Že procesory Intel mají chyby je jich nedostatek a jsou nevýhodné? = rekordní příjmy 19 miliard! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Neděle, 28 říjen 2018
altDůkaz toho, že mít kvalitní výhodné produkty vůbec nic neznamená. AMD ohlásila tržby jen 1,65 miliardy.

 

 

Pokud patříte mezi tu šťastnější lépe informovanou malou menšinu (evidentně), kdy víte jak na tom objektivně a reálně produkty AMD a Intel dnes, a vůbec celý rok, jsou, tak asi budete hodně kroutit hlavou při čtení aktuálních hospodářských výsledků za Q3 2018. Mít kvalitní, cenově zajímavé a výkonné produkty se evidentně prakticky vůbec nevyplácí ;), zatímco když zákazníky zasypete výrazně dražšími, často ale slabšími a tedy velmi nevýhodnými produkty, které navíc mají bezpečnostní neopravitelné chyby, a ještě je nestíháte vyrábět, tak si na tom můžete solidně namastit kapsy, zákazníci vás budou preferovat. Tak to alespoň vypadá. Intel totiž ohlásil naprosto rekordní čtvrtletí s příjmy 19,2 miliardy dolarů (překonal vlastní odhady), což je téměř 12x více než AMD, jež dosáhlo na 1,65 miliardy.

Skoro to vypadá, jako by Intel byl tím, kdo má dnes ty RYZEN a EPYC procesory v nabídce pro Core, které téměř v každém ohledu překonávají Intel Core/XEON čipy, hlavně co do absolutního výkonu v rámci jednotlivých cenových hladin, mají téměř 2x větší výhodnost, jsou efektivnější a jsou dokonce běžně k sehnání v obchodech. Intel ohlásil nejlepší kvartál ve své historii, kdy 19,2 miliardy je o masivných 19% více, než loni. Z toho udělal neskutečných 6,4 miliardy čistého zisku (to je mnohem více, než má AMD celkový hrubý příjem za celý rok), a to je o 42% více (za což vděčí Intel a jiné velké firmy snížení daní v USA, kde sazba klesla z loňských 23,8% na letošních pouhých 10,4%). AMD naproti tomu ohlásilo solidních, ale jen 1,653 miliardy dolarů příjmů, což je pouze o 4% více než loni. Z toho udělalo zisk na něj solidních 102 milionů, což je o 41% lepší než loni (opět ale díky daním).

Nicméně jen pro představu srovnání těch čistých zisků. Intel má 6,4 miliardy dolarů k dispozici jen z tohoto kvartálu, což je 63x více než z něj získalo AMD se svými 102 miliony dolarů. To jistě příliš konkurenční prostředí a nabídku nevylepší. Velkou měrou se na tom podílí i marže, kdy AMD má sice už solidních 40%, Intel je ale na 64,5%! Hlavní problém jsou prostě zákazníci, kdy pokud znáte fakta jak na tom produkty Intelu a AMD dnes jsou, tak zkrátka nepochopíte, jak může Intel dosahovat takových fantastických výsledků a komu to prodává. Jak může s výrazně méně výhodnými v řadě oblastí i slabšími a mnohem méně efektivnějšími a děravými XEON čipy proti současným super výhodným a efektivním výkonným EYPC procesorů AMD, dosáhnout v datacentrech na rekordních 6,1 miliardy dolarů (o 26% meziroční nárůst). Podobně skvěle se Intelu dařilo na poli klasických CPU pro desktopy a notebooky, což je ještě nepochopitelnější, vzhledem k tomu, že Intel recykluje 14nm čipy, prohrává výkonem ve všech cenových hladinách, je výrazně dražší než alternativy od AMD, často je méně efektivní a má velké bezpečnostní problémy.

Přesto zákazníci rozhodli jasně. Chtějí tyhle procesory a produkty a jeden se tak musí ptát, proč se Intel vůbec obtěžuje s vývojem 10nm procesu. Evidentně může ještě řadu let recyklovat 14nm, měnit jména, zvyšovat ceny a je úplně jedno kolikrát lepší a výhodnější bude produktově konkurence, protože zákazníci o lepší produkty za lepší ceny evidentně nestojí. Vůbec bych se nedivil, kdyby další generace procesorů Intel byla ještě o poznání dražší, než ta současná. Intel stejně prodá všechno co vyrobí, současný nedostatek kapacit daný tím, že musí vyrábět větší čipy než plánoval, vyřešil jednoduše. Pro sebe. Že ty čipy zdražil. Takže procesorů sice prodá méně a zákazíci si za ně připlatí (a evidentně rádi) a více na tom vydělá. Takže mu narostla marže, příjmy i zisky. Takhle se to dělá. Ne jako AMD, které prodává 8jádrový/16jádrový/32jádrový čip za polovinu toho, co stojí podobný výkon od Intelu. Lidi chtějí evidentně platit prostě více za stejně nebo méně a dokud to AMD nepochopí, tak se k Intelu ani nepřiblíží …třeba vydat po roce "nový" 8jádrový/8vláknový čip, který je prakticky ve všech ohledech horší a o třetinu dražší než 6jádrový/12vláknový čip, který má nahradit? A evidentně to u zákazníků funguje. Co vlastně o tom víme co chtějí uživatelé? ... cenově výhodné a současně výkonné řešení za co nejlepší cenu to zjevně není. 

  • Q3 2018 jasně ukázal, že konkurence nefunguje a neexistuje …

Pokud by existovalo konkurenční prostředí na procesorovém trhu, nebyly by výše uvedené finanční výsledky vzhledem k reálné situaci produktů prostě možné. Občas mnozí zapomínají, že AMD zkrátka není konkurencí Intelu a nikdy nebude. A proč jasně ukazuje Q3 2018. A není to otázka nabídky produktů, což dnes vidíte naprosto jasně. Je to otázka peněz. Asi mnozí tápou, komu Intel ty čipy za ty šílené ceny prodává, kdo to za ně může koupit a proč když prakticky čistě podle ceny produktů by mohl mít často 2 procesory AMD, tedy dvojnásobný výkon, než jaký za stejnou cenu nabídne Intel. Odpověď je jednoduchá …

OEM trh, tedy desktopy, notebooky i servery. Výrobcům OEM PC řešení Intel a AMD prodávají čipy. Ceny, které oficiálně vidíte od obou výrobců, skutečně platí. AMD je dle nich jednoznačně výhodnější. Nicméně do hry vstupují i věci, jako finanční podpora prodeje (=peníze „bokem“). Jednoduše Intel dá OEM výrobci nabídku, že pokud odebere třeba 10 milionů čipů za tu nevýhodnou cenu pro zákazníky, tak jim k tomu přihodí několik set milionů (miliard celkem) dolarů „bokem“, na podporu prodeje atd. Intel bude stále dražší a méně výhodné řešení pro koncového zákazníka, ale pro výrobce toho zařízení je to výhodnější. Ty peníze extra mu jdou prakticky přímo do kapsy (=zisk) a další zisk má na těch počítačů. No a aby to fungovalo, tak samozřejmě nikde nesmí figurovat AMD alternativy. A také nejsou. V řadě klíčových segmentů, jako jsou datacentra, servery, pracovní stanice, desktopy a notebooky, má AMD stále minimální podíl v jednotkách %, protože ho prostě výrobci nenabízí! Přestože už více jak rok nabízí lepší, výhodnější produkty. Ale to výhodnější platí prostě jen pro nás zákazníky a uživatele. Ne pro výrobce. Ti samozřejmě neřeknou penězům od Intelu ne. Jenže když musí odebrat třeba těch 10 milionů kusů, aby na ty extra peníze „bokem“ dosáhli, a ví že prodají jen 11 milionů počítačů celkem, tak samozřejmě na AMD už prostě nezbývá prostor. A AMD samozřejmě nemůže nabídnout výrobcům/prodejcům takové „peníze bokem“ jako Intel, protože je nemá (viz výše uvedené příjmy a zisky za Q3 2018). AMD je v pozici fotbalového teamu o 1 hráči, který má hrát proti 11 hráčům soupeře. Zkuste si to, jak vám to půjde ;).

