AMD RYZEN 5 2500X otestován – 4jádra/8vláken aneb „Core i7-7700K“ za low endovou cenu! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 06 červenec 2018
altZatímco Intel na 4jádra/8vláken z politických důvodů rezignoval, AMD tuto konfiguraci nabídne.

 

 

 

 

 

Vzpomínáte si na Core i7-7700K a všechny jeho předchůdce? Ano, slavná 4jádra/8vláken, což bylo maximum, na čemž nás Intel generaci za generací držel mnoho let. Nic lepšího jste v mainstreamu mít nemohli a Intel se striktně držel politiky, že 4 jádra prostě musí stačit všem, díky čemuž bezpečně zabil technologický vývoj, optimalizace her pro vícejádrová CPU atd. Jenže loni přišlo AMD s RYZEN procesory, a to s až 8jádry/16vlákny a udělalo ze 4jader low end.

Díky setrvačnosti zákazníků a kteří zejména pod dojmem stále „lepšího“ herního výkonu, což bylo dáno tím, že většina her neuměla více než 4jádra/8vláken vůbec využít, stále zůstávalo u 4jader. Nicméně za poslední rok se hodně změnilo. Přesto stále jsou samozřejmě starší hry, i nedávno vydané, které neumí 6-8jádrové a hlavně vícevláknové CPU využít a 4jádrové čipy s 8vlákny v nich mají „lepší herní“ výkon (což je samozřejmě optická lež, protože jsou to slabší CPU celkově, jen prostě daná aplikace neumí výkonu výkonnější čipů využít a využívá až 100% výkonu 4jader ale jen 50-60% 6 a 8jádrových CPU). Intel však o tom ví a pokud se divíte, proč se v nabídce COFFEE LAKE (Core 8000) a chystané COFFEE LAKE Refresh (Core 9000) vůbec neobjevují jeho 4jádra s 8 vlákny, tak je to právě proto. I dnes totiž v některých hrách stále dokáže 4jádrové Core i7-7700K překonávat i současné i7-8700K a není to proto, že by to byl výkonnější CPU (podobně jako je tomu ve srovnání s RYZENy).

Intel se tedy oprávněně bojí, že pokud by udělal 4jádrový/8vláknový cenově dostupný CPU, že by mu to snížilo prodeje 6jádrových dražších modelů. Takže z politických důvodů prostě Core i3 (což je v současnosti 4jádro) má jen 4vlákna a 8 vláken Intel nenabídne. AMD se však toho nebojí, protože kromě 6jádrových procesorů pro mainstream má i 8jádrové. Takže klidně konfiguraci 4jader/8vláken nabídne a nabízí.

V současnosti je aktuální CPU této konfigurace RYZEN 5 2400G s integrovanou VEGA grafikou a starší loňský model RYZEN 5 1500X (a Ryzen 5 1400), který ale dnes samozřejmě nemá význam pořizovat, protože 2400G je prostě výkonnější za podobnou cenu. AMD ale chystá nástupce právě i procesorů bez integrovaných grafik, které vytvoří uzamčením části 8jádrového/16vláknového čipu, které používá pro všechny RYZEN procesory bez iGPU. Samozřejmě v tomto případě použije novou 12nm verzi, na které máme zatím na trhu 8jádrové RYZEN 7 2700/2700X a 6jádrové RYZEN 5 2600/2600X. Nyní se tedy dočkáme i 4jádrových edic.

Základním 4jádrovým modelem RYZEN 3 2300X (možná dorazí i ještě levnější níže taktovaná verze) se 4jádry a 4vlákny. Nad ní pak bude RYZEN 5 2500X se 4jádry ale 8 vlákny. Tedy stejnou konfigurací, jako ještě loni měly nejlepší Core i7 procesory pro mainstream, konkrétně tedy Core i7-7700K. Podle prvních testů má RYZEN 5 2500X pak výkon v podstatě odpovídající právě i7-7700K, ovšem s nižší spotřebou s chladičem v ceně a za mnohem nižší cenu.

RYZEN 5 2500X má mít takty 3,6GHz v základu a 4,3GHz v XFR boostu, což je velmi vysoko (na RYZEN). Navíc má v základu 2933MHz DDR4 podporu pamětí. TDP je jen 65W. Podle prvního testu v CineBench R15 dosahuje RYZEN 5 2500X na score 1000 bodů, což je skoro to samé co umí i7-7700K (996 bodů) a je to podobné score jako mají současná Core i5-8500/8600 se 6jádry. Zatímco za Intel ale musíte pořádně zaplatit, kdy nižší Core i5 navíc nejdou taktovat vůbec a Core i7-7700K stále stojí 9 tisíc a bez chladiče, tak AMD vám podobný výkon a s použitelným chladičem v ceně dodá podstatně levněji, za cenu low endu, čímž prostě 4jádrový CPU s 8 vlákny dnes je. Aktuální RYZEN 5 2400G stojí 4000 korun a podobnou cenu očekávám i od RYZEN 5 2500X (a nepřekvapila by ani nižší), což by byla super nabídka, protože podobný výkon v podání netaktovatelných Intel Core i5-8500 a i5-8600 pořídíte za 5500 až 6000 korun a i7-7700K vyjde na 9 tisíc (bez chladiče). Takže pro hráče, kterému 4jádra/8vláken stačí, bude kombinace cenově dostupného RYZEN 5 2500X a B450 platformy jasná volba. Samozřejmě všechny podrobnosti a vše ukážeme v našich připravovaných testech a recenzích, hned jak novinky dorazí :).

