AMD dokončilo restrukturalizace a očekává ziskovost na konci roku Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 20 květen 2009
altSpolečnost AMD je optimistická, co se své budoucnosti týká. Nutno říci, už bylo na čase …

 

 

AMD za poslední dva roky prošlo největší restrukturalizací ve své historii. Odstartoval to nákup společnosti ATI, díky čemuž se AMD dostalo konečně ke kompletní platformě ala Intel. A jak dnes vidíme, AMD potřebovalo kompletní platformu jako sůl a slaví s tím úspěch. Povedené grafiky mobilní i desktopové a rychlé ovládnutí vlastní platformy se svými čipovými sadami v kombinaci s povedenými CPU staví AMD do pozice, že jeho produktová nabídka nikdy nebyla lepší.

Nicméně horší je to po stránce finanční a marketingové. AMD-ATI nikdy moc marketingu nedalo a je to vidět. Zatímco konkurence by z úspěchu technologií AMD-ATI představených za poslední dva roky vytřískala velké prodejní podíly i finance, AMD-ATI potenciál svých produktů nevyužilo. Taktéž finanční hospodaření je mizerné, AMD koupilo ATI hodně draho a hodně na to doplácí. Odpisy, odpisy a odpisy dostaly AMD do ztráty převyšující 3 miliardy dolarů. K tomu se přidala i nezvládnutá situace s procesory K10 Phenom, podceněná mobilní platforma, tahanice po převzetí ATI a následné oslabení pozice na grafickém trhu, a hlavně totální neschopnost se marketingově prosadit a dobře prodat alespoň to, co se povedlo.

AMD se tak propadala do ztráty a kvartál co kvartál se situace zhoršovala. AMD tak sáhla k řadě restrukturalizačních kroků a kromě propuštění, bohužel opět na poli marketingu, sáhlo AMD i k tomu, že rozdělilo společnost. AMD tak již není výrobní společností, ale pouze inženýrskou. Poměrně výhodně prodalo své výrobní kapacity i část sama sebe (necelých 20%) investiční společnosti Abu Dhabi. V nově vzniklé GlobalFoundries AMD ale drží více než 40% podíl. Pro AMD to byla nutnost. Samotné AMD nikdy nemělo na to, rozvíjet své výrobní kapacity a modernizovat je takovým tempem, jako by bylo potřeba a nějaká přímá konkurence Intelu? To byl jen nerealistický sen. Silná a hlavně bohatá AbuDhabi ale zahájila velkou ofenzivu a GlobalFoundries nejen že rychle modernizuje a staví nové provozy, ale plánuje i vyrábět pro další společnosti. Tedy pokud se velmi ambiciózní plány podaří naplnit. Nutno říci, že potenciál na to má, má peníze, má podporu vlád, má podporu IBM a jeho vývojových kapacit, má lidi a má zájem.

Samotné AMD je dnes inženýrská společnosti, bez vlastních výrobních kapacit. AMD má také už nějakou dobu nového šéfa a nedávno také konečnou porestrukturalizační podobu. AMD se dnes soustředí čistě na vývoj a to CPU, GPU, čipových sad a kompletní platformy.

Zbývá tedy ukázat, že to všechno mělo smysl, návratem do ziskovosti. Grafická divize už zisková je, ta procesorová-čipsetová by se podle šéfa AMD měla k ziskovosti vrátit na konci letošního roku. AMD paradoxně výrazně nepoškodila celosvětová krize (ale určitě zbrzdila a snížila příjmy), protože nutné restrukturalizační kroky, které museli provést, anebo ještě musejí, ostatní, už AMD mělo téměř za sebou. Hodně nadšení také u AMD vzbudilo potrestání Intelu a to zejména jako zadostiučinění. Celkově se šéf společnosti AMD vyjadřoval v rozhovoru pro Reuters.com optimisticky a uvidíme, zde to dvouleté martyrium, kterým si AMD prošlo, bude skutečně znamenat obrat k lepšímu a konečně se AMD odrazí ode dna. Snad lepší pozice AMD bude znamenat pro nás zákazníky i lepší ceny a lepší produkty díky větší konkurenci …

