkám, že je to zajímavé pro neherní použití protože místo 4x TESLA stačí 1x TURING ;)

2, nesouhlasím, nemusí se používat ani NVIDIA řešení. Viz například PhysX řešení ...

3. Až takový scénář nastane, tak budeme všichni o mnoho starší. Navíc si to představuješ jak Hurvínek válku. 12nm TURING má přes 700mm2 ... 7nm by musel mít podobně (což je otázka, zda je vůbec realizovatelné), aby počet jednotek zdvojnásobil a stále to nebude o moc více poutiželné. Ten výkon by musel být minimálně 10ti násobný a to jak po stránce RT tak po TFLOPS. Výkon GPU se bždy bude poměřovat hlavně v TFLOPS. NVIDIA určitě zkusí ještě jednu generaci na 7nm s tímto konceptem, otázkou je, jestli v tom pak bude pokračovat.

4, AMD za aktuálního stavu řeší jiné věci než Ray Tracing. RTX karty jasně předvádí, proč je Ray tracing prostě nepoužívaný ve hrách - není to efektivní. A ještě dlouho nebude. AMD jinak RT podporuje dlouhodobě v profi scéně a tam může přidat. Uvidíme. Nicméně GPU se dnes používají i na jiné věci než je grafika, takže Ray tracing není stěžejní věc a výkon v TFLOPS a další věci kolem jsou mnohem důležitější ... proto je nové 7nm VEGA 20 jaké je ;)

5, Konzole a brzda vývoje? Od té doby, co díky AMD jsou konzole prostě x86 PC, kdy Xbox dokonce jede na W10, tak už ten vývoj zdaleka nebrzdí - navíc místo 7let ve stejné verzi máš nyní co 3-4 roky upgrade konzolí ;). Současné verze jsou zajímavé platformy využívající sdílenou GDDR5 pro CPU i GPU. A vývoj tím směrem pokračuje. Podle infromací které jsou k dispozici AMD pro novou generaci Xbox/PS chystá RYZEN CPU a NAVI GPU speciálně pro hry a ta se objeví i na PC. Takže protože současné konzole jsou technicky herní PC s výkonem mainstreamového PC (PRO/One X verze) jsou velmi podstatné, protože tvoří minimálně 50% herní platformy pro kterou jsou dnešní hry dělané. a nemá smysl to ignorovat. NVIDIA má sice 70% PC GPU trhu, ale AMD má díky konzole + PC 70% herního trhu jako takového ...

6, deeplearning? u běžných grafik neřekl bych .... NVIDIA totiž všechno stejně musí spočítat na svých serverech, než to bude použitelné s tou RTX kartou (DLSS apod.). NVLINK rozhodně není pro běžné uživatele nijak zajímavý ... chybí ti platforma. Zajímavý je AMD Infinity Fabric, protože to je sběrnice kterou mají RYZEN CPU a kterou když budou mít RADEON, Což VEGA 20 mít bude, by mohlo výrazně platfromě pomoci ... NVLINK samotný ale pro běžného uživatele karty nic neznamená.

7, Opravdu! Grafik schopných zvládnout RTX efekty je NULA! grafik schopných zvládnout HDR při vydání HDR monitorů byly miliony. Stejně tak to platí částečně pro DX12 apod. RTX není zajímavá technologie z pohledu her, protože je nesmysl to dělat pro ty statisíce maximálně malé jednotky milionů uživatelů, které během následujícího roku budou mít vůbec šanci si to zapnout. Otázka, jestli použitelně. Stejně totiž musí vývojáři udělat věci klasicky pro ty stovky milionů všech ostatních a tak je prostě blbost RTX používat do her. NVIDIA jen zaplatila pár studiím, aby udělali ukázky. Ale bez toho, aby RTX zvládali mainstreamové grafiky a konzole, tak se to nerozšíří. A pokud nebude mít NVIDIA RTX 2060 a další levné RTX karty, jako že to vypadá že nebude, tak se nemá smysl o Ray tracing ve hrách zatím vůbec bavit protože je to prostě příliš náročné a NVIDIA ti to dokazuje. Jak říkám, kvůli RT ve hrách si RTX karty nekupuj, budeš zklamaná ... to hlavní je klasický výkon v TFLOPS atd.
Kate$ka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-09 11:15:24