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-06 17:09:19
avatar
Jsem zvědavý jestli nabídne herní výkon i7 7700K, když na něj v herních testech sotva dosáhne 2700x.
Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-06 17:15:53
avatar
v článku má jasně napsáno, proč je 7700K "výkonnější" v některých hrách než 8700K či 2700X a že to není proto, že by mělo vyšší výkon či dokonce vyšší herní výkon ... ale já vím, ono by to chtělo trochu myslet a to bolí ...
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-07 06:45:19

Hry ti potiahne hociaky novy CPU, v hrach je s 90% dvôležita GPU.
Ale pekne sa to počuva že i7 7700 je lowend konečne sa vyvoj pri CPU pohol spravnim smerom, čo to bude o rok ked dorazi Ryzen II s 32 jadrami
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-07 08:52:22

Ryzen 2 i máme (řada 2000). Asi jsi měl na mysli jádro ZEN 2.
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-07 22:11:23
avatar
Mam Ryzen 5 1400 oc na 3,7 GHz. Vykon ako Core i7 4770K. A po update AGESA 1.0.0.3b je vykon este vyssi, priblizne na urovni 6700K v singl ale vyssi vykon v mutli. Momentalne uplne staci a v buducnosti uz potom pojdem do 8/16 Ryzenu.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-08 14:57:15
avatar
jj když to říká video Joker Productions, tak to bude pravda a jiná není !
martyst111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-06 19:32:57

Ale jo ono to dava smysl. Cela leta ti modri sulini nabizeji 4 jadra tak je logicke ze hry neumeji vyuzit 8 jader proc taky.To ze je v testu 8/16 ryzen slabsi nez 4 jadro intel vubec nic neznamena.
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-06 21:55:41
avatar
Hádám, že máš v PC červený šulíny?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-06 21:58:00
avatar
udílím BAN za neustálý a opakující se FLAME.
eagle.f1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-07 08:09:26

zcela objektivně udělený ban LOL
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-07 10:36:18
avatar
Promin, ale tento uzivatel se tady pokousel trollit a rozpoutavat flame wars opravdu dlouhodobe. Nevybavuji si nejakou vecnou, prinosnou diskuzi a mi osobne teda ty jeho prispevky opravdu nebudou chybet.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-07 13:05:09
avatar
Znamena to to, ze 4 jadrovy Intel je na hry vhodnejsi . To ze hry nedokazu vyuzit viac jadier je sice pravda, ale ked si hrac a chces iba herny vykon je Intel stale vyhodnejsi. Pocitam ale ze sa to s prichodom novej generacie Ryzenov zmeni v prospech AMD.
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-07 23:19:17

Mas pravdu tak na pul....
spravne ma byt uvedeno sesli hrac starych her... pokud budes chtit hrat nove hry tak urcite bde pribyvat podpora více vláken a tudíš i jader ;)
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-08 09:51:49
avatar
Jsou hry a hry. Trebas od Ubisoftu The Division, Wildlands a The Crew co mam podporuji i 16 vlaken. Otazkou je jak je umi smysluplne vyuzit ale na 16 vlaknech jedou.
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-06 23:20:32

Na aukru lze běžně sehnat i7-7700 za 4500 Kč. Takže ty ceny v článku jsou naprosto mimo. Jedna věc je, za kolik si to chce prodávat Intel, druhá stránka je, že mu ceny podráží upgradující hráči, kteří musí samozřejmě chtě nechtě nasazovat ceny z druhé ruky proti Ryzen.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-06 23:24:08
avatar
?!?!?!?!? chcete srovnávat ceny nového produktu (procesoru) s ojetým z bazaru? To jako vážně? Prosívám vás pište do diskuse za střízliva, děkuji ...

Laskavě se podívejte do obchodů, co stojí 7700K, je běžně dostupné ...
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-09 03:52:01

Jen tak mimochodem mi to něco připomíná(i když harrym je uplně mimo).
Někdo a říkejme mu třeba aDDmin, nedávno uváděl ceny VEGY ne jaká je v obchodech, ale za kolik ji chce AMD prodávat proti normální(vysoké)ceně GeForce v obchodech. A to bylo jak addmin psal v pořádku.
A teď píše - "Laskavě se podívejte do obchodů, co stojí 7700K, je běžně dostupné ..."
No je to všechno nějaké čudné.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-09 10:17:55
avatar
??? připomíná vám to špatně, cenu i7-7700K stanovuje Intel a vždy byla přesně taková, jaká být dle Intel oficiální cena má ... situace s VEGA je naprosto odlišný případ.
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-10 00:10:19

Co má s tímto společné kdo stanovuje cenu? Udílím BAN za FLAME .