Že je to extrémně nevýhodné pro zákazníky a prakticky to ukázkově porušuje antimonopolní a pravidla a významné tržní síle? Ano. Ale dokažte to. Fakt, že OEM výrobci velmi okatě prakticky nenabízí pracovní stanice s Threadripper, notebooky s RYZEN atd. sám o sobě nestačí. Intel na tom samozřejmě vydělá, ano, musí dát několik miliard dolarů na tu podporu bokem, ale protože si zajistí ty ohromné odběry čipů, tak na tom vydělá mnohem více, a to i když zvýší ceny čipů aby kompenzoval to, že jich vyrobí méně. OEM výrobce to totiž netrápí. Oni pořád dostanou své peníze bokem od Intelu a vyšší cenu čipů naúčtují koncovému zákazníkovi v ceně zařízení. A protože současně nenabídnou pro zákazníka mnohem výhodnější AMD variantu a mají pouze Intel, tak zákazníci to kupují a výsledkem tedy je další rekordní kvartál pro Intel.

To je celé. Je úplně jedno, jaké mají AMD a Intel produkty, dokud nebudou „peníze bokem“ a cílené nenabízení konkurenčních alternativ (pokud existují) v rámci férového tržního prostředí prostě zákonem zakázané, tak máme smůlu. Intel prakticky vzdal zásobování volného prodeje procesorů, kdy dostupnost a ceny procesorů Intel jsou jaké jsou a opravdu je tam prakticky nikdo nekupuje. Jenže tento segment je naprosto miniaturní ve srovnání se zbytkem trhu, který Intel upřednostnil a kde si pohlídá, aby se alternativy od AMD prostě neobjevily a OEM výrobcům se nevyplatilo je nabízet. Produktově tak sice konkurenci na trhu CPU a PC máme, reálně to ale nic neznamená, tržní prostřední nefunguje, ne v situaci, kdy máme jen dva výrobce CPU a jeden má 12x větší příjmy a 64x větší čistý zisk, přestože s ohledem na kvality a výhodnost produktů, by to mělo být minimálně vyrovnané. Fakt, že menší AMD dokáže nabídnout produkty, které objektivně překonávají Intel, je bez přehánění zázrak a RYZEN/EPYC procesory jsou mnohem působivější, než si to mnozí uvědomují. Fakt že prodeje jsou jaké jsou, už je pak jen smutná realita. Většina koncových zákazníků tak používá a nakupuje objektivně horší, výrazně dražší, zranitelnější, méně efektivní PC řešení, než by mít mohla, hlavně proto, že jim výrobcem serveru, notebooku, desktopu apod. nebylo prostě jiné řešení nabídnuto. AMD není schopno v tomto ohledu udělat více, než dělá. Jediné, co by situaci srovnalo, je buď přísnější dohled antimonopolních úřadů nad praktikami Intelu a OEM trhu, protože jestli tady dnes nedochází k porušování práv spotřebitelů, tak už asi nikde. A ebo by vyřešilo situaci to, že by nějakým zázrakem AMD přistálo na účtu minimálně 100 miliard dolarů, a mohlo tak vyrovnat síly co do „peněz“ bokem a vliv na firmy, OEM výrobce a trh jako takový.

Obě věci se mě osobně zdají podobně reálné, takže se smiřme s tím, že sice můžeme dnes objektivně napsat, že AMD má často i lepší procesory a platformy než Intel v mnoha důležitých ohledech pro zákazníky a uživatele, a cena to jen korunuje, ovšem to je také to jediné, kde lze AMD a Intel považovat za konkurenční společnosti. Jinak konkurenční prostředí prostě a jednoduše nefunguje. Hospodářské výsledky obou firem neodrážejí produktovou realitu a nabídku. Jak vidíte, mít dobré produkty prostě nestačí a většina zákazníků není natolik vzdělaná a v obraze, aby skutečně dobré produkty za dobré ceny vyžadovala a nakupovala. V současné situaci je tak nesmysl klást na AMD stejné nároky jako na Intel a hodnotit je bez ohledu na fakt, v jakých zázemích produkty obou firem vznikají. A že je velký rozdíl, když dokážete udělat stejně dobrý produkt za 1 miliardu proti 20 miliardám. AMD prostě není konkurencí Intelu a podmínky, které dnes jsou a které AMD prakticky nemá šanci ovlivnit, mu to neumožňují. AMD se nadále bude samozřejmě snažit pokračovat, má to dobře rozjeté, Intel ví, že AMD má velmi dobré produkty a dělá vše proto, aby od nich své zaháčkované zákazníky udržel, co nejdále a AMD nezískávalo podíl v klíčových segmentech. A Intelu se velmi daří. Možná za několik málo let zase uslyšíme o tom, že jsme jako zákazníci odrbáváni a antimonopolní úřady začnou jednat a vyšetřovat se zpožděním současnou situci, stejně jako tomu bylo minule, když Athlon64 překonal Pentium. Možná Intel zase dostane nějakou směšnou pokutu v jednotkách miliard a nějakou tu miliardu pošle zase AMD na vyrovnání. Intel ví že se pohybuje na hraně, ale dokud je mu to tolerováno, tak prostě může a bude toho maximálně využívat. Nic z toho ale ani hypoteticky v budoucnu nezmění fakt, že jsme jako zákazníci většinově nyní odrbáváni a platíme více za horší produkty, než bychom mohli mít, protože nám ve většině případů nejsou ty lepší a výhodnější produkty záměrně nabízeny …   

Současný stav věcí je špatný pro nás zákazníky a pro trh jako celek, je špatný pro vývoj (víme co následovalo za útlum posledně, když tu podobná situace byla) a nejhorší je, že s tím těžko něco uděláme. To samozřejmě neznamená, že nebudeme informovat o tom, jak se věci mají, objektivně a v souvislostech. Jen zkrátka berte v úvahu, že kvalita produktů hraje v souboji AMD a Intel na trhu minimální roli a prostě neodpovídá, a nikdy odpovídat nebude % zastoupení a finanční situaci ...

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-29 01:24:02
avatar
Vzhledem k současné situaci a nabídce Intelu takto vysoký příjmy taky vůbec nechápu. :/ Copak se ten svět zbláznil?
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-29 06:51:22

čo je na tom nepochopitelne? pred tym stala stredna trieda 200€ a highend 300€ Teraz za 8 vlakno pita 13 000Kč! Marža skoro 70% s každeho čipu čo preda, a daňe v USA klesli s 23% na 10%.
Mne to skôr pripada že Intel sa zahral na vyrobcov pamati RAM zrobil takzvany nedostatok aby ceny mohol vyšrubovať do nebies.
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-29 21:26:31

pita, to je ten arabsky chlieb, ze
tastu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-29 07:25:15

Nezbláznil, západ je veden ziskem a mentální a morální podřazeností, ne blahobytem a kvalitním vzdělání pro všechny. Ostatně důkaz je to, že příjmové nůžky se na západě neustále více a více otevírají a každý rok je na západě rekordní počet bezdomovců a chudých (ne, není to migrací). A jen opravdu naivní člověk si myslí, že vlády ovládají trhy, naopak, korporace ovládají vlády, proto razantně klesá kvalita vzdělání (u nás o několik tříd za posledních 30 let), bo tupí otroci jsou skvělí konzumenti, co nepřemýšlí
gardener [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-29 19:40:45

tak to budeš muset emigrovat na východ, ruské ani čínské firmy evidentně ziskem vedeny nejsou a blahobyt je tam určitě "podstatně" na jiné úrovni než např. v Evropě....šťastnou cestu.....
tastu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-30 06:52:27

ano, mají o třídu lepší vzdělání (vždy vítězí v mezinárodním srovnání), vyšší míru automatizace, přesto jsou v průměru šťastnější, i když nemají tolik peněz

pro omezené psychopaty jsou důležité jen peníze a hmotné statky, pro normální a zdravé lidi jsou priority jiné

také s tím do budoucna počítám, že se tam přestěhuju ;)
gardener [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-30 17:59:45