Jen doplním, nemluvila jsem o HDR monitorech ale HDR effektu ve hrách, který přišel v období cca HL2.
A podobných efektů bylo za dobu existování GPU spouty. Třeba Tesselace a nebo zde zmíněné HairFX. Nevím proč by měl být přínosem jen efekt co zvedne výkon? Co to je podivné myšlení. Je spousta efektů co jen výkon ubírá a vylepšuje obraz. To že je dnes doba taková, kdy pomocí rasterizace neuděláš takový Boom jako předvedl třeba první Crysis nebo 3tí doom, je dáno tím, že rasterizace je na svém konci. Co chceš na ní zlepšovat? Kromě tedy množství modelů na scéně a množství polygonů rozlišení textur už se dál ve kvalitě grafiky moc neposuneš.

Píšeš nekupujte karty kvůli RTX, ano souhlasím, že pro mnohé to nemá význam, ale zase jsou tací co třeba těch pár efektů ocení. Vůbec celé tohle nabádání k nečemu je úplně zvrácené.

Ad konzole: Je jedno jaký tam je HW brzda je to pořád stejná.

Ad Tflops: ale jistě , že primární je výkon v Tflops, ale asi jako dřív byly neunifikované shadery.
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-09 23:15:43
avatar
Jseš opravdu ženská, nebo se za ní jen vydáváš?
Kate$ka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-10 07:05:52

Mám se ti vyfotit? Je to snad důležíté?
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-10 12:36:59
avatar
Není to důležité, nemám nic proti schopným ženám a dívkám s encyklopedickými znalostmi, ale na druhou stranu těch fake profilů i s fotkami je v dnešní době až nějak moc.
Kate$ka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-10 13:29:33

Dělám jen co mě baví.
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-09 19:37:43
avatar
Autor to nemohl podrobne vysvetlit, protoze to nevysvetlila poradne ani nvidia.
Ray-tracing je zpusob nasviceni a jako takovy je tu uz, nekolik desetileti. Ja nejrealistictejsi simulaci chovani svetla, jde porad o velmi optimalizovany zpusob vypoctu, protoze zatimco v realite vychazi paprsky od zdroje, ray-tracing pocita pouze ty dopadajici do vyhledu pozorovatele.
Ray-tracing od nvidia je jeste nasobne zjednoduseny, protoze pouziva nasobne min paprsku, nez je potreba pro kazdy zobrazeny pixel.
Verit v ray-tracing a jeho budoucnost je myslenka, majici relevanci mozna pred 50 lety, ale ne dnes.

Diskuze se vede, jestli je soucasny model od nvidia dostacujici pro vyuziti a jestli nakladnost reseni neni stale vysoka v porovnani s klasickou rasterizaci.
To je neco, co je a bude nutne resit na bazi jednotlivych efektu, enginu atd. Rozhodne to neni neco co ulehci vyvojarum praci!
Podobne to bylo a je s HDR.
RTX je uzasna technologie, o tom neni diskuze, jenom bych se zrdrzoval jestli tahle implementace bude ta konecna.
Staci si vzpomenou na PhysX, nvidia SMP, coz byla uzasna technologie, ktera je v pascalu a nikdo ji nikdy nepouzil atd.

Navic MIkrosoft zcela jiste s implementaci v nejake forme pro RT pocita u svoji konzole, jinak by si nedelal moc praci s vyvojem DRX. A ze to bude implementace od AMD je temer jistota. Jak ta implementace bude vypadat a jak moc bude kompatibilni s nvidia, nikdo nevi.

