AMD a Intel – v roce 2009 jen evoluce CPU Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Friday, 05 September 2008
intel-amdPokud se těšíte, že Intel NEHALEM nebo AMD DENEB budou nové procesory s novým výkonem, pak vás zklamu. Podívejme se, co si na nás přichystali oba výrobci.

 

 

    Čím dál více zpráv nasvědčuje, že se příští rok se zcela novými procesory s novým výkonem nesetkáme a pokud má dnes někdo rychlé čtyřjádro AMD Phenom nebo Intel QuadCore, tak v běžných aplikacích mu nové procesory nepřinesou moc výkonu navíc. Větší nárůst bude u 45nm AMD, které proti současným Phenomům výkonově solidně posílí a současné 45nm QuadCore Intel mají překonat. AMD má díky své současné pozici prostor ke zlepšení větší. I tak ale nebudou 45nm DENEB úplně novými procesory. 90% jádra zůstane stejná. U Intelu jsou změny, co se týká jádra ještě menší. Procesory NEHALEM mají vlastně stejné výpočetní jádro CORE jako současné procesory. Konstrukčně se ale velice podobají AMD Phenom, zejména díky integrovanému řadiči, který je u nejdražších procesorů do patice LGA1366 dokonce tříkanálový. Přesto však tento procesor běžné uživatele nejspíše zklame, je totiž určen spíše do serverů. V běžných aplikacích nepřinese totiž skoro žádný výkon navíc proti současným Core 2 Quad, ba naopak by mohl být výkon v určitých případech i o něco nižší, kvůli odlišené konstrukce procesoru. Frekvenčně bude na zcela stejných frekvencích jako současné Core 2 Quad modely. Jenže to se pořád bavíme o LGA 1366, který není pro mainstreamové uživatele - tedy 97% zákazníků, kteří kupují CPU. Mainstreamové procesory Intel Nehalem budou mít také stejné jádro Core, ale budou mít pouze dvoukanálový řadič pamětí a stejné frekvence jako současné procesory, tudíž výkonový rozdíl mezi nimi a současnými Core 2 Duo procesory bude ještě menší. Ale podívejme se na plány výrobců podrobněji ...

  •  AMD

  AMD velice potichu uvedlo dvoujádrové procesory KUMA, tedy procesory založené na architektuře K10. Výkon modelu Athlon X2 6500 na 2,3GHz je srovnatelný s procesorem AMD Athlon X2 6000+ na 3,0Ghz na architektuře K8. Cena těchto procesorů je ale dnes kolem 2000 korun. Celkově ale nedělá AMD moc hluku kolem vydání procesorů KUMA. Nejspíše jsou určeny stejně spíše do sestav velkých OEM partnerů.

amd-plan-09-08

  AMD také v říjnu začne dodávat 45W Athlon X2 5050e na 2,6GHz a doplní tím řadu mezi uživateli velmi oblíbených 45W Athlonů X2. Ty jsou ale stále na technologii K8. Přijde také B3 revize Phenomu X3 8850 na 2,5GHz. Stejný procesor se s otevřeným násobičem,tedy black edici má objevit ještě v prosinci. V listopadu nás čeká uvedení procesorů AMD pro UVC řešení - tedy velmi levné, možná mobilní počítače. Oba procesory, jak jednojádrový Athlon 2650e na 1,6GHz s TDP pouze 15W nebo dvoujádrový Athlon X2 3250e na 1,5GHz s TDP 22W, jsou procesory určené pouze pro OEM partnery. V prosinci nás čeká uvedení 45nm čtyřjádrových procesorů DENEB. AMD tedy stihne uvedení ještě tento rok. V plánech nejsou serverové procesory, kdy předpokládám, že ty se v 45nm provedení ukáží jako první. Co se týká desktopu, tak 8.ledna přijdou modely hned na 2,8Ghz a 3,0Ghz, které budou podstatně rychlejší než současných 2,5GHz Phenom.

