Intel investuje do 14nm výroby, situace s dodávkami se nezlepší. AMD míří k rekordnímu podílu? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 01 October 2018
altSamostatně prodávané procesory Intel zmizely z nabídky obchodů a hned tak se tam nevrátí.

 

 

 

 

Slíbili jsme vám další informace ohledně nevídaného vývoje situace na poli procesorů, kdy pokud vybíráte a stavíte si sami PC, tak se vám dnes výběr platformy mezi AMD a Intelem značně ulehčí:

Zjišťovali jsme další podrobnosti, k situaci se také vyjádřil sám Intel. Bohužel vyjádření Intelu jsou „trochu“ v rozporu s realitou v obchodech. Každopádně věc se má tak, že Intel potvrzuje, že má problémy s výrobními kapacitami kvůli výrobě velkých čipů i výrobě dalších čipů, jako například mnoha milionů modemů pro Apple, které vyrábí také na 14nm.

Intel však naplánoval stávající objemy 14nm produkce už před lety, a to na procesory, které byly výrazně menší, než jaké dnes kvůli tlaku AMD musí vyrábět. Dávno měl mít navíc 10nm výrobu, která by samozřejmě převzala velkou část výroby čipů. Intel se nyní dušuje, že zvyšuje investice do rozšíření 14nm výroby, nicméně reálně mluví o investicích, které již udělal během tohoto roku, protože věděl, že mu ta 14nm výroba prostě nebude stačit. Výsledkem tak je, že sice utratil další miliardu navíc, která se ale jen přidala k dohromady 15 miliardám, které Intel letos na investicích do výrobu utratil, ovšem stejně je situace, jaká je, tedy že Intel se prakticky stáhl z retailu a soustředí zbývající síly na trhy, kde nesmí o pozici přijít. Tedy OEM a zejména servery. Intel tak podle vlastních vyjádření v současnosti začal vyrábět více serverových procesorů XEON a výkonnější CORE pro dražší OEM sestavy. Jde mu o udržení podílu a vlivu v těchto výnosných segmentech. Zejména na serverech na něj AMD tlačí a získává další a další jednotlivá % a zákazníci dávají jasně najevo, že Intel prostě nabízí příliš málo za hodně peněz a jsou ochotné do AMD jít a jakmile se rozhodnout, jsou to obří investice na spoustu let. Intel ale prostě nedokáže AMD konkurovat po stránce efektivity provozu i výroby velkých procesorů nad 8 jader. Přesto nemá na výběr, a tak obětuje obrovskou část 14nm kapacit k výrobě obřích čipů s nízkou výtěžností, jen aby měl nabídku a tlačil s ní na partnery, “že se o AMD nemusí zajímat a Intel jim stačí“ ;).

Intel také tvrdí, že nadále počítá s 10nm výrobou na rok 2019, ale nic dalšího neupřesnil. On také nikdo netvrdí, že by Intel neměl 10nm začít vyrábět v roce 2019, nicméně vše napovídá tomu, že se tak stane skutečně až spíše v Q4 2019, a tak nějaký významnější objem není prostě možný dříve jak v roce 2020 a tomu bude odpovídat i nabídka procesorů. Jinými slovy, 10nm procesory Intel budou aktuální až právě nejdříve v roce 2020. Vyjádření Intelu v tomto ohledu navíc nemají moc velkou váhu a důvěryhodnost, zejména když už jen ohledně těch investic do 14nm uvádí zavádějící informace, které jsou v přímém rozporu s tím, jako to teď na trhu vypadá. Také start 10nm výroby a procesorů sliboval již několikrát. Proč tedy teď máme Intelu věřit?

  • Žádné zlepšení dostupnosti Intel procesorů v dohledu

                                                                               = AMD míří k rekordům?

Dostupnost procesorů Intel se zhoršovala posledních mnoho týdnů, nicméně zhruba před 14 dny už se dostala do situace, kdy prostě většina procesorů přestala být úplně dostupná a ten zbytek zásadně zdražil. Prodejci dokonce vyřadili řadu běžných modelů z nabídky, protože nemají od Intelu žádné relevantní informace, kdy by procesory skutečně dostali, a to už mluví za vše. A co jsem zjišťoval, žádné zlepšení situace v dohledné době nikdo nepředpokládá, spíše naopak. Plánované Core i5-9600K, Core i7-9700K a Core i9-9900K sice vyjdou, ale počítá se s tak malými dodávkami, že samozřejmě ceny budou naprosto absurdní, a i tak nebude těch procesorů mnoho a stěží budou stačit i pro ty blázny ;), co si to za ty peníze koupí.

