SLEVY ATI Radeon HD 4870 a HD4850 na 149 a 129 dolarů! HD 4890 a HD 4770 za dveřmi 6.4.2009! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 02 March 2009
altMáme pro vás jednu dobrou a jednou skvělou zprávu. AMD-ATI oznámila několik novinek …

 

 

 

Začněme skvělou zprávou. Další snížení cen! HD 4850 klesne ze současných průměrných 149 na opravdu hodně zajímavých průměrných 129 dolarů! To se příliš nebude hodit do krámu NVIDIA. 9800GTX+, který je přímým konkurentem HD 4850 se totiž prodává za 169 dolarů. Snížením výrobní ceny a uvedením nereferenčních modelů GTS 250 (9800GTX+) se plánovalo dosáhnout prodejní ceny asi 149 dolarů. Jenže HD 4850 už zase zlevňuje a 20 dolarů není málo.

Zlevnění se dotkne i HD 4870 512MB. Ten už dnes stál velmi zajímavých 199 dolarů, což při konkurování modelům GTX 260 a také vzhledem k tomu že HD 4870 opravdu nemá problém se žádnou současnou hrou i v HD rozlišení, byla skutečně dobrá nabídka. A co řeknete na to, že HD 4870 s 512MB GDDR5 poklesne na 149 dolarů a stane se tak vlastně konkurencí o 20-25% pomalejším NVIDIA GTS 250 (9800GTX+ po slevě)?

Asi tušíte, že sleva u AMD-ATI není jen tak pro nic za nic. Mohu prozradit, že za ní stojí skutečně uvedení nových modelů, které je naplánováno na Duben. V současnosti již běží výroba nových modelů HD 4770 a HD 4890. Tím se nám také vyřešila otázka jejich pozicování na trhu. Už dříve jsem informoval, že HD 4770 tedy 40nm RV740 a 512MB GDDR5 bude za 99 dolarů. Mnozí nevěřili, vzhledem k tomu, že HD 4770 je jen o 10-15% slabší než HD 4850 a ta cenově padla na 129 dolarů je jasné, že oněch 99 dolarů u HD 4770 je více než reálných. Tím je také vyřešena otázka HD 4830, která pravděpodobně z trhu zmizí …

Dříve jsem vás také informoval o tom, že HD 4890 (4.4.2009) je naplánována na cenové pozice 249-299 dolarů. Jenže tam se nacházel HD 4870. Teď to tedy bude tak, že HD 4870 512MB bude za skvělých 149 dolarů, HD 4870 1GB za zajímavých 199 dolarů a nová HD 4890 1GB bude za zajímavých 249 dolarů. A co tedy HD 4890 bude? Se vší pravděpodobností to skutečně vypadá na novou revizi RV770 s trochu vylepšeným 55nm výrobním procesem. Díky tomu bude nové RV770 tikat na 850-950 MHz a karta také dostane novější a rychlejší GDDR5 paměti. Výkon by pak měl narůst proti HD 4870 1GB o poměrně značných 20%, což by stačilo na srovnání kroku s NVIDIA GTX 285, která se prodává za nějakých 399 dolarů.

Pokud by bylo HD 4890 jen vylepšeným OC 4870, pak jsme určitě poněkud zklamáni z technického pokroku. Na druhou stranu mělo AMD alespoň tolik slušnosti, že po pravdě vydává HD 4890 za součást aktuálních modelů a nepřejmenovává ji třeba na Radeon HDX 5001. A pro korektnost musíme říci, že ještě poměrně nedávno bylo 20% výkonu v rámci generačních řad grafik jak u ATI, tak u NVIDIA, normální a dobrý přínos. Pak ale přišlo hodně povedené G80 a vydařená zmenšenina G92 a éru neskutečných pokroků korunoval ATI RV770, který vyrazil dech naprosto všem. Možná jsme si zvykli na poněkud neudržitelné tempo vývoje a nárůstu výkonu a je nutné tedy trochu krotit nároky a očekávání. Zase bychom ale neradi viděli jen samé přejmenovávání …

Zdroj: Dailytech, En.Expreview




Plánujete novou grafiku? Kterou?


AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 14:47:59

Clanek dobrej, jen bych u aktualit vynechaval takove dokola omilane terminy jako technicky pokrok atpdb., ktere maji opravneni byt spise v recenzich....
A nebo zacit pouzivat vic nez jednu kolonku na trideni zprav, i kdyz je pravda ze nikde neni psano jak ma byt aktualita dlouha a je fakt ze kdyz vydrzis tak se lidi nauci hledat vse v jedne sekci, protoze tuhle jsem hledal ten velmi neprehledne napsany navod na OC Phenomu(Odkaz) a "kupodivu"(ironicky mysleno) jsem ho nasel v sekci Procesory a pameti(Odkaz) a nikoli kde mi to prislo logicke tj. v sekci casemoding a OC => taktovani (Odkaz)
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 14:55:29
avatar
jen by mě zajímalo kdy splatí ati těch 380 000 000 když tak zlevňuje..;-)
Gladi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 15:25:27
avatar
no, ja si myslím že v době krize budou v Amd-Ati rádi pokud se dostanou do černých čísel,natož aby spláceli nějaké dluhy, pokud se nepletu tak za poslední roky se tam moc nepohybovali a teď to bude ještě složitejší(přestože by si to podle mě zasloužili), navíc s jejich cenovou politikou(o které neříkám že je špatná/dobrá, já jim do karet nevidím). Jenom škoda že se nám od prázdnin změnil kurz dolaru tak jak se změnil, protože ten výkon za tu starou cenu....
Každopádně v anketě jsem se přiklonil na stranu těch co si hned teď novou GK kupovat nebudou, protože mi moje 8800GT stále ještě stačí.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-03 10:40:02
avatar
A nezplatili to už náhodou před čtvrt rokem?
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 14:59:31
avatar
pěkný slevy 4770 nevypadá špatně ale ta 4890 taky ne, akorát má od pohledu pěkně blbý číslo
Mrtvola [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 15:08:46
avatar
Mno, já musím řící, že mě slevy a nové levnější, výkonné a zároveň úsporné karety(4770) dělají radost, jelikož moje HD4870 na reklamačce asi zůstane, tak budu muset hledat novou. Nejprve jsem si myslel že náhradní HD4670 bude stačit...ale ne no:-/ Moc jsem si zvykl tahat nastavení na max.teď musím jak trotl hledat kompromis mezi fps a kvalitou....CF HD4770 se mě na mojí X38 celkem zamlouvá...uvidíme zeszy, výkon, cena a uvidí se. Ostatně pokud slevní HD4850 a aspoň trochu se zvedne koruna...no jeden neví.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 15:15:10

keby este dolar isiel trosku dole.. ale to by asi zasa pohonne hmoty isli hore.. takze je to asi zajedno.. no jedine, ze by cena pohonnych zostala rovnaka a dolar oslabil tak o 30%..
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 15:50:05

Máš v tom slušný zmatek
Comby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 21:42:00

Myslim, ze nema: ak je dolar slaby tak OPEC to kompenzuje vyssimi cenami ropy.
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 15:50:58
avatar
to bysme se měli hoodne moc dobře amerika by byla vyprodaná
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 16:56:13

BYSME? Asi máš vlastní ropní vrt? :-)
Putin by se měl dobře, to je pravda.
Saki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 15:51:32

Asi hodne lidi,sterjne jako ja se tesi na 4770-ku.Za ty prachy to bude luxusni zbozi,pokud se neco nezmrvi,coz pevne doufam se nestane.
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 16:10:08

no je zaujimave ze cena 1gb verzie sa neuvadza, kazdopadne 4870 s 512gb za 149 dolarov to by bola nadhera.
Ono totiz u nas to zasa bude vyzerat inak a cenove rozdiely su aj dnes medzi 9800 GTX+ a ATI 4850 aspon na slovensku tak maximalne do 10euro(aj to prehanam) , vo velkoskladoch obe idu za okolo 135euro(sonic verzie od palitu )
co sa nakupovania tyka , planovat neplanujem 8800GT staci ale ak by som planoval zobral by som GTX260 Golden Sample za 225Euro z velkoskladu pri Ati by som totiz musel objednavat z francuska aby sa mi to vyplatilo cez pixmaniu za 189euro 1gb verziu od Sapphire s nereferencim chladenim.
Ak sa ale zacnu aj u nas objavovat 4870tky s 512mb na cenovej hladine 140euro bude to bezkonurencna kupa .
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-03 10:56:09
avatar
No jo. Vy už jste vysmátí. To budete kupovat v € které nedělá takové salta jako naše koruna. Takže vám to prakticky nezdražilo o tolik o kolik to zdražilo nám. Musím mrknout kolik eur se mi doma povaluje, nakoupeno v létě za super cenu, jenže více než 50 jich asi nebude. Že bych nakoupil na slovensku grafárnu :-D Ikdyž naše pohraniční město se už pomalu začíná plnit Eurama. Každý už má v peněžence několik eur. Tak je asi zase s váma(Slovákama) budeme měnit v pro vás nevýhodném kurzu, jak jste vy s námi dlouhá léta pro nás v nevýhodném kurzu měnili vaše koruny za naše. To se tu bude brzy asi vekslovat, jako v Praze za komančů s Bonama.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 17:00:23