Haha a to jsi jako vyčetl kde? Na prvních patnácti místech v žebříčku vysokých škol jsou školy z USA, UK a Švýcarska....počínaje Harvardem a nejlepší čínští studenti jezdí studovat právě tam (proto asi mají o třídu lepší vzdělání) o ruských školách raději nemluvě....pořád nechápu, kde bereš tu jistotu, že pro východní firmy nejsou důležité zisky. Víš vůbec k čemu všemu slouží zisk? Jestli si myslíš, že "západním" psychopatům k hromadění peněz a majetků, tak evidentně o ekonomice nevíš zhola nic.......P.S. aby ses brzo nedivil "finanční agresivitě" Číňanů....
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - propagace 2018-10-31 07:50:33
avatar
S těmi vysokými školami to bude spíš tím, že jsou dost provařený. Každý ví, že jsou nejlepší i když ani neví proč. Nejspíš proto, že je Hollywood pořád někde zmiňuje . Je to takový začarovaný kruh, každý ví, že existují a někde slyšely, že jsou nejlepší, tak se tam chce dostat. Tím vzniká přetlak, dostaneš se tam jen proto, že jsi nejlepší, máš spousty peněz nebo dneska ještě genderově diverzifikován Proto se tam točí obrovské prachy a tak si můžou ledacos dovolit a koupit a soukromý sektor tam staví svoje výzkumná centra nebo právníci knihovny. Každý někdy slyšel, že existuje Hardward, ale o Massachusetts Institute of Technology už to bude menší část lidí. Německo má nejvýkonnější ekonomiku v evropě a když se zeptám na nějakou známou univerzitu, tak od většiny lidí neuslyším vůbec nic. Finské školství je považované za nejlepší na světě a kdo zná nějakou jejich univerzitu ? Ha ha ha haaaa.
Tady se nemluví o elitních školách ve většině případech soukromích, ale o celkovém školství. Státní vysoké školy v USA jsou na tom prabídně a základní a střední už vůbec nezmiňuji. Imho když Elon Musk začínal uvažovat o cestování do vesmíru, chtěl kupovat levné rakety v Rusku. Když tam byl tak zjistil, že co v NASA tvrdili, že to nemůže technicky nikdy fungovat tak v Rusku to normálně fungovalo. Rakety levně tam nepořídil, ale značná část jeho raketových inženýrů je právě z Ruska. Aby se pak někdo zblblej Hollywoodem nebo nějakým žebříčkem top nejprachatějších univerzit nedivil, když nějaký čínský student na nám neznámé vysoké škole v Číně nenatrhnul tomu človíčkovy z Harwardu zadek ve vesmírném závodě ve zbrojení
gardener [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-31 09:16:14

Tak z téhle logiky by vyplývalo, že bychom např. už dávno měli mít nejlepší procesory, potažmo PC z Ruska nebo z Číny, ale není tomu tak, spíš nápady odjinud kradou - o kosmonautiku se zajímám, takže o Space-X toho vím dost, např. to, že součástky do motorů Merlin používané v jejich raketách, jsou např. vyráběné 3D tiskem a těch lidí z různých částí světa jsou ve firmě mraky, ale převažují Američani.
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-02 14:27:28
avatar
Ne z toho vyplývá, že v USA je malá elita z prestižních vysokých škol kde, ale v průměru jsou na tom mnohem lépe ve Finsku.
Kate$ka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-29 07:24:28

To je ale výsledek celého intelu, je vám jasný, že CPU mainstream (CPU CORE a klasicky XEON) o kterém se tu teď bavíte je v rámci celého molochu intel jen plácnutí do vody? I kdyby tam intel nevydělal ani dolar tak by ohlásil výsledky okolo 15Mld.

A čemu se pořád autor diví? Intel si ty CPU dělá sám už jenom proto má násobně větší zisk než AMD, které za tu výrobní část platí 3tí straně. To jako očekáváš, že díky AMD Intel teď neprodá ani jeden processor? Kdyby tohle nastalo tak by i AMD X4 stál 20 000Kč jaká by na něj byla čekací fronta (což nám nedávno předvedly GPU a do teď nám to předvádí paměti). Chtělo by to spojit imaginární svět s tím realným plným čísel, která na sebe navazují.

Intel je stále největší výrobce polovodičů na světě to je jednoduchá realita.

K OEM trhu. No sestav intel bude vždy více, už z důvodu co je nápsán nahoře. A že jsou výrobci zaplacení a AMD nenabízejí? No největší výrobci jsou Dell a HP a oba mají Ryzen jak v NB tak oem sestavách a to dokonce i v předešlé generaci. A třeba dell dělá AMD i ve své premiové Alienware.
tastu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-29 07:26:20

Myslím, že Samsung už před pár lety Intel překonal.
Kate$ka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-29 07:32:39

No dobrá to je možný, ale pořád to nemění nic na tom, že je to jeden z největších výrobců nikoliv jen developer.
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-29 07:58:57
avatar
Tie zisky sú typické pre každú firmu, ktorá 5 rokov (2014-2019) neuviedla žiadnu inováciu. Príjmy sú vysoké pretože celé odvetvie IT má dobré obdobie a oni majú veľa zmlúv s OEM a lojálnych zákazníkov.
ku.ba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hmm 2018-10-29 08:01:41

A to jde v podstatě o blbý procesory. Vemte si ale, že úplně stejně, tedy jako stádo bez mozku, se celá společnost chová i u nadmíru a podstatně důležitějších věcí a to je teprve průser, protože jsou zde horší než Intel, kteří toho umí využít a využívají.
BlackCell [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-29 08:13:58

Krasne nas osklbali
LordBexr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-29 08:30:39
avatar
Schválně jsem se podíval na heureku, jestli tam mají nějaký herní notebook s ryzen procesorem. Zjistil jsem, že výrobci nabízí celkem 0 notebooků s ryzen procesorem a nějakou herní nvidia grafikou. Jediný herní notebook byl s grafikou vega 56 za hříšných 55 tisíc korun. V cenové relaci 20 - 30 tisíc, pusto prázdno. Notebooky s ryzen procesory: 56 výsledků. Notebooky s core i procesory: 2380 výsledků.
Marcel19751 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-29 10:06:18

Je toho málo sám jsem si teď koupil HP s Ryzen 2500U( sám mám pořád 6let starého Della s i7,ale chtěl jsem si prostě,už udělat radost) ikdyž na netu za cenu a v různých akcích jsou vybavenější počítače málem jsem se za tu cenu nechal zlákat na kombinaci intel s radeonem 560. Mám, už opravdu averzi na takhle velké korporáty, kteří evidentně zneužívají svého postavení,takže Intel ignoruji a to stejné Nvidii.Vyhýbám se i nákupům na Alze. Masy,ale stále nakupují na co jsou zvyklí a nezajímá je,že svým postojem tady tyhle firmy zvyšují ziskovovat na 45, pak 50-60 % a více a pořád je jim to málo. Takže ano je to chyba naše nás zákazníků, že se to dostalo do stavu v jakém to je a velké firmy jsou ještě větší a dostávají menší firmy na hranu ziskovosti. Jediným způsobem jak se bránit je, že si to pravdu nekoupím(počkám pokud konkurence nenabízí alternativu), nebo si koupím něco od konkurence ikdyž je to kombinace z nějakého pohledu o něco horší.Dneska z pohledu nabobtnání korporátů prostě je nutné uvažovat i koho podpořím, protože například mě fascinuje jak někteří zatvrzele melou i7 7700 a co je víc. Pořád se opakuje jak ve full HD je to o něco lepší a není nad Intel(ikdyž ten kdo si kupuje procíky za 8-10000 kč podle mně má pravděpodobně i nějou tu NV 1080 a výše a tenhle výkon určitě nepotřebují na Full HD monitoru)Tohle je přesně ten typ, který by konkurenci přivedl na buben a vystřízlivění by pak přišlo,až se zánikem konkurence, kdy najednou ta stejná firma,která byla do té doby best bude chtít za podobný výkon o 50% navíc. Pak budeme číst jak se v 3 kvartále roku 2021 dosáhl Intel marže poprvé 100%. V dnešní době by měla k faktoru poměr cena výkon povinně přibýt i položka od koho koupím. Bohužel finanční gramotnost Čechů nestoupá a podle toho co jsem četl tak 400000 Čechů má více než 3 exekuce a na tom je vidět,že neumíme u práce s penězi přemýšlet, takže hurá na Alzu a naklikat tam co nejvíce položek do košíku zelenému Skřetovi.
fagot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-29 14:20:19

