HALF LIFE: Black Mesa! Předělávka 14 let starého Half Life je venku. Jak se hraje? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 17 září 2012
altNe každý měl možnost hrát prvního Half Life, který je dnes již legendou. Nyní má ale příležitost.

 

 

 

 

Dlouho oznámený a dlouho připravovaný projekt Black Mesa se podařilo dotáhnout téměř do konce. Autoři vydali téměř celou hru, kdy zatím předělávka končí před samotným závěrem hry (epilogem), kdy se transportujete na XEN planetu. V podstatě je tedy hotovo 95% hry. A výsledek? N.E.U.V.Ě.Ř.I.T.E.L.N.Ý!

Pokud si myslíte, že tvůrci jen dodali pár hi-res textur a vyladili pár efektů, šeredně se pletete. Celá hra je nejen kompletně udělána v grafice Half Life 2 a je v ní použita celá řada nových prvků a skutečně HD rozlišení textur a modelů, ale v téměř v každém levelu byla pozměněna celá řada věcí. Mnoho lokací má nyní trochu jinou podobu, která dává mnohem větší logický smysl a to nemluvíme jen o vybavení. Někdy jsou dokonce přidány i trochu jiné události a věci, které v původní hře nebyly. A musím říci, ty lehké změny a novinky v designu jednotlivých úrovní v drtivé většině případů jsou skutečně vylepšením! Snad jedinou věcí, která mě osobně trochu nesedí, je hudba v některých pasážích.

(pro zvětšení klikněte na obrázek)

Hrou se budeme podrobněji zabývat za pár dní v recenzi. Nicméně už nyní mohu říci, je to opravdu pořádná pocta Half Life 1 a herní doba 8-10 hodin a vůbec celý styl téhle akční hry dává vzpomenout na doby kolem roku 2000, kdy počítačové hry byly kvalitou i obsahem na vrcholu. Během hraní Half Life 1 tak nějak vidíte ty rozdíly mezi současnou akční produkcí. A ten hlavní rozdíl je přehnanost. Dříve stačilo sem tam trochu akce ve hře a vyčištění lokace od přesně daného počtu nepřátel, a atmosféra cesty za tou akcí, při které musíte i myslet a žádná mapa ani svítící bod, za kterým máte jít, vám nepomáhá. Dnes jsou akční hry na jedno brdo a to ve smyslu přehnanosti a přesycenosti akcí. Nepřátelé se na vás ustavičně sypou v nerealisticky velkých počtech a to do doby, než se pohnete ke konci skriptu, který to "vypne". Následuje kratičký přechod do další lokace, většinou dnes vyplněný nudným rádoby příběhovým videem a jste znovu ve zběsilé akci. Vše se navíc odehrává v úzkém koridoru nejlépe s jasně svítím bodem, za kterým máte jít, abyste náhodou nezabloudili. V Half Life: Black Mesa si můžete okoštovat tu klasickou akční hratelnost, u které se muselo i trochu přemýšlet a bohužel zjistíte, že od doby Half Life 1 to jde s akčním žánrem hodně z kopce.

(pro zvětšení klikněte na obrázek)

Half Life díky projektu Black Mesa dostal i na dnešní dobu velmi slušnou grafiku a s drobnými změnami v gamedesignu i dnes svou zábavností, atmosférou a celkovou stylovostí strčí s náskokem světelného roku do kapsy celou současnou běžnou akční produkci. A to nejlepší nakonec: Tahle akční lahůdka je úplně zdarma (samozřejmě autory podpořit můžete)! Stačí si kromě samotné hry (asi 3,7GB) ze stránek projektu, stáhnout ještě Source SDK 2007 prostřednictvím Steamu (2GB) a pak už jen nainstalovat a po restartu Steamu přes Steam spouštět a hrát. Hra perfektně funguje i v Eyefinity a je to radost pohledět.