Děkuji za vzkutku moc dobré správy. Jedíný problém, který zůstává, co si vlastně pořídit. Ale to je tzv. problém falešné volby, kdy člověk vybírá mezi dobrým a lepším.
Nechápu jenom, proč tak velký cenový rozdíl (třetina) mezi 512Mb a 1024Mb verzemi 4870? Třetina ceny za 5-10% výkonu, to mi připádá moc.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 17:22:39
avatar
DD nebyl si nahodou presvedcen ze 4890 bude necim vic nez pretaktovanou 4870?

jinak slevy pekne ale ti co vlastni aspon 9600GT tak porad nemaji zadnej duvod k upgradu...
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 20:56:27
avatar
tak zatim ještě nikdo neví co bude 4890 zač. Pořád jsou to jenom internetové drby.
milhaus18 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 17:23:45
avatar
No pecka samy luxusni zpravy dneska...AMD-ATI to teda vali tose musi nechat!!!
MiKE.p [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 17:31:51

Slevy vždy slyším rád, obzvlášť tak výrazné, ale jakou reálnou cenu si mám představit? Na kolik u nás vyjde taková 99$ grafika? díky (neptám se na přepočet na kč, násobit umim, ale jestli je v tom DPH, přirážky apod.)
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 17:42:26
avatar
kolem 3k
Martincz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 17:55:40

Otázka je spíše za jak dlouho se ta sleva v ČR projeví..

Jinak dneska mi málem odešla 8800Gt tak by se nová karta hodila..
TheDuck [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 18:38:11
avatar
no to je sice hezky.... ale snad mas zaruku ne? : )
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 19:17:57
avatar
"malem odesla" ROFL, zastavil jsi ji v posledni chvili a jeste premluvil, aby nikam nesla???
Martincz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 19:51:39

no už si oblíkala kabát ale ještě jsem si jí překecal..
Neznámý  2009-03-02 17:58:54

Aha, takze u AMD/ATI je to v poradku, u NVIDIE preznaceni. No aby taky ne, kdyz AMD/ATI nema zadnou novou generaci, tak to snad ani preznacit nejde. Jen pridame cislo, posuneme takty a nekteri se mini zblaznit blahem.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 18:24:51

1. Pokud +20% je posunutí taktů, tak to blaho bude.
2. AMD snižuje ceny bez přeznačení na stávající modely, zavede jeden zbrusa nový a jeden pořádně přetaktuje (a možná změní příkon atp.) Co je na tom špatného? Je to jen dobře pro nás. Ale změna názvů beze změny obsahu nebo změna obsahu beze změny názvu JE čistě marketingovým krokem. Jak to můžeš nevnímat? Ty asi nechceš, aby NV dělala lepší karty, co?
Neznámý  2009-03-02 19:18:42

A na co by jako mela A/A preznacovat kdyz ma jednu generaci karet?
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 19:20:53
avatar
Aby si vedel že kupuješ kartu s nižším výrobným procesom a vyššími taktami?
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 19:59:07

no u ati si prave nepametam ze by som musel hladat na internete ako sherlock holmes ci ta karta je na 55nm alebo 65nm.
Nvidia naproti tomu akoby sa snazila doslova ojebavat ludi.