To bude tím, že zákazníci mají hluboko zakořeněné mobilni AMD = průšvih. Ale za to si může AMD také sámo.
Nevim2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-29 21:49:47
avatar
Stačí jediný pohled na nabídku NB v jednom z největších Eshopů v ČR, přes 1200! NB S intelem a jen lehce přes 110 s AMD CPU.
fagot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-29 11:14:40

Intel zvedl tržby, kdo ale trochu sleduje trh a předpovědí analytiků, tak to čekal a i pohyb ceny akcií po zveřejnění odpovídá tomu, že se to čekalo. Takže jsem překvapen, že jsou tady všichni překvapení ;-)

Co ale DD pozapomněl napsat, že i AMD zveřejnilo výsledky a tam se s tak špatnými zprávami (pokles Q/Q tržeb) naopak nepočítalo.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-29 11:15:17
avatar
o to více by jste měl být pohoršen, že mít dobré produkty za výhodné ceny nestačí a zákazníci je nechtějí ;)
fagot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-29 12:26:53

Však já jsem pohoršen. Z neschopnosti AMD ty dobré produkty za výhodné ceny prodat :-( A také z toho, že tady každý z toho obviňuje úplně vše... kromě AMD. Dokonce i blbost lidí za to prý může. Přitom marketingově využít lidské hlouposti je naprostý základ pokud chceš prodat masám.

Celosvětové spiknutí OEM je také k smíchu. Pokud by lidé chteli ryzeny tak je prodejci sestav nabídnou. Kdo by to neudělal, byl by v konkurenční nevýhodě. Zkrátka to nedává ekonomicky smysl.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-29 12:58:46
avatar
vy jste úplně mimo ....

1, podívejte se na ty hospodářské výsledky na ty příjmy a zisky a dejte si facku abyste se probral, nemůžete po AMD chtít, aby Intelu konkurovalo ... nebo vám 19,2 miliardy a 1,6 miliardy zní jako že AMD a Intel mají stejné "marketingové" možnosti, když navíc AMD konkuruje nejen Intelu, ale i NV? jestli ano, tak se nemáme o čem bavit ...

2, OEM "spiknutí" není spiknutí, ale tak to prostě je a funguje a další důvod, proč konkurenční prostředí mezi Intel a AMD nefunguje a fungovat nemůže.

A vám to nedává ekonomicky smysl? To je mě vás líto, protože to funguje právě proto, že to ekonomicky zaintersovaným firmám smysl dává vysvětlím tedy polopaticky:

Máte procesor 1 a procesor 2. Oba mají stejný výkon. První ale stojí 1000 dolarů, druhý 2000 dolarů. Výrobci CPU vám je za tu cenu prodají. Jenže první výrobce vám k tomu už žádný finanční "bonus" bokem nedá (nemá z čeho), druhý výrobce vám při odběru minimálně 10 milionů čipů, přidá dalších několik desítek až stovek milionů dolarů "bokem" na propagaci, podporu prodeje atd.

Jako OEM výrobce PC víte, že prodáte 11 milionů PC, když vezmete čipy od prvního výrobce, budete mít nižší výrobní náklady a tedy pro zákazníky lepší ceny, ale vyděláte na tom méně, než když upřednostníte pro zákazníky nevýhodné řešení (což zákazníkům naúčtujete), ale máte zisky z něho a ještě zisky z těch extra peněz bokem. Samozřejmě nesmíte nabízet současně ty výhodnější alternativy ve větším množství, protože to by pak bylo vidět, jak je ta většina produktů které nabízíte, nevýhodná, navíc ta pravidla na množstevní odběr čipů a finanční bonus s tím spojený je nastavený tak, že stejně ani nemůžete dát druhému výrobci prostor (protože prostě neprodáte více než 11 milionů PC), i když by jeho produkty byly pro vaše zákazníky výhodnější ...

Takže vám to ekonomicky nedává smysl? Tak to o ekonomice zjevně nic nevíte. Naopak to OEM výrobcům smysl dává. Je to ale krajně nevýhodné a neférové pro nás zákazníky a tržní prostředí, ale je to výhodné pro Intel a OEM partnery. Už jednou za to byli potrestáni a evidentně to dělají znovu, protože to není výslovně zakázáno a úřady to prošetřují až když se to stane a škody dávno byly udělány. Prostě není možné, aby se produkt 2, který má stejný výkon a horší vlastnosti a stojí dvojnásobek, prodával několikanásobně lépe než produkt 1 ... což se nyní děje. Tedy pokud by konkurenční prostředí fungovalo a oba produkty bojovaly proti sobě je tím co nabízí ...

každopádně jestli chcete AMD obviňovat z neschopnosti, když v současnosti nabízí objektivně lepší a výhodnější produkty než Intel přičemž Intel má 12 vyšší příjem a 64x vyšší zisk tak pak to nemáte v hlavě v pořádku ... problém není ani AMD a dokonce ani Intel ... problém je, že nefunguje tržní prostředí, není důsledně monitorováno a hlídáno, aby fungovalo a především to co se děje, se už jednou dělo, kdysi v dobách Pentium4 vs Athlon64 ... je to tu jako přes kopírák dokonce rozdíly mezi produkty jsou ještě vyšší, zákazníkům však ty lepší a výhodnější produkty nejsou nabízeny a samo malé AMD s tím nemůže nic udělat, protože jak chcete se 100 miliony dolary bojovat s 6,3 miliardou dolarů? prosím poraďte AMD a nám všem, protože by nás to vážně zajímalo. Pokud s řešením přijdete, bude to na nobelovku ;)
Mynonaj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ale no tak.... 2018-10-29 21:35:29

1) nevím, kdo by si měl dát facku, ale tak prostě funguje trh a ekonomika = je zde velká setrvačnost a výhody z rozsahu
2) často platí (a nejenom v PC branži), že dodavatelsko-odběratelské vztahy jsou nastaveny dlouhodobě a z mnoha důvodů nelze prostě jen tak přejít na jiného dodavatele se dne na den. Navíc ten velký OEM ví, že mu AMD prostě není schopno dodat najednou velké množství CPU a MB a prostě nemá nutnost jít do rizika.
3) obrat/zisk Intelu není jenom z CPU
4) AMD si samo vybralo, že bude bojovat na dvou frontách najednou
5) historicky nemá AMD moc dobré jméno a vlastně se ani není moc co divit, teď se to trochu lepší, ale bude to trvat ještě dlouho
6)BFU o těch výhodách CPU od AMD prostě většinou neví, koupí 4C od Intelu a jede mu to jako z praku, tak v čem je problém
+ další body ...
Takhle funguje ekonomika, v pořádku to v hlavě nemá ten, kdo si myslí, že přivést lepší produkt na trh automaticky totálně překopá situaci a pak se diví, že se tak hned nestane.
(Ale pomalu se to mění)
fagot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-30 11:42:56

To jsou všechno jenom, jak hezky říkají bratři Slováci, vyhovorky. Buuuhuuuu, qqqq, AMD je chudinka malinka, všichni ji ubližují.