Presto je Turing od nvidia velkym prekvapenim a pro me osobne konecne generaci, ktera neco noveho prinasi. Jenom bych pockal, jaky bude vysledek, protoze stejne jako se museli vyvojari naucit pracovat s tessellaci, HDR a dalsimi technikami, tady to bude nasobne narocnejsi a chytre pouziti bude zcela nezbytne, aby to nedopadlo jako s PhysX a dalsimi technologiemi od nvidia.
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-10 13:12:12
avatar
Jestli počítá, tak bych to viděl u AMD na určité kombinaci čipů spojených nějakou sběrnicí "infiniti fabric" Řekněme klasické jádro grafiky, vedle AMD RT jednotky, samozřejmě otevřený standart a třeba i kus AI křemíku. Asi jako dnes Ryzeny. Skoro by to tak odpovídalo, samotné AMD tvrdí že udělat "ryzen" grafiku je o mnoho levelů obtížnější, ale tohle řešení by fungovat mohlo. Žádný velký monolit, ale malá jádra pro různé výpočty, ne 3v1 jako nvidia, ale 1+1+1. Pro konzole klidně FullHD a televize si to pak do 4K
nebo 8K dopočítá sama.
MiroP [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-08 18:22:32

Aky je rozdiel medzi dnesnym clankom a http://www.ddworld.cz/pc-a-komponenty/graficke-karty/preview-jake-jsou-nove-rtx-2070-2080-2080ti-grafiky-alias-vega-od-nvidia-vykon-a-ceny.html. ? Len zopakovanie toho, co v predoslom "preview" a co uz vieme od prezentacie.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-08 18:58:02
avatar
v průběhu týdne se objevily další informace od vývojářů her, ty článek obsahuje, taktéž obsahuje aktuální stav jak to vypadá v zákulisí kolem testování karet a kdy se dočkáte ...

prostě jen aktualizace informací, od toho je to aktualita ;)
MiroP [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-08 22:32:21

Ano, suhlasim, 10% z clanku zabera aktualita. To ostatne je ako z kolovratku stale sa opakujuce vety o tom istom. Slovickarenie, RTX nepotrebujeme, je to v podstate Vega, nema to vykon, nefektivne, k nicomu. Sorry, ale toto pripomina skor bulvar, nez seriozny IT web.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-09 09:48:15
avatar
to je váš problém ne můj ... článek obsahuje všechny relevantní a solidní informace, žádný bulvár ....
Pix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Radeon Rays 2018-09-08 19:14:55

Já doufal že tu bude rozebrána konkrétní podpora od AMD, věci jako Radeon Rays 2.0 co se o nich mluvilo někdy v březnu. Jestli jsem to pochopil správně tak DX12 už obsahuje raytracing, ale nvidia si místo toho vyrobila vlastní rozšíření a AMD pro jistotu podporuje vulkan a tak to nativní DX12 nepodporuje dnes nikdo. Ale chystá se raytracing benchmark, tak kdoví co bude během pár měsíců...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-08 21:08:24
avatar
Radeon Rays je pouze pro RADEON PRO grafiky ...

Ano NVIDIA si vyrobila něco, co vyžaduje její architekturu, je to další Gameworks prvek z hlediska her ...
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-08 19:31:37

Čím mám viac prečítaných článkov a pozretých videí o RTX kartách, tak tým viac by som bol rád, keby NV vydala GTX 2080/Ti ako alternatívu pre ľudí, ktorí nemajú záujem o RT.
Ale to sa asi nikdy nestane, lebo RTX karty by mali nulový predaj.
Vlastním gsync 2K monitor 144Hz, na ktorom by som chcel hrať všetky hry na maximálnych detailoch so 120-144fps. Bol som rozhodnutý, že kúpim RTX 2080, ale čím ďalej tým viac váham. Ešte by ma vedela NV presvedčiť, keby k RTX 2080 dávala BF-V a Tomb Raider. To by som bral ako adekvátnu kompenzáciu k cenovému rozdielu medzi RTX 2080 a GTX 1080Ti.
pi.ou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-08 20:18:33