Osobne som vypozoroval 2 strategie .
Strategia 1
Cielom su ludia co sa nevyznaju v HW, dobre tiez pre OEM zostavy.
8800GT = 9800GT = GTX240
8800GTS = 9800GTX = 9800GTX+(pretocili co este beriem ze je ok) = GTX250
Vysledok
aby si si myslel ze dostavas novy produkt co uz cloveka evokuje dojem ze karta je vykonnejsia ako model predchadzajucej generacie

Strategia 2
Cielom su ludia co obcasne sleduju nejake testy .
GTX260(192sp)= GTX260(216sp) = GTX260(216sp 55nm)
Vysledok:
Zmiast zakaznika testami kde je prezentovany vykonnejsi model ale v skutocnosti drviva vacsina produktov ktore niesu nijako od prezentovaneho modelu odlisene nedosahuje technickych parametrov testovaneho modelu .

Neviem ako ty ale osobne si myslim ze ci uz je to ati alebo nvidia je minimalne neeticke predavat dva rozne vyrobky pod rovnakym oznacenim .

Ked uz regule Eu dokazali prinutit dodavatelov vajec aby znacili typ chovu sliepok ocakaval by som ze prinutia predajcov GK k jasnemu znaceniu specifikacii a vyrobneho procesu svojich produktov hlavne ked ide o trh s tak nizkou fragmentaciou
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 20:37:18

Pamatuju doby u ATi, kdy abys zjistil jakou kartu kupujes travils taky hodiny na netu a dohledaval. Rady x8xx (tam byli ty koncovky taky luxusne zpraseny), x1xxx (zamena jednotlivych segmentu, taky vychytavka). Jediny co, tak Ati nenabizela dva vyrobni procesy pod jednim znacenim. A nikdy by me nenapadlo obvinovat ATi, ze to dela zamerne s nejakou strategii. Stejny ted ma Nvidia v rade 9800 a prejitim na jednotne znaceni se toho zbavi. Pokud odboura i koncovky, bude to dobre. Proste v tom ma bordel a ted se z neho snad dostane. Neeticke to neni, je to ovsem matouci.

Ad EU. Plest to s vajcema nejde. Ty nazvy jsou brand marky, Nvidia si muze znacit jak chce co chce. Dulezity je, aby uvedla i specifikace. To same ATi. Ona sama si ruci za povest znacky o kterou ted ve znacne mire prisla.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 20:41:36
avatar
ale samozrejme ze ati nabizela i dva procesy pod jednim znacenim podivej se na X800GTO a jaky vsechna jadra mohla mit..byly 3
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 20:58:54

Priznavam se bez muceni ze radu x8xx absolutne nemam zmapovanou... tech verzi bylo mraky. Myslel jsem to tak, ze jestli nabizela napr. jadra na 120nm a 90nm pod jednim zacenim na coz narazi qmox a coz osobne povazuji z jediny bordel ohledne znaceni nvidie, ktery si zaslouzi kritiku.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 23:19:53
avatar
tak mela jadra R423/R430/R480. R423 bylo 130nm a dobre taktovatelny, R430 byl jeho dieshrink na 110nm ale vubec nezvladal vyssi takty nad nakych 450MHz a R480 bylo novejsi a opet na osvedcenem 130nm procesu s vyrazne vylepsenou spravou napajeni nejhorsi to bylo s kartama X800GT a GTO. tam byli perfektni zmatky ze si fakt nevedel co kupujes. kamarad takle naletel a koupil X800GT (8 pip) se 128MB RAM za nakych 4500. jenze tahle verze pouzivala jen 128bit pameti DDR1. takze byl hodne nastvanej..o neco malo drazsi X800GT s 256MB RAM mela 256bit sbernici a GDDR3 pameti a ten vykon byl uplne nekde jinde. u X800GTO (12 pip) pak mohli byt vsechny 3 jadra a karty se lisili docela razantne jak spotrebou tak i pretaktovanim.
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 21:36:58

ja som nadsadene narazal na problem ktory sa vyskytol u nvidii v poslednej dobe kedy verejne odmietla oznacovat graficke jadra vyrabane na inom vyrobnom procese rovnaky postup zvolila aj u 216sp.
Mne osobne nevadi ked vyrobca oznacuje produktovu radu roznymi koncovkami a snazi sa oddelit dva rozne produkty skor som upozornoval na priklady kde opak je pravdou.