1.Jasně píšeš "Laskavě se podívejte do obchodů , co stojí 7700K, je běžně dostupné"

A já jsem se tu dobu díval do obchodů(jak píšeš že se má dělat) a buď byla VEGA nedostupná(má být podle tebe běžně dostupná) nebo za výrazně vyšší ceny než jsi udával ty.
Takže, kde jsi tu nízkou cenu VEGY vzal, když ne v obchodech?(mysli na bod 1)
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-07 08:51:04

To je jako u blbečků. V diskysích o mobilech úplně stejně. Proč výrobce uvádí nový model za X, když tohle za Y je ve výprodeji. OMG....
VendyPhoenix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-07 00:34:52

Hodně zajímavé ceny v tomto segmentu. Toto si najde hodně zákazníků. Jinak souhlas s DD. Porovnáváme ceny v obchodech ne v bazarech. Nicméně pokud se budeme brát v potaz bazar, tak ano, Harry má pravdu.
Já osobně mám zacíleno na Ryzen5 2600X (netaktuji). Jakmile se v říjnu vrátím, tak bude upgrade.

maroxCZ: no comment, zvládl jsi to rychle......
mXMach [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-07 11:57:41
avatar
Po 4letech planuji navrat k PC.. ted pracuji na Macbook pro 15, 2016 a hry resim pres xbox one x. Ale zacalo me v posledni dobe pc opet hodne lakat. Co se tyce vyberu procesoru doba na vyber je vice nez dobra bohuzel to same nemohu rict o trhu s pametmi a grafikami. Musim rict ze jsem mel velke dilema.. i5 8400 vs ryzen 2600. V podstate rozumnou uvahou jsem se dostal k vyberu ryzen 2600. Prijde mi ze dlouhodobe na to musi byt tento procesor urcite lepe nez i5. Procesoru chci doprat vodnika s tim ze ho nataktuji na vykon cca 2600x. Grafiku vemu prozatim rx580 8GB nez vyjde adekvatni nahrada k vega 56 asi nekdy pristi rok? Amd GPU chci hlavne z duvodu ze nebudu platit zbytecne penize za extreme drahy monitor s Gsync, jinak je mi soucasna generace GTX 1070 - 1080ti sympaticka. Ryzen 2700 a vice by pro me byl presprilis vykonny, protoze pc budu pouzivat pouze na web online komunikaci a hry asi jako vetsina z nas. Na plex mam postaveny maly homepc na ryzenu 2200G s 4GB ram a jeho vykon na streaming a prevadeni fullhd videa je vice nez dostacujici na 4soucasne streamy coz nikdy ani nevyuziji - jedu max na 2streamech. U starsich her jsem na vykon ryzen 2600 vubec nekoukal - je jasne ze na ne uz nikdo nesahne a primarne jsou optimalizovane pro stare i5 nebo i7 na 4jadrech. U novejsich her uz je dle meho znat posun k tomu ze ryzen zacina dorovnavat soucasnou generaci i5 a pristi rok ji dle meho predzene.
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HDD-záloha 2018-07-07 14:21:40
avatar
Trochu off topic ale mohl by mi prosím (DD) nebo někdo jiný poradit nejlepší Harddisk, který bude určený na zálohu? Uvažoval jsem o Seagate IronWolf 2TB nebo 3TB.
Rozparovac_vlaken [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-07 15:05:38
avatar
No nejnižší dlouhodobou poruchovost mají HGST. Jinak dle určení WD Red.
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-07 15:20:39
avatar
O HGST jsem už slyšel ale pro mě je strašně drahý. Proto by mě zajímalo jestli je Seagate Ironwolf 2TB, 3TB dobrá volba.
Rozparovac_vlaken [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-07 15:40:11
avatar
Tak to bohužel nevím Seagate disky neužívám, takže s tím neporadím.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-07 16:32:16
avatar
Ironwolf a nebo od WD řadu Re(ne RED) která je pro enterprise segment. Co se datasheet týká tak teprve Re řada se co do spolehlivosti vyrovná řadě ironwolf od seagate. Jestli chceš o něco vyšší spolehlivost tak vol 2TB, má dvě plotny a 4 hlavy, 3TB už má 3 plotny a 6 hlav.

Vybral bych si jeden z těchto dvou.
https://www.czc.cz/seagate-ironwolf-pro-2tb/214662/produkt
https://www.czc.cz/wd-re-wd2004fbyz-2tb/201799/produkt
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-07 17:12:22
avatar
Uvažoval jsem spíš o Seagate IronWolf bez PRO. Není tam ten příplatek hlavně za tu záchranu dat v případě poruchy?

