Intel má další problém s výrobou a chybami procesorů. Vrací se k 22nm. AMD dostane větší prostor! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Neděle, 23 září 2018
altVýrobci počítačů řeší produkci pro další kvartály. A Intel jim není schopen garantovat dodávky.

 

 

 

 

V poslední době si právem stěžujeme, že nám zejména výrobci mobilních PC, ale i AiO a hotových OEM sestav nenabízí AMD verze tak, jak by tomu odpovídaly vlastnosti platforem. Pravdou je, že výrobci mají stále velké zásoby Intel procesorů, jejichž prodeje klesají v některých segmentech právě kvůli AMD konkurenci. A tak výrobci musí dělat vše proto, aby se jich zbavili, včetně toho, že prostě řadu novinek i s AMD sice představí, ale následně měsíce na trh reálně do obchodů neuvedou. Tohle potká velkou spoustu počítačů a mám to potvrzeno z více zdrojů.

Současně se také o tom, co se bude v daném kvartálu vyrábět, rozhoduje o řadu měsíců dříve. Takže třeba to, co se bude vyrábět v Q1-Q2 už se řeší dnes. A přicházejí zprávy, že mnozí OEM výrobci dají AMD a jeho platformě mnohem větší prostor, než kdy dříve. Hovoří se o třetině celého trhu v roce 2019. V řadě oblastí to může být i více. Intel totiž nedokáže konkurovat novým 7nm EPYC procesorům a mnoho firem se připravuje na to, že prostě začne nabízet AMD, mnozí i vůbec poprvé ve velkém. Dočkáme se také na poli běžných OEM sestav a notebooků. Jak říkám, výrobci už plánuje výroby a začnou dělat objednávky pro následující kvartály v tuto chvíli a jejich zájem o AMD produkty není jen v tom, že skutečně nabízejí zajímavý výkon, ale i o tom, že Intel jim není schopen prakticky nic garantovat.

Intel má stále větší problémy s výrobou. Fakt, že 10nm není a nebude na pořadu dne ani v roce 2019 je už jasné, ovšem Intel nezvládá ani výrobu současných 14nm procesorů. Kvůli AMD je totiž musí dělat stále větší. Místo 4jader dnes musí mít 6jádra, proti 12-16jádrům musí míst až 18 jádra a tak dále. Do mainstreamu nyní chystá 8jádrový čip. Problém je, že čím větší čip je, tím hůře se vyrábí, má horší výtěžnost a předně na ten základní wafer, který je stále stejný a stojí stále stejně, se nyní vejde podstatně méně čipů a ještě méně jich je z něj použitelných. Intel má navíc jasně omezeny kapacity 14nm výroby pokud jde o množství křemíku, který je schopen vyrábět. Ale protože musí dělat větší čipy s horší výtěžností, tak najednou vyrábí méně procesorů. A nedokáže tak garantovat dodávky v takovém množství, jako dříve. Proto výrobci chtě nechtě jdou i za AMD. Aktuálně se mluví o tom, že Intel dokonce oprašuje 22nm výrobní kapacity. Některé čipy pro čipsety totiž místo 14nm bude dělat jen 22nm. Prostě aby ušetřil 14nm kapacity.

Jak někteří celkem trefně připomínají, Intel by na tom byl lépe, kdyby se prakticky každému nesnažil vnutit a prodat svou integrovanou grafiku, která je součástí většiny procesorů Intel, ačkoliv ji velká část uživatelů nakonec nikdy nepoužívá. Integrovanou grafiku mají i 6jádrové a brzy 8jádrové COFFEE LAKE procesory pro LGA 1151 a schválně, kolik z nich, bude reálně používáno? Intel tak minimálně třetinu svých 14nm výrobních kapacit plýtvá zbytečně a teď se mu to neplánovaně vrací. Samozřejmě stejně to odnese zákazník, který za to chtě nechtě musí zaplatit. Navíc s tím, jak Intel vyrábí stále méně čipů protože je musí dělat větší při stále stejných kapacitách výroby, některé modely je těžší sehnat a tak zdražují. Takže se nebojte, za problémy Intelu stejně zaplatíte vy jako zákazníci …