Half Life 1 mě osobně před mnoha lety (vážně už je to 14 let?!) nadchl, nyní si jej mohu užít v aktuálnější grafice v trochu vylepšeném provedení a na třech monitorech a musím říci, je to ještě lepší jak před lety! Klobouk dolů před autory Black Mesa a velká otázka pro herní vydavatele: "kam až nechají kvalitativně padnout žánr nejen akčních her, když vyšperkovaná 14(!) let stará akční hra nakope zadek celé běžné současné akční produkci svou hratelností, zábavností a stylovostí ?!".     

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
djmark [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Black Mesa 2012-09-17 02:35:49

Naozaj velmi pekne spracovana hra plna fajnej akcie. Presne toto som si potreboval zahrat, bo ma uz nebavi strielat holdy nepriatelov v sucasnych strielackach. Jednoducho povedane pekny oddych pri vikendovom hrani, odporucam
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jupííííííííííííííííí 2012-09-19 02:29:38
avatar
Přesně tak. Mé stařičké srdíčko zaplesalo, i když jsem už nedoufal, že to někdy vyjde. Takže... oblek, páčidlo... a jde se na věc
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 16:47:33
avatar
Žánr FPS jsem v podstate odepsal, a to díky ”perlám” jako CoD nebo MoH. Na tuhle hru jsem se však těsil. Uz jsem nevěřil, ze to vydají, o to víc jsem před 14 dny koukal, že to kluci mají hotové.
Btw.: na doporučení lidí z fór a okolí jsem si pořídil Fallout 2, tak jsem na to zvedav:-)
Lukynos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 06:30:05

Nebudes litovat Mel by jsi zacit ale s Faulloutem 1 (ostatni fallouti jako tatcits a 3 uz ma do puvodnich dilu daleko), aby jsi mel pribeh hezky po sobe Jako dalsi bych ti doporucil sagu Baldur´s Gate 1 a 2 + nalezite datadisky. Rada na konec - chces-li si to uzit nezen se za koncem hry, ale smejdi vsude kde se da a pln vsechno co dostanes
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 11:30:24

z D&D lahudek k baldursum jeste:
Planescape torment - originalni a zabavny, kdo nehral nepochopi.
Icewind dale: kdyz te bavi vic ta akce, pribeh a nelinearita je dost orezana.

Jo a hlavne dneska nezapomenout na "Bigg's Widescreen mod" pro zmenu rozliseni hry mimo podporovany parametry "Ghostdog's UI mod" pro zlepseni interfacu po predelani rozliseni.

A pro BaldursGate bych doporucil "Baldur's Gate Trilogy" co slozi oba dily do velky navazujici hry

Kdybys to nahodou chtel kupovat tak gog.com ted jsou D&D ve sleve
Phil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 22:59:55

Jsou ve slevě, protože se chystá nové vydání Baldurů Odkaz
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 06:46:22
avatar
Opravdu jako perlu posledních let doporučuji Legend of Grimrock

Odkaz

Aby jste trochu procvičily mozkové závity.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 07:50:51

Mam to na Steamu ve wish listu. Hned jak bude nejaka akce koupim
neverkill [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 07:37:38
avatar
je to pecka .. nejzajimavejsi je zapnout autorun a hrat (to je opravdu velkej nezvyk proti dnesnim hram Jediny co mi kazi dojem ze si toho halfa-1 docela dobre pamatuju a tak "vim kam jit", "co se stane" atd..
by me zajimal nazor nekoho mladsiho na tuhle hru..
pedge [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 08:43:53

Nastastie ja som to nehral cca 8 rokov, takze si to pamatam len utrzkovo, ale bosov si pamatam vsetkych, hlavne tie 3 prsty klopkajuce, z ktorych som mal v HL1 nocne mory a teraz ked som pocul ten zvuk FUUUU. Krasne a strasidelne spomienky, na detstvo
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-18 19:39:07

Jestli chce jeste nekdo tvrdit ze na grafice u her nezalezi tak si prosim dejte parfacek nejlepe nekolikrat.
Tahle predelavka posunula super hru do uplne jine dimenze a je to HLAVNE o grafice. Kdyby na grafice nezalezelo tak by se tahle predelavka nekonala. Takze doufam ze jedno a provzdy je tenhle stupidni argument vyreseny.