Jinak o tom WD RE uvažuju v případě, že bych kupoval další hdd.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-07 18:11:28
avatar
Pro má delší záruku, snese vyšší zátěž plus záchrana dat. Otázka je, jestli ti to stojí za tu tisícovku navíc. Ale pokud tam budeš dávat důležitá data a pokud záchrana dat platí i pro čr tak bych si připlatil.

https://www.seagate.com/internal-hard-drives/hdd/ironwolf/
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-07 18:03:23
avatar
Pokud to máš do NASu bral bych WD Gold, pokud do PC tak WD Black. Jsou to asi jediné plotnové disky na trhu s 5 letou zárukou, sám jedu na těch Black. To je oproti 2 letům u běžných sakra rozdíl a zatím mě nikdy nezklamali. Radši ušetři na něčem spotřebním, jako je klávesnice, myš a nebo repro, ale ne na disku. Hlavně když plánuješ jen jeden ne Raid 1
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-07 23:30:33
avatar
Data mam zatim na jednom harddisku v pc a chci je prave zalohovat na druhy. Letos nebo pristi rok budu kupovat novou pc sestavu, tak prikoupim dalsi disk. Jenom porad nevim jestli Seagate Ironwolf je dobra volba, Pro verze je na me uz moc draha.
Ziik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-11 10:41:06

Mam 2x Seagate Ironwolf 4TB v NASu a jsou tiché, chladné a samozřejmě krásně fungují ;-)
Jinak doporučovaná WDčka jsou asi taky dobrý, ale mě u WD štve, že dělají mlhu s otáčkama ploten ... uvedou místo čísla jen nějaký marketingový žvást typu "SuperUltraMegaSpin" který je zaručeně "nejvíc optimalizovaný ever". Tím si to u mě WD pohnojilo. Takže Seagate rulez :-D

edit:
přidávám link Odkaz
shiro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-07 19:17:56

"AMD RYZEN 5 2500X otestován"

"Samozřejmě všechny podrobnosti a vše ukážeme v našich připravovaných testech a recenzích, hned jak novinky dorazí"

Takze okrem tunajsej kazdodennej opakovacky, ze aky je Ryzen super a Intel nevyhodny, tu mame ake testy? Realne to bolo otestovane kde? Nikde ziadny link, ani na ten popisovany test v Cinebench. Clickbait clanok...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-07 19:45:28

Pro příště bych DD nesahal na modlu Intelákům
Jsou prázdniny, plno jich se nudí a vypadá to na sebevražedné sklony v diskuzích
casperdeluxe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-08 00:21:08

O to nejde. Jde o to, že: první tři odstavce jsou jen a pouze plivání na intel. Není v nich ani zmínka o 2500x. Mimo to je v prvním odstavci napsáno: "Nic lepšího jste v mainstreamu mít nemohli a Intel se striktně držel politiky, že 4 jádra prostě musí stačit všem, díky čemuž bezpečně zabil technologický vývoj, optimalizace her pro vícejádrová CPU atd". AMD snad nemělo vícejádrové CPU pro vývoj her na vícejádra?
Další věc: Je potřeba zmiňovat jednu věc ve článku 2x? ne-li 3x? "atímco za Intel ale musíte pořádně zaplatit, kdy nižší Core i5 navíc nejdou taktovat vůbec a Core i7-7700K stále stojí 9 tisíc" a o pár řádků níže: "Aktuální RYZEN 5 2400G stojí 4000 korun a podobnou cenu očekávám i od RYZEN 5 2500X (a nepřekvapila by ani nižší), což by byla super nabídka, protože podobný výkon v podání netaktovatelných Inte Core i5-8500 a i5-8600 pořídíte za 5500 až 6000 korun a i7-7700K vyjde na 9 tisíc (bez chladiče).
A neporovnáme třeba 7700k a AMD Phenom 965? Taky to jsou obě 4jádra. Proč tento CPU není srovnáván s cenově stejným CPU? Porovnejte ho třeba s 8400 nebo i3 8100. Ale tento článek je ubohost největšího kalibru. Napsat, že cpu je otestován a neukázat nic, jen poplivat konkurenci je fakt hnus. Zamyslete se nad sebou už konečně. A k tomu všemu dát jednomu BAN a druhýu co napsal to stejný BAN nedat je taky super.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-08 01:08:12
avatar
poslední varování .... jen lžete a děláte FLAME. Vše co jsem napsal je objektivní pravda a mnohokrát dokázáno. Na Intel neplivu, nemám důvod. Píši tak, jak se věci mají. Jediný kdo tady na někoho plive, jste vy.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-08 08:38:28

Ty věci se opakujou proto, že článek čtou i jiní lidé, kteří neznají problematiku a net je hodí třeba na tento článek.
My pravidelní čtenáři bysme to měli chápat a nerozčilovat se kvuli tomu. Nikdo nám nic nevnucuje.

