AMD hlásí další ztráty – propad tržeb se sice nekoná, ale zisky stále v nedohlednu Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 22 červenec 2009
altAMD samozřejmě stejně jako ostatní společnosti v IT čelí poklesu poptávky …

 

 

 

AMD zveřejnilo své hospodářské výsledky za 2Q 2009. Ty jsou stejně jako u konkurence výrazně ovlivněny poklesem poptávky v celém světě. Nedalo se tedy čekat, že by se AMD dostalo do černých čísel a vykázalo nějaký zisk. AMD vykázalo mírné zlepšení příjmů proti Q1 2009 a jeho příjmy jsou 1,184 miliardy amerických dolarů. Procesorová divize AMD vykázala příjem 910 milionů, což je o 3% méně než v Q1 2009 a o 17% méně než v Q2 2008. Celkový počet prodaných procesorů ale stagnuje a tedy z toho logicky vyplývá, že průměrná cena procesorů AMD klesá. Obecně počet všech prodaných CPU klesl o 20,8%, nejvíce to ale odnesl Intel, který se na tom podílí z 15%, zbytek jde na vrub AMD.

Právě hrubá marže trápí AMD a v Q2 poklesla z 43% na 37%. AMD se zkrátka snaží držet cenovou atraktivitu svých procesorů na úkor svých příjmů. Jenže právě tento ukazatel se mnoha investorům příliš nelíbí. V dohledné době to totiž pro AMD nevypadá na zlepšení. AMD nasazuje 45nm procesory, ale Intel již zanedlouho přejde na nové modely a 32nm a pro AMD to bude znamenat další problém.

Grafická divize ATI zatím v rámci AMD odolává poklesu poptávky. Příjmy ve výši 251 milionů dolarů znamenají dokonce 13% růst proti Q1 2009 a 1% zlepšení proti Q2 2008. AMD prodalo i více kusů grafik ve srovnání s oběma obdobími. Grafická divize vykazuje tedy zisk a to už několikátý kvartál po sobě. Přesto i příjmy z ní ovlivňují velmi poklesy průměrné ceny prodané grafiky. ATI doplácí výrazně na problémy společnosti TSMC, která není schopna vyrábět 40nm čipy. ATI na tuto výrobu spoléhala a přizpůsobila tomu strategii zejména kolem jádra RV740 na HD 4770, které se mělo stát nejvýznamnějším hráčem v cenové kategorii grafik kolem 100 dolarů. Jenže TSMC není schopno problémy vyřešit, výroba 40nm jader vázne a ATI to musela kompenzovat slevami 55nm RV770. Bohužel problémy TSMC se 40nm výrobou nekončí.

Někteří také upozorňují na fakt, že AMD zdaleka nevyužívá možnosti své grafické divize a vzhledem k tomu, co současná grafická generace ATI nabízí proti konkurenční NVIDIA, by měla mít daleko větší příjmy a hlavně podíl na trhu. Osobně si myslím, že za tím stojí hlavně velmi slabý (v podstatě neexistující) marketing, protože ATI se už delší dobu snaží šetřit doslova na všem, jenže ne vždy se to vyplatí. AMD nemá problém s kvalitou ani výkonem svých produktů, největší problém stále zůstává fakt, že to AMD nedokáže pořádně zpropagovat a prodat a konkurence v tomto vyniká. Skutečně není nic divného, když do obchodu přilétne zákazník a chce grafiku Geforce nebo NVIDIA. AMD stále spoléhá hlavně na to, že kvalita a výkon se slušnou cenou se prodává automaticky, bohužel tomu tak není a nemalé procento lidí se nechá snadno ovlivnit reklamou a líbívými, leč se skutečností příliš nesouvisejícími sliby a PR testy…

AMD tedy už 11 kvartálů v řadě vykazuje ztrátu. Ta v Q2 2009 činila 244 milionů dolarů, se zaúčtováním aktivit v GlobalFoundries je to pak dohromady nějakých 330 milionů. Analytici očekávali méně, bohužel bez pořádných prodejů a s klesajícími maržemi (obecný problémy v současnosti v IT) to půjde těžko. Výhled je takový, že AMD poroste podobně, jako poroste celý PC trh. Ten očekává mírný růst. Podle největších optimistů, by AMD mohlo dosáhnout malého kvartálního zisku nejdříve v příštím roce.