Takže na RT efekty je použité rozšíření v standardu DX12, ale na AMD a Intelu to nepůjde? Tak to pak nemůže být standard. To mně hlava nebere.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-08 21:07:17
avatar
Ray tracing technologie jako taková je součástí DirectX12 API ... nicméně tak jak je to použito u těch her, je to jen pro NVIDIA, je to prostě další "GAMEWORKS"
pi.ou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-08 21:54:24

Takže jasná otázka. Je v připravovaných hrách RT implementován přes DX12?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-09 00:19:51
avatar
nevím ... ale předpokládal bych DX12, bohužel si na to ještě počkáme, BF5 i TR vyjdou bez RTX ... bude prý doděláno dodatečně ...
pi.ou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-09 09:27:27

??? Tak Vy nevíte jak je RT implementován v nastávajících hrách, ale už máte jasno v tom, že to nebude fungovat na grafikách AMD a Intel ???
Nějaký zdroj?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-09 09:45:14
avatar
už vás mám dost, jen se do mě navážíte a děláte FLAME .... kdybyste četl tak jsem napsal kdo je zdrojem! Tvůrci her! Ti kteří to RTX používají ... asi na rozdíl od vás vědí, o čem mluví ....
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-09 16:42:06
avatar
Jste tak blbej od narození a nebo ze sebe idiota děláte jen tady. To RT se dá počítat buď nějakou univerzální výpočetní jednotkou jako je CPU nebo univerzálními bloky jako má GPU Vega. Další možnost je to zadrátovat harware jako to udělala NV. Ta hardware metoda NV je efektivnější, ale je nepružná pokud jde o změny. Pokud se ukáže nutnost upravit nebo změnit posloupnost či jiné úpravy výpočtů, bode toto řešení zpětně nepoužitelné. Už jsem psal jinde, že na RT není dost výkonu ani na GPU na 12nm a na 7nm se doplazíme na 30FPS v 2K při ceně karty za 40 000 Kč. Vycházím z šílených nákladů které výroba na 7nm už stála a ještě stát bude. Ty náklady se započítají do ceny za Wafer a následně do GPU na něm vyrobeným. Dokud se nepřijde s materiálem který umožní o řád vyšší frekvence, tak se s RT nikam rozumě ve hrách nepohneme.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-09 16:55:00

Souhlasím, akorát že ty změny v pružnosti se dají řešit další evolucí/generací karet. Nicméně s tím zadrátováním souhlasím a pravděpodobně to bude sloužit skutečně jako marketing pro NVIDIA.
eufigenie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-09 20:29:55
avatar
Ano evolucí ve stylu Intelu a jejich chipsetů, kdy si hned každý majitel RTX poběží koupit novou generaci, ovšem tentokráte již za překrásných 40 000,-
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-09 19:45:34
avatar
DXR neni rozsireni DX12 na novy feature level, aspon ne zatim, je to spis nastavba, ktera se muze nebo nemusi aplikovat. Proc se tak mikrosoft rozhodl podrobne popsal na svych strankach, pokud byste mel zajem si to precist. Na AMD a intel potencionalne DXR samozrejme fungovat bude, jenom, dneska ani jedna firma nema GPU, kde by se neco takoveho dalo realne implementovat. AMD ma radeonrays plug-iny pod openCL, tam by nebyl problem porotovat to do DC, ale vykonove by to bylo zbytecne.
Ramzo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-08 20:58:59