Zdroj: Reuters.com

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Lelda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-20 06:53:48

Mno ono tedka to budee horší, protože na konci roku ma příjít larrabee a tak jim to začne brát prachy i na poli grafik jak u Nvidie tak u AMD...
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-20 08:29:04
avatar
Grafika larrabee se odkládá na příští rok, už to tady někde kolovalo
Lelda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-20 09:10:12

Tak dobře průběh 2010 to je fakt rozdíl...kor, když se na to v Intelu podivá marketingové oddělení pak zas udělaji opět komplet procesor zakladka disk grafika by Intel... jak už to udělali v minulosti jenom s rozdílem že tam bude samostatná grafika...Už to nebudou jenom procesory...ale i ty grafiky proto to bude těžší..
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-20 11:47:27

Jeste nevime do jakeho segmentu bude larrabee smerovana a uz tu tluces hypotezy o problemech....

PS: Napadlo te taky ze vyvoj GK pro OpenGL/DX nebo pro GFLOPS(profesionalni grafiky) ci vyuziti jako koprocesoru(obdoba GPGPU) jsou velmi rozdilne a ty profesionalni ci serverove karty se daji vyrobit bez nutnosti OpenGL a DX? Cili musis rozlisovat minimalne dva trhy, herni a profesionalni....
A hadej kam asi tak bude smerovat Intel a kde tecou nejvetsi penize a jsou x nasobne ziskovosti...
Lelda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-20 11:52:04

S tim segmentem neni to jedno? i kdyby to byl mainstream... To PS?
Furt se na netu píše, že Intel schromažduje vývojaře her z celýho světa, právě kvůli optimalizacím.....a všude včetně intelu se říka že bude pro oba trhy třeba Dreamworks animation o ně jeví zájem už teď..
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-20 13:16:35
avatar
Ne vývojáře her, ale softwarové vývojáře, tam je rozdíl.
Proběhl nějaký žblept, že se docela baví s Epic Games.
A Dreamworks nejsou herní firma, ne? Ti dělají filmy -> profesionální, ne herní sféra.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-20 13:49:53

Nejaky pokusy o ziskani podpory ve hrach se proslychaji, ale hlavni smer a investice dle meho pujdou do GPGPU. Intel si vyvine CT a bude na tom stejne dobre jako Nvidia s CUDA. Propietarni reseni v profi segmentu je vyrazne uspesnejsi nez jakykoliv open a bude zrejme i nadale. Podle stavby a navrhu larabee, alespon co se vi, tahle grafika na hry primo delana nebude. Asi tam nejaky vykon na dostacujici hrani bude, ale vykonostniho krale v hernim segmentu asi Intel hrat nebude.
Lelda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-20 14:31:19

Aha tak to jo....a tohle to je co? PDFko na vlaštofku? http://isdlibrary.intel-dispatch.com/vc/2527/GamePhysicsOnLarrabee_paper.pdf a co ty grafy co popisovali škálování výkonu v HL2 nebo Fearu...
A to,že to pude na hry potvrdil sám šef Intelu Otellini.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-20 15:28:09
avatar
Budiž. Ale jestli to bude mít stejně "dokonalé" ovladače jaké produkuje Intel ke svým "grafikám", tak se zatím AMD-ATI ani nVidia bát nemusí. Já to stejně vidím tak, že začne na herním trhu bodovat nejdříve až druhá generace Larrabee.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-20 08:25:56
avatar
Z které PR zprávy je ten první odstavec? Nešlo by aby u čtení ještě hrály na pozadí famfáry?

Btw. ten první a druhý odstavec si dost odporují ne?
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-20 08:59:23
avatar
Mezi prvními dvěma odstavci nevidím žádný rozpor - můžeš mít kvalitní produktovou řadu, a přesto můžeš prodělávat. Rovněž "starý" K10 není dnešní K10.5 a finance a marketing má AMD opravdu špatné, naopak technologicky a technicky je na tom velmi dobře.