Asi tedy není velkým překvapením, že situace velmi nahrává AMD. To problémy s kapacitami nemá a dává najevo, že zvládne větší podíl na trhu, než jaký mu nyní náleží. A OEM výrobci na to slyší a plánují a dokonce už i domlouvají podstatně větší objednávky procesorů AMD pro své počítače tak, že by měli mít až 30% svých OEM PC v roce 2019 postaveno na AMD platformě, což by byl absolutní rekord.

AMD ale těží ze situace už nyní, kdy v podstatě poté, co z obchodu zmizely samostatné Intel procesory, zůstaly v nabídce za rozumné ceny jen procesory AMD. Firma pečlivě monitoruje situaci a ptal jsem se, zda se nemáme obávat navýšení cen. Prý nemáme, alespoň AMD žádné zdražení ze své strany neplánuje a problémy s zvýšenými dodávkami čipů nemá. Osobně si myslím, že i proto AMD odděluje nabídku procesorů pro retail a OEM mnohem důsledněji, než doposud. Například některé modely nejsou pro běžný prodej dostupné a jsou jen pro OEM. Týká se to nových 4jádrových RYZEN 5 2500X a RYZEN 3 2300X, Stejně tak modelů 2600E a 2700E. Asi vás pak nepřekvapí, že vzhledem k nedostupnosti některých procesorů Intel, AMD začalo dominovat prodejům samostatných CPU, jako nikdy v historii. Jak to v obchodech v poslední době vypadá, uveřejnil jeden z německých obchodníků:

Podíl prodaných procesorů Intel zamířil prudce dolů, stejně tak podíl. Opačný trend je u AMD. Podobná situace bude panovat prakticky ve všech obchodech i těch českých a vzhledem k tomu, že procesory Intel nejsou, či stojí absurdní částky, se může AMD těšit na zajímavou sezónu. Intel nedokáže se současnými 14nm výrobními možnostmi nijak situaci zvrátit, a i kdyby těch miliard investovat mnohem více, fyzicky vybudovat další výrobní kapacitu i na zvládnuté stávající technologii, by trvalo 1-2 roky.

Každopádně rychlý pohled do obchodů odhalí, že slabé 4jádrové/4vláknové Core i3-8300 je v nabídce za ohyzdných 4500,- přitom mnohem výkonnější (na jádro, vlákno i celek) 6jádrový/12vláknový RYZEN 5 2600 od AMD je za 4400,-. Pak dlouho dlouho nic a pak jsou tu 6jádrová/6vláknová Core i5-8500/8600/8600K za nehorázných 8 tisíc, za což v pohodě koupíte 8jádrový/16vláknový RYZEN 7 2700 (7600,-) nebo i RYZEN 7 2700X (za 8600,- i s parádním chladičem). Přesto se najdou lidé, kteří ty Intel procesory stále kupují … V tuto chvíli můžete tedy Intel platformu přestat sledovat, dodávky CPU nejsou a hned tak nebudou a ceny Intel procesorů se na normální, či alespoň akceptovatelnou hodnotu hned tak nevrátí. Samozřejmě dáme vědět, jakmile se něco změní, ale v tuto chvíli nemám žádné náznaky toho, že by skutečně zásadní zlepšení někdo očekával, prakticky ani Intel o něm nemluví. Spíše už jsem z několika zdrojů slyšel, že tahle situace by měla být trvalého charakteru minimálně do nástupu 10nm výroby, či do doby, než OEM výrobci sníží objednávky, a tedy poptávku po Intel procesorech ve prospěch těch od AMD na takovou úroveň, kdy už Intel začne tu poptávku stíhat.

  • V čem je problém?