Kdyby Jobs hledal vyhovorky a ne řešení, tak by apple v 1998 zkrachoval a nestal by se v 2018 jednou z nejhodnotnějších veřejně obchodovaných firem na světě. A to byl Apple v té době ještě mnohem, MNOHEM hlouběji na místě, kde slunce nesvítí, než AMD dnes. A rozhodně to APPLE nedokázal jen kvalitou produktů. Na tom se snad shodneme.

AMD ma příšerný marketing, neumí budovat brand, neumí pracovat s emocemi mas. Tečka.
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-30 19:50:13

Otázka zní, co musí Intel udělat, aby A/ prodával své procesory za takovou cenu jakou skutečně ty čipy mají a za B/ aby zároveň nebyl osočován za to, že dotuje své produkty aby tak zvýšil jejich prodej.

Správně by asi bylo, aby 4 jádrový procesor INTEL prodával za 20 000 a 8 jádro za 50 000,-Kč, pak by to MOŽNÁ už opravdu nikdo nekupoval a kupoval by procesory AMD že ? Ale co když ty lidi i tuhle cenu budou akceptovat a ty peníze za procesory dají, co potom ?

Dle mého to Intel asi dělá dobře, jinak by asi neměl takové příjmy ne ?
tastu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-29 18:42:25

naivko.... taže ty pokuty pro Intel byly pouhé spiknutí, Intel nikomu miliardy neplatil? :-D
Nevim2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-29 21:53:02
avatar
Většina lidí jsou gumy, které koupí to co jim výrobce/prodejce nastrčí a provede školení, že je to to nejlepší na světě.
tastu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-30 06:51:57

ano, proto došlo k likvidaci průměrného vzdělání (u nás velmi viditelné) v celém západním světě, tupé stádo sežere, co mu korporace dají, u nás máme taky takového omezeného, zarytého IŤáka InTeleta, který je díky své neschopnosti chápat svět velmi nešťstným člověkem, který se pak musí vybít na jiných ... a když se to spojí se závistí, může se vnitřně pominout ... chápu ho, je to smutné, ale s tím se musí vypořádat každý sám

a to je právě důsledek (oběť) mizerného vzdělávání, které by mělo mít mnohem šiřší záběr ... a tak koupí to, co jim média podstrkují, prostě nevědoucí stádo
ajtak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-29 08:55:59

nj,kdyby amd neprodalo svoji SoC divizi Qualcommu kde mohli byt
Ew4NgeR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-29 09:07:24

Tak co jsem si prošel Alzu a Cze, tak u každého obchodu mají kolem 50 různých kusů. To nevím, kde nakupuješ ale asi bych zvážil jiný obchod, když jsou na nule. Sice to není tolik, ale musíš brát v potaz. Že Ryzeny tu nejsou, tak dlouho a ono to prostě ještě chvíli bude trvat než jich bude více.

Co se zisků Intelu týče, není to třeba způsobeno také tím. Že neprodávají jen CPU? Třeba jejich SSD jsou v data centrech nejpoužívanější. A jak bylo řečeno ještě dříve, dost Intelu snižuje náklady, že si vše vyrábí sami. Jinak také předpokládám, že spousta výrobců má podepsané smlouvy na několik let. Měli tak výhodnější cenu a navíc mají sklady plné Intelu. Výrobcům jde samozřejmě hlavně o zisk a ne o výhodnost. Až vyprší kontrakty a zbaví se většiny Intel CPU tak teprve potom se budou více soustředit jinam. A to že výrobcům dávají peníze? Co vím tak v IT to dělají všichni a to i u nás. Když prostě nějaký velkosklad nebo prodejna třeba prodá xy kusů notebooků Asus, tak dostanou nějaké peníze nazpět. To není nic neobvyklého.
Dr. evorubač [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-29 10:02:59
avatar
Ziskom Intelu sa čudovať netreba, ich portfólio je hodne široké, spotrebiteľské CPU sú z hľadiska ziskov vlastne len okrajová záležitosť.
Ako už bolo neraz povedané, hlavným dôvodom, prečo AMD nepredáva viac svojich CPU sú dlhodobé zmluvy a praktizované obchodné podmienky s OEM výrobcami. Faktorov je viac, avšak kým sú OEM výrobcovia viazaní zmluvami, a odberané množstvá saturujú predajnosť ich produktov, proste realita bude takáto.
AMD má na trhu dobré produkty za rozumné ceny a ešte lepšie produkty sa už chystajú. Paráda, skvelé, super. Bohužiaľ, to samo o sebe nestačí. Je treba vedieť svoj produkt aj predať a ruku na srdce - v tomto smere ťahá AMD za kratší koniec. Vybudovať sieť odberateľov, myslím tých dlhodobých a ekonomicky významných, to si vyžaduje čas a trpezlivosť. Nedávno AMD získalo kontrakt s Oracle... Držím palce.
Pokiaľ AMD vydrží trvale ponúkať konkurencieschopné produkty, lepší podiel na trhu a aj lepšie zisky sa postupne dostavia. Nezabúdajme, že AMD na ekonomicky zaujímavých trhoch dosť dlho absentovalo a musí si zákaznícku sieť pre svoje produkty vybudovať úplne od začiatku.
Vito23 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-29 10:27:46

Tak asi na těch nenáviděných Intelech něco zajímavého bude, jinak by se tak dobře neprodávaly. S obviněním z uplácení prodejců bych vám doporučoval být opatrnější. Pakliže máte takové podezření, nebo dokonce znáte konkrétní případ, je vaší povinností podat trestní oznámení.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-29 11:14:07
avatar
FLAME?

Co je na CPU Intel nenáviděného? Prostě jen nedává smysl, jak se mohou horší a mnohem méně výhodné produkty prodávat o tolik lépe. Intel by byl pro nás v pohodě, pokud by jeho produkty odpovídaly jeho finanční situaci, to neodpovídají.

Co se týká obvinění "uplácení prodejců" ... to není obvinění, to je konstatování reality. V článku to máte jasně napsané, je to šedá praxe, není přímo zákonem zakázaná, tak toho Intel využívá. Jenže protože už jednou byl kvůli tomu vyšetřován, určitě to není v pořádku, protože tím narušuje hospodářskou soutěž a prostředí pro nás zákazníky. Bohužel dokud zákony nebudou znít jasně a úřady na to skutečně dohlížet (ne se zpožděním jako minule), budeme to mít jak to máme ... současný stav věcí prostě neumožňuje fungování konkurenčního prostředí ...

Intel se chová tak, jak mu to možnosti dovolují, to není nic o tom, že by byl nenáviděný. Prostě současné podmínky mu umožňují chovat se jak se chová, to ale neznamená, že tomu jako zákazníci budeme tleskat, protože současný stav věcí není pro nás ani trochu výhodný a ani férový ... takže je naší povinností na to upozorňovat.
Vito23 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-29 11:17:25

Konkurenční prostředí tu je. A je to jedině dobře. Uspěje většinou kvalita. Můžeme to vidět u automobilů (Škoda), mobilních telefonů (Apple), podobné to bude určitě i u procesorů.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-29 11:29:32
avatar
vážně? při pohledu na ceny, výhodnost a výkony CPU tvrdíš, že konkurenční prostředí na CPU trhu funguje? Vážně?
Marcel19751 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-29 12:02:47

Být Vámi přestal bych se dívat na ty reklamy v televizi. Je evidentní,že to odstřihuje od reality.
marky [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-29 11:21:17

Solidní výsledky, ono marketing je polovina úspěchu. AMD je teď za poslední měsíc solidně vypláchnuto (stock price).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-29 11:28:38
avatar
to není jen AMD ;) NV šla z 300 na 200 dolarů a vůbec celý technologický segmentu spadl nejvíce za 7 let ... přitom rozhodně žádná z firem neudělal hospodářský výsledkem, který by k poklesu zavdal ... je to způsobené jinými vlivy (tarify) ....
Vito23 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-29 11:30:45