No a aby toho nebylo málo, pokračující záplatování děravých procesorů Intel a jejich širokého spektra zranitelností pokračuje a opět přináší další problémy. Jedna z aktuálních záplat Windows 10 pro jednu z moha verzí SPECTRE, kterou udělal Intel s Microsoftem, totiž deaktivuje možnost taktování některých Intel procesorů. Konkrétně Broadwell-E. Je to ale jen další z mnoha a mnoha problémů, které záplatování děravých Intel procesorů přináší. Poklesy výkonu, nestabilita systémů atd. budou dále pokračovat, protože se nachází stále nové a nové způsoby jak těch chyb a děr využít a Intel není schopen ty díry opravit, protože to vyžaduje kompletní předělání architektury. A toho se dočkáme až nejdříve s 10nm výrobou a generací nejdříve během roku 2020.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Rediax [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nadpis 2018-09-24 19:31:24

Jako nezlob se na mě, ale takhle marný nadpis se nevidí často.
Skoro to dělá dojem jako když Intel celou 14nm výrobu zrušil a hodil do koše a bude používat jen 22nm kvůli chybám.

Jen tak mimochodem, Intel tohle ohlásil nebo to je z internetu ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-24 20:05:22
avatar
průmyslové zdroje ... nadpis je v pořádku. nadpis nedělá článek ... pokud hodnotíš článek a jeho obsah jen na základě nadpisu, pak jsi **** a chyba je jen u tebe ne v nadpisu a článku ...
pito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-24 20:39:04

DD prepac, ten titulok je naozaj dost bulvarizovany (nestastne napisany). Keby som z inych zdrojov nevedel o co ide (resp. neprecital si pozorne tvoj clanok) tak len podla titulku zhodnotim ze Intel robi na CPU rollback 14nm na 22nm.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-24 21:28:58
avatar
??? no vždyť také jo, některé věci místo 14nm bude vyrábět 22nm ... je to zcela správně a chápeš to správně ... a jinak podle titulku přeci nemůžeš hodnotit článek, kde máš v titulku ěnco o tom, že intel bude vyrábět zase 22nm CPU?!?!
Brick [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-24 21:40:44

Intel má další problém s výrobou a chybami procesorů. Vrací se k 22nm.

Protože v nadpise je řeč o procesorech a ne o něčem jiném. Má problémy s výrobou CPU - vrací se k 22nm (CPU). Minimálně je to zavádějící.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-24 22:20:42
avatar
To je hodně zavádějící nadpis a koukám Rediax je za upozornění hned **** a chyba je u něj....
A koukám že to nechápe ani pito, v nadpisu se píše o procesorech a v článku se píše něco jiného.

DD, co takhle trochu sebekritiky?
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-25 03:58:24

DD a sebekritika? Co to je? Asi nějaká nadávka, že? Tak ty jsi taky ****!
A to se tady nadávky nesmí používat.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-25 09:15:35
avatar
Víte že ty věty jsou oddlené tečkou? nadpis tvoří tři samostatné věty ;) vše je pak v článku jasně popsané ...
Brick [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-25 09:35:20

Zdělte mi prosím význam věty: "Vrací se k 22nm." Je to samostatná věta....Ne bo si máme vzít "Intel" z té první věty a tím pádem i "procesor" ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-25 09:37:02
avatar
Nadpis tvoří tři samostatné věty ... vše je pak vysvětleno jasně v článku ...
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-25 10:46:46
avatar
DD uznej to, že mají s tím nadpisem pravdu. Ten nadpis je jak z bulvárních novin a to snad nemáš zapotřebí. Proti samotnému článku nikdo vlastně nic proti zásadního říci nemůže, ale ten nadpis je fakt zavádějící a je jedno že se bráníš že je nadpis složený z několika vět. Každý z nás co couráme už desetiletí po netu známe ty zavádějící texty, co si hrají se slovíčky a jejich významu u výrobců, tak novinářské obce. Nediv se pak že jsou lidé na podobné prohřešky alergičtí.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-25 11:07:48
avatar
kéž by lidi řešili skutečné problémy ;)
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-26 23:14:40

Takže potom je podle tebe správně toto - nadpis článku:
DD daroval psa. Je to (sprosté slovo). Sám se k tomu přiznal!