Zdroj: AMD

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-22 21:35:35

Souhlasím s tím, že Ati má slabší marketing. Otázkou ale je jestli má skutečně i lepší grafiky. Do vydání HD4870 byla Nvidia na koni a patřičně toho uměla využít. Dneska mají Ati i Nvidia srovnatelnou nabídku (naštěsí dobře kvůli konkurenčnímu prostředí) ....jinými slovy nikdo neudělá chybu koupí-li si HD4870 nebo Geforce GTX 275. Rozhodnutí je podle mého názoru věcí zkušeností ..názoru známých ...hodně lidí také ovlivní diskuze na webech. Ati ale dle mého názoru nedojíždí s prodejema jen na špatný marketing ale také na né příliš dobrou pověst, kterou si způsobila s druhou generací čipů (viz. HD2900xt). Trošku to vylepšila až třetí generace a teprve povedená byla čtvrtá. Ovšem mezi druhou a čtvrtou generací byl odstup pomalu dva roky, který Nvidia využila dokonale a zapsala se tím dost do povědomí a proto řada lidí na Ati dneska kouká s takovou automatickou nedůvěrou, i když dneska k tomu již není důvod. Atina rozhodně udělala také velký pokrok na poli ovladačů. Jinak omýlaná technologická pokročilost Ati bohužel zatím zůstala nevyužita ..jinými slovy rozhodovat se pro nákup GK podle toho jestli podporuje DX 10.1 či jen DX 10 je pitomost. Myslím úplně stejná jako jestli podporuje PhysX či nikoliv. To bych u této generace vůbec neřešil protože hry, které toto využijí přijdou spíš až příští rok a to tady bude DX 11.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-22 22:11:08
avatar
Ati dojíždí i na to, že má vždycky o něco méně výkonnou kartu než srovnatelná konkurence, resp. to tak vždycky vypadá ve všech recenzích... podcenili jak hodně je důležité být leaderem.... vézt se v závětří se dlouhodobě nikomu nevyplácí..dobrá pověst se strašně těžko buduje ale velice snadno ztrácí a získat ji zase zpět je dvakrát těžší než ji poprvé vybudovat...

.. a marná sláva karty se kupují kvůli výkonu... fiasko s HD2900XT se prostě bude mazat hodně hodně špatně... a to říkám jako člověk, který na ní půl roku čekal a až pak koupil gforcku..
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-22 22:40:49

taky sem na ni půl roku čekal a pak si koupil 8800 GTX .....zatím jasně nej karta co jsem kdy měl. Škoda, že GTX 280 nevykročila z jejího stínu....
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 07:52:45
avatar
neostáva než len súhlasiť, darmo sa ATI dušuje, že má dobrú stratégiu s mainstream čipmi. To čo tvorí značku sú práve 8800GTX, GTX285 resp. GTX 295
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 08:11:16
avatar
AMD by malo skôr propagovať svoju ucelenú platformu ako jednotlivé produkty samostatne. A to, že sa predáva menej je dnes štandart.
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 09:43:32
avatar
mno, musím si rejpnout
DD nedokázalo se tak z pulky že ty testy který si nám tu nedávno o těch noťasích ukazoval byly pravdivý ? ne li uplně ?
navíc pokud je 60%lidí na trhu nVidioti, a maj kamarády kteří kupují PC, tak 50% řekne ať si daj do PC nVidiu, a těch zbylejch 10% dá na výběr, ale stejně dodá (dal bych ale spíš nVidiu)
5% z těch 40% co nám zustalo se nechá oblbnout marketingem, 5% si koupí ATinu protože vidí že je lepší a daří se jí víc(prostě TECHfanda ) a 30% si ju koupí protože sou fanatici .. no ne ? u mě to alespoň tak podobně chodí
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 12:36:24
avatar
Nejen fiasko s 2900XT, ale i úspěch NV 8800 imho způsobil stávající situaci. Navíc, jak píše Bennie výše, NVidia vlastní jak nejvýkonnější jednočipovou , tak i dvoučipovou kartu na trhu a to se počítá. Pokud máte samolepku No.1 na světe, pak se už velice těžko prosazují ostatní značky. Na DX10.1 a podobné blbiny pochopitelně BFU ( i lidi co se o IT zajímají) neslyší...
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ati 2009-07-22 22:25:00