Jen prostě nechápu, proč neustále zatracujete procesory Intel. Navíc takovým zvláštním způsobem, že se snažíte vzbudit dojem, že ti kdo je kupují jsou podle vás zralí být pacienty psychiatrické léčebny. Já například s AMD takový problém nemám, rád bych ho zase odzkoušel, kdysi jsem s ním vcelku dobře fungoval (je to dávno , ještě Athlon). Dokonce i grafickou kartu jsem měl AMD (Sapphire). Tam už to tenkrát taková hitparáda nebyla (ovladače nebyly zrovna ideální). Nicméně po nedávné vydařené aktualizaci Windows, která se stala poslední kapkou se s tímto systémem rozloučím nadobro a “zbyde” na mě zase jen Intel.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-29 12:16:34
avatar
No je vidět že nechápete ... protože tady nikdo procesory Intel nezatracuje, jen je hodnotí objektivně z pohledu výkonu, ceny a ostatních vlastností vzhledem k ceně ...

vy hodnotíte věci na základě značek, já na základě faktů ...
Vito23 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-29 12:23:17

Ne na základě značek, ale zkušenostmi s nimi. A od toho značky jsou. AMD je také značka. Nemám sebemenší problém vyměnit procesor Intel za AMD. Stejně tak jsem neměl problém vyměnit Android za iOS a jeden počítač s Windows za MacOS. Všechny změny vedly k naprosté spokojenosti. A zatím až na iMac to jsou výrobky, které prodeji naprosto drtí konkurenci i přes vyšší cenu. Nechci tu hejtovat, ale jen jestli to není podobné i u těch procesorů. Co zákazníkům na AMD procesorech vadí, že se prodávají méně než konkurenční Intel? Přece mi nechcete namluvit, že je to tím, že Intel uplácí prodejce, nebo nedejbože tím, že zákazníci,(a těch je většina) kteří si kupují Intel jsou úplný idioti.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-29 12:53:24
avatar
tak to se nemáme o čem bavit. Na základě značek můžete hodnotit tak maximálně přístup k vám, jako zákazníkovi a politiku jednotlivých výrobců ... na základě výrobců nelze hodnotit jednotlivé produkty, jejich vlastnosti a už vůbec nelze na základě zkušností se značkou hodnotit nový produkt dané značky.

ano, Intel "uplácí" OEM výrobce (samozřejmě on to jako uplácení nevidí, prostě dává peníze bokem jako podporu a ví, že konkurence si to nemůže dovolit) , protože na to má a ekonomicky to funguje. Nejen že si tím výrobce zaháčkuje, ale ještě drží AMD od zisku většího podílu na trhu. Zákazníci pak většinově kupují Intel, protože nemají AMD variantu na výběr .... nevěříte? koukněte se na nabídku serverů, notebooků, pracovních stanic atd. Ačkoliv procesorově má AMD v řadě oblastí navrch a zejména cenově je pro zákazníka mnohem výhodnější řada výrobců AMD řešení nenabízí, nepromuje a pokud ano, tak je to stále poměrem maximálně 1 na 10 Intel řešení ... nechcete mě doufám tvrdit, že je to proto, že Intel řešení je o tolik lepší a výhodnější pro zákazníky? že ne?

// a můžete laskavě používat "odpovědět" u komentářů, když reagujete na příspěvek ... ?
Vito23 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-29 13:09:40

Takže jestli jsem vás správně pochopil, příspěvek níže to jen potvrzuje, AMD jako zadavatel výrobci TSMC, má úplně špatný marketing pro svoje výrobky. V podstatě neumí se zákazníkem vykomunikovat výhody svého řešení oproti konkurenci. Tím mají jako firma směšné zisky oproti Intelu. To stačí jen vyměnit zodpovědné lidi a o jejich procesory se ještě popereme.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-29 13:19:52
avatar
nepochopil jste nic ... je úplně jedno jaké máte produkty a marketing, když váš konkurent dá výrobci nabídku, že když odebere velké množství čipů (a na vás už nezbude žádný prostor), tak mu vyplatí ještě peníze bokem (tolik, že vy to ani nevyděláte za rok) ... pro výrobce OEM je to výhodné, pro nás zákazníky vůbec.

Můžete si vyměňovat zodpovědné lidi jak chcete, ale pokud AMD nebude moci odpověď na nabídku Intelu, jež OEM partnerovi nabídne při odběru 10 milion čipů 100 milionů dolarů finanční "bonus" na marketing a podporu produktů tím, že AMD nabídne těch samých 100 milionů dolarů za odběr už 5 milionů čipů, tak nemáte šanci.

Problém není marketing, problém nejsou lidi co to u AMD vedou, problém je, že Intel má na to "uplácet" OEM výrobce a AMD ne. Intel tou svou politikou navíc efektivně blokuje AMD v růstu a to tak nikdy nedosáhne na takové příjmy a zisky, aby se mohlo Intelu postavit. problém je, že AMD by tohle vůbec nemělo řešit, protože to co Intel dělá je porušování pravidel o významné tržní síle a už jednou byl za to samé potrestaný. Jenže nedostatečně, pozdě a tak na to může hrát znovu, protože se mu to vyplatilo tehdy a vyplácí se mu to i dnes ...

je jedno jaké má AMD produkty, jaký má marketing, co by potřebovalo je stejný objem peněz, jaký má Intel. A jak má AMD s 1,62 miliardami a 100 milionem zisků bojovat proti tomu co dělá Intel s ejho 19,2 miliardami a 6,3 miliardami čistého zisku? Lepší a polovinu výhodnější produkty už má, zákazníci o nich také ví, přesto jim nejsou nabízeny protože AMD nedokáže dát stejnou finanční podporu OEM výrobcům a tak prodeje neodpovídají stavu produktů ... jaké tedy máte řešení? Jak porazit Intel a jeho 19,2 miliardy s 1,62 miliardou ... poslouchám ... a AMD určitě také. Kokám, že dnes je tu více adeptů na nobelovku ...
Vito23 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-29 13:37:38

Uplácení je nekalá soutěž a trestné to je. Podejte žalobu na Intel. Jinak většina aplikací stejně nevyužije víc jak čtyři jádra procesoru. Cinebench znám velmi dobře, ale ten ukazuje výkon na více jádrech procesoru současně. Dříve to bylo výhodné pro renderong, ale v současnosti se renderuje ve většině přes GPU. Proč AMD nemá tolik peněz jako Intel. Asi je nebylo schoné vydělat. Ať si půjčí, podle vás nebude mít problém to splatit.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-29 13:48:29
avatar
vy tomu říkáte uplácení ... Intel tomu říká podpora ;) je to šedá zóna, Intel to ví, už jednou byl za to potrestaný, ale bohatě se mu to vyplatilo, na téměř dekádu nás všechny uzamkl na 4jádrech .... takže je jasné, že to dělá znovu, protože odpovědné státní orgány jednají pozdě a nedůsledně. A i to podání žaloby a vedení sporu vyžaduje ohromné peníze ;)

prosím vás nemluvte o něčem, o čem nic nevíte. Že většina aplikací nevyužije více než 4 jádra je lež, že se renderuje hlavně GPU v profi oblastech, je také lež ...

a o ekonomické realitě se s vámi vůbec nedá bavit, jen jste zase ukázal, jak vůbec nechápete o čem je řeč, ignorujete fakta atd. Jak si má AMD půjčit tolik, kolik vydává AMD když má jen 1,62 miliardy dolarů, kdo mu půjčí ty desítky miliardy dolarů, které by na srovnání podmínek s Intelem potřebovala?
Vito23 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-29 13:45:50

Omlouvám se za překlepy. Ale zatím tu jen čtu, jak je AMD výhodné ( pro koho a čím?) a Intel porušuje zákony, a že většina lidí je hloupá a směšná. Co třeba uspořádat sbírku pro AMD?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-29 13:52:27
avatar
no jestli tohle čtete, tak neumíte číst a nebo schválně ignorujete kontext ...

sbírka pro AMD? to je vaše řešení? ne to, aby bylo důsledně hlídáno tržní prostředí a hrálo se pro zákazníky fér? Hezké ...