A potom následuje článek o třech různých tématech. Že je DD hodný, druhý že kdo krade je (sprosté slovo). A třetí, že se Řepka přiznal.
Ten nadpis je přece špatně.
Rediax [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nadpis 2018-09-24 23:01:46

Právě že článek sem přečetl, proto sem to napsal.
Nadpis tomu neodpovídal. A jasně píšu že je to "marný nadpis" o článku jako takovém sem se vůbec nebavil, místo toho mi hned hodíš 4 hvězdy pro jistotu kdybych to fakt nečetl, protože samozřejmě tvůj názor je ten jediný správný.

Co kdyby jsi si příště strčil ty hvězdičky za to svoje ráčkovaní a napsal to třeba takhle: "Intel má nedostatečnou výrobu. Část produktů vrací k 22nm. AMD dostane větší prostor!

Z toho je hned jasné o čem bude článek a jestli mě to vůbec zajímá, rád se třeba dočtu které produkty na starší proces vrací.

Taky by se hodilo uvádět zdroje rovnou pod článek, potom se nemusíme ptát že.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - OT 2018-09-24 23:29:06

Jsi zaujatý a nedokážeš si stát na svém.
Ty se o to pokoušíš a je Vás hodně, ale to nejde výkřikem do tmy. Pokud si nesrovnáte rozdíl mezi nadpisem, článkem, autorem a diskuzí, pak se vraťme zpátky na stromy.
tastu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-25 07:38:14

já si to přečetl a nadpis odpovídá, Intel se vrací k 22 ... jen opravdu lidé s nižší inteligencí by došli k závěru, že přejde z 14 na 22 úplně, takže upřesnění krátkého nadpisu v článku, ostatně k tomu titulky a články jsou, ne :-D
McLucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nadpis 2018-09-25 08:23:35

Hola. Nadpis hodně bulvární a určitě bych zvážil jeho změnu. Jinak nebral bych všechny výtky automaticky jako útok na osobu autora/DD web/AMD - mě kupříkladu to zarazilo z toho důvodu, že bych tu rád našel aktuální a ideálně nezkreslené informace o AMD, ale nadpisy tohoto typu to pro mě srážejí na úroveň bulváru. Řekl bych že hodně z diskutujících to má podobně.
Kontiola [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - asdf 2018-09-24 20:22:54

Je to z objektivně ověřených zdrojů
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-24 21:32:52
avatar
je to ze zdrojů, které nemají důvod lhát a vždy podobné inside informace poskytují a vždy jsou přesné ... nemám důvod tomu nevěřit, tím spíše že prostě znám tu situaci jaká tam teď panuje a 22nm výroba pro čipsety dává smysl, bude mít nejmenší negativní dopad u těchto produktů ...
tastu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-25 06:41:47

Už chápeš, že je tu plno placených od zrůdy Intelu, co tě mají naštvat svou prolhanou "korektností"? Takže hlavně vklidu, vydrž

Prostě fakt je ten, že Intel neustále okrádá korupcí přes OEM, má nebezpečné procesory a AMD je o generaci napřed.... tohle nevidí jen placený či blbý

btw, celý článek dává smysl, takže "bránit" se budou jen placený socky
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-24 19:42:39
avatar
Intel dělá s IGP chybu a AMD taky, jen opačnou. Nějakou pidi grafiku by některá šesti až osmijádra mohli mít.