Ten Ph II někdy z roku 2010 je trochu ulet příklad. Prostě si to neber osobně a pochop, že Ryzeni zatápí Intelu a proto vznikají články, aby R měl pozornost a lidé ušetřili peníze a přitom koupili rovnocenné cpu. Pochopils?
casperdeluxe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-08 09:10:47

Já ale nejsem Intelák. Neberu si nic osobně. To, že Ryzen zatápí Intelu je dobře a jsem za to rád. Je to plus pro všechny. Ale úkol těchto webů není ušetřit lidem peníze. Toto není charita. Úkolem je informovat o dané novince a porovnat ji s jiným produktem. Udělat závěr, zhodnotit plusy a minusy. Ale mohu se prosím zeptat, o čem je tento článek?
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-09 11:04:13

úkolem webů je co?
kdo ty weby platí, aby jim mohl zadávat úkoly?
nejsme náhodou na čistě soukromém hřišti, kde platí pravidla pana domácího?

Takže když DDho baví do zblbnutí opakovat to co píše a považuje to za nejvhodnější osvětu, tak je to jeho věc. Ty sem můžeš maximálně nelézt.

Ale fakt tady nezačínej s nějakými úkoly, to je trošku přes čáru...
casperdeluxe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-09 12:05:33

Tak to pardon. Jestli je to tak jak píšete tak se omlouvám. Měl jsem za to, že podstata tohoto webu je to, co jsem psal výše.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-09 12:08:54
avatar
podstata DDWOrld.cz je informovat objektivně a v souvislostech ... proto opakuji co opakuji
casperdeluxe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-09 12:58:28

Mezi hlavní rysy objektivity patří:

zachování neutrality ve vztahu k předmětu zpravodajství (tzn. vyloučit subjektivní pohled nebo osobní zaujetí)

absence stranění (tzn. nestavět se na ničí stranu a zdržet se jakékoliv předpojatosti)

zachování přesnosti, relevance, úplnosti.

Kritéria objektivity

Faktičnost
pravda
informativnost
relevance

Nestrannost
vyváženost
neutralita
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-10 21:48:44
avatar
Tohle už jsem zkoušel a nepochodil jsem, akorát bylo překrouceno to co jsem napsal protože jsem samozřejmě pravdu neměl, no a nakonec jsem ji ani mít nemohl.....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-10 22:04:25
avatar
no já se ale vším kolem objektivity do puntíku řídím, nemohu za to, že mě někteří hodnotí velmi subjektivně ... neberu vám to ale prostě já mám své svědomí 100% čisté a objektivní prostě jsem, jinak to neumím a hlavně to drží DDWorld.cz na živu ...
shiro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-11 11:54:09

Tak teda kde su v tom clanku nejake testy? Okrem, ako som uz pisal, kazdodenneho opakovania ze Ryzen je lepsi ako Intel?

Tiez podotykam, ze niesom Intelak. Moje jediny Intel v zivote bol 486SX dakedy v 1996 a Xeon E3-1231v3 v 2015, na ktorom som doteraz. Inac som mal same AMD...Duron, Athlon, Athlon X2, Phenom II x4.

Uz ma proste unavuje pocuvat stale to iste. Ano, Ryzenmi dava AMD Intelu v mnohych pripadoch na prdel. Ale co sa teraz z toho ideme potentovat? Nech mu na prdel dava aj nadalej, o tom je konkurencny boj.
A nie to stale dookola rozpitvavat este aj v clanku, ktory ma byt testom CPU...a ktory nim nieje, lebo tu ziadne testy niesu. Tak ma to uz dozralo. Testy ziadne, ale kydov na Intel plna prdel....

Tak ked raz napisem ze clanok je o teste, chcem tam vidiet testy s vysledkami. Nie veci napisane 10x predtym v inych clankoch.

Stale som odpoved na tuto otazku nedostal. Tolko k objektivite...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-10 22:05:04
avatar
ano, vše dodržuji, bohužel někteří diskutéři nikoliv ... nemůžeš mou objektivitu hodnotit subjektivně ... jako že se domníváš nebo si myslíš nebo cítitš a čteš mezi řádky apod. na tom není nic objektivního ...
casperdeluxe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-11 15:38:21