Znovu také upozorňuji, že problém není v poptávce po CPU jako takové, ale ve výrobě. Intel je schopen vyrábět jen omezené množství křemíku (14nm WAFERŮ), jenže zatímco v minulosti vyráběl třeba čipsety a jiné čipy na 22nm výrobě, nyní už se s nimi musel pohnout na 14nm a současně vyrábět větší čipy s více jádra. Zatímco do loňského roku z 99% tvořily výrobu 4jádrové procesory, high end byl maximálně 10jádrový a 28nm jádrový XEON byl ultra drahá zajímavost a většina zákazníků kupovala menší verze. Letos? Intel musí místo levných 2jader vyrábět ve velkém 4jádra, místo 4jader vyrábět 6 a brzy i 8jádra a místo 6-10 jádra pro high end dodávat alespoň 10-18jádra (a stejně na AMD nestačí). V serverech AMD vesele prodává za dostupné ceny až 32jádrové procesory, takže Intel musí podstatně navýšit výrobu několikanásobně dražších velkých čipů s až 28jádry. Velké čipy ale zabírají více prostoru a mají větší odpad (nižší výtěžnost). Výsledkem tak je, že Intel ze stejného množství křemíku, vyrobí klidně jen polovinu počtu procesorů (a někteří říkají, že je to ještě horší), které vyráběl loni.

V tom je tedy zakopaný pes. Nikoliv že zákazníci najednou chtějí více Intel procesorů, ale že chtějí větší a výkonnější procesory za ceny těch menších předchůdců a očekávají stále početně stejné dodávky, což prostě není možné, protože Intel nemá další kapacity. Na jejich vybudování není čas, 10nm výroba ještě ale také bude trvat, a tak jedinou šancí na aktuální zlepšení situace ve smyslu alespoň normální dostupnosti a cen procesorů Intel, je skutečně snížení poptávky po Intel CPU na úroveň, kterou Intel zvládne obsloužit kapacitou výroby.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Rohl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-01 21:14:38

Výborně, na jaře mě čeká nový procesor AMD. Poprvé od AMD Athlon 64. Ještě by to chtělo nějaké pořádné grafiky. Nebo slevu na Vegu 56, když už nic. Snad se nám vrátí konkurenční prostředí.
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-01 21:14:54

schválně jak dlouho bude intel tvrdohlavě tlačit monolit
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-01 21:59:35
avatar
Už nějakou dobu se šušká že pracuje na "slepencích"

Jinak AMD zdražovat nemusí, to zařídí "neviditelná" ruka trhu.
A teď jsem si vzpomněl na akcie AMD za 2$. Teď si trhám vlasy, jako u bitcoinu...
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-01 22:02:17

Dokud nepřijde nová architektura. Monoliticnost je to jediné co mu ještě dopřává možnost mít nějakou výhodu oproti ryzenu. Ale jak se ukázalo, tak je to zároveň to největší negativum.
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-02 18:48:32

no hlavně se ukázalo že ekonomicky je to nesmysl
vantages [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-01 22:36:51

jak muže taková firma jako intel dopustit něco takového ...managment ma tucne rocni premie jiste. jak nemam rad intel tak na tohle doplatíme všichni a ceny amd pudou pomalu nahoru nechapu jak si někdo muze myslet ze ne iq T
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-01 23:06:23
avatar
no proto vyrazili šéfa, oficiálně za nevěru, neoficiálně za neschopnost, ale měli vyrazit celé vedení Intelu .... to si tam sedí stále ...
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-02 16:10:01
avatar
Stejnou výmluvu si ale vymyslet pro všechny nemohly, to už by byla sodoma gomora.
tastu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-02 06:53:02

Firmy založené na podvodech při monopolním chování mají povětšinou úspěch (Intel, nVidia), vítej v "kapitalismu", kde téměř vše (i politiku) ovládá pár korporací (hlavně Rockefellerové, Rothschildi) ve jménu jen zisku, proto šlo naše zemědělství i vzdělání o několik tříd dolů (vlastně bylo téměř doslova zlikvidováno)... důležití jsou pro zisk západu jen otroci, nic víc, to má za následek více duševním poruch obyvatel, zejména pak toho, co mi na tento příspěvek odpoví negativně, protože prostě nechápe souvislosti z nedostatku vzdělání

