AMD nabídne až 17 procesorů RYZEN a k některým nové „BOX“ chladiče. První benchmarky? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Neděle, 12 únor 2017
altUž se to blíží a máme tady další várku zajímavých informací.

 

 

 

 

Na internet se pravděpodobně dostala opravdu kompletní tabulka s nabídkou nových procesorů AMD RYZEN. Ta potvrzuje, že asi ne hned, ale později se dočkáme o mnoha dalších než jen 8jádrových variant:

Nové mají být také BOX chladiče, které AMD bude přidávat ke všem procesorům s výjimkou modelů s X na konci, které stejně jako K edice Intel budou prodávány bez chladiče. BOX chladiče AMD mají mít ale údajně novou podobu. Zatím téměř jistý je nová verze Wraith chladiče, který dostane podsvícení a jiný tvar ventilátor. Mimochodem X varianty procesorů mají mít režim XFR, která dovolí stejně jako u Intelu za určitých okolností překračovat referenční hodnoty boost taktů. Jinými slovy, pokud budete mít výkonné chlazení, může váš procesor běhat s vyšší frekvencí a tedy výkonem, než jaká je ta oficiálně uváděná. Vše záleží na TDP a teplotách.

Na základě něco se pak objevil i render, který má údajně ukazovat podobu i slabších dvou řešení. Všechny mají sdílet stejný vysoký ventilátor, ale rozdíl bude samozřejmě ve velikosti a provedení pasivu. Nicméně berte to jako spekulaci, nejedná se o oficiální render.

  • Ceny a výkon?

Hodně se propírají ceny a výkon, zejména ve srovnání s Intel procesory. Neustále se ale zapomíná na fakt, že AM4 platforma je mainstreamová a tedy konkurence LGA 1151/Z270 intel, nikoliv X99. A tak se mnozí nepozastavují moc nad faktem, že AMD s 95W a dokonce jen 65W TDP nabídne 8jádrové/16vláknové procesory, které se budou moci poměřovat výkonem s tím, co Intel nabízí v podobě 140W čtyřkanálových obřích procesorů pro X99 platformu! Takže ještě jednou, i pokud bude AMD s 8jádrovým RYZEN s 95/65W jen na dohled 140W ultra high ednu Intelu, bude to naprostá pecka. Tím spíše, že 8jádrový Intel stojí 32 tisíc korun. Nejdražší 3,6/4,0GHz Ryzen R7 1800X má ale stát cca 15-16 tisíc korun. Stále se ale objevují testy slabší verze Ryzen R7 1700X s takty 3,4/3,8GHz.

Aktuálně se dostalo ven dalších několik grafů, ovšem testován byl stále jen vzorek procesoru na starší revizi, velmi pravděpodobně nefungovalo turbo a ještě mělo být testováno na laciné B350základní desce. Neberte to tedy jako definitivní, přesto to nevypadá špatně. Zejména v oblasti výkonu na jedno jádro:

Na 3,4GHz se RYZEN dostává na úroveň toho, co nabízí dnes Core i7-6000 modely! A i pokud bychom měli brát v úvahu boost takt, jsou to výsledky opravdu skvělé. Ale ani na výkon všech jader to vůbec není zlé.

Připomínám, že testován byl Ryzen R7 1700X s 3,4/3,8GHz s dvoukanálovým řadičem pamětí a 95W a překonává všechno, co Intel nabízí v nižších cenových hladinách a blíží se výkonu 140W Intel Core i7-5960X a Core i7-6900K, které ale mají 4kanálový řadič pamětí a vždy stály přes 1000 dolarů (cca 32 tisíc korun). Cenovka R7 1700X má být ale těžko uvěřitelných jen 389 dolarů (cca 12 tisíc vč. DPH). No a to je tady ještě R7 1800X s 3,6/4,0GHz, nicméně připomínám, že RYZEN procesory jsou odemčeny pro taktování …

Nevypadá to všechno až příliš dobře, nebo jsme si jen zvykli na výkon a ceny, které tu máme už dlouho?

