AMD prý vydá 5GHz RYZEN 5000XT, novou revizi ZEN3 – mainstreamový RYZEN 9 5950X poráží i5. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 19 květen 2021
altNesmyslné výkřiky o tom, že 16jádrový RYZEN 9 není mainstream, berou za své. Je to mainstream.

 

 

 

 

AMD je stále tajemné jak hrad v Karpatech, pokud jde o procesorovou nabídku pro tento rok. Speciálně když vše nasvědčuje tomu, že ZEN 4 co by zbrusu nová generace a celá platforma, dorazí až nejdříve v Q3 příštího roku. Od uvedení RYZEN 5000 ZEN3 by tak uběhly bezmála 2 roky a není moc pravděpodobné, že by je nechalo beze-změny na trhu celou dobu. Je přitom jasné, že AMD něco chystá. Podle posledních informací to ale nebudou 6nm WARHOL ZEN3+, které sice existují a byly zvažovány, ale z neznámého důvodu je AMD prý zrušilo.

Takže co skutečně nahradí současné RYZEN 5000? Zda to bude až RYZEN 6000 v podobě ZEN 4 v tom Q3 2022 nebo ještě přijde něco mezi, to nevíme. Co víme, že AMD určitě ještě nějak vylepší nabídku a podobu současných modelů. 7nm výroba totiž hned tak nikam nepůjde. AMD s ní vyrábělo už RYZEN 3000, které se stále vyrábí, ale postupně se přesune vše k výrobě RYZEN 5000, které na trhu zůstanou dlouho. To proto, že 7nm výroba je sice poměrně drahá proti 12/14nm, ale stále mnohem mnohem levnější než 5nm. AMD s TSMC navíc pokračují v jejím vylepšování, kdy AMD je už zdaleka největším klientem TSMC na 7nm linkách. Současně je vylepšována i architektura ZEN3, protože s ní AMD počítá i pro 6nm APU čipy další generace začátkem příštího roku. 6nm je mimochodem vylepšená 7nm výroba ;).

Každopádně dnes už tomu bude ¾ roku, co jsou 4 modely RYZEN 5000 na trhu. AMD se chystá rozšířit nabídku a uvést jejich novou revizi. Zlepšení na poli kvalit 7nm výroby TSMC, a k tomu pár drobných úprav, optimalizací a odstranění bugů v architektuře a designu čipu, znamená prostě novou revizi čipu samotného. Údajná B2 se prý už dočkala finálních specifikací a obíhají již vzorky procesorů.

Pravděpodobně se tedy dočkáme RYZEN 5000XT variant, které ponesou čipy nové revize. Změn prý nebude mnoho (což je pochopitelné). Prostě jen AMD může počítat s tím, že bude mít k dispozici větší množství čipů té nejvyšší kvality a bude tak moci uvést po letech procesor s frekvencí magických 5GHz. Jak ale vědí uživatelé hlavně mainstreamového RYZEN 9 5950X, který ty kvalitativně nejlepší čipy první revize dnes dostává, ten procesor má sice inzerovaných 4,9GHz v boostu, ale ve většině případech běžně bez taktování nebo PBO boostuje na takt cca 5025MHz na většině kvalitních desek. Takže s novou revizí AMD oznámí těch 5GHz oficiálně.

Alespoň tohle tvrdí některé zdroje, že prostě teď v červnu v rámci „COMPUTEXU“ AMD ohlásí RYZEN 5000XT modely. Podrobnosti zatím nevíme. Co ale vím, že AMD skutečně novinky chystá. Ve vzduchu stále visí doplnění současné řady o třeba nějaký skutečně dostupný RYZEN 5 5600 bez X, což prostě z důvodů nestíhající výroby nebylo možné. AMD však evidentně výrazně dodávky zlepšilo, protože všechny modely včetně 5950X jsou dostupné v obchodech, skladem a dokonce už i za ceny mírně pod těmi oficiálními! Takže je snad jen otázkou času, kdy AMD pustí do volného prodeje již uvedené RYZEN 5000 APU (ZEN3+VEGA). Stát by se tak mohlo v průběhu Q3. No a samozřejmě je před námi ještě uvedení high endových ThreadRipper 5000 se ZEN 3 architekturou, což je jen taková třešnička na dortu. A mnozí to berou už jako vyloženě jako kopání do mrtvoly jménem Intel Core i9, kdy nejvýkonnější procesor Intel Core i9 je dnes násobně slabší a pomalejší a Intel fakticky dnes nevyrábí nic, co by se výkonným procesorem vůbec dalo nazvat. Jeho nejlepší desktopový běžně prodávanýc procesor i9-10980XE výrazně zaostává i za mainstreamovým RYZEN 9 5950X a to by měl správně konkurovat o ThreadRipperům o kategorii výše ….