Prepáč, prvý článok, kde si v podstate toto celé napísal bol fajn a laici sa dozvedeli, o čom to celé je. Ale toto je už vyslovene informačná vojna o tom, vydať čo najviac článkov ako je momentálne RT na nič.
Druhá vec, ak niekto má na tieto karty, a chce si ich kúpiť, lebo chce RT vyskúšať, tak čo iné by si mal kúpiť? Alebo keď potrebuje kartu vyššej triedy, má na výber? A nechoď na mňa s tým že počkať na 7nm, čakalo sa 2 roky na VEGA, ktoré pre CZ/SK trh výhodné neboli takže sa čakalo zbytočne, teraz sa bude čakať takmer trištvrte roka na 7nm karty (kým sa budú dať reálne kúpiť). Keby bol odstup mesiac, dva, nepoviem pol slova...ale v podstate nabádaš čakať na karty, ktoré nikto ešte ani len nevidel, nie ešte otestoval... pri NV robíš presný opak
GRNDL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-08 23:39:29

tak čekat 3/4 roku na 7nm by ještě šlo, jenže on to bude jen mainstream a na ten defekuje canius lupus. My cheme highend na 4k a ten je nikde. A jediné co se tu objeví je 2080ti. Kašlu na RT, ale sakra potřebuju co jevýkonnější kartu. Jestli bude mít pro mě zytečné RT, tak smůla, taky jsem poslední roky kupoval intel s integorvanou grafikou aniž bych chtěl, ale pokud zároveň navýší znatelně "hrubý" herní výkon, tak snad to nějak půjde.

Počkám na testy
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-08 23:50:00
avatar
evidentně nečtete co skutečně píši, a prostě o mě lžete .... když už chcete říkat o mě nějaké věci, tak si laskavě přečtěte co vážně píši ...

Já říkám nekupujte RTX kvůli ray Tracingu a neříkám to jediný (podrobně jsem vysvětlil proč není na RT čas a proč budou RTX karty prakticky k ničemu v předchozím odkazovaném článku). Hlavně ale říkám nekupujte RTX teď v předprodeji, počkejte si jak na tom budou po testech atd. Takže zase o mě lžete. Mám stejný přístup k AMD jako k NV ... stejně jako jsem říkal počkejte si na recenze u AMD, říkám to i u NV .... navíc RTX karty nezatracuji, pro profesionální použití to bude zajímavé s tím Ray tracingem. pro hry ale prostě nenastal čas a RTX jsou stále příliš slabé pro real time RT.

Každopádně poslední varování, nelžete o mě. A platí to pro všechny. Budu automaticky BANovat každého, kdo bude lhát o tom, co píši a podsouvat mě něco, co jsem neřekl, ani nenaznačil a je opakem toho co jsem napsal. Články píši obšírně a právě proto, aby byla jasná moje pozice a v souvislostech a vy je nečtete a nebo rovnou lžete a překrucujete co jsem řekl a neřekl, když často opak je pravdou ... už mě to nebaví. Nebudu se s nikým rozčilovat.

o RTX jsem řekl jasně, jsem nadšený z novinek, RTX 2070/2080 nechápu podle mě jsou zbytečné na RT slabé ale RTX 2080Ti je jiné kafe, to bude super karta navíc je o více než polovinu levnější než podobně výkonný TITAN V, takže velké zlepšení. RTX karty jsou podobné jako VEGA, prostě speciálně zaměřené na věci, které hráči nevyužijí ale musí za ně zaplatit, a ceny tomu bohužel odpovídají. Ale protože uznávám kvality a přínosy VEGA uznávám i RTX 2000 karty. Rozhodně nefandím předprodejům žádného HW ani her a od NV je dost nefér, když na rozdíl od všech generací před tím, tají výkon ale karty poslal do předprodeje. A to snad musí vadit každému rozumnému člověku. Pokud nakupujete nad 20tis určitě počkejte na RTX 2080Ti ....
madPav3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-08 23:56:13
avatar
Citace:
Já říkám nekupujte RTX kvůli ray Tracingu a neříkám to jediný.

To sice říká každý, ale je to podle mě celkem zbytečné říkat, protože kvůli tomu to stejně nikdo kupovat nebude.
Nějaký mladý fracek na to nemá peníze a ten kdo na to má, to bude kupovat kvůli 4K nebo jako pracovní nástroj. Tito lidé vědí co kupují a nějaké tendenční články na tom nic nezmění.