Každopádně jste nepoučitelný. Diskuse není o tom, co předvádíte, tedy ignorování faktů a kontextu a výkřiky typu Intel porušuje zákony, sbírka pro AMD atd. Až si nastudujete fakta a jak se diskutuje, ozvěte se do té doby ...
Kal_Kal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hráči 2018-10-29 12:58:22
avatar
Zrovna včera jsem to řešil na našem klanovém serveru. Lidi kupují už sestavené kompy z CZC nebo Alzy, a na otázku proč tam mají 2x dražší Intel je odpověď: "A co jiného? Chci to na hry." Prostě to můžeš psát jak chceš lidi to nepochopí, když se o to aspoň trochu nezajímají.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-29 13:02:36
avatar
přesně v tom je problém ... většina tak vyhodí peníze z okna, protože v sestavách které kupují by výkonový rozdíl ve hrách mezi AMD a Intelem nepoznaly nikdy a nikde ... prostě většina lidí je hloupých a hloupě nakupuje, a je až směšné, jak se tomu někteří brání, že to přeci není pravda ...

pokud by to nebyla pravda, tak AMD a Intel by měly dnes srovnatelné hospodářské výsledky vzhledem k nabídce produktů ..
Richi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-29 15:46:35

A nebude tam hrát vliv i skutečnost, že Intel nabízel dlouhodobě kvalitní výkon svých procesorů, kdežto AMD mělo leda prd a z jednoho jediného roku vynikající nabídky si před AMD rozhodně každý hned na zadek nesedne?

A obecně, co se týká CPU a GPU. Intel a NVIDIA bylo poslední roky zárukou výkonu a bezproblémové funkce. Koupím, neřeším.
Že se tu a tam AMD povedl či povede nějaký dobrý kousek GPU nebo CPU a potom zase dlouho nic, tak to asi také nechá většinu zákazníků v klidu.

Myslím, že AMD bude muset tu hnohaletou díru v produkci překlenout mnohem delším časem a větší snahou.
Získat si zase dobré jméno, na to jeden rok rozhodně nestačí.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-29 16:14:40
avatar
to určitě vliv hraje, ale ne u současných produktů současné generace od minulého roku ...

záruka bezproblémového výkonu a funkce? HA HA HA HA HA .... nic takového neexistuje. navíc v souvilosti se známými problémy s ovladači u NV, s kvalitou karet (třeba u 2080ti) a v případě Intelu se Spectre Meltdown vážně žasnu, jak někdo o nějaké záruce bezproblémového fungování a výkonu dokáže dnes ještě vůbec hovořit ...

AMD podle mě má jméno dobré, především však jméno ani historie nehraje roli v tom, jaké jsou objektivně současné produkty ...
Kal_Kal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-29 16:38:40
avatar
Tak ono to bude i o tom, že když se kouknu na nabídku eshopů, tak tam všude je špičkový Intel, nejlepší výkon a bezpečnost atd.
Když tomu pak někdo rozumí jen s tím, že to zapne a ono to funguje, tak je problém.

Docela by se dalo s tou bezpečností a nejvyšším výkonem mluvit i o klamavé reklamě, kdy to obchodníci prostě prodají a víc je nezajímá.
Často se tu rozčiluješ proč to někdo kupuje, a že to je skoro trestné jednání prodávat poškozené věci.
S Intelem to ani nehne, ale kdyby jsi zažaloval nějakého prodejce, že prodává "nekvalitní výrobek" a ten prodejce ten soud náhodou prohrál s nutností platit pokutu, kam by se pak asi obrátil, aby dosáhl kompenzace?
Richi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-30 00:03:19

Současné AMD CPU jsou bezkonkurenční, to je jasně pravda.

Ztrácí trochu na taktu, pro hráče bude frekvence jádra Intelu zřejmě důležitější než bezpečnost. A frekvence je "samozřejmě to jediné cool"
Tok informací lze snadno usměrnit a cenzurovat, tedy o něčem pomlčet a naopak vyzvedávat něco jiného plus reklama na hry a nové počítače, od toho je marketing.
Sice bude Intel dražší, nenažranější a děravější, ale ve výsledku "ta nelepší volba".
A jestli NVIDIA napíše, že k nejlepší GPU xx je nejlepší CPU Intel xy, bude to jako Písmo svaté.

A OEM je dlouhodobá záležitost, mnohem složitější a hlavně tvrdší. Tady jde o spoustu prachů. Tady skutečná kvalita nemusí hrát žádnou roli.
Pokud AMD vytáhne další CPU, kde už to Intel neukecá ani na ty frekvence, bude to na dobré cestě.
Škoda, že má GPU takové, jaké má. Byl by to uzavřený proces.
GPU+CPU+FreeSync = lepší výkon s úsporou kolik, 1000$ ?
Tak 1000$ jsem asi dost přestřelil, ale pětikilo už by to být asi mohlo.
shasler [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - drahé a horší = kupuji 2018-10-29 16:18:30
avatar
Vždyť je to jako ten klasický výrok "Cesta byla delší, zato horší." transformováno na "Výrobek byl dražší zato horší.".

Situace je podobná jako například u Apple. Ten má navíc uzavřený obchodní model, takže jak si jednou koupíte něco od Apple a chcete to opravit nebo udělat upgrade (pokud vůbec jde), tak musíte zase jen u Apple... Přitom konkurenční výrobky jsou mnohdy lepší a za 1/2 cenu. Navíc si můžete vybírat z "nepřeberného" množství výrobků různých výrobců.
fotoba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pri porovananiach zabúdate na 2018-10-29 16:18:43

#92 Intel
Employees: 102,700

https://www.forbes.com/companies/intel/#11908f5c5f4a

Advanced Micro Devices, Inc.
Full Time Employees: 8,900
https://finance.yahoo.com/quote/amd/profile/

teda pomer zamestnancov

102700/8900= 11,54 násobok počtu zamestnancov v prospech Intelu

pomer obratu

19,2/1,65=11,64 v prospech Intelu.

Takže ešte stále má Intel vyššiu produktivitu(obrat na zamestnanca) ako AMD, ale už je to veľmi blízko...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-29 16:27:26
avatar
hmm ... taky způsob jak se na to dívat ... na druhou stranu když vezmeš ten počet zaměstnanců a podělíš ho výkonem CPU, tak už to moc efektivní není
MTB.Petr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-29 18:46:56

NVIDIA 11500 zaměstnanců.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-29 19:34:11
avatar
a to dělá jen GPU ... AMD má o něco méně zaměstnanců a konkuruje na CPU i GPU trhu, není to zázrak že to vůbec dokáže?
gardener [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-29 19:43:13

otázka trochu mimo, kdy se předpokládá, že vyjdou Zeny2 na 7nm? Předpokládám, že budou fungovat na stávajících deskách.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-29 20:11:31
avatar
předpoklad je kolem dubna-května jako letos vyšly ZEN+ ... a ano, AMD má v plánu kompatibilitu s AM4 udržet minimálně do roku 2020, takže ano, 7nm ZEN2 budou na 99ˇkompatibilní minimálně s X470/B450 pravděpodobně i s X370/B350 záleží na výrobcích desek ... u špičkových desek by to mělo být prakticky samozřejmé ...
MTB.Petr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-29 21:27:48

NVIDIA rozhodně nedělá jen GPU, nevím kde jste na to přišel.
chobotnicka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Amd 2018-10-29 20:16:03
avatar
Vim, ze 1 vlastovka jaro nedela, ale 2x ryzen 1 a 2 genetace zen 2... vse bez problemu a vse je ok. Nemuzu si ztezovat. Jak game, tak prace. Nemenil bych...
Male zisky jsou podle me z marzi. Bohuzel z dlouhkdobe povesti a setrvacnosti to intel vede. Bude zalezet na dalsich 2 az 3 ctvrtleti... Jsem zvedav na ten boj.
Tet uz jen vzkrisit gpu Nevim... ze s**cek...
marin003 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - NOTEBOOK 2018-10-29 21:33:27