Jinak to dle slohu a typické šroubovanosti větné skladby vidím na "PR" (pokud to tedy chceš takto nazývat a udělá ti to dobře) samotného DD
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-20 09:10:21
avatar
V tomhle s tebou nesouhlasím, realita na trhu je prostě tvrdá konkurence.

Kvalitní produktová řada, která nevydělává není kvalitní produktová řada, alespoň ne pro zákazníky. Firma která nevydělává nenabízí adekvátně kvalitní produkty. Může být problém v tom, že za kvalitu považuje něco, co zákazníci neocení, ale pak je to jen a jen její problém, že neumí dobře číst trh.

Báchorky o tom, že mají kvalitní produkty, ale zákazníci je nechápou a nedocení, vykládají pouze ti neuspěšní. Měřítkem kvality je pouze úspěch na trhu.
Lukyn1811 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-20 09:32:04
avatar
Tak tady bych souhlasil spíš s Tynytem. Prodávám 8 hodin denně, takže moc dobře vím, že to stačí správně podat a lidi koupí třeba hovno s mašličkou, které si s úsměvem a pocitem dobře investovaných peněz odnesou domů... Takže ve skutečnosti kvalita ovlivňuje výběr tak z 30ti procent, zbylých 70 reklama.
Xerxes [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-20 09:51:20

Tak tomuhle bych teda říkal pěkná blbost. Třeba intel má obrovský podíl v integrovaných grafikách, které jsou to nejhorší na trhu. Opravdu jsou to tak kvalitní produkty???
Ati má momentálně parádní grafiky, ale stejně se víc prodávají Nvidia. Je to hodně o marketingu a o reklamě. Informovaný zákazník ví, co si má koupit, ale běžnej Franta uživatel slyší intel a bere. A tak je to se vším...
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-20 10:48:29

Intel a jeho integrovane grafiky - zalezi ako sa na tie grafiky pozeras ... ak ako hrac, tak su pre teba nezaujimave, nakolko ponukaju ubohy vykon a slabu kompatibilitu s novymi hrami. Ak sa vsak na posledny model urceny pre notebooky pozries z pohladu uzivatela, ktory potrebuje pracovny nastroj (notebook) s co najdlhou vydrzou prace na baterie tak mas co? No predsa najlepsi produkt na trhu A urcite tu nemusime diskutovat o tom, ze tie herne notebooky netvoria vacsinu predaja
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-20 12:02:22
avatar
kdo v kancelari potrebuje hrat nebo se divat na hd video???
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-20 12:14:09

Srovnavas veci, ktere k sobe nepatri. Intel nabizi vysoce kvalitni office reseni. Byt ma AMD levnejsi variantu, tak stale je lepsi Intel. A office dela nejvetsi podil na trhu, to co mas ty doma a my ostatni je v podilu prodeju male procento. V segmentu, kam jsou integrovane grafiky od Intelu urcene, bohate dostacuji na vse. Informovany zakaznik, ktery bude resit co kupit pri objemu 100 PC si vybere radeji Intel nez AMD. Mluvim z vlastni zkusenosti. Mam na starosti cca 100PC, v posledni dobe kupujeme AMD reseni, jak postupne obnovujeme - jsme prispevkova organizace a finance pro nas hraji prioritni roli. Ale starosti je s tim vic a vic prace. Kdybych nebyl omezovan rozpoctem, urcite bych preferoval Intel a jeho reseni pred sice levnejsim ale hure podporovanym AMD. A k problemu ATi vs Nvidia - kdyby ATi mela vyrazne lepsi reseni, urcite by procenta z trhu ziskavala zpet. Ma vsak cca stejnou nabidku za ca stejnou cenu. Tady Nvidia tezi z lepsi spoluprace s OEM partnery plus efekt dlouhodobeho predchoziho leadera. budovani znacky a jeji povesti je beh na dlouhou trat, jedna povedena generace to jen tak nezmeni.
Ragnar84 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-20 10:12:19
avatar
Takže podla teba aj komunizmus je kvalitni produkt lebo v severnej korei ho miluju dodnes a nic ine sa tam neujalo
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-20 11:41:49

A jakto ze tvrda konkurence nerozmetla zmetkove nV mobilni GPU...