Co sa preznacovania tyka , odvolaval som sa na samotnu nvidiu kde 9800GT/X mali byt preznacene na radu GT1xx iba pre oem , ale nasladne dosla k nazoru ze cim viac tym lepsie karty budu oficialne preznacene na GTX240/GTX250.

Plietol som to s vajciami pretoze ak si pozries moj prispevok odvolaval som sa prave nato ze dolezite specifikacie ktore ovplyvnuju kvalitativne vlastnosti vyrobku sa na krabici graficky kariet bohuzial nenachadzaju (na rozdiel od tych vajec)

Samozrejme vina nepada na len na nvidiu ved konieckoncov ona dodava len GPU ale samotny vyrobcovia grafickych kariet sa urcite mohly zachovat lepsie. Ved si predstav ze by si trebarz precital ze fabia sa dodava uz s 1.6 motorom ale vyrobca by ti odmietol specifikovat ci nahodou ti nepredava auto s 1.4motorom.(mozno blba analogia furt chodim mhd )
U aut si povies ze to mas navyber kopec znaciek , ale tu su len 2 vyrobcovia a tak ten trh spada pod regulacne organy unie ktore uz zasahovali aj v pripade ze islo vyrobcu s 30% podielom na trhu.
Samozrejme ked to robila ATI zasluzi si za usi aj ona ved tu nejde ani tak o firmu ale skor o praktiky ktore sa dnes pouzivaju a ja sa mozno az prilis casto stretavam s nazorom ze aka je ta 9500GT/ 4550 skvela karta pripadne ake ma ten asus vyborne ceny na GTX260tky
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 22:31:35

Ty specifikace na te krabici ale jsou. A to vcetne tech nepodstatnych. Nevim, jak je to ted konkretne u jednotlivych modelu karet treba 9800GTX+, zda je u vsech uvedeno zda se jedna o 65nm nebo 55nm. Ale predpokladam, ze ano. A hlavne tohle uz neni chyba Nvidie, ale vyrobce. A zase predpokladam, ze kazda marketngove predejna vec se zvyrazni, takze tech 55nm tam uvedeno bude.

Probelm je totiz stale v tom teni. kdo to bude studovat, ze? Ale zase, pokud jdu a hodlam utratit 7k, mel bych se trochu zajimat do ceho me penize jdou. pokud ne, zaslozim si byt oklaman.
Neznámý  2009-03-02 19:57:01

Tak pak nechapu kritiku sjednoceni cislovani u NVIDIE. Tak taky ted vim, ze 250 je horsi nez 260.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 20:12:56
avatar
Lenže u nvidie nemáš isté že dostaneš kartu s nižším výrobným procesom (8800GT) ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 20:43:28
avatar
stare 65nm G92 se uz ani nevyrabi..nove 9800GT maji 55nm jadra (i kdyz par starych kusu se jeste muze objevit), vsechny karty z rady GTS pak budou mit 55nm jadra.
popkec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 20:17:06

jo, ale jeste pul roku, rok v tom bude bordel. pak to snad bude ok
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 19:26:07
avatar
Bud jak bud, aktualni nabidka AMD/Ati je mnohem ucelenejsi a prehlednejsi nez nabidka Nvidie, ktera nejenze meni nazvy rad jednou za kvartal, ale taky meni specifikace karet tak, jak se ji to zrovna hodi (9600GS, GSO a kdovicojeste, v tomhle si prehled delat neminim).

A to, ze se technologicky pokrok pribrzdi je vice nez jasne, ja osobne to vitam, protoze muj HW nakoupeny 06/2008 mi bude jeste sakra dlouho stacit.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 19:45:48
avatar
aha takze kdyz nvdia prejmenovava je spatne a kdyz neprejmenovava tak je taky spatne a co ma jako teda delat?
Neznámý  2009-03-02 19:54:58

Jj, presne tak. Tady se vzdycky najde argument.

Ale jinak souhlasim s nazorem, ze A/A ma pekne vymyslene cislovani a NVIDIA by se mela po sjednoceni na 2xx zbavit jeste tech variant v podobe GTX, GSO, GS, GT.
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 20:04:07
avatar
Nemam argumenty

Proste Nvidia pouziva marketing, kterym mozna znechuti jednotky % populace, ktera se v GPU orientuje, ale naopak dlouhodobe ji to prinasi ovoce v podobe lidi, kteri nemaji cas toto deni sledovat a koupi to, co mu kdo doporuci.