Na předobjednání také nevidím nic špatného, budete mít rezervovanou kartu a až vyjdou testy můžete objednávku kdykoli zrušit a když ne tak stejně pak máte ještě 14 dní čas kartu vrátit, když nebudete spokojený, není na to co tratit na rozdíl od her, které se vrací těžko...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-09 00:15:00
avatar
no minimálně v případě RTX 2070/2080 je to kvůli jejich ceně jediný důvod si je koupit, protože proti GTX 1080/1080Ti nebudou jinak standardně o moc výkonnější (pokud vůbec), ale budou o "RT" dražší ;). V případě RTX 2080Ti je to o něčem jiném ... ta výkonově dorovná či překoná TITAN V za 80tisc, takže 33tis je jasně lepší volba a tady je to otázka klasického výkonu i kdyby byla RT úplně k ničemu ....


jasně, ale stejně si to musel zaplatit, prostě je to zbytečné předobjednávat si něco, co bude běžně bez omezení dostupné ...
madPav3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-09 00:41:26
avatar
RTX 2070 není zatím ani v předprodeji, takže o té se nemá smysl bavit, jedině u té RTX 2080 to bude na rozhodování, to je pravda.

Jinak já předobjednáno nemám, i když nákup plánuji, ale kdybych měl, tak bych nic předem neplatil, na výběr máte několik způsobů jak objednat a nic neplatit předem.
O té dostupnosti bez omezení je to otázka, třeba ty RTX 2080 Ti nemusí být hned tak dobře dostupné, na začátku o ně bude podle mě velký zájem a my nejsme nějaký velký stát, moc se jich sem nedostane.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-09 01:08:26
avatar
no tak budou o 14 dní později ... to se toho stane. Karet bude dost, neboj. Nemám zprávy o tom, že by zrovna 2080Ti měl být nedostatek a fronty na ní ;)
rtrebor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-09 10:22:40

A že si takto nepísal keď AMD prišla s TressFX kde to malo tiež tragický dopad na výkon a to boli vlasy len jednej osoby a ešte to aj príšerne vyzeralo.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-09 11:48:34
avatar
A vis vubec co porovnavas? TressFX je jen sw knihovna, zadny hw navic. RT a tensor jednotky za to zabiraji snad pulku plochy chipu, te nejdrazsi casti kremiku, kterou musis v cene karty tak jako tak zaplatit. Zaplatit za to musis bez ohledu jestli RT vyuzijes nebo to vypnes..
rtrebor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-09 13:19:48

Nemusíš stačí si to nekúpiť. Tak neviem prečo všetci plačete.
Ja narážam ako všetci nadávate na NV že si niečo dovolila implementovať. Ak nechcem RT vypnem ho, ak nechcem používať NV karty tak si ich nekúpim. Veľmi jednoduché.
A hlavne vôbec ani neviete ako to celé bude a už nadávate ale len z dôvodu že NV.
Toť vše čo som chcel na toto téma.
tjurny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-09 14:02:30

Co jineho se bude bude kupovat nez RTX, az se doproda GTX rada ?
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-09 14:08:06

Dle meho Nvidia Pascal radu jen tak neodepise. Na skladech je ho kotel a pri cenach Rtx budou Pascaly porad dobra nabidka. Sam jsem v klidu, jeden komp ma Gtx1080, druhy Gtx1080ti a ve 1440p nemam duvod menit. I 1080 ma porad super vykon a to mi slouzi uz od vydani. Ta karta byla vzhledem k vydani nadcasova.
rtrebor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-09 19:32:03