Intelu přeji ztrátu, aby se narovnal trh... jenže zkorumpovaný Intel stále drží korupci na trhu OEM (zejm. v serverech)... snad to schopní manažeři prohlédnou a nebudou na pozicích IT správy sedět neschopní prcci, kteří jen aby nemuseli pracovat, tak vezmou to první z nabídky, tedy podřadný Intel za dvojnásobnou cenu.
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-02 07:37:12
avatar
U těch serverů to není jen tak. Samozřejmě velkou míru tam hraje setrvačnost, ale AMD na dlouhou dobu vyklidilo serverový trh ta tak si musí znova budovat jméno spolehlivého dodavatele. Pro malé podniky je AMD jasná volba a sám jdu na firmě do AMD serveru od HP. Co se chování tržních predátorů týče, tak mohu jen souhlasit. Ono lidi jsou ve své podstatě fakt jen ovce, které jsou líné hledat pravdu a tak raději přistoupí na pravdu kterou jim někdo řekne, je dobře přijatelná a jasně definovaná. Lidi složitosti nemají rádi a raději se plácají ve svých malých problémech.
nobloch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-01 23:15:54
avatar
Tak snad konečně někteří zjistí, že i AMD dělá dobré procesory. Od postojů mnoha mých známých vůči AMD mám pocit, že si myslí, že pouze Intel dělá kvalitní procesory. Něco jako Intel vs Cyrix v době Pentia II.

Např. známý si stěžoval, že Ryzen 2600X nefunguje s 370X deskou. A prý je to chyba AMD, že u Intelu by se to nikdy nestalo.
Saliery [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-01 23:51:14

Spis je to chyba uzivatele, kdyz to neni schopen rozchodit
Hanzi1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-01 23:47:22

To neni žádná tragedie, Intel žral roky, najednou žere AMDčko a je problém. Nechte to AMDčko nažrat 10let jako Intel. Ted budou idioti říkat že je konkurence, neni. Konkurence bude, až AMD nechají nažrat taky 10let jako Intel.
Georrge [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-02 00:01:24

No jo, konkurenci chceme všichni, ale nebyla tu už opravdu hodně let. Napřed AMD nestíhá na Intel, a teď když přijdou s opravdu dobrým procesorem, tak Intel potopí problémy s výrobním procesem a zase je to moc jednostranné... tak třeba příští rok nebo za dva bude konečně rozumná konkurence na poli procesorů
jezisek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-02 00:29:05

Ty lidi si nedaj pokoj a vykoupí i to málo co zbylo za ty šílený ceny Viz Alza, kde u ukazují některé prodeje. i3-8300 "Tento týden zakoupilo 34 zákazníků", i5-8600k se prodává jak rohlíky (za poslední hoďku dva kousky)...
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Kupujte Intel-zachráníte svět 2018-10-02 05:06:48

Vždycky jsem kupoval AMD, ovšem po dnešním článku začínám přesně podle rad DD(do mnou skládaného desktopu) kupovat jen Intel.
Prostě jak pořád radí DD, jestli chcete mít nějakou konkurenci tak je jediná volba Intel! Dnes by AMD kupoval jen totální blázen!
A velký pozor na AMD - takový monopol není vůbec dobrý a zase to odneseme my, zákazníci.
Snad se Intel vzpamatuje, jinak bude hůř a hůř. AMD bude bez konkurence pořád držet ty své xx jádra a nebude mít potřebu vydávat nic lepšího a to je pro nás zákazníky katastrofa. Intel prostě nemá na AMD žádnou šanci, protože mu AMD nekalými praktikami vyfouklo všechnu dostupnou 12nm výrobu. Navíc ještě začíná oblbovat OEM výrobce aby nasazovali víc jejich produktů a antimonopolní úřad zase nic nedělá. Být to Intel, tak už má hafó miliardových pokut.
By Jirka 2.října 2018
DDw 30.února 2021.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-02 06:59:23

Intel nemá problém zeby ľudia nechceli jeho výrobky alebo by mu klesli trzby. Intelu aj tohto roku zisky porastu. Jediny problém intelu je žeby dokázal predať 2x viac ako je schopný vyrobiť . Ale nič to nemení na Tom že najbližší rok ani AMD nebude stihatdodavat CPU
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-02 07:47:47

Ano, je to samozřejmě pro Intel z ekonomického hlediska problém. Sice prodá vše, co dokáže vyrobit a ve výsledku i za vyšší ceny, ale i tak nedokáže nakrmit poptávku a zákazník se tak obrací k produktu konkurence. Vždy, když můžete prodat více, ale limituje vás objem vlastní produkce, tak to bolí ...
Nakonec je to pro Intel ale jen malý problém, protože ona konkurence své produkty prodává v podstatě s poloviční marží. Asi mnohem hůře by vedení a akcionáři vnímali situaci, pokud by zákazník musel jít ke konkurenci a ta prodávala své produkty se stejnou marží.
Samozřejmě kdo na současné situaci může dost prodělat je zákazník. Produkty Intelu jsou vykoupené a jdou s cenou nahoru. To je samozřejmě prostor i pro AMD, aby ceny svých produktů přecenilo, přizpůsobilo se trhu a více na situaci vydělalo. A pokud to neudělá AMD, tam minimálně prodejci by situace využít mohly, pokud by na trhu začal vznikat nedostatek i u produktů AMD ... ale vzhledem k tomu, že AMD jde především do retailu a zatím jen minimum do OEM produkce, tak k tomu asi nedojde. Tyto problém ale většinou zaplatí především zákazník.
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-02 07:51:39
avatar
jo pěkně ironický komentář