ati, ati. Slabsi marketing? Tak ok. Minulu sobotu som robil jeden herny pc. Sla tam ati4850. Stratil som asi 4 hodiny instalovanim Seven a naslednym hladanim problemu, preco nejde rozlisenie nad 1440x900. Nejde, hotovo. Ok RC, neriesim, ide tam vista. Ok, zas to neslo, ale aspom sa tam dalo daco (nepamatam uz co) poprepinat a potom to slo. Pridem ku klientovi, instalujem prvu hru, Trine (mimochodom najlepsia hra tento rok). Tos ati nema physx takze smola. Potom som este bol zyebany za tu vistu, lebo som pri tvorbe zostavy slubil 7. Na 9600gt mi ide vsetko ako ma, mal som zobrat gts250, ale ked som sa ulakomil na ten ati marketing a odporucania ddworld. Mohla mat teraz Seven a hrat Trine.

Ta karta je inak paradna, asus EAX4850 1GB, ticha, malo zerie. Ale problem so Seven som fakt necakal, nadaval som (na seba) jak pohan
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-22 22:34:12
avatar
mě to jde tedy instalovat napoprvý a absence PhysX u ATI je přeci úplně jedno ... PhysX je akcelerováno i přes CPU, blbě ale jo .... kvůli tomu ale bohužel musíš instalovat i PhysX ovladače, to není vinna ATI, prostě musíš stahovat nejnovější verzi PhysX ovladačů ... někdy to bez toho háže chyby, ale to i když máš NV grafiku, když nemáš nejnovější PhysX ovladače ...
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-22 22:54:45

samozrejme to ma napadlo hned (resp. som sa docital na forach ), stiahol som teda z nvidie physx ovladace a nainstaloval. Uz nechcelo physx..cosi.dll ale chcelo ine dll. Tie som tiez nasledne skopiroval z mojho pocitaca (ale to uz som skusal na xp a r3850) a neslo to aj tak. Tak som trine s radeonom vzdal. 8600go, 9600gt na prvy krat bez akychkolvek problemov. Preto ludia kupuju nvidie!
Ale zas musim uznat, ze Terminator na mojom pc nesiel spustit a na tom r3850 bez problemu. Ta hra ma vobec netrapi, trapilo ma, ze ovladace na 7 su naprd, a musel som preinstalovat cely komp, co bola strata casu. A este ani to by ma netrapilo, keby som jej tam nemusel dat vistu , asi hodinu som jej ukazoval aky je 7 super, a ze vista je naprd, a teraz doneses komp a tam vista.
pedge [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-22 23:22:51

... 7 je super a vista je naprd..., aj ked 7 je vlastne taka prezlecena vista ...
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 09:06:33
avatar
Takové rouhání!
Windows 7 je perfektní operační systém, který si za tu cenu nekoupím ani ve verzi OEM, neboť užitná hodnota přechodu z Win XP na Win 7 je pro mě zatím stejně nízká, jako bylo upgrade z Win XP na Win Vista. Doporučuji všem.
Callisto [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 10:53:40

Evidentne jsi 7 nezkousel, jinak bys takhle nemluvil.
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 11:20:38
avatar
Sypu si popel nahlavu, zatím jsem Win 7 opravdu nevyzkoušel. Kdybych možná zažil ten úžasný pocit z nových Win 7, tak bych jistě řval blahem "WoW" stejně jako v případě vydání skvělých Windows Vista.
Danik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 12:59:08