EDIT: To je boj PC za zelene vs kozolisti za cervene momentalni skore 11 ku 12. PC do boje
Update 12 ku 13. Kde jste PCkari
Milamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 08:14:09
avatar
Skvela hra se predelala do novejsi grafiky, to ale neznamena, ze grafika je vse.
Je zajimave, ze nikdo nepredela do nove grafiky hru, ktera byla na svou dobu grafickej orgac, ale jinak to byl herni odpad.
Takze par facek si nandej ty, protoze pokud by to nebyla jak ty rikas super hra, tezko by se delala predelavka.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 09:01:15

Ty ses ten zmatenej konzolista ktery porad bude blekotat neco o hratelnosti.
Takze jeste jednou pro vsechny zabrzdene.

SUPER !!!!!! hru posunula SUPER grafika do nove dimenze. Ale ty si hrej HL1 v puvodni grafice a neotravuj.
Milamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 09:28:42
avatar
Zmatenej konzolar jsi mozna ty a jeste po nejake lobo.

Psal jsem, ze pokud by to byla hra onicem, tezko by ji ta tvoje grafika posunula nekam jinam, to same ufo bylo super a ted pokud se povede predelavka bude take super, ale sracku grafikou nevylepsis.

PC mam od 91 roku a konzoli jsem nikdy nemel, tak nevim co to tu placas i kdyz po netu je kazdej ostrej a v realu drzej hubu a cucaj limonadu.

Pro normalni lidi: Mohli by udelat nejakou poradnou predelavku Might and Magic 6: Mandate Of Heaven
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 10:05:36

Hele M&M VI je moje srdcovka a na to jak me se..s mame radi stejne hry.

Pochop prosimte uz jednu vec. Tady nejde o to ze na super grafice stoji hra ale ze na super grafice zalezi jak doklada i tato predelavka, protoze jinak by ji jaksi nikdo nedelal.
A vzdycky bude lepsi spatna hra se super grafikou nez spatna hra se spatnou grafikou.

V realu se stykam jen s dobrymi lidmi takze nemam duvod drzet hubu. Pokud narazim na hlupaka odchazim. Na netu holt clovek musi reagovat i na takove, net se jima jen hemzi

btw. Kdyz mas PC uz od roku 91 tak se ani nedivim ze na nem poradnou grafiku nerozjedes
Milamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 12:10:14
avatar
Samozrejmne s upgrade
Je mi jasne, ze to je i o grafice, ale cele to na ni nestoji, musi to byt vyvazeny celek.
Jeste bych chtel predelavku Stonekeep, Bioforge
vladislavpokorny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 11:17:24

jo, za předělávku medžika šestky se taky přimlouvám.
Ringo1913 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 11:35:41

Souhlas MaM VI mám zrovna rozehranou a i když je to pořád skvělá hra tak na dnešních monitorech vypadá opravdu hnusně. Mohla by to nějaká parta bláznů předělat, tenhle styl RPG se už asi nikdy nevratí
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-19 13:46:45

Diky ze aspon nekteri chapou co jsem chtel rici. Jak rikas i kdyz je to skvela hra tak dneska vypada opravdu hnusne
Na predelavku bych i prispel.
jakobforman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - M&M séria 2012-09-17 13:02:16

Might&Magic sériu som hrával od 6-tky až po deviatku a smelo môžem tvrdiť, že sa jedná o jednu z najlepších RPG so skupinou hrdinov, ktorých ovláda jeden hráč.
Podľa mňa sa radí do siene slávy ku Baldurs Gate, Icewind Dale, Gorkyi 17.
Velká škoda, že 3DO (tvorca série) skrachovalo a vývoj tejto série sa prerušil.
chleba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-19 08:34:39
avatar
Kdo udělá předělávku M&M 6, tomu dám 2k za kopii a pusu k tomu. Pro chlapy by mělo stačit místo pusy poplácání po zádech, ať nežeru... .
Icoboss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Bajlando RE 2012-09-17 08:53:59
avatar
Boze at mu shori pc..Co to meles za hovadiny???Precti si to parkrat treba ti dojde ze si mas jit naliskat..Nebo rekni mame...nebo ze by te sralo ze nedas na full ani source engin
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 09:03:30