Hele souhlasím, že je blbost kupovat horší produkt jen proto, aby byla nějaká konkurence. Ono problém AMD aspoň v grafické divizi je ten, že je si hraje na inovátora, a ne že jim není, ale nemá na to dost prostředků. Je sice super že její jádra jsou univerzálnější a mají velkou výpočetní sílu, ale hráči je to k ničemu a v profi segmentu zase musí mít koule a ostré lokty jako Nvidia, což nemá, takže ve výsledku má na herních grafikách něco co tam být nemusí (větší spotřeba a menší herní výkon oproti čistě herní grafice) a v profi segmentu má dobrou kartu, kterou bohužel hodně SW nevyužije takže taky na houby.

Na poli CPU byl buldozer propadák (na svém PC jej mám, ale jen proto, že jsem ho měl za pár korun) stejně jako bylo Pentium v době kdy AMD mělo nejlepší procesory, ale protože Intel byl čuně, tak si prostě nevydělalo tolik, aby bylo schopno nějak více vyrůst. Do toho hromada těžkých kiksů vedení a AMD bylo rádo, že vůbec něco produkuje.

No uvidíme jak dokáže vytěžit nastalou situaci, jestli se stane také trochu dravějším a půjde je více vidět.

O Intel se nebojím, ten má tak velké hromady peněz, že prostě ten rok nějak přečkají a pak se uvidí.
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-03 00:48:34

DD se také o Intel zatím nebojí - proto to napíše(nebo napsal?) 30.února 2021. Náhodou jsem se k tomu textu dostal o trošku dřív - tak ho jen cituji.

O Intel se samozřejmě nebojím, ten AMD pustí jen pár slabých OEM výrobců a zbytek ubije penězi.
Ale snad AMD alespoň pár OEM výrobců PC získá. A potom hurá pořádně zabrat s marketingem a nějakými penězi do serverů a za pár let, kdo ví???

Co je vlastně správně - napíše nebo napsal - ??? Víte to někdo? Já na to nemůžu přijít!
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-02 08:23:10

Dobre ty
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-02 10:35:39

No, srovnávat situaci kdy intel pomaličku ztrácí defakto monopolní postavení (stačí se podívat do oem sféry a na notebooky třeba) a začíná se tvořit konkurenční prostředí, protože se intelu obloukem vrátily všechny sviňárny předešlých let se situací, kdy bylo AMD totálně v prdeli a jejich cpu si kupovali fakt jen fanboys (nebo lidi co měli náladu a shcopnosti to přetaktovat) je trošku mimo. Není to ani vtipné, ani ironické, je to prostě mimo.
A za současnou situaci DĚKUJI prozřetelnosti, protože poslední rok úkázal, jaká je setrvačnost svině. A kdyby nedošlo k naakumulování tolika problémů, tak by si amd defakto stále neškrtlo. Tahle jsou to chvilkové problémy s nedostatkem cpu v obchodech, nějakej ten hejt na Intel, ale reálně ho to nepoškodí, protože místo super astronomických zisků bude mít jen astronomické, firma bude normálně pokračovat dál, zatímco amd se z kanálu vyškrábe aspoň do toho bahna a bude mít prachy, které snad narve do grafické divize.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-02 10:37:34
avatar
..... no při pohledu na hospodářské výsledky Intelu a objem našetřených peněz nechápu proč by Intel potřeboval zachraňovat ;)

Intel ještě neměl jediný špatný kvartál za poslední dobu, uvidíme jak bude Q3, ale těžko bude ve ztrátě .... takže o jaké záchraně trhu tu vpůbec mluvíš, když i za současné nevýhodné ceny procesorů a horší procesory Intel stále prodává víc a vydělává víc?
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-03 01:33:01

Taky to nechápu.