Zní to přehnaně, ale já jsem místo XP zkusil WIN 7 rovnou 64 bit a je to fajn.
Nekoupil bych si to (když už licenci XP mám), ale je to prozatím výborný systém + mám ATI 4850 a s ovladačemi nebyl ani trochu problém.
WIN 7 se nainstaloval (poté co jsem hodil disk do sata 1) asi za 30 minut.
Rozslišení se dalo nastavit taktéž hned i bez ATI ovládačů, takže šlo asi o lokální problém...
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 15:23:19

neslo to ani s samsung 2443BW ani so samsung 2243NW. Aj ovladace zo samsung stranky som nainstaloval. Po 1440x900 ok, potom len 1600x1200, co nieje standardne rozlisenie.
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 09:45:29
avatar
DD ?..mohu se pls zeptat jestli je PhysX podporovaná až od generace 8800 .. ? nebo je to i na 8600 a 8500gt ?
nevíš ?
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 10:15:08

GeForce 8-series GPUs and later (with a minimum of 32 cores and a minimum of 256MB dedicated graphics memory) support PhysX.

Odkaz
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 14:20:06
avatar
mám 8500gt s 512mb víc nwm, zjistím to v rivatuner či tak ?
btw. WIN7čku sem zkoušel, pul hodiny sem hledal ,,firewall,, ovladače šli instnout hned a dokonce mi to dalo nabídku esi si nechcu koupit lepší nVidiu, nevím esi to je marketingovej trik či chyba nebo já nevim ale rozesmálo mě to
jinak WIN7 si koupím až vyjde DX11 nVidie, pač kupovat ATi za několik tisícovek a pak zjistit že má nVidia lepší výkony etc. to by mě naštvalo :p
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-22 23:24:12
avatar
Nebude to tím je monitor ke grafice připojen přes D-SUB kabel, já jsem měl stejný problém u mého 23" monitoru který má nativní rozlišení 1920x1080 ale po připojení ke grafice přes D-SUB kabel šlo nastavit maximálně 1440x900, jak jsem připojil monitor přes DVI nebylo problem nastavit rozlišení na 1920x1080.
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 00:45:22

dsub, ale ine pripojenie nebolo. Na mojej 24ke som to pripajla tiez cez dsub, lebo dvi mam moj desktop. Zatial vsetky pc co som nan pripajal 1920 sli. A aj ta 4850 vo viste sla, 7 nesla.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 10:25:16
avatar
To Trine jsem nezkoušel, ale instalace Windows 7 64bit. s HD 4850 a monitor 24" 1920×1080 a nenarazil jsem na jedinný problém. A jinak ostatní hry fachaj absolutně bez problémů. Jenže já každou stavbu PC začínám tak, že do MB nejdříve nacpu aktualní BIOS, postahuju si nejnovější ovladače ke grafárně, chipsetu, zvukárně a dokonce i k síťovce a pak nainstaluju OS, nacpu tam ty ovladače a jede se.
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 10:51:34
avatar
Mno, já většinou každou stavbu PC začínám tak, že si rozložím všechny komponenty, zkontroluji jejich fyzický stav a následně si stanovím, jak budu při stavbě postupovat. A když je PC pohromadě a normálně nabíhá, tak teprve pak sháním pro instalaci systému aktuální ovladače, popř. aktuální BIOS. Každý tedy používáme naprosto jiný postup, že?
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-24 10:40:09
avatar
Tak jako zase tak do detailů, jako že taky skontroluji, jestli nejsou komponenty nějak poškozené, jsem nechtěl zacházet. Pak to složím a pak už pokračuji jak jsem napsal výše. No sice máme jiný postup, ale komu to pak funguje bez problémů?