  • Ryzen 9 5950X je mainstream – prodejci a prodeje to potvrzují!

Nevadí mě, že má někdo názor, vadí mě, když není založen na realitě a faktech. Ale ještě více mě vadí, když se někdo v t tom nesmyslu ještě snaží k jeho vlastní škodě udržet za každou cenu, ignorujíc přitom všechna fakta a realitu. RYZEN 9 5950X je i za jeho 21 tisíc korun, mainstreamový procesor. Neexistuje žádný argument a fakt, který by z něho nedělal mainstream.

1, Má „jen“ 16 jader, což není high end. Ten začíná dnes na 24 s nejlevnějším ThreadRipper 3960X. Tomu odpovídá i výkon, kdy high end je dnes o desítky % výkonnější. I násobně výkonnější. Prostě po výkonové stránce má 5950X blíže RYZEN 5 než high endovým ThreadRipper.

2, 5950X je mainstreamový procesor pro mainstreamovou dvoukanálovou AM4 platformu, high end je TRX40/80 se 4 a 8kanálovým řadičem. Žádný high end CPU pro AM4 prostě neexistuje.

3, 5950X je fyzicky úplně stejný kus procesoru, jako levnější 5900X. Liší se jen tím, že 5900X má aktivní o 2jádra na čip méně. Fyzicky tam jsou, ale nejsou aktivní. Není to tedy jako když máte V6 a V8 motor. Neexistuje V8, kterou by výrobce prodával jako V6 s deaktivovanými 2 válci. 5900X/5950X je stejný motor, jen se liší výkonem. Takže pokud je 5900X mainstream, je i 5950X mainstreamem.

4, cenově je 5950X také mainstream. 21 tisíc sice rozhodně není málo, ale také to dnes není hodně. Průměrná mzda, ceny ovlivněné inflací atd. věci jsou úplně jinde, než přes dejme tomu 10ti lety. Poměr cena/výkon má stále mainstreamově vynikající. A je mnohem levnější než high end, kdy nejlevnější ThreadRipper začíná na 36 tisících, ale je tam i model za 100 tisíc. Takže procesorový high end dnes leží podstatně výše než dříve a zákazníci mají podstatně více peněz a vyšší výplaty než dříve.

Hlavní argument některých tak jsou prý velikosti prodejů. 5950X se podle nich prodává „málo“, proto není mainstream. Inu realita je samozřejmě jinde. 5950X se sice prodává méně než 5600X, ale to pořád neznamená, že se prodává málo a je jen pro pár vyvolených. V posledních týdnech AMD dodává podstatně více kusů 5950X, který je tak skladem okamžitě dostupný už všude. A na prodejích je to znát. Největší prodejce na světě (AMAZON) zveřejňuje žebříček prodejů. A ten aktuálně vypadá takhle:

Ano, s cenou 1035 dolarů je sedmý neprodávanějších procesor AMD RYZEN 9 5950X! Až za ním je kusově v prodejích Intel Core i5-10600K, tedy nejprodávanější Intel. Znamená to, že Core i5-10600K není mainstreamový procesor, protože se prodává méně jak 5950X? Podle akrobatické logiky některých, zjevně ano. V prodejích za 5950X skončily také populární RYZEN 3 3200G, RYZEN 5 2600 či RYZEN 9 3900X, vše poměrně solidní dříve mainstreamové kousky. Nemluvě o všech procesorech Intel, kdy mimochodem nejprodávanější z nejnovějších „mainstreamových“ ROCKET LAKE je Core i7-11700K. A to až na nelichotivém 11.místě! To je na novinku od Intelu vyloženě propadák. Core i5-11600K je pak dokonce až na 14. U nás nepochopitelně populární starší Core i5-10400F figuruje až 37. pozici. Nedivím se, za ty ušetřené peníze, tedy celkem dostupnou cenu, ve skutečnosti pořád nestojí, kvůli extrémně mizerné platformě ve srovnání s AM4. Nejnovější TOP mainstreamový Intel Core i9-11900K se do žebříčku prodejů ani nedostal. Ale ani to mě nepřekvapuje, ten procesor existuje totiž jen na papíře, byl poslán jen do rukou recenzentů. Jinak je Intel nemá a téměř nevyrábí, protože je v té specifikaci a taktech není schopen v nějakých významných počtech vyrábět.

