Čína omezuje dodávky energie pro výrobu. Zasaženi jsou dodavatelé Intelu, NVIDIA, Apple atd. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 28 září 2021
altSituace ve výrobě v Číně se nadále komplikuje. A to hlavně (náhodou) pro západní společnosti.

 

 

 

 

Čína přistoupila k cílenému omezování dodávek elektrické energie na svém území pro některé výrobní závody. Nemá totiž dostatek energie, výpadky jsou tam již časté, a tak výroba některých závodů poběží jen někdy. Kromě výrobních závodů, které samozřejmě spotřebovává ohromnou část tamní energie, které pochází ze stále nových a nových uhelných elektráren, což jde přímo proti celosvětové, a dokonce i Čínské snaze, snížit CO emise, bude Čína omezovat i používání klimatizací a dalších oblastí.

Časté výpadky energie už jsou běžnou součástí výroby v Číně nějakou dobu. Nové restrikce zavádějící cíleně přerušovaných dodávek, samozřejmě přímo zásadně ovlivní výrobu mnoha věcí. Tamní vláda současně má samozřejmě preferované oblasti a přímo továrny, kterým dodávky omezuje. Seznam dotčených firem je hodně dlouhý a asi málokoho překvapí, že se týká hlavně výroby pro Západní značky a nečínské firmy. Mezi tak vůbec nejpostiženější patří dodavatelé pro Intel, NVIDIA, Apple, TESLA, Qualcomm, ale také FoxConn atd.

Přerušení výroby v některých továrnách opět ovlivní celý výrobní řetězec, který se ještě plně nevzpamatoval z předchozích potíží. A nedostatek některých komponent a materiálů značně komplikuje život v celém světě. Včetně České republiky. Nemluvě o cenách toho, co k dispozici je, kdy řada běžných materiálů a věcí zdražila o 50% až 200% běžně. A zdražování tak nekončí. Kromě obecné inflace, která žene ceny vzhůru, jsou velké problémy s dopravou a restrikce kvůli koronaviru a nově také kvůli energii, řešení a uklidnění věcí rozhodně nepřispívají.

Kromě objektivních problémů s dlouhodobým nedostatkem elektrické energie a velké závislosti na rychle zdražujícím uhlí, má Čína nyní i velký problém s hromaděním již vyrobeného zboží v přístavech a v překladištích. Výroba se totiž z velké části poměrně rychle vzpamatovala po koronavirových zásazích z počátku roku, a jede více než naplno. Nicméně doprava je na tom naopak hůře a hůře.  Tamní přístavy doslova přetékají zbožím, které není, jak dostat dál do světa. Chybí kapacity a fronty neustále rostou. A tak jednoho napadá, zda Čína cíleně neomezuje některou výrobu pro Západní trhy přes ty dodávky energií záměrně. Speciálně když tím navíc může uškodit západu a západním firmám, které stále z velké části spoléhají na výrobu a dodávky z tamního průmyslu.

Omezení se totiž nepřekvapivě příliš netýkají Čínských výrobců a značek. Zejména ty klíčové technologické Čínské firmy žádná omezení nemají. Překvapení to ale určitě není. Ono není žádným tajemstvím, že Čína usiluje o nahrazení západních technologií a posílení svého vlivu ve světě, tedy vlivu jejích společností. A pamatujte si, že Čínské společnosti se sice mohou tvářit jako soukromé subjekty, ve skutečnosti ale nic takového jako soukromá nezávislá čínská firma neexistuje, všechny jsou pod přímou kontrolou komunistické strany a vlády. A je jedno, jak moc bohatý její majitel je, stačí slovo a zmizí. Výhody tohoto systému jsou samozřejmě jednoduché, stát kontroluje všechno a všechny a zejména vliv ve světě má tak možnost ovlivňovat na mnoha frontách přímo i nepřímo. A samozřejmě to platí o rozhodování, které výroby budou přerušením dodávek energie ovlivněny a které ne.