   Příští rok nás pak u AMD čeká přechod na AM3 čipset, tedy příchod DDR3 pamětí. Stane se tak v březnu (tedy ještě v 1Q). Ve 2Q pak má AMD představit světu první procesor s integrovaným grafickým jádrem a s velkou pravděpodobností to stihne před Intelem, které podobné řešení odsunul až na rok 2010. A tím se dostáváme k Intelu ...

  • Intel

   Intel má sice určitý plán s uváděním procesorů, ten se ale trochu nabourává. Příliš se nedaří podle plánu uvádění 45nm modelů na trh, které teď už podle dřívějších plánů měly tvořit většinu nabídky procesorů Intel. Bohužel prodeje 45nm procesorů stále tvoří jen necelých 40%. Zbytek jsou stále 65nm. Intel sice uvádí nové modely, jako levný čtyřjádrový Q8200 apod., ty ale nejsou dostupné a většinou nejsou ani o moc výhodnější než 65nm verze zejména Q6600, který je stále nejprodávanějším čtyřjádrovým procesorem na trhu. Procesory Nehalem do LGA 1366 socketu se objeví nejdříve na konci října/listopadu a bude se jednat o tyto modely:

  • Core i7 3,2GHz QPI 6,4- ten bude stát 999 dolarů (20 000 korun s DPH)
  • Core i7 2,93GHz QPI 4,8 - za cenu 562 dolarů (11 500 korun s DPH)
  • Core i7 2,66GHz QPI 4,8 - nejlevnější model za 284 dolarů (5800 korun s DPH)

   Toto ale nejsou procesory určené pro mainstream a míří do segmentu, který dnes tvoří zhruba necelá 3% celkových prodejů. Intel snad jen může těšit to, že AMD mu tato 3% trhu zcela přenechalo. Pro většinu uživatelů se nejedná cenově o moc zajímavé procesory, i když se o nich bude přirozeně nejvíce mluvit. Maisntream budou tvořit procesory NEHALEM s LGA 1160 s pouze dvoukanálovým řadičem paměti. Ty ale ve větším množství přijdou až nejdříve v polovině příštího roku (dvoujádrové), a prim budou hrát zejména levné čtyřjádrové modely do LGA 1160 se mají objevit až ve 3Q příštího roku, spíše ale později. Intel dále odsunul NEHALEM procesor s Integrovanou grafikou (havendale) až na leden roku 2010. Každopádně, pokud se Intelu bude dařit plán s přechodem na Nehalem jako je tomu dnes u 45nm modelů Core, pak můžeme v klidu říci, že většinu příštího roku nás budou procesory NEHALEM nechávat v klidu a když Intel, tak budeme kupovat procesory současné generace. S velkou pravděpodobností se také o něco odsune přechod na 32nm výrobní proces. Zkrátka Intel nemá zatím kam spěchat. Na druhou stranu, 45nm AMD budou o poznání silnější soupeři, Intel ale těží z jejich trochu pošramocené pověsti a zejména z toho, že Intel je zkrátka Intel a i když konkurence může dělat lepší procesory, Intel jich stejně prodá víc, protože AMD není Intel :).  

plan-09-08

   Příští rok ale bude na poli procesorů dosti vyrovnaný, i když se obávám, že pokud dnes máte výkonné čtyřjádro na frekvenci kolem 3,0GHz, tak si nemyslím, že příští rok poroste výkon nových modelů někam výrazně výše a že vůbec zde nebude pro běžného uživatele důvod svůj stávající procesor vyměnit. Bohužel procesory nám trochu stagnují, ale litovat ani moc nemusíme, protože běžný software se také nikam nežene. Navíc v kurzu je zejména mobilní platforma ...