Každopádně mainstreamový RYZEN 9 5950X je jasný hit a jako jeho uživatel se nedivím. Je to nejlepší mainstreamový procesor na trhu. Není sice tak výkonný jako 3960X, kterou mám v druhém PC, ten je úplně někde jinde, pokud jde o CPU výkon. Ovšem 5950X má pořád slušný výkon všude univerzálně. Je to nejlepší herní CPU na světě a má neuvěřitelně nízkou spotřebu při tom všem. Až se divím, že ho AMD prodává jen a pouze za těch 21 tisíc, protože mít takový procesor takových kvalit Intel, prodával by ho za nejméně trojnásobek. Ostatně po všech stránkách mnohem horší Core i9-10980XE stále stojí o třetinu více. Takže prodejům 5950X se nedivím. Co mě udivilo, že se na něj AMD nesoustředilo od začátku, dodávalo jich na trh nejméně. Poptávka ale byla zjevně mnohem mnohem větší. A jakkoliv jsou RYZEN 5 a RYZEN 7 fajn, pokud prostě děláte něco, co vyžaduje CPU výkon, je 5950X s tím co nabízí bez přehánění velmi levný, speciálně když k němu nepotřebujete drahou desku ani výkonný chladič. Plácnete to na B550 desku za 2500 tisíce s chladící věží se 120mm ventilátorem za 8 stovek, a běhá to naplno. Zkuste si tohle s tou Core i9 ….

Uvidíme, co ukáže „RYZEN 9 5950XT“ pokud vyjde, ale já se už těším na high end v podobě Threadripper 5960X (neexistoval už procesor toho jména? :) ) ….

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
FabledWarrior [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Bože 2021-05-20 05:55:04

Že furt máte nutkavou potřebu někomu cpát názor, co je mainstream a co není. Samo AMD nic takového neuvádí, ale vy tady všechny přesvědčujete a banujete za to, že nesouhlasí s vaším názorem a vaší definicí mainstreamu.

Radši místo toho piště více novinek či článků na zajímavá témata než toto. Působí to velice povýšeně až arogantně a celkově to shazuje jiné kvality článků na tomto webu.
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-20 08:02:22
avatar
Přesně tak - mainstream se snad vždy týkal toho, co si drtivá většina populace koupila / kupuje. A vážně pochybuji, že všici mají na 5950X. Takže to sice je CPU na mainstreamovou platformu, o tom bez debat, ale není to mainstreamové CPU. Spíše vyšší performance.
Mě by spíš zajímala právě mainstreamová CPU R5 5600 a R3 5300/5100 jako konkurence pro i5 114xx - 116xx, potažmo starší i3 10xxx (nová i3 11xxx ještě nejsou).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-20 10:28:57
avatar
ano, a prodejní pozice 5950X dokazuje, že je mainstreamem, pokud se prodává lépe než nejprodávanější Core i5, je to mainstream ...
Kert [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-20 10:59:58

Prodejní pozice 5950X dokazuje jen to, že lidi mají spoustu zbytečných peněz a že na trhu chybí 4600G, 4700G a samozřejmě 5600G a 5700G.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-20 17:18:36
avatar
jsou jiné levné modely CPU s iGPU a 5950X je všechny prodejně poráží, takže agument prodejnosti jasně ukazuje na to že 5950X je maisntream
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-21 01:42:03
avatar
Pokud celkově prodává Intel 20% a AMD 80% v retailu, tak srovnávat prodejnost mezi nimi nedává žádný smysl. To by museli mít vyrovnané prodeje. Stačí mrknout na Mindfactory statistiky a je hned vidět, jak moc je 5950X mainstream: https://i.imgur.com/GivIMoW.png

5950X je terno především pro firmy, které tak šetří peníze a pokud zrovna nepotřebují čtyřkanálovou platformu, tak prostě koupí 5950X. Ten sice má high-end výkon i cenu, ale díky tomu, že je do levnější platformy, tak celkové náklady na postavení pracovní stanice s tímhle CPU vyjdou citelně levněji.
Jinak je to ale pořád CPU s cenou, za kterou se v mainstreamu běžně staví celé PC. Myslím samozřejmě za normální situace, ne dnes kdy GPU za 3-6 tisíc nejsou...

Problém je jednoduše v tom, že i 5600X se do mainstreamu vejde jen s odřenýma ušima. Už i u něj to hodně skřípe. Pokoušet se tam vecpat 5950X je prostě takovej do očí bijící nesmysl, že se nemůžeš divit, že máš tak silnou opozici, když se o to pokoušíš.
5950X je příliš drahý a zbytečný i pro většinu lidí, kteří nemají problém dát 20+ tisíc za GPU.
Rozdíl výkonu mezi 5950X a 5600X ve hrách je mizivý, ale cena trojnásobná, což je taky dobrý poznávací znak high-endu. High-end nikdy nedával finančně smysl a proto si ho kupují jen nadšenci, nebo ti, kterým PC vydělává peníze.