Mohu se zeptat, kde je ve vašem článku (článcích) nestranost a neutralita, což jsou jedny z hlavních bodů objektivity? To, že testem zjistíte, že je to, či jiné CPU výkonnější, je v pořádku. To, že napíšete, že CPU od intelu nemá smysl, už v pořádku není, protože se klaníte na stranu AMD - (nestrannost?). To, že napíšete "Samozřejmě nikomu dnes nedoporučujeme ani čistě na hry kupovat za současné ceny 6jádrové Intel Core i7 procesory, za ty peníze opravdu nestojí. " rozhodně není neutralita. Toto je zase váš subjektivní názor, který zde lidem podsouváte. Objektivita je o tom, že máte nechat lidi, ať se rozhodnou sami na základě vašich testů, né doporučení. To znamená, že když napíšete, že ve FC5 je na Ryzenu 2700x 200fps a na i7 8700k je 150fps, tak k tomu nemůžete napsat, že je lepší, výhodnější, a že 8700k nemá smyasl. I kdyby to byla pravda, tak je to pořád jen váš názor. Vy musíte nechat lidi udělat si vlastní názor. O tom je objektivita. Tady se lidi nezlobí na to, že AMD má v něčem, nebo ve všem lepší výkon za lepší cenu. Lidi (včetně mě) se zlobí proto, že vaše podání článků není nestranné a neutrální. Nehledě na to, že napíšete článek s nadpisem "otestován" (zrovna v tomto případě, ale jinde je to něco jiného) a začátek článku začíná tím, že AMD je lepší a intel nemá čím konkurovat a k samotnému představení produktu nebo jeho otestování se dostanete až v půlce článku. Vy můžete mít názor jaký chcete. Ale člověk si ho musí udělat sám....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-11 16:27:54
avatar
mé názory, doporučení a to co píši v článcích nejsou tvořeny subjektivně, ale na základě objektivních faktů, to že se vám nelíbí ještě neznamená, že jsou špatně ... pokud je něco jen mým názorem na základě neúplných iformací, je to v článku jasně označeno. Týká se to zejména spekulací ohledně budoucích produktů. Ohledně aktuálních produktů já spekulovat nemusím.

to že se přikloním ve výběru k jednomu výrobci není neobjektivní, když je to na základě objektivních faktů ... pokud objektivní fakta říkají, že je lepší Intel, přikloním se k Intelu apod. nebudu se přiklánět k výrobci, který má horší produkty za horší cenu a podmínek ... pak bych byl skutečně neobjektivní.

já nikomu neberu možnost si udělat vlastní názor. Ale nepředkládejte mi jej jako objektivní, pokud je dělaný na základě subjektivních dojmů, pocitů apod. Na to já tady nehraji a při výběru produktů už vůbec ne ...

No když budete mé články hodnotit subjektivně jako to stále děláte, tak objektivitu těžko najdete. Stojím si za tím, že pokud byste byl objektivní, tak v mých článcích nenajdete žádný problém .... pokud mě neustále budete podsouvat něco, co jsem nenapsal, či napsal úplně jinak, já budu zas a znovu opisovat a psát věci správně a objektivně. Až tu budou jen objektivní čtenáři, pak samozřejmě nebude důvod pořád všechno opakovat ... já prostě jiný než objektivní pokud jde o HW být neumím a nebudu na tom nic měnit. Subjektivní hodnocení přenechávám v této oblasti jiným a do subjektivních diskusí se zatahovat nechci nechávat ...
casperdeluxe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-11 18:08:03

Pane. Pletete si pojem pravda a objektivita. Neříkám, že vaše názory jsou striktně špatné. Jen to není objektivní. Neznamená, že když je něco založeno na objektivních faktech, že je vaše podání objektivní. Záleží na podání daného článku. Objektivita je samozřejmě založena na pravdě. Ale hlavně na nestrannosti a neutrálnosti. Což vy rozhodně nejste. Znovu opakuji. Neříkám, že váš názor je špatný. Nebo že nerikate pravdu. Jde o NESTRANNÝ a NEUTRÁLNÍ pohled. Zkuste nastudovat filozofii tohoto slova. Pak zjistíte, že já se bavím o něčem jiném než vy.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-11 20:32:25
avatar
předložte certifikát o tom, že máte patent na objektivitu, jinak celý váš příspěvek je jen subjektivní žvást.

objektivní, nestranný a neutrální jsou tři zcela rozdílné věci.

vy tu předvádíte subjektivní, zaujaté hodnocení objektivity = hloupost.
casperdeluxe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-11 21:50:03

žádný patent nemám. Ale když neznáte význam tohoto slova, doporučuji použít internet. Nestrannost a neutrálnost na vás vyskočí všude. Zde text o žurnalistické objektivitě. To je hádám náš případ.

Žurnalistická objektivita s sebou nese i některé postupy a praktiky jako třeba:

Snaha získat vyjádření druhé strany. Například u zprávy kritické vůči nějaké osobě se považuje za správné získat její vyjádření. Pokud se to žurnalistovi nepodaří (např. daná osoba neodpovídá na e-maily, SMSky, volání …), uvede, že daná osoba nechtěla reagovat. Zastoupení obou stran se používá i u komentovaných zpráv, debat a publicistiky, tím, že jsou k diskuzi přizváni stoupenci opačných stran a je jim dána rovná možnost vyjádřit své argumenty.

U soudních sporů a kriminálních činů, kde již padlo nějaké obvinění a případně existuje pravděpodobný pachatel, se striktně dodržuje presumpce neviny – o obviněném se předčasně nemluví jako o vrahovi, zloději, atp.; používá se obrat nikoli „dopustil se (toho a toho)“, ale „měl se dopustit …“.