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 16:02:39
avatar
Tie chladice su takmer na 100% tutovka:

Odkaz

Odkaz
Kernel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 16:10:25

stále testy SE
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 16:40:50
avatar
Myslíš ES? ... BTW: ES mohou být (a samozřejmě i jsou) i finální revizí a stejné kusy jako prodejní ;)
Kernel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 16:48:33

to pravdaže nik nevie ci posledná pred produkčná inžinierska vzorka vraj F4 bude aj produkčná kľudne môže byt označená F4a ale kľudne F5
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 16:50:22
avatar
F4
Lumir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 16:17:34

Super, jen mám dotaz na autora, je nějaký důvěryhodný odkaz že to bylo opravdu testováno jen na základních taktech a opravdu bez funkce turba? se mě to prostě nezdá, reálné vydání je fakticky za rohem, zákl. desky jsou dávno už vyrobeny, tak proč by pořád testovali nějakej starej předprodukční kousek, na předpotopní základovce.
Jinak se těším na reálné testy a hlavně přetaktování všech jader vč HT, kam to až dostanou vč napětí, toto mě opravdu zajimá.
Kernel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 16:22:52

veľmi zaujímavá otázka
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 16:33:05
avatar
není jasné jak to s tím turbem je, budeme si muset počkat ....

jinak je to možná proto, že AMD bude posílat finální kusy procesorů novinářům až za pár dní a snaží se jen těm, kteří dodržují NDA, takže zatím proto nejsou žádné skutečně 100% jisté úniky a testy finálních kusů CPU ....
Lumir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 17:06:51

Dík, takže jistě už máte, nebo budete mít velmi brzo novinářský vzorek, ty bývají často jedny z nejlepších, tak si zamlouvám testování přetaktování na vodním bloku, a prosím o max co to dá, předem děkuji.
PS. Doufám že to bude nejvyšší řada.
Kernel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 17:15:00

Vybrane ale už z produkčných . Podla mňa po polroku budú lepšie šarže
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 17:19:57
avatar
nevíme kolik toho pro ČR bude k dispozici, ale pokud budou tak je mít budeme. Stále jsou ještě 2 týdny času. Taktování asi jen lehce načneme, určitě bude předmětem i dalších článků ... obvykle zkoušíme hlavně běžně dosažitelné a provozovatelné taktování, všechny procesory dnes už testujeme s AiO chlazením (Fractal KELVIN S36 tedy 360mm výměník) ....

nevíme co bude AMD posílat, předpokládáme že první budou R7 1800X/1700X procesory ....
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 17:33:43
avatar
Bolo to testovane na low-end doske s cipsetom A320 a nie na mainstreamovej B350 ako pise DD. A320 ani nepodporuje pretaktovanie*, takze procesor bezi len na zakladnom takte. Takisto pamate mali tragicke casovanie a boli pomale.

Tu je ten test podrobnejsie: Odkaz
A tu je ta doska: Odkaz
* Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 17:21:02
avatar
aha ... to je jak strčit i7-6900K na desku za 1500,- ... což ani nejde, protože X99 desku pod 6 skoro nekoupíš ...
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 17:25:30
avatar
Kludne to moze byt zamer. A ak aj nie, tie vysledky v reale budu aj tak lepsie na nabusenych doskach s finalnymi BIOSmi a pri dobrom chladeni tych procesorov.
Kernel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 17:42:59

ak boli všetky chyby v rev 4 opravené
Bandita [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 18:15:11

No kéž by to bylo aspoň takhle)) Co se týká dvojnásobně drahých CPU Intel, tak AMD na ně někdy ztrácí 10% a někdy zase vede.

Podle mě hoooooodně konkurenceschopný CPU, když bude dobrá cena a spotřeba

Už se na to nemůžu dočkat.

Honzo, hoď už sem k sakru nějakou recenzi na fošnu AM4

Kdo to má vydržet
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AMD už toho nakecalo 2017-02-13 22:44:17

Procesory si takty řídí samy a turbo určitě fungovat bude. X ZENy mají navíc fičurku, která jim může ještě přidat víc ( četl jsem )4GB RX480 šly odemknout na 8, fičurky se dají aktivovat a jestli je odemčený procesor, pak by teoreticky neměla mít deska vliv. Na to jsem osobně velmi zvědavý. A to se dozvíme až tu budou. Zatím jsou to jenom dohady. Třeba Asrock by mohl překvapit. :-)
Robokovich [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - čekání je nekonečný 2017-02-12 16:52:47