Jo a high-end těžko může začínat na 24 jádrech, když nejvýkonnější Intel high-end CPU jich má jen 18. Totiž pokud dle tebe není podstatný CPU ale platforma, tak high-end začíná na 10-ti jádrech u i9 10900X.
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-21 06:38:01
avatar
Pro DDho je mainstream vše, co jde nacpat do AM4. Nemá cenu ztrácet čas argumentací.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-21 10:03:26
avatar
Já vím, že šance, že DD konečně začne akceptovat objektivní fakta, je mizivá, ale jsem životní optimista ;-)

Říkat, že neexistuje high-end CPU do AM4, je stejná blbost jako říkat, že do AM4 neexistují low-end CPU...
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-21 09:58:44
avatar
Mám to tu rád, jsem zde od začátku a myslim si, že pravdivost a to, že se tu informace necucají z prstu se oproti začátkům výrazně zlepšila, ale co mi příšerně vadí, že DD neumí uznat chybu, protože je evidentně neomylný.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-20 10:28:27
avatar
a to je rozdíl mezi námi, vy prezentujete názor bez faktů, já prezentuji jen fakta, nikoliv názor ...

já předložil hned několik důkazů a fakt, proč je 5950X mainstream, vy ani jeden jen že nesouhlasíte ....
Zubik1000CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-20 11:16:49
avatar
za mě to mainstream je
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-20 15:07:28
avatar
Vlezprdelko ...
FabledWarrior [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-20 11:36:46

Já ale záměrně neprezentuji žádný názor, pouze konstatuji, že tohle je v článcích velmi otravné a připadá mi to jako uměle vyvolaný flame, který vy sám nemáte rád a banujete za něj. Místo toho, aby jsme takovou problematiku, která vyvolává takové reakce zahrál do outu a nešťoural v tom, tak ještě napíšete takovýhle článek.

Mimochod vy porovnáváte v prodejích Ryzen 9 proti Core i5 a co nám to řekne? Sám moc dobře víte, že Intel procesory nikdo nekupuje a kór ne tento, protože se moc nevyplatí oproti Ryzenu 5. To zamlčíte ale nadšeně uvedete, že protože se ho prodává víc než Core i5, tak to znamená, že ryzen 9 5950X je mainstream. Prodává se ho Více než tohoto Core i5 protože po tom Core i5 neštěkne ani pes, to je celé. Pokud se podíváme na váš obrázek, tak zjistíme, že vlastně před 5950X jsou asi všechny ostatní Ryzeny od nových po staré.. což znamená, že pomalu dál už být v prdejích mezi AMD procesory skoro nemůže a to je podle vás důkaz toho, že je to mainstream.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-20 11:59:33
avatar
DD má prostě na tohle svůj highendový názor a i když si evidentně většina mainstreamového publika zde myslí něco jiného, tak je to uplně jedno a souhlas s tím co píšeš, je to otravný a už bych se v tom nevrtal. Já si taky myslim, že to mainstream není a to, že se intel neprodává, protože ho nikdo nechce mě rozhodně to, že je 5950X mainstream nepotvrzuje. Ať si každý myslí o tomhle co chce, rozebírat to nemá smysl, každý má svoji pravdu.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-20 12:21:48

Toto téma zvedá čtenost i diskuze. Není co víc za tím hledat.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-20 12:30:24
avatar
pravda je vždy jen jedna, já nepředkládám názor, ale fakta v tomto případě ....
FabledWarrior [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-20 17:10:29

Vy nepředkládáte fakta, ale jakési údaje bez širšího kontextu. Na základě špatně nebo neúplně interpretovanych dat vytváříte závěry a říkáte o nich, že to jsou fakta. Omlouvám se, ale takhle se objektivní články opravdu nepíší.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-20 17:17:51
avatar
lžete ...

jasná fakta jsem předložil, v souvislostech a objektivně ....

to že vy řeknete že nejsou objektivní neznamená vůbec nic, speciálně když jen plácáte že nejsou objektivní ale žádná objektivní fakta nemáte ...
Derryk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-20 17:28:20

Fakt: 5950x je až sedmý prodávaný CPU ergo není mainstream. Mainstream je dán těmi prvními na žebříčku prodejnosti.
FabledWarrior [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-20 20:52:19

Jak mě můžete obvinit že lži když jsem vám nahoře jasně napsal, proč jsou vaše údaje bez kontextu?