Při čtení zpráv (v rádiu, televizi, internetu), se hlasatel/moderátor snaží zachovat neutralitu verbálně i neverbálně, tedy například žádné úšklebky, ironické poznámky, gesta, změny tónu řeči, apod. Ať už se moderátor může osobně přiklánět na tu či onu stranu, z jeho prezentace zpráv by to posluchač/divák neměl poznat.

Do objektivní prezentace zpráv, zejména těch, kde je více stran; patří i vystříhání se citově zabarvených slov – včetně těch, které bychom za zbarvená nepovažovali v běžné komunikaci, například kupodivu, naštěstí, bohužel, bohudík/díkybohu. Je to proto, že může existovat takový úhel pohledu, pro nějž je tato slova nepřijatelná. Jako nadbytečná až nevhodná se jeví i slova jako nepochybně, bezesporu nebo naopak sotva, jakž takž atd., ve funkci přidání či rozptýlení pochybností.
Mezi hlavní rysy objektivity patří:

zachování neutrality ve vztahu k předmětu zpravodajství (tzn. vyloučit subjektivní pohled nebo osobní zaujetí),
absence stranění (tzn. nestavět se na ničí stranu a zdržet se jakékoliv předpojatosti),
zachování přesnosti, relevance, úplnosti.

Kritéria objektivity dle Jörgena Westerst
casperdeluxe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-11 22:00:00

Info tomu, kdo mi dal mínus: Ten mínus nepatří mš. Ten mínus asi patří tomu, kdo napsal význam slova objektivita. Zajímalo by mě, za co ten mínus je. Nechť se dotyčný vyjádří. Děkuji
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-12 01:50:18
avatar
ano, já vím co je to objektivita a držím se toho ...
casperdeluxe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-12 06:29:17

Očividně nevíte, když napíšete, že objektivita, nestrannost a neutralita jsou úplně odlišné věci. A znova píši. Vaše podání článku rozhodně není nestranné a neutrální.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-12 09:06:42
avatar
ano nevíte co je objektivita, to je zjevné. Vaše hodnocení mého článku je subjektivní, není objektivní ....
casperdeluxe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-12 09:35:52

Za 1. Já nejsem autorem článku. Tudíž objektivní být nemohu. Na objektivní článek si musí udělat člověk subjektivní (osobní) názor. To totiž dle základů českého jazyka nejde. Já se jen mohu podle objektivního (nestranného, neutrálního) článku přiklonit na jednu či druhou stranu. Za 2. Já vám tu předkládám odborné vysvětlení slova objektivita a vy mi říkáte, že já nevím co to je. A sám píšete, že neutralita, nestrannost a objektivita jsou úplně odlišné věci. Tak jak mám chápat to, že já nevím co je objektivita? Co to slovo podle vás tedy znamená?
shiro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-09 13:21:39

Tak teda kde su nejake testy? Okrem, ako som uz pisal, kazdedenneho opakovania ze Ryzen je lepsi ako Intel?

Tiez podotykam, ze niesom Intelak. Moje jediny Intel v zivote bol 486SX dakedy v 1996 a Xeon E3-1231v3 v 2015, na ktorom som doteraz. Inac som mal same AMD...Duron, Athlon, Athlon X2, Phenom II x4.

Uz ma proste unavuje pocuvat stale to iste. Ano, Ryzenmi dava AMD Intelu v mnohych pripadoch na prdel. Ale co sa teraz z toho ideme potentovat? Nech mu na prdel dava aj nadalej, o tom je konkurencny boj.
A nie to stale dookola rozpitvavat este aj v clanku, ktory ma byt testom CPU...a ktory nim nieje, lebo tu ziadne testy niesu. Tak ma to uz dozralo. Testy ziadne, ale kydov na Intel plna prdel....

Tak ked raz napisem ze clanok je o teste, chcem tam vidiet testy s vysledkami. Nie veci napisane 10x predtym v inych clankoch.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-11 16:28:53
avatar
v článku je uveden výsledek testu. tečka. Kydy jsou kdyy, objektivní realita je objektivní realita. V článku mám objektivní reálná fakta žádné kydy. Beru váš příspěvek jako osobní urážku a flame
casperdeluxe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-11 18:14:59

Uvidíme jak to bude komplet
casperdeluxe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-12 08:34:06

Jinak se zdá, že turbo u tohoto CPU je 4GHz. Těch 1006 bodů je s přetaktovaným CPU na 4,3GHz.
shiro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-12 15:17:11

Miesto urazania sa si priznajte chybu.
Ze to beriete ako osobnu urazku a flame - ked ste schopny sa takto urazat len na zaklade takychto banalit, tak si neviem predstavit s vami konverzovat v realnom zivote. To aby sa bal clovek nieco povedat, aby vas nebodaj neurazil. Chlap ma aj volaco vydrzat, nie sa hned urazat pre hocico, ako stara baba.