Ale musíme to vydržet. Bude to stát za to. Všem kdo AMD fandí se naskytnou vánoce

Ještě nevím jestli 1700 nebo 1800 řada, ale tuty ho musím mít. Doplnit nejlepší grafiku na trhu, RX 480

Jen vydržet a došetřit pár korunek.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 16:55:07
avatar
proč jen AMD? snad všem co si chtějí koupit slušný výkon za slušné peníze ...
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :-) 2017-02-13 22:51:31

Protože fanoušek Intelu a nVidie si AMD nekoupí tak jako já a mně podobní, nekoupí Intel nebo nVidii. ( vyjímečně ) Oni udělají trochu vítr v cenách a srovná se to pěkně podle výkonu. Intel má vždycky plán "B" A jestli měl fanda AMD Intela a koupí si AMD, zas je to fanoušek AMD. :-)
Kernel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 16:56:58

Počkať na nezávisle testy a z chladnou hlavou vybrať čo potrebujem za najlepšiu cenu výkon ale aj spotrebu
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 17:03:25
avatar
to je zase rada ... to je jasné že si bude muset počkat, protože dříve si to ani moci koupit nebude, protože na trhu to bude až s recenzemi, nebo chvíli po nich ....
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Až vyjdou 2017-02-12 18:53:24

Bude i nějaký test pod w7? Nedávno jsem četl o tom, že i3 co by měla fungovat pod 10, jela na 7 vcelku korektně. Až na některé věci, co se daly řešit softwarem a pak při videu, byl procesor vytíženější, než ve win 10. Jde o Zen s HT. Tam by mohl být problém kvůli nepodpoře ve Win 7. Jenže čipy bez HT by s tím problém mít nemusely. Byla by to ideální volba pro odmítače w 10. Dočasná.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 19:06:21
avatar
nebude, nemá smysl testovat zastaralý OS, který byl již dávno nahrazený aktuálnějším a mnohem lepším systémem .... pokud si budete kupovat RYZEN CPU, musíte si koupit i desku a určitě si k tomu dáte nový OS. Windows 7 je pro nás dávno mrtvý ....
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 19:58:50

Pro mnohé ještě mrtvý není a také není zatím ani důvod na W10 přecházet, až budou hry které stojí za upgrade grafiky i systému tak třeba důvod i někdy bude..
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 20:51:43

Desítky jsou aktuální. Buďme rádi, že nový procesor je optimalizován na aktuální systém.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-13 13:52:45

To že je něco aktuálního ještě neznamená že je to dobré pro všechny, nejsme ovce tak ať se každý rozhodne sám co vlastně chce a co mu vyhovuje. Ale souhlasím že je dobře že je procesor optimalizován, jistě to potěší toho kdo o jeho koupi uvažuje..
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-13 18:49:59

Nevím, ale tvůj přístup "ať si každý rozhodne co mu vyhovuje" je trochu out.
Jednoznačně nový procák na nový operační systém! Bez diskuze .
To jestli někdo pojede na Vistách a koupí si Ryzena, je jeho věc. Ale logicky nové instrukce využiješ jen na novém systému. Je jedno jak se jmenuje ...
O to tu šlo.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-13 19:18:17

Tak samozřejmě pokud koupíš třeba Ryzena tak přejdeš na W10 to dá snad rozum, tak jak jsem psal níže, já to myslel ohledně staršího hardware který jede ve vší spokojenost na W7 a o tom zase mluvím já, ne pro všechny je W7 mrtvý jak se psalo a ne každý nový hardware hned potřebuje a k tomu jsem se také vyjádřil..
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-13 19:33:03

Tomu rozumím. Ale disktutujeme pod článkem o Ryzenu, takže to pak jo ;)
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-13 19:45:04

No já jen reagoval pod tím co napsal Honza o W7, jsem rád že jsme se nakonec pochopili..
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Já mám pořád 960T 2017-02-14 12:13:54