Takže znova, Ryzenu 9 5950x se prodá více než Core i5, protože po Core i5 v tomto provedení a celkově procesorů od Intelu nestekne ani pes a nikdo je nekupuje. To není žádný důkaz o tom, že je 5950x mainstream. Pokud to porovnate s nabídkou od AMD, jsou před 5950x asi všechny možné a dostupné varianty krom těch nejnižších. Best selerem je přímo na Amazanonu označen Ryzen 5 3600. To jasně dokazuje, co je a co není mainstream.

Je to jednoduché, Ryzenu 5959x se prodá celkem dost, více než Core i5, protože core i5 nikdo nechce a raději si koupí Ryzen 5,coz není žádný překvapení protože je výhodnější a rychlejší.

V tomto kontextu je spíše vaše zpráva lež, protože vy záměrně ignorujte fakt, že se procesory od Intelu nekupují a přitom o tom moc dobře víte. Z toho důvodu neni to co jste napsal ani objektivní a ani fakt.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-20 17:19:00
avatar
prezentujete svůj názor že je to prý otravné ....

já prezentuji fakta, vy názor ...
Derryk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-20 22:38:05

Ano prezentoval jste fakt, že 5950x je až 7. prodávaný CPU a není mainstream. Jen ten prezentovaný fakt nejste schopen pochopit a akceptovat.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-20 23:06:15
avatar
prezentoval jsem také fakt, že jde o fyzicky stjený procesor jako 5900X

prezentoval jsem také fakt, že výkonově i cenou má mnohem blíže RYZEN 5 než k high endu ThreadRipper ...

prezentoval jsme také že z pohledu prodejů jde jasně o mainstream

ale to jsou fakta, která se vám nehodí takže je neakceptujete a bude dál lhát ...
Derryk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-06-01 18:27:00

Ano jsou to fakta a akceptuji i jejich správnost. Ale jsou to fakta, které mají k zařazení do mainstreamu pouze vedlejší vliv. Ovlivňují prodejnost a až ta určuje co je mainstream.

Zdá se, že nejste schopen pochopit nebo akceptovat, že mainstream nepatří do řady HighEnd, MidleEnd a LowEnd, ale stojí mimo ní. Každej máme nějakou tu neschopnost. Stephen Hawking nebyl schopen zpívat ani uběhnout maraton ba ani stovku a přesto obohatil lidstvo jako nikdo jiný..
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-21 01:55:58
avatar
Hmm, ale z těch čtyř bodů uvedených ve článku jako hlavní argumenty jsou tři názory a jeden fakt.

ad 1) Do čtyřkanálové high-end platformy Intelu se prodávají CPU s 10-18-ti jádry, takže high-end rozhodně nezačíná až na 24.

ad 2) To, že platforma určuje, který CPU je high-end je čistě tvůj názor.

ad 3) Ano 5950X je fyzicky úplně stejný kus procesoru, jako levnější 5900X. To je fakt a nevšiml jsem si, že by ho tu někdo někdy rozporoval. Možná i proto, že ani 5900X rozhodně není mainstreamový procesor.

ad 4) vzhledem k tomu, že cena 5950X je srovnatelná s cenou běžně stavěných domácích PC (tedy mainstream), tak tohle je taky jen názor a ne fakt.

A kdybych si měl tipnout proč má 5950X poslední měsíc tak vysokou prodejnost. Tak bych hádal, že je to tím, že od uvedení až do března to bylo dost nedostatkové zboží a když už je konečně skladem, tak si ho všichni, kdo na něj čekali běželi koupit.
Uvidíme, jestli si i za dva měsíce udrží alespoň tu malou prodejnost, kterou teď má...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-21 10:12:10
avatar
On to ani výrobce uvádět nemůže, páč o tom co se stane mainstreamem rozhodují zákazníci a ne výrobce :-)

Souhlasím, že článek snažící se dehonestovat spoustu čtenářů tohoto webu, kteří se snaží přesvědčit autora k akceptování objektivních faktů, není zrovna něco, co by autorovi zvedlo kredit. Tenhle článek není nic jiného, než nastartování flame, proti kterému autor tvrdí, že tu v diskuzích bojuje
Nazor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Realita a fakta 2021-05-20 08:03:54

DD: "Průměrná mzda, ceny ovlivněné inflací atd. věci jsou úplně jinde, než přes dejme tomu 10ti lety. "

Porovnání s minulostí

Rok 2011
i7-2600k - 8400kč s DPH
Průměrný hrubý plat - 23 496 Kč

Rok 2021
5950X - 21000kč s DPH
Průměrný hrubý plat - 35 441 Kč

Nechám na každém ať si z toho vyvodí svůj vlastní názor
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-20 11:30:47

2011:
23496/8400=2,79 procesoru

2021:
35441/21000=1,68 procesoru

Čili, i po započtení inflace je to dneska dražší...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-21 02:09:58
avatar
Ale není to dražší, dokonce je to maličko levnější.
Ekvivalent toho i7 2600k jsou dnešní 11700k a 5800X a tam už to s tou inflací vyjde dle očekávání velmi podobně.