Jinak to Trine ale vypadá moc hezky.
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 17:43:02
avatar
nevyhováraj sa na hardware. Fachám na win7 x64 a nemám sebemenší problém. A na atinách mám postavené 2 PC. Kamošovi som daroval 3850 512 a nemá sebemenší problém s win7. Opäť problem medzi klávesnicou a stoličkou.
flanker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-22 23:23:53
avatar
je však někde podíl desktopu a serverů, resp notebooků? Nemyslím so, že desktop nějak utržil špatně, spíš pokles serverový trh.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-22 23:39:52
avatar
desktop by se mohl docela drzet, tam ma amd hodne dobrou nabidku. podle me ma na tom nejvetsi vliv mobilni segment, kde amd proste nestiha, kasle na nej nebo nema dost prostredku aby se mu venovalo nebo vsechno dohromady. mobilni segment prave amd hodne podcenuje, i kdyz uz je dulezitejsi nez desktop. v serverech sice nehalem hodne boduje, ale tam ten trh neni tak pruzny a myslim ze nijak extremne se jeste neprojevuje i kdyz nezanedbatelny vliv ma urcite take.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 09:08:00

Me to prijde ze nemaji vyrobni kapacity a AMD-Ati nemuze nejvetsim vyrobcum zajistit dostatecna mnozstvi, ale mozna se mylim tohle je ciste odhad bez podkladu....

Ale samozrejme naprosty souhlas, kdyby AMD-Ati slaplo naplno do notas segmentu tak by se AMD-Ati dostala jako znacka do povedomi lidi podstatne vice, vlastne to je skryty marketing s obrovskym potencialem a lidi by se daleko vice zajimali o AMD-Ati jako o ucelenou platformu s lepsima grafikama nez ma konkurence, takhle ten potencial koupe Ati a vyuziti vyhody nad Intelem zustane nevyuzit...
Dalsi marketingova vyhoda vysla v nivec s aferou vadnych varek chipu 8 a 9 rady ktera by se dala radne vyuzit kdyby AMD-Ati vic tlacilo do mobilniho segmentu etc etc etc...
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 09:49:15
avatar
mno ale to by zase AMD musela investovat několik desítek miliónů ...
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 18:01:19
avatar
Jestli to taky nebude tím, že drtivá většina lidí nějaké značky vůbec neřeší. Je jim jedno, jestli je v tej krabici nějaká ATI nebo nVidia. U většiny tzv. BFU, kterým jsem stavěl počítač nic neříkal ani pojem "grafická karta", a to se jednalo o lidi, kteří s počítačem normálně pracovali na uživatelské bázi včetně hraní her. Tady se to pořád svádí na špatnej marketing směrem k zákazníkům, ale ani kdyby ATI měla marketing na úrovni intelu a nvidie, žádná velká změna by to podle mě nebyla.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 10:06:50

Uz pred lety, kdy si mysleli, ze mobilni segment je mala cast trhu, zvolili spatnou koncepcni strategii. A dneska to nese ovoce, horsi je, ze ani dneska nevidim nejakou extremni snahu ziskat pozici zpet. V desktopovem segmentu AMD opet mirne posililo, ovsem bohuzel se stale jedna o dotahovani propadu z 4Q/2008, ktery byl pro ni tragicky. O predchozich vysledcich alá 5% podilu za kvartal jako tesne po uvedeni HD4870 se jim zatim ani nezda. A to v ty dobe dohaneli ztratu, takze rozlozeni trhu je dnes cca stejne jako pred uvedenim HD4870 - tomu rikam totalne prosustrovany potencial.
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 07:59:06
avatar
AMD by pomohol druhý Jerry Sanders, ktorý z mizerného postavenia a veľkosti voči Intelu v období K6 dokázal vybudovať takmer dokonalý K7 procesor (do dokonalosti mu pomohol až 0,18 um proces). U procesorov to bude mať ťažké, proti 32nm Intelu. U grafík sa uvidí, ja čakám RV870 minimálne s 1600 Shadermi, ak chce ATi bojovať aj so samotným G300 , nie len s jeho orezávatkami.
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 09:50:51
avatar
mno
takže na první místě intel - 32nm
druhý místo amd - 40,45nm
a třetí nVidia - 55nm (40nm ve výrobě ?)
to je dobrý
urban.novak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Core i5 a 32 nm technologie 2009-07-23 09:03:31

Amd prostě na Intel v současné době nemá (co se technologie týká). A je otázka jestli se někdy dotáhne. Pokud ano , tak to nebude dříve než za 5 let.