Další recept je jednodušší. Uvede dvoujádro až čtyřjádro na vysoké frekvenci a dá mu zajímavou cenu. Hned se sníží poptávka po větších čipech.
Kontiola [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - asdf 2018-09-24 21:10:41

Nemyslím si, že se sníží poptávka po větších čipech, lidi jsou nahypovaní na 8smi jádra i když je v 80% nevyužijí. Cena je luxusní, proto jdou 8/16 na dračku (bavíme se čistě o amd trhu)
Pochybuju, že kdyby se náhodou objevilo dejme tomu 5GHZ 4/8 od AMD, že kvůli tomu 8/16 krachne.
Spíš mi přijdou divné spekulace, že zen 2 přinese do mainstreamu pod R3700 12jádro, to už zbytečné opravdu je.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-24 21:33:47
avatar
především jde o to, že když jde o procesorový výkon, tak 8jádro/16vlákno na 4GHz je mnohem efektivnější a výkonnější než 4 nebo 6 jádro na 5GHz ;)
Brick [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-24 21:49:17

Jak pro koho. Co je výkonnější pro jednoho, nemusí být výkonné pro druhého. Je to pořád ta stejná písnička dokola. Pro hráče je stále zajímavější Intel. Byť by byl výkon o 0,1% vyšší, je prostě výkonnější. Je to jako u auta. Když postavím vedle sebe 2 auta, jedno s výkonem 500 koní a zrychlením 0-100 za 2,5s a max 280km/h....druhé auto 800 koní, zrychlení 0-100 3,5s a max 350km/h....které je výkonnější?
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-24 22:14:14

Musíš si správně spočítat koně a rozvinout myšlení a pochopit využití. Výkon auta moc nesedí, ale pobavilo
Brick [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-24 22:23:13

Chtěl jsem tím říct, že pro každého je výkonnější něco jiného. Přesně jak píšeš. Pochopit využití. Auto s rychlejším zrychlením je lepší na trať s hodně zatáčkama a málo rovinkama. To druhý přesně naopak...Proto nelze říci, že jedno je lepší než druhé...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-24 22:33:28

Jenže ti do toho zasahuje i cena platformy a trvanlivost využití. Prostě AMD s vícejádry dá výhodu v lepší ceně, i delšímu používání a to je pecka ne? Vždyť cpu je limitem zcela minimálním, ale thready navíc oceníš, ať se ti to líbí nebo ne.
Frantin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Proč by neseděl výkon??? 2018-09-25 08:38:55
avatar
Proč by neseděl výkon??? Moc vám to nemyslí a zpochybňujete výroky druhých. Zapoměl jste na minimálně jednu důležitou věc a tou je hmotnost (PS/kg). O převodovce a dalších aspektech nemluvě.

"Může to být klidně takto"

Maybach o 3t s 800k se zrychlením 3,5s
WRX Audi S1 s 500k se zrychlením 2,5s
Brick [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-25 09:02:34

Jaký výrok jsem zpochybnil? Zacházíte příliš do detailů. Byl to jen příklad. Chci tím říct, že vámi udávané Audi může být na určité věci vhodnější (udělá lepší výsledek) než Maybach. Stejně tak naopak. Proto nelze objektivně říci, které auto je lepší.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-25 08:57:17
avatar
já mluvím o faktech vy o subjektivním "jak pro koho " ....


Jako CPU jako celek je prostě 4GHz 8jádro/16vlákno výkonnější a efektivnější než 5GHz 6jádro/12vlákno ... to je prostý technický fakt.
Brick [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-25 09:30:48

Kdyby to byl fakt, tak je to ve všech případech. Vzhledem k tomu, že není, tak to není fakt a nelze tedy objektivně říci, že 8 jádro je výkonnější než 6 jádro.
použiji názorný příklad z vašeho vebu.
http://www.ddworld.cz/images/stories/procesory/AMD%20RYZEN/RYZEN%207%202700/FC5-1080p.jpg
Pakliže se budeme bavit o této konkrétní hře (Far Cry 5 DX11), tak zde vychází ve výsledku 6 jádro (8600k 3,6-4,3GHz) lépe, než 8 jádro (2700x 3,7-4,3GHz). Je to tento konkrétní případ. Tudíž nelze říci, že je něco výkonnější než druhé, když je tam byť jeden jediný příklad toho, že to tak není. Je jedno, že ve všech ostatních případech bude top 8 jádro podávat lepší výsledek, že bude levnější nebo že bude mít delší podporu atd. Prostě nelze považovat za fakt, že je 8 jádro výkonnější (lepší) než 6 jádro, když je byť jedna jedniná věc, ve které to tak není. Potom to není fakt. .
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-25 09:36:26
avatar
kdyby ta hra využívala plně těch 8jader/16vlákne mohli bychom se bavit o tom, že ukazuje jaký mají výkon CPU, ale ona neukazuje.