Čína se nepokrytě snaží o totální osvobození od západních technologií, které nechce v blízké budoucnosti dále pouště na svůj trh, ani v té omezené míře, jako dosud pouštěla. Nejen už spustila výrobu vlastních pamětí, procesorů i GPU, ale je jen otázkou několika příštích let, kdy tamní vláda vyhlásí zákaz počítačů a elektroniky s čipy západních firem, jako Intel, NVIDIA a další. Začne s tím ve Státní Správě, ale postupně nepochybně to přejde i do běžné elektroniky. Čína chce být kompletně nezávislá a samostatná technologicky a výrobou. A snad s výjimkou USA (jako jediné disponuje potenciálem i zdroji), které by mohli být také nezávislé, kdyby tamní firmy nepreferovaly maximální zisk výrobou v Číně a Asii obecně, tak Čína je reálně na cestě skutečné nezávislosti dosáhnout. Každopádně západní firmy se mohou s klíčovým Čínským trhem pomalu ale jistě loučit …

Zbývá jim tam posledních pár let. A v tuto chvíli si je Čína samozřejmě vědoma své pozice a síly, kterou nad Západem má. Takže ještě nám může pěkně zatopit. Současně ví, že mnozí výrobci jí opouštějí a stěhují výrobu jinam, takže její vliv už možná dosáhl vrcholu a bude se snižovat. Musí tedy využít situace teď. Čína totiž stále drží absolutní většinu těžebních a zpracovatelských světových kapacit na mnohé zásadní materiály, a to nebude jednoduché natož rychlé nahradit. I když přesuneme výrobu jinam, těžební kapacity a zpracovatelský průmysl na Západě nemáme, protože přeci si nebudeme ničit své prostředí, když máme (měli jsme) Čínu ;). Každopádně stávající omezování produkce se projeví speciálně v prvních měsících příštího roku, kdy bude zboží ze současné výroby chybět v dodávkách. Takže se „nebojte“, že by se současná špatná a často zhoršující se situace u mnoha věcí na trhu, v dohledné době vyřešila.

Snad jen šéfka AMD má pro nás optimistické zprávy, když se v aktuálním rozhovoru vyjádřila, že ještě první polovina roku 2022 bude mizerná a nedostatek čipů všeho druhu bude pokračovat, ale v druhé polovině roku 2022 se údajně situace zlepší. Lisa ví asi něco, co se k nám zatím nedoneslo :). Tak doufejme, že to tak bude. Jinak stále platí, že speciálně pokud jde o čipy a drobnou elektroniku potřebnou na výrobu komponent a počítačů všeho druhu, tak výrazné zlepšení situace má nastat v průběhu roku 2023, kdy se spustí nově budované velké kapacity hned od několika klíčových firem. Ovšem jak to v té době bude vypadat s jinými věcmi, například právě s výrobou a cenou elektrické energie, dostupností a cenami materiálů a náklady na práci a dopravu, to je otázka. Očekávejte spíše pokračující rychlý růst cen všeho a pěkně svižně. Což ale neznamená že technologicky to nebude příští rok a ten další opravdu opravdu zajímavé na poli PC …

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-28 21:40:59

Nejsem zastánce Číny, ale pokud má problém s výpadky el. energie a mezinárodní dopravou, tak logicky upřednostňuje zásobování svého vnitřního trhu. To se pak promítne na dodávkách i pro jiné země.
HoCh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-28 22:25:02

Zatim kazda expandujici, mocna civilizace skoncila tak, ze zacala byt prilis hamizdna a lina. A tak za sebe nechala bojovat a pracovat otroky a podcenovane barbary. A ti ji pak prevalcovali. Nepripomina to nahodou nekomu neco?
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-28 22:39:20

NE. To jsou takové ty exekutivní fabulace k vytvoření nenávisti. Je zvláštní, že v době obecného nedostatku v tomto případě čipů z komunistické Číny se vytváří nenávist mezi velmocemi. V Číně je problém energetiky a dopravy a už vznikají protizápadní teorie. Je to velmi nebezpezpečná situace ve vytváření nepřítele.
Ve světě je teď špatná situace ohledně dostupnosti čipů a já se jen bojím vzrůstající nenávisti a hledání viníka, přitom donedávna před covidem to šlapalo normálně v rámci možností. Tlak a nenávist se stupňuje a neměli by jsme to krmit. Dopady mohou být hrozné.
HoCh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-28 23:13:52

Myslim, ze na rozdmychavani nenavisti a rozporu jsou na tehle planete jini machri. Treba ti, kteri ovladaji svetova media a tak urcuji, ktera z tech sedmi miliard individualnich pravd bude ta jedina spravna.