Tys to asi prehnal s metanolem nebo jsi jen petkrat ve skole propadl? Inteligence je pro tebe slovo nezname.
Zapni si konzoli a mysli si jakej ses dobrej.
pedge [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 08:34:33

Absolutna bomba, HL1 to je legenda na tom som vyrastal a tento remake by som oznacil za hru roku, ak nie najlepsiu hru za poslednych 5 rokov a najlepsi remake doterajsej historie. Je vidiet, ze si dali zalezat do detailov. AI ma niekedy prijemne prekvapila, ale zazil som aj komicku situaciu ked securitak behal za mnou a za nim zombik a on donho nestrielal hned na zaciatku v satni po vybuchu to bol ten typek z hejzla V hre sa mi prejavil iba 1 bug, ked som sa viezol hned po vybuchu vytahom a skor som z neho vyskocil ako prisiel na spodok. Vtedy mal prist loading a nic, ostal som vo vytahu a trvalo mi 10 minut behania hore-dolu nez mi to doslo Tu je pekne vidiet , ze grafika nemusi byt spickova, ziadne DX11, tesalacia a pod. najdolezitejsie je spracovanie deja a atmosfera. Pri hre som sa ani na 1s nenudil, hra ma svojou atmosferou drzala stale v napati a v strehu.
Icoboss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HL 2012-09-17 08:48:29
avatar
Tohle není jen hra, tohle je "Half Life" tohle je "polovina života"....Dohral jsem ho tak 15 krát a ted si ho dam v New grafice 15 krát znova...ZADNEJ autoheal zadny mapy zadný pilulky nesmrtelnosti.Takhle maji vypadat FPS DNES a ne to co vychazi co mesic za BRAKY.NESKUTECNÉ a obrovske dííky ze tohle spatrilo svetlo sveta
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 12:22:38
avatar
Hmmm... takže to asi podpoříš tvůrce finančním příspěvkem, viď?
Icoboss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 14:36:41
avatar
Není problém.
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 15:53:25
avatar
Pak jen respekt
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 09:07:30
avatar
herni doba 8-10h ? me to pride nak moc malo... kdyz ted uz mam nahrano pres 10h hodne a zdaleka nejsem u cile... byt pravda nehraju to na easy a hlavne kocham se kudy jdu.. vsechno prolejzam atd.

je to proste EPIC... jestli to bude na steamu za prachy kupuju
vladislavpokorny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 11:20:49

Jo, jako 8 hodin mi přijde taky trochu jako speedrun.
Já to vždycky hrál mnoho dní. Odhadem to mohlo být okolo 30 hodin. Nevím čím to je, ale u většiny her, co se tu uvádí jako hrací doba to hraju tak 3x déle.
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 12:14:35
avatar
jak zase u ceho... treba COD 4 a vis sem daval skoro 2x tak rychle co je herni doba udavana... jako black mesa bude mit cca 15h mozna i 20 s Xenem... tech 8 bude speedrun...
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 14:20:19
avatar
Je to zadarmo, akorát musíš mít na Steamu nainstalovanou aspoň jednu hru na Source enginu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 14:41:08
avatar
nemusíš ji mít nainstalovanou taky nemám a hraju
paul7diesel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - SDK 2012-09-17 15:42:59
avatar
Musíš mít ten Source SDK 2007 kit nainstalovanej přes steam, toť vše.
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-18 01:50:34
avatar
Jop, omlouvám se za dezinformaci. Ale původní informace hovořily o nutnosti mít na Steamu hru se Source enginem, to asi nepočítali s možností použít Source SDK.
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-19 18:20:06
avatar
potrebuji Source SDK nebo Source SDK base 2007??
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 09:09:27
avatar
konecneeeee
Mr.Lolendo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 09:27:18
avatar
OUTSTANDING... a Cinematic mod for Black Mesa: Source...
MrAmu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 09:58:54
avatar
Výborný...
Kdo někdy dělal nějakou hru, nebo se alspoň o to pokoušel, tak ví, co to dá práce. Fakt smekám před autory. Pecka.