Co ukazuje je výkon té samotné hry, který je mizerný. nikoliv výkon CPU ... podívej se na = vytížení těch CPUa bude ti to jasné.
Brick [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-25 09:52:19

Kdyby...Napíšu to strušně. Vykazuje v tomto případě 6 jádro lepší výsledek než 8 jádro? Ano nebo ne?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-25 10:03:07
avatar
ne ... protože ty procesory neukazují reálný výkon jaký skutečně mají, protože hra je nevyužívá ;)

co ukazuje je, že ten 8jádrový má mnohem větší potenciál a rezervu
MiroP [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-25 10:17:07

Ale no tak, ignorujes fakty? Alebo
chces povedat, ze v tom konkretnom pripade nema 6 jadro lepsi vysledok?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-25 10:18:11
avatar
ale není to proto, že by bylo lepší, či dokonce výkonnější CPU ;) a já se bavím o tom co je lepší a výkonnější CPU ;)
MiroP [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-25 10:36:56

Tu bol predlozeny konkretny priklad. Snazi sa tu cely cas napsiat, ze su situacie, kde konkretny CPU ma lepsi vysledok. A ano, aj podla toho sa zakaznik rozhoduje, co si kupi. Podla teba su taki ludia hlupaci, ale podla mna nie. Z vlastnej skusenosti, pride zakazanik a chce postavit PC pre GTA V. Ponuknem mu 2600X, ale on povie, ze to nechce, lebo tam bude mat dropy. A bude mat pravdu. GTA je starsia hra a skutocne su tam miesta, kde su dropy, v jeho pripade 1440p/GTX 1080. Ta hra dokaze tazit z frekvencie CPU, takze dostal oclu 7700K. Bol spokojny a chcel to, respektoval som jeho poziadavku, ze hra len hry ,kde tu frekvenciu potrebuje. To vsak nedokazuje, ze je 7700K lepsi, alebo vykonnejsi, ale ze na konkretne ucely lepsi.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-25 10:42:32
avatar
jenže co když se změní SW? HW je neměnný, ale SW změnit můžeš i dodatečně ...

takže to že 8jádrový /16vláknový čip je prostě výkonnější a lepší než 6jádro/12vlákny to platí, to že nějaká hra může ukazovat že jde lépe se 6jádrem, to je sice také fakt, ale ten SW můžeš udělat tak, aby ty CPU lépe využil a rázem to bude odpovídat tomu, že 8jádro na 4GHz je prostě lepší a výkonnější než 6jádro na 5GHz ....

takže problém hledej u aplikací ne u procesorů, navíc jsem si jistý, že právě u starších her je výkon 8jádra na 4GHz dostatečně velký, aby to nemělo sebemenší vliv na použitelnost vůči 6jádru na 5GHz ;)
Brick [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-25 10:48:46

Až se změní sw tak ano. Ale sw je teď takový jaký je. A pokud teda 102 není více než 100, tak není o čem. To jak je sw udělaný je věc druhá. Ale o té tu není řeč.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-25 10:54:35
avatar
no pokud není o SW řeč, pak nevím o čem se bavíme ... z pohledu hardware, fyziky a dostupného výkonu:

8jádro/16vlákno na 4GHz je výkonnější a efektivější CPU než 6jádro/12vlákno na 5GHz ....
Brick [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-25 11:00:13

Bavíme se o konkrétním případě, kde 6 jádro podává lepší výsledek než 8 jádro. Vy tvrdíte že nepodává. V tom případě je 100 víc, než 102. O tom se tu bavime
MiroP [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-25 10:59:10