Kdybych měl fx mám rychlejší sběrnici, paměti mají "jen" 1333MHz (necelých 1500 nyní) a nemám opravdu potřebu cokoli měnit. Odemknul jsem to na 6ti jádro a stačí. Dneska má dost výkonu i Pentium. Nepotřebuju 10. Je to podmínka pro ZEN? Tak si ho na nějakou dobu milostivě strčte mezi půlky. :-) Další takovej co je přesvědčen, že co je dobrý pro něj, je dobrý pro všechny.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-15 15:01:57

Vůbec nechápeš podstatu a nikdo nikomu nic necpe.
Koukám, že tady jsou samé děcka, co bud mínusujou, anebo tlačí své přesvědčení, že to co mají jim stačí. Diskuze na úrovni houpajícího koně
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dovysvetlit.. 2017-02-13 10:19:36

v com je w10 "mnohem lepsi system"?
technik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-13 10:55:53

lepsi/horsi to je subjektivni
je proste novejsi a MS+INTEL porad jdou nastavenou cestou "nasilneho" upgradu

chcete win7? fajn ale nebudete mit dx12, u novych kabylake cpu vam nepujdou nove funkce (dekodovani videa pred grafiku, dekodovani nejnovejsiho chraneneho obsahu) a intel neruci za stabilitu pod win7
a spekuluje se, ze stejne tak se ted zachovalo AMD a pod win7 zen procesory nejsou plne podporovany. v tech spekulacich se hovori tusim o nefunkcnich virtualnich jadrech

takze ve zkratce je treba se s tim smirit a uznat ze win7 jsou proste zastaraly a odstreleny nejen od MS
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-13 14:02:38

Ano pokud někdo uvažuje o upgrade hardware tak má důvod k přechodu na nový systém, ale musíš počítat i s tím že některým dosavadní hardware dostačuje a W10 nepotřebují, ne všichni musí mít prostě každou novinku jen proto aby byli top, většině na hry stačí i starší generace CPU,GPU ne každý má 4K a tudíž nepotřebují zbytečně investovat..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-13 11:06:59
avatar
všechno .... zejména pro moderní HW .... opravdu nechápu pořád tu fascinaci W7, když 2 roky jsou venku W10 a nemají žádné problémy. To je to samé, jako kdybych dnes stále ještě používal XP ... neexistuje žádný racionální důvod, proč dnes dávat přednost W7 před W10 ....
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-13 13:48:27

Já zase nechápu když někdo uživatelům cpe W10 když bohatě při stávajícím hardwaru a hrám W7 dostačuje, proč bych měl přecházet když hraju hry jen v dx11 jelikož mě v dx12 nic neoslovilo. U Tebe chápu že W10 využiješ, ale třeba pro moji práci doma a sem tam nějakou hru důvod prostě nemám, dokonce ani nemám důvod kupovat grafiku s DX12 jelikož není zatím nic co by mě k tomu nutilo.. Počkám až jaké budou další hry a pokud bude nějaká alespoň trochu obstojná tak třeba koupím grafiku a přejdu na W10, ale je také možné že pokud to půjde s hrami i nadále tak se spíše dočkám dalšího Windowsu než slušné hry kterých je bohužel čím dál míň..
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Já musím používat i XP !!! 2017-02-13 14:12:23