Ale přeci jenom bych radil těm co nikdy nehráli první díl, dát si ten původní. Nejsou tu zvuky a hudba typické pro HL sérii, což je jediné malinké minus. A ta atmosféra je tady sice pořád skvělá, ale na původní HL s těma rozmazanýma texturama a pořád stejnýma vědcema nic nemá

Doporučuju všem co mají HL dohraný, nejlépe několikrát. Hlavně pak budete žasnout jak sou ty lokace předělaný.

Zatím se Sleeping Dogs můj adept na hru roku.
paul7diesel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - zvuky a hudba 2012-09-17 15:48:04
avatar
Nevím, asi jak pro koho, ale ty zvuky a hudba mi přijdou úplě Halfácký. Jediný snad mínus k těm zvukům je, že chybí ten starej klasickej zvuk sirény (hů-hů hů-hů)
king of pop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 10:49:12
avatar
Umna naj FPS tohoto roka co je smutne kedze ide len o prerabku hry z 1998 a velmy pochybujem ze moj nazor zmeni COD a MOH.
Mrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - A je to tu. 2012-09-17 11:29:11

Pri hrani tohoto zaziete neskutocne zachvaty nostalgie a slzy v oku (ak ste teda fanusik HL).

Predpokladal som ze to bude kopia 1:1, len vylepsena grafika a ze to bude dobre, avsak autori pridali aj vlastnu iniciativu a vysledok je bomba.

Krasny HL2Ep2 engine doplneny o najnovsie updaty, ktory slape aj na starsej zostave upne v pohode. Grafika je proste paradna. Mam to setko vymaxovane a v super akcnych castiach to zacne aj sekat, loadingy niesu najkratsie, ale povodny half-life v 98. som hral na 640x480 software renderer a sekalo to podstatne viac, takze ZIADEN PROBLEM. Ten pc na ktorom to bezalo je stale funkcny a visi mi tu na stene, a hra Black Mesu spolu so mnou.

Dalsia vec ktora ma velmi tesi, ba som z nej nadseny:
Ziaden skurveny autoheal, ziadne skurvene cut sceny, ziadne skurvene ukazatele zmáčkni X na interact, ziadne skurvene ukaztele letiacich granatov a ine kravoviny, ziadne miliony nepotrebnych zbrani, ziadne hordy bezhlavo pobehujucich oviec... atd atd atd.
Vsetko co mi lezie na nervy v kazdej modernej FPS tu nieje.
Skok v case o 14 rokov nazad s paradnou grafikou.
Tato hra musi dostat v kazdej recenzii 10/10 a povinne by ju mal hrat kazdy, je ZADARMO.

Poklona autorm, velka.

A zamyslenie na zaver, dnesne FPS hry sa neposunuli nikam od 98 co bol HL vydany, su to len stale vacsie a vacsie neskutocne sracky (nove CODka , battlefieldy, MoH atd atd), a stary dobry HL im to natre vsetkym bez problemov.

A stale viac a viac ocakavam s cim pride Valve, pretoze ak niekto moze urobit novu FPS ktora bude stat za to, tak to bude prave novy Half-Life.
...
...

Good morning and welcome in the Black Mesa transit system. This automated train is provided for the security and convenience of the Black Mesa research personell. The time is.........
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 12:56:37
avatar
no tak to som teda riadne zvedavý
vesos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Mráz po zádech 2012-09-18 12:15:12

Při tom posledním odstavci mi běhal mráz po zádech a zase jsem slyšel to dunění vagónu ...
Ryccardo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ??? 2012-09-17 11:33:35
avatar
Cože to je už fakt 14 let? No tak to teda sakra rychle stárneme. Nepřijde mi to ani tak dlouho co jsem HL poprvé na kompu rozjel a žasnul nad tou úžasnou grafikou
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 11:51:27
avatar
Huráaáááááááááááááááá Moje sny sa naplnily a konečne si môžem zahrať niečo čo za to stojí.
Ešte keby tak Epic zopbral rozum do hrsti a prepracoval takto svoju najväčšiu pecku klasický a pôvodný Unreal to by som bol na vrchole blaha
pedge [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 12:16:26