A nikdy jsem nenapsal, že "by Intel potřeboval zachraňovat".
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-02 09:01:26
avatar
DD, je možné očakávať pokles cien RAM do konca roka, alebo aspoň po Vianociach? Lebo dať za dual-channel 16GB 170€ je na mňa trochu silná káva keď som to dva roky dozadu kupoval za necelých 90€
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-02 10:35:19
avatar
co to tak sleduji, tak se předpovídá trvalý pokles, ale nijak velký. SAMSUNG totiž stopl rozšíření výroby, aby ty ceny udržel kde jsou ... takže se obecně předpokládá pokles do konce roku tak max. 5% ....
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-02 14:07:03
avatar
Ďakujem za informáciu, aj keď nič-moc pekného.
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-02 10:57:45
avatar
Vzpomínám jak před lety, když proti nepodařenému Pentiu 4 vytáhlo AMD Athlon, tak Intel tak dlouho zvyšoval frekvence, až musel uznat, že ta architektura je na prd, a vrátil se k povedenému Pentiu M a z něho vyvinul Core 2 Duo a odvozené kousky. Tentokrát se nemá kam vrátit, Atom je ještě větší průser než ostatní Intely. Něco mi říká, že na nový kvalitní procesor Intel si počkáme pěkně dlouho. Alespoň si zase na horší časy něco našetří AMD
fotoba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - on je top systémový priekak 2018-10-02 11:58:51

Obrázek
fotoba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - on je to systémový prikak 2018-10-02 12:00:45

Obrázek

a ešte z tej štvorky

GF- odpískalo high end
intel- má problémy s high end
TSMC - radikálne zdražuje high end
Samsung - bez správ
jezisek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-02 15:59:36

Tak na CZC už je kompletně vybíleno. Z Coffee Lake není mezi Celeronem G4900 za 2100 Kč a i7-8086K za 14 100 Kč vůbec nic!
Ve střední třídě zbývá jenom starší 4jádrový i5-7500 za 8200 Kč.
Obávám se, že to ze strany e-shopů bude znamenat dražení i u AMD.
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-02 21:00:31

AMD už zdražuje, o nějakých cca 5%, místy 10%, to povylezlo hore.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-02 21:17:18
avatar
Vsadim boty na to, ze to neni zdrazeni od samotneho AMD, ale nezdrazuje nikdo jiny, nez samotni prodejci. Bohuzel to ted nemuze nikoho prekvapit, nevypada to ze ma intel schovane nejake eso v rukavu a ceka nas tak zrejme dalsi neradostne obdobi. Snad se na tom podari aspon trochu spravit i samotnemu amd a nezsutane vetsina zase jen tem nenasytnym prodejcum o.O
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-02 21:27:29

Takže nejvyšší čas pořídit procesor. Ty ceny v dohledné době jen tak dolu nepujdou ba naopak.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-02 22:32:56
avatar
amd nezdražuje. ceny má stále stejné ... s cenami ale mohou libovolně hýbat prodejci ... nicméně já vidím ceny pořád stejné ...
jezisek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-03 02:36:02

Vždyť píšu ze strany e-shopů. Zatím je brzy, totálně vyprodáno je až nyní, ale dávám tomu tak týden, než to poleze nahoru (stejně jako všichni využili, že těžaři koupili všechno za jakékoli peníze).
BezuchaR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-02 21:22:52

Zajímalo by mě, co na to výrobci základních desek? Logicky pokud nejsou CPU, tak desky pro Intel na odbyt moc nepůjdou.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-02 22:33:23
avatar
přesně ... a A320/B350/420 naopak bude trochu nedostatek ...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-03 15:02:39

Tzn že AMD platforma zdraží.
Čekal jsem na zlevnění DDR4, ale jak to tak vypadá, tak cena AMD pujde nahoru.
Nakonec v tom nebude hrát roli USA a jeho celní tarify (viz předchozí článek), ale absence konkurenčních Intel produktů.
Budu muset urychlit nákup desky a cpu, ikdybych nedal hned komplet pc, tak musim využít zatím nízkých cen a dostavit pc později :/
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCWednesday, 17 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 690x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Tuesday, 16 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 749x
Komentářů: 2
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíMonday, 15 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1371x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Friday, 12 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1210x
Komentářů: 0
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaci
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaciThursday, 11 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1118x
Komentářů: 4
Seriál Fallout je tu a je to pecka!
Seriál Fallout je tu a je to pecka!Wednesday, 10 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1759x
Komentářů: 6