Problém je jen s tím, že 5900X/5950X jsou prostě procesory, které sice AMD nabízí pro dvoukanálovou platformu, ale rozhodně nejsou mainstream jak se nám tu snaží DD tvrdit.
Ono když jsme u toho, tak 2600k taky nebyl zrovna mainstream, stejně jako nejsou úplně mainstream 5800X nebo 11700k...

Mainstream byl i5 2500k a ještě nedávno ho měla spousta lidí a jen vyměňovali GPU. Jeho dnešní mainstream ekvivalent je 5600X, ale zatím co 3600X odpovídal naprosto přesně jeho pozici na trhu, tak 5600X už zdražil tak, že to srovnání dost kulhá.
free.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-20 08:18:57

Mainstream
Citace:
Označuje kategorii produktů mezi low-end a high-end. Představuje tedy určitý střed pro nejširší obec zákazníků a často se užívá u počítačového hardwaru.

Zdroj: Odkaz

Mě z toho vyplývá, že Ryzen 3 low-end, Ryzen 5 a 7 mainstream a Ryzen 9 high-end.

Threadrippery jsou cílené do workstations pro tvůrce obsahu, ne do herních počítačů pro obyčejné uživatele.

Edit: Pokud Threadrippery jsou high-end, Ryzeny mainstream, co je pak low-end?
LukasL34 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-20 08:43:50
avatar
Athlony?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-20 10:29:44
avatar
vzhledem k pozici 5950X v prodejích zjevně splňuje definici mainstreamu .... prodává se lépe než nejprodávanější Core i5 ...
Kert [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-20 13:52:53

Podívej se, jak to vypadá třeba tady: https://store.steampowered.com/hwsurvey/cpus/
16 jader má 0.24% uživatelů a rostou 27x pomaleji než 8 jádra. Není to mainstream.
Mynonaj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ?? COŽE?? 2021-05-20 14:08:19

To, že se výrobek od jednoho výrobce prodává lépe/více, než od druhého přece nedefinuje low-end/mainstream/high-end!!!! Může to ukazovat na kvalitu, na obchodní politiku, za cenové ukotvení ale ne na to jestli to je/není mainstream.
Zkuste si to přeložit main=hlavní, stream=proud. Jednoduchá úvaha pak říká, že mainstream je to, čeho se prodává nejvíce s přihlédnutím na výkon a cenu a to 5950X NENÍ!!!!!.
Low-end by mohl být R3600 - prům_cena 187€ - počet prodaných 128 980ks
mainstream pak např. R5800X - 389€ - 19760ks
a high-end je R5950X - 809€ - 4900ks
Zdroj mindfactory.de
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-20 17:20:04
avatar
AMAZOn dělá větší prodeje, takže pokud 5950X je sedmý nejprodávavnější CPU a za ním jsou mnohem levnější běžné CPU, je to jasně mainstream ....
Mynonaj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vadná logika - ZKUSTE ODKAZ!!! 2021-05-20 19:05:13

Naprosto špatný argument. To, že je v prodejích na údajném 7. místě vůbec nic neznamená, protože není uvedeno, za jak dlouhé období se prodej realizuje a kolik se jich vlastně prodalo. Když jsem si najel na Amazon a podíval na BestSellers
https://www.amazon.com/Best-Sellers-Computers-Accessories-Computer-CPU-Processors/zgbs/pc/229189
tak najednou je R5950x na TŘETÍM, ano třetím místě!!!!!
Co to asi znamená? Že vaše údajná fakta jsou jenom aktuální, možná denní, možná třeba hodinové prodeje. A vy na tom postavíte celou argumentaci??!!?? Toto je demagogie maximálního kalibru. To je asi jako bych kouknul z okna, viděl jasnou oblohu a okamžitě udělal závěr, že letos bude katastrofální sucho.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-21 02:14:40
avatar
Jo, přesně tak.
Amazon tam píše, že to jsou hodinově aktualizovaná data.

A jelikož se na naskladnění 5950X čekalo dlouhé měsíce, tak není divu, že když konečně jsou, tak mizí jak teplé housky...