Chcelo by to este Opposing Force prerobit...
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 12:48:28
avatar
jo to by byla naprosta pecka udelat blue shift a op force jeste...
paul7diesel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Opp. Force + Blue Shift 2012-09-17 15:56:01
avatar
Na obou expansionech maká jiné studio. Jmenujou se "Tripmine Studios".
Odkaz na Moddb
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-20 00:05:01
avatar
Citace:
Dnes jsou akční hry na jedno brdo a to ve smyslu přehnanosti a přesycenosti akcí. Nepřátelé se na vás ustavičně sypou v nerealisticky velkých počtech a to do doby, než se pohnete ke konci skriptu, který to "vypne". Následuje kratičký přechod do další lokace, většinou dnes vyplněný nudným rádoby příběhovým videem a jste znovu ve zběsilé akci. Vše se navíc odehrává v úzkém koridoru nejlépe s jasně svítím bodem, za kterým máte jít, abyste náhodou nezabloudili.

Mnohi ma asi ukamenujete, ale podla mna si prave popisal Maxa Payneho 3, ktoreho sa snazim hrat nasilu, aby som to dohral. Riadne to zmrvili, na prvy a druhy diel to nema ani nahodou, pekna grafika to nezachrani.

Inak na Black Mesu sa tesim, Half-Life 1 je legenda.

Edit: po dalsom hrani a asi tisicke umrti (asi kazdych 10 sekund) mozem povedat, ze Max Payne 3 je picovina na entu. Ak to este nemate ani sa neobtazujte, to je uplne nerealisticka hra aj keby to mala byt len parodia na akciu. Ako tento odpad mohol dostat na Steame 89 percent ako prvy diel, to nechapem. Podla mna totalny, maximalny odpad nehodny mena tejto serie.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Příspěvek 2012-09-17 15:48:22
avatar
Předpokládám, že vy všichni, kdož tu učuráváte nad BM, tak že autorům za jejich skvělou práci něco málo přispějete! Tady jde o to OCENIT JEJICH PRÁCI, SNAHU A PŘÍNOS k hraní kvalitních her, ne těch moderních AAA mr*ek mediálních!
paul7diesel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 16:03:06
avatar
Ono kdyby to aspoň nějak šlo PŘISPĚT. Ale Black Mesa tým oficiálně oznámilo, že nemůžou žádný příspěvky ani přijmout kvůli licenci Halfa, kterou vlastní Valve.

Ostatně jsem ale sám nepochopil proč nemůžem ani přispět za tu neskutečnou práci, kterou si s tím dali. Myslím že Valve by jim mělo udělit aspoň metál za oživení jejich LEGENDY.

Osobně by mi nevadilo kdyby Black Mesa, až bude na Steamu, byla za prachy a ty by šly BMS týmu.
king of pop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 21:58:12
avatar
tiez nechapem preco sa nedohodli s Valve a nedali to na steam za par supov ako DLC stale lepsie nez tie DLC na COD.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 16:06:01
avatar
Upřímně řečeno tenhle způsob financování je pakárna asi jako příspěvky v Ubuntu. Proč to proboha neprodávaj v době uvedení za 600Kč a po nějaký době za minimálně 300Kč? Okopírovali HL1, tak by ve smlouvě bylo, že nějaký procenta dají valve. Tyhle nadšence nechápu. Udělají produkt (proč zbytečně nedodělaný?), který má svojí hodnotu a neumí si říct cenu. Svět je plný zmrdů co prodávají předražené shity nebo nadšenců co neznají svoji cenu. Nic mezi .
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 18:40:57