Ja se jen divam do historie a v jejim kontextu premyslim o soucasnosti. Ono to prevalcovani stejne vetsinou neni cernobile a okamzite. Treba rimsti barbari prevalcovali do te doby ve stredomori dominujici reckou civilizaci mocensky, ale protoze meli vzdelane recke otroky jako ucitele, "prevalcovalo" je recko kulturne.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-29 06:26:31

Tu sa vobec netreba pozerať do histórie, proste je obchodna vojna medzi USA a Činou ktoru začal Trump a trva dalej.
Ak si si nevšimol cielene sa utoči na činsky tovar, velke cla zakaz určitych vyrobkov, činskemu vyrobcovi mobilov je zakazany pristup k zapadnym vyrobnym linkam čo su v čine, Teraz bolo jedno vyhlasenie v EU severskej krajiny že zakaže predaj činskych mobilov vo svojej zemi kvoli nejakemu vymyslenemu nezmyslu. Ani sa nečudujem Čine že im dochadzaju nervy, stači sa pozrieť ako všetke činske vyronky zdraželi = cla. Proste sa s Činy stala nejvačšia obchodva velmoc na svete a teraz sa USA ich snaži pridusiť aby sa znovu vratila na piedestal USA a využiva pri tom všetke dostupne možnosti. Už sa realizuje plan ako vyrobne tovarne s činy presťahovať inam, lebo prave pre tie tovarne Čina drži celi svet pod krkom. Proste USA sa snaži s Činy urobiť severnu koreu nič viac nič menej, len je to trochu problem a bude to trvať trochu dlše
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-29 09:59:50
avatar
Taky se divím, proč se někteří diví, že se Čína nechce spoléhat na západní technologie, když se to v užívání Číně vehementně západ snaží bránit. Přesun továren je utopie na 100 let. Nelze jen přesunout továrnu, ale musí se přesunout všechno. Dodavatelé, subdodavatelé, elektřina, plyn, kvalifikovaná pracovní síla, přepravní infrastruktura a doprava. To co se přesouvalo do Číny 50 let, bude dnes trvat spíše 100 let, protože se to tolik nevyplatí jako kdysi a pobídky jsou malé a záruky žádné. A pokud bude elektřina na západě násobně zdražovat, spolu s omezením mobility populace, tak se ten přesun ani konat zpět nebude a jen si vybudujeme "nepřítele" v jiné zemi. Jen mě udivuje ta metoda překonávání rivala. Místo toho abychom na to šláply, tak se snažíme toho druhého přidusit.
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-29 00:49:42

co je to "exekutivni" fabulace?
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-29 08:16:51

To je jen zaklínadlo. Vyhrocený význam fabulace
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-29 13:18:24
avatar
"výkonný, činný, aktivní, efektivní" fabulace
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-29 01:55:04
avatar
Offtopic: Myslíte, že X570 desky budou podporovat Ryzen 6000 nebo jak se to bude jmenovat, než tady bude AM5 platforma? Uvažoval jsem nad výměnou Ryzenu 3000 za Ryzen 5000 tak, že bych ještě počkal.
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-29 00:50:48

co si my myslime neni moc podstatne...
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-29 06:34:14

Otazka znie inak, či tie 6nm CPU s 3D pamaťou budu mať ešte nožičky alebo nie, ak ano nevidim problem aby neboli kompatibilne s X570, ale ked ich už mať nebudu asi je jasne...
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-29 08:57:28
avatar
Vzhledem k tomu, že se ceny Ryzenu 5000 moc nezměnily a 3000 nejsou špatné, v klidu bych si počkal jak se to vyvine.
Není kam spěchat. Na AM4 člověk nějaký ten rok v klidu vydrží
Bjorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-29 12:22:34

Myslím, že neni daleko doba, kdy to nastane i v Evropě. Německý a Italský provozovatel sítě žádají uzákonit možnost odpojovat koncovým spotřebitelům wall-boxy pro dobíjení aut. A to je nejspíš jen začátek a u toho to neskončí. No nic, na seznam nutných věcí přihodím elektrocentrálu, jinak to nevidím.
HoCh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vypínání domácností nehrozí 2021-09-29 15:29:02

Při velkých problémech v síti, která nezvládnou vyřešit standardní regulační mechanismy, jako třeba při výpadcích uhelných elektráren kvůli zamrzání uhlí ve vagonech, se dávají požadavky na snížení příkonu a případné odstávky jen na firemní velkoodběry. Řešit mimořádné vypínání maloodběrů by bylo organizačně příliš náročné a málo účinné.

Ale mezi standardní regulační mechanismy patří už dávno dálkové ovládání náročných domácích spotřebičů, které nemají problém s přerušováním dodávky, jako jsou bojlery a akumulační kamna. U nabíjení elektroaut to asi bude podobně. Buď si pořídíš dvoutarifové hodiny a auto se bude nabíjet v době nízké zátěže sítě za levnou sazbu, nebo budeš moct nabíjet kdykoliv bez přerušení a zaplatíš o dost víc. Pokud vím, tak dnes běžně není jiný mechanismus, jak na dálku vypnout u maloodběratele jen některé z jeho spotřebičů. Dělat tedy nějaký speciální zákon by asi nemělo moc smysl, pokud by se s tím nedělaly i zásadní změny v koncových připojovacích rozvaděčích. A to je běh na dlouhou trať.