"Nvidia udelala novou Geforce GTS 250, pojede to lip nez muj Fiat Bravo GTS "
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 21:25:54

Když to tu pořád dokola čtu, tak mě napadá jak máte tohle tvrzení o matení zákazníků nVidií podložené. Znáte někoho kdo se tím nechal zmást? Máte nějakou statistiku? Co znám BFU, tak grafiku vybírají zásadně podle velikosti paměti, nějaký další značení jde absolutně mimo ně. Z toho plyne, že už jsou stejně tak mimo, že další snaha je nějak dál mást je podle mě úplně bezpředmětná.
popkec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 20:19:22

U nvidie je to razantni zmena, u ati vubec a kazdej poza co asi od jake karty muze ocekavat. Co ja vim jakej je treba rozdil mezi 240 a 9800GT, u ati je to jasnejsi, ale proste nekdy to prijit muselo a tak tu do roka mame srozumitelne znaceni (snad)
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HWSpeedy :) 2009-03-02 20:49:50

ale speedy, nebud tak jednostranej a přej taky trochu tý ATI
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 21:09:25
avatar
1. nevynášej unáhlené závěry zatim jeste nikdo najisto nevi co bude zač ta 4890.
2. nejde o přeznačování - oznašením hd48xx je jasně dána generace samotne grafiky dvojcisli nakonci jasně oznacuje její výkon v rámci generace (porad lepsi nez za starich casu oznacovani znackami jako pro, xt, gt, gto a nevim co vsechno)
3. hd 4890 by měla nést novou vylepsenou revizi jádra z hd 4870 - tedy nepůjde o naprosto stejné jádro
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 21:13:02

No pozor, ale podle DDho to bude stejne jadro, kdyz vezmu do uvahy ze u Nvidie revize a die-shrinky neuznava.
Neznámý  2009-03-02 21:19:32

Ale ja vubec nekomentuji 4890 jako takovou. Ja komentuji pana DD ktery tvrdi ze to bude vlastne jen rychlejsi karta jak 4870 a pak se venuje obvyklemu proslovu na adresu NVIDIE. Presne toto komentuji. A uz jsem psal v diskuzich nekolikrat, na okomentovani samotne novinky od A/A pockam na jeji vydani a prvne si prectu nekolik testu (samozrejme jinde nez tady).
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 21:33:47
avatar
tak to jo potem, pokud se podivas na zahranicni weby tak zjistis ze o tom co bude HD4890 se vede jen spousta drbů a zatim nikdo nevi jak to bude. Mam spis ten pocit ze dd trochu podlehl temto internetovým drbům
Neznámý  2009-03-02 21:48:53

Jj. Sam si rikam, ze za 3/4 rok po uvedeni HD4870 je to celkem malo, ale na druhou stranu je pravda, ze vetsi narust vykonu neni ani potreba. A stejne tomu je u NVIDIE a jeji G92. Proto se porad prodava a NVIDII nic nenuti ji nahradit.

Sam to znam moc dobre. Proc dat zakaznikovi vsechno najednou? Vynosnejsi je mu to postupne nadavkovat a jeste to natahnout do delsiho casu. U nas se sice jedna o sw a jeho vylepsovani o neve veci, ale v podstate je to stejne.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 22:03:22
avatar
no jo no puvodně měla uz někdy v kvetnu/dubnu dorazit nova generace ati hd5xxx, jejiž návrch má amd beztak dávno hotový a kdyby chteli tak by byli schopni tuto novou generaci vypustit do sveta, ale jednoduse jim to zatim nostoji za to a chteji jeste vytřiskat co nejvic ze současne generace ktera se dobre prodava.
Neznámý  2009-03-02 22:13:11