No pred asi dvoma mesiacmi solídny notebook ,herný, do 710 € nebol k dispozícií
Takže po 7 rokoch namiesto intel-amd je intel-nvidia, aj keď s plačom
Nexon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Řekl bych, že situace je ještě 2018-10-30 13:08:48

bizarnější a paradoxně Intelu k rekordu pomohlo, že vyrábí shit procesory. Díky Spectre, Meltdown, L1TF, WM L1TF, TLBleed, POP SS a mnoha dalším chybám v procesorech Intel jsou velká datacentra, cloudy, serverové farmy (z 90% jedoucí na Intelech) nuceni nainstalovat záplaty, které bohužel na zmíněné chyby musí jít (jinak to nejde) tou nejprimitivnější metodou a to neustálým "vyplachováním" cache (ztráta v databázových operacích až 40-50% výkonu a zároveň pokud používají virtualizaci(což samozřejmě servery používají) musí vypnout HT(!) a tedy vypnout polovinu vláken procesoru. Jen vypnutí HT stojí za likvidací 20%-30% výkonu procesoru). Takže datacentra jsou najednou v situaci, že jim po sečtení všech těchto Intel "dárečků" chybí až 50% výkonu. Jak to pořešit? Jak jinak než pořízením dalších serverů s Intel procesory a to daleko před plánovanými upgrady. O motivaci proč zrovna znova Intel a né AMD a kdo a jak se v řetězci Intel-->výrobce serverů-->zákazník na těchto rozhodnutích podílí a jak je Intelem "pozitivně motivován" se můžeme bavit jindy. Svět se v prdel obrací ...
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-30 16:09:17

Pokud by Intel skutečně chtěl ukázat svou sílu a zaříznout AMD, tak mu k tomu bude stačit jediný jednoduchý krok. AMD bude zanedlouho existečně závislé na TSMC, jak GloFo už nebude vyvíjet nižší výrobní procesy.

Intelu by tedy stačilo doslova zavolat do TSMC a objednat si výrobu čipů na výrobním procesu, který AMD potřebuje pro své produkty. Intel si klidně může dovolit objednat výrobu v objemu 2 miliard dolarů měsíčně. Pro TSMC by to byl obří kšeft a AMD by nemělo kde vyrábět své produkty, protože něčemu podobnému by nebylo schopné konkurovat a objem výroby TSMC není nafukovací.
A že pro Intel není problém vyrábět u TSMC svědčí zprávy, že již u TSMC objednal výrobu čipsetů a nižších řad Celeronu a Pentia.
Čili pokud by Intel chtěl AMD sundat, sundá jej velmi efektivně. Problém je ale v tom, že Intel by měl problémy s regulačními úřady, pokud by se jeho pozice v podstatě rovnala monopolu. Intel tedy AMD potřebuje.
gardener [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - problém AMD 2018-10-30 21:08:21

Já se obávám, že se pověst např. se stabilitou AMD platformy táhne s touto firmou už z hlubokých 90tých let. Jsem už starý kmet a počítače mi procházejí rukama už od roku 1990.(první 286ka stála kolem 280 000,-)...to většina z vás si hrála na "horníka v uhláku". Tehdy se AMD CPU docela slušně prodávaly, ale pak přišla doba chipsetů od jiných firem (Nvidia, VIA) a rozchodit stabilně AMD platformu bylo "zvěrstvo"....další ránu pověsti AMD zasadily Bulldozery.... a přesto, že je dnes Ryzen skvělý procesor, tak lidi, ktěří bohužel nejsou seznámeni s problématikou IT detailněji, mají pořád Intel platfromu za spolehlivější.....toť můj názor.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-30 18:42:03

Přesně, čipsety n-force a VIA KT bylo zvěrstvo. To hodně ublížilo pověsti AMD v minulosti.

S ATi to bylo podobné. Dříve ty ovladače byly horší než u NV, postupem času se to zlepšilo a v posledních letech vyrovnalo.
Ale ta pověst se těžko napravuje. Holt chce to asi delší interval od dob starých ATi karet.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-31 07:41:16

Úplně nevidím, jak to s mým příspěvkem souvisí, nicméně nějakou zkušenost s tím mám. PC s Am286 16MHz mi doma běhalo

AMD v době, kdy již nemohlo jen klonovat Intel procesory vždy mělo 2 základní problémy. Prvním byla závislost na platformě Intelu (socket Super7 v dobách Pentia), následně na "vlastní" platformě na čipsetech třetích stran typu VIA, SiS, Nvidia, Ati. Kdy každý čipset a každá deska byla doslova unikát. Co fungovalo na jedné, tak nefungovalo na druhé.
Po příchodu integrovaného paměťového řadiče s A64 se k tomu přidaly problémy s kompatibilitou pamětí. Ty tu v určité míře byly už před tím, ale od A64 to začala být celkem věda pokud jste chtěli 4 moduly v dual channel na slušné frekvenci .
Kdy některé čipsety z té doby měly problém i s pevnými disky. Super tak bylo třeba pořídit si DFI desku s nForce 4 tuším a k tomu disk Maxtor ... zábava na dlouhé zimní večery dostat na to systém .

A to byla vždy jedna z výhod Intelu. Prostě jste koupili procesor, desku, paměti, disk ... cokoli dalšího a ono to fungovalo. Těch případů, kdy byl nějaký problém bylo minimum.

Ale s AMD to tak nějak bylo spojené vždy. Ono ostatně když vyšel Ryzen a první desky ... první co se řešilo byla stabilita pamětí, čekalo se na nové "BIOSy", opět bylo nutné zjišťovat, od koho jsou čipy na paměťových modulech, zda Hynix, Samsung atd. ... na jaké frekvenci to stabilně pojede a zda se 2 nebo i 4 moduly. To je prostě něco, co standardně u Intelu nezažijete Proto pokud se chcete skutečně naučit stavět PC, tak stavte na AMD.
gardener [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-31 09:24:06

Ano, naprostý souhlas a to je to, co AMD v očích "normálních" uživatelů "zabíjí".......
YORGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-31 09:40:10

Je to tak. AMD bohužel pořád není tak bezproblémové jako intel. Před asi 3 týdny jsem zase narazil na tu špatnou kompatibilitu RAM...do 3 sestav s ryzenem 2400G jsem dal paměti patriot 2666Mhz kit 2x4gb a fungovaly bez problému tak sem do dalšího pc objednal úplně ty samé jenom 2x8gb kit a deska s nimi ani nepípla, jen točily ventilátory. Dal sem ten kit do sestavy s i5-7500 a šlo bez problému.
Na takových věcech prostě musí AMD ještě zapracovat.
rookie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-31 12:52:39

a mal si urcite na doske posledny bios?
YORGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-31 16:03:16

Když se mi to rozjelo s jinou RAM tak sem si ho tam nahrál ale stejně když sem tam znova vrazil ten kit 2x8gb tak mi ta deska najela jednou s hláškou o změně konfigurace ram a po restartu už zase nenajel ani bios.
...normální člověk co by si to koupil by to sám doma nedokázal vyřešit protože jiné paměti nemá a šel by reklamovat desku - svítila dioda cpu a ram
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-30 18:31:40

Už jsem čekal, že nezmíníš antimonopolní úřady.
Takhle je to v pořádku, ale ta vize je nesmyslná
myzrael [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-01 20:38:30

Potřeboval bych koupit jedno mini PC a jedno All in one pc.

Chtěl bych je s novějším Ryzenem nejlépe nějakou úspornou verzi. Bohužel k mému překvapení tyto počítače jsou k dispozici pouze s Intelem.

Kde je problém ? Nějaký typ ? sem s ním !
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-01 22:12:47
avatar
problém je politika OEM a Intelu ... AMD by bylo výhodné pro zákazníky, ne pro výrobce a Intel ... takže AMD není nabízeno ...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Pondělí, 25 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 474x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Pátek, 22 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1516x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Čtvrtek, 21 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1213x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Středa, 20 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1896x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluÚterý, 19 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1149x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1905x
Komentářů: 3