V úvahu přichází i další alternativa, která spadá do kategorie chytrých sítí (smart grid). Když je auto, nebo domácí baterie připojené do elektrické sítě přes zařízení schopné energii z akumulátorů i posílat do sítě, mohou pomáhat vykrývat špičky její zátěže. Za tuhle pomoc se stabilizací sítě budou rozvodné firmy takové zákazníky odměňovat třeba platbami za odčerpanou energii, nebo dodávkou stejného množství energie za výrazně nižší cenu.
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-29 18:07:52

ved kazdy clovek pri zmysloch vedel, ze nie je mozne napajat armadu elektroaut z verejnej siete. na to staci zdravy rozum.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-29 14:04:20

Tak pre Cinu je to logicky postup ak nechcu byt dalsie storocia stale iba lacnou pracovnou silou makajucou na blahobyt v inych statoch.
To nechce byt nikto vsak.
Otazka je kam dalej outsourcovat vyrobu ked nikto da;si iny nieje lacnejsi resp efektivnejsi ? Naspat na zapad cesta nevede , my predsa chceme stale vacsie a vacsie vyplaty/dochodky bez toho aby rastli ceny tovarov a sluzieb.
Pomoze asi len ta nepopularna robotizacia uberajuca pracovne miesta=pokles populacie.
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-29 18:10:07

lacnou pracovnou silou nechcu byt, ale je ich 1,4 miliardy a taka masa spotrebuje vela zdrojov. ropy, elektriny, jedla a vsetkeho. pokles populacie by bol spravodlivejsi skor u nich.
HoCh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-29 19:49:34

Pred uvahami o spravedlnosti doporucuji porovnat spotrebu energie a dalsich zdroju na obyvatele v evrope, ve statech, v cine a dalsich asijskych statech, nebo v africe.

A jeste by to chtelo ocistit o bilanci zahranicniho obchodu, protoze obrovske mnozstvi zdroju se v cine spotrebuje na to, aby si mohla nase euroamericka civilizace kupovat zbozi za pro nas velmi nizke ceny.
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-29 20:18:14

no, ale oni sa chcu dostat v zivotnej urovni tam, kde sme my...a nas (EU a USA) 1,4 mld nie je...
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-30 07:52:07
avatar
Několika stovkám milionů se to již podařilo a i předhonily. Nevím proč bychom jim v tom měli bránit, vám by se to taky nelíbylo, kdyby vám někdo zakazoval mít třeba pračku, splachovací záchod, nebo teplou vodu. To že je nás méně než Číňanů, je problém do budoucna spíš pro Evropu, jejich životní úroveň má kam růst celkem snadno, ta naše už moc ne, a jakmile jich bede mít miliarda lidí životní úroveň alespoň EU, tak již budeme pro ně jen nepotřebná kolonie. U nich se vše vyrábí, tak pro koho asi budou vyrábět když bude nedostatek surovin ? Pro ně nebo pro nás ? Tím že jich je hodně, mají spíš větší šanci a sílu expandovat do vesmíru, zatímco v Evropě budeme objímat stromy.
freakyfriday [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-29 14:18:39

Mňa by zaujímalo odkiaľ sa ten energetický nedostatok v európe a číne vzal...

Však ledkové žiarovky sú tak úsporné že keď svieti celý byt zožerie menej ako klasická žiarovka kedysi v kúpelni.

O televízoroch sa ani nemusíme baviť, počítače notebooky to isté ...

Jediné čo sa za poslednú dobu zmenilo je elektromobilita, a šípim že tá s tým bude niečo mať... 3700 obyčajných vw id4 dokáže zobrať výkon celého bloku atómovej elektrárne v mochovciach a to som nerátal straty cestou a tepelné straty pri nabíjaní ...toto je tá budúcnosť ktorú chceme

čiže v skratke na každých 3.5k nových priemerných elektroáut nám treba postavať jeden blok atómovej elektrárne alebo 4 bloky uholnej elektrárne
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-29 17:08:26
avatar
Elektromobilita je jen jedna strana, druhá je rušení nejefektivnějších elektráren (uhlí, jádro) oproti obnovitelným zdrojům. Požadavky na energii rostou, ale to co nám jí nejvíce poskytuje se ruší, hlavně Německo, Francie? (opravte mě jestli se pletu). Tyto státy pak logicky mají velký nedostatek energie a nakupují ze zahraničí. Tím berou energii ostatním státům, tlučou se do prsou jak jsou eko a nedostatek energie je všude v EU.
A bude hůře.
Tlak na elektromobilitu je v EU enormní a tedy bude narůstat poptávka po energii. Pokud zároveň budou rušeny uhelné a jaderné elektrárny, tak se dočkáme doby, kdy mobilita bude omezená a většina místo auta bude mít doma akorát šlapací kolo.