Družici občas chodí pracovní maily ( i ze zahraničí) a v těch mailech odkazy. Na tom by nebylo nic divného. Jenže v těch 10 se prostě neotevírají korektně. Kecy o kompatibilitě v režimu... můžeme vynechat. Zkusil jsem všechno. 10 mají možnost otevřít to v IE. ( 50:50 ) Proč tak úžasný systém potřebuje... No vylámali si na tom zuby jiný kádry, protože tohle není moje máčka. Ani 7 nebyly 100%. Takže to otvírá v 7 a něco vyjímečně v XP! Píše se rok 2017! A pak jsem si na jedné merendě postěžoval jejímu kolegovi. "To je kravina!" říkal. "Mně to jede normálně, To je něco v nastavení" No nebylo. Stavil jsem se. A pak zjistil, že ten firemní komp, má stále XP. !!!!! A nechali to tam jejich IT machři. Naštěstí těch případů ubývá, ale stávají se. Tohle je racionální docela dost. Od systému, který je MNOHEM lepší, bych čekal, že se s tím popere. Mám v NB raději 7, protože když někam jedu chci si pustit TV, na 7 strčím do USB tuner a jedu. 7 mají to co 10 sebrali. Soft k tuneru stál za prd. VMC byla pecka. jednoduchý, přehledný, nekomplikovaný, nesekal se. Stačilo dodat jen ovladač. Internet TV? U nás? Můžu vyjmenovat spoustu racionálních důvodů, proč jsou
10 "jen" aktuální operační systém. Já ctím heslo: Podle chuti každého soudruha. Nechápu fascinaci 10. :-)
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-13 17:43:54
avatar
Ja verim ze muj racionalni je. Na PC v prve rade pracuji, konstrukterina a programovani pro vyrobu na cnc. Pouzivam vicero sw, jejichz licence dohromady staly slusny balik. Plnohodnotna kompatibilita s W10 by pro mne znamenala nakup novych licenci. Oni vyrobci totiz mnohdy radeji vydaji novou verzi sw, nez aby podporu dodelali stavajici ci starsi verzi. Nicmene starsi verze toho sameho sw jsou pro mne plne vyhovujici (v realu jsou mnohdy nove verze dokonce horsi nez stare, asi z nudy prekopane ovladani, mene ergonomni a pridane funkce jsou casto jen okrajove vyuzitelne az zbytecne) a rozhodne do nich nechci investovat jen kvuli novemu windows.
To, ze se mi W10 nelibi vizualne a ovladacimi prvky, je tak uz docela podradne. Na duvere taky neprida ten vyhlaseny sber dat a pokud si system meni nastaveni s kazdou aktualizaci, kterou dokonce ani nemohu mit plne pod kontrolou, tak ten prechod budu oddalovat co to pujde.
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - W10 jsou aktuální 2017-02-13 13:25:17

ale mnohem lepší rozhodně nejsou. Dokonce si troufnu tvrdit, že to "mnohem" je spíš zbožné přání. Nejsou totiž ani lepší. Jsou lepší volbou pro hráče s grafikami od AMD. To je jediný způsob, jak dosáhnout situace, že je AMD lepší než nVidia :-D. A je to další věc k vnucování něčeho, kvůli něčemu. A AMD to uškodí nebo spíš nepomůže. Systém je mrtvý tehdy, když skončí jeho podpora. W10 jsou stále napi... :-)! Mám je opět na NB, protože musím být v obraze a přestože jsem je okleštil k obrazu svému, stále utíkám k 7. A dokud mě někdo nepřinutí říkat něco jiného... w10 jsou napi...! Možná až vyjde build 136987557598713596. Nebo v roce 2020.
Slayer3112 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-14 02:05:22

Největší problém je s lidma, ne se systémem. Každý kdo si koupí PC za nějakou vyšší sumu je v tu chvíli spokojený a nejraději by ten stav zakonzervoval takhle na vždy. Ale to se nestane. Vývoj jde dopředu, a to HW i SW. A nemá cenu všechno staré pořát upravovat pro to nové. To by se nabalovalo tak, že by to nikdo ani nestíhal. Nejde o jeden ovladač, ale pak o trvalou podporu. Když začaly čtyřjádrové procesory, tak se taky muselo prchat z WinXP většinou na sedmičky, protože XPčka podporovaly jen dvě jádra. A situace to byla stejná jako dnes, XP měly maximální oblibu. Nakonec vyhrály ale sedmičky, protože na ně lidi přešli a zvykli si. Tak teď to dopadne stejně. Na desítkách jedu už dost dlouho a nevidím problém. Jaké si kdo chce vybírat aktualizace? Stěžovači dělají, jako by tomu rozuměli, programátoři. Cybu to občas hodilo i na sedmičkách, nikdy nikdo nevěděl co se stane. A pokud jde o sběr dat, tak ten byl vždycky. měl jsem sedmičky a rodičovský účet u dcery a běžně mi chodilo, na jaké stránky chodí. Tolik k zamrzlíkům v čase.
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Co tím chtel básník říc? 2017-02-14 10:35:05