Zdroj: Vr-zone, en.expreview  

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Změna Athlon X2 na Phenom 65nm 2008-09-05 11:48:27
avatar
...asi není aktuální, alespoň pro mě. Koupit nový procesor AMD se vyplatí jen pokud kupujete nový počítač. Výměna ze staršího Athlon X2 je dle mě zbytečná. Sám vlastním X2 5000+ BE a myslím, že si na další počkám až se socketem AM3.
Pindra [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-05 12:09:31
avatar
Ano, výkonově plně vyhovují a jsou levnější než konkurence.

Sám mám X2 5600+ na 3GHz a docela by se mi do budoucna hodilo v některých aplikacích jedno jádro navíc (FS2004, jako jedna z mála her, je ovlivněn hodně CPU), jenže výkon dnešních tříjader není zrovna oslňující, takže pokud by AMD vydalo 45nm Phenoma X3 8850 a bude se díky otevřenému násobiči dát vytaktit někam ke 3GHz, tak by to nemusela být špatná koupě.

A pokud by AMD nasadilo i příjemnou cenu, tak to pro spoustu zákazníků bude optimální kandidát na upgrade

Spolu s tím bych rád pořídil novou desku s čipsetem 790FX, abych měl pro svoje dvě HD4850 rychlý rozhraní PCI-E 2.0 a obě jedoucí na 16x.

No a pak už jen čekat na rychlé a levné SSD disky
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-05 16:30:54
avatar
Tka já si myslim, že výkon tříjader není špatný, ale není to takový rozdíl, aby stálo za to do toho investovat. Nemá cenu kupovat 790FX, kup 790GX. Koukal si jakej je rozdíl mezi x8 a x16 linek u PCI-E? V podstatě žádnej, takže je to jedno a 790GX má novej jižní můstek a je to novější za dobrou cenu.
Neznámý  2008-09-06 00:23:55

Ja mám Athlon X2 5200+ a prechod na Phenom X4 s jadrom Deneb plánujem, ale asi až dakedy v polovici roku 2009, nakoľko predať Athlon sa mi už neoplatí. Upgradom sa dosiahne o dosť vyšší výkon, Phenom má min. o 25% vyšší IPC (výkon na takt) ako Athlon. Keď k tomu prirátam dvojnásobok jadier a vyšší takt, a aj to, že najdrahší Phenom má stať toľko, čo najlacnejší Nehalem, tak som rád, že mám v doske socket AM2+ hoci by som bol zvedavý, ako ten výkon CPU využijem, nakoľko len sem-tam niečo pařím... Jo a ešte som videl nejaké testy, a Nehalem mal v niektorých hrách nižší výkon ako Phenom na 2,5GHz. No inak čo sa týka 8-ich a 16-tich PCIe liniek, tak som dakde videl test, že práve pri Crosse bol rozdiel FPS dosť veľký (dakde tuším aj 30%), hlavne pri vysokých (nad 1280x1024) rozlíšeniach! Takže na Cross radšej PCIe x16 rev. 2.0 čiže 790FX
Mimochodom, kde sa nám podel "tříkrálový řadič paměti" ?
Neznámý  2008-09-06 23:11:03

Hm tříjídrový procesory, od FIRMy AMD, už jdou, teď, přetaktovat, vzduchem, asi tak na Frekvenci 3 GHz, Flanker, nebo, jak, se to, přesně píše, by mohl, vyprávět, abych tak, řekl, prostě no!
Stolker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Trefa 2008-09-05 11:57:40

Rekl bych ze s Nehalemem se ted na netu dela zbytecne velkej šrumec, jak jsi rekl jsou to procesory pro servery určuje ho tak jak cena. Tak i vlastnosti, Nehalem jakozto čtyřjádro s virtualizaci je pro servery skvělá vec ale v desktopu 8 jader v dnesni dobe stěží nekdo využije, pro my běžní uživatele můžeme jen cekat jak výkone budou procesory na socketu 1160, tam uz snad bude rozumnější i cena jinak Nehalem je prima konkurence pheonu protoze ty jsou v serverové oblasti mnohem lépe využitelné... Jinak co vymysli AMD me fakt zajima (Chystam upgrade ale tak az na pristi léto a to by se mohlo neco pěknýho prodávat) , nekde jsem cetl ze chce obnovit řadu FX coz pokud vim byl tezky hi-end (cena silne prez 20 000) coz mi trochu nesedí s tim co tu věcné Rikas o tom ze AMD ted chce vyrábět pouze mainstream... Mohl bys jsi mi to, DD jako běžnému čtenáři objasnit?
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-05 14:47:23
avatar
FX80/82 - Kentsfield beater - Odkaz