Nevím jak ostatním, ale mě přijde že:
1) buď EU (a nebo já?) nevidí pár let dopředu
2) a nebo je to úmysl který povede k omezení pohybu obyvatelstva.

Když si bod 2) dám do spojitosti se zbraňovou směrnicí (= odzbrojení obyvatelstva), vychází mi vcelku slušně podrobění populace EU.

Mimochodem, nedostatek čipů...není také způsoben enormní poptávkou ze strany automotive neb dotykové obrazovky, elektromobilita? Zlaté auto, kde je jen malá řídící jednotka a dvě pojistkové skříně.
Ale je to evoluce. Nadbytečná výroba, kapitalismus....no jednou si lidstvo na tomhle musí nabít hubu. Bohužel to asi zažijeme my.

Sakra, jsem se trošku rozvášnil
free.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-29 16:59:01

Souhlasím, stačí se přečíst toto a je jasné, že to nedopadne s EU dobře..
Odkaz
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-30 07:59:20
avatar
To je i žárovkový paradox. Světlo svítí především v zimním období, ale zároveň to produkovalo i teplo, takže se nemuselo tolik topit, nebylo to sice moc, ale když vám svítil lustr kde bylo 5x100W žárovka tak už to něco ohřeje. Ledka leda prd. Především však v Evropě chybí energie, protože to tak chceme a omezujeme si vlastní zdroje a zdražujeme si ty co máme. V Číně je to zase jiný problém a to je zvýšená poptávka po výrobě všeho druhu a jejich obyvatelstvo co má stejnou životní úroveň jako v euroatlantické civilizaci se rozrůstá velkým tempem. Tady se chlubíme, že postavíme kilometr dálnice, jenže oni tam postaví město.
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-29 15:58:00
avatar
Já tomu fandím. Alespoň ubude aut. Ta by měla zůstat jen pro opravdu bohaté. Ostatní mohou používat MHD.
free.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-29 16:55:28

Tak ještě štěstí, že ty patříš mezi ty opravdu bohaté, že jo
Bady29 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-29 18:12:33

Doufám že je to ironie. Pokud ne tak bych se zamyslel nad tím že nemáme všichni stejné potřeby. Bydlím v Praze, rodiče mám taky v Praze a i tak mi cesta k nim večer trvá mhd cca 45min, autem 10 min, pro cestě tam zpět je to přes hodinu úspora, nemluvě o tom když chci něco vzít. Převézt jim vysavač, lednici, tunu nářadí co jsem si půjčil. Jak dovezu mhd na sběrný dvůr stará futra, konzole a suť, jak pojedu mhd na chatu s taškami věcí když od nejbližší zastávky je 2km polní cestou a autobus tam jezdí jednou za hodinu.
Neříkám že to nejde jen je to už dost nepohodlné (něco i téměř nerealizovatelné).
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-29 18:15:43

aj blby nazor je nazor, nechaj ho
petronias [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-29 19:23:57

Tak nebudete jezdit na chatu, prostě. Pak nepotřebujete převážet spoustu haraburdí.
Bady29 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-30 14:36:24

Ono to není ani tak haraburdí jako jídlo pro dědu na další týden, motorovka, atd...,
Neježdění na chatu to samozřejmě řeší ale je to trochu extrémní řešení
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-29 18:14:27

a co je to "opravdu bohaty"? kto urci tu hranicu medzi neopravdu a opravdu bohatym?
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-30 08:02:32
avatar
Ve město to není problém, a to si většina měšťáku neuvědomuje. Ale když bydlím na vesnici tak si skončil. Nikam se nedostaneš, protože tam jezdí autobus 2x denně. Jak se dostaneš do práce ?, k Doktorovi ? Děti do škol, kroužky, nebo cokoliv jiného ?
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-30 14:24:31
avatar
Bydlel si někdy na vesnici, už dávno neplatí, že by tam jezdil autobus 2x denně. Klidně i po 30 minutách.
petronias [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-09-29 19:20:38

Pokud má Čína nedostatek energie, tak je jasné, že výroba výrobků pro cizí státy bude stát poslední v řadě. Kdekoliv na světě by se postupovalo stejně.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 637x
Komentářů: 0
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 805x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 995x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3539x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1404x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1244x
Komentářů: 5