Soudruzi by měli zájem. Ale nejsou knížky! :-) Ty zamrzlíku! Když se přecházelo na 7, tak hromada lidí to udělala až po SP1. Do té doby jeli na XP. Visty se prostě obešly. Lidi nejsou ovce. Tobě by se to možná líbilo, ale projevit nesouhlas, patří ke svobodě. Z win 3.1 se přešlo na w95. Každý se těšil. 98 si všichni instalovali jak o život. XP to samé. Pak přišly Visty. A začaly první potíže. Sedmičky taky zpočátku nic moc. Setrvačnost z Vist se přenesla a nebylo to tím, že by to nebyl funkční systém. Přitom rozdíl mezi těmi s SP1 a bez zas tak dramatický nebyl. 8 byly taky funkční. Ale byly tak hnusný na pohled a zvykání, že už se musely vnucovat. A MS to ví. Kdyby byly 10 tak skvělé, nebyla ta akce. MS není charita a všechno co dnes koupíš má ovladače na 7 a někdy na XP. Prostě se nelíbí. Nefungují tak, jak bych čekal a to stačí. No a pokud je někdo zvyklý a nemusí přecházet, tak ho nenuť. Je to jeho věc. A pokud má svoje důvody, nevnucuj mu svoje. Udělá to, až bude muset. Líbí se ti 10? Užij si je. Ale nestarej se o to, proč se mně líbí 7. Ty budeš fanda i Conchity Stropnické a zelených. Ti taky vědí, co pro stádo nejlepší. :-) Hele nic ve zlým. Ber to jak to je. :-)
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AMD provedlo validaci ZENu ve 2017-02-15 14:51:02

Není důvod domnívat se, že na 7 nepojedou. Jen nebudou ovladače. AMD toho už nakecalo. Prý: je zvláštní,že úplně vynechalo w8. Patrně považuje 7 za důležitější. A protože jde o prachy... W10 ještě dlouho nebudou dominantní OS tak jako w7.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-13 09:07:30
avatar
dycky mě pobaví slovní spojení "nezávislé testy" ...
Bandita [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 18:18:56

No pokud půjdou taktovat nižší řady(slíbeno to bylo), tak bych počkal klíďo 1/2 roku a koupil bych něco z nižší řady a na dobrý desce si to poladíš a budeš mít ještě na půl gk

Takový 4tis se budou dát určitě ušetřit!

No a co, že to pojede na 3GHz??? Když to pude točit, tak na 3,8 to můsí jít samo a 4tisíce v kapse
Kernel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 19:08:55

a ceny DDR4 budu polovične
Bandita [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 21:47:04

Ty pudou nahoru kdo planoval novy pc, tak uz si pameti koupil, tedy ten, kdo se o hw zajima.
Pokud ne, tak to bude bolet o neco vic. Pokud v lete uz nebude CNB intervenovat, tak si za cely pc muzes dalsi,tisice skrtnout.
protoze 400+ dolacu cpu, 150 deska,300-500grafika, pak pameti, zdroj, skrin.
A vysledek muze byt hodne zajimavy, protoze kazda kacka na zmene kurzu je citit.
Kazdopadne i mene moviti hraci pri kupovani noveho pc usetri, alespon stovky.
zdarec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 18:49:36
avatar
A cim tedy pujde AMD proti platforme X99/X299? Asi jsem se mylne domnival ze i7 6800K do noveho pc nahradim R7 1700x. Ale ten postrada 4kanal radic a kdo vi co jeste. Muze mi v tom udelat nekdo jasno? Dekuji za informacni osvetu :-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 19:09:52
avatar
AMD má konkurenta vůči X99 tedy serverové Intel platformě, ale právě jen pro servery a pracovní stanice = Opteron ZEN a to do velké patice, která má i 4kanálový řadič. Intel X99 je prostě high end, AMD ale speciální jen high end platformu pro desktop nechystá. AM4 bude jednotná platforma pro high end i low end a APU a tomu tedy je obětováno něco z absolutního výkonu a zatím více než 8jádrové RYZEN se do AM4 neobjeví, i když AMD má až 32 jádrové ZEN procesory ....
zdarec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 21:18:47
avatar
A nejaka rad zda 6800K nebo 1700x? Nebo se to bude dat rict az vydani na trh?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-13 00:02:28
avatar
až to otestuji, tak ti řeku ... osobně radši 8jader než 6jader, pokud bude výkon na jádro podobný za podobnou cenu ;) ... jedinou roli hraje upgradovatelnost ... X99 sice končí, ale dá se do ní sehnat i 28jádro ... to do AM4 nedáš .... byť ta bude pokračovat ...
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 19:21:26
avatar
Ten cpu single thread se mi zdá nějaký divný, to by znamenalo, že corei7 i ryzeny mají výkon na jedno jádro jen o třetinu vyšší než FXka a to je blbost ... bych čekal jestli má FX 1500 tak že budou mít core a ryzeny tak 2300 ... v tomto případě se mi nezdá ten výkon FX nějaký hrozný
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :-) 2017-02-13 14:07:22