nejako takto by to mohlo vyzerať... ale zatiaľ čistá špekulácia...

na cdr.cz uz je akási vykonštruovaná čínska tabuľka

dd sorry za upozornovanie na konkurenciu, ide mi o informovanost
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-05 14:58:25
avatar
CDR jako konkurenci neberu ;)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-05 14:23:53
avatar
Procesory FX by v podobě 45nm DENEB být údajně měly ale až na AM3 a až někdy ve 2Q 2009 - mluví se ale o čipech s frekvencích 4,0GHz! To by byly nejrychlejší procesory, které se kdy takto kdy prodávaly a ani Nehalem na 3,2GHz by na ně neměl ... jejich cena by vzheldem k tomuhle faktu měla být určitě dost přes 200 dolarů, nicméně AMD se dnes soustředí s celou svou nabídkoujen tam, kde vydělá a tedy rize na mainstream tedy procesory s cenou 130-180 dolarů a nic na tom nezmění ani příchod 45nm DENEB. Pokud se objeví FX tak to je jako procesory Core Extreme, hold se za ně platí, ale nemyslím, že by musely běžného uživatele zajímat ... navíc jejich skutečné vydání je zatím opravdu jen v teoretickcýh plánech na papíře, i když 45nm DENEB na 4,0GHz už byl k vidění .... skutečně bych to nyní raději neřešil ....
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-05 15:54:47

1. Pokrok. To je docela logicky - mluvíme o tom, kám směřuje špíčka, jaký máme očekávat pokrok...
Jenže ten pokrok opravdu nikde.
DD ještě zapoměl dodat, že Nehalem bude podporovat jenom 1066 mapěti. Ani 1333 - ne!
Výsledek pro nás pro všechny, myslím má být takový: lidí, kupujte processory teď, protože za půlroku-rok levný Q6600 nejspíše zmizí.
A Intel a AMD budou prodávat v podstatě stejné, ale dražší procáky.
2. Všimli jste se, že už žadné zdvojení frekvenci během dvou let se nekoná? V podstatě, už 2 roky stojíme. (5.2GHz Power není takřka v naši sféře zájmu)
3. Pokud přechod z 2 na 3 jadra při snížení frekvence přináši udvojení příkonu, pak proč se nedělají mobo pro PC na několik procesorů? Byly by o moc efektivnější.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-05 18:08:10
avatar
Čkej, dyť i7 má podporovat DDR3, ne? 1066 MHz v DDR3 obvykle bejvaj na dost tristních latencích, s těma by jim integrovanej paměťovej řadič moc nepomoh.. i7 bude teď jako AMD, nižší latence = lepší výkon.
Neznámý  2008-09-06 00:36:19

O tej podpore 800MHz a 1066MHz informovala Fudzilla, hoci Gigabyte má pod Nehalem dosky s podporou 1900MHz DDR3. No ale zatiaľ sa vie "kulové". Inak podľa testov na EHW je pamäť DDR2 1066MHz 5-5-5-18 rýchlejšia než DDR3 1333MHz 7-7-7-20 ! Nehalem nie je pre obyčajných smrteľníkov a už vôbec nie pre "pařanov". Škoda, že má AMDčko slabý marketing.
Stolker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To holoway 2008-09-05 12:06:02