Radeji ti napovim, protoze marketing a neznalost a neucta obchodniku k zakaznikum(hlavne ze prodaji, nic jineho je nezajima)...

Vitej v realite podvodu a lzi mily mlady priteli, svet neni dokonaly a uz vubec ne spravedlivy....
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-20 11:56:48
avatar
)) asi nechápete, že kvalitnější produkt má ten, kdo ho dokáže lepe jako kvalitní zákazníkům prezentovat a prodat.

Stokrát si může myslet, že má lepší produkt než konkurence, ale když o tom nepřesvědčí zákazníky a neprojeví se to v prodejích, tak je to jako kdyby ho neměl.

ad MadMax.. třeba ta GPU od NV nejsou až tak zmetkovitá? Trh říká že ne, protože podíl NV se na úkor AMD zvyšuje.

Já mám 8800GTS512 a v booku 9300M a obě běží bez potíží a stěžovat si nemohu. Asi to nebude až tak dramatické. Zato v desktopu v práci mám integrovaný radeon 3200, a to je nekompatibilní snad se vším
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-20 12:09:35
avatar
ona kvalita je ale neco uplne jineho nez prodejni uspech..kvalitnejsi veci sou vetsinou drazsi nez ostatni a proto se tolik neprodavaji. u zdroju treba eurocase nebo fortron rozhodne nejsou kvalitnejsi nez enermax i kdyz se vice prodavaji, to stejne treba u skrini kdy eurocase nebo thermaltake jsou urcite prodavanejsi nez lianli ci antec, ale kvalitnejsi nejsou a citroeny take nejsou kvalitnejsi nez audi jen pro to ze se u nas vice prodavaji...
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-20 12:40:22
avatar
Ovšem .... nepochybně HD 4890 Toxic za 8 litrů bude lepší než 9800GTX+ za 2800. Ale to se potom bavíme o různých cenových hladinách.

Ale kdo má kvalitnější nabídku je ale nutné hodnotit ve stejné cenové hladině. Protože nabídnout větší kvalitu za větší prachy umí každý. Ale trh neukazuje, že by AMD bylo preferovanější než NV.

Xerxes: já bych do pracovního kompu už nic jiného než intel nechtěl. Měl jsem notes centrino 1,6Ghz a teď mám desktop Phenom 4850e a HD3200 a subjektivně jsem si výkonem a komfortem pohoršil, akorát ta ergonomie, o tu šlo
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-20 12:55:24
avatar
ten subjektiv asi nebude u teba moc vporiadku ako citam.
pozri si system, co ti brzdi komp, 4850e je fajn procak.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-20 15:22:31
avatar
No tak u neho nebude asi nič v poriadku, pretože má taký procák v kompe, ako nikto iný svete (a tak možno preňho špeciálne vyrobili Phenom 4850e alebo mu daň aspoň dali takú nálepku)
Okrem toho porovnávať 150k motor s 300k a tvrdiť, že ten 150k mu príde subjektívne výkonnejší, tak to teda fakt uňho nebude niečo v poriadku. Nehovoriac o funkčnosti programov po grafickej stránke...3200 voči nejakému inteláckemu grafickému akcelerátorovi je ako "nová" Lada voči BMW jednotke(tak ako Lady sa i grafiky od Intelu predávajú ako nové, popritom sú to staré šroty vyvinuté v minulom storočí).
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-20 15:50:02
avatar
Můžu tě ujistit, že ani v účetnictví, ani v Outlooku ani ve Wordu ba dokonce ani ve Firefoxu není výkonná grafika vůbec poznat, takže je totálně putna jestli mám v pracovním kompu 4870X2 nebo integrovaný intel. Ale že ovladače na ten integrovaný radeon jsou o dvě ligy horší, to ti potvrdit můžu.