Nedodělaný produkt -> žere to šíleně moc práce. Ze soudního pohledu nemohou vydělávat na hře jiného autora.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 18:48:04
avatar
Tak ať na tom vydělají společně s Valve. Stejně nějaká dohoda musí s Valve být, takže teď mi to připadá jako kdyby to Valve mírně bojkotovalo. Valve mají dost peněz/lidí a nemůžou jim přispět/pomoc/neházet klacky pod nohy?
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 22:22:59

Kde není žalobce, není soudce. Právně sepsaná dohoda s Valve nemusí být(má to jiný název), ze slušnosti stačí tichý souhlas.
Jinak souhlasím, že by od Valve bylo velice pěkné projekt právně zaštítit(velké citelné náklady) a pak si zisk s vývojáři rozdělit. Současný systém je divný a nepřirozený.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 15:58:06

v podstate je 95% hotovo.. preco nedorobili aj zvysok?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 16:11:03
avatar
vzhledem k tomu, jak dlouho jim to trvalo, gbu´dme rádi i za tohle, zbytek se dodělává
fonda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 16:25:05
avatar
Black Mesa je po dlouhej dobe (po nekolika letech) hra ktera me opravdu chytla, puvodni HL jsem hral asi 15x a znam kde jakou skulinku atp. ale prochazet to znovu v naprosto jinym kabatku je proste narez - tohle melo udelat Valve misto HL:Source. Jeste by to chtelo predelat puvodni Unreal, to by mozna byl jesti vetsi masakr nez Black Mesa. Pro mne to jsou 2 nejlepsi hry vsech dob.
gm4n [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 16:28:20

HL2 som hral niekolko krat. Neskutocne ma to bavilo. Ale neviem preco na HL1 som si nikdy nenasiel cas. Asi to bolo koli starej grafike ktora ma odraduje. Tak uvidime ake to bude. Mna uz tiez moc nebavia tie nove fpska premaxovane prkotinami a s nulovou hratelnostou ci pribehom. U RPG je to daleko lepsie aspon to nema dobu hrania 6hodin .
andrejcallo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 16:34:47

Pekny članok a uplne suhlasim s poslednou vetou v članku
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 16:50:48
avatar
A na stránkách vývojářů je odkaz na stažení Torrentu. Autorům opravdu tleskám, ukazují cestu, kterou ale asi ještě dlouho "velké ryby" nebudou chtít vidět...
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 16:59:46
avatar
Tak a teď by moh někdo graficky a jinak upgradovat UT99 a Deus Ex.
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-18 00:55:22
avatar
Vždyť nový Deus Ex je defacto taková předělávka ...

Universum podobné...i bosáci jsou tam jako obšlehnutí z jedničky!
Boreczmostu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-17 17:23:09

Zrovna to hraju ) a mohli by udělat prvního duke nukema do nového kabátku když jsem to hrával na 486/dx100 tak se mi o tom v noci zdálo )
Kakos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - SOURCE SDK 2007 2012-09-18 10:53:53

kluci asi jsem lama,ale na steamu se mi nedaří najít to Source SDK 2007...nikde. pls help
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-18 11:39:24
avatar
Tiež som sa s tou inštaláciu včera asi polhodinu trápil, ale toto som nakoniec našiel keď si otvoríš Steam (program), tak v prvej rolovacej záložke to myslím bolo pod niečím ako...no fakt teraz neviem presne, bo som v práci, ale ak si doma spomeniem, tak to pozriem a napíšem...
MrAmu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-18 12:29:14
avatar
Najdeš to v knihovně her. Vedle vyhledávání je all games, místo toho vyber tools/nástroje a tam to bude.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Problém - spustenie hry 2012-09-18 11:42:30
avatar
Včera večer som po nainštalovaní nechal odškrtnuté spusteni hry po skončení inštalácie a tak sa mi aj spustila, ale po jej zatvorení ju neviem znova spustiť. Na konci inštalácie bolo napísané, že treba reštasrtovať Steam a ono sa tam tá hra automaticky zobrazí, no nič také sa nestalo a nenašiel som to ani v ovládacom paneli medzi programami, takže nie je možné to pridať do Steamu ani ručne exe ikonku to samozrejme nemá...tak čo teda s tým??
MrAmu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-18 12:36:21
avatar
Po instalaci by se měla na steamu normálně Black Mesa objevit v knihovně her.