Ja si nemyslim, ze je to kvuli tomu, ze se stavajici dobre prodava. Kdyby to tak bylo, tak nova by sla uplne na dracku. Ale kdo by vyuzil tyto nove grafiky? Nikdo. A pak by vetsina lidi treba 2 roky nepotrebovala nic noveho. Proste lidem se to musi davkovat po troskach.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 18:11:20
avatar
No, aspoň ma bude menej mrzieť ak nejakou náhodou neuspejem v súťaži
Szajter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Evil Scamer 2009-03-02 19:24:23
avatar
Super! nejlepší zpráva za celý den, konečně už nemusím rozmýšlet mezi 4850 a 4870 kterou si koupim v dubnu nového počítače, tak už jsem pevně rozhodnutý na 4870 myslím že mi bude bohatě stačit na 19tku lcd (1280x1024) monitor, ale chtěl bych se vás zeptat jakého výrobce byste doporučili, zatím je u mě favorit Sapphire.
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 19:33:11
avatar
4870 je az zbytecna - 4830 ma stejne jadro RV770, pametova propustnost te v tomto rozliseni moc brzdit nebude. Nebo pockej na novou 4770 na RV740. Dobre rozmysli, zda budes v horizontu nasledujicich 2 let kupovat nove LCD a dle toho rozhoduj.
Pro 1280*1024 doporucuji 4830 od MSI, recenzi tady u DDho najdes. Nejen tady byla pochvalena, predevsim pro vynikajici napajeci kaskadu a OC potencial. Usetreny peniz investuj do zeny, rodicu, ci do dalsiho kusu HW (rozdil 2k uz se da pouzit treba na HDD....)
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 19:47:46
avatar
souhlas..nevim proc nekteri kupuji tak vykone karty na tak mala rozliseni kdyz jeste hry s narocnosti 2 roky stoji na miste. ale jako porad lepsi na to jeho rozliseni obycejna 4870 nez aby si koupil 4870X2 jako nekdo jinej
Szajter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 19:54:46
avatar
No, prostě chci aby mi ta karta vydržela asoň dva roky (ne že bych hrál i za dva roky na maximu, ale aby porad stačila třeba i na minimum ta karta) a monitor docela plánuju tak na vánoce, tak si myslím, že u té Ati 4870 zůstanu
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 20:21:20
avatar
Promysli jaky monitor, jak daleko od nej sedis, jestli delas na PC i neco jineho nez hry a pak rozhoduj. Pokud te k upgradu zenou jen penize v kapse, pockej mesic dva ;)

Uz sem takhle parkrat par tisic zbytecne utopil a uz to neudelam (aspon se o to pokusim ) a Tebe jen navadim na spravne rozhodovani - dulezite je to, co potrebujes a co planujes, ne o kolik prave zlevnily graficke karty ;)
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 21:01:04

Mam dobry zkusenosti s ASUS, PowerColor a HIS. Se Sapphire mam zrovna ja zkusenosti dost negativni, ale jednalo se o HD3870, jak jsou na tom s HD4870 netusim.
Majo15 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 19:49:06

tieto zlavy posunu ATi este viacej vpred pred nVidiou a Tak si myslim ze ATi nebude mat ziadneho konkurenta v tych nizsich cenovych kategoriach a hlane HD4870 ktora ma celkom porovnatelny vykon s 280GT a medzi nimi je velmi vysoky rozdiel po tomto zlavneni skoro 150 dolarov
Neznámý  2009-03-02 19:51:36

Mel by sis procist nejake texty a pak si opravit svuj prispevek. Predpokladam, ze pises o GTX260.
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 22:24:45
avatar
Když zlevní karty nVidia je to z důvodu dokonalosti ATi/AMD karet. Když zlevní ATi/AMD je to protože jsou na nás hoši z AMD takhle při začátku jara hodní, ale s nVidií a jejíma kartama to nemá v žádném případě nic společného. Čtu to dobře?

P.S. to DD: já se klidně jen na přejmenovávání budu koukat. Protože aspoň si ty společností ušetří peníze na dobu, kdy se software zase dotáhne aspoň na dohled hardware (sice to pořád bude tečka na horizontu, ale bude tam ) A pak ve chvíli kdy dojde na potřebu výměny karet, budou mít vše potřebné připravené.