S tým skladom by som nebol istý nakoľko ak si pozreš článok na Svět Hardware tak si všimneš že AMD stráca viac podiel na trhu ako NV takže keby aj mala NV väčšie zásoby na sklade tak ich v pohode dopredá.
skaven [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-10 08:32:18

a ked si pozries amazon.com, zistis ze najpredavanejsia gpu je radeon
https://www.amazon.com/Best-Sellers-Electronics-Computer-Graphics-Cards/zgbs/electronics/284822/ref=zg_bs_nav_e_4_229189

este ze mame analytikov s obrovskymi platmi, ktori vedia chrlit clanky a 'nalyzy
rtrebor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-10 08:57:58

A potom ďaľších 14 kariet NV superže sa najlepšie predáva RX580 (mimochodom mám na ňu zálusk alebo 570s 8GB pamäťami) keď potom ďaľšia je až o 15 kariet nižšie takže ten pokles podielu trhu je asi reálny :-)
skaven [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-10 09:16:43

nj, skoda ze nevieme, aky je to celkovy rozdiel v poctoch. napriklad medzi 1. a 2 moze byt rozdiel 1ks ale aj 10K ks
rtrebor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-09 19:30:09

Ale nemusíš to kupovať, nikto ťa nenúti, ja osobne ich nebudem kupovať.
madPav3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-09 15:51:15
avatar
Citace:
RT a tensor jednotky za to zabiraji snad pulku plochy chipu

Prosím nějaký zdroj této informace nebo je to jako vždy jedna baba povídala?
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-09 16:38:20

Pokud si vemeš plochu čipu a klasické shadery, které má Turing oproti Pascalu jen o málo více a plocha čipu je téměř dvounásobná, tak stačí umět trochu matematiky.
madPav3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-09 17:33:18
avatar
Jenže ty shadery nejsou stejné, takže to tak nelze počítat...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-09 17:48:17

Dyť to máš v článku Obrázek
madPav3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-09 19:02:04
avatar
Jo super... obrázky, které vůbec neodpovídají realitě. Pascal čip vypadá rozměrově jinak, je obdélníkový a to na obrázku je čtverec. Na tom obrázku jsou zajímavá jen ta čísla, to na pozadí je jenom pro názornost.
Detaily Turing architektury jsou ještě pod NDA, takže to vpravo je jenom další odhad.
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-09 19:49:54
avatar
TressFX je technika fyziky vlaken pocitana pres openCL tusim, mozna DC, ono je to jedno. Ten dopad byl zpusoben kvuli neefektivite nvidia architektur pri obecnych vypoctech synchronne nebo asynchronne. To je neco co Turing musel odstranit kvuli RTX, nicmene pridanim specializovanych jednotek, ktere zabiraji misto a pouziji se pouze v minimu pripadech. V tomhto ohledu je to horsi nez PhysX.
Pokud se RTX nerozsiri do vetsiny her, budou mit majitele znacnou cast zaplaceneho kremiku neco co temer nevyuziji.
rtrebor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-09 21:22:56

Ale prdlajs, prepad bol aj na AMD, na NV samozrejme väčší lebo to robilo AMD pre seba.Ale tu ide úplne o niečo iné pri technike AMD sa idete rozplinúť od blaha a je to jedno čo to je a pri NV automaticky nadávate.
A páči sa mi vaša starosť o majiteľov nových kariet NV že budú mať nevyužitý kremík čo pri Vege ste nemali.
NěkdoTady [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-09 11:48:58

V tomhle podani to dopadne jako s PhysX, potencial to melo, jenze pristup NV to zabil.
RT se casem chytne, jenze to bude v dobe, kdy to pojede i na konzolich, ted nebude mit vetsina vyvojaru duvod se tim poradne zabyvat (nektere vyjimky budou, pocitam ze se toho chytne napr. ID Soft).
madPav3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-09 12:30:31
avatar
S PhysX to nedopadlo zas tak špatně, je to integrovaný v Unreal Enginu a ještě v jednom velkém enginu, teď si nevzpomenu v jakém a možná ještě v kdoví čem to je...
Puchpotu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-09 14:14:15

Physx byla slepa kolej a nvidii presentovana jako prelomova. Rt urcite ma budoucnost. Byly dokonce hry, kde ty efekty delaly bordel a neprehlednost, zkus s tim hrat borderlands, to se normalne neda, kolotocarske efekty, nedalo se ani snipovat, pres bordel jsi nevidel cile.
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-09 15:24:24
avatar
Tak zrovna v Borderlands byl physX přestřelenej schválně a úžasně doplnil atmosféru "bez něj ta hra vypadá mnohem hůře, hlavně mechanika kapalin "která pak chyběla úplně". Zato Fallout 4 tam je to úžasné a vyvážené "weapon debris".