" To vsak nedokazuje, ze je 7700K lepsi, alebo vykonnejsi, ale ze na konkretne ucely lepsi." Vsak som to napisal a zakaznika upozornil. Nespochybnujem fakt, ze 8/16 je vykonnejsi, ale na rovinu si povedzme, ze zaial je vo vacsine pripadov Intel ciste na hry lepsia volba. A nerobim si iluzie, ze sa to najblizsie dva roky rapidne zmeni s optimalizaciou hier.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-25 11:07:25
avatar
lepší volba by to byla, pokud by tomu odpovídala i cena ... neodpovídá.
Brick [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-25 11:51:20

Asi to píšu kostrbatě. Nebudu používat slovo výkonnější. Tím pádem se dostáváme k závěru. Shrneme si fakta našeho případu. Farcry 5 na fhd. 8600k 103b za 8000Kč. 2700x 101b za 8500Kč. V tomto případě je lepší volba 8600k
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-25 13:06:40
avatar
nesmysl ... 2 FPS nehrají roli a všude jinde je 2700X jasně výkonnější.... 8600K je tedy stupidní volba navíc co dkyž přijde nový patch, který tu hru optimalizuje a rázem bude 2700X tam kde má reálně být protože je to lepší a výkonnější CPu? Jak dolepíš do té 8600K další jádra?

Z hlediska her, pokud je rozdíl menší než aby to pro použitelnost těch CPU hrálo nějakou roli, tak nemá smysl se o výkonu CPU ve hrách bavit.
Brick [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-25 13:15:15

Dal jsem vám fakta o konkrétním případě. Vy je zpochybňujete. Nevím proč....2fps nehrají roli. Jsou to ale 2% navíc. I kdyby to bylo 0,01, tak je to pořád víc. Nebavím se o všude jinde. Bavím se o konkrétním příkladu. Až výjde patch, tak to může být jinak, ale tajky nemusí. Ale teď je to takto.
Ano, ve všem ostatním vede 2700x. Ale v tomto případě ne
DRAK Z KRUHU [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-25 23:43:23

to jsou ale příklady.. pro GTA5 nastavím nejviší uroven antialiasingu a limituje GPU RX580
a CPU FX-8320 @ 4.4Ghz se nudí a čeká na grafiku... s normálním nestavením je to naopak ... a tak je to skoro u všech her. Nezáleží na tom jakej je reálnej výkon ale jak se to změří
MiroP [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-26 00:15:38

Iste, ale daj si predlzenie zobrazovanej vzdialenosti v advanced a prejdi si to autom od Pacific banky k Eclipse Tower cez den. Alebo sa prelet vrtulnikom nad mestom atd. Tych miest je tam celkom dost po celej mape. Na 22" 1080p si bez toho advanced vystacis, ale pri vyssom rozliseni a vacsom monitore to doskakovanie casti objektov doslova par metrov pred tebou dost rusive. Neviem, co sa ti na tom nezda, taketo poziadavky su celkom bezne. Alebo som ho mal poslat do prdele? Od toho mame trh, hoci nie idelany a kazdy si moze vybrat, co mu vyhovuje.
Brick [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-25 10:49:45

Konečně mě někdo pochopil. Diky
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-25 09:29:24

Dost pleteš výkonnější a lepší
Brick [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-25 11:45:05

Asi máš pravdu
Brick [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-24 22:40:24

Hele....mě je jedno co je výhodnější nebo ne. Bavím se o tom, že nelze říci, že jedno je lepší než druhé. Protože co je pro tebe lepší, nemusí být pro druhého lepší...Chápeme se? Nejde o cenu, o trvanlivost. Lidi jsou různí. Každý žije jinak a každý přemýšlí jinak. Jenže my furt musíme někomu cpát, že toto je lepší a tamto je horší apod. Proč nenecháme každého, ať si na to udělá názor sám?
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-24 23:58:55