Nejhorší je, že DD statistiky z Mindfactory zná a sám je tu prezentuje, když se mu hodí, ale teď se mu očividně nehodí do krámu, tak použil něco, co potvrzuje jeho názor
Derryk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-20 17:32:21

Nesplňuje 7
amartin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-20 08:33:42
avatar
Citace:
mainstreamový RYZEN 9 5950X poráží i5

Už som sa zľakol, že niekomu vakcinácia neurobila celkom dobre ...

Prepáč, z článku som to už pochopil. Je to v predajoch! Tak chvála bohu! 5950X je super procesor. Po dlhoročných prešľapovaniach na štvor jadrách toto stojí za ten upgrade.

btw: V desktope od Intelu v najbližšej dobe môžeme čakať akurát 8+8(skriplených) jadier. Takže naozaj kto chce viac -> AMD je jediná voľba. Konkurencia by sa ale zišla.
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-20 08:39:53
avatar
Definice: Hlavní proud nebo mainstream je soubor myšlenek a postojů, které reprezentují či jsou konformní s názory, hodnotami, vkusem apod. většiny ve společnosti.

Z definice tedy:
Sečteme prodeje nejprodávanějších cpu až do překročení 50% celkového podílu a to je z definice mainstream.
Výsledek je(mindfactory):
r5 3600 --30%
r7 3700x --18%
r5 2600 --10%
Mainstream jsou jen 3 cpu(skoro na to stačí jen ty horní 2), dalších 50 cpu je dělí o zbylých 40% prodejů.
Pokud se tedy někdo chce handrkovat o tom, co je co, měl by říct, dle jaké definice plati jeho verze a vyřešeno.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-20 10:31:06
avatar
cyhbí ti tam Core i3, i5 a i7 ....

AMAZON má mnohem větší prodeje než Mindfactory, takže pokud 5950X je na 7dmém místě z 50 nejprodávanějších CPU a poráží i nejprodávanější Core i3/i5, je to jasně mainstream dle vaší definice ...
Derryk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-20 17:36:18

"Hlavní proud nebo mainstream je soubor myšlenek a postojů, které reprezentují či jsou konformní s názory, hodnotami, vkusem apod. většiny ve společnosti."

"AMAZON má mnohem větší prodeje než Mindfactory, takže pokud 5950X je na 7dmém místě z 50 nejprodávanějších CPU a poráží i nejprodávanější Core i3/i5, je to jasně mainstream dle vaší definice ..."


Ne není, teda pokud většina společnosti není dána 7%. Možná by v nějakém alternativním vesmíru být mohla, ale ne v našem continuu.
LukasL34 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-20 08:42:38
avatar
Ryzen 5950X je podle mě High-end pro Mainstream.
CPU výkon skoro na úrovni last-gen high-end Threadripperu 2970WX.
Ale jde dát do mainstreamové A520 desky, bude mít jen dvoukanálové paměti a méně pci linek.
Při vysoké dá se říct High-endové ceně.

Toto považuji za definitivní definici Ryzenu 5950X.
pita [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-20 10:57:12
avatar
Přesně, tak v mainstream řadě AM4 je 16 jádro highend procesor. Trochu reality by to chtělo. Kolem mě jsou lidi co skládají běžné celé pc okolo 25 tis. A ne jen cpu
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-20 10:26:46
avatar
šel sem do 5900X (pro mne taky overkill) príplatek za poslední 4 jádra se mi zdal moc,..
TR platformu považuji určenou pri lidi pro které je 20PCIE linek limitujíci faktor,..
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-20 10:41:57

Tyhle dohady jsou celkem o ničem. Asi každému je jasné, že vrchol nabídky platformy AM4 za cenu 21 tisíc s daní nebude mainstream ... na čísla jsem se nekoukal, ale asi to nebude nejvíce prodávaný model AMD, tím budou úplně jiné modely.

Mne by spíš zajímalo, kdy AMD zase pustí na trh nějaká APU. V podstatě AMD úplně APU z desktopu vypustilo. Potřebuju nové PC ideálně s APU, nechci tam živit zbytečně dedikovanou grafiku. A když se podívám do nabídky, tak na Alze nic, na CZC nic, na Mironetu se najde 4650G, což je Zen2. Případně se někde najde ještě o půl generaci starší dvojice 3200G a 3400G, ale Zen+ už dnes opravdu pořizovat nechci.