Naopak physx je škoda, ano vím byla to slepá větev a už je v podstatě mrtvý, ale tam kde fungoval to byl příjemný bonus.

Osobně jsem rád za každou novou technologii a pokud tady někdo plive na RT tak je podle mě úplný hlupák, nic to nezhorší a jen to přidává... Pro tvůrce implementace bude jednoduchá "jen s tím musí počítat od začátku a ne to tam jen dodatečně přidat".

Zajímalo by mě proč tu tolika lidem toto vadí, chápu některé fanoušky nVidie, kteří by raději měli o dalších 15-20% více výkonu místo RT, ale to je jen pro ty co se chystají koupit 4k, 144hz, HDR s gsync monitor (ostatním to může být jedno a naopak pokud si tu kartu koupí tak dostanou v "pár" hrách mnohem lepší grafický zážitek, který de on/off).
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-11 13:10:34

PhysX je jádrem Unity a Unreal Engine 4
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-09 17:45:07
avatar
Tak poslední dobou dělala jen NVIDIA čistě herní grafiky, no teď už nikdo. Osobně jsem měl naposledy od NVIDIe 8800GTX a pak už jen ATI/AMD grafiky. A to čistě z morálních důvodů. Po vánočních prémiích chci udělat konečně upgrade, ne že by výkon nevyhovoval, tedy jako na rozdávání ho už není, ale jde mi hlavně o provozní efektivitu a tak jdu do ZENu a grafiku fakt nevím. Nvidii podporovat nechci, tak co mi někdo doporučí?
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-09 18:15:18

Nevím jaký výkonostní grafický skok máš na mysli, ale nejpravděpodobněji bych ti doporučil buď GTX 1080, nebo Vegu 56. Prostě kompromis. Čekat na NAVI je nepopulární, takže to nezmiňuji
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-10 00:42:32

Jo v notebooku si tak budu moct vybrat, myslím ze dostanu na výběr z intelu a nebo intelu a nvideu nebo nvideu
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Problém s účtem na DDWorld?

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Videa
Star Citizen vybral 200 milionů dolarů! A bude na pár dní zdarma
Star Citizen vybral 200 milionů dolarů! A bude na pár dní zdarmaÚterý, 20 listopad 2018
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 855x
Komentářů: 5
Frostpunk – skvělá strategie dostává rozšíření! Neznáte?
Frostpunk – skvělá strategie dostává rozšíření! Neznáte?Úterý, 20 listopad 2018
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 601x
Komentářů: 2
Situace s RTX je horší než se zdálo – realita Raytracingu ve hrách
Situace s RTX je horší než se zdálo – realita Raytracingu ve hráchÚterý, 20 listopad 2018
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1032x
Komentářů: 4
FALLOUT 76 vyšel - ONLINE hraní není vždy dobrý nápad?
FALLOUT 76 vyšel - ONLINE hraní není vždy dobrý nápad?Čtvrtek, 15 listopad 2018
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1728x
Komentářů: 9
Battlefield V je tu – úžasná grafika, ale stále stejná hra?
Battlefield V je tu – úžasná grafika, ale stále stejná hra?Středa, 14 listopad 2018
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1239x
Komentářů: 11
HITMAN 2 vyšel a povedl se! Dobrá hra.
HITMAN 2 vyšel a povedl se! Dobrá hra.Úterý, 13 listopad 2018
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 762x
Komentářů: 1