Zkusil bych to nainstalovat znovu. Savy jsou ve složce sourcemods/BMS/SAVE.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-18 18:34:00
avatar
No už som ju raz preinštaloval a nepomohlo to

Edit: Netreba to nainštalovať do nejakej Steam zložky?

Edit 2: Nainštaloval som to priamo do predvolenej zložky steamu, vypol a zapol steam, a stále nič
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-18 12:57:29
avatar
Takze komplet proces:
1. V steame nainstalovat Source SDK 2007 (pod tools)
2. Nainstalovat Black Mesa (cez exe, 7z subor nechat na pokoji)
3. Restartovat steam

po tom by si to mal mat normalne medzi hrami v libraries. (tiez som sa s tym natrapil kym som nenasiel postup a hlavne restart steamu
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-18 18:33:52
avatar
No ale ako reštartovať ten Steam? Lebo jedinú možnosť čo viem, je ho ukončiť a zase spustiť, čo je samozrejme bezvýsledné a už som to aj raz preinštaloval a nepomohlo...

Edit: Netreba to nainštalovať do nejakej Steam zložky?

Edit 2: Nainštaloval som to priamo do predvolenej zložky steamu, vypol a zapol steam, a stále nič
paul7diesel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-18 20:13:53
avatar
Důležitý je aby jsi to nainstalovat do \Steam\steamapps\sourcemods\ tam by potom měla být složka BMS.
Takže ve výsledku např.: c:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\sourcemods\BMS
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-18 21:31:46
avatar
jj, ako uvádzam v "edit 2", tak presne tam som to nainštaloval a stále nič

edit: a konečne sa podarilo - len trebalo prekliknúť aby sa zobrazili v knihovne všetky hry, inak sa to nezobrazí
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-18 13:02:24
avatar
Tak taketo nadsenie som fakt mal posledne ked som bol nast-rocny. Asi po polhodine hrania som bol v zivle. Fakt by som neveril ze uz v mojom veku budem mat take nadsenie ako maly chlapec. Co mi len potvrdzuje moje podozrenie ze nadsenie z hier nie je o veku ale prave o kvalite hier. Posledne (alebo teda stale) nadsenie z hry mam este z EVE online.
matuzami [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-18 20:53:06

clovek sa rozhodne uz konecne zacat sa ucit na statnice.a teraz toto.....black mesa
Moas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2012-09-18 21:50:23

HL2 a všechny další epizody - super.
Black Mesa - jde to. Nějak tomu ale nemůžu přijít na chuť. Napřed dlouhá nudná jízda vlakem... pak spousty "milimetrových" skákání... pamatuju spoustu starých her (opravdu starých - vyrostl jsem na i386) a to mě štvalo vždycky...
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-19 13:06:54
avatar
Tak predsa to vyslo ! Super! Uz som prestaval dufat. Veru, Hal-Life je pravom legenda vo svojom zanri, a velmi ma tesi, ze vysla tato modifikacia, ktora ukaze dnesnej dospievajucej mladezi, ako sa kedysi hralo, a myslim tym nazoaj ako sa hralo, nie ako dnes, kedy drvivej vacsine hier chyba to podstatne, a to je hratelnost, a moze hra vyzerat akokolvek dobre. Half-Life vtedy sa aj vyborne hral, dobre vyzeral, a ako prvy, priniesol dovtedy neexistujucu fyziku do virtualneho sveta, i ked samozrejme, nebola dokonala, ale bola prva a uspesna.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-09-20 16:43:04
avatar
vzdy ma na HL stvalo ze je gordon nemy...kazdy mu rozprava a on nic, v tom ma duke navrch

ale remake paradny, setrim si to
zdarec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-03 17:06:19
avatar
jak to rozjet na 3 monitorech nevite ?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 497x
Komentářů: 0
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 766x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 971x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3482x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1397x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1242x
Komentářů: 5