Výkon FX není hrozný. Hrozná je spotřeba. I když i ta se dá poladit.
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 19:22:55
avatar
Až bude AM4+ patice tak půjdu do Ryzenu 65W. Mám teď poprvé i5 65W verzi a musím uznat, že pasivní chlazení (semi-pasiv) má něco do sebe. Výkon dostačující a to ticho nemá chybu. U mne bude volba jasná ...
Kernel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 20:37:06

prečo más -2? lebo si spomenul Intel? to je tu na psychiatra
lukasxx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 20:47:58

Mě by udělalo AMD radost kdby do PC vydalo řešení s konzolí tedy silná GPU a CPU v malem balení. Dnešní počítače jsou strašně zastaraleé oproti konzolím co se velikosti týče. To samé napajení. Jakto že konzoli stačí malej zdroj s malým kabelem a výkon je na urovni HIGH END PC které potřebuje obsovskej zdroj s velkým mohutným kabelem.

Proč musím na PC pro stejnej výkon mít 3x větší krabiici, na všem obsorvské chladiče atd atd...

Cenu neřeším už jsem si zvykl že je PC segement předražený, a klidně si připlatím ale bohužel sehnat PC s výkonem konzole (fHD/4K - 60 fps) v tak malém a usporném balení nelze.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 21:04:39

Ještě bych si přidal přání a to jest oživit projekt Lasso, tedy externí grafiky k NB
czchip [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-13 08:36:16

A p5ipojeni externi grafiky přes thunderbold 3, nestačí?
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-13 18:44:29

Díky díky !
Musel jsem googlit, protože toto řešení je mi neznámé.
Viky.05 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-12 23:57:01

Výkon konzole na 4k?? Ukaž mi která to umí. Nativně samozřejmě, ne nějaký posraný upscaling...A dat Pc na 4k do malé krabičky cca velikosti konzole určitě neni problém. Koukni na ITX bedny ;-) Vůbec nevíš o čem mluvíš
lukasxx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-13 11:08:29

Dobře dnes to již jde ale stále za 5ti násobek ceny konzole. PS4 pro jede některé hry i nativní 4K, a pod 1080/60 nikde nejde, pruměr je 2k....

PC s takovým výkonem a rozměrem za 10k je z říše snu. to mě stve. Přitom to AMD vyrábí do tech blbejch konzolí proč to nejde do PC segmentu.
Viky.05 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-14 17:07:40

Bože, jaké hry jedou na PS4 v 1080/60?? Indie hry? Co já vím, tak na PS4 jedou hry(AAA) na 900/60, nebo 1080/30 ty Výkone4kPS4nativně
lukasxx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-15 12:56:53

Tak si chlapce projdi testy a rozbory, a mluvime o ps4 pro, ne o te low endove zakladni ps4

Jen vyctu par aaa z posledni doby

Bf1 1620p/60
Cod black ops 3 4k/60
Cod infinity warfare 1620p/60
Deus ex MD 4k/30 lze prepnout na 1080/60
Fallout 4 1440p/60
For honor 1800p/30 ultra nastaveni
Hitman 4k/30 lze prepnout 1080/60
Rise of tombrider 4k/30 lze prepnout na 1080/60

Atd atd, kde neni nativni 4k tak se upscaluje pokud as vystup na 4k
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-15 13:18:33

Odkaz ukázka kvality obrazu PS4 vs PC ve 4K.
Myslet si, že konzole dá tu samou vizuální kvalitu jako PC je utopie chlapče.
Viky.05 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-17 08:18:15

To nemá cenu řešit, stejně si bude mluvit své...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-13 00:04:01
avatar
nemusí .... naskládam ti výkonný PC do krabice velikosti PS4 .... příklad: Odkaz a mnoho dalších
lukasxx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-13 11:06:50

NODE 202 mě zaujala už dříve, je to přesně řešení které hledám (PC v rozměru konzole) Ale četl jsem že ten PCI bridge snižuje dost výkon GPU, setkali jste se stím?