Jako AMD udělalo v podstatě dvě věci ... vyklidilo pole z pohledu APU, kdy navíc jejich dedikované grafiky jsou buď nekoupitelné nebo za nehorázné ceny a výrazně podražilo. Zatímco takový Ryzen 5 generace Zen2 byl levný a dostupný procesor, tak za obdobu v Zen3 už si řeknou stejné peníze jako za osmijádro na Zen2. Tak nějak AMD přebralo praktiky Intelu
vladislavpokorny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-20 12:24:10

Doporučuji autorovi projít si sídliště a několik paneláků a zjistí, co je mainstream.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-20 12:56:42
avatar
znám osobně hned několik lidí, kteří bydlí v paneláku a mají 5950X ... proč by člověk z paneláku nemohl mít mainstreamový procesor jako 5950X?
Mynonaj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-20 14:23:51

Tak tohle je ten argument, jako že údaj, kde kdo bydlí spojit s kategorií výrobků, které kupuje?!?
A ještě to doložit naprosto, ale naprosto přesnými čísly - "několik lidí".
LGKarel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-20 15:29:50

Já dokonce pobírám skoro minimální mzdu a přesto jsem si na Ryzen 9 5950X šáhnul. Dokonce hned v první várce, co do ČR přišla.
Oxbowww [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-20 19:12:12

To s tou mzdou není nic ke chlubeni a rozhodně to neznamená, že 5950X je mainstream.
rudi6 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-20 13:51:16

Príkláňam sa k tomu, i podľa mňa je jednoznačne mainstream 5950x, sám nad ním veĺmi uvažujem a tiež som z paneláku

Druhá otázka je ako chápeme mainstream, cena od do?
Možnosť osadenia? Alebo ako??

To že má cenu cca 800€ a veľa ľudí sí ho nekúpi ešte nemusí znamenať že je to HiEnd...

To potom si môžme povedať i to že 6700XT stojí cca 1000 - 1200€ a je to HiEnd, no nie je...
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-20 15:15:48
avatar
Nemůžeš srovnávat ceny procesorů a cenu grafik, od jakživa si hráči kupují levnější procáky než grafiky na hraní. To už můžeš rovnou srovnávat cenu procáku třeba s ramkami, skříněma ke kompu nebo jakoukoli jinou komponentou a nebo rovnou s rohlíkama. Třeba základní deska za desítku je highend, takovou si koupí opravdu málokdo, grafika za desítku je mainstream. Pokud by byly ceny v normálu, tak 6700 XT je vyšší mainstream. Za 1000-1200 éček to je highendová cena grafiky, v normálních časech. To co se děje teď za normál neberu.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-20 15:32:31

Víš jak zvýšíš prodeje drahého procesoru? Tak, že se bude brát jako mainstream. V mnoha očích cokoli nižšího je lowend a na to mnozí slyší. Viz koment nad tebou. Jsou na nich vyšší marže a je to možný trik, jak dostat mezi lidi dražší cpu. Problém je, že se vytrácí hodnota a užitnost nižších modelů, které pro domácí užití plně dostačují. Nám je jedno, že 6 jádra jsou lowend, protože víme že nám v pohodě stačí. Za tím může být nějaká dohoda s výrobci, nebo jednoduše udělat dobrou službu AMD. V dnešní době je to snáze obhajitelné, když ostatní komponenty zdražují a musíme si zvykat na vyšší ceny.
Rohl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-20 13:59:01

Pro mě mainstream znamená průměr. Když dám za procesor celou mzdu, tak to není mainstream. Procesor za polovinu mzdy JE mainstream. Prodeje produktu v krátkodobém horizontu nic neznamenají.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-20 14:56:34
avatar
Mainstream to není. Je to mid-range. Threadrippery a lepší jsou hi-end a za low-end bych já považoval Ryzen 3 a nižší.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - OT 2021-05-20 17:05:34

Je tu někdo, kdo zprovoznil lowendový R5 5600X na B450m desce? Uvažuji o výměně 2600 a stránky MSI píšou jen o podpoře Zen procesorů 2 generace. Přitom mezi podporovanými cpu moje deska je i s novým biosem z dubna. Na netu čtu jen 2 komentáře crashe Nevím zda to zkusit
gralee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-20 17:52:41
avatar
Je jasné že ryzeny 3 sú na tom horšie s kompatibilitou mmx
inštrukcii ako ryzen 1 lebo na nich nejde 3D mark 2000, kým na
prvých ryzenoch ide bez problémov a ked vypnete mmx kontrolu
demo 3D marku nespustite aj tak čož je škoda.
Torr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-05-20 19:45:28

Chlapi nereste blbosti a vyrazte na zahradky na toceny
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1361x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1790x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2334x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2069x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1367x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1337x
Komentářů: 1