Můžeš mi prozradit v kterých klasických kancelářských aplikacích je HD3200 jako BMW a integrovaný Intel GMA jako Lada?

Aby měla tvoje dušinka pokoj, tak ten můj "Phenom 4850e" je podle názvu sice Athlon, ale určitě víš, že jádro má z Phenomu a ne z klasického Athlonu. AMD v tom dělá pěknej bordel.

Ale jeho výkon proti Centrinu 1,6 v kancelářských aplikacích teda subjektivně o moc vyšší není Proti Q6600, na které jsem zvyklý je to šrot. Nicméně je mi jasné, že když jsem měl na tom centrinu XP a Office 2000 a na tomhle XP a Office 2003, tak že tam může být zakopaný ratlík
Trovaricon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-20 17:18:17

4850e je 65nm procak na architekture K8 (ziaden phenom, phenomy su K10 a K10.5). Procesory na AMD K8 architekture sa predavali od roku 2003. Intel Core 2 od roku 2006. Co sa to vlastne snazis porovnavat ?

To e na konci znamena ze ma znizenu spotrebu (v tvojom pripade sa jedna o CPU s TPD 45w). Porovnavat K8 dvojjadro 4850e (2x 2,5GHz) s Core2 Q6600 (4 x 2,4GHz) tak to je silna kava ...
co tak porovnat Q6600 s Phenom 9750 ?

Inak, Intel Q6600 = pracovna stanica.
AMD 4850e = kancelarsky PC (pisaci stroj)
cenove porovnanie tychto dvoch procesorov hadam nie je nutne ..
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-20 18:04:22
avatar
Ha moje ignorace, on je to jeste vetsi srot nez jsem myslel. Uz se nedivim
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-20 18:51:28
avatar
Trovacion: máš pravdu, ale to že 4850e je kancelářeský CPU, to teda nee. S takovou HD 4850 na většinu současných her stačí, videjko s ním taky postříháš, když zrovna nejdo o H.264 a HD rozlišení. Do HTPC, naprosto ideální CPU. Do kanceláře je ho škoda
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-20 15:48:31
avatar
Holt problém mezi monitorem a židlí.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-20 13:54:13

Kdyby byla Nvidia zmetkovita v tak vysoke mire jakou naznacujes - pausalizijes vcelku slusne, tak by ji zadne marketingove triky ani dohody nezachranili. Ten problem neni zdaleka tak velky, jak se tady prezentuje.
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-20 13:37:24

nazdar Bennie..
keby som si mal vytvarat nazor len podla clankov uverejnenych na tomto serveri, dostanem sa k jednej uplne nevysvetlitelnej otazke:
ako je sakra vobec mozne, ze:
- AMD s tak dokonalymi malickymi a vykonnymi grafickymi kartami (a to uz od ospevovanej 1950, 2900, 3xxx a 4xxx),
- na vsetko dostacujucimi procesormi (athlonX2), vybornymi phenom X4, bezkonkurencnymi X3, ktore C2D zaslapu do zeme a uplne super bombove, vynikajuce a bezkonkurencne phenom II,
- a s tak vynikajucimi chipsetmi a o triedu lepsimi integrovanymi grafikami ako ma intel
je AMD v strate uz 2 roky a stale nie je schopne ziskat oproti takej shit konkurencii ako je nVidia (ktora uz 2 roky neponukla nic nove a len preznacuje stare grafiky, klame zakaznika, robi same podvody kde sa len da a vsetkych podplaca, ale za to jej marketing pracuje naplno a propaguje take totalne zbytocnosti ako je physX a cuda - na co to komu bude, to teda nechapem) a este shitovemu intelu (ktoreho vykon core i7 je tak nehorazne drahe, ze je prakticky zbytocny, nepredajny a vobec ho nepoterbujeme a HT ?? to je teda dalsia zbytocnost) -- aspon par percet podielu naviac ! ved s tak uzasnou platformou musi konkurenciu rozdrtit na prach a predavat svoje produkty ako na beziacom pase ! zakaznici by mali stat v radoch na produkty AMD tak, ako sa stalo za totality na pomarance alebo mandarinky pred vianocami !