Souhlasim ja mam x2 3800@2400mhz a nedostatek výkonu porad nepociťuju takze pekne Pockam na deneb (doufam ze bude aspon konkuroval core2 duo) AM3- snad v ni bude i novy PCIe a v třeba i USB, a hlavne se budu modlit at slezou ceny DDR3 aspon na 800kč/1GB zbytek ponechám
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-05 15:25:06

Ale ale, 800kč za 1gb už je to teď... záleží jakou frekvenci chceš
Ježiš , nepřečetl jsem si tvůj pozdější příspěvek
Smidak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-05 12:09:17
avatar
No, já osobně vlastním C2D E6750, mám to přetaktované na 3.0GHz a nemám nejmenší potřebu kupovat jiný. Nedělám nic, kde bych využil potenciál více jak dvou jader, v podstatě jen pařim nebo jsem na netu a z testu tady na DD je zřejmé, že na hry by klidně stačil i poloviční procesor, co mám, takže neni důvod. Sám jsem ale zvědav, jak to s procesorama půjde dál...
Stolker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DDR3 2008-09-05 12:14:58

Jeste jsem se nezačal modlit kouknul na czc a me přání bylo vyslyšeno, ceny kolem 800 stovek jsou sice porad 2x tak vysoký jako DDR2 (za 1GB) ale nez AM3 vyjde tak snad o stovku nebo dve zlevněj tak mi to snad kapsu neutrhne...
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-05 14:27:28
avatar
no co toje? žeby kvůli konzolovým konverzím nebylo třeba zavedat výkon? kam "jsme" se to dostali jen se trochu bojím co nastane po "smrti" konzolí. každopádně to směřuje do.... protože když se nevyvíjí hardware,jak se má technologie někam posunout?
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-05 14:32:58

Pořád je lepší stagnace,než aby přišel někdo s něčím jako byl u Intelu NetBuřt.
GaGy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - CPU 2008-09-05 14:31:01

amd x2 2,7ghz naco víc výkonu ? zbytečné ,promě duležitější nižší spotřeba a C@Q.. Jako pokud je člověk BĚŽNÝ uživatel a chce si sem tam zahrát nějakou hru ,tak nema smysl dražši procesor než 1500kč a za ušetřené peníze investovat do grafiky kde se mu výkon o dost víc projeví ,než kdyby kupoval CPU za 4000kč
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hm.. 2008-09-05 14:50:32
avatar
..takže příznivci Intelu si koupí novou desku pro i7 a novej i7 procík.. a dostanou v lepším případě stejně výkoný CPU jako dnešní dvou/čtyř-jádra od Intelu. V horším případě i méně výkonný.. to mi přijde kapku divný.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-05 14:57:04
avatar
v běžných apliakcích je to ovšem velmi pravděpodobné zhodnocení situace, která nastane ...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-05 15:58:18

Ano. To je normální chování monopolisty. Že by se ČEZ choval jinak?
Za socíku to bylo normálně: nový název stejného, nebo i horšího zboží, vyšší cena, a di se stěžovat manželce, jenom ticho, aby sousede neslyšeli.
Stolker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-05 15:27:46

No kdyz ty současný Nehalemy pro bezny uživatele nejsou- jejich využití je hlavne v servrech kde ma AMD diky integrovanýmu řadiči pameti lepsi škálovatelnost výkonu, proste 1366 (řešeno podle socketu) je hlavne pro servery, me vic zajima jak výkony budou procesory na 1160 ktery by mel vyjít chvily (dejme tomu do pul roku) po AM3 a deneb-u...
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-05 15:53:38

Odkaz
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-05 16:07:30

"Bohužel procesory nám trochu stagnují, ale litovat ani moc nemusíme, protože běžný software se také nikam nežene. "

To, že SW firmy nedokážou ve většině využit 90% možnosti hardu kvůli tomu, že 99% programátorů se nechce učit nic nového, vůbec mi nepřipadá jako uklidňující faktor.
Dříve absolutní většina lidi, co pracuje s počítačem, byli nadšenci. A to nadšenci práce, ne her. Teď programátorů je 1000 krát více, a kvalita osobností je násobně horší. Dřive jsme byli technická elita. Teď jsme trošku vzdělanější dělnici.
A chybějící pokrok v SW brzdí vývoj v HW. Je to důvod k většímu pláči, ne ke klídu.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-05 18:05:32
avatar
To souhlas... Visty jsou krásná brzda. Když sem si hodil na komp zpětně x64 XPčka, tak mi málem padla čelist jak to všechno najednou běhá rychle.