P.P.S.Otázkou je jak by to asi vypadalo, kdyby tohle softwarový sucho přišlo v době kdy měla víc ze hry ATi a nVidia se musela dotahovat. Moc bych za to nedal, že by ta situace vypadala velmi podobně jako dneska, jen ty tábory by se prohodily... On čas ukáže kdo plejtval peníze na nic a kdo myslel na budoucnost. Ale pokud nejsou v AMD všichni opravdu padlí na hlavu a nerozhazujou prachy jak kdyby byly cizí, tak by stejně jako nVidia rychle šoupli zpátečku a přestali se snažit produkovat co půl rok, to nová generace.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 22:25:19
avatar
Tak o tom že v nedávné době musela NVidia zlevnit (především 9800GTX,GTX260 a GTX280/285) kvůli silné konkurenci v podobě ATI HD4xxx se snad ani nemá smysl bavit. Za současným slevami ati mozna muze byt i lepsi kokurenceschopnost proti "novým" GTS250, ale je to z velké časti jednoduše tím že je třeba uvolnit místa pro nové modely.
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-03 00:12:53
avatar
amd-ati zlevňuje, aby přilákala zákazníky,a začala se prodávat víc jak nvidia... myslím že se jim to brzo podaří...ale kdyby nvidia se svojema výrobkama šla na cenu jako ati...tak je zadupe do země...ati by šla kvuli poměru cena/vykon zase trošku huř prodávat...a pomalu by šla ke dnu ;-)
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 23:04:17
avatar
nemuzes pouzit normalni barvu? jeste das takovou ktera se neda ani normalne precist..trocha demence..
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-02 22:16:15
avatar
amd-ati zlevňuje, aby přilákala zákazníky,a začala se prodávat víc jak nvidia... myslím že se jim to brzo podaří...ale kdyby nvidia se svojema výrobkama šla na cenu jako ati...tak je zadupe do země...ati by šla kvuli poměru cena/vykon zase trošku huř prodávat...a pomalu by šla ke dnu ;-)
Neznámý  2009-03-02 22:31:05

Proc to tu mas 2x?

Jinak A/A (AMD/ATI) chce moc rychle ukousnout vetsi kolac, ale podle me je to cesta do pekel. Pochybuji, ze touto cestou dosahnou kdy nejakeho zisku. Mozna pokud by se jim podarilo znicit NVIDII. Ale tak to na 99% nedopadne. Proste ty firmy musi z neceho zit a neco investovat do vyvoje. A podlejzat zakaznikum za kazdou cenu co nejnizsi cenou a druhou stranou byt nucen lejt do firmy penize z jinych cizich zdroju je jedna z nejhorsich cest. Samozrejme kdyz se "prepnu" jen do role zakaznika, tak je to v nejakem horizontu pekna vec, mit vykonne a levne karty. A to jak se chovaji firmy kdyz konkurence nema protizbran nas presvedcily vsechny 3 firmy z procesorovo grafickeho odvetvi.
stefan39 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-03 13:44:44
avatar
no me spise zajima kdy bude ta cena videt i v obchodech ???
Maissi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-03 14:28:26

Citace:
Jenže HD 4850 už zase zlevňuje a 20 dolarů není málo.


No myslím, že použít v téhle větě slovo "zase" rozhodně není na místě....
Maissi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-03 14:47:26

No za HD 4870 512MB dát 149 dolarů, to už by asi stálo za zvážení! Ale i tak zřejmě půjdu do HD 4770, pokud se potvrdí její cena 99 dolarů a výkon 10% pod HD 4850....
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Cyberpunk 2077 dostává další aktualizace, i když už neměl!
Cyberpunk 2077 dostává další aktualizace, i když už neměl!Wednesday, 11 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 321x
Komentářů: 0
AMD chce zatlačit na NVIDIA - Šéfka AMD je CEO roku 2024
AMD chce zatlačit na NVIDIA - Šéfka AMD je CEO roku 2024Tuesday, 10 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 407x
Komentářů: 1
Indiana Jones and the Great Circle je překvapivě dobrá hra!
Indiana Jones and the Great Circle je překvapivě dobrá hra!Monday, 09 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1181x
Komentářů: 7
Path of Exile 2 sbírá nadšené ohlasy a boří servery
Path of Exile 2 sbírá nadšené ohlasy a boří serveryFriday, 06 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1079x
Komentářů: 5
XDefiant končí – Ubisoft a live service mají další průšvih
XDefiant končí – Ubisoft a live service mají další průšvihThursday, 05 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1374x
Komentářů: 3
Kingdom Come: Deliverance II představuje příběh
Kingdom Come: Deliverance II představuje příběhWednesday, 04 December 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 676x
Komentářů: 1