a preto sa pytam: kedy aj ten obycajny BFU zisti, o co vlastne prichadza ? to si ludia na celom svete nevedia zratat kolko je 2+2 ? pripadne co je pre nich najlepsie v pomere cena/vykon ? odpoved musi byt jednoznacna - no predsa AMD !!
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-20 14:22:13
avatar
No popsal jsi to docela slušně, můj dojem je stejná... oni ti zlý BFU prostě to AMD nepodpoří a nepodpoří.. stádo jedno ošklivý.....
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-20 14:54:55
avatar
Troufám si říct o sobě že úplný BFU nejsem a přece jsi mě Halfe nepřesvědčil abych do AMD/ATI šel alespoň ne teď. I když pamatuju jak jsem kdysi machroval s Opteronem 144 - to byla fakt pecka.. nebo s ATInou 9600 Pro... ale to uz je fakt drahně let.

Jo a ta věta o těch pomerančích za totality
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-20 15:55:28
avatar
A úspěch na trhu znamená díky kvalitnímu marketingu prodávat na trhu větší šmejd než má konkurence, ve větším množstí s větším ziskem? Představ si, kdyby teď Škoda začala lidi těžce masírovat tím, že nový Superb je lepší než nové Audi A6 a Audi by na marketing dlabalo v domění, že lidé nejsou tak blbí a spoléhalo by na kvality svého auta, tak by se brzy divili, že se prodá těch Superbů více a i za stejnou cenu.
Berte to jako příklad, takhle ti lidi fakt blbí nemůžou být, aby se něco takového stalo, ale na trhu s CPU se to už stalo. P4 vs. Athlon 64. Kvalitní výrobek, levnější, výkonnější, chladnější a s nižší spotřebou, byl válcován takovým nezdařeným šmejdem, pokud vynecháme nekalou soutěž, tak k tomu právě i přispěl perfektní márketing, kdy Intel prostě přesvědčil lidi, že ten jejich šmejd je prostě lepší než konkurenční výrobek. Takže to co se prodává více a má větší úspěch na trhu nemusí znamenat, že je prostě kvalitnější.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-20 17:28:34
avatar
kdyz se to veme kolem a kolem tak skodovky a audi se uz moc nelisi oboje i jeste se seatem patri pod volkswagen, takze v zakladu jsou to skoro totozny auta a pouzivaji spoustu stejnych dilu. nejvetsi rozdil je tedy v karoserii (audi vede, i kdyz novy cupry taky vypadaji paradne) a ve zpracovani interieru (audi taky vede). a protoze sem mi audi libilo nejvic a jeste byla dobra nabidka tak mam a3 misto golfa. no a kdyby se toho superbu prodalo vice nez audi a6 za stejnou cenu tak by to mozna ani volkswagenu nevadilo.
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-20 09:42:28
avatar
JJ to je DD jak vyšitý Moc jsem nepochopil jaké povedené CPU DD myslí....
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-20 11:44:15