(byť uznávam, že x64 XP s XP jako takovejma nemaj společnýho zhola nic.. snad jen vzhled)
schali [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-05 17:21:08

dobrej clanek, vidim to stejne, byl jsem pripravenej v pripade ze budou novy jadra super upgradovat, ale podle vseho si to rozmyslim a jeste hodne dlouho vydrzim s obstaroznim C2D 3.2Ghz, ktery ma stale slusny vykon.
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-05 17:37:47

pro lidi co mají třeba Q6600, což je vynikající procesor za ty prachy, tak nebudou mít mnoho důvodů k výměně. Zvláště pro hráče by to byli doslova vyhozené prachy bez reálného nárůstu výkonu. DDR 3 paměti také nejsou (ani být ale neměly) výkonnostně de facto žádným přínosem. Nějak nám ten HW svět výkonnostně moc rychle neroste. Na poli grafik to také v případě jednojádrových řešení už nevidím na nějaké výrazné posuny. Že by se pomalu sahalo na práh možností křemíku?..
Stolker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Výkony Gpu 2008-09-05 18:51:36

Hele fakt si nemyslim ze by se výkony jednojádrovych grafik nikam neposunovaly (i kdyz ted me napada ze nevim jestli je výkonejsi 8800 ultra nebo 4850- Muzete se k tomu nekdo vyjádřit pls.) Jenom ty výkonový skoky nejsou tak razantní ale nejakech 20% taky nezní zle, sranda je fakt v tom ze to budoucnost je v multi-gpu a tam nejde tolik o samotný jádro jako hlavne ovladače...
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Levný nehalem? 2008-09-05 19:09:19
avatar
Nehalem mě sice nechává naprsto chladným, ale docela mě zarazila cena toho nejslabšího modelu Nehalemu, 5800 s DPH? Osobně jsem čekal o dost víc, podívejte kolik stojí 45nm quady na stejné frekvenci-cca stejně, takže jsem myslel že to Intel vyžene o dost víš, zvlášt když jde o jeho "TOP" řadu. Kolik pak budou stát procesory do s.1160? Jinak já hodlám prakticky přeskočit celou generaci Nehalem, přešel jsem nedávno z 4200+ na q6600, který stál z druhé ruky 2200, popohnal ho na 3,4Ghz a nikdy jsem neviděl lepší poměr cena výkon:-) Je to přesně jak píše o doktor2, momentálně lze jedině doporučit koupi Q6600, za ty peníze je to prostě něco. A až vám přestane stačit, vemte tou dobou snad už konečně levné 45nm čtyřjádro, přetočte na 4Ghz+- a jede se dál. Software je pořád stejný, ve hrách záleží na grafice.... Jediný důvod k upgradu celého počítače bude pro mě až přechod na nové standardy - USB 3.0, SAS disky, PCIe3.0 atd.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Vychází Men of War 2 – druhoválečná RTS není v ideálním stavu
Vychází Men of War 2 – druhoválečná RTS není v ideálním stavuThursday, 16 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 231x
Komentářů: 0
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do Japonska
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do JaponskaWednesday, 15 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1251x
Komentářů: 9
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!Tuesday, 14 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1172x
Komentářů: 1
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNFriday, 10 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1574x
Komentářů: 1
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineWednesday, 08 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1124x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Monday, 06 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1869x
Komentářů: 2