A nemáš prostor?
Klidně napiš kolik ti dává Intel s RTX fps, dyť to k tomu patří Nikdo ti nebude nadávat, že jsi spokojený, ale Vy pořád přesvědčujete v nevýhodné pozici a nezlob se, má to taky svou vlnu kritiky. Měř stejným metrem.
Brick [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-25 07:49:01

Mohu se zeptata, čím někoho přesvědčuji? Já jsem naopak ten, kterej říká, ať si udělá názor každej za sebe a rozhodne se za sebe. Nikomu neříkám, že toto nebo toto je lepší.
Já RTX nemám...Co to sem pleteě? Internet je plný testů a recenzí, podle kterých se člověk rozhoduje.
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-25 04:14:09

A jak si ten názor udělá? To si jako koupí třeba každou grafiku na trhu sám, vyzkouší, potom se rozhodne co mu vyhovuje a zbytek vyhodí? A tak to bude dělat se vším?
Vítej v klubu miliardářů.
Lidi jsou sice různí, ale inteligentní lidi si v testech a diskusích dokážou tu pravdu většinou najít.
Brick [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-25 08:03:53

Jak si má názor udělat? Třeba podle testů a recenzí? Vždyť je toho plný internet. Stačí napsat X vs. Y. Mě jde o to, jak je článek napsaný. A pokud ti někdo v článku napíše, že je něco lepší, tak to prostě nemusí být pravda. Ano, ta daná věc může vykazovat ve většině případů větší výkon. Ale co když člověk potřebuje tu danou věc na ty ostatní věci, ve kterých má ten výkon vyšší? Dám příklad: Je člověk, který hraje JEN a POUZE CS:GO. Chce co nejvíce FPS. Procesor X má ve všech hrách, kromě CS:GO, více fps než procesor Y. Ale procesor Y mu dá o 30 FPS v CS:GO víc. Co si ten člověk asi koupí? Ano. Ve všem ostatním je procesor X výkonnější. Ale v tomto případě nelze napsat, že procesor X je objektivně lepším procesorem, protože pro toho člověka prostě není. To je to co já řeším.
Kontiola [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - asdf 2018-09-25 09:39:15

Ztrácíš tu úplně zbytečně čas dohadováním se o nic.
Je to clickbait ? Ano.
Přizná to někdy autor? Ne.
Problem solved.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-25 10:03:38
avatar
nadpis má zaujmout, to plní. zavádějící není ;) v článku je vše jasně vysvětleno ...
Georrge [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-25 11:43:57

Bohužel je zavádějící. Úplně první, co mě napadlo po přečtení nadpisu bylo, že Intel bude vyrábět procesory 22nm technologií a dost možná že úplně zruší současnou 14nm. Tohle mě po přečtení nadpisu napadlo a článek je dost o něčem jiném. A jak vidíš, hodně lidí to pochopilo stejně, takže problém je opravdu v nadpisu.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-25 20:15:12
avatar
Nadpis lidi skutečně zaujal, ale trochu jinak než jsi čekal. A ano, je zavádějící a to poměrně dost, bez ohledu na článek.

Rafan ti pěkně vysvětlil proč to lidem vadí a ty jsi mu na to akorát odpověděl kéž by lidi řešili skutečné problémy ;)....
No, furt lepší odpověď než to co jsi napsal uživateli Rediax úplně nahoře.
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-25 14:05:43

mě jen štve že ms vydává ty záplaty na problémy intelu spolu se záplatama dalších částí systému, které bych i třeba chtěl mít zazáplatované ale nebudu mít, protože omezit výkon procesu záplatou si fakt nenechám.
Dr. evorubač [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-26 10:28:47
avatar
...už aby ten priestor AMD konečne aj reálne využilo. Zatiaľ ich podiel na trhu rastie dosť kozmeticky.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-26 16:06:58
avatar
OT: Za co dostal Brick ban? Za tu diskuzi zde?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Pondělí, 25 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 636x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Pátek, 22 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1557x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Čtvrtek, 21 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1240x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Středa, 20 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1917x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluÚterý, 19 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1167x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1916x
Komentářů: 3