Sice netusim proc si hrajes na neznaleho ale kdyz zagooglujes tak zjistis ze Phenomy mk.II uz jsou plne konkurenceschopne s vyjimkou i7...
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-20 14:45:30
avatar
Neznalého ? ok ok.. zapoměl jsem Phenomy II drtí Intel v prodejnosti na prach
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-20 14:55:34
avatar
kde to bereš?
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-20 19:47:18
avatar
Myšleno ironicky..
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-20 21:24:27
avatar
uz sa to raz riesilo ... nemozes porovnavat produkty na zaklade predajnosti, vseci o praktikach intelu dobre vieme, takze poznamky kto koho drti su uplne mimo a nic o trhu(v tomto zmysle) nehovoria ...
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-20 22:36:35
avatar
Jakto že nehovoria ? Řekl bych, že prodejnost právě o tom vypovídá - někde výše o tom psal Bennie...
A že nemůžu porovnávat produkty na základě prodejností - samozřejmě že můžu, řekl bych, že je to hlavní ekonomický ukazatel
A co se týče praktik Intelu - sakra lidi už se vzpamatujme, nejsou hodně firmy ani zlé firmy (i takové názory tu čtu), přestaňme to personifikovat (zlý Intel, hodná AMD).
Jsou firmy pouze úspěšné, nebo neúspěšné - AMD/ATI se neumí prodat, takže je tam, kde je.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-20 11:46:20
avatar
samozřejmě PHENOM II
Panzer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - podpora IBM 2009-05-20 13:20:19
avatar
už jsem to tu nekolikrat rikal, ze DD predstava o tzv. "alianci" IBM+AMD je chimera a zbozne prani. Pokud spolu spolecnosti pracuji na nekterych projektech, jako je zelena energie, vyvoj procesoru, open source, tak se to porad neda nazyvat podporou jaka je minena tady v clanku. Proste je to obchodni a technologicka spoluprace, tak jak IBM spolupracuje na jinych projektech s Intelem jakozto leaderem IT x86. Nic vic, nic min. IBM ma nektera temata spolecna, zvlaste pri vyvoji (treba zminovane SOI), ale jinak zamereni je jine. Stejne tak bylo zbozne prani pred rokem, ze IBM je nejzhavejsi kandidat na koupi AMD. Proste je to jinak.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-20 10:07:52

Krize se podepsála na AMD až až - v zímě měl propad akcí na 2 dol. Ale teď se to zmírnílo - od března dvounásobný nárůst.
http://www.bloomberg.com/apps/cbuilder?ticker1=amd
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-20 12:24:53

Odraz dokonceni restruktulizace, prevedeni vyrobnich kapacit na GF a tim se zbaveni velke casti dosavadnich duvodu odpisu. Ale v pristich mesicich se tam pravdepodobne odrazi zhorsena situace s dodavkami HD4770. AMD stale neni schopno dostat vsem nasmlouvanym objemum, diky problemu TSMC s 40nm vyrobou. Ocekava se opet mirny pokles.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-20 11:22:27

peknych par milionov od Intel-u ako financna injekcia a AMD bude celkom vysmiate..
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-20 11:32:01
avatar
a do které věštící koule se dívěš teď???
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-20 11:55:09
avatar
Fandím.
Není nic horšího, než ztratit zdravou konkurenci, jako AMD.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-20 12:15:43
avatar
Uz bylo na case zacit mit i nejaky zisk!
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-20 12:19:53

Zisk nebude jeste nejaky cas. Odpisy byly hodne velke. Co je dulezite - cashflow se dostava do dobre situace a to znamena pro firmu mnohem vic nez zisky. AMD ma pred sebou jeste dlouhou cestu k ziskovosti, ale pracuje na tom dobre.
Waffen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2009-05-20 15:20:59
avatar
Jsem rad a preju to moc AMD aby se fakt vzchopilo a zacalo poradne tlacit na pilu a to hlavne v oblasti marketingu. Jestli se ta nova platforma TIGRIS na notebooky povede tak to bude bomba. Kazdy si pak bude moct vybrat co se jemu libi a hodi a alespon nebude mit jedna strana v tomto segmentu technologicky propad(at uz z nedostatku financi nebo neceho jineho ze do toho nebude moct investovat). Ceny by mely jit zarucene dolu a my si jedine uzijeme.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1062x
Komentářů: 3
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1531x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1126x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1193x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3777x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1464x
Komentářů: 0