Intel má oproti AMD 3 výhody, každá přináší cca 25% nárůst výkonu.
1. lepší architekturu procesoru
2. hyperthreading
3. lepší výrobní proces

Až začne intel dodávat na trh 32 nm procesory, přestane AMD být konkurenceschopné i ve střední třídě a bude tedy moct prodávat pouze lowend procesory za
Miqq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 10:05:24
avatar
25% nárůst výkonu, ale 50%-150% nárůst ceny. Nikdy není potřeba takovej výkon aby se musel draze kupovat od Intelu.
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 14:22:38
avatar
draze, nevim ale intel v amd je něco jako ati v nVidia..
ceny sou od sebe 0 - 500kč ty nejnižší nabídky, takže myslím že mnoha lidem při koupi nějakýho stroje 500stovka nebude vadit
flanker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 09:13:18
avatar
výrobní proces je diskutabilní, lepší architekturu, totéž-diskutabilní (co je i7? defakto ne nepodobný Phenomu)
hyperthreading ano, přínáší solidní nárůst a většinou v těch aplikacích,kd eje ho třeba-práce s videi, komprese atd. Phenom II je povedený CPU a věřím, že nejenom revize C3, ale i celá platforma Leo nás překvapí.
Callisto [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-23 10:50:36

AMD se ted dostalo do super situace, nema zadny hodne levny 2 jadrovy procesor. Coz je s u nich s podivem. Odjakziva jsem delal nejlevnejsi sestavy na AMD. Ale ted, co prestaly dodavat stary dobry X2 athlony, tak ty nejlevnejsi shit PC delam na Intelu;) Kdo by kdy cekal ze se to stane. U tehle PC jde jen o cenu (co by taky clovek od masiny za 6,5k chtel;) a tam kde bylo AMD vzdy silne, tj pomer cena vykon v lowendu se najednou nejak ztratilo. Intel ma dvou jadro pod 800bez dane a Amd pod 1200 Kdyz se k tomu prida deska, muze byt rozdil i 500kc bez dane. Coz je v tyhle cenovy relaci dost, opakuju ze vykon tu nehraje roli. Tehle PC navic delam mraky. A takovych lidi bude tady a ve vychdni evrope hodne. Ted se na tom prilepsi Intel. Urcite to pro AMD nebyl nejakej super vydelek, ale vyroba byla odladena a tak duvod zruseni je fakt zahada. Navic intel ma nejvic penez z procesoru z OEM prodeje, kdezto AMD prave z takovych bastliru PC jako jsem ja..... Takze uz ani tady si nepomuzou;)
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-24 11:00:14
avatar
Mohu vědět, proč je ztráta grafické divize ve výši 12 milionů dolarů, prezentována jako, cituji:

"Grafická divize vykazuje tedy zisk(?) a to už několikátý(myšleno omylem druhý? tak to lol) kvartál po sobě."?

Zvláště když grafická dvize byla v plusu zatím jen jednou a to minulý kvartál ve výši 1 milionu dolarů...

Důvody ztráty jsou zcela zřejmé - cenový konkurenční boj, který sráží příjmy z prodeje grafik pod únosnou mez. ATI zvyšuje podíl za cenu menších zisků, respektive ztráty.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do Japonska
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do JaponskaStředa, 15 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 949x
Komentářů: 9
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!Úterý, 14 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 946x
Komentářů: 1
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNPátek, 10 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1396x
Komentářů: 1
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineStředa, 08 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1092x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1855x
Komentářů: 2
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíČtvrtek, 02 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1955x
Komentářů: 3