Preto sa chovajte normalne. Ked chybu spravite, priznajte si ju a napravte ju. Na tom nieje nic zle, clovek je tvor omylny.

Pisete IT blog, tak ho piste s rozumom. Clanok s nicim nepodlozenymi vysledkami "testov", bez akychkolvek odkazov na zdroje, nema ziadnu hodnotu.

Na zaklade takychto nicim nepodlozenych vysledkov "testov", ako vobec mozete hovorit o objektivite?

Podla vasej rpeafektovanej reakcie a urazania sa, mi logicky napadaju len dve veci:
1. Normalne povedzte, preco je tak velky problem doplnit do clanku zdroje vysledkov testu?

2. Alebo bol cely clanok vyfabrikovany, len aby ste si mohli znova kopnut do Intelu? Aj ked vseci vieme, ze AMD mu s Ryzenmi pekne zatapa, to je fakt. Ale proste tuna sa musi do Intelu kopat, aj ked to nema zmysel.
A kedze sme na to prisli, a vysledky testov Ryzenu ste si vymyslel (lebo stale ste nedolozil ziadne odkazy na zdroje), tak hrate urazeneho, mlzite a nespolupracujete?

Pokial ste cestny, objektivny a nemate co skryvat, tak pre vas nebude problem nam vsetkym dokazat, ze bod c.2 je nezmysel.
A to bez urazania sa a podobnych zbytocnosti. neriesime tu vase posramotene ego ci city. Chceme objektivne informacie.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-12 16:49:43
avatar
chybu přiznám když ji udělám, v tomto případě nesouhlasím (snad jen že jsem mohl ten obrázek z toho testu zveřejnit). Nicméně na faktech to nic nemění.

Intel je partnerem DDWorld.cz spoustu let a nevím proč bych měl do něj nějak kopat. To jak píšeme o Intelu není kopání, ale informování v souvislostech a pokud bych do Intelu kopal a psal o něm nepravdy, jistě by mě to řekli. Jsem s Intelem v pravidelném kontaktu.

Já jsem objektivní a stojím si za tím, pokud bych měl jen na chvíli pocit že tomu tak není, celý DDWorld.cz mažu a končím ...
casperdeluxe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-12 17:08:18

Což se samozřejmě nestane, protože nevíte co objektivita je. Jak jsem se přesvědčil o pár příspěvků výše. Stále čekám na odpověď na mé 2 dotazy. Ale chápu, že se vám do toho nechce. Jak z hlediska časového, tak z hlediska neznalosti této problematiky.
shiro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-12 18:18:02

Ake fakty? Snad len tie, co boli napisane o Inteloch. To je vseobecne zname info, s tym suhlasim aj ja. Vysledky testov Ryzenu v tomto clanku su nicim nepodlozene, bezvyznamne cisla. Pokial neuvediete, skade ste informacie cerpal, aby sme ich mohli overit.

Inac sa logicky sa neda o nejakej objektivite vobec bavit.
To si tiez viem vymysliet hocijake cisla.
Preto sa zdroj pri podobnych veciach vzdy uvadza ihned a automaticky. Uz ste robili vela testov, pripadne o nich informovali - aj s odkazmi na ich zdroje. Nikdy nebol problem. Preco teraz je?

Vazne je nutne taketo zakladne veci riesit so sefredaktorom blogu, ktory pise uz hadam 10 rokov? Nikto neuveri, ze zrazu sa na takto banalnu vec zabudlo.

Ked odpisujete tuna do diskusie, tak sa sem ocividne pravidelne vraciate. Preco este stale, po dvoch dnoch, teda nieje v clanku uvedeny zdroj toho "testu"?
shiro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-13 20:56:56

No ako?
Dnes dalsi novy clanok, cize ste boli na blogu, ale nevratili ste sa sem, aby ste doplnili zdroj testov? Aky problem je za 10s copy-pastovat link?

Ako to? Alebo fakt bol clanok len vyfabrikovany blud?
casperdeluxe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-08 07:34:10

Pardon? Můžete mi říct, co je v mém komentu lež? Žádný Flame nedělám.
casperdeluxe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-08 18:48:33

Jinak vše nej k narozeninám přeju
tury [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-07-08 18:42:47

ikdyz osobne nejsem velky priznivce kupovani "vybehoveho" HW, u Ufonu maji R5 1600 (bez X) za 3990. Coz si myslim ze vubec neni spatna nabidka. Po OC by mel byt vykonejsi nez 2400G. Tzn, kdo honi kazdou kacku a chce nakoupit ted.... neco na zamysleni
Mario6121 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Test? 2018-07-11 16:46:56
avatar
To je vas test? Co nejaky odkaz na zdroj Vaseho tvrzeni....
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Pondělí, 25 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 493x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Pátek, 22 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1520x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Čtvrtek, 21 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1217x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Středa, 20 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1899x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluÚterý, 19 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1150x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1906x
Komentářů: 3