Díky za info.

Dale mě u ní mrzí že musí bejt ITX zdroj mam ted Corsair RM 550 kterej jede pasivně, potrpim si dost na ticho. Nemáte na doporučení passivák do takto malé skříně?

Díky.
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jdi na to od lesa 2017-02-14 14:08:17

Prodloužíš vodič o 5 cm. Technicky má vliv jakékoli prodloužení. Ale bavíš se v rozdílech hodně daleko za desetinou čárkou. V praxi nula od nuly pojde. // Můžeš zkusit napájet pico zdrojem. Já jsem dával 60w k Athlonu 5350. Otázkou je, kolik budeš z toho zdroje brát. Máš podobně velké skříně na TFX zdroje.
czchip [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-13 08:19:17

Samozrejme existuje, sice ne za cenu PS4 - Odkaz
lukasxx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-13 11:08:55

To me prave stve, proc to AMD nedokaže dodat do PC když to muže mít konzole za 10k
ludva [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-13 11:42:20

Právě, dyť ten Magnus za tu cenu je bez OS, RAM a disku jestli čtu dobře na alze Příšerné.
hexa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-13 06:18:10

DD doufám že ti ten hype vyjde :-D
lern [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-13 10:51:30
avatar
RYZEN vypadá výborně, ale zneklidňuje mě, že pořád ještě nebyla potvrzena podpora ECC pamětí.
trnkaj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-13 13:40:52

Doufám a držím palce, na 1800X bych rád upgradoval hned jak vyjde pro hraní a streamování.
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-13 14:04:21

me osobne nejvice zajima AMD Ryzen 5 1300 4/8 a jaka bude cena,protoze jestli se potvzdi vykon na singl core,tak to bude pecka,Intel ztrati momentalne trh a bude muset vse prekopat
hexa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-14 06:30:59

Bandita [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-13 18:48:01

Me spis mrzi, ze do toho nenacpali GPU. Nekolikrat mi odesla gk a byl sem v cudu. On taky clovek hned nepozna, co odeslo, kdyz nema druhy gpu. Kdyz se mi to stalo na intelu, tak sem to vedel hned.

To vidim jako veliky problem, hlavne u nizsich rad, ktery slouzi pro pracovni stanice nekde v kanclu.

To uz tak vyhodne nevypada, clovek je nucen koupit gk a to je minimalne litr.

Uvidime jak na tom bude vykon APU CPU a hlavne, kdy dorazi..
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :-) 2017-02-13 22:28:23

Já si spíš myslím, že je dobře, že tam to iGPU není. Na to je tu APU Bristol Ridge a ZENový Raven Ridge. Jestli to dokáže konkurovat i5 pak to bude jasný favorit na prodeje. A jestli ti odchází grafiky příliš často, tak bys asi měl na základě té statistiky, zjistit proč odchází. :-) Stačí říct známýmu nebo si ( ve tvém případě ) pořídit nějakou bazarovku za pár šušňů. :-)
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-13 23:42:05
avatar
https://videocardz.com/65913/how-fast-is-ryzen

https://cdn.videocardz.com/1/2017/02/AMD-Ryzen-3DMark-Physics-Score.png
hexa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-14 06:34:14

hexa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-14 06:35:38

Podle mě, záleží na vývojářích jestli konečně využijí ty jádra navíc, protože Intel jinak bude furt top
danito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ZEN 2017-02-15 14:58:27

na 7 fungovat bude. Verze bez grafiky 100%. Nebudou prý ovladače pro grafiky a podpora pro GPGPU u APU.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 359x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 615x
Komentářů: 1
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíPondělí, 15 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1120x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Pátek, 12 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 965x
Komentářů: 0
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaci
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaciČtvrtek, 11 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1049x
Komentářů: 4
Seriál Fallout je tu a je to pecka!
Seriál Fallout je tu a je to pecka!Středa, 10 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1731x
Komentářů: 6